|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Compromis in de maak: 12.000 kaarten voor zowel Ajax als feyenoord (AjaxF-side.nl)
|
|
|
remco k
|
|
|
nette oplossing van de knvb dacht ik zo...Ik snap alleen niet helemaal wat dan het probleem is met die laatste 3000 kaarten |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Wat er ook werd geopperd, de finale in 2 wedstrijden te laten afwerken, is de beste. Hoe je het ook wend of keert, de raddraaiers lachen nu stiekem in het vuistje, want ze krijgen nu toch een vingertje en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Er is destijds besloten om geen supporters van uitploegen toe te laten in thuiswedstrijden van Ajax en Feyenoord en dat is niet voor niks. Ik weet dat dit alleen voor competitiewedstrijden gold, maar ik zie totaal geen verschil tussen competitie en beker. Feyenoord speelt in dit geval thuis, dus dan zouden Ajax-supporters niet welkom mogen zijn. Dit kan natuurlijk niet, want dan word Feyenoord dubbel bevoordeeld. Het lijkt me dus de normaalste zaak van de wereld als de finale in 2 wedstrijden word afgewerkt. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Het is natuurlijk ook van de zotte, dat wanneer bijvoorbeeld Feyenoord - Roda Jc de finale is, dat die finale dan in de Kuip word gespeeld. Feyenoord heeft dan groot voordeel en dat is NIET EERLIJK, dus zo'n finale speel je dan in een ander stadion. Feyenoord - Ajax op 25 april zou dus eigenlijk op neutraal terrein gespeeld moeten worden, maar een groep KLOTE"SUPPORTERS" maken dit echter niet mogelijk. Wanneer Feyenoord niet de finale speelt is het best dat traditiegetrouw de finale in de Kuip word gespeeld.
Zo is het natuurlijk ook met de Supercup, die nu traditioneel in de Amsterdam Arena word gespeeld. Speelt Ajax in die wedstrijd, speel je in een ander stadion. Het is zo simpel als iets, maar hier in Nederland maken ze VAN EEN MUG EEN OLIFANT.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 maart 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 - 00:23 schreef alibabba het volgende:Wat er ook werd geopperd, de finale in 2 wedstrijden te laten afwerken, is de beste. Hoe je het ook wend of keert, de raddraaiers lachen nu stiekem in het vuistje, want ze krijgen nu toch een vingertje en dat kan nooit de bedoeling zijn. Er is destijds besloten om geen supporters van uitploegen toe te laten in thuiswedstrijden van Ajax en Feyenoord en dat is niet voor niks. Ik weet dat dit alleen voor competitiewedstrijden gold, maar ik zie totaal geen verschil tussen competitie en beker. Feyenoord speelt in dit geval thuis, dus dan zouden Ajax-supporters niet welkom mogen zijn. Dit kan natuurlijk niet, want dan word Feyenoord dubbel bevoordeeld. Het lijkt me dus de normaalste zaak van de wereld als de finale in 2 wedstrijden word afgewerkt. Gelijke monniken, gelijke kappen. Het is natuurlijk ook van de zotte, dat wanneer bijvoorbeeld Feyenoord - Roda Jc de finale is, dat die finale dan in de Kuip word gespeeld. Feyenoord heeft dan groot voordeel en dat is NIET EERLIJK, dus zo'n finale speel je dan in een ander stadion. Feyenoord - Ajax op 25 april zou dus eigenlijk op neutraal terrein gespeeld moeten worden, maar een groep KLOTE"SUPPORTERS" maken dit echter niet mogelijk. Wanneer Feyenoord niet de finale speelt is het best dat traditiegetrouw de finale in de Kuip word gespeeld. Zo is het natuurlijk ook met de Supercup, die nu traditioneel in de Amsterdam Arena word gespeeld. Speelt Ajax in die wedstrijd, speel je in een ander stadion. Het is zo simpel als iets, maar hier in Nederland maken ze VAN EEN MUG EEN OLIFANT. In principe heb je gelijk, alibabba, maar de KNVB heeft lang geleden een contract met stadion Feyenoord afgesloten, waarin simpelweg staat dat elk jaar, ongeacht wie er spelen, de finale in de Kuip wordt gespeeld. Vergelijk het maar met Engeland, waar de finale daar jaarlijks in/op Wembley werd/wordt gespeeld. Er is op zich niks aan de hand wanneer alle kaartjes eerlijk tussen de beide supportersverenigingen worden verdeeld. En ik heb begrepen dat dat wel gaat gebeuren. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Voor allebei de ideeën is er een punt. Wanneer je de bekerfinale over 2 wedstrijden laat spelen kunnen beide supportersgroepen in eigen stadion hun club aanmoedigen. Echter lijkt dat uitgesloten aangezien de KNVB een strak schema hanteert.
