BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bespreking Ajax - Feyenoord (KNVB-beker 1e finale 25-04-2010)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 21 april 2010 - 09:27   quote  deeplink  
toch lees ik net dat e rmaar 20.000 kaarten zijn verkocht tot nu toe
Aaaaight
 Aaaaight - woensdag 21 april 2010 - 13:50   quote  deeplink  
als het niet uitverkocht raakt moeten we ons schamen!!!
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 21 april 2010 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 april 2010 - 13:50 schreef Aaaaight het volgende:
als het niet uitverkocht raakt moeten we ons schamen!!!
Alhoewel ik de absurd hoge prijs ook de schuld geef.
Weet niet wat de andere kaarten kosten maar die van mij is €30.00 en ik las dat de kuipgangers € 18.00 betalen?
R2D2
 R2D2 - woensdag 21 april 2010 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 april 2010 - 14:11 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Alhoewel ik de absurd hoge prijs ook de schuld geef.
Weet niet wat de andere kaarten kosten maar die van mij is €30.00 en ik las dat de kuipgangers € 18.00 betalen?
Wij, de kuipgangers betalen ook 30 euro voor een plek achter de goal (normaal de "goedkoopste" kaarten).

Over de absurde prijzen zijn we het in ieder geval eens!!!
Aaaaight
 Aaaaight - woensdag 21 april 2010 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 april 2010 - 14:49 schreef R2D2 het volgende:

[..]

Wij, de kuipgangers betalen ook 30 euro voor een plek achter de goal (normaal de "goedkoopste" kaarten).

Over de absurde prijzen zijn we het in ieder geval eens!!!
als jullie nou gaan boycotten en gewoon niet gaan misschien veranderd het dan ;)
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 22 april 2010 - 11:47   quote  deeplink  
Mooie column weer van Menno...

==============================

[hr]

Het gesol met, en uiteindelijke in tweeën breken van de bekerfinale heeft de pret voor een deel vergald, maar daar staat tegenover dat mijn ouderwetse Klassieker-gevoel de laatste tijd weer is opgelaaid. Dankzij jullie, Feyenoord-supporters!

Jullie zijn de laatste tijd namelijk weer 100% Feyenoord: woest op de KNJB, woest op ons, totaal immuun voor elke vorm van realiteitszin en hartstochtelijk overtuigd van de eigen theorieën, al zijn ze zo krom zijn als een hoepel. Feyenoord is weer ouderwets zichzelf: de club die verongelijktheid tot kunst verheft en die we zo graag lachend aan flarden voetballen, bij voorkeur in een van haat trillende Kuip.

Paar voorbeeldjes? Dwars door alle feiten heen is de Feyenoord-aanhang er zeker van dat het opsplitsen van de finale het resultaat is van een 020-lobby. Iedereen met een theelepel rationeel-analytisch vermogen ziet dat Ajax gewoon akkoord was met een enkele finale in De Kuip (de kaartverkoop liep al), dat het minister Hirsch-Ballin was die er alsnog een stokje voor stak, dat Feyenoord óók zijn fiat gaf aan een dubbele finale en dat de teleurstelling en de woede daarover onder Ajax-supporters even groot was als onder Feyenoorders.

Maar daar hebben jullie niets mee te maken! Met deze dubbele finale heeft Ajax zijn zin gekregen en daarmee basta.

Wij zouden óók liever één finale hebben gespeeld in ons favoriete stadion De Kuip (niet voor niets waren gisteren pas 20.000 kaarten voor de Amsterdamse helft van de finale verkocht), maar jullie gaan zoals gebruikelijk nog een stapje verder: Feyenoord wordt door de huidige opzet van de finale benadeeld.

Wie niet beter weet zou zweren dat het weliswaar jammer is van die dubbele finale, maar dat het op zichzelf wel eerlijk geregeld is zo: iedere club een thuiswedstrijd voor eigen publiek, daar valt toch wel een zekere symmetrie in te herkennen. Dan was de originele finale eigenlijk oneerlijker: in Rotterdam, in De Kuip, met meer fans van Feyenoord (10.000) dan van Ajax (7.700) op de tribune.

Je moet een massief granieten plaat voor je kop hebben om serieus te beweren dat de nieuwe omstandigheden minder fair zijn dan de oude. Maar laat het vakkundig plaatsen van zon plaat maar aan de Feyenoord-aanhang over.

