|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zondag 09 mei 2010 - 20:12 schreef schapio het volgende:we kunnen ons alles denken en hopen wat we willen, maar is het niet beter eerst de loting af te wachten en dan een topic te beginnen. dit is toch wel klets om nu al te speculeren over 25 mogelijke tegenstanders. maar zien hoe ons elftal er komend seizoen uitziet tegen die tijd en welke ploeg er uit de bus komt als tegenstander, dan kun je ook iets concreets zeggen ipv in de ruimte te lullen Nouja ik denk dat het leuk is om alvast te weten welke tegenstanders we kunnen loten.. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Ik zie het wel lekker als het bekend is!:P En laten we dan maar hopen dat we de groepfase ingaan!:) |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 09 mei 2010 - 20:16 schreef thomASS het volgende:[..] Nouja ik denk dat het leuk is om alvast te weten welke tegenstanders we kunnen loten.. Jah, jeetje al die info wist ik niet joh..:P Thx!;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
schapio kletsen over dingen over iets wat nog niet zeker is daar is een topic ook voor.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Tegenstanders Voorronde Champions League
quote:Op zondag 09 mei 2010 - 21:33 schreef alibabba het volgende:[..] Koetje heeft een goede visie over voetbal, maar is op één of andere manier niet in staat om het elftal volledig naar zijn hand te zetten. Bij Ajax werd hij idd 2x kampioen, maar wel met uitstekend materiaal en had in 2003 de CL kunnen winnen. Hij ging tenonder doordat hij niet naar v.Gaal wilde luisteren, want Louis v.Gaal is een echte Ajacied en een godenzoon. Ik weet niet of Koeman visie heeft. Ik had altijd het gevoel gehad dat hij teerde op het tactisch inzicht van Tony Bruin Slot, de individuele kwaliteiten van zijn elftallen en zijn imago als grote voetballer. Zodra het fout begint te gaan, dan kan hij het niet omdraaien. Ook zijn aankopen hebben weinig rendement gehad. Maar zolang het liep kon hij aardig mee en daardoor heeft hij met Ajax en PSV de kwartfinale van de CL gehaald. Maar de situatie is veranderd. Kijk alleen maar de wedstrijden van Ajax tegen Juventus, dat was in een fase waarin het in de competitie al begon te draaien. Beter voetballen en toch eruit liggen, terwijl een matige ploeg als Fulham in eigen huis de Italianen compleet vernederd. Ik zie Ajax dus niet zo makkelijk door de CL voorronde komen, dat heeft niks met gunnen of misgunnen te maken. Ik denk dat geen één Nederlandse club daar zomaar even doorheen gaat. Gunstige lotingen bestaan m.i. niet. Je zal vol aan de bak moeten. Ook tegen op papier de mindere goden van het Europese voetbal.
Offtopic: Ajax heeft twee strategische fouten gemaakt in het verleden door Koeman boven Van Gaal en Van Basten boven Cruyff te kiezen. |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
Ik ben het met PSVMocro eens. Ik hoop echt wel dat AJAX de voorronde doorkomt. Ik ben tenslotte AJACIED. Maar ik heb er serieus een hard hoofd in dat dat ook gaat gebeuren! Ik ben er zeker van dat AJAX, PSV en misschien dít Twente het best leuk kunnen doen in de poule fase van de C.L.. Maar de voorronde is gewoon een ander verhaal.
Wij voetballen te veel om een voorronde te overleven. Kijk maar naar het verleden. Twente hoefde echt niet te verliezen van Sporting, maar ze bleven heel naief voetballen. Terwijl die bal het stadion uit had gemoeten vanaf minuut 80. Je moet bloedzuigen bij de tegenstanders, kunnen vele voetballers in NL ook niet. Wij zijn geen bloedzuigers. Wij willen te veel voetballen... das ons nadeel... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
@schapio
Hoe kom je bij 25 verschillende tegenstanders??
