|
|
|
robs
|
|
|
Welke spelers moeten Ajax wat jullie betreft aan het eind van dit seizoen verlaten? Het zullen er minimaal 15 zijn. Van de selectie waarmee we begonnen loopt Luque in elk neval af. Die gaat dus sowieso weg. Een voorzetje met namen. Wie wel, wie niet?:
Manucharyan Sno Ogararu Donald Wielaert Atouba Kennedy Zeegelaar Lindgren Silva Sarpong Aissati Sulejmani Rommedahl Oleguer Van der Heijden Martina Bodul Pantelic Cvitanich
Plus nog allerlei jongens van boven de 19 die nu in Jong Ajax spelen, zoals Danilo enzo...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 maart 2010 door robs -- |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
pff dit is lastig ik zou zeggen: Manucharyan weg
Sno weg
Ogararu weg
Donald verhuren
Wielaert WEG!!
Atouba even het wk afwachten als hij daar speelt maar aangezien we blind hebben weg denk ik
Kennedy weg kenhetnie
Zeegelaar verhuren aan een club als heereveen, groningen heracles, utrecht ofzo
Lindgren houden, mooie standin voor enoh
Silva weg, goeie gast maar is net niet goed genoeg
Sarpong, lastig ik zou zeggen terug halen maar voor de ontwikkeling is het beter dat hij misschien een jaartje verhuurt wordt aan een subtopper
Aissati houden, ik zie toekomst in deze jongen, Jol blijkbaar ook hij laat niet voor niks suljemani en aisatti appart trainen
Sulejmani houden het zou kapitaalvernietiging zijn om hem weg te doen. Ik denk dat deze jongen zich nog gaat bewijzen in amsterdam. Desnoots jaartje verhuren
Rommedahl Houden, supersub en wil loon inleveren + klaagt niet als hij niet in de basis start
Oleguer is een goeie sub, maar wel vreselijk duur qua salaris beter dat hij verkocht wordt Van der Heijden als olequer weggaat heb je, vd heijden, verthongen, alderweireld, blind die centraal kunnen spelen
Martina Weg, jupiler league
Bodul laat hem nog een jaartje bij sparta
Pantelic goeie gozer, lekker aanspeelpunt maar duur, dus ik zeg laten gaan
Cvitanich Kan scoren is wel lekker om achter de hand te houden, alleen is wel een klager als hij op de bank zit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 maart 2010 door Johnqqqq -- |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Goeie input John. Een en ander hangt natuurlijk ook af van aankopen (een spits, een rechtsbuiten) en het eventuele vertrek van Suarez, Van der Wiel en Vertonghen. |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Manucharyan - te blessuregevoelig, helaas Sno - tsja... Ogararu - wegdoen, als het kan Donald - houden Wielaert - lol Atouba - goeie linksback, maar volgend seizoen hebben we Daley. (Weg dus, als het kan) Kennedy - spreekt voor zich Zeegelaar - verhuren Lindgren - houden Silva - denk dat hij te duur is voor de bank, verkopen en Will naar de A-selectie halen Sarpong - houden, zeker Aissati - verkopen Sulejmani - houden, volgend seizoen kan ie basis (ipv Pantelic) Rommedahl - houden, zeer goeie back-up die ook nog meeverdedigt, en akkoord gaat met een salaris vermindering, en een coole gozer Oleguer - goeie back-up, maar te duur denk ik, verkopen als het kan Van der Heijden - houden Martina - verkopen Bodul - verkopen (bij sparta bakt hij er niets van) Pantelic - weg Cvitanich - verkopen, als iemand hem wil
:) |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Manucharyan (nog jaartje verhuren) Sno (heeeeel snel wegdoen, scheelt je 1,4m aan salaris) Ogararu (weg) Donald (blijven) Wielaert (weg) Atouba (weg) Kennedy (weg) Zeegelaar (sowieso houden/verhuren) Lindgren (twijfel) Silva (weg) Sarpong (houden/verhuren) Aissati (twijfel) Sulejmani (verhuren) Rommedahl (behouden met salaris vermindering) Oleguer (behouden met salaris vermindering) Van der Heijden (behouden/verhuren) Martina (weg) Bodul (behouden/verhuren) Panteli (contract van 1 jaar anders oprotten) Cvitanich (houden) Na Sno de grootste debiel die er rond loopt LUQUE (WEG EN SNEL) Die gast kost je 2 miljoen per jaar.. Je bespaard totaal zo'n 10 miljoen aan salaris + je ontvangt pak weg 5 miljoen aan transfergeld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 maart 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Toch ongelooflijk dat zijn sneu figuur als Sno 1.4 milj per jaar verdient... Wat ik er voor zou doen om dat voor 1 jaartje te krijgen. Het is ongelooflijk eigenlijk dat MvB dit kon doen. Had die man ontzettend hoog zitten maar hij had nooit trainer van Ajax moeten worden. Zo jammer.