|
Boudewijn
|
|
|
Ik wil GEEN iPad, tenzij...
Je kan het onmogelijk gemist hebben maar Apple heeft een nieuwe iPhone achtig ding ontworpen waarop je 'amazing things' kunt doen:
de iPad.
Steve Jobs kondigde het aan met:
Extraordinary Best browsing experience you've ever had Fenomenal Unbelievable great Incredible experience
Bekijk zelf de aankondiging:
Het zou volgens Jobs: - beter zijn met browsen dan een laptop Ehhh... minimale resolutie, mac browser(?), geen flash dus geen video... FAIL! - beter zijn met email Ehhh... mag ik Outlook of Eudora installeren... denk het niet... FAIL! - beter zijn met foto's Ehhh... 1024x768 resolutie... FAIL! - beter zijn met video Ehhh... 1024x748 resolutie (dus niet eens HD-ready), stereo, geen AC3 (Dolby Digital) of DTS geluid, maximaal Main Profile level 3.1 H.264 video (hahahahaha!!!), alleen .mp4 en .mov... MEGA FAIL!! - beter zijn met muziek Ehhh... als je van iTunes houdt misschien... FAIL! - beter zijn met games Ehhh... right... FAIL! - lezen van ebooks... SUCCESS!!
Ja... je kan zelfs de achtergrond helemaal zelf aanpassen! "DAT MEEN JE NIET" hoor ik je denken... maar de lofzang gaat verder:
"It's fenomenal to see a whole webpage in front of you and you can manipulate with your fingers. It's Unbelievable great. Way better than a laptop." Volgens mij heeft Steve nog nooit van een zoom-functie op een laptop gehoord??
"It's unbelievable for your mail, because you can focus on a message, you can do that. See your inbox." Ehh... dat kon ik 13 jaar geleden al. En als je nu wilt typen ben je ineens meer dan de helft van je scherm kwijt (maar toch "a dream to type on", ik heb heel andere dromen). Een makkelijk copy/pasten zit er volgens mij ook niet in. En dan die Apple software... dat schiet ook niet op!
En dan de rest van de features, foto's, kalender, adresboek, google maps, muziek, games (zelfs nog slechter dan de Wii)... ik zie er echt niets vernieuwends in!
En dan iets waarvoor ik zelf nog wel nut zou kunnen zien:
Video
Maar zoals boven al beschreven: BIG FAIL!! Veel te lage resolutie voor tegenwoordig, zeer lage bitstreams voor de 720p content van iTunes waar je als normaal tv-kijkend persoon echt niet vrolijk van gaat worden. Daarnaast MOET je het natuurlijk bij iTunes kopen waardoor het eigenlijk alleen interessant is voor de Amerikaanse markt. Daarbij is de goedkoopste uitvoering al 499 euro (ja dollar maar hier wordt dat 1:1 euro) voor maar 16gb. 2 normale 720p films erop en het is vol. FAIL FAIL FAIL!
Nee, dit apparaat gaat het niet worden en is alleen bedoeld voor de (grote schare) kwijlend achter elkaar aan lopende zielige mensen die menen dat Apple het helemaal is en weddenschappen met elkaar aangaan wie de grootste Apple fan is, zeg maar de vroegere nerd, maar dan wel eentje die gewoon dom is!
maar er zou hoop zijn
Ik zou dit onding meteen aanschaffen als ik mijn eigen collectie van comics zou kunnen lezen (.rarretjes, of eigenlijk .cbr .cbz, met hoge resolutie jpegs van comics van Marvel, DC, Dark Horse, Wildstorm, Vertigo etc.). Laptops zijn er te lomp voor, netbooks te lastig en e-readers te klein, niet in kleur of veel te duur.
maar ook daar helaas.. als het rar al zou snappen kan ik vast geen mooie apps als ComicRack, CoView of het aloude CDisplay installeren, laat staan zelf content op dat ding plaatsen.
zo zonde...
. . meer nieuws over de iPad op: http://ipad.headliner.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 januari 2010 door Boudewijn -- |
|
|