|
|
Johnqqqq
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Ja...
en de details?
Ik las het volgende.. ================================================== 26 maart 2010 Momenteel hebben wij nog geen kaartverkoopinformatie mbt de KNVB bekerfinale op 25 april 2010. Wij adviseren je onze website www.ajax.nl goed in de gaten te houden. Begin volgende week zal pas meer informatie bekend zijn. Eerder heeft het geen zin om specifieke vragen te stellen aangezien wij wachten op definitieve informatie. Indien verkoop: - Ticket strikt persoonlijk op naam (s)cc houder. - 1 kaart per (s)cc houder - Overname tussen kaarthouders is niet mogelijk - Bij meerdere scc's op één naam, recht op 1 kaart. Derden kunnen geen gebruik maken van extra scc's! Kaartverkoop KNVB bekerfinale 30-3-2010
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 maart 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
bedankt dat je dit aanvulde |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dapp're strijder.. hier zeg k altijd het volgende op.. wij hebben overal KANS op zei niet.. Je mag altijd reageren.. dat is helemaal niet erg.. doen er zoveel.. Vakkie t is er op uit om reacties te geven.. Geef hem nou gewoon gelijk en dan is t klaar.. Net zoals op de basisschool reageer der niet op.. T is lastig en ik doe t ook wel uns niet goed en reageer der ook wel eens op:P T is gewoon triest dat suporters van andere clubs op een ajax forum komen |
|
|
|
|
JoopieAFCA
|
|
|
het word steeds minder... |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op woensdag 31 maart 2010 - 14:44 schreef freakie het volgende:Dapp're strijder.. hier zeg k altijd het volgende op.. wij hebben overal KANS op zei niet.. Je mag altijd reageren.. dat is helemaal niet erg.. doen er zoveel.. Vakkie t is er op uit om reacties te geven.. Geef hem nou gewoon gelijk en dan is t klaar.. Net zoals op de basisschool reageer der niet op.. T is lastig en ik doe t ook wel uns niet goed en reageer der ook wel eens op:P T is gewoon triest dat suporters van andere clubs op een ajax forum komen huh wat bedoel je hier nu mee |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
en voila...
Baal wel van het weinige aantal kaarten... had toch 15 om 15 moeten zijn. 10 is nooit genoeg om een zijde te vullen. Of plaatsen ze beide aan kopzijdes... |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
denk alleen achter de doelen... ( kopzijdes )
ik wil erheen!!!!!!! heb er nu al zin in... volgende week kaartenverkoop? |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Feyenooinie betreurt uitkomst overleg bekerfinale
Feyenooinie is zwaar teleurgesteld over de uitkomst van het overleg over de KNVB bekerfinale. Deze komt er op neer dat van zowel Ajax als Feyenooinie 10.000 supporters aanwezig kunnen zijn en dat de overige plaatsen door de KNVB alleen aan neutrale doelgroepen mogen worden verkocht. Omdat deze doelgroepen uit de relatiekring van de KNVB slechts onder strenge voorwaarden en op verantwoordelijkheid van de KNVB naar binnen mogen, zit het er dik in dat het stadion op 25 april om 14.00 uur bij lange na niet vol zal zijn, voorspelt algemeen directeur Eric Gudde. Dat is niet alleen zuur en een bekerfinale onwaardig, het is ook slecht voor de uitstraling van het Nederlandse voetbal. Bovendien is het onnodig, want Feyenooinie had en heeft een panklare oplossing voorhanden om dit schrikbeeld te voorkomen.
De leiding van Feyenooinie heeft volgens Gudde steeds aangegeven er voorstander van te zijn dat bij de finale ook Ajax-supporters aanwezig kunnen zijn. Net zo belangrijk als de aanwezigheid van Ajax-supporters vinden wij het echter dat De Kuip op deze bijzondere wedstrijddag vol zit. Het toelaten van 10.000 Ajax-fans was al een forse en moedige stap van burgemeester Aboutaleb. Hij had immers ook kunnen kiezen voor het slechts toelaten van slechts 1600 uit-supporters in het reguliere bezoekersvak of het continueren van de vijfjaarssanctie, waardoor geen enkele Ajax-fan naar de wedstrijd zou kunnen.
