|
|
luis_suarez 16
|
|
|
ajax wil de wedstrijd in 2 wedstrijden gaan spelen ik vind dat al raar want de knvb beker finale is altijd maar 1 wedstrijd. ik vind het ook weer laf dat ze beginnen met dreigen dat ze de finale dan niet gaan spelen. bij de ploegen hebben net zo veel suporters dus echt een groot nadeel is het niet wat vinden jullie laf of verstandig dat ajax zo voorzichtig is |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
alsjeallesachterelkaaraantyptzondernuanceringtussendoorishetlastiglezen...
:+ |
|
|
|
|
Boyan
|
|
|
Ik vind niet dat jullie zo moeten zeuren wij als rotterdammers echte voetballief hebbers en echt van onze club houden (waar jullie verder nog wat van kunnen leren) zeuren ook niet het is nota bene onze stad alles word drooggelegt we kunnen nergens feesten alleen in de kuip dit is voor ons ook anders en nogmaals wij komen voor feyenoord!!! er is maar 1 club en er is maar 1 club met echte supporters dat is FEYENOORD |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Maar gezien het bericht wat ik las op AFCA.nl geef ik AJAX 100% gelijk in hun standpunt.
http://www.afca.nl/index_3.htm?x=395&y=307
Ben het niet altijd eens met deze mannen maar het mag toch gvd niet zo zijn dat er oneerlijke verdeling van kaarten is. feyenoonie vind ik ook erg kwalijk in deze zaak door zich zo op te stellen. Beter zou een solidariteit met AJAX zijn aangezien ze beiden met hun volle verstand weten dat het nooit een feest kan worden zonder gelijke supporters. Dus een volle Kuip 50/50 met een aanvangstijd van 18:00 uur of 2 wedstrijden spelen. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:21 schreef Boyan het volgende:Ik vind niet dat jullie zo moeten zeuren wij als rotterdammers echte voetballief hebbers en echt van onze club houden (waar jullie verder nog wat van kunnen leren) zeuren ook niet het is nota bene onze stad alles word drooggelegt we kunnen nergens feesten alleen in de kuip dit is voor ons ook anders en nogmaals wij komen voor feyenoord!!! er is maar 1 club en er is maar 1 club met echte supporters dat is FEYENOORD ?
Hoezo bedoel je waar wij van kunnen leren. Geloof dat beide supportersgroepen hun goede en slechte kanten hebben en dat is al ruim 40 jaar in evenwicht.
Als je echt blij was voor je club dan had je een 50/50 verdeling of de wedstrijd laten spelen in Eindhoven ofzo.
Dit is voor beide partijen niks, lekkere simpele reactie van je. |
|
|
|
|
Boyan
|
|
|
En ik vind het niet meer dan terecht dat ajax zelf verantwoordelijk is voor de supporters anders slopen ze gelijk de hele boell nu vernielen ze hun eigen club ook en jullie kunnen ook geen financiele tegenvallers meer hebben ;) |
|
|
|
|
Boyan
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:22 schreef FsideVak129 het volgende:[..] ? Hoezo bedoel je waar wij van kunnen leren. Geloof dat beide supportersgroepen hun goede en slechte kanten hebben en dat is al ruim 40 jaar in evenwicht. Als je echt blij was voor je club dan had je een 50/50 verdeling of de wedstrijd laten spelen in Eindhoven ofzo. Dit is voor beide partijen niks, lekkere simpele reactie van je. 50/50 is hetzelfde als 10,000 om 10,000 rotterdam want in eindhoven kunnen er 30,000 in en er gaan echt wel weer 10,000 naar de knjb dus dan blijft het hetzelfde |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:21 schreef Boyan het volgende:Ik vind niet dat jullie zo moeten zeuren wij als rotterdammers echte voetballief hebbers en echt van onze club houden (waar jullie verder nog wat van kunnen leren) zeuren ook niet het is nota bene onze stad alles word drooggelegt we kunnen nergens feesten alleen in de kuip dit is voor ons ook anders en nogmaals wij komen voor feyenoord!!! er is maar 1 club en er is maar 1 club met echte supporters dat is FEYENOORD haha jij bent grappig wie gooiede er nou vuurwerk op het veld tijdens feyenoord-fctwente daar hebben ze ook een paar duizend euro boete voor gekregen en leo was kwaad op suporters en dat zegt wel iets
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 april 2010 door luis_suarez 16 -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:24 schreef Boyan het volgende:[..] 50/50 is hetzelfde als 10,000 om 10,000 rotterdam want in eindhoven kunnen er 30,000 in en er gaan echt wel weer 10,000 naar de knjb dus dan blijft het hetzelfde Het gaat meer om de resterende kaarten waar jullie club nu ook op aast. Dan wordt het geen 50/50 maar 80/20 verdeling. Kan nooit de bedoeling zijn.
Andersom zouden jullie het ook nooit accepteren als de finale in Amsterdam zou zijn. |
|
|
|
|
Boyan
|
|
|
er is nou al gezegt met de jc schaal dat als feyenoord die haalt dat ze maar weer een uitvakk krijgen |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:36 schreef Boyan het volgende:er is nou al gezegt met de jc schaal dat als feyenoord die haalt dat ze maar weer een uitvakk krijgen Als het contract nou met de Arena was afgesloten voor de Beker Finale.? Snap je stemming niet helemaal. Verdomme na 1980 eindelijk weer eens de echte Klassieker als Beker Finale en dan ga je zo ouwehoeren.
Eind jaren 60 en begin jaren 70 waren deze 2 clubs de enige die er toe deden in Nederland en onderling ging dat fantastisch. De Kuip en het Olympisch Stadion waren 1 mengelmoes van supporters die gewoon naast elkaar konden staan zonder die onzinhaat.
