BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorronde Champions League (Update)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Ajax is veilig vooor cl vooronde
thomASS
 thomASS - zondag 18 april 2010 - 21:31   quote  deeplink  
Ajax speelt voorronde Champions League en moet de 3e en 4e voorronde spelen om naar de groepsfase te kunnen komen.

In de 3e voorronde worden de 5 beste clubs op basis van de uefa coefficient geloot tegen de andere 5 clubs. Ajax zit bij de beste 5 clubs en ontloopt in de 3e voorronde de "sterkere" tegenstanders.

Top 5:
Rusland Nummer 3 Zenit Sint-Petersburg (61.258)
Nederland Nummer 2 Ajax (55.309)
Turkije Nummer 2 Fenerbahçe (54.890)
Oekraine Nummer 2 Dinamo Kiev (42.910)
Portugal Nummer 2 Sporting Braga (39.659)

De 5 eventuele tegenstanders van Ajax
Schotland Nummer 2 Celtic (38.158)
Roemenië Nummer 2 Unirea Urziceni (18.898)
Griekenland Nummer 2 PAOK Thessaloniki (11.479)
Zwitserland Nummer 2 BSC Young Boys (7.675)
Belgie Nummer 2 AA Gent (6.580)

Nu zijn we bij de 4e en laatste voorronde gekomen.
Ajax zit weer bij top 5 clubs op basis van de coëfficiënten. Ajax ontloopt sowieso Sevilla, Tottenham Hotspur, Wederbremen. Ajax word dan geloot tegen een van de andere clubs die de 3e voorronde door zijn gekomen!

Spanje Nummer 4 Sevilla (108.894)
Duitsland Nummer 3 Wederbremen (94.841)
Engeland Nummer 4 Tottenham Hotspur (56.371)
Italie Nummer 4 Sampdoria (30.810)
Frankrijk Nummer 3 AJ Auxerre (19.748)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 mei 2010 door thomASS --
finian990
 finian990 - zondag 18 april 2010 - 21:32   quote  deeplink  
tjaaaa moeilijk,
ehm
dat wordt nog een spannende tijd als we geen kampioen worden.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zondag 18 april 2010 - 21:35   quote  deeplink  
oeh lyon ziet ergevaarlijk uit.. maar die staan gelijk met een andere franse klub toch?
finian990
 finian990 - zondag 18 april 2010 - 21:40   quote  deeplink  
in frankrijk is er nog niet zoveel beslist nee:P
reminho
 reminho - zondag 18 april 2010 - 21:41   quote  deeplink  
Speelt een nederlandse club 1 of 2 voorrondes,deze tegenstanders waren te verwachten,twente heeft in de afgelopen 2 jaar ook arsenal en sporting lissabon gehad.
Wordt pittig,maar hopen dat we kampioen worden.
finian990
 finian990 - zondag 18 april 2010 - 21:41   quote  deeplink  
toch denk ik dat ajax tegen iedereen best wel kans maakt.
kijk alleen al de wil om te winnen , die is enorm verbeterd dit jaar:D
thomASS
 thomASS - zondag 18 april 2010 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 april 2010 - 21:41 schreef reminho het volgende:
Speelt een nederlandse club 1 of 2 voorrondes,deze tegenstanders waren te verwachten,twente heeft in de afgelopen 2 jaar ook arsenal en sporting lissabon gehad.
Wordt pittig,maar hopen dat we kampioen worden.
2 Voorrondes helaas, vroeger had Nederland nog een beschermde status. Wat dat ook inhoud.. Iig de 4e ronde word lastig. Maar niet onmogelijk!
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zondag 18 april 2010 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 april 2010 - 21:41 schreef finian990 het volgende:
toch denk ik dat ajax tegen iedereen best wel kans maakt.
kijk alleen al de wil om te winnen , die is enorm verbeterd dit jaar:D
ja en ik denk dat er niemand weg gaat deze zomer. zeker niet nu we cl spelen. ik kan niet wachten op volgend seizoen.
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 18 april 2010 - 21:47   quote  deeplink  
oeiiiiiiiiii
lastig!
afca-r
 afca-r - zondag 18 april 2010 - 21:48   quote  deeplink  
als iedereen blijft kan het nog leuk worden in europa maar zou pas leuk zijn als we rechtsreeks gaan!! kom op ajax + nac!!
reminho
 reminho - zondag 18 april 2010 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 april 2010 - 21:43 schreef thomASS het volgende:

[..]

