|
|
robs
|
|
|
Zondag 2 mei 14.30 uur, de laatste speelronde van het seizoen 2009/2011. NEC-Ajax. We moeten winnen en hopen op NAC dat zonder Schilder en Penders tegen Twente (zonder Douglas) speelt. Wordt dit nog lastig voor Ajax in Nijmegen? Of een eitje? Hoe gaan we spelen? Rommedahl in de basis? Urby? Zeg het maar...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 mei 2010 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
winnen en en dan wel zien...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 april 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Oh ja, ik denk dat wij wel winnen met 0-3 |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
1-4
3x suarez zodat ook Kezman uit de recordboeken is verdwenen. Nac wint van Twente. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
T word spannend hoop ik.. Zijn we kampioen over 2 weken ben ik die week daarop niet meer aanspreekbaar.. En ziet de wc er niet meer schoon uit:P:P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
heb je dan in je broek gepoept?? |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
Het wordt zeker een heel spannend slot van de competitie!! Ik Weet ook bijna zeker dat TWENTE NIET WINT IN BREDA!! Nac moet europa in en zullen dus 100% voluit gaan! plus dat er een bonus wordt toegekent! Ik zeg Nec-Ajax 1-3 en Nac-twente 1-1 |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Haha inderdaad boys, het gaat alsnog echt gebeuren. Mooi he? Alleen op de laatste dag aan kop... |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
nec - ajax 0-5 ajax gaat er vol op tegenaan nac - twente 0-2 twente kan niet mer 5-0 verliezen ofso maa ze gaan helemaal onderuit tegen nac
btw ik had vorig keer gelijk ver de 4-0 |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op maandag 19 april 2010 - 12:36 schreef sjakiepakie het volgende:nec - ajax 0-5 ajax gaat er vol op tegenaan nac - twente 0-2 twente kan niet mer 5-0 verliezen ofso maa ze gaan helemaal onderuit tegen nac btw ik had vorig keer gelijk ver de 4-0 Wat bedoel je nou????? |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
dat ik denk dat twente onder de druk bezwijt een club asl groningen die over 2 jar mischien op dezelfde plek staat als twente had verloren van nac met 4-0 denk ik
dus ik denk dat twente onder de druk bezwijkt en 2-0 verliest |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: dat ajax kampioen wordt??? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op maandag 19 april 2010 - 12:36 schreef sjakiepakie het volgende:nec - ajax 0-5 ajax gaat er vol op tegenaan nac - twente 0-2 twente kan niet mer 5-0 verliezen ofso maa ze gaan helemaal onderuit tegen nac btw ik had vorig keer gelijk ver de 4-0 Anderom jaap! Nou wint twente, dat mag niet!
We hebben gestreden, maar niet gekregen waar we voor vochten....de titel!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 april 2010 door ALTIJD PRIJS IN DE K -- |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
quote:Op maandag 19 april 2010 - 11:43 schreef ajacied het volgende:Het wordt zeker een heel spannend slot van de competitie!! Ik Weet ook bijna zeker dat TWENTE NIET WINT IN BREDA!! Nac moet europa in en zullen dus 100% voluit gaan! plus dat er een bonus wordt toegekent! Ik zeg Nec-Ajax 1-3 en Nac-twente 1-1 Ik ga met je mee...
NAC-twente 1-1 Nec-AJAX 1-3
Edit:
Toch niet, het doelsaldo van Nac en Roda is gelijk, Roda wint van Willem 2, dus Nac wint van twente.
NAC-twente 3-1 Nec-AJAX 1-3
Alvast bedankt Nac, en succes in Europa!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 april 2010 door dapp're strijder -- |
|
|
|
|
larsje
|
|
|
ajax wint twente verliest!
dan kan het feestbeginnen:) |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
quote: oh sorry ikzie nu net mijn foutje ik bedoelde 2-0 |
|
|
|
|
robs
|
|
|
Ajax wint sowieso, NAC minimaal gelijk, maar zou zomaar 3-0 kunnen worden ja |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
Ik blijf hopen... ik heb vanaf de winterstop gezegd dat als AJAX de laatste 7wedstrijden wint AJAX kampioen wordt. Toch heb ik ergens een heel naar gevoel over NAC-Twente. Geen Schilder en geen Penders. Ik weet wel dat Twente Douglas mist, maar die hebben wel een prima vervanger in Rajikovic. Ik blijf hopen, al ben ik wel voorzichtig. Als AJAX maar gewoon wint van NEC dan ben ik redelijk tevreden met dit seizoen. En natuurlijk de beker pakken... Mocht Twente dan punten laten liggen in Breda dan trek ik een flesje Brut open!!! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 april 2010 - 11:03 schreef SanderS het volgende:Ik blijf hopen... ik heb vanaf de winterstop gezegd dat als AJAX de laatste 7wedstrijden wint AJAX kampioen wordt. Toch heb ik ergens een heel naar gevoel over NAC-Twente. Geen Schilder en geen Penders. Ik weet wel dat Twente Douglas mist, maar die hebben wel een prima vervanger in Rajikovic. Ik blijf hopen, al ben ik wel voorzichtig. Als AJAX maar gewoon wint van NEC dan ben ik redelijk tevreden met dit seizoen. En natuurlijk de beker pakken... Mocht Twente dan punten laten liggen in Breda dan trek ik een flesje Brut open!!! Ik heb net toch zitten hopen man... my god... medelijden met mijn collega die straks nog moet...
