BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Grote VoetbalQuiz

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:15   quote  deeplink  
Dus hoeveel doelpunten scoorde Cruiyff in zijn eerste volledige seizoen voor Barcelona in de competitie.

TIP: het waren er niet zoveel als menig mens hier zal denken, en hij speelde in dit seizoen 30 wedstrijden voor Barca.
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:15 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ooooooooooooooooooooo, de vraag is me nu compleet duidelijk en het antwoord is 7, dus geen 14 Hasjkop.........:P
Ik was al weer aan het typen voordat jij het antwoord gaf. Inderdaad het antwoord is 7. De volgende vraag is voor Jou Alibbaba. en niet een te makkelijk aub de mensen hier mogen best een beetje nadenken he:)
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 maart 2010 - 19:19   quote  deeplink  
Oooh ik had niet goed gekeken :P Hij had in de competitie 7 doelpunten gemaakt en in de beker ook 7, dus daarom dacht ik 14 :P Nu kunnen we weer verder met mijn vraag ;)
Wie was in 1991 Nederlands voetballer van het jaar?

BTW: Ik ben bijna 15 en ben pas sinds men 12de eigenlijk fan :O Dus ben niet heel erg bekend met dat soort dingen :P
alibabba
 alibabba - dinsdag 02 maart 2010 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 18:50 schreef Hasjkoph het volgende:
Dan is het antwoord denk ik 14, of zit ik er totaal naast?

Alvast volgende vraag: Wie was in 1991 Nederlands voetballer van het jaar?
2r2q4xc.jpg

Volgende vraag; Hoeveel doelpunten scoorde Stefan Pettersson in het seizoen '92'93?
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 maart 2010 - 19:27   quote  deeplink  
27 wedstrijden, 19 doelpunten.

Volgende: Hoeveel wedstrijden en hoeveel doelpunten speelde en scoorde Wamberto in zijn eerste seizoen bij Ajax?
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:28   quote  deeplink  
ik dacht dat je een wat moeilijkere vraag zou stellen. in 27 wedstrijden scoorde de door Van Praag "mister Ajax" genoemde Pettersson een zeer net aantal van 19 doelpunten..

ik zal een wat lastigere verzinnen, waar jullie 24 uur de tijd voor krijgen.

Hoeveel kwartfinalewedstrijden heeft ajax in de cl en voormalige europacup 1 gespeeld.

Let op uit en thuis telt dus voor 2
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:29   quote  deeplink  
wamberto scoorde 8 keer in 27 wedstrijden.

Zie bovenstaande post voor mijn vraag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 maart 2010 door remco k --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 maart 2010 - 19:29   quote  deeplink  
Eerst mijn vraag ;) Maar ik zal hem alvast opzoeken ;)
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 maart 2010 - 19:30   quote  deeplink  
Aah laat maar ;)
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:29 schreef Hasjkoph het volgende:
Eerst mijn vraag ;) Maar ik zal hem alvast opzoeken ;)
we gaan wel wat snel he???:):)

maar met mijn vraag ben je echt wel even bezig denk ik.
alibabba
 alibabba - dinsdag 02 maart 2010 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:28 schreef remco k het volgende:
ik dacht dat je een wat moeilijkere vraag zou stellen. in 27 wedstrijden scoorde de door Van Praag "mister Ajax" genoemde Pettersson een zeer net aantal van 19 doelpunten..

ik zal een wat lastigere verzinnen, waar jullie 24 uur de tijd voor krijgen.

Hoeveel kwartfinalewedstrijden heeft ajax in de cl en voormalige europacup 1 gespeeld.