In de 3e ronde zijn er 5 mogelijkkheden, komen we die door dan speel je tegen of Sampdoria of Auxerre.
ik vind het wel handig om te weten, dat we niet tegen Sevilla, Atletico of een Galatasaray moeten spelen, of erger nog een Arsenal ofzo. |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
nee ik denkt dat twente helemal leeggekocht gaat worden ruiz mclaren janssen enz. en nkufo sopt ds twente heeft helemaal nieks te zoeken in de CL tenzij ze weer van die droom aankopen doen zoals ruiz |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
Lijstje met mogelijke tegenstanders Champions League wordt steeds duidelijker 10-05-10
Ajax komt 27 of 28 juli en 3 of 4 augustus uit in de derde voorronde van de Champions League. Ajax is definitief een geplaatste ploeg in de voorronde. Meerdere competities zijn nu afgelopen en we hebben een beter inzicht in de mogelijke tegenstanders. AjaxF-side.NL De derde voorronde bestaat uit de nummers twee van Zwitserland, België, Schotland, Griekenland, Turkije, Portugal, Roemenie, Nederland, Oekraïne en de nummer 3 uit Rusland. Dat zijn dus tien clubs, van die tien clubs zijn er al zes zeker van hun plek: AA Gent, Celtic, Braga, Ajax, Dinamo Kiev en Zenith
Als de Europese competities en play-offs eindigen zoals ze nu zijn, dan zijn de vier andere teams FC Basel, PAOK, Fenerbahce en Unirea Urziceni.
Deze tien teams worden verdeeld in de pot geplaatst en ongeplaatst. Dit hangt af van de club-ranking op UEFA-coëfficiëntenlijst. De clubs uit dezelfde pot kunnen elkaar niet loten. Op dit moment is de indeling als volgt.
Geplaatst: Zenith, Ajax, Fenerbahce, Basel, Dinamo Kiev Ongeplaatst: Braga, Celtic, Unirea Urizceni, PAOK, Gent
Zoals gezegd zijn er vier teams nog niet zeker van hun plek. PAOK staat eerste in de Griekse play-offs maar er moeten nog drie wedstrijden gespeeld worden. Fenerbahce staat tweede in Turkije maar heeft nog goede kans om eerste te worden, dan komt Bursaspor uit in de derde voorronde. In Roemenie kunnen er nog meerdere ploegen tweede worden. Ook Cluj en oude bekende Timisoara zijn nog mogelijk. In Zwitserland gaat het om Basel of Young Boys. Veel zal er waarschijnlijk niet meer schuiven. De meest waarschijnlijke verandering wordt dat Bursaspor tweede wordt in Turkije. Dan wordt de club een ongeplaatste ploeg en stijgt Braga naar de geplaatste teams.
Mogelijke tegenstanders laatste voorronde: Tottenham (Eng), Werder Bremen (Dui), Lyon / Auxerre / Montpellier (Fra), AC Milan / Sampdoria / Palermo (Ita), Sevilla / Mallorca (Spa) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 10 mei 2010 - 19:09 schreef sjakiepakie het volgende:Lijstje met mogelijke tegenstanders Champions League wordt steeds duidelijker 10-05-10 Ajax komt 27 of 28 juli en 3 of 4 augustus uit in de derde voorronde van de Champions League. Ajax is definitief een geplaatste ploeg in de voorronde. Meerdere competities zijn nu afgelopen en we hebben een beter inzicht in de mogelijke tegenstanders. AjaxF-side.NL De derde voorronde bestaat uit de nummers twee van Zwitserland, België, Schotland, Griekenland, Turkije, Portugal, Roemenie, Nederland, Oekraïne en de nummer 3 uit Rusland. Dat zijn dus tien clubs, van die tien clubs zijn er al zes zeker van hun plek: AA Gent, Celtic, Braga, Ajax, Dinamo Kiev en Zenith Als de Europese competities en play-offs eindigen zoals ze nu zijn, dan zijn de vier andere teams FC Basel, PAOK, Fenerbahce en Unirea Urziceni. Deze tien teams worden verdeeld in de pot geplaatst en ongeplaatst. Dit hangt af van de club-ranking op UEFA-coëfficiëntenlijst. De clubs uit dezelfde pot kunnen elkaar niet loten. Op dit moment is de indeling als volgt. Geplaatst: Zenith, Ajax, Fenerbahce, Basel, Dinamo Kiev Ongeplaatst: Braga, Celtic, Unirea Urizceni, PAOK, Gent Zoals gezegd zijn er vier teams nog niet zeker van hun plek. PAOK staat eerste in de Griekse play-offs maar er moeten nog drie wedstrijden gespeeld worden. Fenerbahce staat tweede in Turkije maar heeft nog goede kans om eerste te worden, dan komt Bursaspor uit in de derde voorronde. In Roemenie kunnen er nog meerdere ploegen tweede worden. Ook Cluj en oude bekende Timisoara zijn nog mogelijk. In Zwitserland gaat het om Basel of Young Boys. Veel zal er waarschijnlijk niet meer schuiven. De meest waarschijnlijke verandering wordt dat Bursaspor tweede wordt in Turkije. Dan wordt de club een ongeplaatste ploeg en stijgt Braga naar de geplaatste teams. Mogelijke tegenstanders laatste voorronde: Tottenham (Eng), Werder Bremen (Dui), Lyon / Auxerre / Montpellier (Fra), AC Milan / Sampdoria / Palermo (Ita), Sevilla / Mallorca (Spa) Alles wat jij nu typt, word in de start van het topic constant bijgehouden. |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
srry wist ik niet gelukkig typ ik het ook niet ik kopiee het gewoon ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
anders zonde van het werk he...