Voor mij is het een groot feest die voor mij natuurlijk het liefst eindigt in een overwinning van Ajax en voor jou niet. |
|
|
|
|
Rene45
|
|
|
Wat zeuren ze bij Ajax nou eigenlijk? Als de Johan Cruyff Schaal Ajax-Feyenoord zou worden (wat overigens niet gaat gebeuren want Twente wordt gewoon kampioen haha!) dan had Ajax er ook 100% zeker niet mee ingestemd om er 2 wedstrijden van te maken!
Ajax is gewoon bang. Ze weten dat Feyenoord een cupfighter is die achtereenvolgens al AZ, PSV en Twente uit de beker hebben gegooid. Hetgeen in schril contrast staat met de clubs die Ajax in de beker (soms zelfs met moeite) heeft verslagen!
Wanneer krijgen ze in 020 nu eens BALLEN en lopen ze niet altijd te janken alsof ze tekort worden gedaan. ZO zielig dit. En dit is nu precies de reden waarom het overgrote deel van Nederland zo'n pesthekel heeft aan Ajax!!!! |
|
|
|
|
Rene45
|
|
|
Wat een zielige site overigens zeg die afca.nl website. Gemaakt door een stelletje gefrustreerde puberneuzen zeker die niet eens weten hoe je de naam Feyenoord moet schrijven. Echt lachwekkend hoor! :-) |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Snap de standpunten van Ajax wel. Stel dat een paar van die zogenaamde Ajax-supporters, de treinen slopen, kan de schade oplopen tot 2,5 miljoen... Die helemaal door Ajax moet worden betaald. |
|
|
|
|
John2
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:44 schreef Rene45 het volgende:Wat zeuren ze bij Ajax nou eigenlijk? Als de Johan Cruyff Schaal Ajax-Feyenoord zou worden (wat overigens niet gaat gebeuren want Twente wordt gewoon kampioen haha!) dan had Ajax er ook 100% zeker niet mee ingestemd om er 2 wedstrijden van te maken! Ajax is gewoon bang. Ze weten dat Feyenoord een cupfighter is die achtereenvolgens al AZ, PSV en Twente uit de beker hebben gegooid. Hetgeen in schril contrast staat met de clubs die Ajax in de beker (soms zelfs met moeite) heeft verslagen! Wanneer krijgen ze in 020 nu eens BALLEN en lopen ze niet altijd te janken alsof ze tekort worden gedaan. ZO zielig dit. En dit is nu precies de reden waarom het overgrote deel van Nederland zo'n pesthekel heeft aan Ajax!!!! AJAX heeft meer fans dan Feijenoord, AZ en PSV bij elkaar, dus dat zie je ook al verkeerd. Je moet niet generaliseren omdat jij een minderwaardigheidscomplex hebt. En als je de berichten goed zou hebben gelezen en dan hopelijk ook nog zou begrijpen, dan zou je weten dat het om de veiligheid gaat en de eventuele hoge kosten die dit met zich meebrengt. Bang voor Feijenoord.............Laat me niet lachen!!Wanneer hebben ze dan voor het laatst gewonnen van het grote AJAX?? En hoeveel punten hebben jullie minder en laten we over het aantal doelpunten maar helemaal zwijgen. |
|
|
|
|
Rene45
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:10 schreef John2 het volgende:[..] AJAX heeft meer fans dan Feijenoord, AZ en PSV bij elkaar, dus dat zie je ook al verkeerd. Je moet niet generaliseren omdat jij een minderwaardigheidscomplex hebt. En als je de berichten goed zou hebben gelezen en dan hopelijk ook nog zou begrijpen, dan zou je weten dat het om de veiligheid gaat en de eventuele hoge kosten die dit met zich meebrengt. Fans ja.... geen supporters. Daar zit een groot verschil tussen maar dat verschil kennen ze in 020 nog niet... :)
Het probleem van de veiligheid is niet het probleem van Feyenoord maar van Ajax. Die spelen een uitwedstrijd. Als het zou gaan om bijv. de JC Schaal in Amsterdam dan zou Ajax zich ook echt niet druk maken om wat voor veiligheidsrisico's dit voor Feyenoord met zich mee zou brengen. Bovendien, zoals Henk Kesler ook al heeft gezegd... dan komen ze toch gewoon ZONDER supporters naar Rotterdam als ze geen veiligheidsrisico's willen nemen?
Er is geen enkele club in Nederland die zeurt over 1 bekerfinale die in de Kuip gespeeld wordt. Maar nu Ajax erin staat zullen de regelementen van de KNVB dus maar gewijzigd moeten worden en Feyenoord er ook maar mee in moeten stemmen om er een dubbele finale in 2 wedstrijden van te maken? Ja daaaaag. Dream on. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:22 schreef Rene45 het volgende:[..] Fans ja.... geen supporters. Daar zit een groot verschil tussen maar dat verschil kennen ze in 020 nog niet... :) Het probleem van de veiligheid is niet het probleem van Feyenoord maar van Ajax. Die spelen een uitwedstrijd. Als het zou gaan om bijv. de JC Schaal in Amsterdam dan zou Ajax zich ook echt niet druk maken om wat voor veiligheidsrisico's dit voor Feyenoord met zich mee zou brengen. Bovendien, zoals Henk Kesler ook al heeft gezegd... dan komen ze toch gewoon ZONDER supporters naar Rotterdam als ze geen veiligheidsrisico's willen nemen? Er is geen enkele club in Nederland die zeurt over 1 bekerfinale die in de Kuip gespeeld wordt. Maar nu Ajax erin staat zullen de regelementen van de KNVB dus maar gewijzigd moeten worden en Feyenoord er ook maar mee in moeten stemmen om er een dubbele finale in 2 wedstrijden van te maken? Ja daaaaag. Dream on. Volgens mij heb jij echt een bord voor je kop, maar we willen je hier graag uitleggen waarom Ajax er problemen van maakt. Ajax heeft op voorhand gezegd dat de kaartverdeling 50/50 moet zijn. Dit gebeurt elke bekerfinale dus dit jaar ook. Daar heeft Aboutaleb op dat moment mee ingestemd. Echter aast Feyenoord op de resterende kaarten waardoor er een scheve verdeling zou kunnen ontstaan en de risico's in het stadion worden vergroot. Zowel Feyenoord alswel de KNVB wil echter geen garanties geven dat de resterende kaarten niet in handen komen van de Feyenoordsupporters. Wanneer het dan fout zal gaan op de tribunes dient Ajax de schade te moeten betalen. Beetje krom vind je niet???