De KNVB zal - hoewel zij nu dus 25.000 kaarten ter beschikking heeft - naar Feyenooinie verwachting, maar een beperkt deel van de hand doen aan de eigen (sponsor)relaties en de overige stoelen onbezet laten. De reden hiervoor is dat de bond geen mogelijkheid ziet de overige kaarten zo te verkopen dat kan worden uitgesloten dat straks ook rivaliserende supporters bij elkaar komen te zitten in een als neutraal bedoeld vak.
Feyenooinie stelde daarom voor het gros van deze 25.000 kaarten te willen aanbieden aan de eigen seizoenkaarthouders. Deze mensen staan bij ons geregistreerd, kennen we en daarvoor willen wij als club dus ook de verantwoordelijkheid dragen. Dit aanbod staat nog steeds, maar is door de KNVB vooralsnog afgeslagen omdat de bond wil vasthouden aan het uitgangspunt dat de wedstrijd door evenveel supporters van beide clubs moet kunnen worden bijgewoond.
Feyenooinie algemeen directeur hoopt dat de KNVB dit besluit nog eens wil heroverwegen. Want vasthouden aan deze opstelling heeft tot gevolg dat straks tv-beelden de wereld over gaan van een Nederlandse bekerfinale in een half leeg stadion. Ik wil er niet eens aan denken wat dat betekent voor de uitstraling van het Nederlandse voetbal. Maar boven alles vind ik het enorm teleurstellend voor de spelers en onze supporters.
Feyenooinie zal binnen enkele dagen via hunnie website laten weten wanneer de kaartverkoop begint en hoe deze zal verlopen Wat ik al dacht... een stelletje idioten bij die club. Niet te geloven dat ze daadwerkelijk niet een 50/50 verdeling willen maar aansturen op een 25/75 verdeling zoals het er nu uitziet. En het liefst dan ook nog eigenlijk maar 1600 toestaan en nog liever niks...
Als wij landskampioen worden en bekerwinnaar... tegen wie spelen we dan de Supercup?
Feyenooinie toch... Kan nog lachen worden in de Arena... alleen het uitvak volmaken zal een probleem worden |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
feyenoord eigen seizoenhouders 25.000???? dus ook voor de ajax seizoenhouders!!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 01 april 2010 - 09:20 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Wat ik al dacht... een stelletje idioten bij die club. Niet te geloven dat ze daadwerkelijk niet een 50/50 verdeling willen maar aansturen op een 25/75 verdeling zoals het er nu uitziet. En het liefst dan ook nog eigenlijk maar 1600 toestaan en nog liever niks... Als wij landskampioen worden en bekerwinnaar... tegen wie spelen we dan de Supercup? Feyenooinie toch... Kan nog lachen worden in de Arena... alleen het uitvak volmaken zal een probleem worden Als Ajax zowel de landstitel als de beker zou winnen moeten ze tegen de nummer 2 uit de competitie aantreden. Van die plek kunnen ze in Rotjeknor alleen maar dromen. Dus Twente of PSV in dat geval. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 00:15 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Als Ajax zowel de landstitel als de beker zou winnen moeten ze tegen de nummer 2 uit de competitie aantreden. Van die plek kunnen ze in Rotjeknor alleen maar dromen. Dus Twente of PSV in dat geval. ik begrijp dat je bedoelt dat feyenoord tegen een van die twee moet spelen ;-) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Was het een beetje laat vannacht ;-) |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: kun je dat zien dan;-) |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op donderdag 01 april 2010 - 09:20 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Wat ik al dacht... een stelletje idioten bij die club. Niet te geloven dat ze daadwerkelijk niet een 50/50 verdeling willen maar aansturen op een 25/75 verdeling zoals het er nu uitziet. En het liefst dan ook