|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Bekerfinale in twee wedstrijden, Ajax eerst thuis (Ajax Club)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Persconferentie BekerFinale om 14:00 uur |
|
|
|
Thomas
|
|
|
quote: De omstreden bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax wordt toch over twee duels gespeeld. Het eerste duel wordt gespeeld op 25 april. Het tweede op 6 mei. De eerste wedstrijd wordt gespeeld in Amsterdam, de tweede in Rotterdam. Dat meldt Telesport.
Wel staat vast dat bij beide duels geen supporters van de bezoekende club aanwezig zullen zijn. Het bekeraffiche is al weken in het nieuws vanwege de grote veiligheidsrisico's.
De beslissing is de uitkomst van het overleg tussen Ajax, Feyenoord, de gemeente Rotterdam en de politie. Uiteindelijk is Feyenoord als laatste partij overstag gegaan.
|
|
|
|
|
moa
|
|
|
100% competitie vervalsing, ongelovelijk! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
mmmm dan breekt de pleurus nog uit in rotterdam.. Ajax pakt de beker in Rotterdam... mmmmm lastig... |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Lekker.. Gister een kaart gehaald, had beter ff kunnen wachten. Maarja, dat geld krijgen we toch wel terug.
Hoe dan ook. Jammer dat dit zo moet, had me echt, met nog duizenden andere Ajacieden verheugd op de finale in de kuip,...
Maar sportief gezien is het natuurlijk niet nadelig voor ons. Die beker is alweer voor 90% van ons. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 14:48 schreef nummer10 het volgende:mmmm dan breekt de pleurus nog uit in rotterdam.. Ajax pakt de beker in Rotterdam... mmmmm lastig... Lijkt me idd niet slim om het eerst in Amsterdam te spelen en daarna in Rotterdam aangezien ik denk dat AJAX gewoon wint... |
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 15:00 schreef Guyt het volgende:[..] Lijkt me idd niet slim om het eerst in Amsterdam te spelen en daarna in Rotterdam aangezien ik denk dat AJAX gewoon wint... En Feyenoorders denken daar natuurlijk precies andersom over ;)
Daarnaast, de finale stond natuurlijk al in de Kuip gepland, dan lijkt het me ook niet heel vreemd dat daar ook de 2e "finale" wedstrijd wordt gespeeld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 april 2010 door Thomas -- |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Dat begrijp ik maar laten we eerlijk wezen ik denk dat AJAX gewoon wint aan de andere kant is het voor ons voordelig eerst thuis aangezien we de thuiswedstrijden vaak met een groot verschil winnen moet ik nog zien of Feyenoord dat thuis nog goed kan maken... Ze hadden het gewoon in een neutraal stadion moeten doen had mij beter geleken maar ja... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dit is killing ,vrienden het heeft zijn voordelen de mongoolen die de Ajax supporters stonden op te wachten in Rotterdam kunnen wat anders gaan doen ,het scheelt heel veel geld qua overheid politie en ME en wij hebben een volle Arena levert veel geld op en verslaan Feyenoord dik ,maar dan beginnen de problemen want dan gaan wij naar de Kuip en spelen daar nog een plichtmatig potje en krijgen daar de beker en de jassen ,dan moet de beker getoond worden en een ereronde door de kuip met alleen Feyenoord supporters dan mogen onze jongens wel een helm opzetten want die krijgen alle kuipstoelen naar hun hoofd je weet wat voor een mongolen dat zijn.Nou sterkte Ajax. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 15:32 schreef nora het volgende:Dit is killing ,vrienden het heeft zijn voordelen de mongoolen die de Ajax supporters stonden op te wachten in Rotterdam kunnen wat anders gaan doen ,het scheelt heel veel geld qua overheid politie en ME en wij hebben een volle Arena levert veel geld op en verslaan Feyenoord dik ,maar dan beginnen de problemen want dan gaan wij naar de Kuip en spelen daar nog een plichtmatig potje en krijgen daar de beker en de jassen ,dan moet de beker getoond worden en een ereronde door de kuip met alleen Feyenoord supporters dan mogen onze jongens wel een helm opzetten want die krijgen alle kuipstoelen naar hun hoofd je weet wat voor een mongolen dat zijn.Nou sterkte Ajax. Hoe dan ook een zwarte dag voor het voetbal in Nederland |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik vraag me af wat de feyenoorders zeiken?.. ik zie voorstellen van ja alleen feyenoorders in de kuip.. en dan zegge dt 2 wedstrijden niet errlijk is.. ik denk het juist.. zo kan je als suporters en spelers zowiezo een 'normale' wedstrijd spelen... niks voor niemand voordeel.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
T is inderdaad wel een zwarte dag fsidevak.. maar t kan niet anders.. |
|
|
|
|
AjaxThebesteVanNL
|
|
|
quote: Ik dacht het niet,dit is de juiste oplossing.Het gaat anders toch uit de hand lopen als Ajax met 1 finale zou winnen in de kuip.Nu zullen er geen supporters bij zijn.
