|
|
Johnqqqq
|
|
|
Het is nog maar de vraag of de spitspositie bij Ajax volgend seizoen wordt ingevuld door Marko Pantelic. Hoe langer verlenging van zijn contract op zich laat wachten, des te serieuzer moet Ajax op zoek naar een alternatief. Bas Dost wordt gevolgd.
Aldus meldt Sportweek in zijn papieren editie. Het weekblad zet enkele alternatieven voor Pantelic op een rij en Dost is er daar één van. "Ontwikkelt zich spectaculair bij Heracles en is betaalbaar. Ajax volgt hem."
Als minpunten worden zijn gebrek aan ervaring en weinig sublieme techniek genoemd. Dit belette Dost er dit seizoen niet van twaalf keer te scoren voor Heracles, waardoor hij samen met Jeremain Lens de meest doeltreffende Nederlander in de eredivisie is.
De 20-jarige Dost maakt sinds eind 2009 deel uit van Jong Oranje en wordt ook gevolgd door Feyenoord, FC Twente en SC Heerenveen. Zijn contract in Almelo loopt nog twee seizoenen.
Overigens wil Martin Jol best langer samenwerken met Pantelic. Alleen komen vraag en aanbod niet overeen, weet Sportweek. Dit terwijl de trainer van Ajax met een gelimiteerd salarisbudget moet werken.
Pantelic zet in op een contract voor drie seizoenen ter waarde van 1,5 miljoen euro per jaar, Ajax wil niet verder dan één jaar voor 1,25 miljoen euro en een optie voor een tweede seizoen. Die optie moet worden gelicht als Pantelic tot twintig duels komt.
Wat vinden jullie, Bas Dost kan wel als een aanspeelpunt spelen denk ik + scoort ook gemakkelijk bij een ploeg als Heracles. Maar goed genoeg voor AJAX? Is in ieder geval een echte Ajacied, geef hij ook toe.
Ik zat zelf te denken stel je ken hem voor 1,5 m overnemen. Dan vin ik dat je dat moet doen, maar misschien moet je hem het eerste jaar verhuren aan grondingen of Heerenveen (samen met Suljemani) kunnen ze aan elkaar wennen om daar wekelijks te spelen) )Een soort Chelsea met Alex constructie.) Als je dit niet doet en hij gaat naar Heerenveen / Groningen / Twente dan wordt hij 10x zo duur en dan loopt iedereen weer te klagen GVD waarom hebben we hem niet gelijk gehaald.
ZEG HET MAAR... |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
Sjah.... is wel een beer... maar that's it... technisch vind ik hem zeker niet Ajax waardig... maar who gives a f*ck als je andere rond hem heb lopen die dat wel zijn.... |
|
|
|
|
jp14
|
|
|
kopen en meteen voor een jaar weer verhuren dacht ik zo. |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Ik vind Bas Dost wel een goede spits, en Ajax is altijd z'n club geweest.
Ondanks dat zie ik liever Luuk de Jong komen. In hem zie ik het echt zitten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 maart 2010 door dapp're strijder -- |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 11:56 schreef dapp're strijder het volgende:Ik vind Bas Dost wel een goede spits, en Ajax is altijd z'n club geweest. Ondanks dat zie ik liever Luuk de Jong komen. Ik hem zie ik het echt zitten. luuk de jong is eigendom van de firma "monsterman Bv" ofterwel DUUR |
|
|
|
|
robs
|
|
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
lukaku whahaha die moeten ze halen :P |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Tja, ik denk niet dat ie voor een half miljoen haalbaar is. Maar indien wij Champions League behalen moeten we toch wel zo'n 3,5 / 4 / 4,5 miljoen op tafel kunnen leggen? Een goede spits is natuurlijk wel van groot belang.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor aanvang van de competitie het niet echt zag zitten, het enige lichtpuntje was Martin Jol.
En nu spelen we een fantastisch seizoen, zonder een goede spits...
Je kunt zeggen dat we dus geen goede spits nodig hebben,...
Je kan ook zeggen; 'Kun je nagaan, als we wél een goede spits hebben'.
Het blijft opvallend, hoe makkelijk we scoren. Helemaal als je kijkt naar het feit dat Suarez sinds de winterstop eigenlijk al niet echt meer in vorm is. En juist sindsdien spelen we fantastisch...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 maart 2010 door dapp're strijder -- |
|
|
|
|
Boss
|
|
|
Huntelaar was/is ook niet echt technisch, maar wel een goalgetter. Ik zeg; halen! |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Bovendien versterk je niet alleen je eigen team, wat natuurlijk de prioriteit is, maar mooi meegenomen is natuurlijk ook dat je Twente meteen verzwakt.
Misschien wordt Twente wel een keer incidenteel kampioen, dat zou nog niet zo erg zijn. Maar nog vervelender is natuurlijk als een clubje als Twente ineens serieus gaat meedoen in de toekomst... |
|
|
|
|
De Kenner
|
|
|
Dus het wordt heel erg vervelend voor Ajax ! |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Nou, dat gaan we zien. Misschien gaat Twente wel meedoen ja... Ondanks dat ik denk dat het volgend jaar weer tussen Ajax en AZ gaat. Psv en Twente om de 3e plek.