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Manucharyan, kan denk ik het niveau van ajax niet aan. wegdoen dus.. Sno, wegdoen Ogararu, weet ik niet helemaal. Donald, absoluut nog een jaartje verhuren, zeker een hele goede voetballer in de toekomst voor ajax Wielaert, wegdoen Atouba, wegdoen Kennedy, wegdoen Zeegelaar, zeker erbij houden, is een beetje teruggezakt, maar gaat er wel weer bij komen. Lindgren, mag blijven, mag weg.. Silva, zeer goede rechtsback, als van der Wiel vertrekt laten blijven anders laten gaan. Sarpong, zeker terughalen, doet het erg goed bij nec, ik snapte eigenlijk nooit waarom hij verhuurd werd. Aissati, absoluut laten vertrekken, geen goede voetballer voor ajax. Sulejmani, gaat er volgend seizoen 200% staan, laten blijven dus. Rommedahl, goede invloed op de groep, goede invaller met een uitstekende mentaliteit. Oleguer, zeer geode verdediger, als hij behouden kan blijven voor ajax, dan graag.. Van der Heijden, misschien nog een jaartje verhuren, mag van mij ook terugkomen, zeer talenvole speler met veel mogelijkheden. Martina, wegdoen, komt gewoon te kort voor ajax.. Bodul, wegdoen, kan mij nog niet overtuigen bij Sparta. Pantelic, laten gaan, bedankt voor de bewezen diensten en tot ziens Cvitanich, voetballer met een hoog rendement, maar of het de juiste spits voor ajax is, ik betwijfel het. Blind, abolsuut terug bij ajax en waarschijnlijk zal hij ook wel basis spelen volgend seizoen. URBY EMANUELSON: zo rap mogelijk uit de selectie en oprotten met deze gast, is het voor mij absoluut niet waard een ajax shirt te dragen, dat heeft niks met z'n balkunde te maken, maar alles met z'n mentaliteit. Luque, moet weg
Verder inderdaad een aantal oudere jongens uit Jong AJAX laten vertrekken, ze zijn al wat ouder en zullen waarschijnlijk AJAX1 niet gaan halen, dan daar maar wat talentvolle jongens uit de A1 laten spelen. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
ik denk dat je beter kan zeggen wie niet. |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
Wie in ieder geval weg mogen van mij zijn: Manucharyan (word het helaas niet) Wielaert (duur en overbodig) Atouba (Blind en anita zijn goedkopen en beter) Kennedy (duur en overbodig) Martina (niet goedgenoeg, wel goedkoop) Pantelic (goed maar duur) Luque
Bij andere vind ik het meer een keuze tussen:
Sno - Lindgren - Gabri (van mij mag Gabri dan blijven) Ogararu - Silva (Silva blijven) Donald - Rommedahl (Donald blijven) Sarpong - Zeegelaar (Zeegelaar blijven) Oleguer - Van der Heijden (Oleguer blijven) Bodul - Cvitanich (Cvitanich blijven) (beetje mix tussen ervaring en talenten)
En misschien moet er toch gekozen worden tussen Sulejmani en Aissati (alleen als Suarez blijft)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 maart 2010 door MikeT -- |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Ik denk dat als je de drie jongens verkoopt waar nu belangstelling voor is, je gemakkelijk 2 daarvan kunt vervangen:. Dus stel: Van der Wiel, Vertonbghen en Suarez weg, Blind rechtsback, Van der Heijden naast Toby en 1 aankoop: een rechtsbuiten. Daarnaast moet er een nieuwe balvaste spelverdelende spits komen als Panta niet blijft. Suarez zou met een tegenvallend WK ook zomaar kunnen blijven.