Let op uit en thuis telt dus voor 2
Dit is een instinkertje Remco, maar................ Ik ben eens in de archieven gaan duiken en Ajax speelde 25 kwartfinale-wedstrijden in de voormalige EC 1 en Champions-League. 25 klinkt raar, maar Ajax speelde in het seizoen '68'69 een beslissingswedstrijd tegen Benfica..................... Had je niet gedacht hé????????????????????? Hahahahahahahaha...
alibabba
 alibabba - dinsdag 02 maart 2010 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:32 schreef remco k het volgende:

[..]

we gaan wel wat snel he???:):)

maar met mijn vraag ben je echt wel even bezig denk ik.
Ik was er inderdaad EVEN mee bezig.....................................................:P

Was volgende vraag vergeten.... Komt ie; Ajax won in de Europacup 2x met dubbele cijfers. Wie waren die 2 tegenstanders waarvan Ajax met dubbele cijfers won en wat waren de 2 uitslagen van deze potjes??????????????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 maart 2010 door alibabba --
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 20:17 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik was er inderdaad EVEN mee bezig.....................................................:P

Was volgende vraag vergeten.... Komt ie; Ajax won in de Europacup 2x met dubbele cijfers. Wie waren die 2 tegenstanders waarvan Ajax met dubbele cijfers won en wat waren de 2 uitslagen van deze potjes??????????????
Ik had echt niet gedacht dat je deze zo snel had gevonden, Eigenlijk wel lachen, zo krijg je een topic vol met historische feitjes. ik vind het heel erg leuk dit te doen, helaas moet ik nu weg, maar als mo,rgen niemand antwoord heeft gegeven dan, zal ik mijn boekjes er eens op na slaan, deze weet ik echt niet uit mijn hoofd. Die van Cruiyff trouwens wel.
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 20:42   quote  deeplink  
03-10-1984 EC3 1e ronde return Ajax Red Boys Differdange 14 0

24-10-1979 EC1 2e ronde Ajax Omonia Nicosia 10 0

ik kon het toch niet laten Alibabba,
Maar dan heb ik ook een vraag voor jou welke ik uiteraard niet uit mijn hoofd wist.

Ajax scoorde in deze twee wedstrijden dus 24 keer, ke voelt hem zeker al aankomen, dus WIE WAREN DE DOELPUNTENMAKERS? graag met aantallen aub:)
alibabba
 alibabba - dinsdag 02 maart 2010 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 20:42 schreef remco k het volgende:
03-10-1984 EC3 1e ronde return Ajax Red Boys Differdange 14 0

24-10-1979 EC1 2e ronde Ajax Omonia Nicosia 10 0

ik kon het toch niet laten Alibabba,
Maar dan heb ik ook een vraag voor jou welke ik uiteraard niet uit mijn hoofd wist.

Ajax scoorde in deze twee wedstrijden dus 24 keer, ke voelt hem zeker al aankomen, dus WIE WAREN DE DOELPUNTENMAKERS? graag met aantallen aub:)
Ajax-Omonia Nicosia 10-0.........Lerby 5x, Ton Blanker 3x, Ruud Krol en Frank Arnesen 1x.
Ajax-Red Boys Differdange 14-0...v.Basten 5x, R.Koeman 3x, John Bosman 2x, Ronald Spelbos, Rijkaard, Vanenburg en Dick Schoenaker ieder 1 treffer.:)

Eens werd in de Europacup een wedstrijd afgesloten met een 16-1 uitslag. Welke ploeg maakte er 16 en welk arm team scoorde de eretreffer???????
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 22:28   quote  deeplink  
Sporting Clube de Portugal 16 - 1 APOEL FC. dit was de eerste wedstrijd in de tweede ronde van de europacup2 in 1963/64 de 2e wedstrijd was uiteraard een formaiteit, maar ook deze wedstrijd werd door SPorting Portugal gewonnen met 2-0.

Ajax won de wereldcup de eerste keer tegen Independiente, wie lag in het ziekenhuis voor een meniscusoperatie ten tijde van deze wedstrijd?
alibabba
 alibabba - woensdag 03 maart 2010 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 22:28 schreef remco k het volgende:
Sporting Clube de Portugal 16 - 1 APOEL FC. dit was de eerste wedstrijd in de tweede ronde van de europacup2 in 1963/64 de 2e wedstrijd was uiteraard een formaiteit, maar ook deze wedstrijd werd door SPorting Portugal gewonnen met 2-0.