Daarnaast zal Ajax 9 treinen moeten huren bij de NS voor het vervoer van alle supporters. Echter zal Ajax bij eventuele vernielingen de schade moeten betalen die kan oplopen tot 2,5 miljoen euro. Echter is het al vaker voorgekomen dat Feyenoordsupporters de treinen met Ajax-supporters onder handen hebben genomen waardoor schade ontstond. Ajax vreest dat dit wederom gebeurd en dat zij dan voor de kosten kan opdraaien.
Daarnaast is er nog zwaarwegend punt. De NS zet 9 treinen in en in al deze treinen zal de noodrem worden uitgeschakeld. Daarnaast zullen alle 10000 supporters de gehele reis moeten staan. De eerste supporters zullen vanwege het achterlijke tijdstip van 14.00 uur al om 07.30 uur vanuit Amsterdam moeten vertrekken. Met een beetje rekenen komt het erop neer dat de eerste supporters tussen 09.15 uur en 10.00 uur zullen arriveren rond het stadion. Voor deze supporters moet 4 uuur lang gezorgd worden dat het rond het stadion niet uit de hand loopt. Geen gemakkelijke opgave daar er ook Feyenoord-supporters zullen zijn die graag de confrontatie zouden willen aangaan.
Wat Ajax wil is nog helemaal zo gek nog niet. Ajax wil keiharde garanties dat de bekerfinale niet uitloopt op een drama waarbij de schade zal oplopen in de miljoenen. Echter blijven de KNVB en Feyenoord zich afhouden van eventuele consequenties die dit alles met zich meebrengt.
Ajax heeft overigens de 2 laatste finales die ze in de Kuip hebben gespeeld, tegen PSV en AZ, met 15000 man bijgewoont. Toen heeft Ajax niet lopen klagen. Echter heeft Aboutaleb dit keer dusdanige eisen neergelegd, waardoor bij Ajax de stemming volledig is omgeslagen en ze moeilijk blijven doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 april 2010 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Rene45
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:39 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Volgens mij heb jij echt een bord voor je kop, maar we willen je hier graag uitleggen waarom Ajax er problemen van maakt. Ajax heeft op voorhand gezegd dat de kaartverdeling 50/50 moet zijn. Dit gebeurt elke bekerfinale dus dit jaar ook. Daar heeft Aboutaleb op dat moment mee ingestemd. Echter aast Feyenoord op de resterende kaarten waardoor er een scheve verdeling zou kunnen ontstaan en de risico's in het stadion worden vergroot. Zowel Feyenoord alswel de KNVB wil echter geen garanties geven dat de resterende kaarten niet in handen komen van de Feyenoordsupporters. Wanneer het dan fout zal gaan op de tribunes dient Ajax de schade te moeten betalen. Beetje krom vind je niet??? Daarnaast zal Ajax 9 treinen moeten huren bij de NS voor het vervoer van alle supporters. Echter zal Ajax bij eventuele vernielingen de schade moeten betalen die kan oplopen tot 2,5 miljoen euro. Echter is het al vaker voorgekomen dat Feyenoordsupporters de treinen met Ajax-supporters onder handen hebben genomen waardoor schade ontstond. Ajax vreest dat dit wederom gebeurd en dat zij dan voor de kosten kan opdraaien. Daarnaast is er nog zwaarwegend punt. De NS zet 9 treinen in en in al deze treinen zal de noodrem worden uitgeschakeld. Daarnaast zullen alle 10000 supporters de gehele reis moeten staan. De eerste supporters zullen vanwege het achterlijke tijdstip van 14.00 uur al om 07.30 uur vanuit Amsterdam moeten vertrekken. Met een beetje rekenen komt het erop neer dat de eerste supporters tussen 09.15 uur en 10.00 uur zullen arriveren rond het stadion. Voor deze supporters moet 4 uuur lang gezorgd worden dat het rond het stadion niet uit de hand loopt. Geen gemakkelijke opgave daar er ook Feyenoord-supporters zullen zijn die graag de confrontatie zouden willen aangaan. Wat Ajax wil is nog helemaal zo gek nog niet. Ajax wil keiharde garanties dat de bekerfinale niet uitloopt op een drama waarbij de schade zal oplopen in de miljoenen. Echter blijven de KNVB en Feyenoord zich afhouden van eventuele consequenties die dit alles met zich meebrengt. Ajax heeft overigens de 2 laatste finales die ze in de Kuip hebben gespeeld, tegen PSV en AZ, met 15000 man bijgewoont. Toen heeft Ajax niet lopen klagen. Echter heeft Aboutaleb dit keer dusdanige eisen neergelegd, waardoor bij Ajax de stemming volledig is omgeslagen en ze moeilijk blijven doen. Ik ben het er helemaal mee eens dat er een 50/50 verdeling van de kaarten moet zijn en dat er net zoveel Ajax als Feyenoordsupporters aanwezig moeten kunnen zijn bij de finale. En ook dat de veiligheid voor beide supportersgroepen wordt gewaarborgd, voor zover dat mogelijk is.