hahahahaha
We zien het wel maar ik ben wel 2 weken zenuwachtig... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ik weet het niet boys.. ik zie het wel anders is de teleurstelling te groot als het als nog niet lukt.. ik hoop wel dat NAC er vol in gaat tegen Twente maar er lopen daar ook 4 twentenaren rond he.. dus ben het volledig eens met SanderS alleen dan blijft het niet bij 1 brut ! :D |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 april 2010 - 11:13 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Ik heb net toch zitten hopen man... my god... medelijden met mijn collega die straks nog moet... hahahahaha We zien het wel maar ik ben wel 2 weken zenuwachtig... Hahaha.... inderdaad... krijg koppijn en buikpijn van het hopen...
Ik ben blij als het 2mei is man!! |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 april 2010 - 11:27 schreef nummer10 het volgende:ik weet het niet boys.. ik zie het wel anders is de teleurstelling te groot als het als nog niet lukt.. ik hoop wel dat NAC er vol in gaat tegen Twente maar er lopen daar ook 4 twentenaren rond he.. dus ben het volledig eens met SanderS alleen dan blijft het niet bij 1 brut ! :D Doe mij maar een flesje of 4! Maar wanneer ze verliezen is het misschien ook niet zo een verkeerd idee om te drinken... maar dan wel met een andere gedachte.... ff die teleurstelling weg drinken dan! |
|
|
|
|
JohnnyH
|
|
|
Stam doet ook niet mee bij twente.... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Gaan er nog mensen in Amsterdam of Nijmegen kijken 2 mei?
Even een treintje naar Nijmegen zal wel lachen zijn alleen die terugreis..... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Helaas mag Stam meedoen..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waarom nu wel Alibabba, weet je dat?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ronnie Stam kan op zondag 2 mei normaal gesproken gewoon voor FC Twente uitkomen in het mogelijke kampioensduel tegen NAC Breda. De middenvelder hoeft namelijk niet te vrezen voor een schorsing.
De aanklager betaald voetbal van de KNVB had een onderzoek ingesteld naar de uitlatingen van Stam, na afloop van het verloren competitieduel tegen AZ. Na die wedstrijd uitte hij zijn ongenoegen over scheidsrechter Pieter Vink, die FC Twente een strafschop onthield na overduidelijk hands van AZ-speler Simon Poulsen. Stam noemde de arbiter 'een leugenaar'.
Uiteindelijk deed de aanklager Stam een schikkingsvoorstel van een straf die een boete van 1000 euro omvat en een voorwaardelijke schorsing van één wedstrijd, met een looptijd van een jaar. Stam ging akkoord met het voorstel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dank je, helemaal duidelijk, ik wist het niet... |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Nec - Ajax lekker op het leidseplein kijken lijkt me.. En dan hopelijk lekker feestje vieren! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Leidseplein klinkt erg aantrekkelijk... |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
maar die hooligoons gaan dat weer verpesten door er geen bushalte te laten staan enz. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2010 - 07:03 schreef sjakiepakie het volgende:maar die hooligoons gaan dat weer verpesten door er geen bushalte te laten staan enz. smakeloze ventjes... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
stelletje debielen zijn het, om de echte supporters zo te benadelen.. Jammer want iedere titel die AJAX wint behoort in de stad gevierd te worden... |
|
|
|
|
John2
|
|
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
denk moeilijke wedstrijd 1-2... |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Tik tik tik, nog zo'n 90.000 seconden, tik tik tik. Morgenmiddag half 3 gaat het gebeuren en rond half 5 is AJAX kampioen van Nederland...Jaja mensen, Ajax pakt morgen de 30e landstitel uit zijn geschiedenis en deze jongen gaat het allemaal live meemaken in het centrum van Amsterdam. Rond 12 uur aan een goudgele rakker en het bier zal naarmate de dag rijkelijk gaan vloeien en steeds beter gaan smaken.
Voor Ons Aller Ajax staat de pot tegen Nec op het programma en Nec-Ajax werd tot op heden in competitieverband 33x gespeeld. Balans; 19 overwinningen, 10x werd het gelijk en 4x eindigde de wedstrijd in Nijmegen slecht af. 60-14 zijn de doelcijfers in Ons voordeel.
