BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie zou ajax moeten halen als opvolger van luis suarez als die volgend jaar vertrekt.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - woensdag 06 januari 2010 - 11:02   quote  deeplink  
Van Schaken van Vvv en Chadli van Agovv moet je maar afwachten of ze kunnen laten zien wat ze nu doen bij hun clubs. Martens heeft al laten zien op topniveau mee te kunnen. Ronald Koeman heeft de speler helemaal verpest, maar dat wil niet zeggen dat ie nou het voetballen verleerd is. Dat bestaat niet en daarom zou Ajax hem eventueel moeten halen. Nu kan het nog, want onder Advocaat gaat hij weer laten zien wat ie kan, maar dan is het voor Ons Aller Ajax te laat.
Yordee1
 Yordee1 - woensdag 06 januari 2010 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2010 - 11:02 schreef alibabba het volgende:
Van Schaken van Vvv en Chadli van Agovv moet je maar afwachten of ze kunnen laten zien wat ze nu doen bij hun clubs. Martens heeft al laten zien op topniveau mee te kunnen. Ronald Koeman heeft de speler helemaal verpest, maar dat wil niet zeggen dat ie nou het voetballen verleerd is. Dat bestaat niet en daarom zou Ajax hem eventueel moeten halen. Nu kan het nog, want onder Advocaat gaat hij weer laten zien wat ie kan, maar dan is het voor Ons Aller Ajax te laat.
Schaken is al 27, die moet je niet halen.
Per4manc
 Per4manc - woensdag 06 januari 2010 - 12:32   quote  deeplink  
Zijn spelers van VVV en AGOVV (met alle respect) beter dan wat we zelf in de jeugd hebben lopen? Ik geloof er niets van!!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2010 - 20:33   quote  deeplink  
Liverpool heeft nu ook intresse in suarez! dan maar ruilen voor babel + 25 mill
kunnen we dembele ook nog halen;)
remco k
 remco k - donderdag 07 januari 2010 - 21:04   quote  deeplink  
bron?
schapio
 schapio - donderdag 07 januari 2010 - 21:34   quote  deeplink  
Als Suarez vertekt bij Ajax moeten ze snel bij 1.Fc Köln aankloppen voor
Prinz Poldi, heeft nu een minder half jaar achter zich maar is een geweldenaar.
Goede techniek, geweldig schot, veel fysieke kracht en ook nog de echte
Duitse mentaliteit. Dus een winner....
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2010 - 21:46   quote  deeplink  
staat gewoon tussen headliners. ken poldi niet
schapio
 schapio - donderdag 07 januari 2010 - 22:04   quote  deeplink  
En als je een beetje nadenkt misschien????
Lukas Podolski heet in Köln en ganz Deutschland Prinz Poldi.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 januari 2010 - 22:39   quote  deeplink  
Ok duidelijk sorry. Ja dat zou een mooie aankoop zijn maar is hij haalbaar?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 januari 2010 door Hummel10 --
bambino
 bambino - donderdag 07 januari 2010 - 23:08   quote  deeplink  
gewoon dembele halen balvaste speler voorin
schapio
 schapio - donderdag 07 januari 2010 - 23:33   quote  deeplink  
Misschien na het seizoen als Suarez dan vertrekt en Köln blijft te ver onderin hangen, misschien wil hij dan Köln verlaten en kiest hij voor het sportieve
aspect om zich bij Ajax in de kijker te spelen van de absolute top.
Bij Bayern niet echt geslaagd en toen heeft Köln 10 milj. betaald voor hem, dus met Suarez miljoenen moet het financieel te doen zijn.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2010 - 09:51   quote  deeplink  
Als AJAX dit jaar champions league haalt dan is het wel makkelijker.
Alleen echte toppers zijn nog welkom maar ja dat dacht ik van sulejmani
ook. Hoop voor hem, AJAX en ons dat het nog goedkomt met die jongen.
alibabba
 alibabba - zaterdag 09 januari 2010 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2010 - 22:39 schreef Hummel10 het volgende:
Ok duidelijk sorry. Ja dat zou een mooie aankoop zijn maar is hij haalbaar?
Lukas Podolski een mooie aankoop? Absoluut geen Ajax-speler. We zouden als Ajax wel heel erg diep zinken, als je hem zou halen.
schapio
 schapio - zaterdag 09 januari 2010 - 13:32   quote  deeplink  
nou ali dan denk ik dat je het voetbal in Duitsland niet zo volgt