En dan die competitienederlaag in Enschede. De gemiddelde Ajacied die ik ken verwachtte vooraf niet veel van Twente Feyenoord. Kwestie van kwaliteit. Er is (wellicht wat internetdruktemakers daargelaten; wat die zoal roepen weet ik niet) geen Ajacied te vinden die beweert dat het eventuele mislopen van de landstitel aan Feyenoords prestatie bij FC Twente te wijten is. Sorry, maar zon belangrijke rol spelen jullie domweg niet in onze analyses.

Waar wij de titel eventueel hebben laten liggen? De ene Ajacied wijst naar Sparta-thuis (0-0); ikzelf eerder naar de uitwedstrijden bij Roda (2-2) en NAC (1-1), omdat Ajax in die wedstrijden een beter resultaat had kunnen grijpen door gewoon beter zijn best te doen (tegen Sparta déden ze hun best en speelden ze goed, maar ging hij er gewoon niet in; dat overkomt je een keer en kost je in principe de titel niet).

Waar Ajacieden wél met ongeloof naar hebben gekeken, is het gejuich van de Feyenoord-aanhang in het uitvak in Enschede (deels gehuld in rode T-shirts) na het laatste fluitsignaal. Fascinerend.

Kijk, als je Ajax een goeie, fatale naaistreek levert, mag je best even feesten. Zouden wij ook doen. Stel dat Ajax al kampioen zou zijn, of anderszins uitgespeeld, en we konden Feyenoord nog even Europese kwalificatie door de neus boren door de laatste wedstrijd van Sparta of Willem II te verliezen, dan staat bij ons óók iedereen te roepen dat Ajax m weg moet geven. Ik voorop.

Maar in Enschede zag Feyenoord de vierde plaats uit beeld verdwijnen (dat betekent: een extra voorronde op weg naar de Europa League), terwijl Ajax helemaal niet definitief getackeld kon worden (wij maken nog steeds kans op de titel). Door de nederlaag in Enschede heeft Feyenoord, behalve de nog altijd bestaande titelkansen van Ajax, ook zijn eigen Europese lot niet meer in de hand.

Lijkt mij best shit, eigenlijk, maar zo zit de Feyenoord-psyche niet in elkaar. Wat een vreugde, in dat uitvak. Wonderlijk. Dan is je Ajax-haat zó veel groter dan je zelfrespect dat je er als niet-Feyenoorder even van staat te kijken.

Jullie zijn weer helemaal jullie gefrustreerde, paranoïde, krom-redenerende en meelijwekkende zelf, en ik moet zeggen: dat vind ik wel leuk. Het heeft mijn Klassieker-gevoelens lekker opgepookt, en dat was even geleden. Ik heb ouderwets veel zin om van Feyenoord te winnen, en meer in het bijzonder om met ruime cijfers van Feyenoord te winnen. Play-offs 2006, zoiets.

Zo gaat die ontmantelde bekerfinale toch nog leven. Jammer dat jullie er niet bij zijn.
JoeOost
 JoeOost - donderdag 22 april 2010 - 13:44   quote  deeplink  
Weet iemand hoeveel kaarten er inmiddels al zijn verkocht? Ik heb dinsdag om 16.00 supersnel besteld omdat ik bang was dat ze zo op zouden zijn... Las ik gisterochtend dat er maar 20.000 zijn verkocht tot nu toe. Bah.
remco k
 remco k - vrijdag 23 april 2010 - 11:57   quote  deeplink  
ik dacht inmiddels rond de 35 duizend kaarten, het zal dus wel zo goed als vol zitten, in tegenstelling tot FR, want die pot hoeft niet eens meer gespeeld te worden...
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 23 april 2010 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 11:57 schreef remco k het volgende:
ik dacht inmiddels rond de 35 duizend kaarten, het zal dus wel zo goed als vol zitten, in tegenstelling tot FR, want die pot hoeft niet eens meer gespeeld te worden...
Yep...

wordt een slachtpartij a.s. zondag

Tifo_actie.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 april 2010 door FsideVak129 --
voetballer55
 voetballer55 - vrijdag 23 april 2010 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 april 2010 - 11:47 schreef FsideVak129 het volgende:
Mooie column weer van Menno...

