|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het jaar dat zo tumultueus begon met het ontslag van trainer Gertjan Verbeek en technisch directeur Peter Bosz, is voor Feyenoord toch nog goed geëindigd. Met een voorlopige vierde plek in de Eredivisie en een plaats in de kwartfinale van de KNVB beker hebben de Rotterdammers de boel weer aardig op de rails. Sportief is dit voor ons een topseizoen, zegt Jon Dahl Tomasson zelfs.
Met de bekerzege op AZ (1-0) kwam er vorige week een passend einde aan de seizoenshelft van Feyenoord. De wedstrijd was typerend voor het vernieuwde Feyenoord: de ploeg was niet veel beter dan de tegenstander, maar won wel. Achterin hield het de nul, al voor de veertiende (!) keer. Eén goal, van Georginio Wijnaldum, was daarom genoeg voor de zege. We geven weinig weg en scoren altijd. Op die manier win je wedstrijden, zegt de tevreden Tomasson tegen FCUpdate.nl.
Dat Feyenoord zo vaak de nul houdt, is volgens Tomasson het belangrijkste verschil ten opzichte van de afgelopen jaren. Het staat heel goed en de hele ploeg werkt keihard. Ook de aanvallers en middenvelders doen hun werk en maken veel meters. Als iedereen dat blijft doen, zijn we heel moeilijk te verslaan. We worden langzaam volwassen, lacht hij.
Het verschil met een jaar geleden is enorm. Toen stond Feyenoord in het rechterrijtje en was de degradatiezone niet ver weg. De eerste helft van 2009 zette het herstel zich al enigszins in en die lijn heeft Feyenoord na de zomer doorgetrokken. Tomasson: We gaan de goede kant op en daar zijn we heel blij mee. Sportief was de afgelopen seizoenshelft top. Er zaten twee mislukte wedstrijden tussen, Sparta en PSV. Ook tegen Ajax ging het mis, maar dat kwam mede door een rode kaart. Gelukkig krijgen we hen nog thuis, dan kunnen we iets rechtzetten.
Maar afgezien van deze wedstrijden doen we het heel goed, vervolgt hij. Als groep zijn we gegroeid, we beseffen dat we elke wedstrijd kunnen winnen.
Met een vierde plek in de Eredivisie en een plaats bij de laatste acht van de KNVB beker zit er na de winter nog genoeg in het vat voor Feyenoord. De beker is de kortste weg naar een prijs. Het zou voor iedereen fantastisch zijn om na dit seizoen met een prijs in onze handen te staan, vooral ook voor de fans. Maar aan de andere kant: als we derde of vierde worden in de Eredivisie en ons rechtstreeks plaatsen voor de Europa League, is dat ook fantastisch. Voor mij zou dat ook voelen als een prijs. Zeker als je ziet waar we vandaan komen, besluit Tomasson.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 december 2009 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
31 januari Tomasson we houden jou er aan..... |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
is ie eindelijk volwassen geworden?? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: kut, verkopen dan maar |
|
|
|
|
FeyenoordRandwijk
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
FeyenoordRandwijk
|
|
|
|
|
|
bram
|
|
|
d-day of bijltjesdag voor 020 ik zeg mooie overwinning 3-0 |
|
|
|
|
Xapter
|
|
|
quote: als ze slory er dan maar niet in zetten.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Ajax wint met 1-3, denk ik.. En dat denk ik serieus ;) |
|
|
|
|
craven
|
|
|
you have smoked 2 much dope.... |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
haha, ik denk dat ajax gaat verliezen, als ajax tegen agressieve tegenstanders speelt verliezen ze (zie de wedstrijden tegen ons, utrecht en twente). |
|
|
|
|
FeyenoordRandwijk
|
|
|
quote:Op woensdag 30 december 2009 - 17:17 schreef patrickpsv15 het volgende:haha, ik denk dat ajax gaat verliezen, als ajax tegen agressieve tegenstanders speelt verliezen ze (zie de wedstrijden tegen ons, utrecht en twente). danko lazovic jalalalala |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
in deze waag ik mijn niet aan voorspellingen. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
FeyenoordRandwijk
|
|
|
al die leuke voorspellingen en uiteindelijk halen we met de hakken over de sloot er een gelijkspelletje uit... |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
quote: ken je dat liedje ook? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
ik ken alleen: Danko in een massagraf. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dan-ko Lazovic breek je beeeeeen breek je been, breek je beeeheeen.
etc, vaak herhalen. |
|
|
|
|
jarjar78
|
|
|
als ze net als tegen az colectief verdedigen en aanvallen kunnen we iedereen aan. eerst maar eens kijken wie de scheidsrechter wordt. blom, nijhuis..... |
|
|
|
|
bram
|
|
|
ik heb al eerder geschreven,na az heeft de ploeg iets van,kom maar op,we pakken jullie allemaal |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: jammer dat het nu net winterstop is.... |
|
|
|
|
ovi
|
|
|
quote: Wij stoomen na de winterstop gewoon door en we gaan gewoon alles winnen na de winterstop. |
|
|
|
|
bram
|
|
|
en we zijn straks top drie,we gaan de neuschinezen voorbij!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
|
|
|
ovi
|
|
|
quote: Ik geloof zelfs nog in de tweede plaats:
Psv Feyenoord 020 |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Gewoon neuzen oprollen met 3-0, dat gaat natuurlijk alleen lukken als het scheidsrechterskorps ons deze keer geen onterechte rode kaarten om de oren slingert. De wedstrijd joden uit had heeeeel anders afgelopen zonder dat arbitrale trio. |
|
|
|
|
opa
|
|
|
quote: nou ik had gedroomd vannacht, eigenlijk een nachtmerrie, dat die snavels idd met 3-1 bij ons wonnen. beter gaat dat gewoon niet gebeuren :P |
|
|
|
|
FeyenoordRandwijk
|
|
|
quote: ach als we toch bezig zijn....
FEYENOORD (BEKERWINNAAR) 040 020 |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
hoop dat hij een soort diesel bedoelt, komt wat langzamer op gang, maar als die eenmaal op stoom is ............................................. !!! |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
quote: oh dus de melodie is jullie bekend? |
|
|
|