|
|
FsideVak129
|
|
|
Deze man verdient een standbeeld
In juni 2009 overleed Bob Haarms op 75-jarige leeftijd. Er zal geen hersteltrainer in de wereld te vinden zijn die zoveel respect kreeg en zo geliefd was bij supporters als Bob. Erelid van Ajax, maar ook van de AFCA Supportersclub en de Supportersvereniging Ajax. Een groot clubman die overal een mening over had en waarbij loyaliteit, plichtsbesef en 200% inzet zijn levensmotto′s waren. Bob heeft daardoor een plekje in de harten weten te veroveren van iedereen die zich Ajacied noemt.
Omdat Bobs liefde en passie voor de club nooit vergeten mag worden. Inmiddels is het al weer acht maanden later en we hebben nog allemaal het grootse afscheid van Bob op onze netvliezen staan. Ook die speciale band die Bob met de supporters had blijft voelbaar in onze harten. Juist vanwege die speciale band is, na verzoeken vanuit de Ajax-supporters, het idee opgepakt om Bob op bijzondere wijze te eren door het laten maken van een standbeeld. Een standbeeld voor Bob opdat hij nooit vergeten wordt en zijn liefde en passie voor de club voortleeft en als voorbeeld dient. Het spreekwoord: "Deze man verdient een standbeeld" is op niemand méér van toepassing dan Bobby.
De weg naar het brons. De Supportersvereniging Ajax, de AFCA Supportersclub en VAK410 hebben de handen ineen geslagen om dit ambitieuze project op te zetten en uit te voeren. Gesteund door vele andere partijen en personen. Het is afhankelijk van de locatie en de kunstenaar die het beeld gaat maken, maar hoe dan ook willen we dit in seizoen 2010/2011 gerealiseerd hebben. Het beeld komt op een plek te staan die voor alle Ajacieden toegankelijk is. De kosten van het standbeeld zullen rond de 60.000 euro bedragen. Dat is een hoop geld, maar we zijn er van overtuigd dat, wij als supporters, Bob in brons kunnen laten vereeuwigen en daar met z′n allen erg trots op zullen zijn.
Steun de actie. Met collectes, veilingen, giften en andere activiteiten willen wij het benodigde bedrag bijeen halen. De Supportersvereniging Ajax, de AFCA Supportersclub en VAK410 hebben het startschot gegeven door alle drie het symbolische bedrag van 1934 euro te storten, het geboortejaar van Bob. Een erg mooi begin, maar uiteraard is er veel meer geld nodig. Daarom spreken wij alle Ajacieden, Amsterdammers en andere geïnteresseerden aan om hun bijdrage te leveren om dit project te laten slagen. Kijk onder ′Steun de actie′ om te zien om welke manieren je een bijdrage kan leveren.
Via deze website zullen wij jullie tijdens de actie op de hoogte houden over alle belangrijke ontwikkelingen en nieuwtjes. Ook zullen er wekelijks meerdere updates zijn met oude beelden, foto′s, anekdotes, verhalen en meer van Bobby. Naast het financieel steunen van onze actie vragen wij jullie ook al het materiaal wat jullie hebben van Bobby met ons te delen. Schroom ook niet om jou herinneringen aan Bob op papier te zetten, dit kan in de vorm van een verhaal een gedicht of op andere wijze.
Hou deze site goed in de gaten en draag je steentje bij, want: Deze man verdient een standbeeld!
Werkgroep ′Deze man verdient een standbeeld′ (SVA, AFCA Supportersclub, VAK410 en vele andere organisaties en personen)
Ook jij kan als supporter een bijdrage leveren aan het beeld voor Bob!
Dit kan door te geven aan de collectanten bij het stadion of in het supportershome maar ook door geld over te maken naar onze speciale rekening.