nog eigenlijk maar 1600 toestaan en nog liever niks... Als wij landskampioen worden en bekerwinnaar... tegen wie spelen we dan de Supercup? Feyenooinie toch... Kan nog lachen worden in de Arena... alleen het uitvak volmaken zal een probleem worden Je vergeet dat dat de standpunten zijn van die achterlijke moslim burgemeester, NIET van Feyenoord. Meneer moslim wil absoluut niet meer dan 10.000 ajax supporters in Rotterdam hebben, en de KNVB wil perse dat er evenveel ajax als Feyenoord supporters aanwezig zijn. Feyenoord bied aan om de overige kaarten te verkopen aan Feyenoord supporters omdat ander het hele stadion vol zit met zogenaamde "neutrale supporters". Dit bederft niet alleen de sfeer maar zorgt ook voor onveilige situaties, er bestaan namelijk geen neutrale supporters bij Feyenoord-Ajax, je bent OF voor Feyenoord, OF voor ajax, en niets anders! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Dus hetzelfde eigenlijk wat Fside zegt... Als Feyeno nu erop zou staan dat het 50/50 verdeeld wordt dan klinkt dat al heel anders dan de rest aan eigen volk aanbieden. Als je een WK wil organiseren zou dit een mooie test zijn. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 13:13 schreef Ride het volgende:Dus hetzelfde eigenlijk wat Fside zegt... Als Feyeno nu erop zou staan dat het 50/50 verdeeld wordt dan klinkt dat al heel anders dan de rest aan eigen volk aanbieden. Als je een WK wil organiseren zou dit een mooie test zijn. Nee, niet hetzelfde, de zwarte piet wordt nu naar Feyenoord geschoven. Aboutaleb wil absoluut niet meer dan 10.000 ajax supports in Rotterdam, dan blijvern er dus nog grofweg 35.000 kaarten over, is het dan niet logischer deze te verdelen onder mensen die elke week naar de kuip komen en GRAAG de finale willen zien? Nu worden de kaartjes verdeelt onder mensen die nog nooit de kuip van binnen hebben gezien.
quote: Feyenoord-directeur Eric Gudde ergert zich aan de houding van de KNVB wat betreft de kaartverdeling van de KNVB-bekerfinale. Vanwege de veiligheidsmaatregelen krijgen zowel Ajax als Feyenoord 'slechts' 10.000 kaarten. De overige kaarten zijn voor de neutrale toeschouwers.
"Star, onvoorzichtig en onzorgvuldig", zo noemt Gudde de houding van KNVB-directeur Henk Kesler. Tevens verwacht Gudde niet dat de Rotterdamse Kuip volledig uitverkocht zal zijn tijdens de bekerfinale tussen de twee aartsrivalen. "En dat is slecht voor het voetbal", zegt hij in gesprek met RTV Rijnmond.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 april 2010 door moa -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 13:23 schreef moa het volgende:[..] Nee, niet hetzelfde, de zwarte piet wordt nu naar Feyenoord geschoven. Aboutaleb wil absoluut niet meer dan 10.000 ajax supports in Rotterdam, dan blijvern er dus nog grofweg 35.000 kaarten over, is het dan niet logischer deze te verdelen onder mensen die elke week naar de kuip komen en GRAAG de finale willen zien? Nu worden de kaartjes verdeelt onder mensen die nog nooit de kuip van binnen hebben gezien. [..] Het is helemaal niet logisch om de rest van de kaarten te verdelen onder Feyenoord-supporters. Aboutaleb wil juist geen tweespalt zaaien, maar dat word door Feyenoorders niet gewaardeerd. Het zou belachelijk zijn als een finale niet gesteund word door evenveel supporters van beide teams, omdat een gelijk aantal supporters het eerlijkst is.
De KNVB heeft een contract met De Kuip afgesloten om de Finale daar te laten spelen en dat is prima, maar wanneer Feyenoord de finale speelt mag dat niet in De Kuip afgewerkt worden. Dit om een voordeel uit te sluiten. Zo is het ook met de Supercup, want het is absurd dat als Ajax daarin speelt dat Ajax dan een thuiswedstrijd speelt.