Ajax won de wereldcup de eerste keer tegen Independiente, wie lag in het ziekenhuis voor een meniscusoperatie ten tijde van deze wedstrijd?
Wim Suurbier...........

244o8lx.jpg
Rinus Michels ( R.I.P.) is vandaag 5 jaar geleden van ONS heen gegaan.... Een vraag over hem; In het kampioenssseizoen '56'57 won Ajax 1 wedstrijd met 5-0. Rinus Michels speelde mee in die wedstrijd. Ik wil van jullie weten waarvan Ajax met 5-0 won en hoeveel doelpunten " de Generaal " in die partij maakte...
remco k
 remco k - woensdag 03 maart 2010 - 19:00   quote  deeplink  
18/11/1956 speelde AJAX een thuiswedstijd tegen Willem2, Onze Generaal De heer R. Michels scoorde in deze wedstrijd de 2-0 en de 3-0 de 1-0 werd gemaakt door Blijenberg de 4-0 werd gemaakt door Ouderland en de 5-0 werd gemaakt door Bakker.

Wie werd er in datzelfde seizoen topscoorer van ons AJAX en met hoeveel doelpunten??
alibabba
 alibabba - woensdag 03 maart 2010 - 19:21   quote  deeplink  
Wim Bleijenberg met 16 treffers, jaja Remco.....
Volgende vraag over Ajax-icoon Rinus Michels; In hetzelfde seizoen, dus '56'57, scoorde Michels de winnende treffer die voor Ajax op dat moment erg belangrijk was. Tegen welke tegenstander was dit en wat was de uitslag?
alibabba
 alibabba - woensdag 03 maart 2010 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 16:04 schreef alibabba het volgende:

[..]

De vraag was inderdaad onduidelijk, want Fred Grim is helemaal niet goed volgens mij..... Als ik ga kijken kom ik eerder uit bij Arnold Scholten. Scholten speelde meer duels voor Ajax dan Grim en ook bij de hoeveelheid wedstrijden in volledige aantal is " De Witte Socrates " in het voordeel..... Naar mijn weten heeft Arnold Scholten geen interland achter zijn naam...... Dus Johnqqqq, geef eens duidelijkheid......:).
Johnqqqq NOG ONLINE???????????????????????????
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 03 maart 2010 - 19:34   quote  deeplink  
ja maar die oudere vragen weet ik niet hoor :P

Luister het was als volgt: de witte soctrates das was of is arnold scholten (was een vraag van iemand anders)

En mijn vraag bedoelde ik zo: welke ex-ajax speler heeft de meeste wedstrijden gespeeld zonder ooit 1 interland te spelen. (en ik heb me vergist want het is tot nu toe nog sander boscker) Maar fred grim is 2e :P
alibabba
 alibabba - woensdag 03 maart 2010 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 19:34 schreef Johnqqqq het volgende:

Luister het was als volgt: de witte soctrates das was of is arnold scholten (was een vraag van iemand anders)

En mijn vraag bedoelde ik zo: welke ex-ajax speler heeft de meeste wedstrijden gespeeld zonder ooit 1 interland te spelen. (en ik heb me vergist want het is tot nu toe nog sander boscker) Maar fred grim is 2e :P
Arnold Scholten heeft 463 wedstrijden in zijn carriere gespeeld en Fred Grim 373...Sander Boschker 534 en dat zou dan inderdaad het goeie antwoord zijn. Grim en Boschker hebben zowiezo geen interland gespeeld en volgens mij Scholten ook niet...Toch??????
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 03 maart 2010 - 19:57   quote  deeplink  
klopt idd als een bus! niets op aan te vullen..
Dus misschien na vanavond is scholten wel de man die we zochten :P