wij kunnen trouwens alleen Auxerre en Sampdoria loten, andere clubs als werder bremen zullen wij niet tegenkomen, dit komt door het aantal punten wat wij hebben.. |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
mooi die zijn wel te doen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
dat denk ik ook wel, maar dan moet natuurlijk de stand in Frankrijk en Itallie wel zo blijven he.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op maandag 10 mei 2010 - 19:26 schreef remco k het volgende:dat denk ik ook wel, maar dan moet natuurlijk de stand in Frankrijk en Itallie wel zo blijven he.. Ben bang day Lyon, Auxerre in gaat halen. Ze staan 2 punten achter maar hebben wel 1 wedstrijd minder gespeeld. Dus hopen dat Auxerre gewoon 4e blijft en/of Real Mallorca 4e word :). |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op maandag 10 mei 2010 - 20:16 schreef thomASS het volgende:[..] Ben bang day Lyon, Auxerre in gaat halen. Ze staan 2 punten achter maar hebben wel 1 wedstrijd minder gespeeld. Dus hopen dat Auxerre gewoon 4e blijft en/of Real Mallorca 4e word :). je bedoelt 3e word? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote: Oh ja mijn fout, 3e idd! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als Auxerre 4e wordt, spelen we vrijwel zeker tegen sampdoria?? want ook lyon heeft dan meer punten toch?? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar is het dan niet dat wij bij de mindere clubs horen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
de teams met de hoogste punten, spelen tegen de teams met de minste punten??? dat zou dan betekenen dat wij zullen uitkomen tegen Samdoria of Auxerre.???
Ik weet het ook niet helemaal zeker hoor.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 - 10:22 schreef remco k het volgende:de teams met de hoogste punten, spelen tegen de teams met de minste punten??? dat zou dan betekenen dat wij zullen uitkomen tegen Samdoria of Auxerre.??? Ik weet het ook niet helemaal zeker hoor.. Stel Auxerre word 3e en de standen blijven zo staan. Ajax behoord dan in de 4e voorronde bij de 5 clubs met de hoogste coeffiecient. Ajax zou dan worden geloot met een van de 5 clubs met de laagste coefficienten. Dus dan kom je iig sevilla, wederbremen etc tegen.. Maar de kans is groot dat Lyon 3e word en dat zou betekenen mits zenit de 4e ronde behaald dat je wel tegen sevilla, wederbremen, tottenham hotspur uitkomt. Alles nog duidelijk? ;p
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 mei 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik snap em helemaal, dan spelen wij waarschijnlijk tegen Tottenham aangezien die van de genoemde clubs weer de minste punten heeft toch??