Heel vervelend is natuurlijk wat overdreven. Ajax blijft de grootste club van Nederland, en heeft gewoon natuurlijk meer potentie om weer de beste te zijn de komende jaren, dan twente. |
|
|
|
|
De Kenner
|
|
|
De situatie is op dit moment zo dat Ajax financieel in zwaar weer zit en dat bij Twente steeds meer mogelijk is. Ik denk dat vanaf nu Twente structureel meegaat spelen voor de bovenste plaatsen. Ajax is alleen nog groot qua naam, maar dat is al jaren niet meer op het veld en in de resultaten terug te vinden. Het verval een halt toe roepen kost heel veel geld en dat heeft Ajax niet meer. Het wordt tijd dat Ajax meer vertrouwen gaat krijgen in de eigen jeugd, want voor topaankopen is het de tijd niet. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 11:56 schreef dapp're strijder het volgende:Ik vind Bas Dost wel een goede spits, en Ajax is altijd z'n club geweest. Ondanks dat zie ik liever Luuk de Jong komen. In hem zie ik het echt zitten. Eeehh Luuk de Jong nou doe maar niet hoor 1 De Jong is genoeg... |
|
|
|
|
jp14
|
|
|
waarom? 2 de boertjes was toch ook geen probleem!? |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 13:14 schreef huubleerkotte@home.n het volgende:De situatie is op dit moment zo dat Ajax financieel in zwaar weer zit en dat bij Twente steeds meer mogelijk is. Ik denk dat vanaf nu Twente structureel meegaat spelen voor de bovenste plaatsen. Ajax is alleen nog groot qua naam, maar dat is al jaren niet meer op het veld en in de resultaten terug te vinden. Het verval een halt toe roepen kost heel veel geld en dat heeft Ajax niet meer. Het wordt tijd dat Ajax meer vertrouwen gaat krijgen in de eigen jeugd, want voor topaankopen is het de tijd niet. Waar heb jij het over? Ten eerste zit Ajax financieel niet in zwaar weer, ze hebben alleen een financieel negatief jaar gedraaid.
De resultaten zijn wel degelijk terug te vinden op het veld? Ajax is momenteel de beste ploeg van Nederland.
En dat iedereen Meneer Cruijff na lult mag ook wel een keer afgelopen zijn. 'De jeugdopleiding is slecht'. Etcetera.
Van de week stond er nog in de VI dat er van de eerste 11, 8 spelers uit de jeugd op het veld staan!
Stekelenburg v.d Wiel Alderweireld Vertonghen Anita Emanuelson De Jong Erikssen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik vraag me af of iemand begrijpt dat aankopen nu geen realiteit is.. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote: lol ik vraag me of of jij wel begrijpt dat luis, en greg weggaan aan het einde vh seizoen |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
Ik denk dat hij dat niveau Van ajax al wel aan kan dus als opvolger van patelic als luis na seizoen vertrekt moet lens halen ! |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
het is niet eens afgelopen of de geruchten zijn nu al zo heftig...
ga eraan ten onder... |
|
|
|
|
robs
|
|
|
mee eens, Lens en Dost als de nieuwe aankopen, allebei 4 jaar vastleggen |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote: niks geleerd van het verleden?? Cvita?? Luque?? maximaal 2 jaar en dan verder kijken |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 16:42 schreef Aaaaight het volgende:[..] niks geleerd van het verleden?? Cvita?? Luque?? maximaal 2 jaar en dan verder kijken Dan lopen ze, als ze het goed doen, in 2012 gratis de deur uit.... |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Inderdaad, langer vastleggen, we zien toch dat deze jongens wat kunnen? |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
nee je moet een optie in het contract zetten, met bepaalde prestatie bonussen! |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
ja zeker het is wel wat voor ajax.. dost in de punt met suarez op rechts en eriksen op links.en dan heb je een perfecte voorhoede.of mischien anders paulo henriqe mischien ook wel wat voor ajax..mij maakt het niet uit zie ze allebei graag komen |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 17:18 schreef daninho het volgende:ja zeker het is wel wat voor ajax.. dost in de punt met suarez op rechts en eriksen op links.en dan heb je een perfecte voorhoede.of mischien anders paulo henriqe mischien ook wel wat voor ajax..mij maakt het niet uit zie ze allebei graag komen nee man niet die, ongemotiveerde braziliaan,,,, Kan je nog beter spelen met suljemani suarez eriksen lodeiro de jong |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
het moet iemand zijn wiens inzet goed is die kan sleuren en trekken indien nodig..