==============================

[hr]

Het gesol met, en uiteindelijke in tweeën breken van de bekerfinale heeft de pret voor een deel vergald, maar daar staat tegenover dat mijn ouderwetse Klassieker-gevoel de laatste tijd weer is opgelaaid. Dankzij jullie, Feyenoord-supporters!

Jullie zijn de laatste tijd namelijk weer 100% Feyenoord: woest op de KNJB, woest op ons, totaal immuun voor elke vorm van realiteitszin en hartstochtelijk overtuigd van de eigen theorieën, al zijn ze zo krom zijn als een hoepel. Feyenoord is weer ouderwets zichzelf: de club die verongelijktheid tot kunst verheft en die we zo graag lachend aan flarden voetballen, bij voorkeur in een van haat trillende Kuip.

Paar voorbeeldjes? Dwars door alle feiten heen is de Feyenoord-aanhang er zeker van dat het opsplitsen van de finale het resultaat is van een 020-lobby. Iedereen met een theelepel rationeel-analytisch vermogen ziet dat Ajax gewoon akkoord was met een enkele finale in De Kuip (de kaartverkoop liep al), dat het minister Hirsch-Ballin was die er alsnog een stokje voor stak, dat Feyenoord óók zijn fiat gaf aan een dubbele finale en dat de teleurstelling en de woede daarover onder Ajax-supporters even groot was als onder Feyenoorders.

Maar daar hebben jullie niets mee te maken! Met deze dubbele finale heeft Ajax zijn zin gekregen en daarmee basta.

Wij zouden óók liever één finale hebben gespeeld in ons favoriete stadion De Kuip (niet voor niets waren gisteren pas 20.000 kaarten voor de Amsterdamse helft van de finale verkocht), maar jullie gaan zoals gebruikelijk nog een stapje verder: Feyenoord wordt door de huidige opzet van de finale benadeeld.

Wie niet beter weet zou zweren dat het weliswaar jammer is van die dubbele finale, maar dat het op zichzelf wel eerlijk geregeld is zo: iedere club een thuiswedstrijd voor eigen publiek, daar valt toch wel een zekere symmetrie in te herkennen. Dan was de originele finale eigenlijk oneerlijker: in Rotterdam, in De Kuip, met meer fans van Feyenoord (10.000) dan van Ajax (7.700) op de tribune.

Je moet een massief granieten plaat voor je kop hebben om serieus te beweren dat de nieuwe omstandigheden minder fair zijn dan de oude. Maar laat het vakkundig plaatsen van zon plaat maar aan de Feyenoord-aanhang over.

En dan die competitienederlaag in Enschede. De gemiddelde Ajacied die ik ken verwachtte vooraf niet veel van Twente Feyenoord. Kwestie van kwaliteit. Er is (wellicht wat internetdruktemakers daargelaten; wat die zoal roepen weet ik niet) geen Ajacied te vinden die beweert dat het eventuele mislopen van de landstitel aan Feyenoords prestatie bij FC Twente te wijten is. Sorry, maar zon belangrijke rol spelen jullie domweg niet in onze analyses.

Waar wij de titel eventueel hebben laten liggen? De ene Ajacied wijst naar Sparta-thuis (0-0); ikzelf eerder naar de uitwedstrijden bij Roda (2-2) en NAC (1-1), omdat Ajax in die wedstrijden een beter resultaat had kunnen grijpen door gewoon beter zijn best te doen (tegen Sparta déden ze hun best en speelden ze goed, maar ging hij er gewoon niet in; dat overkomt je een keer en kost je in principe de titel niet).

Waar Ajacieden wél met ongeloof naar hebben gekeken, is het gejuich van de Feyenoord-aanhang in het uitvak in Enschede (deels gehuld in rode T-shirts) na het laatste fluitsignaal. Fascinerend.

Kijk, als je Ajax een goeie, fatale naaistreek levert, mag je best even feesten. Zouden wij ook doen. Stel dat Ajax al kampioen zou zijn, of anderszins uitgespeeld, en we konden Feyenoord nog even Europese kwalificatie door de neus boren door de laatste wedstrijd van Sparta of Willem II te verliezen, dan staat bij ons óók iedereen te roepen dat Ajax m weg moet geven. Ik voorop.

Maar in Enschede zag Feyenoord de vierde plaats uit beeld verdwijnen (dat betekent: een extra voorronde op weg naar de Europa League), terwijl Ajax helemaal niet definitief getackeld kon worden (wij maken nog steeds kans op de titel). Door de nederlaag in Enschede heeft Feyenoord, behalve de nog altijd bestaande titelkansen van Ajax, ook zijn eigen Europese lot niet meer in de hand.