Deze rekening is geopend door de Supportersvereniging Ajax en staat onder toezicht van de financieel directeur van Ajax en de directeur van de Supportersvereniging Ajax. Zij ′bewaken′ de gelden en zorgen ervoor dat het geld uitsluitend wordt besteed aan het doel dat we we allen voor ogen hebben; de realisatie van een standbeeld voor Bob Haarms.
Stort je bijdrage op rekeningnummer 41.27.55.122 tnv Supportersvereniging Ajax in Amsterdam o.v.v. beeld voor Bob.
Alle donateurs zullen (zonder bedrag) op deze site worden vermeld, wil je dat niet, vermeld dan ′anoniem′ bij de betaling dan wordt de naam niet vermeld.
Bron: Deze man verdient een standbeeld
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 maart 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Patrick078
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Geweldig initiatief, ik zal vanavond direct mijn bijdrage storten.
DEZE MAN MAG NIET WORDEN VERGETEN!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 maart 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Bobby ( R.I.P.) en Rinus Michels ( R.I.P.)...... Voor beide een standbeeld zeg ik, ik draag mijn steentje bij voor deze Ajax-iconen............AJAX-Forever. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
Geweldig dit! Ik hou er van als supporters op eigen initiatief hun helden eren. Heb ook gelijk geld over gemaakt. Ik hoop dat ze binnekort de website updaten want het bedrag staat nog steeds op 5802. |
|
|
|
|
Pjettr
|
|
|
€ 75 euro gestort.. hopelijk volgen er meer!! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Gefeliciteerd ouwe, daar boven...
quote:De AFCA Supportersclub roept alle Ajacieden op om maandag Bobby Haarms te herdenken via een bezoek aan het graf van Bobby. De Goede Beul zou dan zijn 76e verjaardag vieren. Verzameld wordt er tussen 16.30 en 17.00 uur bij de ingang van de Nieuwe Ooster aan de Kruislaan. Om 17.00 begint de tocht naar het graf waar je de gelegenheid hebt om onze Bobby op je eigen wijze te herdenken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 maart 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Al 55 duizend euro opgehaald voor standbeeld Haarms 23-03-10
Precies drie weken en één dag heeft de actiegroep deze man verdient een standbeeld' er over gedaan om ruim 55 duizend euro op te halen voor het nog te realiseren standbeeld voor Bobby Haarms. AjaxF-side.NL Een fantastisch resultaat. Via donaties en collectes bij de Arena is de actiegroep tot dit mooie bedrag gekomen. We waren er van overtuigd dat het geld wat voor het beeld nodig is er zeker zou komen, maar dat het zo snel zou gaanHet heeft ons laten zien dat het een erg goed idee was om dit initiatief op te pakken en dat er een gigantisch draagvlak en grote wens is voor een prachtig standbeeld voor Bobby. Er is nu nog een bedrag van € 4.602,85 nodig. We zijn er dus bijna, maar nog niet helemaal... Wil jij ook een donatie doen. Via de website Deze man verdient een standbeeld kun je nog steeds je bijdrage leveren aan het beeld voor ons aller Bobby Haarms. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
http://www.dezemanverdienteenstandbeeld.nl/?p=609
Ruim een jaar na de start van het project volgt vrijdagavond 29 juli 2011, 19.30 uur de onthulling van het standbeeld van Bobby Haarms. Het beeld zal naast de hoofdingang van de Amsterdam ArenA komen te staan.
Begin 2010 werd een werkgroep gecreëerd werd met de naam Deze man verdient een standbeeld. Het doel was om een bronzen, levensgroot standbeeld van Bobby te realiseren, hetgeen nu werkelijkheid is geworden. De werkgroep, bestaande uit supporters uit diverse Ajaxgroeperingen: de Supportersvereniging Ajax, VAK410, Fanzine De Meersche Helden en de AFCA Supportersclub is bijzonder trots op hetgeen door de supporters is gerealiseerd.