Jij mag hem wel verzinnen
remco k
 remco k - woensdag 03 maart 2010 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 19:34 schreef Johnqqqq het volgende:

ik weet zeker dat ook wij niet alles uit ons hoofd weten uit die tijd hoor, hele oude boekjes en ajax magazines doen wonderen:)
alibabba
 alibabba - woensdag 03 maart 2010 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 19:21 schreef alibabba het volgende:
Volgende vraag over Ajax-icoon Rinus Michels; In hetzelfde seizoen, dus '56'57, scoorde Michels de winnende treffer die voor Ajax op dat moment erg belangrijk was. Tegen welke tegenstander was dit en wat was de uitslag?
Ik ben benieuwd naar dit antwoord......................:)
remco k
 remco k - woensdag 03 maart 2010 - 20:27   quote  deeplink  
ik dacht fortuna54 ajax 2-3 waarin ik dacht michels de derde goal maakte, ajax werd slechts met 4 punten verschil op fortuna54 kampioen, daarom denk ik dat dit het breekpunt was.

Echter wordt er in mijn geschiedenisboekjes vaak aan een andere wedstrijd gedacht waarin ajax het kampioenschap besliste namelijk de met 5-1 gewonnen wedstrijd tegen Adam echter kan dit niet jou antwoord zijn aangezien Michels in deze wedstrijd ontbrak.
alibabba
 alibabba - woensdag 03 maart 2010 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 20:27 schreef remco k het volgende:
ik dacht fortuna54 ajax 2-3 waarin ik dacht michels de derde goal maakte, ajax werd slechts met 4 punten verschil op fortuna54 kampioen, daarom denk ik dat dit het breekpunt was.

Echter wordt er in mijn geschiedenisboekjes vaak aan een andere wedstrijd gedacht waarin ajax het kampioenschap besliste namelijk de met 5-1 gewonnen wedstrijd tegen Adam echter kan dit niet jou antwoord zijn aangezien Michels in deze wedstrijd ontbrak.
Fortuna54-Ajax had een tussenstand van 0-3. Ajax werd inderdaad met 4 punten verschil kampioen, maar mijn vraag blijft vooralsnog onbeantwoord. Bij geen goed antwoord, kom ik morgen met de juiste informatie.
remco k
 remco k - woensdag 03 maart 2010 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 21:32 schreef alibabba het volgende:

[..]

Fortuna54-Ajax had een tussenstand van 0-3. Ajax werd inderdaad met 4 punten verschil kampioen, maar mijn vraag blijft vooralsnog onbeantwoord. Bij geen goed antwoord, kom ik morgen met de juiste informatie.
ik weet het dan echt niet, ik heb echt wat boekjes door zitten spitten, ik kom echter niet verder dan de wedstrijden die ik al genoemd heb..
alibabba
 alibabba - donderdag 04 maart 2010 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 19:21 schreef alibabba het volgende:
Niemand heeft het antwoord willen of kunnen vinden, daarom kom ik nu met de juiste informatie; In het seizoen '56'57 speelde Ajax in de 27e speelronde een thuiswedstrijd tegen BVV, nu Fc Den Bosch, en Rinus Michels scoorde in de 20e minuut de enige treffer van die wedstrijd, 1-0. Het was belangrijk, omdat Ajax in een titelstrijd verwikkeld was met Fortuna '54, die Ajax uiteindelijk wist te winnen.

Mijn volgende vraag gaat over Danny Blind. Zondag zit hij namens Ajax op de bank, maar hij heeft een verleden bij de Spartanen. Hij speelde voor Sparta van 1979 t/m 1986, alvorens hij werd gecontracteerd door Ajax. In het seizoen '84'85 draagde Danny Blind dus het Sparta-shirt en in dat seizoen deed hij mee in de thuiswedstrijd tegen AJAX.