Lijkt mij best shit, eigenlijk, maar zo zit de Feyenoord-psyche niet in elkaar. Wat een vreugde, in dat uitvak. Wonderlijk. Dan is je Ajax-haat zó veel groter dan je zelfrespect dat je er als niet-Feyenoorder even van staat te kijken.

Jullie zijn weer helemaal jullie gefrustreerde, paranoïde, krom-redenerende en meelijwekkende zelf, en ik moet zeggen: dat vind ik wel leuk. Het heeft mijn Klassieker-gevoelens lekker opgepookt, en dat was even geleden. Ik heb ouderwets veel zin om van Feyenoord te winnen, en meer in het bijzonder om met ruime cijfers van Feyenoord te winnen. Play-offs 2006, zoiets.

Zo gaat die ontmantelde bekerfinale toch nog leven. Jammer dat jullie er niet bij zijn.
Even een paar kant tekeningen.jullie bestuur vond het nodig om maar 7700 kaartjes in amloop te brengen. Onder het mom van veiligheid. Maar wel met een groot aantal genodigde naar de kuip gaan. Mag jij zegen waar die kaartjes vandaan komen.

Dat feyenoord niet zijn best deed oke. Maar waarom de kans lopen op blessures of rode kaarten? Dat er supporters juichde omdat feyenoord verloren had is kwalijk maar ik denk dat ze eerder juichde dat ajax niet boven twente uit kwam. Gebeurt in de Arena toch ook als psv of feyenoord achter staat?

Dan de naaistreek. Daar kan Ajax ook heel duidelijk over mee praten. In de jaren 90 van de vorige eeuw had ajax een punt nodig om kampioen te worden en Nec een punt om niet te degraderen. Jij mag raden wat de uitslag was. Volgens mij naaide ajax toen een andere club. Dus jullie zullen inderdaad een andere club naaien want daar heb je al ervaring mee, en als dat Feyenoord zou zijn zul je inderdaad nog harder juichen. Je vertelt me dus niets nieuws.
ted
 ted - vrijdag 23 april 2010 - 18:19   quote  deeplink  
Laat die clowns toch.
Ride
 Ride - vrijdag 23 april 2010 - 18:54   quote  deeplink  
Het is van beide zijden alleen laat ik de onze zien...
remco k
 remco k - vrijdag 23 april 2010 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 18:13 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

Even een paar kant tekeningen.jullie bestuur vond het nodig om maar 7700 kaartjes in amloop te brengen. Onder het mom van veiligheid. Maar wel met een groot aantal genodigde naar de kuip gaan. Mag jij zegen waar die kaartjes vandaan komen.

Dat feyenoord niet zijn best deed oke. Maar waarom de kans lopen op blessures of rode kaarten? Dat er supporters juichde omdat feyenoord verloren had is kwalijk maar ik denk dat ze eerder juichde dat ajax niet boven twente uit kwam. Gebeurt in de Arena toch ook als psv of feyenoord achter staat?

Dan de naaistreek. Daar kan Ajax ook heel duidelijk over mee praten. In de jaren 90 van de vorige eeuw had ajax een punt nodig om kampioen te worden en Nec een punt om niet te degraderen. Jij mag raden wat de uitslag was. Volgens mij naaide ajax toen een andere club. Dus jullie zullen inderdaad een andere club naaien want daar heb je al ervaring mee, en als dat Feyenoord zou zijn zul je inderdaad nog harder juichen. Je vertelt me dus niets nieuws.
Het verhaal wat jij nu zegt over ajax en nec is onzin, nec kon toen namelijk niet degraderen, volgens mij doel jij op een wedstrijd tussen PSV en Groningen..
alibabba
 alibabba - vrijdag 23 april 2010 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 20:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Het verhaal wat jij nu zegt over ajax en nec is onzin, nec kon toen namelijk niet degraderen, volgens mij doel jij op een wedstrijd tussen PSV en Groningen..
De wedstrijd waar jij op doelt Remco, Groningen-Psv, was de laatste in het seizoen 02'03. Groningen had aan 1 punt voldoende om nacompetitie te ontlopen en Psv om kampioen te worden. Ik heb die wedstrijd toen met afgrijzen gevolgd, maar zo werkt het nu eenmaal.