of niet zo waardeert, wij mogen hopen dat we iemand als Prinz Poldi
kunnen kopen.
Ik denk dat we de Duitse mentaliteit goed kunnen gebruiken op weg naar de
derde ster. En na de WK zal hij zeker niet meer te halen zijn.
Rick_ajax
 Rick_ajax - zaterdag 09 januari 2010 - 14:02   quote  deeplink  
Wat dachten jullie van Rodney Sneijder, Zé Eduardo (optie tot koop) of gewoon Eriksen
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - zaterdag 09 januari 2010 - 14:24   quote  deeplink  
ik denk dat het goed is om ruiz te halen voor 10 miljoen niet duurder want anders is het geld van Suarez zo weg.
verkoop ook deze spelers levert minder salaris op en krijgt geld voor een andere speler:
suljmani(10 mil.), heb je niks meer aan.
ogararu( 7 ton), kan beter in de jupiler leageu spelen.
wielaert(1 mil.), jol gebruikt hem toch niet.
Olegeur(1 mil), troep speler.
Kennedy(3mil.), rommedahl is beter.
Verhoeven(3ton), ach je hebt vermeer al en padt.
anita(4mil.), is ajax niet waardig zie liever atouba.
en koop voor dat geld (denk ongeveer bij elkaar 20 miljoen) daarvan geef je 10 miljoen uit op een andere goeie speler of 2 spelers, een Braziliaan ofzo dan heb je nog 10 miljoen over voor salaris of andere dingen.
alibabba
 alibabba - zaterdag 09 januari 2010 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2010 - 13:32 schreef schapio het volgende:
nou ali dan denk ik dat je het voetbal in Duitsland niet zo volgt
of niet zo waardeert, wij mogen hopen dat we iemand als Prinz Poldi
kunnen kopen.
Ik denk dat we de Duitse mentaliteit goed kunnen gebruiken op weg naar de
derde ster. En na de WK zal hij zeker niet meer te halen zijn.
Het voetbal in Duitsland volg ik al mijn hele leven en ken ik zoals mijn broekzak. Van de Duitse mentaliteit geniet ik en ik heb er enorm veel respect voor. Ik ben een fan van het Duitse nationale elftal en heb Lukas Podolski ontzettend veel aan het werk gezien. Hij past absoluut niet bij Ajax, omdat hij niet voldoet aan het Ajax-plaatje. Een spits van Ajax moet balvast zijn, over veel techniek beschikken en goed zijn in de kaats. Deze facetten beheerst hij niet of nauwelijks.
alibabba
 alibabba - zaterdag 09 januari 2010 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2010 - 14:02 schreef Rick_ajax het volgende:
Wat dachten jullie van Rodney Sneijder, Zé Eduardo (optie tot koop) of gewoon Eriksen
Een uitermate goeie opmerking.........................................................................:)
schapio
 schapio - zaterdag 09 januari 2010 - 15:28   quote  deeplink  
Een spits ja, daarom staat meestal ook Pantelic daar. Oook Suarez voldoet
niet echt aan het profiel wat jij beschrijft he en komt daarom ook meestal van de zijkant met veel vrijheid naar binnen te komen, ik denk dat Poldi die rol perfect in zou kunnen vullen bij Ajax.
Ook wat beteft techniek betreft denk ik dat je deze jongen onderschat en met zijn geweldige trap kan hij veel scoren in onze mickey mouse league
remco k
 remco k - zaterdag 09 januari 2010 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2010 - 14:24 schreef Love-Ajax. het volgende:
ik denk dat het goed is om ruiz te halen voor 10 miljoen niet duurder want anders is het geld van Suarez zo weg.
verkoop ook deze spelers levert minder salaris op en krijgt geld voor een andere speler:
en koop voor dat geld (denk ongeveer bij elkaar 20 miljoen) daarvan geef je 10 miljoen uit op een andere goeie speler of 2 spelers, een Braziliaan ofzo dan heb je nog 10 miljoen over voor salaris of andere dingen.
hoe kun je nou in godsnaam zeggen dat je niks aan sulejmani hebt, hij is pas 20 jaar oud, komt steeds beter in vorm en is nogmaals pas 20 jaar oud. echt hoe dom kun je zijn om hem nu alweer af te schrijven!
floris3
 floris3 - zaterdag 09 januari 2010 - 17:40   quote  deeplink  
Ajax heeft alleen cups gewonnen met zelf opgeleide spelers: niemand halen. Opleiden.
Eide
 Eide - zaterdag 09 januari 2010 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2010 - 21:38 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