Wat die resterende kaarten betreft. Natuurlijk probeert Feyenoord er daar zoveel mogelijk van te krijgen. Dat zou Ajax ook doen als ze de kans daartoe kregen. Ik denk dat je NOOIT een waterdicht systeem zal krijgen om deze (25.000?) kaarten aan "neutrale" toeschouwers te verkopen. Hoe zie je dat voor je dan? Moet iedereen voordat hij een van deze "neutrale" kaartjes koopt dan eerst aan de leugendetector ofzo?
Je begint nu over het huren van treinen bla bla etc. maar je vergeet daarbij dat dat niet het probleem van Feyenoord is maar het probleem van Ajax. Of ze nou met de trein komen, met de auto, op de fiets of lopen interesseert me niet. Nogmaals, dat is het probleem van Ajax en daar moeten ze Feyenoord niet op aankijken. Als Ajax die risico's te groot vindt omdat het nu toevallig een wedstrijd tegen Feyenoord betreft, dan is er maar 1 optie over en dat is dus zonder supporters komen, zoals Kesler dus ook al heeft gezegd.
Denk je dat Ajax zich maar 1 seconde druk zou maken om de veiligheidsrisico's voor Feyenoord als het bijv. een wedstrijd om de JC schaal in de Arena zou zijn? Forget it... dan hadden ze ook gezegd los dat zelf maar op!
Ik ben in ieder geval blij dat die Kesler hier over gaat en niet die jood Michael van Praag want die had er op zeker voor gezorgd dat Ajax weer bevoordeeld had geworden!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 april 2010 door Rene45 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:48 schreef Rene45 het volgende:[..] Ik ben het er helemaal mee eens dat er een 50/50 verdeling van de kaarten moet zijn en dat er net zoveel Ajax als Feyenoordsupporters aanwezig moeten kunnen zijn bij de finale. En ook dat de veiligheid voor beide supportersgroepen wordt gewaarborgd, voor zover dat mogelijk is. Wat die resterende kaarten betreft. Natuurlijk probeert Feyenoord er daar zoveel mogelijk van te krijgen. Dat zou Ajax ook doen als ze de kans daartoe kregen. Ik denk dat je NOOIT een waterdicht systeem zal krijgen om deze (25.000?) kaarten aan "neutrale" toeschouwers te verkopen. Hoe zie je dat voor je dan? Moet iedereen voordat hij een van deze "neutrale" kaartjes koopt dan eerst aan de leugendetector ofzo? Je begint nu over het huren van treinen bla bla etc. maar je vergeet daarbij dat dat niet het probleem van Feyenoord is maar het probleem van Ajax. Of ze nou met de trein komen, met de auto, op de fiets of lopen interesseert me niet. Nogmaals, dat is het probleem van Ajax en daar moeten ze Feyenoord niet op aankijken. Als Ajax die risico's te groot vindt omdat het nu toevallig een wedstrijd tegen Feyenoord betreft, dan is er maar 1 optie over en dat is dus zonder supporters komen, zoals Kesler dus ook al heeft gezegd.Denk je dat Ajax zich maar 1 seconde druk zou maken om de veiligheidsrisico's voor Feyenoord als het bijv. een wedstrijd om de JC schaal in de Arena zou zijn? Forget it... dan hadden ze ook gezegd los dat zelf maar op! Het dikgedrukte stuk haal ik er even uit. Ajax dient zijn supporters te moeten vervoeren met treinen. Dit is de vereiste van jullie burgemeester geweest. Dat betekent dus dat Ajax een probleem in de maag gesplitst krijgt waarbij ook nog eens voor alle schade moet worden opgedraaid. Dat betekent dus ook eventueel wanneer losgeslagen Feyenoordsupporters de treinen beginnen te bekogelen met stenen, wat al eerder is gebeurd. Dat is 1 van de problemen waar Ajax over valt. Ik zeg ook niet dat het het probleem van Feyenoord is, echter is het een bekerfinale en daar heb je wel 2 teams voor nodig. Dus in deze moet de KNVB ervoor zorgen dat er een oplossing komt en niet alles maar lekker op zijn beloop laten gaan.
Maar ik betwijfel echter of je wel eerlijk en oprecht kan antwoorden en je niet teveel laat leiden door je voorkeur voor een club. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:39 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Volgens mij heb jij echt een bord voor je kop, maar we willen je hier graag uitleggen waarom Ajax er problemen van maakt. Ajax heeft op voorhand gezegd dat de kaartverdeling 50/50 moet zijn. Dit gebeurt elke bekerfinale dus dit jaar ook. Daar heeft Aboutaleb op dat moment mee ingestemd. Echter aast Feyenoord op de resterende kaarten waardoor er een scheve verdeling zou kunnen ontstaan en de risico's in het stadion worden vergroot. Zowel Feyenoord alswel de KNVB wil echter geen garanties geven dat de resterende kaarten niet in handen komen van de Feyenoordsupporters. Wanneer het dan fout zal gaan op de tribunes dient Ajax de schade te moeten betalen. Beetje krom vind je niet??? Daarnaast zal Ajax 9 treinen moeten huren bij de NS voor het vervoer van alle supporters. Echter zal Ajax bij eventuele vernielingen de schade moeten betalen die kan oplopen tot 2,5 miljoen euro. Echter is het al vaker voorgekomen dat Feyenoordsupporters de treinen met Ajax-supporters onder handen hebben genomen waardoor schade ontstond. Ajax vreest dat dit wederom gebeurd en dat zij dan voor de kosten kan opdraaien. Daarnaast is er nog zwaarwegend punt. De NS zet 9 treinen in en in al deze treinen zal de noodrem worden uitgeschakeld. Daarnaast zullen alle 10000 supporters de gehele reis moeten staan. De eerste supporters zullen vanwege het achterlijke tijdstip van 14.00 uur al om 07.30 uur vanuit Amsterdam moeten vertrekken. Met een beetje rekenen komt het erop neer dat de eerste supporters tussen 09.15 uur en 10.00 uur zullen arriveren rond het stadion. Voor deze supporters moet 4 uuur lang gezorgd worden dat het rond het stadion niet uit de hand loopt. Geen gemakkelijke opgave daar er ook Feyenoord-supporters zullen zijn die graag de confrontatie zouden willen aangaan. Wat Ajax wil is nog helemaal zo gek nog niet. Ajax wil keiharde garanties dat de bekerfinale niet uitloopt op een drama waarbij de schade zal oplopen in de miljoenen. Echter blijven de KNVB en Feyenoord zich afhouden van eventuele consequenties die dit alles met zich meebrengt. Ajax heeft overigens de 2 laatste finales die ze in de Kuip hebben gespeeld, tegen PSV en AZ, met 15000 man bijgewoont. Toen heeft Ajax niet lopen klagen. Echter heeft Aboutaleb dit keer dusdanige eisen neergelegd, waardoor bij Ajax de stemming volledig is omgeslagen en ze moeilijk blijven doen. je kunt ook geen garantie geven dat ze in handen van ajax supporters komen. en waarom zou ajax de schade moeten betalen die op tribune ontstaat als het overduidelijk feyenoordsupporters zijn?
