BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Doet is lezen Gudde!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
bron: http://www.lunaticnews.nl/index.php?q=node/10242

Feyenoord: De Liefde die van één kant komt.

Iedereen weet dat Feyenoord momenteel financieel in zwaar weer zit. Om weer een klein beetje geld binnen te halen, is onlangs Feyenoord Werkt gelanceerd. Het is voor mij het zoveelste teken dat de heren in het Maasgebouw geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Om aan geld te komen maakt de directie keer op keer de verkeerde keuzes. De supporters maken Feyenoord groot. De houding tegenover de supporters is echter al jarenlang om te huilen. In het Maasgebouw zien zij de supporters echter als geldbetalende lastposten. Het beleid laat echter structureel zien dat er verkeerde keuzes worden gemaakt.

Om goed beleid te voeren is het van belang om te bepalen wat jouw bedrijf onderscheid van de concurrentie. Je moet datgene waar je goed in bent uitvergroten en proberen daar zoveel mogelijk uit te halen. Verder moet je bij de kern blijven en zorgen dat je dat goed doet. Dat er op creatieve manieren naar geld wordt gezocht is voor te stellen, maar dat is onzinnig als je de kernkwaliteiten verwaarloosd. Wat Feyenoord uniek maakt is het immense, fanatieke en hondstrouwe Legioen. Daar is dus geld te halen. Feyenoord gedraagt zich echter als een olifant in een porseleinkast en maakt juist meer stuk dan dat ze opleveren.

Al jarenlang probeert Feyenoord geld te genereren door de supporters. Jaren geleden al met het Feyenoord premie effect en meer recentelijk met het Legioen en dus meer recent met Feyenoord Werkt. Ook worden de prijzen van de seizoenkaarten verhoogd, nadat al eerder de gratis seizoensopening werd geschrapt. En Feyenoord Werkt is dus weer een nieuw initiatief. Een supporters gaat via Feyenoord Werkt aan de slag en dat levert Feyenoord geld op. Als je denkt dat bedrijven Feyenoord gaan betalen voor het aannemen van supporters dan heb je het fout, de opbrengsten worden indirect door de fans betaald.

Als Feyenoord supporters gunnen wij Feyenoord het beste en we willen best wat inleveren. Het moet echter allemaal wel van twee kanten komen. Je blijft immers ook niet bij je vrouw als ze het enkel van je geld moet hebben. Bij de relatie tussen Feyenoord en de supporters komt de liefde echter al jaren van één kant. Terwijl Feyenoord met links het geld uit de zakken van de supporters aan het kloppen is, zo slaan zij met rechts de supporters keer op keer vol in het gezicht. Er wordt ruziegemaakt met de FSV. Trouwe supporters die een mening hebben die tegen de Nederlandse Publieke Opinie ingaat (who cares?) krijgen een stadionverbod voor een onderonsje op het trainingsveld. En al jaren laat Feyenoord de meeste belachelijke maatregelen ten opzichte van supporters toe. Bij de discussie voor de bekerfinale had Feyenoord zijn poot recht moeten houden voor meer kaarten. Maar de directie heeft de ruggengraat van een frikadel en heeft zich laten overlopen door 020, de KNVB en Den Haag.

Wanneer gaan ze in het Maasgebouw nou eens beseffen dat het Legioen het enige waardevolle bezit van Feyenoord is. Samen maken wij deze club groot. Maar de directie, die overigens al heeft aangetoond te beschikken over heel weinig bedrijfskundig inzicht, kiest structureel het verkeerde pad. Kom voor de fans op. Laat het Legioen met alle mitsen en maren groeien en trek je van niemand wat aan. Zorg dat je het Legioen achter je krijgt, dan komen de financiële voordelen vanzelf. Dat is de volgorde. En niet anders.

Overigens vind ik dit alles van zoveel onkunde getuigen dat ik vind dat alle verantwoordelijken met de tijd het veld moeten ruimen. Op die voor ons o zo belangrijke posities willen we mensen hebben die snappen wat Feyenoord groot maakt en die beschikken over enigszins wat bedrijfskundige kennis. Als er niet snel iets gaat veranderen zal een stadion voor 80.000 mensen de volgende grote fout zijn. Hoewel ik ook droom van een nieuwe Kuip waar 80.000 mensen uit hun plaat gaan, is het bedrijfskundig gezien op dit moment een fout. 80.000 is lastig te vullen en daardoor vergaat de noodzaak om een seizoenkaart af te schaffen. Tegen RKC speel je dan voor 20.000 mensen. Maar dat is al helemaal het geval als Feyenoord de houding ten opzichte van de supporters niet gaat veranderen.

De liefde moet wel van twee kanten komen.

J.
bram
 bram - dinsdag 27 april 2010 - 07:23   quote  deeplink  
van daar mijn initiatief,maar ff pauze op dat gebied,
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 07:24   quote  deeplink  
wat in het vat zit verzuurt niet.
bram
 bram - dinsdag 27 april 2010 - 07:27   quote  deeplink  
zeker niet,maar er is gewoon teveel aan het gebeuren,trouwens goed verhaal
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 08:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 07:27 schreef bram het volgende:
zeker niet,maar er is gewoon teveel aan het gebeuren,trouwens goed verhaal
ja las het op lunatic news, heb al een tijd hetzelfde gevoel, scheelde mij weer een hoop typ werk!
Milo
 Milo - dinsdag 27 april 2010 - 08:50   quote  deeplink  
punt
Feyenoord1111111
 Feyenoord1111111 - dinsdag 27 april 2010 - 08:51   quote  deeplink  
Je hebt helemaal gelijk hotjumper v/d Herik moet terug die was nooit te bang om tegen de 020 stroom in te gaan
KKL
 KKL - dinsdag 27 april 2010 - 08:57   quote  deeplink  
Heel goed en onderbouwd verhaal waar geen speld tussen te krijgen is.

Met dit huidige bestuur heb ik het gevoel dat we alle kanten opgaan behalve de goeie!
En nee ik hoef GKL niet terug maar ik zal wel eerste zijn die staat te juichen wanneer de huidige directie opstapt.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 18:25   quote  deeplink  
Geweldig stuk!!!! We moeten gewoon hetzelfde doen als bij Bosz. 6 mei met zijn allen naar het maasgebouw (als we verliezen anders betere bezigheden)en het opstappen van Gudde en Jacobs eisen. In wouter Bos hebben denk ik een goede opvolger en dat zegt iemand die een afkeer van de PVDA heeft. Toch weet ik zeker dat hij het veel beter zal doen. (al is dat niet moeilijk)
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 27 april 2010 - 18:52   quote  deeplink  
gudde, word lekker hoofd bestuurdert bij msv,71 en laat ons met rust! jacobs wegwezen!!!! we willen woutert!!!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 18:54   quote  deeplink  
Gudde moeten ze op 6 mei voor de wedstrijd los laten op het stadionplein!!! het zelfde dat ze Volkert van de Graaf moeten moeten los laten met tijd en datum op de Coolsingel!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Doet is lezen Gudde!









0.0077848