Feyenoord-supporters voelen zich nu tekort gedaan en daar komt weer een hoop heibel van, iets wat ik allang voorspelt heb. Deze finale betreft een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord en in het verleden is gebleken dat in en rondom zo'n wedstrijd veel misgaat. De KNVB hoort voor dit soort potjes een uitzondering te maken. Waarom niet gewoon de finale in 2 wedstrijden afwerken, uit en thuis? Rotzooi uitgesloten en eerlijkheid boven alles. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan???????????????? |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 13:23 schreef moa het volgende:[..] Nee, niet hetzelfde, de zwarte piet wordt nu naar Feyenoord geschoven. Aboutaleb wil absoluut niet meer dan 10.000 ajax supports in Rotterdam, dan blijvern er dus nog grofweg 35.000 kaarten over, is het dan niet logischer deze te verdelen onder mensen die elke week naar de kuip komen en GRAAG de finale willen zien? Nu worden de kaartjes verdeelt onder mensen die nog nooit de kuip van binnen hebben gezien. [..] rest. nee omdat deze wedstrijd toevallig in de kuip word gespeeld heefd feyenoord nog niet het recht op meer supporters. als andere club als ajax in de finale had gestaan waren de kaarten ook eerlijk verdeeld. maar omdat er bij beide clubs jammergenoeg supporters zijn die zich misdragen is het nu een probleem. en ik noem dit soort personen nu supporters maar ook daar twijfel ik aan. want kan me nog herinneren dat zo`n zelfde soort supporter ajax europees voetbal door de neus boorde. en ook nu weer dat feyenoord waarschijnlijk boete krijgt bovenop hun schulden omdat ook weer zo`n persoon het nodig vond vuurwerk op het veld tegooien tegen twente. dus klaag over jou eigen supporters zo als wij inplaats van te zeuren over de
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 april 2010 door bully -- |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 14:50 schreef alibabba het volgende:[..] Het is helemaal niet logisch om de rest van de kaarten te verdelen onder Feyenoord-supporters. Aboutaleb wil juist geen tweespalt zaaien, maar dat word door Feyenoorders niet gewaardeerd. Het zou belachelijk zijn als een finale niet gesteund word door evenveel supporters van beide teams, omdat een gelijk aantal supporters het eerlijkst is. De KNVB heeft een contract met De Kuip afgesloten om de Finale daar te laten spelen en dat is prima, maar wanneer Feyenoord de finale speelt mag dat niet in De Kuip afgewerkt worden. Dit om een voordeel uit te sluiten. Zo is het ook met de Supercup, want het is absurd dat als Ajax daarin speelt dat Ajax dan een thuiswedstrijd speelt. Feyenoord-supporters voelen zich nu tekort gedaan en daar komt weer een hoop heibel van, iets wat ik allang voorspelt heb. Deze finale betreft een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord en in het verleden is gebleken dat in en rondom zo'n wedstrijd veel misgaat. De KNVB hoort voor dit soort potjes een uitzondering te maken. Waarom niet gewoon de finale in 2 wedstrijden afwerken, uit en thuis? Rotzooi uitgesloten en eerlijkheid boven alles. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan???????????????? even wat dingen recht zetten.
Het thuis voordeel is bij loting bepaald. De clubs die als eerste getrokken werden waren in de finale de thuis spelende club. Dus als ajax als eerste of tweede getrokken was en ze hadden die wedstrijd gewonnen dan waren ze in de finale de thuis spelende ploeg geweest.