als er vernielingen in de trein zijn kunnen het geen feyenoordsupporters zijn. dus logisch dat ajax daar verantwoordelijk voor is.
de keiharde garantie die ajax wil zijn die ook van toepassing op de ajax supporters? daar is ajax namelijk verantwoordelijk voor!
En over de kaart verdeling eerst eiste ajax een gelijke verdeling. die kregen ze en nu willen ze ineens niet meer voetballen. Dat vind ik raar. hadden ze gehoopt dat de burgemeester er niet akkoord mee gegaan zou zijn zodat ze twee wedstrijden zouden kunnen eisen?
dan het volgende toen feyenoord twee jaar geleden voor de jc schaal speelde tegen psv gaven ze maar 2500 kaartjes uit. Dit om toestanden als door jouw geschetst te voorkomen. dat kan ajax natuurlijk ook doen. kunnen de echte supporters van jullie mee en de teletekst fans voor de buis blijven;-) |
|
|
|
|
Rene45
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 18:01 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Het dikgedrukte stuk haal ik er even uit. Ajax dient zijn supporters te moeten vervoeren met treinen. Dit is de vereiste van jullie burgemeester geweest. Dat betekent dus dat Ajax een probleem in de maag gesplitst krijgt waarbij ook nog eens voor alle schade moet worden opgedraaid. Dat betekent dus ook eventueel wanneer losgeslagen Feyenoordsupporters de treinen beginnen te bekogelen met stenen, wat al eerder is gebeurd. Dat is 1 van de problemen waar Ajax over valt. Ik zeg ook niet dat het het probleem van Feyenoord is, echter is het een bekerfinale en daar heb je wel 2 teams voor nodig. Dus in deze moet de KNVB ervoor zorgen dat er een oplossing komt en niet alles maar lekker op zijn beloop laten gaan. Maar ik betwijfel echter of je wel eerlijk en oprecht kan antwoorden en je niet teveel laat leiden door je voorkeur voor een club. Helemaal objectief zal ik inderdaad nooit zijn, dat klopt. Jij ook niet denk ik.
Aboutaleb heeft overigens dit besluit niet alleen genomen, maar o.a. na overleg met de Amsterdamse burgemeester en de NS. Het is al jaren zo dat uitsupporters bij risicowedstrijden per trein worden vervoerd dus het kan voor Ajax toch geen verrassing zijn dat dit nu opnieuw zo moet? Het bekogelen van treinen keur ik overigens ook af, ik vind het belachelijk dat mensen met blijkbaar maar 3 hersencellen dit doen. Het zijn overigens niet alleen bepaalde Feyenoord supporters die dit doen. Ajax supporters zijn ook geen lieverdjes, ik kan me herinneren dat er nog niet eens zo lang geleden een compleet tribunevak in De Kuip in de fik werd gestoken door Ajax supporters. Het vak waar ze zelf instonden nota bene. Hoe dom kan je zijn? ;-)
Het mooiste zou ik een bekerfinale vinden waarbij er precies een 50/50 verdeling van de kaarten komt en waarbij supporters elkaar gewoon respecteren. Dat je elkaar van alles toe roept of toezingt vind ik prima, maar blijf met je handen van elkaar af en steun je club. En dat de beste maar mag winnen die dag. Dit is echter een utopie omdat voetbalsupporters die rellen veroorzaken toch niet hard worden aangepakt in dit land en dus hun gang maar blijven gaan. Schop ze maar voor 3 maanden de cel in op water en brood. Dan is het zo over!
Ik blijf er bij dat de risico's van de uitspelende club ook voor de uitspelende club zijn. Als je die risico's niet wilt nemen is er 1 optie over. Zonder supporters komen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 18:05 schreef voetballer55 het volgende:[..] je kunt ook geen garantie geven dat ze in handen van ajax supporters komen. en waarom zou ajax de schade moeten betalen die op tribune ontstaat als het overduidelijk feyenoordsupporters zijn? als er vernielingen in de trein zijn kunnen het geen feyenoordsupporters zijn. dus logisch dat ajax daar verantwoordelijk voor is. de keiharde garantie die ajax wil zijn die ook van toepassing op de ajax supporters? daar is ajax namelijk verantwoordelijk voor! En over de kaart verdeling eerst eiste ajax een gelijke verdeling. die kregen ze en nu willen ze ineens niet meer voetballen. Dat vind ik raar. hadden ze gehoopt dat de burgemeester er niet akkoord mee gegaan zou zijn zodat ze twee wedstrijden zouden kunnen eisen? dan het volgende toen feyenoord twee jaar geleden voor de jc schaal speelde tegen psv gaven ze maar 2500 kaartjes uit. Dit om toestanden als door jouw geschetst te voorkomen. dat kan ajax natuurlijk ook doen. kunnen de echte supporters van jullie mee en de teletekst fans voor de buis blijven;-) Zoals je misschien had gelezen kan het ook goedlopen in de trein. Echter wanneer Feyenoordsupporters de treinen vervolgens gaan bedelven met stenen e.d. en er schade ontstaat zal Ajax daarvoor moeten opdraaien. Dit staat Ajax tegen.