Ajax veroverde in het seizoen 72'73 de landstitel en dit kwam mede tot stand doordat Ajax bij Nec met maar liefst 0-4 wist te zegevieren. Door onder meer 2 goals van Ajax-icoon Piet Keizer blufte Ajax de Nijmeegse tegenstander af. De andere doelpunten kwamen op naam van Johan Cruijff en Ruud Krol.
Gerald Vanenburg liet van zich spreken, doordat hij 3 treffers voor zijn rekening nam bij Nec-Ajax op 13-3-1983. Het andere doelpunt scoorde Jesper Olsen, alias "de Vlo". Ajax werd in dat seizoen kampioen met 4 punten voorsprong op aartsrivaal Feyenoord.
Na een uur spelen stond het op 24-3-1991 nog 0-0 bij deze wedstrijd, maar na afloop stond er 0-5 op het scorebord... Scoreverloop; Vink 0-1 ('60), Bergkamp 0-2 ('80), Bergkamp 0-3 ('83), Brian Roy 0-4 ('87), Frank de Boer 0-5 ('89).
Nec-Ajax was in het seizoen 95'96 de 2e wedstijd en deze pot staat te boek als de grootste overwinning van Ajax in Nijmegen, 0-6. Deze 0-6 kwam tot stand door 2 doelpunten van Finidi George en 2 van Marc Overmars. Edgar Davids en Martijn Reuser maakte het halve dozijn vol.
De laatste Nec-Ajax was op 18-1-2009 en eindigde in een 2-4 overwinning van onze Ajacieden. Het was de 1e wedstrijd na de winterstop en Rob Wielaert maakte zijn debuut in het 1e van Ajax, nadat hij gekocht was van.....jawel, Nec. Scoreverloop op 18-1-2009; Sulejmani 0-1 ('48), Ramon Zomer 1-1 ('50), Sulejmani 1-2 ('54), El-Akchaoui 2-2 ('67), Dani Fernandez e.d. 2-3 ('78), Gabri 2-4 ('90).
1x was Ajax dit seizoen lijstaanvoerder, na de 2e speeldag en dus morgen na de 34e...hahaha. Twente is 18x lijstaanvoerder geweest en Philips 11x. Na 21 wedstrijden, op 3 Februari, stond Ajax op Psv en Twente 9 punten achter... Psv achterhaalde we op 21 Maart en morgen is Twente dus aan de beurt....:P.
Waar zijn jullie rondom de wedstrijden van morgen te bewonderen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 mei 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
Royansky ermelo
|
|
|
ik ga in de Arena kijken morgen op groot scherm, twente verliest met 3-1 van nac. AJAX wint met 0-3 in nijmegen om half 5 groot feest in onze betonnen UFO!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Oops worden glij partijen morgen,schijnt dat het flink gaat plensen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Geweldig einde van het seizoen! regen alles zit tegen bij de top clubs.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hoezo tegen?Heb je van der Gijp niet gehoord bij VI.Het schijnt dat elke voetballer het wel lekker vindt z'on plensbui |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Remco K,Freakie,Sjakiepakie,Fsidevak129,Altijd prijs in de K,Dapp're strijder,SanderS,Alibabba,Ride,Aaaaight, en alle andere mensen op dit forum heb je een Boedha beeld in huis,wrijf hem op over zijn buik en we worden kampioen.Bijgeloof is heel belangrijk voor voetballers.Overigens moet je die Boedha van iemand hebben gekregen andes werkt het niet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja maar iedereen kan zoveel lullen.. regen is niet fijn.. ja als je weken lang zon heb en het elke dag 45 graden is wel.. T is altijd minder in de regen! Maar dat is alles tegen voor de topclubs.. miss dus wel beter voor ajax? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Op een nat veld kan je de bal sneller spelen (te nat niet want dan smoord de bal)en is dus een voordeel voor een aanvallende ploeg |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja.. voordeel waarom is t voetbal altijs slecht als het regent.. om de reden die jij aangeeft.. vaak zijn ballen PRECIES op maat maar als die zo gegeven worden dan zijn ze niet goed.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 mei 2010 - 21:56 schreef freakie het volgende:Tsja.. voordeel waarom is t voetbal altijs slecht als het regent.. om de reden die jij aangeeft.. vaak zijn ballen PRECIES op maat maar als die zo gegeven worden dan zijn ze niet goed.. Het is voor Ajax morgen een heel groot voordeel als het regent, want het schijnt in Nijmegen een knollentuin te zijn. Een nat veld speelt Ajax in de kaart, want het voetbal wat Ajax wil spelen komt dan het beste tot uitdrukking. |
|
|
|