Opstelling
Stekelenburg Blind-Alderweireld-Van der Heijden-Anita Enoh-De Jong- De Zeeuw Suarez of aankoop-aankoop-Eriksen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Robs.. 1 keer lezen alsjeblieft 1 keer.. Als je die spelers verkoop is je elftal voledig weg.. als deze spelers weggaan heb je nog steeds niet het aantal spelers weg.. dan moet je er weer 2 a 3 halen en ajax gaat WEL de schulden in.. denk NA robs DENK NA!!! |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Spelers die overblijven (als ik coach zou zijn :P):" Stekelenburg, Verhoeven, Vermeer zijn de 3 keepers Verdedigers: Vertonghen, Alderweireld, VD Wiel, Anita, VD Heijden, Blind, Silva/Oleguer Middenvelders: Zeeuw, Enoh, Siem, Eriksen, Sarpong, Donald, (evt. Gabri/Lindgren) Aanvallers: Suarez, Sulejmani, Zeegelaar, Bodul, Rommedahl De selectie is dan ongeveer ter grote van wat Jol wil (normale selectie). Dit kan je eventueel nog aanvullen met jeugdspelers (elk jaar stromen er wel een paar door). Misschien volgend jaar Will, Jozefzoon, Castillion, Danilo etc. |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Manucharyan Sno Ogararu Wielaert Atouba Kennedy Lindgren Silva Sarpong Aissati Martina Bodul Pantelic Cvitanich |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Rustig aan Freakie. Word bovendien wakker. Ajax is in financiele nood en kan voor Suarez 30, 35 miljoen vangen en voor Jan en Gregz 2 x 10, 12 miljoen wellicht, dat zal de club bij dergelijke biedingen zeker doen, vooral ook omdat Jan en Van der Wiel niet verlengen. Dan zijn dat dus welkome bedragen. Jan is daarnaast zeker te vervangen, wellicht zelfs door Blind of Jan Arie. Suarez'geld herinvesteer je deels in een goeie aanvaller. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Robs even voor jou ajax is niet in FINANCIELE NOOD.. Ajax heeft te veel mensen lopen.. Ajax heeft nog genoeg geld om spelers te kopen alleen laat bij ajax het salarishuis het weten want dat zit te hoog.. Als je suarez, greg en jan verkoopt dan is dat zelfmoord.. want je kan geen spelers halen want er moeten meer spelers weg en t zijn je beste spelers.. Even voor jou als jij baas bent van een bedrijf wil je alles onder controle hebben.. hoe doe je dat met 40 spelers die je dan moet trainen? Ja inderdaad dat gaat niet of in iedergeval je individuele aandacht is VEEL minder.. Vandaar dat die spelers van mij allemaal weg moegen over rommedahl valt nog te twisten(ja ik ben om ja) maar robs het geld dat ajax verdient aan verkochten spelers heeft ajax niks aan.. In iedergeval niet als aleen de drie speler die je opnoemt weggaan.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
we kunnen natuurlijk hopen dat bepaalde spelers vertrekken. maar welke club wil die hebben en zelfde salaris als ajax betalen? dat is juist het probleem al voetballen ze niet ze hebben wel een riant salaris wat ze bij andere club niet krijgen dus die vinden het wel best. we hebben het geluk dat de contracten van oguraru en lugue aflopen. en dat rommedael voor minder salaris als invaller zijn waarde wil bewijzen. en hopelijk is er ook nog een club die wat wil betalen voor emanuelson. verder gaat het nog om doorlopende contracten maar waar ook nog veel jeugtspelers bijzitten. dus ik zou zeggen zoveel mogelijk verhuren welke op moment nog niet voor selectie in aanmerking komen. zo bespaar je toch op de loonkosten en doen de jeugtspelers ervaring op. dan maar een minder presterend jong ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 maart 2010 door bully -- |
|
|
|
|
robs
|
|
|