Ik wil van jullie weten wat de uitslag was van deze partij en wie de doelpuntenmakers waren van zowel Sparta als Ons Aller AJAX.....
alibabba
 alibabba - vrijdag 05 maart 2010 - 20:26   quote  deeplink  
Kom op frikandellen:)............ Weet dan niemand het antwoord???????? Ga eens graven in het verleden....en niet alleen Remco......Weet jij het trouwens ook niet???
Jhonny Jordaan
 Jhonny Jordaan - vrijdag 05 maart 2010 - 20:33   quote  deeplink  
2-5

Sparta: Eijer, van der berg

ajaks: koeman, vanenburg 2x, de wit, pannenkoek
alibabba
 alibabba - vrijdag 05 maart 2010 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 maart 2010 - 20:33 schreef Jhonny Jordaan het volgende:
2-5

Sparta: Eijer, van der berg

ajaks: koeman, vanenburg 2x, de wit, pannenkoek
Ooooooooooooooooooooo..sapperdiootsia, sapperdiee ee ee ola dio...
Volgende vraag Jhonny Jordaan.............:)
alibabba
 alibabba - vrijdag 05 maart 2010 - 22:26   quote  deeplink  
Jhonny Jordaan twijfelt over een volgende vraag.............:). Mijn vraag dan over?????????????? ja Johnny Jordaan....... Johnny Jordaan zong ooit een lied over Ajax. Wat was de tekst van dit lied?
alibabba
 alibabba - zondag 07 maart 2010 - 01:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 maart 2010 - 22:26 schreef alibabba het volgende:
Jhonny Jordaan twijfelt over een volgende vraag.............:). Mijn vraag dan over?????????????? ja Johnny Jordaan....... Johnny Jordaan zong ooit een lied over Ajax. Wat was de tekst van dit lied?
Kom op nou Ajacieden.............Ik ken een Feyenoorder die het antwoord weet..... Alibabba is teleurgesteld.... We laten ONS toch niet overbluffen door een Feyenoorder??????????????
Jacco
 Jacco - zondag 07 maart 2010 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 maart 2010 - 22:26 schreef alibabba het volgende:
Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
het blijft steeds toonaangevend
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
Van iedere club in Nederland kan Ajax nog wel winnen

Volgende vraag:
Wie heeft Ajax ooit in de steek gelaten volgens Van Praag? En wat was het voordeel van dit nadeel?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2010 door Jacco --
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 07:40 schreef Jacco het volgende:

[..]

Ajax is niet dood
Ajax is springlevend
Ajax kent geen nood
het blijft steeds toonaangevend
Ajax is niet dood
en zonder kinnesinne
Van iedere club in Nederland kan Ajax nog wel winnen

Volgende vraag:
Wie heeft Ajax ooit in de steek gelaten volgens Van Praag? En wat was het voordeel van dit nadeel?
Ik moet zeggen, dat ik je woorspeling wel fantastisch vind, maar laat een ander het antwoord maar geven..
Jacco
 Jacco - zondag 07 maart 2010 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 12:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, dat ik je woorspeling wel fantastisch vind, maar laat een ander het antwoord maar geven..
Met al het gepraat over Cruijff kon ik het niet laten ;)
2 hints; het was Cruijff niet, en ik had het over Michael van Praag
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 13:34   quote  deeplink  
Als dan echt niemand het weet zal ik het antwoord maar geven,

van Praag voelde zich in in de steek gelaten door Beenhakker in 1991,
voordeel hiervan was natuurlijk dat assistent van Gaal de stok over mog nemen, met als gevolg de succesjaren die van Gaal ons heeft geschonken...

Ik wil graag van jullie weten hoeveel wedstrijden ajax heeft gespeeld onder leiding van VaN gaal en daarbij ook hoe veel wedstrijden er gewonnen werden, gelijk gespeeld, en werden verloren..
alibabba
 alibabba - zondag 07 maart 2010 - 14:43   quote  deeplink  
Ajax speelde 286 wedstrijden onder leiding van Louis v.Gaal en daarvan wist Ajax er 196 te winnen, speelde het 51x gelijk en werd er 39x verloren.