Ajax heeft aangegeven dat het een eerlijke verdeling van de kaarten wil hebben. Daar zijn inderdaad garanties voor afgegeven, echter vervolgens begon ene heer Gudde te roepen dat hij vond dat zijn club meer recht had op extra kaarten. De KNVB en Feyenoord willen echter niet uitsluiten dat de kaartverdeling tijdens de bekerfinale nog steeds 50/50 is. Dit kan de voorgenomen veiligheidsmaatregelen rondom het duel extra op scherp zetten en kan beteken dat supporters alsnog elkaar in de haren vliegen.
Wat betreft de kaartverdeling van 2 jaar geleden. Ajax is hier geen onderdeel van geweest. De kaartverdeling hieromtrent wordt uitgevoerd door de burgemeester van de stad waar de wedstrijd plaatsvind. In dat geval was dat Cohen. En iedereen weet dat Cohen voetbalverzieker nummer 1 is in Amsterdam. Dus de schuld kan je hiervan niet bij Ajax leggen.
Het had allemaal zo gemakkelijk kunnen wezen. Beiden een kopse kant van het stadion. De Ajax-supporters afgescheiden door middel van scheidingswanden. Daar een flinke linie ME tussen zetten zodat de supporters elkaar niet kunnen bereiken. Buiten het stadion had je het gedeelte waar de Ajax-fans moeten komen gewoon kunnen afzetten met zeecontainers. Deze containers hebben ze volgens mij genoeg in Rotterdam. Zonder veel problemen hadden de supporters dan vervolgens het stadion ingekunt en waren alleen nog problemen ontstaan op het treintraject van Amsterdam naar Rotterdam, waar mogelijk een treffen zou kunnen ontstaan. |
|
|
|
|
Rene45
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 18:14 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Het had allemaal zo gemakkelijk kunnen wezen. Beiden een kopse kant van het stadion. De Ajax-supporters afgescheiden door middel van scheidingswanden. Daar een flinke linie ME tussen zetten zodat de supporters elkaar niet kunnen bereiken. Buiten het stadion had je het gedeelte waar de Ajax-fans moeten komen gewoon kunnen afzetten met zeecontainers. Deze containers hebben ze volgens mij genoeg in Rotterdam. Zonder veel problemen hadden de supporters dan vervolgens het stadion ingekunt en waren alleen nog problemen ontstaan op het treintraject van Amsterdam naar Rotterdam, waar mogelijk een treffen zou kunnen ontstaan. Hier ben ik het helemaal mee eens. En de kosten die dit met zich meebrengt moeten dan maar door beide clubs worden gedeeld en evt. voor een deel door de KNVB moeten worden vergoed.
Een dergelijke oplossing is ook gebruikt bij de UEFA cup finale Feyenoord-Borussia Dortmund in 2002. Ik ben daar zelf bij geweest. Toen hadden ze zelfs het hele voorplein van het stadion in 2 gedeeltes verdeeld d.m.v. zeecontainers. Verder was er uiteraard een grote politie/ME macht op de been, bang als men was voor anti-Duitse sentimenten en/of rellen.
Dit was een prima oplossing want er zijn geen noemenswaardige incidenten gebeurd en het was een prachtige finale! :-)
Jammer dat niemand bij de KNVB dus blijkbaar een dergelijke oplossing kan verzinnen.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 april 2010 door Rene45 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: valtbestmeejemoetgewooneenbeetjebeterjebestdoenomhettelezenLOL |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:21 schreef Boyan het volgende:Ik vind niet dat jullie zo moeten zeuren wij als rotterdammers echte voetballief hebbers en echt van onze club houden (waar jullie verder nog wat van kunnen leren) zeuren ook niet het is nota bene onze stad alles word drooggelegt we kunnen nergens feesten alleen in de kuip dit is voor ons ook anders en nogmaals wij komen voor feyenoord!!! er is maar 1 club en er is maar 1 club met echte supporters dat is FEYENOORD jullie klagen niet????!!!!!
KIJK HET FEIJENOORDFORUM EEN BEETJE BETER NA DAN WIL JE!!!!