Helaas voor suarez nam pantelic dit laatste een keer te sirieus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
waarom toch niet gewoon siem de jong in de spits, die gaat echt uitgroeien tot een toppertje en we hebben Suk en Castillion nog achter de hand, Als Jol er aan zou willen om De Jong een goede kans te geven op 9 dan gaat dat oonze nieuwe spits worden en is kopen dus volkomen overbodig.. |
|
|
|
|
teriele
|
|
|
wat hebben we nou aan dost? kost alleen maar weer veel geld en we hebben een hele goede jeugdopleiding waar goede spitsen zat rondlopen |
|
|
|
|
larsje
|
|
|
ik weet niet of je dost moet kopen want we hebben ook castillion |
|
|
|
|
robs
|
|
|
deze jongen is een stuk verder, de jeugd van Ajax kun je niet zomaar ff in de spits zetten, die moet je rustig brengen, Dost kan de basis in en is ook nog eens lang, dus als pinch-hitter bruikbaar |
|
|
|
|
ajacied95
|
|
|
Het lijkt mij een geschikte jongen, hij is lang, kopsterk en zal best wel zijn goaltjes meepikken. Goede vervanger voor Pantelic zou ik zeggen. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 17:39 schreef remco k het volgende:waarom toch niet gewoon siem de jong in de spits, die gaat echt uitgroeien tot een toppertje en we hebben Suk en Castillion nog achter de hand, Als Jol er aan zou willen om De Jong een goede kans te geven op 9 dan gaat dat oonze nieuwe spits worden en is kopen dus volkomen overbodig.. omdat siem de jong geen echte spits is...die is goed achter de spitsen,maar niet als diepe spits....het is ook geen echte spits en dat zal ie nooit worden ook...begrijp me niet verkeerd,want ik vind hem zeker ajax-waardig en hij hoort wat mij betreft zeker bij de eerste 11 op het moment,maar dus niet als diepe spits... |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote: en wat dacht je van bodul?waarom dan in godsnaam dost????? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Op dit moment zie ik eerder bodul niet in de spits hoor.. Eerder siem de jong daarop trainen en je heb een prima spits.. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 21:57 schreef freakie het volgende:Op dit moment zie ik eerder bodul niet in de spits hoor.. Eerder siem de jong daarop trainen en je heb een prima spits.. NOU OKE!maar dan toch niet dost? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Bahbah waarom zou hij niet goed zijn? Kijk ik zie liever eerst een hele hoop spelers vertrekken.. dost is geen verkeerde speler alleen siem de jong als die instucties krijgt en flink gaat trainen op de spits dan zie ik hem als spits.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Wat is er toch gebeurd met het lef van Ajax om eigen jeugd gewoon op te stellen.? Niks kopen anders heb je ook niks aan onze eigen dure opleiding. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 22:30 schreef freakie het volgende:Bahbah waarom zou hij niet goed zijn? Kijk ik zie liever eerst een hele hoop spelers vertrekken.. dost is geen verkeerde speler alleen siem de jong als die instucties krijgt en flink gaat trainen op de spits dan zie ik hem als spits.. ja dat zeg ik toch?dus wat moeten we met dost dan?kijk,ik zie siem niet als diepe spits,maar wie weet gaat dat wel lukken met een hoop omscholing.maar anders hebben we eerst bodul nog!waarom hem kopen,verhuren en dumpen????en dan is er castillion nog.....dus nogmaals:waarom dan in vredesnaam dost? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja dat hoeft van mij ook niet inderdaad.. t is uiteraard wel een speler die het goed doet en er moet wel een beer in de aanval.. dus daarom mijn voorkeur naar siem.. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
nou dan siem!maar geen gemiddelde eredivisiespeler met een matige techniek!!ongetwijfeld een leuke voetballer,maar niet voor ajax.... |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Dost is echt veeeel beter dan een Bodul mensen. Helaas, maar het is echt zo |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja dost is 21? is niet middelmatig gelijk.. en techniek is te vervangen voor kracht.. koller was voeger ook niet techisch geweldig maar sterk dat is een speler dat ajax mist en een speler die jol graag wil.. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
dat gaat dan ten koste van jouw optie he?:) |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
en bovendien is het nieuwe beleid toch dat alleen direkte versterkingen worden gehaald?denk je dat dost er staat meteen...man,die moet eerst een jaar wennen aan het niveau... speelt ie in jong-ajax met weer een volwaardig salaris.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja klopt.. Ik hoef ook geen dost.. heb al heel vaak gezegt niks kopen eerst spelers weg.. |
|
|
|
|
jef24
|
|
|
Ik denk dat we niet in de eredivisie moeten zoeken. heracles en az (lens) gaan dan mega overdreven bedragen vragen!!! moeten boula halen. (die wil nog steeds naar ajax) blind terug halen. en een goede spits scouten of anders gewoon jeugd het vertrouwen geven. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
En jef niet te vergeten dan wel ongv 10 spelers weg! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Gewoon eigen jeugd een kans geven, wat voor signaal geef je af als je tweedehands spelers als Dorst gaat halen. Lekker voor degene die opgeleid worden nu. Flikker toch gewoon die 17 jarige erin, Kluivert was ook onbekend en uiteindelijk... |
|
|
|