niet te bijdehand freakie, ik ben uitstekend op de hoogte, Ajax is in die zin in nood dat bij een bod van 10 miljoen voor Jan, 12 miljoen voor Gregz en 35 voor Suarez deze spelers verkocht zullen worden, dat weet jij net zo goed als ik, hoe jammer het ook is, want als we alle spelers mochten opstellen die ooit bij Ajax speelden wonnen we met twee vingers in de neus de CL
Er moeten het liefst 20 spelers weg vanwege de salarissen inderdaad, dat weten we wel. Maar zo'n Wielaert die blijft gewoon, die snapt het niet. Ik zou lekker gaan voetballen als ik hem was. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
robs.. waar heb jij zulke geruchten gehoort? derksen ofzo? nee jongeman.. Je gaat zegge als we elke speler konden opstellen die we hebebn gehad wonnen we de cl nou kijk dit jaar is het voledig anders.. suarez zou al gaan in de winter toch? nee waarom? clubs hebben niks nodig.. dan nog wat een bod van 10 of 12 mil zou fantasties zijn maar die krijg je dus niet.. en 35 voor suarez ook niet.. Hoezo zullen zulke spelers verkocht worden als het geld niet geinvesteerd kan worden? want suarez weg en er komt egt geen nieuwe speler.. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
jammer dat je niet zo op de hoogte bent. het zijn feiten die algemeen bekend zijn, Ajax heeft het geld hard nodig, zeker als er geen CL gehaald wordt, maar als Suarezx weggaat komt er zeker een nieuwe speler. Ook als Pantelic vertrekt zal Ajax sowieso een spits halen, Bas Dost bijvoorbeeld en Cvita terughalen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 maart 2010 door robs -- |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Als clubs dat geld niet hebben dan blijft Suarez dus, dat is goed nieuws voor Ajax en het zou inderdaad zomaar kunnen! Voor minder dan 30 verkoopt Ajax deze jongen niet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
robs.. T is algemeen bekent dat ajax geen winst maakt.. dat komt omdat er teveel hoge salarisen zijn bij ajax.. Als je 3 spelers verkoopt en haalt er daar 3 voor terug is het een tijdelijke oplossing.. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
nee want er moeten er ook 20 weg, zie dit topic, die salarissen ben je dan toch kwijt??? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
ja maar dan hoeven suarez enzo niet weg want het geld heeft ajax wel:P |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Suarez kan inderdaad gemakkelijk blijven dan, heeft ook een doorlopend contract, nog zelfs een jaar langer na de komst van Lodeiro... |
|
|
|
|
teriele
|
|
|
ik zeg verkoop alles maar hou de spelers uit eigen jeugd |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Sulejmani, Pantelic, Wielaert, Kennedy, Atouba, Bodul,Cvitanich mogen wat mij betreft weg. URBY EMANUELSON MOET ZEKER BLIJVEN IS 1 VAN MIJN FAVORITE.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 april 2010 door Guyt -- |
|
|
|
|
bird
|
|
|
Manucharyan Sno Ogararu Donald Wielaert Atouba Kennedy Zeegelaar Lindgren Silva Sarpong Aissati Sulejmani Rommedahl Oleguer Van der Heijden Martina Bodul Pantelic, Cvitanich Luque allemaal weg ze komen te kort of ze zijn te duur |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
Manucharyan Sno Wielaert Luque Martina Sarpong Kennedy emanuelson kost te veel en is niks waard die moeten zeker weg.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Sarpong ook? Van mij mogen weg:
Manucharyan Sno Ogararu Wielaert Kennedy Silva Aissati Martina
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 april 2010 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Dev
|
|
|
Manucharyan Sno Ogararu Donald Wielaert Kennedy Lindgren Silva Sarpong Oleguer Martina Bodul Cvitanich emanualson
Deze spelers kunnen eigenlijk zeker weg. Daarnaast kan er ook een " schoonmaak" worden gehouden in de jeugdteams. Ze hoeven niet allemaal weg, verhuren is ook een optie voor een aantal jeugdspelers.