Daar doen ze niks anders dan klagen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 16:44 schreef Rene45 het volgende:Wat zeuren ze bij Ajax nou eigenlijk? Als de Johan Cruyff Schaal Ajax-Feyenoord zou worden (wat overigens niet gaat gebeuren want Twente wordt gewoon kampioen haha!) dan had Ajax er ook 100% zeker niet mee ingestemd om er 2 wedstrijden van te maken! Ajax is gewoon bang. Ze weten dat Feyenoord een cupfighter is die achtereenvolgens al AZ, PSV en Twente uit de beker hebben gegooid. Hetgeen in schril contrast staat met de clubs die Ajax in de beker (soms zelfs met moeite) heeft verslagen! Wanneer krijgen ze in 020 nu eens BALLEN en lopen ze niet altijd te janken alsof ze tekort worden gedaan. ZO zielig dit. En dit is nu precies de reden waarom het overgrote deel van Nederland zo'n pesthekel heeft aan Ajax!!!! HEB JE AL OP JE EIGEN FORUM GEKEKEN, DAAR WORDT NIKS ANDERS GEDAAN DAN ZEIKEN, ZEIKEN EN NOG EENS ZEIKEN!!!! OORDEEL NIET OVER EEN ANDER ALS JE ZELF GEEN HAAR BETER BENT.. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 18:14 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Zoals je misschien had gelezen kan het ook goedlopen in de trein. Echter wanneer Feyenoordsupporters de treinen vervolgens gaan bedelven met stenen e.d. en er schade ontstaat zal Ajax daarvoor moeten opdraaien. Dit staat Ajax tegen. Ajax heeft aangegeven dat het een eerlijke verdeling van de kaarten wil hebben. Daar zijn inderdaad garanties voor afgegeven, echter vervolgens begon ene heer Gudde te roepen dat hij vond dat zijn club meer recht had op extra kaarten. De KNVB en Feyenoord willen echter niet uitsluiten dat de kaartverdeling tijdens de bekerfinale nog steeds 50/50 is. Dit kan de voorgenomen veiligheidsmaatregelen rondom het duel extra op scherp zetten en kan beteken dat supporters alsnog elkaar in de haren vliegen. Wat betreft de kaartverdeling van 2 jaar geleden. Ajax is hier geen onderdeel van geweest. De kaartverdeling hieromtrent wordt uitgevoerd door de burgemeester van de stad waar de wedstrijd plaatsvind. In dat geval was dat Cohen. En iedereen weet dat Cohen voetbalverzieker nummer 1 is in Amsterdam. Dus de schuld kan je hiervan niet bij Ajax leggen. Het had allemaal zo gemakkelijk kunnen wezen. Beiden een kopse kant van het stadion. De Ajax-supporters afgescheiden door middel van scheidingswanden. Daar een flinke linie ME tussen zetten zodat de supporters elkaar niet kunnen bereiken. Buiten het stadion had je het gedeelte waar de Ajax-fans moeten komen gewoon kunnen afzetten met zeecontainers. Deze containers hebben ze volgens mij genoeg in Rotterdam. Zonder veel problemen hadden de supporters dan vervolgens het stadion ingekunt en waren alleen nog problemen ontstaan op het treintraject van Amsterdam naar Rotterdam, waar mogelijk een treffen zou kunnen ontstaan. van de kaartverdeling van 2 jaar geleden geef ik ajax ook niet de schuld. ik geef alleen aan dat men bij Feyenoord het risico niet wilde lopen en daarom minder kaarten uitgaf.
over een eerlijke verdeling van kaarten kun je nooit garanties afgeven omdat er een aantal "neutrale" kaarten uitgegeven worden. Je weet nooit in welke handen deze terecht komen. Dat kan voor allebei de partijen gelden.
over het beschadigen van de trein van buitenaf weet ik niet of ajax daar verantwoordelijk voor gesteld kan worden.
met je laatste opmerking ben ik het helemaal eens alleen denk ik dat dat voor de beleidsmakers te hoog gegrepen is;-) |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 18:56 schreef remco k het volgende:[..] HEB JE AL OP JE EIGEN FORUM GEKEKEN, DAAR WORDT NIKS ANDERS GEDAAN DAN ZEIKEN, ZEIKEN EN NOG EENS ZEIKEN!!!! OORDEEL NIET OVER EEN ANDER ALS JE ZELF GEEN HAAR BETER BENT.. remco zet je caps lock uit man, en reageer wat rustiger dit is slecht voor je hart;-)
of ben je vast aan het trainen voor 25-4 ;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 18:17 schreef Rene45 het volgende:[..] Hier ben ik het helemaal mee eens. En de kosten die dit met zich meebrengt moeten dan maar door beide clubs worden gedeeld en evt. voor een deel door de KNVB moeten worden vergoed. Een dergelijke oplossing is ook gebruikt bij de UEFA cup finale Feyenoord-Borussia Dortmund in 2002. Ik ben daar zelf bij geweest. Toen hadden ze zelfs het hele voorplein van het stadion in 2 gedeeltes verdeeld d.m.v. zeecontainers. Verder was er uiteraard een grote politie/ME macht op de been, bang als men was voor anti-Duitse sentimenten en/of rellen. Dit was een prima oplossing want er zijn geen noemenswaardige incidenten gebeurd en het was een prachtige finale! :-) Jammer dat niemand bij de KNVB dus blijkbaar een dergelijke oplossing kan verzinnen..... Goh worden we het vanavond toch nog ergens over eens. Echter zie ik dat je mijn idee hebt overgenomen richting jullie eigen forum. Daar zeker met de eer strijken he???? Ik heb dit gehele plan laten vastleggen dus iemand die dit plan wil uitvoeren moet mij dik betalen whahaha |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:22 schreef Rene45 het volgende:[..] Fans ja.... geen supporters. Daar zit een groot verschil tussen maar dat verschil kennen ze in 020 nog niet... :) Het probleem van de veiligheid is niet het probleem van Feyenoord maar van Ajax. Die spelen een uitwedstrijd. Als het zou gaan om bijv. de JC Schaal in Amsterdam dan zou Ajax zich ook echt niet druk maken om wat voor veiligheidsrisico's dit voor Feyenoord met zich mee zou brengen. Bovendien, zoals Henk Kesler ook al heeft gezegd... dan komen ze toch gewoon ZONDER supporters naar Rotterdam als ze geen veiligheidsrisico's willen nemen? Er is geen enkele club in Nederland die zeurt over 1 bekerfinale die in de Kuip gespeeld wordt. Maar nu Ajax erin staat zullen de regelementen van de KNVB dus maar gewijzigd moeten worden en Feyenoord er ook maar mee in moeten stemmen om er een dubbele finale in 2 wedstrijden van te maken? Ja daaaaag. Dream on. fan is een engels woord voor supporter mafkees |
|
|
|
|
geromi
|
|
|
