|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
KEIZER EN SWART ERELID VAN AJAX (De Telegraaf)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Sjaak Swart moet erelid worden! |
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Keizer en Swart erelid van Ajax
VOLENDAM - Sjaak Swart (71) en Piet Keizer (66) gaan voortaan door het leven als erelid van Ajax. De clubiconen werden in hotel Spaander - tijdens het diner van Lucky Ajax - verrast door voorzitter Uri Coronel.
In zijn onlangs gepresenteerde boek 'Mister Ajax - De eeuwige jeugd van Sjaak Swart' sprak de hoofdpersoon zijn verbazing uit over het feit dat hij wel bondsridder van de KNVB en ereburger van Amsterdam was, maar geen erelid van Ajax. Toch speelde die 'kritiek' volgens Coronel geen rol in de benoeming.
Swart droeg 603 keer het shirt van Ajax, waarin hij 228 doelpunten maakte. Hij vierde acht landstitels met 'zijn' club. Keizer (66) speelde 490 duels en was daarin goed voor 189 treffers. Hij werd zes keer kampioen van Nederland. Wim Schoevaart, het oudste erelid van Ajax, had de twee oud-spelers voorgedragen voor de gouden speld. |
|
|
|
|
piet
|
|
|
zozo..... dat heeft lang geduurd!!!!:P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Doet me goed dat deze twee iconen nu erelid zijn. Ik vind het wel aan de late kant, maar beter te laat dan nooit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 - 11:48 schreef alibabba het volgende:Doet me goed dat deze twee iconen nu erelid zijn. Ik vind het wel aan de late kant, maar beter te laat dan nooit. ben ik het zowaar volledig met je eens |
|
|
|
|
Rinus v Gennep
|
|
|
dat werd tijd, nu de rest nog |
|
|
|