Dan heb je nog aisati, sulejmani, vd heijden, atouba, pantelic en rommedahl. Ik denk dat rommedahl gewoon een goede gast is om bij je team te hebben en deze jongen gewoon nog een seizoen houden. Aisatti en atouba en sulejmani, hoezeer ik ook niet in sulejmani geloof, hun wegdoen is gewoon kapitaal vernietiging. Geef deze drie gasten volgend seizoen nog een kans, anders kunnen ze in de winter alsnog weg. vd heijden zou ik nog een jaartje verhuren. Met pantelic hoop ik dat ze eruit komen.
Mocht dit allemaal uitkomen dan heb je de volgende selectie over: keepers: steek, vermeer, verhoeven verdedigers: vd wiel, vertonghen, alderweireld, atouba, anita, blind middenvelders: enoh, zeeuw, gabri, de jong, eriksen, lodeiro,aisatti aanvallers: rommedahl, suk, sulejmani, suarez, pantelic, zeegelaar
dit is een selectie met maar 19 veldspelers. Als ajax zijnde kun je je dat niet permiteren voor een heel seizoen lang, vooral als we champions league halen. daar moeten er dus zeker nog 5 veldspelers bij
Het Middenveld is op orde, maar in de verdediging zijn er te weinig spelers. Bij blessures of als een van de jongens een dip krijg is er geen vervanging en atouba is nog een vraagteken. Daarnaast staat vd wiel in de belangstelling van enkele clubs die het geld wel hebben. Dus in de verdediging moet er versterking komen!! AL is het maar een paar jong ajax spelers die dan de reserve rol op zich nemen. Ook in de aanval is het wat weinig, vooral als je bedenkt dat pantelic waarschijnlijk niet blijft, sulejmani nog een vraagteken is en suk en zeegelaar beiden eigenlijk nog veel moeten groeien. Tel daarbij op dat Suarez al maanden in belangstelling staat van Manchester en Barcelona, twee clubs die hem wel kunnen betalen en die hem ook nodig denken te hebben ( man u wil meer scorende zekerheid dan alleen maar rooney en barca heeft het gehad met henry) Dan lijkt het me verstandig van ajax om een paar lijstjes met spitsen klaar te hebben staan. Ze hebben al een lijstje voor het vertrek van pantelic, ik weet zeker dat er ook een lijstje is voor het vertrek van suarez. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
dev je hebt veel dingen wel t zelfde als ik denk.. Alleen waarom atouba en pantelic houden? Wil je 5 spelers aankopen moet je bedenken dat eigenlijk 21 spelers teveel is.. De rest van de spelers die ernaast staan en niet jong zijn weg ermee.. Hopelijk verdien je er nog wat op.. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Van der Heijden zou ik houden, aissati en sulejmani uitlenen |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Sno, Wielaert en Luque zowiezo weg.
Bodul, Sarpong, vd Heijden en Cvitanich zijn verhuurd en zouden in mijn plannen niet meer voorkomen, omdat ze geen meerwaarde hebben t.o.v. huidige contractspelers.
Het is Silva of Ogararu, ik zie liever Silva.
Pantelic behouden, maar niet ten koste van alles.
Manucharyan zie ik niet meer spelen, maar wat ik gezien heb van hem in het verleden zou ik hem een kans geven.
Kennedy is een prima rechtsbuiten, maar met hem is zoveel gesold dat het onmogelijk is dat hij terugkeert op het niveau van zijn tijd bij Twente.
Ik zou proberen Marcellis van Psv te halen, maar bij geen mogelijkheid moet je Oleguer behouden met een verminderd salaris.
Atouba is overbodig, want met Blind kun je vooruit.
Zeegelaar en Martina zie ik niet veel spelen, dus daar oordeel ik niet over.
