|
|
SanderS
|
|
|
Ik heb gister Ajax b1 - Barcelona b1 gezien oftewel onder 17jr. Ajax speelde een goede wedstrijd en Barcelona is er totaal niet aan te pas gekomen. Eindstand 2-0.
Ik hoorde dat ze de wedstrijden daarvoor ook al knap gewonnen hadden van Liverpool en een Chineese ploeg, 1-0 en 4-0. Vandaag hebben ze de finale van het toernooi gehaald door AC Milaan oppermachtig met 3-0 te verslaan.
Wij hebben gewoon nog steeds de beste jeugdopleiding van de wereld en moeten daar maar eens de komende jaren op teren, financieel lekker op adem komen en zelfs dan zijn we nog de beste! |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op maandag 05 april 2010 - 16:33 schreef SanderS het volgende:Ik heb gister Ajax b1 - Barcelona b1 gezien oftewel onder 17jr. Ajax speelde een goede wedstrijd en Barcelona is er totaal niet aan te pas gekomen. Eindstand 2-0. Ik hoorde dat ze de wedstrijden daarvoor ook al knap gewonnen hadden van Liverpool en een Chineese ploeg, 1-0 en 4-0. Vandaag hebben ze de finale van het toernooi gehaald door AC Milaan oppermachtig met 3-0 te verslaan. Wij hebben gewoon nog steeds de beste jeugdopleiding van de wereld en moeten daar maar eens de komende jaren op teren, financieel lekker op adem komen en zelfs dan zijn we nog de beste! tja ,hele goede topic Sander!!!Dit bewijst het ongelijk van Cruijff namelijk een beetje.... We moeten zeker teren op de jeugd,en Jol is daar ook mee begonnen. volgend seizoen zal Josefzoon erbij komen en Zeegelaar verwacht ik...En als Vertonghen weggaat dan zal ook weer een jeugdspeler worden toegevoegd,bovenop de volwaardige vervanger. Het zal natuurlijk wel gedoseerd moeten gaan,en aankopen doet iedere club op de wereld,maar ik ga 100 procent mee in je verhaal.De kunst is om zulke spelers in te passen zonder zwakker te worden.Van Gaal is daar een kunstenaar in,net als Arsene Wenger en Benitez en ook Ferguson.Ik denk dat Jol die kunst ook bezit,maar het is te vroeg om dat te beoordelen. |
|
|
|
|
finian990
|
|
|
Ik zeg doen. Misschien wel een keer in de 2 jaar 1 of 2 echt goede spelers kopen als het echt nodig is. Voor de rest inderdaad veel scouten en op de jeugd concentreren. Ik vind gewoon dat Ajax overal op de wereld spelers. Ajax straalt jeugd uit dus die kans moeten ze benuten. Ajax won de future cup trouwens:D , ze hadden 1-0 gewonnen van china. En zo'n duitse spits van bayern was topscoorder en Klaassen was de beste speler van het toernooi geworden:D. |
|
|
|
|
larsje
|
|
|
ik ben het er mee eens. ze moeten meer jeugdspelers aan bod laten komen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Lol, Cruijf zegt altijd dat onze jeugd zo slecht is enz.. Maar Barca is 7de van de 8 teams geworden.. Dus hij moet zijn mond maar ff houden over onze jeugd! |
|
|
|
|
finian990
|
|
|
Waarom niet 2 edities van future cup per jaar?:$ zou wel grappig zijn, in mei vakantie moet wel lukken kunnen ze nog paar weken oefenen:D |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 05 april 2010 - 16:33 schreef SanderS het volgende:Ik heb gister Ajax b1 - Barcelona b1 gezien oftewel onder 17jr. Ajax speelde een goede wedstrijd en Barcelona is er totaal niet aan te pas gekomen. Eindstand 2-0. Ik hoorde dat ze de wedstrijden daarvoor ook al knap gewonnen hadden van Liverpool en een Chineese ploeg, 1-0 en 4-0. Vandaag hebben ze de finale van het toernooi gehaald door AC Milaan oppermachtig met 3-0 te verslaan. Wij hebben gewoon nog steeds de beste jeugdopleiding van de wereld en moeten daar maar eens de komende jaren op teren, financieel lekker op adem komen en zelfs dan zijn we nog de beste! Je vergeet even dat Barcelona helemaal geen sterke eigen jeugd heeft, het beleid bij Liverpool, Barcelona en AC Milan is er niet op gericht om jeugdspelers op te leiden voor het eerste elftal. Voor het eerste elftal worden gearriveerde spelers gekocht die er direct staan, een speler die vanuit de jeugd van zo'n team ooit daadwerkelijk het eerste elftal haalt is een uitzondering. Het is dus vrij logisch dat het opleidingsniveau bij de Nederlandse topclubs hoger ligt, gezien het feit dat er hier puur wordt opgeleid voor het eerste elftal. |
|
|
|
|
AjaxThebesteVanNL
|
|
