BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De CSZ vraagt uw aandacht voor het volgende

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 april 2010 - 20:14   quote  deeplink  
De CSZ vraagt uw aandacht voor het volgende
Geschreven op 2010-04-11 om 19:27 | Bekeken: 1128 | Reacties: 10 | Bron: Feyenoordnet.nl | Foto: OrangePictures.nl In toenemende mate ontvangt de Commissie Supporters Zaken meldingen van Feyenoord supporters die geconfronteerd worden met het zero-tolerance beleid van de politie rondom thuiswedstrijden van Feyenoord. In het kader van handhaving van de openbar orde is dit nog te begrijpen. Maar wat ons echter verontrust is de toenemende intimidatie van het zero-tolerance beleid, van met name de Mobiele Eenheid (ME), jegens Feyenoord supporters voor onbenullige vergrijpen.

Elke supporter kan hierdoor worden behandeld als een zware crimineel (of als een vermeend hooligan wat in medialand, door sensatiezucht gedreven, veelvuldig wordt gehanteerd). Een buitenstaander snapt natuurlijk niet waar we het over hebben. We zullen het dan ook zo simpel mogelijk uitleggen.

Tijdens thuiswedstrijden van Feyenoord bezoeken minstens 35.000 mensen het Feijenoord Stadion. De één komt om zijn club enthousiast aan te moedigen, de ander om een leuke pot voetbal te aanschouwen of simpelweg vanwege een gezellig dagje Feyenoord. Uitgaand van minimaal 17 wedstrijden per seizoen betekend dit minstens 0,6 miljoen bezoekers in het stadion. Volgens het jaarverslag 2008-2009 van het CIV (Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme) was er vorig seizoen slechts sprake van 16 incidenten buiten het stadion wat een gemiddelde betekend van niet eens 1 incident per wedstrijd. Maar ja, dat horen en zien we niet in de media waar sensatie verhalen en bewuste negatieve beeldvorming voetbalsupporters stelselmatig stigmatiseert.

Het aantal incidenten zal in het volgende jaarverslag flink zijn gestegen. Niet door toenemend geweld buiten het stadion, maar als gevolg van het zero-tolerance beleid met een intimiderende houding en repressieve handelswijze van de ME. Met als gevolg boetes, aanhoudingen en uiteindelijk stadionverboden voor... ja, voor wat eigenlijk?
Heeft u even...

Het niet direct opvolgen van een bevel.
Het weggooien van afval op straat, bijvoorbeeld een servetje.
Wildplassen.
Het plaatsen van een opmerking naar een boos kijkende politie/ME-er
Verkeerd lopen of reageren met schelden en/of gebaren tijdens het optreden van de politie/ME (ook als je in de rij staat voor het betreden van stadion Feijenoord).
Het belediging van politiepaarden. (vanwege het gedwongen moeten omlopen als deze paarden in de weg staan, midden op een voetgangers pad).
Een verkeerde reactie na aanleiding van een bekeuring voor het fout parkeren van je auto.
Waar in elke willekeurige stad men voor dit soort vergrijpen kan volstaan met een standaard boete wordt een bezoeker van Stadion Feijenoord echter direct hard aangepakt. De boetes zijn hoger (€ 600,-), een aanhouding resulteert voor dit soort vergrijpen veelal tot een stadionverbod en een stadionverbod leidt weer tot registratie en opname in de bestanden van de politie. En zo wordt een stadionbezoeker met een relatief onbenullig vergrijp behandeld als een zware crimineel waar hij of zij nog jaren last van heeft. Oftewel: de strafmaatregel staat in geen enkele verhouding tot het gepleegde strafbare feit.

Het mogen duidelijk zijn dat het zero-tolerance beleid van de politie en/of ME vergezeld gaat van een uitdagende, intimiderende, repressieve en prikkelbare opstelling. Wees dus gewaarschuwd als je naar Stadion Feijenoord loopt. Geef geen aanleiding tot een actie en/of tegenreactie van de politie en/of ME. Ga niet in op opmerkingen en/of uitdagingen. Draag altijd een ID bij je. Drink geen alcohol bij het stadion. Parkeer je auto goed. Gooi geen afval op straat. Steek niet schuin over op straat, etc, etc. Kortom hou je aan alle opgedragen regels en wees een modelburger!

Laat het een waarschuwing zijn dat bij het betaald voetbal in het algemeen en rondom stadion Feijenoord in het bijzonder mensen worden aangehouden en gestraft voor zaken die buiten het voetbal standaard worden afgedaan met enkel een waarschuwing of een standaard boete. Beroepsmogelijkheden en/of klachten worden vaak bemoeilijkt of simpelweg ontzegt. Voorkom dus een stadionverbod voor iets onbenulligs!

Mocht u echter geconfronteerd worden met een vergelijkbare situatie of iets dergelijks waarnemen, dan verzoeken wij u vriendelijk uw verhaal (eventueel voorzien van beeldmateriaal) te melden via het meldingsformulier van de CSZ, deze kunt u vinden op de informatiepagina van de commissie.

Dank voor uw aandacht!

CSZ (Commissie Supporters Zaken)

Eigenlijk moet elke supporter elke MEer bedanken en de handschudden voor het feit dat ze daar staan..
Leuk 35.000 x de hand schudden en horen dat je goed bezig ben :)
sebbe1
 sebbe1 - zondag 11 april 2010 - 20:22   quote  deeplink  
volgens mij krijg je meteen een knuppel in je nek als je ze aan wilt raken, maar dit terzijde. Het is wel zo dat onze ordehandhavers intimiderend zijn met hun maniertjes en dat er dan mensen op reageren, wat dus inhoud dat onze ordehandhavers labiele mensen zijn die achter elke boom de spreekwoordelijke vijand zien. Misschien is het voor de burgervader van Rotterdam zaak om hier eens op in te gaan met zijn politietop.
kaleco
 kaleco - zondag 11 april 2010 - 20:25   quote  deeplink  
die hele csz en feyenoord comissie met ton(S) is een namaak zooitje. die ton was zelf vroeger een hooligan en nu staat ie beetje bijdehand te doen met z,n homo loopje

wat een zooitje joh
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 april 2010 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2010 - 20:25 schreef kaleco het volgende:
die hele csz en feyenoord comissie met ton(S) is een namaak zooitje. die ton was zelf vroeger een hooligan en nu staat ie beetje bijdehand te doen met z,n homo loopje

wat een zooitje joh
hahahahaha ja hij staat ook wel eens op Z..
Ik ben toch bang dat hij niet verder kwam dan stenen gooien ;)
hotjumper
 hotjumper - zondag 11 april 2010 - 22:18   quote  deeplink  
ik vind dat ze die gasten die naar een me'er kijken meteen een nekschot moeten geven.... (kijken of ik nu weer nieuwe vrienden krijg hier)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De CSZ vraagt uw aandacht voor het volgende









0.0058300