Jol tegen Tottenham:):):):) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 - 15:17 schreef remco k het volgende:Ik snap em helemaal, dan spelen wij waarschijnlijk tegen Tottenham aangezien die van de genoemde clubs weer de minste punten heeft toch?? Jol tegen Tottenham:):):):) Appeltje.....eitje... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
maar wie van de 2 is dan het appeltje...:) |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dan zouden we dus, mits Zenith doorgaat, tegen Tottenham moeten spelen als ik het goed heb????? |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
ik begrijp er helemaal niks van |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: lees de allereerst post eens door, daar staat alles echt heel duidelijk.. |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
ik hoop ech dat we geen lyon krijgen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als ht goed is kunne we die ook niet krijgen, zo als het er nu voor staat, en Zentith gaat ook door, dan spelen wij tegen Tottenham... |
|
|
|
|
afca-r
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 - 18:21 schreef remco k het volgende:[..] lees de allereerst post eens door, daar staat alles echt heel duidelijk.. oke bedankt, die had ik idd nog niet gelezen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 - 10:55 schreef remco k het volgende:Dan zouden we dus, mits Zenith doorgaat, tegen Tottenham moeten spelen als ik het goed heb????? Is dat niet een goede bekende van Jol ?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Leuk de spurs,zet wel ff vermeer op het doel,kunnen we hem gelijk testen hoe het zit met de lengte van keepers want die Peter Crouch heeft alleen al benen van 2 meter |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Zoals het er nu voor staat kom je in de 4e voorronde waarschijnlijk bij de ongeplaatste teams dus word je geloot tegen een van de andere 5, spurs, weder, lyon, sevilla etc |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 - 13:35 schreef thomASS het volgende:Zoals het er nu voor staat kom je in de 4e voorronde waarschijnlijk bij de ongeplaatste teams dus word je geloot tegen een van de andere 5, spurs, weder, lyon, sevilla etc die snap ik niet helemaal?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
of zijn alleen de 5 hoogste coefficients iedere ronde geplaatst??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
dus als het zo blijft, zou het erg gunstig zijn voor AJAX als Zenith de 1e ronde niet doorkomt....???? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote: In de 4e ronde zit Ajax waarschijnlijk bij de 5 teams die niet geplaatst zijn ( dus de 5 team s met laagste coëfficiënt) dan word je geloot tegen de 5 geplaatste teams ( dus de 5 teams met de hoogste coefficient) |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
het elftal bij elkaar houden, met enige gerichte versterkingen als er overbodige spelers weggaan en dan maakt het niks uit tegen wie we spelen in de voorrondes. dan halen we de poulefase op ons sloffen, we zijn sterk en hoeven voor weinig teams bang te zijn. |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
Zal het uitmaken wie we treffen? We moeten toch alles winnen willen we de cup halen... |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ik heb het bericht even aangepast, het is nu wat overzichtelijker en belangrijke dingen zijn aangepast. Zoals dat Auxerre 3e is geworden! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
XXX wat een lol alles winnen.. Jaaaa laten we de champions league winnen.. Nadat nederland wereld kampioen word staan twente en ajax volgend jaar tegenover elkaar in de champions league.. nee laten we eerst de groepsfase halen...... |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op zondag 16 mei 2010 - 13:52 schreef freakie het volgende:XXX wat een lol alles winnen.. Jaaaa laten we de champions league winnen.. Nadat nederland wereld kampioen word staan twente en ajax volgend jaar tegenover elkaar in de champions league.. nee laten we eerst de groepsfase halen...... Waar slaat dit op? |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Als ik het goed begrijp allemaal hoeven we dus niet tegen de toppers te spelen. Volgend seizoen weer lekker ouderwets op dinsdag of woensdag avond met een biertje naar Ajax kijken. Kijk er nu al naar uit!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 mei 2010 - 02:48 schreef XXX het volgende:Zal het uitmaken wie we treffen? We moeten toch alles winnen willen we de cup halen... Tuurlijk maakt het dan een verschil wie je treft, de 3e ronde moet ajax inderdaad gemakkelijk doorkomen. maar de 4e en laatste voorronde is het wel een verschil of je tegen Sevilla, Lyon, Werder Bremen of tegen 1 van de ploegen uit de 3e voorronde (behalve Zenith) moet spelen...
Een makkelijkere loting kan het verschil zijn tussen 13 miljoen Euro wel of niet krijgen.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ajaxamsterdam4ever.. kijk wat XXX schrijft .. Alsof wij de champions league winnen.. mmmm.. Nee dus.. wat remco schrijft we moeten blij zijn als we de groepsfase halen want dat maakt een heel groot verschil kwa geld.. en daar moeten we nu aan denken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 mei 2010 - 19:57 schreef freakie het volgende:Ajaxamsterdam4ever.. kijk wat XXX schrijft .. Alsof wij de champions league winnen.. mmmm.. Nee dus.. wat remco schrijft we moeten blij zijn als we de groepsfase halen want dat maakt een heel groot verschil kwa geld.. en daar moeten we nu aan denken.. Ik denk dat xxx met als we de CUP HALEN bedoelt, dat het hem niet uitmaakt wie we loten in de voorronde als we het toernooi maar halen.... |
|
|
|