BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bespreking Ajax - Feyenoord (KNVB-beker 1e finale 25-04-2010)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
larsje
 larsje - zondag 25 april 2010 - 20:26   quote  deeplink  
2-0 gewonnen:)!
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 25 april 2010 - 21:03   quote  deeplink  
ikdenk de slechtste wed. in de reeks
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zondag 25 april 2010 - 22:06   quote  deeplink  
na de eerste 10 minuten was het gewoon KUT.
Guyt
 Guyt - zondag 25 april 2010 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2010 - 20:24 schreef dege het volgende:
was ook een slechte wedstrijd, maar positief resultaat voor de terugwedstrijd.
Vond wel de scheidsrechter slecht, floot de hele wedstrijd kapot, er zat al zo weinig tempo in en daar werkte Braamhaar erg in mee om het tempo er nog meer uit te halen.
wat ik wel komisch vind is dat er toch van die feyenoordsupporters zijn die gaan rel trappen in rotterdam, Hoe ZINLOOS?? hahaha
Ja idd maar die moeten ze gelijk (als ze een seizoenkaart hebben) een stadionverbod geven. En dan heb ik het niet over degene die hun ID niet bij zich hadden. Maar wel over de raddraaiers die met flessen gegooid hebben. Gelijk aanpakken dat soort..
Guyt
 Guyt - zondag 25 april 2010 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2010 - 22:06 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:
na de eerste 10 minuten was het gewoon KUT.
Na die 10 minuten heb ik alleen maar lopen vloeken...
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zondag 25 april 2010 - 22:10   quote  deeplink  
ja dat was niet best
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 26 april 2010 - 07:38   quote  deeplink  
Vond het meevallen, scheids fluitte de wedstrijd dood.
Het team vond de NUL belangrijker en terecht.
Wij scoren altijd uit en dan moet feyenoord er 4 inschoppen.
gaat ook niet gebeuren.
Rogier
 Rogier - maandag 26 april 2010 - 07:42   quote  deeplink  
Slechtste thuiswedstrijd van het seizoen na Anderlecht. Wat waren veel spelers onder de maat zeg.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 26 april 2010 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2010 - 07:42 schreef Rogier het volgende:
Slechtste thuiswedstrijd van het seizoen na Anderlecht. Wat waren veel spelers onder de maat zeg.
Mwoa..

misschien had ik 1 bier teveel op maar vond het de 1ste helft niet onaardig.
2e helft naar ons toe was bagger maar je zag duidelijk dat ze op de nul speelden.
Scheids hielp ook niet echt mee.
die had Mario Been ook naar de tribune kunnen sturen na die belachelijke balweggooi-aktie...

En Suarez blijft een eigenwijze flikker die soms briljant is en soms een kookvat van ergernis kan zijn.
Werd er gisteren soms moedeloos van, had meer af moeten spelen maar goed.
Guyt
 Guyt - maandag 26 april 2010 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2010 - 08:48 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Mwoa..

misschien had ik 1 bier teveel op maar vond het de 1ste helft niet onaardig.
2e helft naar ons toe was bagger maar je zag duidelijk dat ze op de nul speelden.
Scheids hielp ook niet echt mee.
die had Mario Been ook naar de tribune kunnen sturen na die belachelijke balweggooi-aktie...

En Suarez blijft een eigenwijze flikker die soms briljant is en soms een kookvat van ergernis kan zijn.
Werd er gisteren soms moedeloos van, had meer af moeten spelen maar goed.
Heb Suarez gister ook meer uitgescholden dan dat ik blij van hem werd....
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 26 april 2010 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2010 - 08:59 schreef Guyt het volgende:

[..]

Heb Suarez gister ook meer uitgescholden dan dat ik blij van hem werd....
Gelukkig was ik niet de enige in mijn vak.
Meer wilden dat hij gewisseld werd...

Maar ja, het is je aanvoerder en hij werkte zich wel weer 10 ronden in een slag...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 26 april 2010 - 11:03   quote  deeplink  
Eindelijk een beetje bijgekomen van de wedstrijd en de alcohol weer uit mijn lichaam geslopen, moet ik toch 1 ding kwijt. Die achterlijke stewards in vak 113 vonden het nodig om met 12!!! man te proberen 1 willekeurig persoon af te voeren. Alleen maar omdat er groepen supporters waren die het liefste de hele wedstrijd staan en hun spelers toezingen. In plaats van dat ze een jongere pakken, pakken ze de oudste van allemaal. Gelukkig hebben de overige supporters in het vak ervoor gezorgd dat de man ook na de wedstrijd gewoon rustig naar huis kon gaan. Op dat moment ben ik trots dat iedere Ajaxsupporter het voor elkaar opneemt.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 26 april 2010 - 11:18   quote  deeplink  
Deze wedstrijd is nog niet gespeeld, zei Mario Been na afloop van de eerste bekerfinale. Het wordt op 6 mei nog een heet avondje voor Ajax.

