BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column - Feyenoords' eerste seizoenshelft verloopt 'normaal'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 17:36   quote  deeplink  
Feyenoords' eerste seizoenshelft verloopt 'normaal'

De eerste seizoenshelft van Feyenoord kun je misschien wel het best bestempelen als gewoon. Als je urine op komt zetten zoek je zo gauw mogelijk een watercloset, ook dat is gewoon. Feyenoord luidde dit seizoen in met uitgesproken terughoudendheid, maar hoe kan je een seizoen beginnen zonder hoop op meer? Natuurlijk droomde iedere Feyenoorder stiekem van Mario Been met de kampioensschaal op de coolsingel. Echter bleven we als nuchtere Rotterdammers weer gewoon ons werk doen en maar hopen dat de boys niet denken dat ze groter zijn dan de rest. Dat doen ze toch alleen in Amsterdam?

Het seizoen begon veelbelovend. Ik persoonlijk sprong een gat in de lucht toen het laatste fluitsignaal klonk in het Estadio Jose Alvalade. Feyenoord had Sporting Lissabon met 1 2 verslagen en ik ging nog maar snel de beelden van 93 terugkijken. Dat kunnen alleen wij Feyenoorders; blij zijn om een gewonnen oefenwedstrijd van een toch wel Europese grootmacht. Nergens op deze planeet is de hunkering naar succes zo groot als in Rotterdam. Geduld hebben, dat is zon beetje de standaardslogan van een Feyenoorder. Toch werd er in het begin van dit seizoen ook goed voetbal gespeeld.

Gelderland bleek een strijdbare vesting waardoor er tegen NEC en Vitesse met moeite vier punten werden overgehouden door de mannen van Mario Been. Ondertussen borg ik mijn video van de jaren negentig weer terug in de kast. Ooit zouden ze nog wel van pas komen... Toch ging het, de derde speelronde, Feyenoord gemakkelijk af. Roda JC had niets in te brengen tegen de Rotterdamse equipe en Feyenoord hield voor de derde keer de nul, terwijl het doelsaldo met vier punten omhoog schoot. Feyenoord liet zien dat het een team was en onder leiding van spits Jon Dahl Tomasson speelde Feyenoord pressing voetbal in de Kuip, precies zoals Co Adriaanse had geopperd in elk blad of programma waar hij acte de présence gaf. Die Co.

Tegen FC Twente werd het een zenuwslopend schouwspel waarin beide ploegen uiteindelijk hadden kunnen winnen. Eindelijk zag Het Legioen weer een strijdbaar Feyenoord wat ook nog eens bovenaan stond. Snel even teletekst pagina 819 aangezet op de Televisie van de plaatselijke voetbalvereniging! PSV komt op bezoek. De echte serieuze test of Feyenoord klaar was voor de titel. Kon Feyenoord het PSV van Fred Rutten in bedwang houden. Nee! Feyenoord liet helemaal niets zien van wat we in het begin van dit seizoen zagen, van wat we tegen Twente zagen, van wat we willen zien! Hardhandig kwam Feyenoord met beide benen terug op de grond en Rotterdam wist het: Geen zorgen Aboutaleb, het feest gaat niet door.

Deze wedstrijd was een keerpunt in de eerste seizoenshelft. Na deze wedstrijd straalde de ploeg niets uit van wat er tegen FC Twente loskwam in de ploeg. Toch bleef Feyenoord op een paar slippertjes na ongeslagen en met de vierde plek mogen we zeker niet klagen. Want als je alle wedstrijden grondig analyseert mogen we hemeltjelief blij zijn dat we op de vierde plek staan. Gewonnen wedstrijden tegen Heracles, NAC, ADO, VVV, NEC, FC Groningen en Heerenveen hadden zomaar andersom kunnen zijn en het lijkt erop dat na het dramatische vorige seizoen het geluk onze kant heeft gekozen.