In slechts drie weken was het benodigde bedrag bijeen en ook de medewerking van ambassadeurs Jari Litmanen, Johnny Heitinga, Shota Arveladze, Peter Beense en Jack Wouterse was geweldig.
Via deze website hebben we supporters en andere geïnteresseerden opgeroepen de actie te steunen en op de hoogte gehouden van de voortgang van het project. Het resultaat van ruim een jaar hard werken zal op 29 juli 2011 zichtbaar worden wanneer het beeld, dat is gecreëerd door de Friese kunstenaar en seizoenkaarthouder Hans Jouta, wordt onthuld.
De werkgroep is erg trots op hetgeen alle Ajacieden samen letterlijk neergezet hebben en is tevens blij dat Bobbys clubliefde, loyaliteit en passie voor Ajax vereeuwigd is. Het spreekwoord: Deze man verdient een standbeeld is op niemand meer van toepassing dan op Bobby en met het beeld wordt gehoopt de clubliefde, passie, loyaliteit en inzet zoals Bobby die had over te brengen aan de nieuwe generaties supporters, voetballers en medewerkers van AFC Ajax.
Werkgroep Deze man verdient een standbeeld |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 11 juli 2011 - 17:50 schreef thomASS het volgende:http://www.dezemanverdienteenstandbeeld.nl/?p=609Ruim een jaar na de start van het project volgt vrijdagavond 29 juli 2011, 19.30 uur de onthulling van het standbeeld van Bobby Haarms. Het beeld zal naast de hoofdingang van de Amsterdam ArenA komen te staan. Begin 2010 werd een werkgroep gecreëerd werd met de naam Deze man verdient een standbeeld. Het doel was om een bronzen, levensgroot standbeeld van Bobby te realiseren, hetgeen nu werkelijkheid is geworden. De werkgroep, bestaande uit supporters uit diverse Ajaxgroeperingen: de Supportersvereniging Ajax, VAK410, Fanzine De Meersche Helden en de AFCA Supportersclub is bijzonder trots op hetgeen door de supporters is gerealiseerd. In slechts drie weken was het benodigde bedrag bijeen en ook de medewerking van ambassadeurs Jari Litmanen, Johnny Heitinga, Shota Arveladze, Peter Beense en Jack Wouterse was geweldig. Via deze website hebben we supporters en andere geïnteresseerden opgeroepen de actie te steunen en op de hoogte gehouden van de voortgang van het project. Het resultaat van ruim een jaar hard werken zal op 29 juli 2011 zichtbaar worden wanneer het beeld, dat is gecreëerd door de Friese kunstenaar en seizoenkaarthouder Hans Jouta, wordt onthuld. De werkgroep is erg trots op hetgeen alle Ajacieden samen letterlijk neergezet hebben en is tevens blij dat Bobbys clubliefde, loyaliteit en passie voor Ajax vereeuwigd is. Het spreekwoord: Deze man verdient een standbeeld is op niemand meer van toepassing dan op Bobby en met het beeld wordt gehoopt de clubliefde, passie, loyaliteit en inzet zoals Bobby die had over te brengen aan de nieuwe generaties supporters, voetballers en medewerkers van AFC Ajax. Werkgroep Deze man verdient een standbeeld Ben benieuwd! :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
geweldig iniatief!!! respect! Groot mens is het!!! leuk om dat naar het plaatsje van remko te kijken! heb ook gelijk 100 euro gestort! trots op jullie en ook op deze geweldige man! |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
we zullen hem 30 juli extra goed in het Zonnetje zetten, met winst op de jc schaal. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 11 juli 2011 - 19:19 schreef Luis_suarez_19 het volgende:geweldig iniatief!!! respect! Groot mens is het!!! leuk om dat naar het plaatsje van remko te kijken! heb ook gelijk 100 euro gestort! trots op jullie en ook op deze geweldige man! Ben je niet een beetje laat met het storten van 100 euro ? :P
Nee, even zonder gekheid.