Ik wil nu weten van jullie wat de 1e wedstrijd was onder v.Gaal's leiding. Op welke datum, welke wedstrijd en waarvoor die partij gespeeld werd.
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 maart 2010 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 14:43 schreef alibabba het volgende:
Ajax speelde 286 wedstrijden onder leiding van Louis v.Gaal en daarvan wist Ajax er 196 te winnen, speelde het 51x gelijk en werd er 39x verloren.

Ik wil nu weten van jullie wat de 1e wedstrijd was onder v.Gaal's leiding. Op welke datum, welke wedstrijd en waarvoor die partij gespeeld werd.
Weet niemand dit simpele antwoord????????????? Tip; Louis v.Gaal volgde Leo Beenhakker op. De laatste wedstrijd van Beenhakker was op 28-09-1991, Ajax-Fortuna Sittard 3-1.
Jacco
 Jacco - dinsdag 09 maart 2010 - 21:21   quote  deeplink  
De eerste competitie wedstrijd onder van Gaal was Ajax-Sparta op 9-10-1991, uitslag was 4-0. Ik kan me echter herinneren dat de eerste wedstrijd onder van Gaal een oefenwedstrijd was. Maar ik kan daarin volledig mis zitten.

Eventuele follow up vraag:
Toen Ajax de Uefa Cup won ging het team met de beker bij iemand langs. Wie was dat en waarom?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 maart 2010 door Jacco --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 09 maart 2010 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 februari 2010 - 15:17 schreef AFCA MARCO het volgende:
David Seaman??

Nu heb ik ook een vraag: Welke speler heeft de grootste neus bij PSV? HAHAHA balzak Dsuzak
zelfs kennedy kijkt er raar vanop.
Kennedy_1123378.jpg
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 maart 2010 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 maart 2010 - 21:21 schreef Jacco het volgende:
De eerste competitie wedstrijd onder van Gaal was Ajax-Sparta op 9-10-1991, uitslag was 4-0. Ik kan me echter herinneren dat de eerste wedstrijd onder van Gaal een oefenwedstrijd was. Maar ik kan daarin volledig mis zitten.

Eventuele follow up vraag:
Toen Ajax de Uefa Cup won ging het team met de beker bij iemand langs. Wie was dat en waarom?
Het team ging toen langs bij Stefan Pettersson. Hij speelde mee in de finale en een flapdrol van Torino torpedeerde Pettersson bij de cornervlag, waardoor de Zweed op een brancard het veld moest verlaten. Hij liep daarbij een sleutelbeenbreuk op.

Het antwoord op mijn vraag was helaas niet goed van Jacco, wel was goed dat de 1e competitiewedstrijd van v.Gaal Ajax-Sparta ( 4-0 ) was. De allereerste wedstrijd onder leiding van v.Gaal was echter geen competitiepot, maar een Europese wedstrijd....
Jacco
 Jacco - dinsdag 09 maart 2010 - 23:07   quote  deeplink  
Europacup 3, tegen Örebro SK, uitslag 0-1 (voor ons), gespeeld op 2-10-1991.

En dat van Pettersson klopt inderdaad, maar dat was niet de speler die ik bedoelde!
remco k
 remco k - woensdag 10 maart 2010 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 maart 2010 - 23:07 schreef Jacco het volgende:
Europacup 3, tegen Örebro SK, uitslag 0-1 (voor ons), gespeeld op 2-10-1991.

En dat van Pettersson klopt inderdaad, maar dat was niet de speler die ik bedoelde!
je bedoelt het initiatief van Blind om bij Bergkamp lags te gaan. hij miste de finale door ziekte? en lag op bed, aangezien hij een zeer groot aandeel had in het winnen van de uefacup was er toen besloten bij hem op ziekenbezoek te gaan met de beker..
Jacco
 Jacco - woensdag 10 maart 2010 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 - 11:34 schreef remco k het volgende:

[..]

je bedoelt het initiatief van Blind om bij Bergkamp lags te gaan. hij miste de finale door ziekte? en lag op bed, aangezien hij een zeer groot aandeel had in het winnen van de uefacup was er toen besloten bij hem op ziekenbezoek te gaan met de beker..
Precies!
alibabba
 alibabba - zaterdag 13 maart 2010 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 - 11:44 schreef Jacco het volgende:

[..]