Aissati moet topfit worden en dan moet ie zich maar bewijzen.
Lindgren en Rommedahl behouden, want zij zijn waardevol.
Donald en Sulejmani zijn bij mij verzekerd van een selectie voor volgend seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 april 2010 - 20:31 schreef alibabba het volgende:Sno, Wielaert en Luque zowiezo weg. Bodul, Sarpong, vd Heijden en Cvitanich zijn verhuurd en zouden in mijn plannen niet meer voorkomen, omdat ze geen meerwaarde hebben t.o.v. huidige contractspelers. Het is Silva of Ogararu, ik zie liever Silva. Pantelic behouden, maar niet ten koste van alles. Manucharyan zie ik niet meer spelen, maar wat ik gezien heb van hem in het verleden zou ik hem een kans geven. Kennedy is een prima rechtsbuiten, maar met hem is zoveel gesold dat het onmogelijk is dat hij terugkeert op het niveau van zijn tijd bij Twente. Ik zou proberen Marcellis van Psv te halen, maar bij geen mogelijkheid moet je Oleguer behouden met een verminderd salaris. Atouba is overbodig, want met Blind kun je vooruit. Zeegelaar en Martina zie ik niet veel spelen, dus daar oordeel ik niet over. Aissati moet topfit worden en dan moet ie zich maar bewijzen. Lindgren en Rommedahl behouden, want zij zijn waardevol. Donald en Sulejmani zijn bij mij verzekerd van een selectie voor volgend seizoen. toch denk ik dat Sarpong en zeker van der Heyden goed genoeg zijn voor ajax.. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Blind en VanderHeijden terughalen eneens flink dat Jong Ajax schoonmaken. Vervolgens kijken wie er evt. verkocht wordt en daar naar handelen. ALs Panta toch blijft, wat prima is, hoef je geen Dost te halen. Gaat ie wel weg, dan zou ik snel handelen met Dost |
|
|
|
|
finian990
|
|
|
Manucharyan ( mag van mij nog 1jaar verhuurd worden) Sno(weg) Ogararu(weg) Donald(verhuren of bij de selectie doen) Wielaert(weg) Atouba(voor minder geld, nog 1jaar laten bewijzen) Kennedy(weg doen) Zeegelaar( verhuren) Lindgren( houden en aan het eind van zomer kijken of je hem verkoopt of niet) Silva( als vd wiel weggaat houden, anders verkopen) Sarpong( bij selectie nemen) Aissati ( houden) Sulejmani( houden, anders kapitaalvernietiging en misschien bewijst hij zich nog) Rommedahl( houden) Oleguer( verkopen behalve als er verdedigers wegggaan) Van der Heijden( verhuren) Martina( weg doen) Bodul( verhuren bij een club als heereveen waar hij eerst was als het kan) Pantelic( tja, eerst maar eens kijken of ajax een betere spits in gedachte heeft uit de jeugd of een echte versterking) Cvitanich ( verkopen denk ik, ik vind hem niet slecht maar het spel van ajax terwijl hij speelde was slechter dan met pantelic erbij)
Verder denk ik dat Ajax nog stuk of 5/6 spelers kan laten doorstromen naar ajax1. Dat versterkt mijn ajax gevoel:P en ik denk dat het ook geen kwaad kan. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Jol heeft de tijd ivm het WK om er eens flink de bezem door te halen, de hele maand mei en juni... En dan volgende jaar de 31ste titel! |
|
|
|
|
De Kenner
|
|
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Jol moet weg. Clown.
Nee grapje ;) |
|
|
|
|
Ricky888
|
|
|
We hebben ook nog suk.... |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Zo heb eindelijk tijd gevonden om ook mijn bijdrage in dit topic te leveren. We nemen het lijstje er even bij en gaan alle namen even af.
Te beginnen met Manucharyan. Deze speler blijft het eeuwige talent. Heeft niets toegevoegd aan Ajax en kan wat mij betreft verkassen.
Dan volgt Sno. Tja eigenlijk hief ik daar weinig woorden aan vuil te maken. De supporters weten allemaal wie Sno is en wat hij niet kan. Vertrekken dus maar.