2 Voorrondes helaas, vroeger had Nederland nog een beschermde status. Wat dat ook inhoud.. Iig de 4e ronde word lastig. Maar niet onmogelijk!
Oke,inderdaad niks is onmogelijk,hoop dat ajax hun sleutel spelers weet te behouden,en wie weet wordt het een fantastisch jaar in de cl!
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zondag 18 april 2010 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 april 2010 - 21:47 schreef sjakiepakie het volgende:
oeiiiiiiiiii
lastig!
nou ja sampdoria en sevillia zijn toch wel te doen?..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 april 2010 door ajaxamsterdam4ever --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 19 april 2010 - 10:01   quote  deeplink  
Helaas is het niet anders. Daarnaast kom je dit soort tegenstanders ook tegen als je rechtstreeks de CL haalt, dus nu kan je alvast meten waar je staat voordat je de CL haalt. Echter hoop ik natuurlijk dat we ons direct plaatsen, maar dat weten we pas over 2 weken.
remco k
 remco k - maandag 19 april 2010 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 april 2010 - 21:50 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

sampdoria ok, maar sevilla is niet de makkelijkste tegenstander hoor...
martymcfly
 martymcfly - maandag 19 april 2010 - 10:18   quote  deeplink  
laten we in eerste instantie gewoon hopen dat ajax kampioen wordt. En verder kun je volgens mij niks zeggen over hoe en wat. Aangezien we niet weten welke spelers weggaan en welke blijven pas als daar wat meer duidelijkheid over is dan kunnen we aan volgend jaar gaan denken.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 19 april 2010 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 10:18 schreef martymcfly het volgende:
laten we in eerste instantie gewoon hopen dat ajax kampioen wordt. En verder kun je volgens mij niks zeggen over hoe en wat. Aangezien we niet weten welke spelers weggaan en welke blijven pas als daar wat meer duidelijkheid over is dan kunnen we aan volgend jaar gaan denken.
En wat wel bijna zeker is is dat Twente leeggekocht gaat worden.
Geen Knufo, geen Ruis, geen Douglas... die hebben helemaal niks te zoeken in de CL.

Maar goed, hadden we maar moeten scoren tegen Sparta thuis...
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 19 april 2010 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 april 2010 - 21:50 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

sampdoria mischien sevvila is ook lastig hoor onderschat ze niet
moa
 moa - maandag 19 april 2010 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 10:25 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

En wat wel bijna zeker is is dat Twente leeggekocht gaat worden.
Geen Knufo, geen Ruis, geen Douglas... die hebben helemaal niks te zoeken in de CL.

Maar goed, hadden we maar moeten scoren tegen Sparta thuis...
Als ik je mag aanvullen:

Geen Stoch, geen Rajkovic, waarschijnlijk geen Perez (35 jaar aflopend contract)
+ Mclaren staat in de aandacht van Westham, hij heeft zn carrière met Twente gered na zijn debacle met het Engels elftal, nu is hij weer hot in Engeland en acht ik de kans groot dat de interesse van Westham wel snel concreet wordt.
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 19 april 2010 - 12:48   quote  deeplink  
n'kufo ook niet
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 19 april 2010 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 12:48 schreef sjakiepakie het volgende:
n'kufo ook niet
En daarom komt Arnautovich terug, die had ruzie met nkufo.
PS25
 PS25 - maandag 19 april 2010 - 13:28   quote  deeplink  
Zijn de data al bekend van de 3e voorronde? Als deze namelijk heel vroeg valt, kan het misschien nog wel eens lastig gaan worden. Het zou dan zomaar kunnen dat Ajax nog een paar internationals mist, omdat ze later vakantie hebben vanwege hun deelname aan het wk. Hoe verder ze dus in het toernooi komen, hoe later hun vakantie. In de 4e ronde zie ik alleen maar mooie potjes. Daar kan het alle kanten op, al verwacht ik dat Ajax nergens weggespeeld gaat worden.
SanderS
 SanderS - maandag 19 april 2010 - 13:43   quote  deeplink  
Heb er een hard hoofd in.... laten we maar lekker eerste worden dan! Zou wat zijn zeg als Emanuelson naar Sevilla gaat. Kan je er bijna zeker van zijn dat we hun loten natuurlijk!
afcadavid
 afcadavid - maandag 19 april 2010 - 13:45   quote  deeplink  
wat doet iedereen moeilijk van oehh lyon wordt wel lastig en werder wordt wel lastig kom op jongens wij zijn ajax wij zijn voor niemand bang.
En dan nog wat we hebben tog ook een prestatie neer gezet tegen Juventus?
moa
 moa - maandag 19 april 2010 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 13:45 schreef afcadavid het volgende:
wat doet iedereen moeilijk van oehh lyon wordt wel lastig en werder wordt wel lastig kom op jongens wij zijn ajax wij zijn voor niemand bang.
Lyon is op dit moment wel een stuk sterker dan Juve.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - maandag 19 april 2010 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 13:55 schreef moa het volgende:

[..]

Lyon is op dit moment wel een stuk sterker dan Juve.
ja en we hebben verloren van juve hè
Rogier
 Rogier - maandag 19 april 2010 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 13:45 schreef afcadavid het volgende:
Thuis verloren en uit 0-0. Wow...wat een prestatie ! Een ronde later werd Juve weggeblazen door Fulham FFS !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 april 2010 door Rogier --
Ride
 Ride - maandag 19 april 2010 - 17:22   quote  deeplink  
Het was wel tegen Juventus...
remco k
 remco k - maandag 19 april 2010 - 17:37   quote  deeplink  
Iedere nederlandse ploeg moet wel wat geluk hebben, om ver te komen in Europa, te beginnen met een wat mekkelijkere poel, dan misschien 2e worden waardor je overwintert in Europa, daarna moet je gewoon wat geluk hebben in de loting.
"voorlopig" zijn onze tijden in Europa wel even voorbij.

Maar als ik momenteel zie hoe makkelijk AJAX zijn wedstrijden wint, ik zal AJAX in deze doen nog wel een keer tegen Juve, Marseille of zo´n type club willen zien spelen. Arsenal, Manutd, Real en Barcelona, tjaa dat is natuurlijk nog steeds van een andere orde. Maar de rest moet nog wel redelijk mogelijk zijn verwacht ik
moa
 moa - maandag 19 april 2010 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 17:37 schreef remco k het volgende:
Iedere nederlandse ploeg moet wel wat geluk hebben, om ver te komen in Europa, te beginnen met een wat mekkelijkere poel, dan misschien 2e worden waardor je overwintert in Europa, daarna moet je gewoon wat geluk hebben in de loting.
"voorlopig" zijn onze tijden in Europa wel even voorbij.

Maar als ik momenteel zie hoe makkelijk AJAX zijn wedstrijden wint, ik zal AJAX in deze doen nog wel een keer tegen Juve, Marseille of zo´n type club willen zien spelen. Arsenal, Manutd, Real en Barcelona, tjaa dat is natuurlijk nog steeds van een andere orde. Maar de rest moet nog wel redelijk mogelijk zijn verwacht ik
Als de organisatie goed staat kunnen de Nederlandse topploegen heus wel voor een verassing zorgen, zie bijv. de laatste 10 jaar, Feyenoord winnaar uefa cup, psv halve finale CL, AZ halve finale Uefa. En ook bij ajax-twente, psv-bremen en twente-hsv hadden de resultaten net zo goed andersom kunnen zijn dit seizoen.
remco k
 remco k - maandag 19 april 2010 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 18:33 schreef moa het volgende:

[..]