Bobby Haarms is natuurlijk een fenomeen. Een Ajacied in hart en nieren, helaas een uitstervend "ras".
Mensen als Sjakie Wolfs en onze Bobby stralen uit dat ze Ajacied zijn. Zelfverzekerd, bravoure, en een over mijn lijk arrogantie.
Helaas kan ik op de dag van de onthulling niet aanwezig zijn, maar 3 Augustus zal ik zeker even langswippen, om met bewondering het kunstwerk te aanschouwen.
Bobby, en alle andere ajacieden waar wij helaas afscheid van hebben moeten nemen, het gaat jullie goed. Maak er een mooi feesie van daarboven.
Eens Ajacied, altijd Ajacied.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 juli 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 13 juli 2011 - 09:22 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ben je niet een beetje laat met het storten van 100 euro ? :P Nee, even zonder gekheid. Bobby Haarms is natuurlijk een fenomeen. Een Ajacied in hart en nieren, helaas een uitstervend "ras". Mensen als Sjakie Wolfs en onze Bobby stralen uit dat ze Ajacied zijn. Zelfverzekerd, bravoure, en een over mijn lijk arrogantie. Helaas kan ik op de dag van de onthulling niet aanwezig zijn, maar 3 Augustus zal ik zeker even langswippen, om met bewondering het kunstwerk te aanschouwen. Bobby, en alle andere ajacieden waar wij helaas afscheid van hebben moeten nemen, het gaat jullie goed. Maak er een mooi feesie van daarboven. Eens Ajacied, altijd Ajacied. [ afbeelding ] had het dinsdag al gestort:P maar woensdag de reactie gegeven! maar even over sjakie wolfs... was ook indd een enorme grootheid! maar helaas heb ik daar zon rare herinnering aan met die fuck psv supporters om die 1 minuut stilte te verstoren. weet je dat nog? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 13 juli 2011 - 10:11 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] had het dinsdag al gestort:P maar woensdag de reactie gegeven! maar even over sjakie wolfs... was ook indd een enorme grootheid! maar helaas heb ik daar zon rare herinnering aan met die fuck psv supporters om die 1 minuut stilte te verstoren. weet je dat nog? Ik herinner dat zeker. Onbeschoft was het. Helaas riep dat bij velen een reactie op, waardoor de minuut stilte nog heviger verstoord werd.
Kan me nog een documentaire / rapportege herinneren dat Bobby Haarms er zichtbaar kapot van was. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 13 juli 2011 - 10:19 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ik herinner dat zeker. Onbeschoft was het. Helaas riep dat bij velen een reactie op, waardoor de minuut stilte nog heviger verstoord werd. Kan me nog een documentaire / rapportege herinneren dat Bobby Haarms er zichtbaar kapot van was. echt vreselijk was dat, ik was er bij, netjes een minuut stil geweest, maar daarna, ik was zo boos, zo onbeschoft en respectloos was dat! ik herinner me nog dat de media daarna zei dat het de ajax supporters waren, dat sloeg echt alles |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
ach good old...bobby harms |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op woensdag 13 juli 2011 - 10:11 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] had het dinsdag al gestort:P maar woensdag de reactie gegeven! maar even over sjakie wolfs... was ook indd een enorme grootheid! maar helaas heb ik daar zon rare herinnering aan met die fuck psv supporters om die 1 minuut stilte te verstoren. weet je dat nog? Niet afgelopen dinsdag hoop ik? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Dat was excact mijn punt. Geloof dat de actie een jaar gelden al succesvol afgerond was. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 13 juli 2011 - 21:58 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Dat was excact mijn punt. Geloof dat de actie een jaar gelden al succesvol afgerond was. Inderdaad, sterker nog, je kan helemaal geen geld meer storten. Dit geeft of aan dat hij zich verschrikkelijk vergist, of dat hij gewoon uit zijn nek lult om interessant over te komen dat ie een oaar stuivers heeft gegeven.. Ik zeg niet dat ik het laatste geloof, maar het eerste geloof ik in ieder geval niet....:-) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 14 juli 2011 - 00:10 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, sterker nog, je kan helemaal geen geld meer storten. Dit geeft of aan dat hij zich verschrikkelijk vergist, of dat hij gewoon uit zijn nek lult om interessant over te komen dat ie een oaar stuivers heeft gegeven.. Ik zeg niet dat ik het laatste geloof, maar het eerste geloof ik in ieder geval niet....:-) Laten we het voor het gemak maar op het eerste houden :).