Nou wordt het wel heel lastig voor feye,omdat Ajax thuis ruim kan winnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 april 2010 door AjaxThebesteVanNL -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Kesler: Voetbal grote verliezer Van onze Telesportredactie ZEIST - Henk Kesler, directeur Betaald Voetbal bij de KNVB, hoopt dat er in de toekomst weer een bekerfinale over één duel kan plaatsvinden. "Het voetbal is de grote verliezer", meende hij, nadat bekend was geworden dat de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord over twee wedstrijden werd verspreid.
"We hebben lang gehoopt dat we konden vasthouden aan de traditie om één finale te spelen, met supporters van beide clubs. Al snel bleek dat dit door twee factoren niet mogelijk was. Enerzijds de politiekosten en de daarbij komende maatschappelijke onverwantwoordelijke situatie. Anderzijds de opruiiing van supporters op internet. Dan moet je je afvragen of je niet afstevent op B-film-achtige toestanden met veel geweld."
Kesler vond de onderlinge verhoudingen tussen beide supportesgroepen exhorbitante vormen aannemen. "Als je op internet volgt hoe beide groepen elkaar op internet aanspreken als 010- en 020-groepen, dan vraag je je wel af wat je daar nog aan kunt doen
Dat krijg je als je alleen maar haat zaait... in plaats van respect voor elkaar te hebben. Niemand is dit ooit begonnen en zo zal ook niemand dit ooit eindigen.
Lijkt wel Israel - Palestina....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 april 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
Op verschillende sites zie je boze reacties, gericht op vooral de KNVB, feyenoord en ajax. Ik snap dat mensen boos zijn, maar richt dat eens op de mensen die het hebben verpest voor rest. Dat soort lui maken het voetbal namelijk kapot! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik vind het erg jammer dat de KNVB dit verstandige besluit heeft genomen. Voor mij is de glans inmiddels wel verwijderd van deze bekerfinale. Erg jammer. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 15:54 schreef AjaxThebesteVanNL het volgende:[..] Ik dacht het niet,dit is de juiste oplossing.Het gaat anders toch uit de hand lopen als Ajax met 1 finale zou winnen in de kuip.Nu zullen er geen supporters bij zijn. Nou wordt het wel heel lastig voor feye,omdat Ajax thuis ruim kan winnen. JIJ vind dit een juiste oplossing omdat het toevallig in je voordeel werkt, niets meer en niets minder. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 15:32 schreef nora het volgende:Dit is killing ,vrienden het heeft zijn voordelen de mongoolen die de Ajax supporters stonden op te wachten in Rotterdam kunnen wat anders gaan doen ,het scheelt heel veel geld qua overheid politie en ME en wij hebben een volle Arena levert veel geld op en verslaan Feyenoord dik ,maar dan beginnen de problemen want dan gaan wij naar de Kuip en spelen daar nog een plichtmatig potje en krijgen daar de beker en de jassen ,dan moet de beker getoond worden en een ereronde door de kuip met alleen Feyenoord supporters dan mogen onze jongens wel een helm opzetten want die krijgen alle kuipstoelen naar hun hoofd je weet wat voor een mongolen dat zijn.Nou sterkte Ajax. alleen je taalgebruik bewijst al dat je een van die mensen bent waardoor deze situatie is ontstaan. Ten eerste vergelijk je een groep mensen die geen vlieg kwaad doen met een stel personen die erop uit zijn om zoveel mogelijk ellende aan te richten en ten tweede generaliseer je ontzettend door alle feyenoordsupporters als zo'n groep te zien. ik zou zeggen ga eerst lekker in therapie misschien ben je nog te redden maar ik denk het niet. je hebt een soort hoogheidswaanzin over je heen waardoor je je beter ziet dan andere. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
waaruit blijkt trouwens dat het voordeliger is voor Ajax dan??? dat is echt weer bullshit.. |
|
|
|
|
patrick_is_pissig
|
|
|