Als de organisatie goed staat kunnen de Nederlandse topploegen heus wel voor een verassing zorgen, zie bijv. de laatste 10 jaar, Feyenoord winnaar uefa cup, psv halve finale CL, AZ halve finale Uefa. En ook bij ajax-twente, psv-bremen en twente-hsv hadden de resultaten net zo goed andersom kunnen zijn dit seizoen.
dat is waar, ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar het laatste ned echte succes is alweer 8 jaar terug, dat is erg lang, zelfs voor NL
robs
 robs - maandag 19 april 2010 - 23:58   quote  deeplink  
Als Ajax het huidige team kan behouden, met in de competitie een record van slechts drie tegentreffers in eigen stadion, dan pakken we die Champions League misschien wel, of komen we bij de laatste vier, zie Bayern dit jaar.
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 20 april 2010 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 april 2010 - 23:58 schreef robs het volgende:
Als Ajax het huidige team kan behouden, met in de competitie een record van slechts drie tegentreffers in eigen stadion, dan pakken we die Champions League misschien wel, of komen we bij de laatste vier, zie Bayern dit jaar.
4
dege
 dege - dinsdag 20 april 2010 - 09:11   quote  deeplink  
ik denk wel dat AJAX de nodige complimenten verdiend. Kijk eens waar ze vandaan zijn gekomen, ongelooflijk. Nooit gedacht dat we 1 wedstrijd voor het einde van de competitie 2e zouden staan en 5 punten los van Pisvee.
Hopen dat AJAX dit team bij elkaar kan houden, dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren in Amsterdam!!
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 20 april 2010 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 - 09:11 schreef dege het volgende:
ik denk wel dat AJAX de nodige complimenten verdiend. Kijk eens waar ze vandaan zijn gekomen, ongelooflijk. Nooit gedacht dat we 1 wedstrijd voor het einde van de competitie 2e zouden staan en 5 punten los van Pisvee.
Hopen dat AJAX dit team bij elkaar kan houden, dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren in Amsterdam!!
Denken... weet het gvd wel zeker Leiperd...

vorig jaar begon het al met de wedstrijd tegen psv... wat een knaller
daarna AZ uit... nog een lekkere knaller.

En thuis begon Suarez lekker te scoren, goed op dreef.

De bekerwedstrijden waren helaas niet om aan te zien, gezien ook de tegenstanders had dat veel en veel eerder beslist moeten worden.
Europees was niet slecht maar de laatste wedstrijd tegen Anderlecht was een schande... gelukkig kon ik door de sneeuw niet komen...

Daarna begon de kentering, na de winterstop werd het opeens beter en beter met als resultaat dat we nu 2e staan op 1 punt afstand met alle kansen nog open.
En de bekerfinale is gehaald (vraag niet hoe en hoe die nu uitgevoerd wordt maar goed, ik zit er toch weer...)

De dubbel is nog steeds mogelijk, helemaal niks is niet meer mogelijk want we staan 2e dus op de drempel van de Champions League...

Het kan een hele mooie zomer worden of een kutzomer met een sluimerend What If gevoel.