Maar toch heeft Feyenoord die wedstrijden gewonnen. Voetballend zijn we iets zekerder geworden, we hebben eindelijk weer een centraal duo waar we trots op mogen zijn, maar verder is er voetballend eigenlijk niets noemenswaardig te melden ten opzichte van vorig jaar. Mario Been is in staat om de ploeg op sleeptouw te nemen middels een grapje of lolletje, maar blijkt nu ook in staat om wedstrijden zakelijk op te lossen. Langzaam aan zie je dat er vertrouwen ontstaat in de groep wat vorig jaar zo erg gemist werd en deze groep ziet dat er mogelijkheden zijn.

Aan Mario en consorten om dat uit te buiten. Theoretisch gezien is de vierde plaats het hoogst haalbare, maar ook al mag het eigenlijk niet, stiekem dromen wij van de...........

AM

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door Boudewijn --
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 17:36   quote  deeplink  
toch maar geprobeerd met één hand XD
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 december 2009 - 17:52   quote  deeplink  
Nou omdat zeiken bij een Feyenoorder hoort zoals jij zegt....
Deze is goed!!!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 17:57   quote  deeplink  
zeikwijf! haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 december 2009 - 18:00   quote  deeplink  
hahahahahaha
Niet iedereen zal positief zijn maar ik ben het wel....
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 18:02   quote  deeplink  
1-0
Milo
 Milo - maandag 21 december 2009 - 18:03   quote  deeplink  
je gaat met de week vooruit ;)
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 18:05   quote  deeplink  
1½-0
Milo
 Milo - maandag 21 december 2009 - 18:06   quote  deeplink  
hahahaha
hotjumper
 hotjumper - maandag 21 december 2009 - 18:18   quote  deeplink  
is weer eens aardig, leest lekker die alinea's nu alleen nog iet logischer indelen.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 18:19   quote  deeplink  
Inderdaad, ga van het één op het ander.

(acheraf analyseren doe ik beter)
hotjumper
 hotjumper - maandag 21 december 2009 - 18:21   quote  deeplink  
en wat moet co dr bij?
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 18:21   quote  deeplink  
Die hamerde erop dat het zo geweldig was als je pressingvoetbal speelde in De Kuip.
hotjumper
 hotjumper - maandag 21 december 2009 - 18:22   quote  deeplink  
co adriaanse in combinatie met Feyenoord, daar krijg ik vlekken van in mn nek.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 18:23   quote  deeplink  
hehehehe
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 december 2009 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2009 - 18:22 schreef hotjumper het volgende:
co adriaanse in combinatie met Feyenoord, daar krijg ik vlekken van in mn nek.
Dat gebeurde bij Co ook toen hij werdt gevraagt om trainer te worden..
Alleen behalve de vlekken in zijn nek zat ook zijn broek vol stront....
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 22 december 2009 - 12:04   quote  deeplink  
Uiteraard geplaatst op voetbalzone, en FR12 toont interesse!
Claus Weggeman
 Claus Weggeman - donderdag 24 december 2009 - 18:36   quote  deeplink  
Als wat oudere heb ik goed, ja heel goede jaren meegemaakt, maar ook beroerd slechte. De aanstelling van Gert Jan was een dramatische vergissing, paste in geen enkel opzicht bij Feyenoord, wat handje herrieschoppers niet inzagen, maar daar zijn het herrieschoppers voor. Met Mario ben ik heel tevreden. Wat dit elftal bereikt is een groot compliment waard. Nu we verder bekeren en op de 4r plaats staan past tevredenheid. Al zal de tweede helft best nog weer moeilijk zijn. Ik hoop dat we Sparta een lesje kunnen leren. Ik wens jou -weer heel goed geschreven- een goede Kerst en alle goeds voor het komende jaar, Claus
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - donderdag 24 december 2009 - 19:24   quote  deeplink  
dankjewel claus!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 24 december 2009 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 12:04 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
Uiteraard geplaatst op voetbalzone, en FR12 toont interesse!
nou...nou.........promotie??
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - donderdag 24 december 2009 - 19:43   quote  deeplink  
ja, wacht alleen nog op me salaris
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 24 december 2009 - 19:44   quote  deeplink  
doe je het niet voor een breezer??
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - donderdag 24 december 2009 - 19:45   quote  deeplink  
dat mag wel in een café?
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 24 december 2009 - 19:51   quote  deeplink  
nee, alleen op straat
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - donderdag 24 december 2009 - 19:52   quote  deeplink  
.....

gelukkig nieuwjaar !
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 24 december 2009 - 19:54   quote  deeplink  
Leuke column zeg..
Deze verdient sterretjes.. ***** vijf sterretjes...