dit slaat tog gewoon nergens op... de finale is al sinds jaar en dag in de kuip... aboutaleb vond het vreselijk om een finale in een halfvolle kuip te spelen? 2 wedstijden met aleen een en niet de andere is netzo halfvol ofzelfs minder... de reacties hier spreken hoop uit voor ajax... en dat zegt naar mijn mening ook genoeg. ik vind dit belachelijk... de klassierer is niet voor niets een klassieker. dit komt door DE SUPPORTERS (elke klassieker brengt namelijk elke keer weer andere spelers) nu gaat deze klassieker ook weer naar de klote. het lijkt er steeds meer op dat de knvb ECHT de knjb is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 april 2010 door patrick_is_pissig -- |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 18:08 schreef Aaaaight het volgende:waaruit blijkt trouwens dat het voordeliger is voor Ajax dan??? dat is echt weer bullshit.. Ajax heeft natuurlijk betere kansen om te winnen in een tweeluik dan in een uitwedstrijd. Daar is helemaal geen discussie over mogelijk. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
thuis gewoon weer 5 1 klaar we pakken de beker en het kampioenschap
WIJ ZIJN AJAX |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 18:37 schreef moa het volgende:[..] Ajax heeft natuurlijk betere kansen om te winnen in een tweeluik dan in een uitwedstrijd. Daar is helemaal geen discussie over mogelijk. ben je dan zo zeker van je eigen club??? sorry hoor maar in 2 wedstrijden zie je wie het beste is.. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 19:42 schreef Aaaaight het volgende:[..] ben je dan zo zeker van je eigen club??? sorry hoor maar in 2 wedstrijden zie je wie het beste is.. De kansen dat Ajax nu de beker wint zijn dus groter geworden omdat ze ook eerst een thuis wedstrijd spelen, ik zeg helemaal niet dat ajax of feyenoord een grotere kans heeft om te winnen. Ik zeg enkel dat de kansen van ajax er beter op zijn geworden. Ik ben overigens voor Feyenoord, dus je opmerking is niet helemaal van toepassing. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 19:48 schreef moa het volgende:[..] De kansen dat Ajax nu de beker wint zijn dus groter geworden omdat ze ook eerst een thuis wedstrijd spelen, ik zeg helemaal niet dat ajax of feyenoord een grotere kans heeft om te winnen. Ik zeg enkel dat de kansen van ajax er beter op zijn geworden. Ik ben overigens voor Feyenoord, dus je opmerking is niet helemaal van toepassing. was ook meer sarcastisch bedoelt... dus als er eerst in rotterdam werd gespeeld dan had feyenoord voordeel om de beker te winnen?? vind het allemaal maar slap gelul en we zien wel hoe het loopt vind het wel tof dat veel meer supporters van beide clubs nu naar de wedstrijden kunnen |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 20:07 schreef Aaaaight het volgende:[..] was ook meer sarcastisch bedoelt... dus als er eerst in rotterdam werd gespeeld dan had feyenoord voordeel om de beker te winnen?? vind het allemaal maar slap gelul en we zien wel hoe het loopt vind het wel tof dat veel meer supporters van beide clubs nu naar de wedstrijden kunnen Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de kansen van Ajax beter zijn geworden, niet dat ze beter zijn dan die van Feyenoord. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 20:15 schreef moa het volgende:[..] Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de kansen van Ajax beter zijn geworden, niet dat ze beter zijn dan die van Feyenoord. hahahahahhaha....ehm...wahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahhahahahahahahahahaaa |
|
|
|
|
piet
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 15:59 schreef MikeT het volgende:Op verschillende sites zie je boze reacties, gericht op vooral de KNVB, feyenoord en ajax. Ik snap dat mensen boos zijn, maar richt dat eens op de mensen die het hebben verpest voor rest. Dat soort lui maken het voetbal namelijk kapot! EENS |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
|
|
|
Lord Irri
|
|
|
Zijn toch 2 mooie wedstrijden. Ik kijk er naar uit.
Natuurlijk is Ajax beter. Maar Feyenoord heeft laten zien juist tegen betere ploegen er te staan dit seizoen. (met vlijmscherpe countertjes) Met alle respect, maar de finale halen via AGOVV, dordrecht en Go Ahead is niets minder dan logisch.
Ik verwacht winst voor Ajax. Maar Feyenoord zal zich doodknokken en loeren op vlijmscherpe counters en daar hebben ze de spelers voor. Het ziet er vaak niet uit, maar tegen grote clubs erg effectief gebleken. (zeker in de beker tegen AZ, PSV en Twente).