In het seizoen 89'90 was één van de wedstrijden in de laatste competitieronde Nec-Ajax. Nec had aan 1 punt voldoende om rechtstreekse degradatie te ontlopen, maar moest dan wel promotie/degradatiewedstrijden spelen om in de Eredivisie te blijven. Uiteindelijk bleef Nec in de Eredivisie, omdat het in een tweeluik Emmen van zich af wist te houden. Ook Ajax had aan 1 punt voldoende om kampioen te worden. De 1-1 eindstand was al bij rust bereikt en in de 2e helft werd de bal, zonder ook maar in de buurt te komen van het vijandige doel, rondgetikt.
remco k
 remco k - vrijdag 23 april 2010 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 22:28 schreef alibabba het volgende:

[..]

De wedstrijd waar jij op doelt Remco, Groningen-Psv, was de laatste in het seizoen 02'03. Groningen had aan 1 punt voldoende om nacompetitie te ontlopen en Psv om kampioen te worden. Ik heb die wedstrijd toen met afgrijzen gevolgd, maar zo werkt het nu eenmaal.

In het seizoen 89'90 was één van de wedstrijden in de laatste competitieronde Nec-Ajax. Nec had aan 1 punt voldoende om rechtstreekse degradatie te ontlopen, maar moest dan wel promotie/degradatiewedstrijden spelen om in de Eredivisie te blijven. Uiteindelijk bleef Nec in de Eredivisie, omdat het in een tweeluik Emmen van zich af wist te houden. Ook Ajax had aan 1 punt voldoende om kampioen te worden. De 1-1 eindstand was al bij rust bereikt en in de 2e helft werd de bal, zonder ook maar in de buurt te komen van het vijandige doel, rondgetikt.
hij had het over de jaren 90, ik kon het me daar niet herinneren..
alibabba
 alibabba - vrijdag 23 april 2010 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 22:37 schreef remco k het volgende:

[..]

hij had het over de jaren 90, ik kon het me daar niet herinneren..
Voetballer55 is een Feyenoorder en die zijn door de wedstrijd van zondag tegen Ajax in de war, door de angst om afgeslacht te worden.....:)
remco k
 remco k - vrijdag 23 april 2010 - 22:50   quote  deeplink  
ik denk het wel, ik ga vanacht op vakantie richting zuid Frankriijk, iemand een stream??
alibabba
 alibabba - vrijdag 23 april 2010 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 22:50 schreef remco k het volgende:
ik denk het wel, ik ga vanacht op vakantie richting zuid Frankriijk, iemand een stream??
Ik heb onlangs van een kameraad van me gehoord dat je op de volgende site gratis voetbal kan kijken, maar of hier zondag van Ajax-Feyenoord een live-stream komt is mij onduidelijk. Ik zou zeggen probeer het en een plezierige vakantie.....

http://atdhe.net/index.html
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 24 april 2010 - 00:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 22:44 schreef alibabba het volgende:

[..]

Voetballer55 is een Feyenoorder en die zijn door de wedstrijd van zondag tegen Ajax in de war, door de angst om afgeslacht te worden.....:)
waarom zou ik angst hebben ? we hebben nr 1 3 en 4 uitgeschakeld. dan moet nr 2 ook kunnen;-)

oke ik had het over de jaren 90 blijkt het 89/90 te zijn. maar genaaid is er een club;-)
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 24 april 2010 - 00:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 - 22:50 schreef remco k het volgende:
ik wens je ook een prettige vakantie.
ted
 ted - zaterdag 24 april 2010 - 01:46   quote  deeplink  
Zelfs jullie "held Jopie".heeft ons shirt gedragen !! wat was de reden ??
Flikker toch op joh F.side vak 123 of weet ik veel .Lekker belangrijk .die strontput
is toch al dicht !! Zijn de wijkbewoners reuze blij mee .als jullie wegblijven is het veel gezelliger .
Ride
 Ride - zaterdag 24 april 2010 - 09:13   quote  deeplink  
Hey Ted, neem je beer mee en ga slapen...
ted
 ted - zaterdag 24 april 2010 - 09:45   quote  deeplink  
heb ik inmiddels gedaan Ride.En beer komt mijn bed niet in hou effe op zeg .
Ride
 Ride - zaterdag 24 april 2010 - 10:18   quote  deeplink  
De beer van Zwolle is best bedvullend...
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 april 2010 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 00:57 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