Om gewoon 12.000 man te sturen vind ik de beste optie. Zorg voor een goede scheidingswand en aan beide zijden netten zodat er ook niks naar elkaar toe gegooid kan worden. Vervolgens buiten de afscheiding maken dmv zeecontainers [ zullen ze daar in Rotterdam toch wel kunnen vinden lijkt mij ;-) ] en laat Ajax-supporters allemaal met de trein komen. Ik weet dan voor 100% zeker dat de supportersgroepen elkaar niet zullen treffen. Zo hebben beide supportersgroepen evenveel steun van hun publiek.
Laten we hopen dat het de komende tijd rustig blijft en dat de burgervader van Rotjeknor niet ineens andere plannen gaat krijgen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 - 00:48 schreef Pietje het volgende:[..] In principe heb je gelijk, alibabba, maar de KNVB heeft lang geleden een contract met stadion Feyenoord afgesloten, waarin simpelweg staat dat elk jaar, ongeacht wie er spelen, de finale in de Kuip wordt gespeeld. Vergelijk het maar met Engeland, waar de finale daar jaarlijks in/op Wembley werd/wordt gespeeld. Er is op zich niks aan de hand wanneer alle kaartjes eerlijk tussen de beide supportersverenigingen worden verdeeld. En ik heb begrepen dat dat wel gaat gebeuren. Dat de KNVB een contract afsluit om voor een bepaalde tijd de finale in de Kuip te laten spelen is prima, maar hierin moeten ze bepaalde uitzonderingen in acht nemen. De finale gaat nu tussen Ajax en Feyenoord en beide supportersschare hebben bewezen in het verleden er een zooitje van te maken. Allereerst door rellen, maar ook door uitermate kwetsende spreekkoren. Door nu deze wedstrijd in 1 partij te laten afhandelen in de Kuip word door een groep ellendige supporters gezien als een overwinning en met deze eer mogen die klootzakken NOOIT gaan strijken. Maak dus voor deze gelegenheid een uitzondering en maak er 2 wedstrijden van, zodat eerlijkheid de boventoon viert.
Een uitzondering moet je ook maken wanneer Feyenoord tegen een andere tegenstander de finale speelt. Het is toch van de zotte dat Feyenoord dan een thuiswedstrijd speelt? Zo is het ook met de Supercup wanneer Ajax daarin speelt, want in een finale moet je zorgen dat beide teams gelijkmatig gesteund worden. |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 - 22:45 schreef remco k het volgende:nette oplossing van de knvb dacht ik zo...Ik snap alleen niet helemaal wat dan het probleem is met die laatste 3000 kaarten die zijn denk voor sponsors bobo,s en andere ongewensten |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
Jongens 1 wedstrijd is echt 100x zo mooi en 13 duizend suporters is ook heel veel als Ajax en 010 de lange zeideskrijgen word het echt een spektakel ! |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 - 09:56 schreef luis_suarez 16 het volgende:Jongens 1 wedstrijd is echt 100x zo mooi en 13 duizend suporters is ook heel veel als Ajax en 010 de lange zeideskrijgen word het echt een spektakel ! een lange zijde is zoiezo voor de eregasten sponsors enz, daar zit amper "gewoon volk". maar gewoon beide evenveel supporters is wel het eerlijkst. word echt een feestje voor de liefhebbert. maar als het fout gaat, mag aboutaleb dan in 020 komen wonen? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
12000 supporters van iedere zijde is toch geweldig, zal een geweldige sfeer gaan worden en laten we hopen dat ze 25 april het goede voorbeeld geven van hoe het wel moet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
010 en 020 word er moe van:P |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 - 09:56 schreef luis_suarez 16 het volgende:Jongens 1 wedstrijd is echt 100x zo mooi en 13 duizend suporters is ook heel veel als Ajax en 010 de lange zeideskrijgen word het echt een spektakel ! Laten we hopen dat het een spektakel word. Op het veld is dit zeker mogelijk, maar ik ben bang dat een gedeelte op de tribune de boventoon voert en dat deze wedstrijd dan weer in de boeken komt als ZEER TRIEST. |
|
|
|
|
|