*
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - donderdag 24 december 2009 - 19:54   quote  deeplink  
HA HA HA

gouwe ouwe tijden
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - donderdag 24 december 2009 - 19:54   quote  deeplink  
AL IS ME GEMIDDELDE VERKLOOT
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 24 december 2009 - 19:56   quote  deeplink  
hahahahahaahaha
Red
 Red - donderdag 24 december 2009 - 21:31   quote  deeplink  
Het word steeds beter en leesbaarder, ik vind dit een goed stuk. Ik snap wel een beetje de link naar Adriaanse's pressing methode: Daarmee hebben we AZ toch uit de beker geknikkerd? ;)

Fijne dagen!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 24 december 2009 - 23:05   quote  deeplink  
Je staat in de headlinerlijst pik ,bij de fr12 site...
Ik zag opeens je titel staan in mijn hyves....
Ik had het al eerder gezegt jij wordt een grote...

Alleen jammer dat je soms zo verveelende pleuris aap ben hahahahaha
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 25 december 2009 - 01:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2009 - 23:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

Alleen jammer dat je soms zo verveelende pleuris aap ben hahahahaha
Dus jij gelooft ook in de evolutietheorie...............
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 25 december 2009 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 - 01:01 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

Dus jij gelooft ook in de evolutietheorie...............
is meer devolutie
Rene Koster
 Rene Koster - vrijdag 25 december 2009 - 10:08   quote  deeplink  
Ja mooi stukkie.
ovi
 ovi - vrijdag 25 december 2009 - 11:02   quote  deeplink  
Leuk om te lezen
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 25 december 2009 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 - 08:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

is meer devolutie
hehe
ovi
 ovi - vrijdag 25 december 2009 - 12:58   quote  deeplink  
He je staat nu ook al bij FR12 met je column, dat heb je lekker voor elkaar van harte daarmee @Randwijkkie
De Spot
 De Spot - vrijdag 25 december 2009 - 13:32   quote  deeplink  
Mooi stukkie ben het er in grote lijnen ook mee eens.
Terminator
 Terminator - vrijdag 25 december 2009 - 13:55   quote  deeplink  
redelijk stukkie maar dat wij boven verwachting presteren is op zijn duits gezegd KWATSCH!!!!Feyenoord staat nog steeds niet waar het moet staan en dat is nummer 1.Kwa spelers hebben wij net zo goed elftal als twente want toen hadden wij ook zomaar met 5-1 kunnen en moeten winnen maar daar heeft niemand het over!!natuurlijk had het minder kunnen gaan maar geld dat niet voor alle clubs????Financieel komt het sowieso goed!!!hehehe

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 december 2009 door Terminator --
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 25 december 2009 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 - 13:55 schreef Terminator het volgende:
redelijk stukkie maar dat wij boven verwachting presteren is op zijn duits gezegd KWATSCH!!!!Feyenoord staat nog steeds niet waar het moet staan en dat is nummer 1.Kwa spelers hebben wij net zo goed elftal als twente want toen hadden wij ook zomaar met 5-1 kunnen en moeten winnen maar daar heeft niemand het over!!natuurlijk had het minder kunnen gaan maar geld dat niet voor alle clubs????Financieel komt het sowieso goed!!!hehehe
op zijn duits heet dat QUATSCH...
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 25 december 2009 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2009 - 17:36 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
Feyenoords' eerste seizoenshelft verloopt 'normaal'

De eerste seizoenshelft van Feyenoord kun je misschien wel het best bestempelen als gewoon. Als je urine op komt zetten zoek je zo gauw mogelijk een watercloset, ook dat is gewoon. Feyenoord luidde dit seizoen in met uitgesproken terughoudendheid, maar hoe kan je een seizoen beginnen zonder hoop op meer? Natuurlijk droomde iedere Feyenoorder stiekem van Mario Been met de kampioensschaal op de coolsingel. Echter bleven we als nuchtere Rotterdammers weer gewoon ons werk doen en maar hopen dat de boys niet denken dat ze groter zijn dan de rest. Dat doen ze toch alleen in Amsterdam?