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op maandag 05 april 2010 - 19:17 schreef moa het volgende:[..] Je vergeet even dat Barcelona helemaal geen sterke eigen jeugd heeft, het beleid bij Liverpool, Barcelona en AC Milan is er niet op gericht om jeugdspelers op te leiden voor het eerste elftal. Voor het eerste elftal worden gearriveerde spelers gekocht die er direct staan, een speler die vanuit de jeugd van zo'n team ooit daadwerkelijk het eerste elftal haalt is een uitzondering. Het is dus vrij logisch dat het opleidingsniveau bij de Nederlandse topclubs hoger ligt, gezien het feit dat er hier puur wordt opgeleid voor het eerste elftal. waarom neem je nu net barcelona als voorbeeld:
Barca pakt juist van alle topclubs nog de meeste "jeugd" spelers
als je kijkt dat puyol, valdes, pique (komt ook de barca jeugd) xavi iniesta, bojan (eigenlijk ook messi wel een klein beetje was ook zeker nog geen gevestigde naam) |
|
|
|
|
finian990
|
|
|
kunnen ze dit soort toernooien ook niet doen voor de A1 en Jong Ajax, een eigen toernooi dan? Zullen vast af en toe wel naar een toernooi gaan 1 keer per jaar maar niet met zulke grote teams (qua namen). |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Ik verheug me op de samenvattingen van AjaxTV op youtube :D |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 april 2010 - 19:17 schreef moa het volgende:[..] Je vergeet even dat Barcelona helemaal geen sterke eigen jeugd heeft, het beleid bij Liverpool, Barcelona en AC Milan is er niet op gericht om jeugdspelers op te leiden voor het eerste elftal. Voor het eerste elftal worden gearriveerde spelers gekocht die er direct staan, een speler die vanuit de jeugd van zo'n team ooit daadwerkelijk het eerste elftal haalt is een uitzondering. Het is dus vrij logisch dat het opleidingsniveau bij de Nederlandse topclubs hoger ligt, gezien het feit dat er hier puur wordt opgeleid voor het eerste elftal. BArcelona:Víctor Valdés, Carles Puyol, Oleguer Presas, Xavi Hernández, Andrés Iniesta en Lionel Messi, Busquets, .
Messi is alleen later bij de jeugd gekomen, voor d erest is dit allemaal eigen jeugd wat de complete opleiding heeft genoten. In de CL finale onder Rijkaard stonden er zelfs 6 basis spelers uit de eigen jeugd op het veld en zaten er ook nog 3 op de bank..
Je verhaal gaat dus niet helemaal op... |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 april 2010 - 12:42 schreef remco k het volgende:[..] BArcelona:Víctor Valdés, Carles Puyol, Oleguer Presas, Xavi Hernández, Andrés Iniesta en Lionel Messi, Busquets, . Messi is alleen later bij de jeugd gekomen, voor d erest is dit allemaal eigen jeugd wat de complete opleiding heeft genoten. In de CL finale onder Rijkaard stonden er zelfs 6 basis spelers uit de eigen jeugd op het veld en zaten er ook nog 3 op de bank.. Je verhaal gaat dus niet helemaal op... Xavi, Puyol, Oleguer zijn al rond de 30. De afgelopen 3-4 jaar breekt er niets door bij Barcelona, alleen Busqets en Pedro. |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
Of je die spelers nou koopt door jeugd te scouten (barca had 4 jong internationals lopen bij de b1 van kameroen) of dat je ze zelf opleid, punt blijft dat de jeugd van AJAX beter is dan die van de andere clubs. Dus is AJAX heel goed bezig met de jeugd! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Marc Bartra 15-01-1991 Oriol Romeu 24-09-1991 Jonathan Dos Santos 26-04-1990 Rubén Miño 18-01-1989 Gai Assulin 09-04-1991
Deze jongens voetballen in "jong"Barcelona en geloof mij maar dat je hier veel van gaat horen.
Waarom zouden er dit soort spelers moet worden ingepast als je de CL houder bent en geen spelrs hebt hoeven wegdoen, een aantal van deze jongens hebben al wat minuutjes gemaakt bij barca... |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 05 april 2010 - 20:49 schreef Johnqqqq het volgende:[..] waarom neem je nu net barcelona als voorbeeld: Barca pakt juist van alle topclubs nog de meeste "jeugd" spelers als je kijkt dat puyol, valdes, pique (komt ook de barca jeugd) xavi iniesta, bojan (eigenlijk ook messi wel een klein beetje was ook zeker nog geen gevestigde naam) Het ging me niet puur om Barcelona, ik nam hem even over omdat deze genoemd werd in de post voor mij. Chelsea, Liverpool, Real Madrid e.d. zijn natuurlijk betere voorbeelden. |
|
|
|