Een finale is een wedstrijd geen twee. Als je daar uitzonderingen op gaat maken kun je aan de gang blijven. Wat doe dan als de clubs elkaar tegen komen in de halve of kwart finale? of om de JC schaal? ik kan me twee jaar geleden nog herinneren toen feyenoord nog geen 10000 supporters mee mocht nemen. Ze speelde toen zelfs nog niet tegen ajax. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 14:50 schreef alibabba het volgende:[..] Het is helemaal niet logisch om de rest van de kaarten te verdelen onder Feyenoord-supporters. Aboutaleb wil juist geen tweespalt zaaien, maar dat word door Feyenoorders niet gewaardeerd. Het zou belachelijk zijn als een finale niet gesteund word door evenveel supporters van beide teams, omdat een gelijk aantal supporters het eerlijkst is. De KNVB heeft een contract met De Kuip afgesloten om de Finale daar te laten spelen en dat is prima, maar wanneer Feyenoord de finale speelt mag dat niet in De Kuip afgewerkt worden. Dit om een voordeel uit te sluiten. Zo is het ook met de Supercup, want het is absurd dat als Ajax daarin speelt dat Ajax dan een thuiswedstrijd speelt. Feyenoord-supporters voelen zich nu tekort gedaan en daar komt weer een hoop heibel van, iets wat ik allang voorspelt heb. Deze finale betreft een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord en in het verleden is gebleken dat in en rondom zo'n wedstrijd veel misgaat. De KNVB hoort voor dit soort potjes een uitzondering te maken. Waarom niet gewoon de finale in 2 wedstrijden afwerken, uit en thuis? Rotzooi uitgesloten en eerlijkheid boven alles. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan???????????????? Trust me, ik heb het liefst een finale waarbij van beide supportersgroepen 25.000 man aanwezig is, dat is het enige recept om van een droomfinale als Feyenoord-Ajax een echt feest te maken....
MAAAAAAARRR nu Aboutaleb besloten heeft niet meer dan 10.000 ajax supporters te willen toestaan, is het toch alleen maar logisch dat dan in ieder geval de overige kaarten worden verkocht aan Seizoenkaart houders die graag bij de wedstrijd willen zijn? En niet aan een stel "neutrale toeschouwers" die Feyenoord-Ajax even leuk vinden als een dagje dolfinarium?
De finale over 2 wedstrijden spelen is geen optie, een finale is een finale, en die spelen we gewoon in 1 avond. Ik vind het wel een optie om dit op neutraal gebied te doen.. maar ja.. WAAR ?? |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 18:32 schreef bully het volgende:[..] nee omdat deze wedstrijd toevallig in de kuip word gespeeld heefd feyenoord nog niet het recht op meer supporters. als andere club als ajax in de finale had gestaan waren de kaarten ook eerlijk verdeeld. maar omdat er bij beide clubs jammergenoeg supporters zijn die zich misdragen is het nu een probleem. en ik noem dit soort personen nu supporters maar ook daar twijfel ik aan. want kan me nog herinneren dat zo`n zelfde soort supporter ajax europees voetbal door de neus boorde. en ook nu weer dat feyenoord waarschijnlijk boete krijgt bovenop hun schulden omdat ook weer zo`n persoon het nodig vond vuurwerk op het veld tegooien tegen twente. dus klaag over jou eigen supporters zo als wij inplaats van te zeuren over de Ik zeg niet dat Feyenoord recht heeft op meer toeschouwers, ik vind het belangrijk dat het stadion bij een finale tjokvol zit, dat dus elk kaartje verkocht is, elke stoel bezet! En dat door rellen in het verleden het aantal uit-kaarten beperkt wordt voor ajax is al doodzonde, maar dat het stadion dan voor meer dan de helft moet worden gevult met mensen die niks hebben met ajax of Feyenoord is belachelijk! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 19:18 schreef moa het volgende:[..] Ik zeg niet dat Feyenoord recht heeft op meer toeschouwers, ik vind het belangrijk dat het stadion bij een finale tjokvol zit, dat dus elk kaartje verkocht is, elke stoel bezet! En dat door rellen in het verleden het aantal uit-kaarten beperkt wordt voor ajax is al doodzonde, maar dat het stadion dan voor meer dan de helft moet worden gevult met mensen die niks hebben met ajax of Feyenoord is belachelijk! dat heb je dus te danken aan dat soort supporters. maar de goede moeten altijd onder de kwaaie lijden. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 19:26 schreef bully het volgende:[..] dat heb je dus te danken aan dat soort supporters. maar de goede moeten altijd onder de kwaaie lijden. Die verdedig ik ook niet, ik vind alleen dat het stadion vol moet zitten, en het moet vol zitten met mensen die liefde hebben voor de clubs en voor het spel. Niet met een stel idioten die net zo lief oranje-zwart tegen bloemendaal ziet in 1 of andere hockey league. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
daar ben ik het wel mee eens. maar is nu eenmaal niet anders. enige optie zou zijn het over twee wedstrijden verdelen maar daar wil de knvb niks van weten. nu proberen ze een voor beide clubs een zo`n eerlijk mogelijke oplossing te bedenken. en dat is 10.000 kaarten per club omdat meer de algemene veiligheid in gevaar brengt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 april 2010 door bully -- |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 19:36 schreef bully het volgende:daar ben ik het wel mee eens. maar is nu eenmaal niet anders. enige optie zou zijn het over twee wedstrijden verdelen maar daar wil de knvb niks van weten. nu proberen ze een voor beide clubs een zo`n eerlijk mogelijke oplossing te bedenken. en dat is 10.000 kaarten per club omdat meer de algemene veiligheid in gevaar brengt. Inderdaad, maar ik vind dat klunzig van de KNVB, waarom niet 35.000 feyenoord fans in het stadion, dan zit het stadion in ieder geval vol met gepassioneerde voetbal liefhebbers.
En dan doen we de volgend jaar de finale wel in de Arena met minder Feyenoord supporters, het gaat me er voornamelijk om dat er nu heel veel kaarten worden verkocht aan mensen die geen interesse hebben in Ajax en Feyenoord. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Moa.. of de schuld bij ajax ligt? dat is egt belagelijk hoe je t nu zegt.. geen suporters van ajax bij feyenoord en maar mag wel andersom.. zoals ze al zegge de schuld ligt bij alle twee de suporters.. Wat je veel hoort en ziet als je de feyenoorders ziet op de tribunes dan zie je de haat van de feyenoorder.. |
|
|
|
|
sebbe1
|
|
|
Gewoon eerlijk verdelen elk 20.000 en 5000 voor de bobo's het wordt eens tijd dat de echte supporters opstaan en de raddraaiers zelf tot de orde roepen. Het is toch belachelijk dat zo'n kleine minderheid het voor de 2 grootste clubs van nederland weet te verzieken. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Bully heeft in deze volledig gelijk, want ook hij weet dat er voor een wedstrijd Ajax-Feyenoord of Feyenoord-Ajax een uitzondering moet worden gemaakt. Dit enkel en alleen door walgelijk gedrag van beide supportersgroepen. Dit geld ALLEEN voor deze wedstrijden. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 18:35 schreef voetballer55 het volgende:[..] even wat dingen recht zetten. Het thuis voordeel is bij loting bepaald. De clubs die als eerste getrokken werden waren in de finale de thuis spelende club. Dus als ajax als eerste of tweede getrokken was en ze hadden die wedstrijd gewonnen dan waren ze in de finale de thuis spelende ploeg geweest. Een finale is een wedstrijd geen twee. Als je daar uitzonderingen op gaat maken kun je aan de gang blijven. Wat doe dan als de clubs elkaar tegen komen in de halve of kwart finale? of om de JC schaal? ik kan me twee jaar geleden nog herinneren toen feyenoord nog geen 10000 supporters mee mocht nemen. Ze speelde toen zelfs nog niet tegen ajax. Uitzonderingen gelden alleen voor Ajax-Feyenoord of Feyenoord-Ajax, de reden is niet zo moeilijk. Via loting word bepaald in een halve finale of kwartfinale wie thuis speelt. Als Feyenoord als 1e uit de koker komt, speelt Feyenoord thuis. Wanneer Ajax als 1e word getrokken speelt Ajax thuis. Destijds is afgesproken voor een duur van 5 jaar dat er GEEN uit-supporters mogen komen. Dit is een duidelijke regelgeving waar je voor zowiezo 5 jaar aanvast moet houden, of het nu voor de competitie is of voor de beker.