Het seizoen begon veelbelovend. Ik persoonlijk sprong een gat in de lucht toen het laatste fluitsignaal klonk in het Estadio Jose Alvalade. Feyenoord had Sporting Lissabon met 1 2 verslagen en ik ging nog maar snel de beelden van 93 terugkijken. Dat kunnen alleen wij Feyenoorders; blij zijn om een gewonnen oefenwedstrijd van een toch wel Europese grootmacht. Nergens op deze planeet is de hunkering naar succes zo groot als in Rotterdam. Geduld hebben, dat is zon beetje de standaardslogan van een Feyenoorder. Toch werd er in het begin van dit seizoen ook goed voetbal gespeeld.

Gelderland bleek een strijdbare vesting waardoor er tegen NEC en Vitesse met moeite vier punten werden overgehouden door de mannen van Mario Been. Ondertussen borg ik mijn video van de jaren negentig weer terug in de kast. Ooit zouden ze nog wel van pas komen... Toch ging het, de derde speelronde, Feyenoord gemakkelijk af. Roda JC had niets in te brengen tegen de Rotterdamse equipe en Feyenoord hield voor de derde keer de nul, terwijl het doelsaldo met vier punten omhoog schoot. Feyenoord liet zien dat het een team was en onder leiding van spits Jon Dahl Tomasson speelde Feyenoord pressing voetbal in de Kuip, precies zoals Co Adriaanse had geopperd in elk blad of programma waar hij acte de présence gaf. Die Co.

Tegen FC Twente werd het een zenuwslopend schouwspel waarin beide ploegen uiteindelijk hadden kunnen winnen. Eindelijk zag Het Legioen weer een strijdbaar Feyenoord wat ook nog eens bovenaan stond. Snel even teletekst pagina 819 aangezet op de Televisie van de plaatselijke voetbalvereniging! PSV komt op bezoek. De echte serieuze test of Feyenoord klaar was voor de titel. Kon Feyenoord het PSV van Fred Rutten in bedwang houden. Nee! Feyenoord liet helemaal niets zien van wat we in het begin van dit seizoen zagen, van wat we tegen Twente zagen, van wat we willen zien! Hardhandig kwam Feyenoord met beide benen terug op de grond en Rotterdam wist het: Geen zorgen Aboutaleb, het feest gaat niet door.

Deze wedstrijd was een keerpunt in de eerste seizoenshelft. Na deze wedstrijd straalde de ploeg niets uit van wat er tegen FC Twente loskwam in de ploeg. Toch bleef Feyenoord op een paar slippertjes na ongeslagen en met de vierde plek mogen we zeker niet klagen. Want als je alle wedstrijden grondig analyseert mogen we hemeltjelief blij zijn dat we op de vierde plek staan. Gewonnen wedstrijden tegen Heracles, NAC, ADO, VVV, NEC, FC Groningen en Heerenveen hadden zomaar andersom kunnen zijn en het lijkt erop dat na het dramatische vorige seizoen het geluk onze kant heeft gekozen.

Maar toch heeft Feyenoord die wedstrijden gewonnen. Voetballend zijn we iets zekerder geworden, we hebben eindelijk weer een centraal duo waar we trots op mogen zijn, maar verder is er voetballend eigenlijk niets noemenswaardig te melden ten opzichte van vorig jaar. Mario Been is in staat om de ploeg op sleeptouw te nemen middels een grapje of lolletje, maar blijkt nu ook in staat om wedstrijden zakelijk op te lossen. Langzaam aan zie je dat er vertrouwen ontstaat in de groep wat vorig jaar zo erg gemist werd en deze groep ziet dat er mogelijkheden zijn.

Aan Mario en consorten om dat uit te buiten. Theoretisch gezien is de vierde plaats het hoogst haalbare, maar ook al mag het eigenlijk niet, stiekem dromen wij van de...........