Precies!
Dit klopt inderdaad ja, Bergkamp kwam zelf met dit verhaal;

De eerste finalewedstrijd tegen Torino, in Turijn, was een duel om nooit te vergeten. Het werd 2-2 en het is een van de enkele wedstrijden waarvan ik mij nog momenten voor de geest kan halen. Mijn voornaamste verdedigende taak lag in het afstoppen van de linkerverdediger Annoni, een zeer fel mannetje. En dat leverde aardige duels op, weet ik nog. Waar ik voorheen nog wel eens een bepaalde angst had voor sommige tegenstanders was dat nu niet meer het geval. Door mijn ervaring, mijn grote fysieke kracht en het gewonnen zelfvertrouwen had ik iets van: kom maar op!

Op de eerste dag in Wassenaar, tijdens de voorbereiding op de tweede finalewedstrijd, voelde ik mij behoorlijk verkouden worden. De dinsdagmorgen daarna besloten we dat ik het trainingskamp zou verlaten, ik had veertig graden koort. Ik was zo ziek en zo teleurgesteld over het missen van de finale in het Olympische Stadion dat ik mij helemaal leeg voelde. Ik zat volledig stuk omdat ik de apotheose niet kon meemaken. Ik heb de wedstrijd vanuit mijn bed via de televisie gevolgd. Het kostte bloed, zweet en tranen maar uiteindelijk kom het feest worden gevierd.

Ik had geen flauwe notie dat daarna het elftal met de spelersbus onderweg was naar de James Rosskade, waar ik bij mijn ouders woonde. Op een gegeven moment voelde ik dat er iets gebeurde in de straat. Getoeter, zwaailichten. Je hoorde aan het lawaai dat het iets ongewoons was. Ik strompelde mijn bed uit, keek uit het raam en zag voor de deur al die gasten met de UEFA Cup. Dat was heel speciaal. Ik voelde zelf iets van schaamte tegenover de buurtbewoners, want ik was de directe oorzaak van die 'overlast'. Maar ik was ook heel dankbaar dat zij mij op die manier toch betrokken bij de overwinning. Een onvergetelijk moment.
2cqxutd.jpg

Om dit mooie topic in stand te houden de volgende vraag; In het seizoen 1991'1992 won Ajax de thuiswedstrijd tegen Psv met 1-0. Wat was de exacte datum van dat duel, wie scoorde het Ajax-doelpunt en in welke minuut???? Ik ben zeer benieuwd............................:)
Jacco
 Jacco - zaterdag 13 maart 2010 - 17:54   quote  deeplink  
het was 19 januari 1992, ajax kreeg een wat makkelijk gegeven penalty die benut werd door Petterson. Maar in welke minuut???? Geen idee!
Wel heb ik een tussentijdse tegenvraag:
In de zomer van 1994 wilde Ajax Ronaldo kopen, hij ging uiteindelijk naar psv. Wie werd de vervanger van Ronaldo?
alibabba
 alibabba - zaterdag 13 maart 2010 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 - 17:54 schreef Jacco het volgende:
het was 19 januari 1992, ajax kreeg een wat makkelijk gegeven penalty die benut werd door Petterson. Maar in welke minuut???? Geen idee!
Wel heb ik een tussentijdse tegenvraag:
In de zomer van 1994 wilde Ajax Ronaldo kopen, hij ging uiteindelijk naar psv. Wie werd de vervanger van Ronaldo?
Doordat Ronaldo niet werd aangetrokken schoof Ajax Kluivert door naar het 1e elftal en dat werd een groot succes. Btw, Pettersson scoorde in de 73e minuut.
In welk seizoen werden de meeste goals in de competitie gescoord in de wedstrijd AJAX-Psv?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 14 maart 2010 - 08:15   quote  deeplink  
22-11-1964 ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Grote VoetbalQuiz

0.0077199