waarom zou ik angst hebben ? we hebben nr 1 3 en 4 uitgeschakeld. dan moet nr 2 ook kunnen;-)

oke ik had het over de jaren 90 blijkt het 89/90 te zijn. maar genaaid is er een club;-)
In dit geval werd Den Bosch genaaid, die ondanks hun winst in de laatste competitieronde rechtstreeks degradeerde. Zo'n afspraken worden gewoon gemaakt naarmate de wedstrijd vordert en dat mag ongestraft, dus is het volledig te begrijpen, maar het is uitermate vervelend voor de gedupeerde club.

En voetballer55....Je maakt mij niet wijs dat je met vertrouwen de wedstrijd van morgen tegemoet gaat. Angst is nu misschien nog een groot woord, maar na de eerste 45 minuten is angst voor de 2e helft natuurlijk niet uit te sluiten.......;-)....Succes morgen, kerel:)
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 april 2010 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 10:18 schreef Ride het volgende:
De beer van Zwolle is best bedvullend...
Het was ook het lek van Pec, dus dan zal je veelvuldig de lakens moeten wassen...:P
ted
 ted - zaterdag 24 april 2010 - 10:45   quote  deeplink  
Ride ,je bent scherp!prettige dag.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 24 april 2010 - 11:17   quote  deeplink  
Ted, je stinkt naar bami.....ga weg!
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 april 2010 - 13:10   quote  deeplink  
Morgen de 1e van de 2 bekerfinalewedstrijden in de Arena om de Knvb-beker. Als ik ga kijken naar het aantal gewonnen Knvb-bekers van beide grootmachten zie ik dat Ons Aller Ajax 17x de beker mocht heffen en Feyenoord 11x. Naar mijn weten hebben Ajax en Feyenoord mekaar slechts 2x eerder getroffen in alle edities ooit van de Nederlandse beker. 2x liep het voor Ajax slecht af, maar 3x is scheepsrecht...:P. Van de 17 bekeroverwinningen van AJAX werp ik f een blik in het verleden....

21x speelde Ajax de finale van de nationale voetbalbeker en won er daarvan dus 17. Aanvoerder Joop Pelser was in 1917 de eerste Ajacied die de beker in ontvangst nam en aanvoerder Jaap Stam in 2007 de laatste.

Op 27 mei 1917 veroverde Ajax voor de eerste keer de Nederlandse beker. De Amsterdamse tweedeklasser ontving de toenmalige Holdertbeker (of NVB Beker) na een riante zege op derdeklasser VSV. In de hoofdstad won de ploeg van trainer Jack Reynolds met 5-0. Rinus Lucas (2), Jan van Dort, Jan de Natris en Theo Brokmann verzorgden de doelpunten.

In 1970, 1971 en 1972 wonnen de Ajacieden de KNVB Beker drie keer op rij; een unicum in de clubhistorie. Met hun successen in het cuptoernooi onderstreepten de Ajacieden hun pure voetbalklasse. In 1970 en 1972 deed Ajax bovendien ook al een succesvolle greep naar de landstitel. In 1972 voegden de Amsterdammers bovendien ook nog eens de Europa Cup en de Wereld Beker aan hun palmares toe. Ajax won dat jaar, kortom, alle prijzen die er in het clubvoetbal maar zijn te winnen.

Tot welk moois een bekerzege kan leiden, bewees de bekeroverwinning op RBC in 1986. Met de beker ontving de Amsterdamse club ook een toegangsbewijs voor deelname aan het Europacup II-toernooi (inmiddels opgegaan in het UEFA Cuptoernooi). Een jaar na de, in het oude Ajax-stadion de Meer, gespeelde bekerfinale won Ajax de Europa Cup voor bekerwinnaars met een 1-0 overwinning op Lokomotive Leipzig. Matchwinnaar werd Marco v.Basten.