Even eerlijk: meent die Been dat nou serieus? Geloven jullie echt dat de beker nog binnen bereik is? Gaan jullie nou werkelijk alsnóg allemaal kaartjes voor de return kopen?

Even wat feitjes dan maar.

1. Ajax is inmiddels alweer elf onderlinge duels op rij ongeslagen tegen Feyenoord.
2. De laatste keer dat Ajax een bekerfinale verloor was in 1981 (niet tegen Feyenoord en niet in De Kuip, overigens).
3. De laatste keer dat Feyenoord tegen Ajax het resultaat behaalde dat op 6 mei goed is voor een verlenging (2-0), was op 17 november 1991.
4. De laatste keer dat Feyenoord tegen Ajax een uitslag neerzette die op 6 mei goed is voor bekerwinst, was op 26 februari 1984 (4-1).
5. Álle uitslagen die Ajax dit seizoen heeft neergezet, in welke competitie dan ook (en dan tel ik ook de nederlagen mee), zijn op 6 mei voldoende om de beker te veroveren.
6. Als Ajax op 6 mei één doelpunt maakt, moet Feyenoord vier keer scoren.
7. De nul houden tegen Ajax lukte Feyenoord het voorbije decennium één keer.
8. Vier keer scoren tegen Ajax lukte Feyenoord 26 jaar geleden voor het laatst.
9. Ajax heeft dit seizoen in twee uitwedstrijden niet gescoord (bij Twente en Juventus).
10. De laatste tien Klassiekers in De Kuip leverden 21 Ajax-doelpunten op.

Maar goed, hoop doet leven, dat snap ik best. Sterker nog: je kunt je in leven houden met uitsluitend hoop, daar is Feyenoord het levende bewijs van. Ik geef toe: dat vind ik wel tof aan jullie.

Teleurstelling

Bij mij overheerst lichte teleurstelling.

Die beker winnen we wel, daar gaat het niet om, maar tja, hoe leg ik dat uit wanneer je praktisch nooit van een bepaalde club verliest (en die club ook nog je aartsrivaal is), dan verschuiven je wensen en eisen. Ze verplaatsen ze zich naar een ander niveau, als het ware. En dat levert ook weer een nieuw type teleurstelling op.

Voor jullie is het al prachtig om af en toe eens een los wedstrijdje van Ajax te winnen. Tegen Feyenoord denken wij eerder aan het scherper stellen van persoonlijke records, het neerzetten van historische uitslagen, het opleuken van statistiekjes, dat soort dingen. Zo houd je het spannend voor jezelf. En als het niet lukt, voel je frustratie.

De grootste thuiszege op Feyenoord die ik persoonlijk bijwoonde, was een 6-0 (2 mei 1999). De grootste zeges in De Kuip die ik persoonlijk vierde, bedroegen 0-5: 31 maart 1993 (beker) en 18 mei 1995 (competitie), ex aequo. Dat zijn als het ware mijn persoonlijke Feyenoord-records.

Echt mollen

En ja, daar wil je dan overheen hè. Zo werkt dat. Voor je het weet, sta je bij een 0-3 of 0-4 in dat uitvak te denken: hè shit, we hadden ze vandaag écht kunnen mollen.

Dan denk ik bijvoorbeeld terug aan die 0-4 van 20 oktober 2006. Toen hadden we het netnummer van Rotterdam op het scorebord kunnen zetten in De Kuip. Daarvoor hadden we niet eens alle kansen hoeven afmaken. Als het dan bij 0-4 blijft, denk je toch: hmm, gemiste kans, had op zijn minst het dubbele moeten zijn.

Dat gevoel had ik gisteren ook een beetje. Het was geen potentiële 10-0, maar als Ajax er écht dolgraag nog twee extra in had willen trappen, had dat gewoon gekund. Na de openingsfase heb ik Ajax geen moment meer gas zien geven. Ze legden na rust verreweg de slapste helft voetbal op de mat die we sinds de winterstop hebben gezien in de ArenA.