Maar niet dat het uitmaakt, geneukt gaat er toch wel worden... hahahahahah

mazzel.
freakie
 freakie - dinsdag 20 april 2010 - 15:22   quote  deeplink  
fsidevak.. Nee dat gevoel heb ik in de zomer niet.. als ajax niks pakt zeg ik dat we van zo ver zijn gekomen en de kans krijgen om in de champions league te spelen.. haal je dat niet? geen man over boord ik heb prima seizoen gehad..
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 april 2010 - 19:31   quote  deeplink  
Ajax word kampioen, dus hoezo Voorronde??
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 20 april 2010 - 20:26   quote  deeplink  
Lol :P
John2
 John2 - woensdag 28 april 2010 - 16:49   quote  deeplink  
De voorrondes lopen al heel lang slecht af voor de Nederlandse ploegen. Dus.. kampioen worden!!
sjakiepakie
 sjakiepakie - woensdag 28 april 2010 - 17:27   quote  deeplink  
weet je ik zou best wel wille ndat twente door de voorrondes heen komt zodat we een keer met2 teams in de CL spelen
Ride
 Ride - woensdag 28 april 2010 - 19:12   quote  deeplink  
Inderdaad, goed idee...
thomASS
 thomASS - zaterdag 08 mei 2010 - 18:27   quote  deeplink  
Even een kleine update..
remco k
 remco k - zaterdag 08 mei 2010 - 18:38   quote  deeplink  
Het is vrij simpel, we hebben het financieel zo hard nodig om er weer eens te spelen, de tegenstanders die we zouden kunnen loten, zijn allemaal elftallen zoals AJAX, ze kunnen erg goed voetballen, maar ook erg slecht voetballen.
ALs AJAX CL waardig wil zijn moet je kunnen winnen van deze ploegen, kunnen we dat niet, dan hebben we ook niks in de CL te zoeken...
j.d
 j.d - zaterdag 08 mei 2010 - 19:04   quote  deeplink  
Om te groeien met deze selectie van ajax,is het belangrijk om cl te spelen om de nodige ervaring op te doen met deze jonge ploeg,ik denk zelf dat ajax zich gaat plaatsen,en natuurlijk de financiele gedeelde is ook hard nodig.
Maar voor dit team is groeien belangrijk en dat kan in de cl.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - zaterdag 08 mei 2010 - 22:37   quote  deeplink  
als ik het zo zie is h het nog best te doen.
freakie
 freakie - zaterdag 08 mei 2010 - 22:47   quote  deeplink  
Dat zowiezo.. en als suarez dat ook zo ziet dan blijft ie nog wel..
sjakiepakie
 sjakiepakie - zaterdag 08 mei 2010 - 23:02   quote  deeplink  
he nadeel is dat het pas na het WK is als Nl het goed doet zijn we veel spelers suarez en enoh spelen ook net als eriksen en volgens mij ook rommedahl dus..
ajax kan nog leeggekocht worden
official master.
 official master. - zondag 09 mei 2010 - 01:05   quote  deeplink  
ajax heeft wel een beschermende status dus zal niet zoals twente tegen in de eerste ronde een grote club tegen komen, want dat is ajax namelijk zelf ook.
Het zal moeilijk worden maar ik ben benieuwd
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 09 mei 2010 - 07:54   quote  deeplink  
nou kijk dat is best chill uds
remco k
 remco k - zondag 09 mei 2010 - 14:29   quote  deeplink  
Wat je zegt gaat niet over de beschermde status, maar zoals je in het de STARTENDE POST kan lezen, gaat het om verdiende punten.

AJAX moet en zal iig de eerste ronde doordkomen, als Zentih dat ook doet zal AJAX waarschijnlijk tegen Samdoria of Auxerre komen te spelen, maar dat komt niet door een beschermde status..
schapio
 schapio - zondag 09 mei 2010 - 20:12   quote  deeplink  
we kunnen ons alles denken en hopen wat we willen, maar is het niet beter eerst de loting af te wachten en dan een topic te beginnen.
dit is toch wel klets om nu al te speculeren over 25 mogelijke tegenstanders.
maar zien hoe ons elftal er komend seizoen uitziet tegen die tijd en welke ploeg er uit de bus komt als tegenstander, dan kun je ook iets concreets zeggen ipv in de ruimte te lullen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorronde Champions League (Update)

0.0072212