|
|
bahbah
|
|
|
Zo zou het altijd moeten zijn... Eindhovenaar Frank van de Kerkhof (39) krijgt er weer kippenvel van. Zaterdag, na de meeslepende wedstrijd tussen psv en FC Twente, dreigde een psv-supporter te sterven aan een hartaanval. AjaxF-side.NL In het vak er naast, bomvol met Twente-fans, bleef het tijdens de reanimatiepogingen respectvol muisstil. Om - toen bleek dat de man het zou overleven - in een daverend applaus uit te barsten voor de EHBOers. Frank van de Kerkhof was er één van. Hij staat sinds 2004 als hulpverlener in het psv-vak Oost. 'Dit hebben we echt nog nooit meegemaakt. Eigenlijk worden we altijd uitgescholden. Maar wat was dit mooi'. Van de Kerkhof heeft in het weekeinde meteen de telefoon gegrepen om de supportersvereniging Vak P te bedanken.
Dat je respect hebt voor je medemens is hier maar weer eens bewezen. En dat in het stadion met supporters die de weg nog weleens volledig kwijt zijn, als het gaat om respect en waardering voor mensen. Het incident tijdens de afscheidsceremonie van Sjakie Wolfs staat ons nog vers in het geheugen, toen een stelletje lampekappen één minuut stilte nog niet konden opbrengen. Vak P, zeer netjes gedaan en respect. En voor de lampekappen: Doe er je voordeel mee in de toekomst!
dit is toch ook wat voetbal mooi maakt:respect voor je vijand in het heetst van de strijd.wat vinden jullie? |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Dus? Goed dat die mensen hun werk doen en die man zijn leven hebben verlengd, maar waarom moet hier een topic over aangemaakt worden? :P |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
misschien beetje bezinning...kijk naar het afscheid van sjakie.....nee das lekker!!alleen al door deze topic te lezen word je toch ff kalm.Zulke dingen moeten nu eenmaal benoemd worden steeds maar weer en weer....helaas. |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
Zet het lekker bij de PSV of Twente topic |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op maandag 22 maart 2010 - 22:32 schreef Yordee1 het volgende:Dus? Goed dat die mensen hun werk doen en die man zijn leven hebben verlengd, maar waarom moet hier een topic over aangemaakt worden? :P op de psv site zeg je rukken:Odus met sjakie was voor jouw ook rukken?nou?nou? je vat m niet he? |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
weet zeker dat je pislink was toen,en zoniet .....tja vul maar in... |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: ik ben het wel met je eens.
Alleen blijkt nu dat er bij alle clubs mensen zitten die er anders over denken. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
ik ben dat namelijk niet vergeten met die minuut stilte...jij weet al niet meer waar ik het over heb... daarom precies daarom deze topic jongen.... |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ik vind het hartstikke goed dat het zo is opgelost en zo zou iedereen moeten zijn, maar ik vind niet dat er een topic over gemaakt hoort te worden! Het zou normaal moeten zijn en mensen die dat niet normaal vinden, daar krijg je dat toch niet tussen de oren:)! Ben blij dat deze man het heeft overleefd en dat hij daar maar weer snel op de tribune mag zitten;). |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote:Op maandag 22 maart 2010 - 22:56 schreef bahbah het volgende:[..] op de psv site zeg je rukken:Odus met sjakie was voor jouw ook rukken?nou?nou? je vat m niet he? Op de Twente-site wou ik ook rukken zeggen, maar daar kon ik dit topic niet vinden :( |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
toe maar yordee 1....hij staat er daar ook nu.....toe maar jongen....je bent toch in de minderheid.speciaal voor jouw dus. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op maandag 22 maart 2010 - 22:58 schreef bahbah het volgende:ik ben dat namelijk niet vergeten met die minuut stilte...jij weet al niet meer waar ik het over heb... daarom precies daarom deze topic jongen.... Daar schaamde ik me toen wel voor. Idioten heb je helaas overal tussen lopen. De actie van die enkeling destijds in de ArenA werd wel veroordeeld door de rest van de PSV-supporters. Een minuut stilte moet je respecteren. Supporters die op dat soort momenten denken lollig te zijn moeten gelijk aangepakt worden. Voor de rest zijn PSV-supporters de laatste jaren gelukkig niet bij veel incidenten betrokken als ik het even vergelijk met Twente, Ajax, ADO en Feyenoord 'supporters'.
Ik snap de bedoeling van de topic wel, maar als we normaal gedrag bijzonder gaan vinden...dan klopt er iets niet. |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote:Op maandag 22 maart 2010 - 23:11 schreef bahbah het volgende:toe maar yordee 1....hij staat er daar ook nu.....toe maar jongen....je bent toch in de minderheid.speciaal voor jouw dus. vanwaar die haat? :O |
|
|
|
|
Boss
|
|
|
quote:Op maandag 22 maart 2010 - 23:01 schreef Pim het volgende:Ik vind het hartstikke goed dat het zo is opgelost en zo zou iedereen moeten zijn, maar ik vind niet dat er een topic over gemaakt hoort te worden! Het zou normaal moeten zijn en mensen die dat niet normaal vinden, daar krijg je dat toch niet tussen de oren:)! Ben blij dat deze man het heeft overleefd en dat hij daar maar weer snel op de tribune mag zitten;). Las dat het niet heeft overleefd.... rip |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
RIP.. het maakt echt niet uit welke supporter van welke club dit is, sterkte voor de familie/nabestaanden. |
|
|
|
|
AlexAFCA
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Zeker respect maar niet voor het pisvee volk maar voor de EHBO-er die "gewoon" zijn werk weer doet. Dat ze niet lastig gevallen werden moet normaal zijn. Denk dat sommige maar eens een nachtje mee moeten draaien op de Eerste Hulp post. Dan weet je waar je het over hebt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mensen die hier geen respect voor hebben, mogen van mij rechtsreeks tussen 6 planken worden gedrukt, echt belachelijk hoe sommige mensen hierop reageren.
Netjes gedaan dit van de supporters, natuurlijk is het wel belachelijk dat dit niet gewoon de normaalste zaak van de wereld is.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik kan trouwens nergens iets vinden dat hij daadwerkelijk is overleden. Ik hoop dus niet dat het een ludieke grap is van iemand... |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
respect zo moet het zijn.
Voetbal op het scherpst van de snede, maar wel respect! |
|
|
|
|
Boss
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 - 11:52 schreef remco k het volgende:Ik kan trouwens nergens iets vinden dat hij daadwerkelijk is overleden. Ik hoop dus niet dat het een ludieke grap is van iemand... Stond gister op Twente-blog |
|
|
|
|
Boss
|
|
|
Klopt, Was echt een kippenvel momentje. Hoorde alleen in de trein terug van een EHBO man, dat ie was overleden.Respect!!
by Joene on Mrt 22, 2010 at 18:35 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Wat is respect?
Respect is gewoon aardig en beleefd zijn en accepteren dat iemand anders is. Respect is elkaar de ruimte geven om te zijn wie je bent, zonder elkaar te beoordelen op uiterlijkheden en verschillen. Iedereen is uniek en dus verschillend. Ook jij bent anders dan alle anderen. Maar tegelijkertijd is iedereen ook gelijkwaardig. Wanneer we meer begrip voor elkaar en elkaars gewoonten hebben, wordt de samenleving een stuk prettiger. |
|
|
|