Het zal geen 5-1 worden in de arena. Eerder dit seizoen vond ik Feyenoord minstens gelijkwaardig, zelfs beter. Breekpunt was een rode kaart voor Babovic waardoor Feyenoord zijn hoofd verloor. Pas daarna werden ze weggespeeld.
Belachelijk is het tijdstip in Rotterdam. Een doordeweeksedag om 18.00 uur. Sommige mensen moeten werken. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: weer scheidsrechter mee dus die slaan niet ziet van suarez;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: nee hoor realiteit;-) |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: en trouwens ik hoor je de laatste tijd helemaal niet meer over het scheidsrechter korps. ze zijn echt niet slechter of beter gaan fluiten hoor;-) of heb je de europese scheidsrechters in de cl gezien;-) |
|
|
|
|
robs
|
|
|
bekerfinale wordt nu helemaal een eitje |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: dus toch bang voor een wedstrijd;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Nee, het was al niet zo heel erg moeilijk en nu wordt het een eitje ;) |
|
|
|
|
dege
|
|
|
een eitje? denk het niet, het is en blijft een bekerfinale, dus verwacht zeker geen makkie. ajax zal er vol voor moeten gaan, aangezien de beker de enige prijs is die feyenoord kan pakken dit seizoen, dus ajax, maak je borst nat. over het gezeur van de 2 wedstrijden kan ik heel kort zijn, wijs niet de knvb, ajax of feyenoord aan als schuldige, maar de geweldige heren die naar een stadion gaan om rellen te schoppen!!! als je de berichtgevingen ziet op diverse websites had je niet anders kunnen verwachten!! |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 april 2010 - 09:01 schreef dege het volgende:een eitje? denk het niet, het is en blijft een bekerfinale, dus verwacht zeker geen makkie. ajax zal er vol voor moeten gaan, aangezien de beker de enige prijs is die feyenoord kan pakken dit seizoen, dus ajax, maak je borst nat. over het gezeur van de 2 wedstrijden kan ik heel kort zijn, wijs niet de knvb, ajax of feyenoord aan als schuldige, maar de geweldige heren die naar een stadion gaan om rellen te schoppen!!! als je de berichtgevingen ziet op diverse websites had je niet anders kunnen verwachten!! helemaal mee eens,maar de knvb heeft natuurlijk ook behoorlijk wat fouten gemaakt. |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: je naam zegt het al dat je niet helder kunt denken;-) |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
wanneer is de verkoop nou??!! |
|
|
|
|
ted
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2010 - 15:00 schreef Guyt het volgende:[..] Lijkt me idd niet slim om het eerst in Amsterdam te spelen en daarna in Rotterdam aangezien ik denk dat AJAX gewoon wint... Dat het eerst in Adam word gespeeld, heeft te maken dat Feyenoord de loting won en dus in principe "thuis" speelt. Daarom word de 2e pot in Rotterdam gespeeld, zodat bij een verlenging het "thuisvoordeel" geld. Toch zijn het vooral Feyenoorders, na nog steeds voordeel te hebben, die het met deze VERSTANDIGE BESLISSING niet eens zijn. Het liefst spelen ze in een volle Kuip met alleen Feyenoord-supporters en dan ook nog tegen 10 Ajacieden. Dit enkel en alleen, omdat ze bang zijn om te verliezen. Dit noem ik kleutergedrag van de bovenste plank. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Ehh competitie vervalsing het gaat hier om de beker hoor.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Hoezo competitievervalsing???? Ajax en Feyenoord hebben nu dezelfde kansen om de beker te winnen, maar deze dezelfde kansen zijn voor Feyenoordsupporters nu al een reden om het op te geven. Dit puur uit angst om te verliezen, erg zwak zeg....... |
|
|
|
|
voetballer55
|
|
|
quote: dan nog is het vervalsing. gele karten horen te blijven staan ondanks het feit dat het meer dpelers van de ene club dan van de andere. 6 tegen over 0 afstraffen het onsportieve gvoel. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Gelukkig is het niet andersom want dan was de wereld wederom te klein geweest met protest oproepen erbij... Hou nou toch eens op met dat Calimero gedrag... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 april 2010 - 03:14 schreef voetballer55 het volgende:[..] dan nog is het vervalsing. gele karten horen te blijven staan ondanks het feit dat het meer dpelers van de ene club dan van de andere. 6 tegen over 0 afstraffen het onsportieve gvoel. Leg me dit eens duidelijk uit, vooral met die gele kaarten??? |
|
|
|