Ogararu is nummer 3 in het lijstje. Is jarenlang een voorbeeldig prof geweest. Hoorde je nooit klagen, maar heeft het uiteindelijk niet gered bij Ajax. Silva kwam en v.d. Wiel brak door. Mag wat mij betreft vertrekken en wens hem een mooie club toe.
Donald zou ik niet direct wegdoen, maar nog een jaar verhuren. Zou kiezen voor een club in de top-10 van Nederland. Een club als Groningen, Utrecht of NAC zou een mooie zijn voor hem.
Wielaert is de volgende in het rijtje. Wat mij betreft zijn we gauw klaar. Wegdoen deze jongen. Eigenlijk nooit begrepen waarom hij is gehaald.
Dan komen we bij Atouba. Is het afgelopen seizoen eigenlijk niet in beeld geweest mede namens de blessures. Ik zie hem komend jaar bij Ajax blijven en oordeel daarna.
Ook bij Kennedy zijn we gauw klaar. Mag wat mij betreft nog vandaag vertrekken. Heb helemaal niets met deze speler.
Voor Zeegelaar geldt hetzelfde als voor Donald. Komend jaar verhuren aan een ploeg in de Eredivise. Is een jeugdspeler die zich moet gaan bewijzen op het hoge niveau. Daarna kan ik pas echt goed over hem oordelen.
Ook voor Lindgren lijkt het voorbij. Het middenveld staat vast en met de jeugdspelers die eraan komen lijkt het verhaal voor hem voorbij. Verdiend wel een mooie club als hij vertrekt.
Silva is een geval apart. Werd gehaald terwijl Ajax Ogararu al tot zijn beschikking had. Echter stoomde toen ook v.d. Wiel op. Uiteindelijk moest hij voornamelijk plaatsnemen op de bank. Nu verhuurd, maar denk niet dat deze speler nog terug zal keren. Mag wat mij betreft vertrekken.
De verhuurde speler Sarpong mag wat mij betreft komend seizoen een plek bij de selectie krijgen. Maakt op dit moment een goede indruk bij NEC.
Dan komen we bij Aissati. Werd met veel bombarie overgenomen van psv, maar heeft eigenlijk nooit echt kunnen overtuigen. Onder Jol voornamelijk bezetter van de tribune. Mag wat mij betreft vertrekken gezien de opkomst van Siem en Eriksen.
Tja en dan moeten we er toch aan geloven. Sulejmani is de volgende in het rijtje. Wat mij betreft mag hij blijven, maar zijn instelling moet dusdanig gaan veranderen. Wordt tijd dat deze jongen vrij wordt in zijn hoofd en zich helemaal gaat storten op Ajax.
Rommedahl is de volgende. Zelf ben ik niet echt een supporter van hem. Heeft snelheid, maar neemt vaak de verkeerde beslissing wanneer hij dicht bij het doel komt. Wanneer hij moet schieten probeert hij af te spelen en wanneer hij moet afspelen gaat hij schieten. Wat mij betreft mag hij vertrekken.
Oleguer is een perfecte prof. Nooit hoor je deze Catalaan klagen en hij geeft zich 100% voor Ajax. Maakte de afgelopen weken een goede indruk en mag wat mij betreft nog een jaar blijven als stand-in.
Ook voor Van der Heijden is het doek nog niet gevallen. Denk dat dit een bruikbare speler is. Komend seizoen net als Donald en Zeegelaar verhuren aan een Eredivisieclub. Daarna moet Ajax echt een besluit gaan nemen over zijn toekomst.
Martina mag wat mij betreft vertrekken. Komt te kort voor Ajax.
Ook over Bodul weet ik eigenlijk niet veel te zeggen. Heeft bij Sparta niet bijster veel indruk op mij gemaakt. Dus ik zeg wegdoen.
En dan komen we toch echt bij Pantelic. Ben nooit fan geweest van deze speler en erger me elke wedstrijd aan hem. Veel ballen zijn voor hem niet te controleren. Heeft ook wel eens een goede actie in huis, maar toch gaat er per wedstrijd vaker wat mis dan goed. Mag wat mij betreft vertrekken.