Achmed Majid
mario been is zo'n type coach die kiest voor resultaat en effectiviteit, zo ben je kampioenskandidaat. Dat blijkt dit seizoen, wedstrijden die vorig jaar verloren/gelijk zouden worden worden nu gewonnen (bijv. willem 2 (thuis nipte 1 - 0 uit nipte 2 - 3, vorig jaar uit 2 - 1 thuis 1 - 1). NEC vorig jaar 1 - 3 nu 2 - 0. Groningen, Heerenveen. Vorig jaar werden zulke wedstrijden met aanvallend (mooi) voetbal verloren, nu wordt er met degelijk, defensief, counterachtig voetbal gewonnen. Een ander goed voorbeeld az, vergelijk de speelwijze van Van Gaal maar eens met die van koeman....
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 25 december 2009 - 22:57   quote  deeplink  
fijn dat we kampioenskandidaat zijn met 14 punten achterstand haha

Ovi, nou ben je weer goed geïnformeerd en dan over mij lullen!
fredje
 fredje - zaterdag 26 december 2009 - 10:19   quote  deeplink  
Mooi geschreven Achmed.
Toch vind ik dat we met dit elftal net zo goed derde of tweede hadden kunnen staan
We hebben te maken gehad met factoren die niet zijn voorgekomen bij de top 3
Ik denk dan aan blesures van basis spelers Jonathan en Dani.
Leerdam als vervanging heeft ons op die positie niet sterker gemaakt alhoewel hij steeds beter word.
Jonathan het verhaal kennen we goede seizoens start en dan weer geblesseerd helaas.
De wedstrijd tegen sparta bv onodige verlies van de 3 punten.
Dus kortom, stomiteit en pech. Maar het is wel degelijk een kampioens elftal.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 26 december 2009 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 - 10:19 schreef fredje het volgende:
Mooi geschreven Achmed.
Toch vind ik dat we met dit elftal net zo goed derde of tweede hadden kunnen staan
We hebben te maken gehad met factoren die niet zijn voorgekomen bij de top 3
Ik denk dan aan blesures van basis spelers Jonathan en Dani.
Leerdam als vervanging heeft ons op die positie niet sterker gemaakt alhoewel hij steeds beter word.
Jonathan het verhaal kennen we goede seizoens start en dan weer geblesseerd helaas.
De wedstrijd tegen sparta bv onodige verlies van de 3 punten.
Dus kortom, stomiteit en pech. Maar het is wel degelijk een kampioens elftal.
tegen de kleintjes en de subtoppers is de tactiek van been geniaal en pak je ook punten, maar in de topwedstrijden komt feyenoord nog te kort. Als twente en wij punten verspelen tegen kleinere clubs dan is feyenoord definitief titelkandidaat.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 26 december 2009 - 12:11   quote  deeplink  
Helaas stop ik met de columns op headliner en ga ik verder op www.fr12.nl , dus als je ze nog wil lezen moet je naar FR12.... logisch?

Het was een leuke tijd en ik zit nu met tranen terug te denken aan het afgelopen half jaar.........
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 26 december 2009 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 - 12:11 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
Helaas stop ik met de columns op headliner en ga ik verder op www.fr12.nl , dus als je ze nog wil lezen moet je naar FR12.... logisch?

Het was een leuke tijd en ik zit nu met tranen terug te denken aan het afgelopen half jaar.........
ja ik denk echt dat jij die hebt geschreven he:p
craven
 craven - zaterdag 26 december 2009 - 14:01   quote  deeplink  
waom niet hier plaatsen op je thuisbasis???
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 26 december 2009 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 - 12:22 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

ja ik denk echt dat jij die hebt geschreven he:p
??
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 26 december 2009 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 - 14:01 schreef craven het volgende:
waom niet hier plaatsen op je thuisbasis???
ik mis rovert met zijn tip/tops
gaazoo1
 gaazoo1 - zaterdag 26 december 2009 - 14:45   quote  deeplink  
leuke column, doe je goed.
had hem al gelezen op VZ :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column - Feyenoords' eerste seizoenshelft verloopt 'normaal'









0.0092701