dus jij vindt dat ruiz een hogere stap maakt als hij naar ajax gaat? en dat terwijl hij met zijn eigen club al anderhalf jaar boven ajax staat? dat noem ik nou niet bepaald een hoge stap...
Het is net of ik die lui van AZ vorig jaar zie posten.... gebruik je verstand man, en laat je sentiment niet spreken. Ajax is gewoon een stap vooruit vanaf Twente. Jij weet dat, ik weet dat. Klaar.

Anyways, een opvolger voor Suarez, tja. Ik denk niet dat die rond loopt om zo op te pikken. Wat veel belangrijker is is dat Suarez aantoont hoe laag het niveau om hem heen is. Een paar jaar terug had je bij Ajax 3 man in het team die een wedstrijd konden bepalen, de rest trok zich daar aan op. Nu hebben we alleen Luis, en misschien Demy.

Ik blijf stiekem op KJH en/of Raf hopen. Daarbuitenom zie ik momenteel niet wie er haalbare kaart zijn. Een type (ik durf het bijna niet te zeggen) van Persie staat mij heel erg aan...

Ik blijf hopen op onze eigen jeugd, Eriksen, Castillon etc, daar komen uiteindelijk bijna alle grote Nederlandse talenten vandaan, of zo de Ajax jeugd nu hebben afgemaakt of niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 januari 2010 door Eide --
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - zondag 10 januari 2010 - 17:47   quote  deeplink  
remco k

suljmani speelt al 1 1/2 jaar voor ajax en heeft nog niks laten zien, wat ik bedoel is je kunt beter iemand anders halen, ik zeg ook niet dat hij nu weg moet maar aan het einde van het seizoen als hij dan nog niks heeft bereikt dan weg met hem, als hij eneens heel goed gaat voetballen dan zal ik hem laten.
voetballer55
 voetballer55 - zondag 10 januari 2010 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2010 - 14:24 schreef Love-Ajax. het volgende:
je vraagt nogal wat geld voor spelers die je waardeloos acht.
voetballer55
 voetballer55 - zondag 10 januari 2010 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2010 - 18:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is net of ik die lui van AZ vorig jaar zie posten.... gebruik je verstand man, en laat je sentiment niet spreken. Ajax is gewoon een stap vooruit vanaf Twente. Jij weet dat, ik weet dat. Klaar.

Anyways, een opvolger voor Suarez, tja. Ik denk niet dat die rond loopt om zo op te pikken. Wat veel belangrijker is is dat Suarez aantoont hoe laag het niveau om hem heen is. Een paar jaar terug had je bij Ajax 3 man in het team die een wedstrijd konden bepalen, de rest trok zich daar aan op. Nu hebben we alleen Luis, en misschien Demy.

Ik blijf stiekem op KJH en/of Raf hopen. Daarbuitenom zie ik momenteel niet wie er haalbare kaart zijn. Een type (ik durf het bijna niet te zeggen) van Persie staat mij heel erg aan...

