|
|
alibabba
|
|
|
Dag mensen. Morgenmiddag 14.30 uur staat er voor Ons Aller Ajax een hele belangrijke wedstrijd op het programma, namelijk de thuismatch tegen Fc Groningen. Als ik ga kijken naar het verleden valt het me op dat Ajax het de laatste 10 jaar in Amsterdam tegen Groningen uitermate lastig heeft, waarin het vaak met 1 goal verschil wist te winnen. Overall in de competitie is Ajax - Fc Groningen ( t/m 1971 GVAV ) 42x gespeeld, waarin AJAX 30x won. 9x eindigde het duel in een gelijkspel en 3x werd er verloren door de Amsterdammers, doelcijfers 123-48.
Op 27-11-1960 werd het 5-2 met 3 doelpunten van Henk Groot. In 1959 stapte Henk, maar ook zijn broer Cees, die toen beide voor Stormvogels uit Velsen speelde, over naar Ajax. Bij zijn debuut, tegen NAC, wist Henk Groot het net te vinden. Ajax won de wedstrijd met 3-0 en Henk Groot nam alle treffers voor zijn rekening. Hij bleef scoren en werd dat seizoen topscorer van de competitie met 38 doelpunten, 9 meer dan zijn broer die derde werd op de topscorerslijst. In zijn eerste seizoen won hij met Ajax zijn eerste landskampioenschap.
Een jaar later vestigde Henk Groot een nog steeds ongeëvenaard record binnen Ajax door 41 doelpunten te maken in de competitie. In totaal maakte hij dat seizoen zelfs 65 goals, de doelpunten in het beker- en Intertoto-toernooi erbij opgeteld. In de eredivisie heeft alleen Coen Dillen er meer gescoord in één seizoen (43 doelpunten in het seizoen 1956-1957).
De grootste overwinning in A'dam op Fc "Grun" was op 6-1-1974, 9-0. Johan Neeskens wist 3x het net te treffen, Piet Keizer en Jan Mulder 2x, Wim Suurbier en Arie Haan 1x.
Op 23-01-1983 speelde de huidige trainer van Groningen, Ron Jans, mee in de met 5-5 krankzinnige wedstrijd, waarin Jans de 3-3 en de 5-5 aantekende. Volledig scoreverloop;
Lerby 1-0 ('4) Olsen 2-0 ('8) Waalderbos 2-1 ('13) McDonald 2-2 ('32) Lerby 3-2 ('33) Jans 3-3 ('55) Ophof 4-3 ('63) Schoenaker 5-3 ('81) Koeman 5-4 ('84) Jans 5-5 ('88)
Op 3-4-2002 werd een prachtige overwinning geboekt die Ajax ontzettend nodig had om uiteindelijk de titel te pakken, 4-3. Mido scoorde 2x na een 0-1 achterstand en Machlas wist 2x te treffen na een 2-3 achterstand. Het winnende doelpunt van Machlas viel pas in de 87e minuut.
De laatste wedstrijd, vorig seizoen, eindigde in 1-0 door de goal van Oleguer in de 37e minuut na een assist van Vertonghen. Ik verwacht morgen weer een lastige pot, omdat Groningen de laatste weken zeer sterk voor de dag komt met een indrukwekkende Daley Blind. Toch denk ik dat AJAX aan het langste eind gaat trekken, omdat de doelpuntenmachine wel deels gestopt kan worden maar niet volledig.......3-1.
Ik krijg steeds meer hoop op een goede afloop en ik word met de dag meer gespannen. Beginnen bij jullie de kriebels ook steeds meer toe te nemen? |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Lach me dood als een Ajacied morgen te laat aankomt in de ArenA omdat het zomertijd is :P Hopen dat het niet Suarez zal zijn :P |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Ik ben benieuwd, heb zin in de wedstrijd. |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
AJAX klapt erop!!! ik verwacht een hele mooie 4-1 vandaag. 2keer suarez 1keer de jong en 1 keer rommedahl. en nec wint van de kakkerlakken hoop ik. want het zou zonde zijn als nec degradeerd. |
|
|
|
|
larsje
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De druk ligt bij Ajax, want het MOET winnen. Ik had gisteravond hoop op puntverlies Twente, maar mijn tv ging op zwart na 2-0. Toch denk ik dat als AJAX alles wint, het kampioen van Nederland wordt. |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Ik ben bang dat die Tukkers kampioen zullen worden. Gisteravond speelde ze de eerste helf ook weer niet best, ff het gas erop en het staat 3-0.
