BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoordsupporter wil schadevergoeding KNVB...

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dit topic is een vervolg op het topic:  Op het kaartje staat in dat er maar één finale is en wel op 25 april.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 21 april 2010 - 17:58   quote  deeplink  
Supporter Dirk Vermaat wil een schadevergoeding van de KNVB, omdat de oorspronkelijke bekerfinale Feyenoord-Ajax niet is doorgegaan. Volgens Vermaat heeft de bond in strijd met de reglementen besloten tot een dubbele wedstrijd.

De claim bedraagt 60 euro: de reiskosten die moesten worden gemaakt om een kaartje te halen bij een ticketservice in Volendam. Vermaat: Hier in de regio Rotterdam was het veel te druk. Om zeker te zijn van een kaartje is mijn zoon de dag ervoor naar Volendam gegaan. De 30 euro voor dat kaartje krijg ik uiteraard terug, maar ik wil ook de reiskosten.

Vermaat weet waar hij het over heeft: hij is in het dagelijks leven advocaat in Barendrecht. De KNVB heeft speciale reglementen gemaakt voor deze bekerfinale. Daar staat in dat er maar één finale is en wel op 25 april. Van die datum kan alleen worden afgeweken als het slecht weer is, of als de burgemeester het verbiedt. Welnu: Aboutaleb heeft gezegd dat wat hem betreft de finale gewoon door kon gaan. De KNVB heeft dus eenzijdig besloten die wedstrijd af te gelasten en dat kan niet volgens de eigen regels.

Kort geding
De advocaat denkt dat het spelen van een dubbele finale zelfs bij de rechter kan worden tegengehouden. Dat had je dan natuurlijk eerder moeten doen, maar ik denk dat een kort geding kansrijk zou zijn. Feyenoord had in ieder geval op basis van de reglementen kunnen weigeren om de wedstrijd in tweeën te spelen.

Een woordvoerder van de KNVB zegt de brief van Dirk Vermaat met belangstelling af te wachten. Maar ik wijs er vast op dat er consensus was tussen alle partijen dat die ene finale niet doorging. We hebben gehandeld in de geest van de reglementen.

Vermaat, tot slot, heeft geen nieuw kaartje aangeschaft voor de return van de bekerfinale in de Kuip. Ik hoop natuurlijk dat Feyenoord wint, maar ik ga niet. Ik vind dit geen finale meer en ik denk dat een hoop mensen er zo over denken.

Bron: Rijnmond.nl
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 21 april 2010 - 17:59   quote  deeplink  
En als nou alle supporters alsnog garant staan voor een kortgeding???
R()b
 R()b - woensdag 21 april 2010 - 18:02   quote  deeplink  
Interessant verhaal!
M-FR1908
 M-FR1908 - woensdag 21 april 2010 - 18:48   quote  deeplink  
Terecht!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 21 april 2010 - 19:06   quote  deeplink  
wat een moeite
de.fan
 de.fan - woensdag 21 april 2010 - 23:43   quote  deeplink  
Zou wel mooi zijn! Een finale in de mooiste kuip. 1 Wedstrijd zoals het hoort
sevillana
 sevillana - donderdag 22 april 2010 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 april 2010 - 18:48 schreef M-FR1908 het volgende:
Terecht!
Eens
bram
 bram - donderdag 22 april 2010 - 16:29   quote  deeplink  
zoals ik leon al heb toegezegd,ik wil eventueel wel de kosten voor mijn rekening nemen
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 22 april 2010 - 16:57   quote  deeplink  
dit moeten we met zijn allen doen!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 22 april 2010 - 20:03   quote  deeplink  
Nieuws
Supporter eist 450 euro + 30 euro ticketkosten van de KNVB
Gisteren is via de media bekend geworden dat advocaat en Feyenoordsupporter Dirk Vermaat een schadevergoedingsclaim gaat indienen bij de KNVB omtrent zijn kaartje van de bekerfinale. Echter stuitte hij vandaag op het feit dat supporters ook recht hebben op een schadevergoeding à 450 euro omdat de KNVB heeft gehandeld in strijd met de standaardvoorwaarden door de bekerfinale nu over twee wedstrijden te spelen. Dit staat achterop het wedstrijdkaartje vermeld (onderstaande foto, rood omcirkeld).
Dit heeft er toe geleid dat zijn schadevergoedingclaim nu ruim €500 bedraagt. Mocht hij deze schadevergoeding toegewezen krijgen, dan zou dit betekenen dat iedere Feyenoordsupporter die een kaartje heeft gekocht voor de oorspronkelijke bekerfinale van 25 april 2010 in de Kuip te Rotterdam recht heeft op dit bedrag van minimaal €480 euro. Als iedereen, dus 10.000 personen dit zou doen, dan hebben zij allemaal de kosten voor de seizoenkaart van volgend jaar terug, en de KNVB zit opgezadeld met een schadeclaim van €5.000.000. Dat zou de perfecte revanche op de KNVB zijn, die onze mooie bekerfinale heeft ontnomen.

Kaartje al opgestuurd? Geen probleem, maak een kopie van het afschrift dat u de 30 euro heeft teruggestort gekregen van de KNVB. Het enige wat zij dan hoeven te doen is wachten op uitspraak in deze zaak, waar jullie natuurlijk van op de hoogte worden gehouden. Het zou toch zonde zijn als je ruim €500 euro en een mooie kans om de KNVB terug te pakken laat liggen?

Bron: Feyenoordnet.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 april 2010 door Feyenoord till i die --
Xapter
 Xapter - donderdag 22 april 2010 - 20:09   quote  deeplink  
Dat zou wat zijn!!
in principe heeft iedereen er dan recht op..
Maar knvb krijgt waarschijnlijk weer hand boven het hoofd van hogere hand..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 22 april 2010 - 20:11   quote  deeplink  
Dat zou pas echt een stunt zijn. Dan hebben ze niet eens geld meer voor een WK!
sevillana
 sevillana - donderdag 22 april 2010 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 april 2010 - 20:11 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Dat zou pas echt een stunt zijn. Dan hebben ze niet eens geld meer voor een WK!
idd, ben benieuwd naar de afloop
hotjumper
 hotjumper - donderdag 22 april 2010 - 20:47   quote  deeplink  
hahahahaha ga ik zeker doen....
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 22 april 2010 - 21:11   quote  deeplink  
hahahahahaha ik ook
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 23 april 2010 - 19:42   quote  deeplink  
Ik ook!!! met zijn aaallen , met zijn aaaaallen!!!!
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 23 april 2010 - 19:42   quote  deeplink  
Ik ook! Emotionele schade wegens de ontroering voor mijn medesupporters. Mijn psychiater draait overuren om het geld op de bank te zetten!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 23 april 2010 - 19:43   quote  deeplink  
Met zijn allen incasseren in Zeist als hij wint?????????
Dubbel leuk als we ook nog eens de beker winnen!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 april 2010 door Feyenoord till i die --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5177
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoordsupporter wil schadevergoeding KNVB...









0.0056068