Van een echt voetbal- en Ajax-feest was sprake op 20 mei 1993. De bekerfinale tussen Ajax en sc Heerenveen trok een volle Kuip, sinds 1989 hét vaste podium voor de finale. Ajax en Heerenveen maakten onvervalste reclame voor het voetbal. Na een heerlijke wedstrijd stapten de mannen van trainer Louis van Gaal als bekerwinnaars van de Rotterdamse mat. Ook op de tribunes was en bleef het feest. De supporters van beide bekerfinalisten vierden ook samen een mooi feestje. Hier een filmpje van die prachtige bekerwinst; http://www.youtube.com/watch?v=4JRHuVsyLT8

Ook op 7 mei 2006 was sprake van een feestelijke finale. Ajax besloot de onderhoudende eindstrijd met een zege op PSV (2-1). Klaas Jan Huntelaar loodste zijn ploeggenoten hoogstpersoonlijk voorbij de Eindhovenaren. De 2-1 viel in de laatste minuut en de enige PSVer die het net wist te vinden was oud-Ajacied Michael Lamey....:P

Een jaar daarna werd de laatste bekerwinst geboekt. In een spectaculair duel won Ajax de finale op 6 mei 2007 van AZ. De stand na 120 minuten voetbal was 1-1, Ajax won uiteindelijk na penalty's met 7-8. Kijk en geniet van dit filmpje; http://video.google.com/videoplay?docid=-1124652299133994643#

Hahaha mensen, de 18e bekerwinst ligt in het verschiet. Feyenoord zou het met 1 wedstrijd niet redden en met 2 potjes al helemaal niet...:P. De dubbel zit er nog steeds in en een zege morgen geeft vertrouwen voor de ontknoping volgende week in de Eredivisie. Bovendien geeft AJAX bij een overtuigende winst morgen een signaal naar Enschede en zal Twente in aanloop naar Nac-uit het dun in de broek lopen....:P.
Mijn voorspelling morgen, AJAX-Feyenoord 3-0....

Wat is jullie prognose?
sebbe1
 sebbe1 - zaterdag 24 april 2010 - 14:31   quote  deeplink  
Waarom zouden wij over 2 wedstrijden niet van jullie kunnen winnen? Wees eerlijk niemand had gedacht dat wij van PSV, AZ en Twente zouden winnen en toch staan we in de finale(s).
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 april 2010 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 14:31 schreef sebbe1 het volgende:
Waarom zouden wij over 2 wedstrijden niet van jullie kunnen winnen? Wees eerlijk niemand had gedacht dat wij van PSV, AZ en Twente zouden winnen en toch staan we in de finale(s).
Omdat jullie tegen AJAX moeten...............
hospik
 hospik - zaterdag 24 april 2010 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 14:31 schreef sebbe1 het volgende:
het kan wel, tuurlijk alles kan. maar het is zeer onwaarschijnlijk dat jullie het redden over twee wedstrijden, statistisch gezien.
Ride
 Ride - zaterdag 24 april 2010 - 17:38   quote  deeplink  
7-0 morgen...
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 april 2010 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 17:38 schreef Ride het volgende:
7-0 morgen...
Als het 7-0 word, than i take you for a ride....Ride.........:)
sebbe1
 sebbe1 - zaterdag 24 april 2010 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 15:34 schreef alibabba het volgende:

[..]

Omdat jullie tegen AJAX moeten...............
Dat dachten die andere potentiele topclubs ook, alleen die hadden maar 1 wedstrijd nodig om er achter te komen. lol:) We zien het morgen wel.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zaterdag 24 april 2010 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 23:11 schreef sebbe1 het volgende:

[..]

Dat dachten die andere potentiele topclubs ook, alleen die hadden maar 1 wedstrijd nodig om er achter te komen. lol:) We zien het morgen wel.
ja maar wij hebben "die andere topclubs" ook verslagen (in de competitie) maar dan wel met vel grotere cijvers dan jullie :)
sebbe1
 sebbe1 - zaterdag 24 april 2010 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 23:15 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

ja maar wij hebben "die andere topclubs" ook verslagen (in de competitie) maar dan wel met vel grotere cijvers dan jullie :)
Om even een cliche te gebruiken competitie en beker zijn niet te vergelijken. In de beker winnen we van 3 ploegen die boven ons staan terwijl jij niet kan ontkennen dat de wedstrijd tegen bijv. de G.A.Eagles niet echt vloeiend ging van jullie kant.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zaterdag 24 april 2010 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 23:20 schreef sebbe1 het volgende:

[..]