Neemt niet weg dat ik ontzettend nieuwsgierig ben naar het "eind"resultaat.
Enige wat ik een beetje jammer vind is de locatie. Had hem liever op de Toekomst gezien, gezien het feit dat Bobby daar ook altijd te vinden was, plus dat de jeugd dan ook een idee krijgt wat hij voor de club betekent heeft.
Maar goed, een kleinigheidje houd je toch, niet waar? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 11 juli 2011 - 17:50 schreef thomASS het volgende:Ruim een jaar na de start van het project volgt vrijdagavond 29 juli 2011, 19.30 uur de onthulling van het standbeeld van Bobby Haarms. Het beeld zal naast de hoofdingang van de Amsterdam ArenA komen te staan. Wat is naast de hoofdingang? Toch niet onder het viaduct hoop ik? Bobby was een man van weer en wind, ik zie zijn beeld liever op De Toekomst komen dat is van ons. Wel een mooie actie; het tot stand brengen van dit beeld. HULDE!!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Deze man verdient idd en standbeeld en ik wil hem ook in het Ajax museum als wassenbeeld. Dit is een icoon!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 juli 2011 door thomASS -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op donderdag 14 juli 2011 - 21:39 schreef baco74 het volgende:[..] Wat is naast de hoofdingang? Toch niet onder het viaduct hoop ik? Bobby was een man van weer en wind, ik zie zijn beeld liever op De Toekomst komen dat is van ons. Wel een mooie actie; het tot stand brengen van dit beeld. HULDE!!! Ah naast Soccerworld, dus net nog in de open lucht,beter dan onder een viaduct.
thomASS bedankt voor de foto's. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een prima plek volgens mij, in ieder geval niet een plaats die genegeerd kan worden. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 14 juli 2011 - 00:10 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, sterker nog, je kan helemaal geen geld meer storten. Dit geeft of aan dat hij zich verschrikkelijk vergist, of dat hij gewoon uit zijn nek lult om interessant over te komen dat ie een oaar stuivers heeft gegeven.. Ik zeg niet dat ik het laatste geloof, maar het eerste geloof ik in ieder geval niet....:-) remko, ik had het topic niet goed gelezen, zit hier nog niet zo lang!!! had niet gelezen dat het van maart vorig jaar was, ik had wel 100 euro gestort maar het rekening nummer was gesloten, kreeg ik ook bericht van! dus sorry, maar was vorige week weekje weg dus sorry voor de late reactie op deze post |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Nog 7 dagies!
Voor altijd in ons hart: Bobby Haarms!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wordt pas november voordat ik het standbeeld kan zien, maar ik ben blij dat het eindelijk zover is! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Ik zag de foto's op twitter. Ik vind het beeld prachtig.....heel prachtig. Kreeg kippenvel en ga van de week zeker ff kijken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Goed gedaan, pakkend beeld natuurlijk ook, van Bob zoals hij op z'n best was. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Mooie woorden van David Endt vooraf:
De uiteindelijke onthulling van 'De Goed Beul':
mijn dank voor het uploaden aan erikkap87 http://www.youtube.com/user/erikkap87.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 juli 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Echt geweldig dit, ik wist helemaal niet dat zijn bankje er ook bij zou staan, echt geweldig.. |
|
|
|