Cvitanich is nu verhuurd, maar zou ik zeker nog een kans geven.
Blind zou ik komend seizoen terughalen en bij de eerste selectie betrekken. Is elke week uitblinker bij Groningen. Zeker een kans geven.
Emanuelson mag wat mij betreft vertrekken. Wil niet genoegen nemen met minder en heeft niet mijn 100% overtuiging. Ajax heeft goedkopere alternatieven voor Emanuelson.
De laatste in dit rijtje is Luque. Wat mij betreft kunnen we daar heel kort over wezen. Oprotten met hem!!! Veel te duur!!! |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Hele goede bijdragen waar Ajax zijn voordeel mee kan doen. Je ziet dat we het over de meesten eens zijn, twijfelgevallen als Sarpong, Aissati, Pantelic, Van der Heijden en Emanuelson, daar zullen ze bij Ajax ook over discussieren. Van mij mogen die laatste drie overigens blijven. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Aardige selectie volgend seizoen als iedereen blijft... |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Urby mag ook wel weg na ADO-Ajax gezien te hebben, helaas, want ik vind het een aardige jongen, sympathiek en sierlijk |
|
|
|
|
John2
|
|
|
Het is moeilijk om te bepalen wie weg mogen/moeten als je niet weet van welke spelers het contract afloopt. Is er iemand die dat weet? In ieder geval is dat zo bij Luque, Pantalic en Rommedahl. De eerste 2 mogen vertrekken. Rommedahl een nieuw contract aanbieden met een salaris wat past bij een invaller. Ik vind dat hij al flink wat keren heeft bewezen waardevol te kunnen zijn. Daarnaast is het ook belangrijk te weten wie er weg gaan. Ben bang dat Stekelenburg, vd Wiel en Vertonghen zullen vertrekken. Suarez zie ik nog wel minimaal een jaartje blijven. De scouts die hem de afgelopen maanden hebben gevolgd, zullen zich toch afvragen waarom AJAX richting de 30 miljoen wil hebben, voor een speler die zo weinig presteert. Of hij moet nog een goed WK gaan spelen. Verder moet wat mij betreft Emanuelson weg, maar welke club wil hem hebben of kopen? Verder weg als dat kan: Sno, Kennedy, Wielaert, Cvitanich, Bodul, Lindgren, Manucharyan, Ogararu. Terughalen Blind!!, v.d Heijden en Donald. |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Denk ook dat die zullen vertrekken ja. Maar goed, dan dus gewoon: Blind voor Van der Wiel? Van der Heijden voor Vertongen? en Vermeer voor Steek?
Goedkope oplossingen! |
|
|
|
|
John2
|
|
|
quote:Op maandag 05 april 2010 - 15:26 schreef robs het volgende:Denk ook dat die zullen vertrekken ja. Maar goed, dan dus gewoon: Blind voor Van der Wiel? Van der Heijden voor Vertongen? en Vermeer voor Steek? Goedkope oplossingen! Eens. Maar is vd Heijden een centrale verdediger. Ik dacht meer een middenvelder. Olequer zou Jan ook prima kunnen vervangen. Heeft het in die paar wedstrijden prima gedaan!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Vermeer voor steek prima oplossing in de eredivisie inderdaad.. |
|
|
|
|
finian990
|
|
|
Maar dan kan je weer een team gaan opbouwen, verkoop nou juist de belangrijke spelers is een keertje niet! |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
Manucharyan weg Sno weg Ogararu weg Donald verhuren Wielaert weg Atouba weg Kennedy weg Zeegelaar jong-ajax en bij blessure erbij halen Lindgren houden Silva weg Sarpong terughalen en eerste elftal Aissati eerste elftal Sulejmani eerste elftal Rommedahl eerste elftal Oleguer eerste elftal(maar die wil zelf weg) Van der Heijden verhuren Martina weg Bodul jong-ajax of eerste? Pantelic houden Cvitanich weg |
|
|
|
|
|