quote: maar wij zijn tog in nl of begrijpen ze dat niet die stad van je |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Misschien dat jij het niet helemaal begrijpt maar fans is een Engels woord en geen Nederlands woord. In Nederland is de vertaling daarvan supporters. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 17:22 schreef Rene45 het volgende:[..] Fans ja.... geen supporters. Daar zit een groot verschil tussen maar dat verschil kennen ze in 020 nog niet... :) Het probleem van de veiligheid is niet het probleem van Feyenoord maar van Ajax. Die spelen een uitwedstrijd. Als het zou gaan om bijv. de JC Schaal in Amsterdam dan zou Ajax zich ook echt niet druk maken om wat voor veiligheidsrisico's dit voor Feyenoord met zich mee zou brengen. Bovendien, zoals Henk Kesler ook al heeft gezegd... dan komen ze toch gewoon ZONDER supporters naar Rotterdam als ze geen veiligheidsrisico's willen nemen? Er is geen enkele club in Nederland die zeurt over 1 bekerfinale die in de Kuip gespeeld wordt. Maar nu Ajax erin staat zullen de regelementen van de KNVB dus maar gewijzigd moeten worden en Feyenoord er ook maar mee in moeten stemmen om er een dubbele finale in 2 wedstrijden van te maken? Ja daaaaag. Dream on. zeg Rene,als jij hier je meningen wilt uiten op het AJAX-forum,,dat vind ik prima,en respecteer ik tot bepaalde hoogte. Maar noem gewoon onze club in plaats van dat getallen gedoe,want dat kan ik dus niet respecteren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 april 2010 door bahbah -- |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: jullie beginnen er toch over. of zie ik dat nou verkeerd? |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Geloof dat ze in de kuip als lijflied, You'll never walk alone hebben samen met die bril.... Althans heb ze nooit horen zingen:" Je zal nooit alleen lopen" |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Het gaat Ajax om de kosten die voornamelijk op hun worden verhaald. Dat feyenooinie toevallig thuis speelt mag nog niet betekenen dat zij dan ook maar meer recht hebben op de resterende kaarten die overblijven. Zoals eerder gesteld zou het bedoeld zijn voor de kampioenen van de jeugd. Beide kopse kanten vol met Ajax en feye supporters en de zijkanten gevuld met jeugdelftallen en hun familie zal een stuk minder problemen geven dan wanneer de kaarten door feye wordt verdeeld. Maar het is nu al zo kort dag dat ik vrees dat er geen Ajax supporters meer heen zullen kunnen gaan. Eigenlijk te triest voor woorden en dat allemaal door een stelletje nozems en raddraaiers. En jij doet ook mee met je verkondiging van nepsupporters en lafaards en dat wij wegrenners zijn. Die club fans/supporters waar je het over hebt heeft helemaal niks met voetbal te maken. Had net zo goed voor curling kunnen zijn als dat populairder was dan voetbal. Enige waar ik ooit voor gevochten heb is God, Koningin en Vaderland en dat was niet met mijn vuisten/kettingen/knuppels of messen... Daarom heb ik er ook zo'n scheithekel aan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 april 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: het woord fan, of fans staat ook in het NL woordenboek...... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 april 2010 - 19:03 schreef voetballer55 het volgende:[..] remco zet je caps lock uit man, en reageer wat rustiger dit is slecht voor je hart;-) of ben je vast aan het trainen voor 25-4 ;-) LOL, inderdaad er wordt hard geoefend op het juichen na het binnenhalen van de beker en een week later de titel:):)
Mensen moeten alleen niet anderen van iets beschuldigen als ze zelf geen haar beter zijn.... |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
quote: lees ff goed man!!! die andere (ben ff vergeten wie) zegt dat wij alleen supportesr zijn en geen fans (of andersom domme dingen onthoud ik niet vind ik nutteloos) maar het heeft hetzelfde betekenis |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
quote: zou kunnen maar dan is het sowiezo van het engels overgenomen |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote: bedankt voor je informatieve mededeling |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Tot en met 25 april krijgen we nog een hoop verwijten naar mekaar toe, Ajax en Feyenoord en alles wat daar omheen hangt. Supporters gaan achter de schermen allerlei acties in gang zetten, zodat de "haat" naar mekaar toe alleen maar toeneemt. Degene die dat graag willen krijgen hun zin en dat heeft de KNVB weer mooi voor mekaar.
Het lijkt mij dat de bedoeling is dat in de toekomst Ajax en Feyenoord-supporters weer net als vroeger, zonder rotzooi, gezamenlijk van deze klassieker kunnen genieten. Dit is absoluut mogelijk, MAAR DIT LUKT NOOIT DOOR HEREN ALS KESLER EN DIE HELE PUINZOOI BIJ HEM IN DE BUURT. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 april 2010 - 23:55 schreef alibabba het volgende:Tot en met 25 april krijgen we nog een hoop verwijten naar mekaar toe, Ajax en Feyenoord en alles wat daar omheen hangt. Supporters gaan achter de schermen allerlei acties in gang zetten, zodat de "haat" naar mekaar toe alleen maar toeneemt. Degene die dat graag willen krijgen hun zin en dat heeft de KNVB weer mooi voor mekaar. Het lijkt mij dat de bedoeling is dat in de toekomst Ajax en Feyenoord-supporters weer net als vroeger, zonder rotzooi, gezamenlijk van deze klassieker kunnen genieten. Dit is absoluut mogelijk, MAAR DIT LUKT NOOIT DOOR HEREN ALS KESLER EN DIE HELE PUINZOOI BIJ HEM IN DE BUURT. sorry mar ik denk dat het meer aan de "supportes" ligt |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Alle uitspraken van de heer Kesler van de afgelopen weken zijn onverantwoord, vooral richting Ajax en zijn koren op de molen op de toch al scheve verhoudingen tussen Ajax en Feyenoord. De man begrijpt niet dat zijn uitspraken ervoor zorgt dat alles alleen maar verergerd. Het is een vreselijke man die zichzelf te belangrijk vind en dat komt de verstandhoudingen tussen Ajax en Feyenoord en alles wat daar omheen hangt niet ten goede. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Gaan er nog mensen van hier een kaartje scoren ? Ik ga lekker in Amsterdam kijken, die staat tenminste niet droog. :P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
robs