Om even een cliche te gebruiken competitie en beker zijn niet te vergelijken. In de beker winnen we van 3 ploegen die boven ons staan terwijl jij niet kan ontkennen dat de wedstrijd tegen bijv. de G.A.Eagles niet echt vloeiend ging van jullie kant.
ik denk dat je bij bijv. az of twente meer gemotiveerd bent als tegen go ahead eagels.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zaterdag 24 april 2010 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 23:20 schreef sebbe1 het volgende:

[..]

en daarbij ik vond bij die drie wedstrijden de tegenstander van feyenoord de betere. dat kon je bij de wedrijden van ajax niet zegge
Ride
 Ride - zaterdag 24 april 2010 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 17:54 schreef alibabba het volgende:

[..]

Als het 7-0 word, than i take you for a ride....Ride.........:)
I ride the wind where it takes me
sebbe1
 sebbe1 - zaterdag 24 april 2010 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 23:30 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

en daarbij ik vond bij die drie wedstrijden de tegenstander van feyenoord de betere. dat kon je bij de wedrijden van ajax niet zegge
Dat is dus precies wat ik bedoel. De betere ploeg hoeft niet aan het eind van de rit de winnaar te zijn. Dat is ook het leuke van de beker.
Ride
 Ride - zondag 25 april 2010 - 09:37   quote  deeplink  
Nog een lange dag wachten...
voetballer55
 voetballer55 - zondag 25 april 2010 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 10:43 schreef alibabba het volgende:

[..]

In dit geval werd Den Bosch genaaid, die ondanks hun winst in de laatste competitieronde rechtstreeks degradeerde. Zo'n afspraken worden gewoon gemaakt naarmate de wedstrijd vordert en dat mag ongestraft, dus is het volledig te begrijpen, maar het is uitermate vervelend voor de gedupeerde club.

En voetballer55....Je maakt mij niet wijs dat je met vertrouwen de wedstrijd van morgen tegemoet gaat. Angst is nu misschien nog een groot woord, maar na de eerste 45 minuten is angst voor de 2e helft natuurlijk niet uit te sluiten.......;-)....Succes morgen, kerel:)
ik ben blij dat er mensen heel goed op de hoogte zijn van de geschiedenis. mijn kennis is maar oppervlakkig . De details laat ik aan de specialisten over;-)
Angst is inderdaad een heel groot woord. Ik ben al supporter sinds 1969 dus heb al heel veel meegemaakt.Dan sta je dus nergens meer van te kijken. Ik ga naar de wedstrijden kijken met het idee ik zie wel wat er komt. Als de spelers hun best hebben gedaan vind ik het goed. Meer dan je best doen en werken is niet mogelijk. Ik zie vanmiddag wel wat het word. We beginnen allebei op 0-0 dus hoop is er altijd;-) Jij ook succes en ik hoop dat de klap bij een slecht resultaat niet te hard aankomt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 25 april 2010 - 11:33   quote  deeplink  
//PDA/: gezellig op t leidsche!
Ride
 Ride - zondag 25 april 2010 - 14:38   quote  deeplink  
Mooi man, het is ook lekker weer.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zondag 25 april 2010 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 - 23:40 schreef sebbe1 het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik bedoel. De betere ploeg hoeft niet aan het eind van de rit de winnaar te zijn. Dat is ook het leuke van de beker.
ja maar denk maar niet dat wij in 2 wedstrijden van feyenoord verliezen hoor :)
joey
 joey - zondag 25 april 2010 - 18:22   quote  deeplink  
Wat staat er overigens in het goud op t shirt?!
Ride
 Ride - zondag 25 april 2010 - 20:11   quote  deeplink  
iets minder dan ik gehoopt had...
Guyt
 Guyt - zondag 25 april 2010 - 20:16   quote  deeplink  
2-0 gewonnen maar toch ben ik teleurgesteld wat een vreselijke wedstrijd....
dege
 dege - zondag 25 april 2010 - 20:24   quote  deeplink  
was ook een slechte wedstrijd, maar positief resultaat voor de terugwedstrijd.
Vond wel de scheidsrechter slecht, floot de hele wedstrijd kapot, er zat al zo weinig tempo in en daar werkte Braamhaar erg in mee om het tempo er nog meer uit te halen.
wat ik wel komisch vind is dat er toch van die feyenoordsupporters zijn die gaan rel trappen in rotterdam, Hoe ZINLOOS?? hahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bespreking Ajax - Feyenoord (KNVB-beker 1e finale 25-04-2010)

0.0077590