Positieve punten

En dat vind je dan jammer, als supporter. Er zijn wel positieve punten te noemen: weer de nul gehouden, veertien keer op rij gewonnen, in die veertien duels welgeteld één tegendoelpuntje gehad en Feyenoord in negentig minuten voetbal anderhalf rollertje op de goal toegestaan (nul echte kansen). Maar toch: licht katertje.

Anyway, er zijn belangrijker zaken in het leven. Landskampioen worden, bijvoorbeeld. Dat is niet alleen belangrijker dan het winnen van de beker, maar ook belangrijker dan het verbreken van PRs tegen Feyenoord. Wie weet valt het kwartje de goede kant op, zondag. Ik geef ons gevoelsmatig een procentje of dertig, vijfendertig kans: geen grote kans, maar een godswonder hebben we nou ook weer niet nodig.

Trouwens: als jullie nog één keertje verliezen, kunnen we alsnog 25 punten boven jullie eindigen. t Is rap gegaan hè, sinds januari?

Mazzel!
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 26 april 2010 - 11:25   quote  deeplink  
137.jpg 144.jpg
ted
 ted - maandag 26 april 2010 - 12:58   quote  deeplink  
De Metro de tunnel en voor Feyenoord!
SanderS
 SanderS - maandag 26 april 2010 - 13:00   quote  deeplink  
Jongens pas nou aub ff op!! 10jaar lang - op een enkele keer na - hebben we K** voetbal gezien. Nu spelen we dit jaar bij vlagen fantastisch en winnen we weer heel vaak. Ook ik betrapte me er gister op dat ik meer wilde na die 2-0 en dat ik me kapot ergerde aan het voetbal. Het was inderdaad niet om naar huis te schrijven. LET WEL!!! Voorheen speelde we K** en presteerden we K**. Nu wonnen we wel gewoon met 2-0. Wees voorlopig ff blij met het feit dat we de beker al aan een oor vast hebben. En er waren ook wel een paar kleine redenen waardoor "we" minder ging voetballen.

Het was warm, zeker met het dak dicht!!
Je komt heel snel op 2-0 waardoor je op 2 gedachtes gaat hinken...
Een goal tegen is namelijk dodelijk (idd niet tegen dit Feye...maar goed)
En je moet oppassen voor blessures voor volgend weekend.
SanderS
 SanderS - maandag 26 april 2010 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2010 - 11:18 schreef FsideVak129 het volgende:
Deze wedstrijd is nog niet gespeeld, zei Mario Been na afloop van de eerste bekerfinale. Het wordt op 6 mei nog een heet avondje voor Ajax.

Even eerlijk: meent die Been dat nou serieus? Geloven jullie echt dat de beker nog binnen bereik is? Gaan jullie nou werkelijk alsnóg allemaal kaartjes voor de return kopen?

Even wat feitjes dan maar.

1. Ajax is inmiddels alweer elf onderlinge duels op rij ongeslagen tegen Feyenoord.
2. De laatste keer dat Ajax een bekerfinale verloor was in 1981 (niet tegen Feyenoord en niet in De Kuip, overigens).
3. De laatste keer dat Feyenoord tegen Ajax het resultaat behaalde dat op 6 mei goed is voor een verlenging (2-0), was op 17 november 1991.
4. De laatste keer dat Feyenoord tegen Ajax een uitslag neerzette die op 6 mei goed is voor bekerwinst, was op 26 februari 1984 (4-1).
5. Álle uitslagen die Ajax dit seizoen heeft neergezet, in welke competitie dan ook (en dan tel ik ook de nederlagen mee), zijn op 6 mei voldoende om de beker te veroveren.
6. Als Ajax op 6 mei één doelpunt maakt, moet Feyenoord vier keer scoren.
7. De nul houden tegen Ajax lukte Feyenoord het voorbije decennium één keer.
8. Vier keer scoren tegen Ajax lukte Feyenoord 26 jaar geleden voor het laatst.
9. Ajax heeft dit seizoen in twee uitwedstrijden niet gescoord (bij Twente en Juventus).
10. De laatste tien Klassiekers in De Kuip leverden 21 Ajax-doelpunten op.

Maar goed, hoop doet leven, dat snap ik best. Sterker nog: je kunt je in leven houden met uitsluitend hoop, daar is Feyenoord het levende bewijs van. Ik geef toe: dat vind ik wel tof aan jullie.

Teleurstelling

Bij mij overheerst lichte teleurstelling.

Die beker winnen we wel, daar gaat het niet om, maar tja, hoe leg ik dat uit wanneer je praktisch nooit van een bepaalde club verliest (en die club ook nog je aartsrivaal is), dan verschuiven je wensen en eisen. Ze verplaatsen ze zich naar een ander niveau, als het ware. En dat levert ook weer een nieuw type teleurstelling op.