Echter dit betreft een finale en bij een finale horen gelijke kansen, want er word gespeeld voor de hoofdprijs. In deze moet je duidelijk een uitzondering maken, om elkaar niet nog meer uit mekaar te trekken. Het uiteindelijke doel is om beide grootmachten zoveel als mogelijk het naar de zin te maken, zodat in de toekomst weer op een fatsoenlijke manier met mekaar omgegaan kan worden.
Wanneer beide clubs strijden om de JC-schaal doe je hetzelfde, 2 wedstrijden, t/m die 5 jaar. Daarna ga je eens proberen in de competitie om uit-supporters wel toe te laten, maar bij de minste of geringste rotzooi plak je er gewoon 10 jaar aanvast. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 19:16 schreef moa het volgende:[..] Trust me, ik heb het liefst een finale waarbij van beide supportersgroepen 25.000 man aanwezig is, dat is het enige recept om van een droomfinale als Feyenoord-Ajax een echt feest te maken.... MAAAAAAARRR nu Aboutaleb besloten heeft niet meer dan 10.000 ajax supporters te willen toestaan, is het toch alleen maar logisch dat dan in ieder geval de overige kaarten worden verkocht aan Seizoenkaart houders die graag bij de wedstrijd willen zijn? En niet aan een stel "neutrale toeschouwers" die Feyenoord-Ajax even leuk vinden als een dagje dolfinarium? De finale over 2 wedstrijden spelen is geen optie, een finale is een finale, en die spelen we gewoon in 1 avond. Ik vind het wel een optie om dit op neutraal gebied te doen.. maar ja.. WAAR ?? 25000 man van beide supportersgroepen is uit den boze, want de ellende die je ervan krijgt is niet te overzien. Bovendien heb je een overmacht aan politie-eenheden nodig om het enigzins te regelen, maar dat kost handenvol met klauwen:). Het zou een droomfinale kunnen zijn, maar IDIOTEN voorkomen dit. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 19:18 schreef moa het volgende:[..] Ik zeg niet dat Feyenoord recht heeft op meer toeschouwers, ik vind het belangrijk dat het stadion bij een finale tjokvol zit, dat dus elk kaartje verkocht is, elke stoel bezet! En dat door rellen in het verleden het aantal uit-kaarten beperkt wordt voor ajax is al doodzonde, maar dat het stadion dan voor meer dan de helft moet worden gevult met mensen die niks hebben met ajax of Feyenoord is belachelijk! Wat Bully al aangaf; dit komt enkel en alleen door het gedrag van MALLOTEN. Ik zie het ook allemaal anders, maar............. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 april 2010 - 20:02 schreef moa het volgende:[..] Inderdaad, maar ik vind dat klunzig van de KNVB, waarom niet 35.000 feyenoord fans in het stadion, dan zit het stadion in ieder geval vol met gepassioneerde voetbal liefhebbers. En dan doen we de volgend jaar de finale wel in de Arena met minder Feyenoord supporters, het gaat me er voornamelijk om dat er nu heel veel kaarten worden verkocht aan mensen die geen interesse hebben in Ajax en Feyenoord. Je zei eerder dat Feyenoord geen recht heeft op meer supporters, maar hier post je totaal iets anders. De KNVB heeft een contract afgesloten om de bekerfinale t/m 2012 in De Kuip te laten spelen, dus volgend jaar kan de finale niet in De Arena gespeeld worden.
De KNVB heeft de optie om ALLEEN DEZE WEDSTRIJD in 2 clashes af te werken uitgesloten, wat 100% de beste optie zou zijn. Dit om beide supportersschare het evenveel naar de zin te maken. Ook bij de KNVB snappen ze er geen snars van, maar dat is ook niet verwonderlijk met flapdrol Henk Kesler aan het roer. |
|
|
|