Hopelijk kunnen wij de 2e plaats vasthouden en de beker winnen. Als we dan aankomend seizoen een beetje gunstig loten voor de voorronde van de CL is dit seizoen wel geslaagd. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
E-J Gistere speelde ze niet best.. Ze speelde zoals ze het hele seizoen doen.. Dus is niks anders alleen ze kunnen ineens verliezen of gelijk spelen en tegen feyenoord en az is de kans dat ze iets verliezen of gelijk spelen.. tegen sparta is het eigenlijk geen groot probleem... |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
steek wiel toby jan urby de zeeuw enoh de jong rommendahl suarez eriksen
3-1 ajax wint vrij eenvoudig, urby links achter na dit seizoen verkopen en blind terug halen en dan krijgt groningen anita er weer bij om hem net zo goed als blind te ontwikkelen. ps pantelic zet hem er maar gwn een keer er naast let maar op suarez en rommendahl is veel beter je ziet ook steeds als pantelic vervangen word dan word suarez beter |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ajax speelt zonder Pantelic en Eriksen. Dat Eriksen niet speelt is absoluut niet te begrijpen. Jol past zich aan aan Groningen en dat lijkt me geen goeie keuze. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
haha ik zou als ik jou was niks zegge.. Jol doet het tot nu toe altijd erg goed met de opstellingen:P |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote:Op zondag 28 maart 2010 - 13:36 schreef alibabba het volgende:Ajax speelt zonder Pantelic en Eriksen. Dat Eriksen niet speelt is absoluut niet te begrijpen. Jol past zich aan aan Groningen en dat lijkt me geen goeie keuze. Hoe weet je dat? |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
kakkerlakken nog steeds o-o tegen nec.nec had eerste helft 5schoten op doel 010 had er 0.whahahahaha. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Zeiden ze in rust nec-fey bij eredivisie-live |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 28 maart 2010 - 13:37 schreef freakie het volgende:haha ik zou als ik jou was niks zegge.. Jol doet het tot nu toe altijd erg goed met de opstellingen:P Vind jij het logisch dan?:P |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote: Ok. Zie de opstelling nu ook. Pantelic bank :D:D:D Rommedahl gaat vlammen tegen die trage Stenman. |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja eigenlijk wel ja alibabba.. eriksen speelt niet zo lang.. en heeft dan nu al 3 wedstrijden in 1 week in de benen.. dat is iets te veel van het goede.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 28 maart 2010 - 13:57 schreef freakie het volgende:Ja eigenlijk wel ja alibabba.. eriksen speelt niet zo lang.. en heeft dan nu al 3 wedstrijden in 1 week in de benen.. dat is iets te veel van het goede.. Ik zie het toch allemaal een beetje anders, maar daarom ben ik ook geen trainer van AJAX:) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja ik denk dat dat de enige reden kan zijn..maar wat ik net lees bij yordee is ook een reden.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 28 maart 2010 - 14:02 schreef freakie het volgende:Ja ik denk dat dat de enige reden kan zijn..maar wat ik net lees bij yordee is ook een reden.. Dat Rommedahl speelt is prima, maar dat Emanuelson boven Eriksen word verkozen is mij een raadsel. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja waarschijnlijk om de reden die ik zei.. Te veel wedstrijden voor een jonmge speler.. je kan blesures op die leeftijd beter vermijden.. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
pff beter, kom pantelic erin ER IS GEEN AANSPEELPUNT :P |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Klopt. Je mist duidelijk een rustpunt voorin maar de scheids is wederom bar slecht. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
heeft iemand een goede stream? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
hahahaha egt niet!! zet dan de jong in de spits.. Nee laat maar spelen zo.. en ga nou niet de scheids de schuld geven... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
de jong in de spits:S ? Nee gewoon pantelic straks erin doen!;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja voor wie? pantelic doet het verdomd slecht.. en kan hij wel gescoord hebben tegen gae maar t was egt bar slecht.. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
scheids is inderdaad echt heel slecht,, maar hoe slecht ema weer eens een keer is, echt niet nomaal hoe waardeloos, totaal geen inzet, loopt de helft van de tijd weer niet met Blind mee, en lijd erg veel balverlies, waar zelfs kansen uitkomen.
IK ben die gast nu ook echt meet dan zat, opflikkeren als je geen inzet toont. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Laat de Jong nu maar lekker staan, en geef die gast de tijd om te wennen in de punt van onze aanval |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ema mag er van mij uit en daar dan eriksen voor?.. Pantelic niet gaan inzette... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
de mogelijkheden worden vandaag wel erg slecht afgerond, ongelooflijk als je die ballen van de zeeuw, suarez en Rommedhaal over en naast ziet gaan... |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
2e helft komt alles goed,ajax is wel de bovenliggende partij alleen de kansen die ze krijgen moeten erin,wat heeft die Daley Blind trouwens een fantastische pass in huis. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja dat is waar maar pantelic is niet zoon aanspeelpunt als iedereen zegt.. als je heb ziet bij de wedstrijd tegen gae.. Hoevaak maakte hij hands en hoevaak had hij de bal niet bij zich?.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
ajax speelt niet echt naar behoren, maar wat een kansen laat suarez onbenut zeg. word tijd voor de 2-0 anders word het nog moeilijk. |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
wat een goal van siem de jong prachtig |
|
|
|
|
dege
|
|
|
wat zei ik???????????? Wat een SCHITTEREND doelpunt van De Jong, WAANZINNIG!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 maart 2010 door dege -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
quote: ja lijkt mij wel,en ik ben ook blij dat blind niet beslissend is geweest.daar waren we toch wel bang voor!! maar er mag van mij ook nog wel een 3e bij |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Hahaha gaan we de 5 halen?:P |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: zou wel geflateerd zijn, zo goed spelen ze nu ook weer niet, ligt natuurlijk ook aan Groningen wat niet slecht speelt. Waar ik wel van geniet is die Enoh, wat een voetballer zeg, schitterend. Die inzet wat die man heeft en hij is toch wel erg belangrijk voor ajax op het middenveld. En mee word Enoh uitgeroepen tot man van de wedstrijd!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 maart 2010 door dege -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja dat was de wedstrijd tegen gae ook:P maar ja t is prima 3-0:P |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Ja zij het al tegen me zus...Zegt ze: éénoog?XD |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
slechte wedstrijd, weinig actie..
Maar is ten verdienste van groningen stonden heel goed! |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
ik ben weer dik tevreden,die 3e STER is onderweg als dat verrekte twente maar es punten gaat laten liggen |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Mooi..puntjes binnen..en goaltjes binnen..dus op naar het kampioenschap en de 100 doelpuntjes!:D |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 28 maart 2010 - 16:22 schreef Royansky ermelo het volgende:ik ben weer dik tevreden,die 3e STER is onderweg als dat verrekte twente maar es punten gaat laten liggen twente gaat nog een moeilijk programma krijgen, laten we hopen dat het mis gaat daarzo |
|
|
|