Voor jullie is het al prachtig om af en toe eens een los wedstrijdje van Ajax te winnen. Tegen Feyenoord denken wij eerder aan het scherper stellen van persoonlijke records, het neerzetten van historische uitslagen, het opleuken van statistiekjes, dat soort dingen. Zo houd je het spannend voor jezelf. En als het niet lukt, voel je frustratie.

De grootste thuiszege op Feyenoord die ik persoonlijk bijwoonde, was een 6-0 (2 mei 1999). De grootste zeges in De Kuip die ik persoonlijk vierde, bedroegen 0-5: 31 maart 1993 (beker) en 18 mei 1995 (competitie), ex aequo. Dat zijn als het ware mijn persoonlijke Feyenoord-records.

Echt mollen

En ja, daar wil je dan overheen hè. Zo werkt dat. Voor je het weet, sta je bij een 0-3 of 0-4 in dat uitvak te denken: hè shit, we hadden ze vandaag écht kunnen mollen.

Dan denk ik bijvoorbeeld terug aan die 0-4 van 20 oktober 2006. Toen hadden we het netnummer van Rotterdam op het scorebord kunnen zetten in De Kuip. Daarvoor hadden we niet eens alle kansen hoeven afmaken. Als het dan bij 0-4 blijft, denk je toch: hmm, gemiste kans, had op zijn minst het dubbele moeten zijn.

Dat gevoel had ik gisteren ook een beetje. Het was geen potentiële 10-0, maar als Ajax er écht dolgraag nog twee extra in had willen trappen, had dat gewoon gekund. Na de openingsfase heb ik Ajax geen moment meer gas zien geven. Ze legden na rust verreweg de slapste helft voetbal op de mat die we sinds de winterstop hebben gezien in de ArenA.

Positieve punten

En dat vind je dan jammer, als supporter. Er zijn wel positieve punten te noemen: weer de nul gehouden, veertien keer op rij gewonnen, in die veertien duels welgeteld één tegendoelpuntje gehad en Feyenoord in negentig minuten voetbal anderhalf rollertje op de goal toegestaan (nul echte kansen). Maar toch: licht katertje.

Anyway, er zijn belangrijker zaken in het leven. Landskampioen worden, bijvoorbeeld. Dat is niet alleen belangrijker dan het winnen van de beker, maar ook belangrijker dan het verbreken van PRs tegen Feyenoord. Wie weet valt het kwartje de goede kant op, zondag. Ik geef ons gevoelsmatig een procentje of dertig, vijfendertig kans: geen grote kans, maar een godswonder hebben we nou ook weer niet nodig.

Trouwens: als jullie nog één keertje verliezen, kunnen we alsnog 25 punten boven jullie eindigen. t Is rap gegaan hè, sinds januari?

Mazzel!
REGEL 5 en 9 vergeet je Fc Kutrecht uit.... (helaas) maar verderz... je hebt volkomen gelijk.

Ik zie v/d Gijp al vanavond.

"Zal niemand dan aan Mario vertellen dat die jongens kansloos zijn"

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 april 2010 door SanderS --
ted
 ted - maandag 26 april 2010 - 13:07   quote  deeplink  
De Metrooooo de Tunnel en voor FEYENOORD
Ride
 Ride - maandag 26 april 2010 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2010 - 13:07 schreef ted het volgende:
De Metrooooo de Tunnel en voor FEYENOORD
wat heeft die Beer met je gedaan?
alibabba
 alibabba - maandag 26 april 2010 - 19:46   quote  deeplink  
1 ding is zeker; AJAX wint de beker..... Het Ajax-spel was behoudens de eerste 10 minuten matig. Er was geen controle vanuit het middenveld en voor mij is het onbegrijpelijk dat Eriksen niet eerder het veld inkwam, omdat hij voor de broodnodige rust en controle zorgt.
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 26 april 2010 - 19:49   quote  deeplink  
't lijkt me echt mega grappig om al die teleurgestelde feyenoord supporters te zien
dat geroep niks in amsterdam is weer voorbij voor 1 jaar
ze betalen allemaal plus minus 30 euro voor zo'n kaartje is geld het enige wat feyenoord er aan wint (alhoewel er gaat natuurlijk ook schade bijkomen door bushaltes die die supporters weten te vernielen enz.)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bespreking Ajax - Feyenoord (KNVB-beker 1e finale 25-04-2010)

0.0076458