Ik blijf hopen op onze eigen jeugd, Eriksen, Castillon etc, daar komen uiteindelijk bijna alle grote Nederlandse talenten vandaan, of zo de Ajax jeugd nu hebben afgemaakt of niet.
ajax is misschien een kleine stap vooruit op twente,maar voor een speler als Ruiz niet van belang. Als je het over een echte stap vooruit hebt is dat duitsland engeland italie of spanje. Dus als iemand zijn verstand moet gebruiken ben jij het. Maar ja sentiment maakt blind;-)
Eide
 Eide - zondag 10 januari 2010 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 18:56 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ajax is misschien een kleine stap vooruit op twente,maar voor een speler als Ruiz niet van belang. Als je het over een echte stap vooruit hebt is dat duitsland engeland italie of spanje. Dus als iemand zijn verstand moet gebruiken ben jij het. Maar ja sentiment maakt blind;-)
Je zegt zelf dat Ajax een stap vooruit is op Twente, dus je bevestigd mijn (offtopic) puntje. Dat het buitenland nog grotere stappen bied staat buiten kijf, maar we hadden het over Ajax en Twente... Wel even ter zake blijven en niet goedkoop punten willen scoren. Toch bedankt dat je met me eens bent dat Ajax een stap vooruit is op Twente.
steve16
 steve16 - maandag 11 januari 2010 - 10:06   quote  deeplink  
de vervanger van suarez heet josefzoon uit de a1 let maar op
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 15:20   quote  deeplink  
Ajax heeft qua individuele spelers inclusief de bank, de sterkste selectie van nederland zoals het dat al jaren heeft, het is alleen in de afgelopen 13 jaar geen trainer gelukt hier een goed team van te maken. Zodra dit is gelukt zal het voor de jeugd weer makkelijker in passen zijn en zal je geen nieuwe Suarez hoeven kopen maar al in huis hebben, zomaar een aantal grote talenten die we hebben lopen zijn bijv: Sulejmani, Erikson, Zeegelaar, Suk, Castiljon, Sneijder, Donald, en er worden ook een aantal talenten verhuurd momenteel zoals Sarpong, Blind, van der Heijden en Bodul. Tevens worden Ze Eduardo en Kerlon gehuurd met het oog op de toekomst, waarvan de momenteel geblesseerde Kerlon zeker de potentie heeft om een wereldtopper te worden.

Met andere woorden, er loopt bij Ajax altijd een nieuwe Suarez, of Huntelaar of Bergkamp of van Basten rond, misschien niet altijd exact even goed maar altijd goed genoeg om met de wereldtop mee te kunnen op ten duur.

Ps: Voor de Psv jongens aub niet reageren op het bovenste gedeelte van mijn post, jullie zullen vinden dat jullie een sterkere selectie hebben en ik vind dat wij dat hebben, een welles nietes spelletje dus waar ik geen zin en tijd voor heb, dus laat je reactie maar achterwege.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2010 door remco k --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2010 - 17:29   quote  deeplink  
Goede berichten voor de toekomst mee eens. Maar vind dat er toch zwakke plekken
in de basis elf zitten! 4-3-3 linksbuiten? sulejmani? emanuelson? voor dit moment wisselvallig. linksback? en dan aissatie nog??

Ben gewoon ajacied hoor vind alleen dat het team sterker moet zijn wil je kampioen worden!
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 17:29 schreef Hummel10 het volgende:
Goede berichten voor de toekomst mee eens. Maar vind dat er toch zwakke plekken
in de basis elf zitten! 4-3-3 linksbuiten? sulejmani? emanuelson? voor dit moment wisselvallig. linksback? en dan aissatie nog??

Ben gewoon ajacied hoor vind alleen dat het team sterker moet zijn wil je kampioen worden!
Emanuelson mag van mij meteen met de trein weg naar italie ofzo, sulejmani is pas 20, logisch dus dat hij wiselvallig is, verder heb je wel gelijk dat het elftal zwak is op een aantal plaatsen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2010 - 19:28   quote  deeplink  
Vind het ook jammer maar ja misschien komt het nog goed(aankoop of jeugd)!
Ben stiekem toch wel een beetje benieuwd of atouba nog een toevoeging kan zijn
als linksback.
ajaxfan97
 ajaxfan97 - maandag 11 januari 2010 - 20:29   quote  deeplink  
niet gelijk een speler voor grote bedragen kopen,gewoon goed kijken naar talenten. je ziet het aan twente die halen stoch en ruiz en nu zijn het gelijk goeie spelers. als Ajax dat nou ook doet maak je alleen een winst.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 20:29 schreef ajaxfan97 het volgende:
niet gelijk een speler voor grote bedragen kopen,gewoon goed kijken naar talenten. je ziet het aan twente die halen stoch en ruiz en nu zijn het gelijk goeie spelers. als Ajax dat nou ook doet maak je alleen een winst.
inderdaad, maar het is bij ajax gewoon lastiger presteren dan bij twente ivm druk.
voetballer55
 voetballer55 - maandag 11 januari 2010 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 20:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat Ajax een stap vooruit is op Twente, dus je bevestigd mijn (offtopic) puntje. Dat het buitenland nog grotere stappen bied staat buiten kijf, maar we hadden het over Ajax en Twente... Wel even ter zake blijven en niet goedkoop punten willen scoren. Toch bedankt dat je met me eens bent dat Ajax een stap vooruit is op Twente.
natuurlijk is ajax een stap vooruit voor de gemiddelde speler in de nederlandse eredivisie. Alleen zullen de betere eerder kiezen voor het buitenland en niet alleen de beste maar ook degene die daar net onder komen(braafheid).10 tot 15 jaar geleden kozen zo'n jongens nog voor Ajax nu niet meer Dit zijn gewoon feiten en geen goedkoop punten scoren
bully
 bully - maandag 11 januari 2010 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2010 - 21:33 schreef AjaxThebesteVanNL het volgende:

[..]

Ajax is de succesvolste club van Nederland wij hebben gewoon het meest gewonnen dat telt gewoon.Twente is geen TOPclub en kan maar ff genieten dat ze bovenaan staan straks is het weer onderaan plaatsnemen.
wij hebben in verleden het meeste gewonnen.
dus daarin zijn wij de grootste club.
maar we kunnen niet ontkennen dat twente momenteel gewoon goed meedoet.
dus momenteel ook bij de grote clubs in nederland behoord.
maar persoonlijk geloof ik niet dat twente dit jaren volhoud.
wie de vervanger voor suares moet worden weet ik nog niet.
hoop persoonlijk ook dat er weer wat spelers doorbreken uit de jeugd.
en dat er wat overbodige spelers gaan vertrekken zodat er weer genoeg financiele ruimte komt.
want alleen met de verkoop van suares red je het niet doordat er teveel dure spelers op de bank of tribune zitten.
die met hun salaris behoorlijk op de begroting drukken.
bully
 bully - maandag 11 januari 2010 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2010 - 17:40 schreef floris3 het volgende:
Ajax heeft alleen cups gewonnen met zelf opgeleide spelers: niemand halen. Opleiden.
niet alleen door zelf opgeleide spelers.
maar ook aangevuld met aangekochte spelers.
bijvoorbeeld laatste cl.
dar zaten spelers als overmars en litmanen bij die niet uit de ajax jeugd kwamen.
maar dat we momenteel nog weinig geluk hebben met die aanvullingen ben ik het wel mee eens.
al denk ik dat dat probleem nu aardig is opgelost met pantelic en de zeeuw.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2010 - 00:22   quote  deeplink  
Even he, de lichting '95 was nooit tot stand gekomen als Ajax niet gedwongen was (door een slechte financiele situatie) om eigen jeugd op stellen. Laten we nu net net doen alsof Ajax dat allemaal wel voorzien had. Ajax had toen geen keuze.

Dat zit er nu ook wel weer aan te komen. Alle gelden van verkopen gaan straks de club in. Er komen geen versterkingen of ze moeten een superdeal zijn of transfer vrij komen. Ajax zal wel met de jeugd vooruit MOETEN. Leuk dat Ajax zegt dat er geen vervanger voor Pantelic wordt aangetrokken, nee snap ik, de centen zijn op. Daardoor krijgen we Castillon en/of Suk misschien een kans.

Niemand hier kan zeggen of dat goed uit gaat pakken. Dat een speler het goed doet bij de jeugd zegt later maar weinig, kijk naar Owusu die enorm flopte, maar ook naar Kluivert die pas in de A jeugd door brak en daarna stormachtig door ontwikkelde. Wat wel belangrijk is is dat we stoppen met verwachten dat jongens met 18 super zijn. Of zelfs met 24. Geweldig dus dat die Suk en Castillon misschien een kans krijgen (net als Zegelaar) maar niet meteen afserveren. laten groeien. Ik ben persoonlijk bijvoorbeeld best optimistisch over Zegelaar. Leuke actie, doelgericht, maar nog heel jong. Een beetje vertrouwen kan geen kwaad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2010 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2010 - 13:31   quote  deeplink  
Is voor die jongens zeker mooi en hoop ook dat ze zich snel kunnen aanpassen.
Maar blijf er bij als dat niet het geval is je met deze selectie te kort komt
voor dit moment. Voor de toekomst zie ik zeker mogelijkheden maar t gaat toch ook om
nu.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5171
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie zou ajax moeten halen als opvolger van luis suarez als die volgend jaar vertrekt.

0.0128400