BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Tussen hooligans denk ik om mijn neusbotje

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
KKL
 KKL - dinsdag 27 april 2010 - 11:49   quote  deeplink  
Ooit zorgde een onfortuinlijk misverstand tussen mij en een knappe reisleidster er voor dat ik aan boord ging van een Martinair-toestel vol Nederlandse voetbalsupporters. De bestemming was Goodison Park, het stadion van Everton.

Een deel van de passagiers bleek helaas te bestaan uit hooligans, maar toch viel de heenreis mee. De enige sisgeluiden die ik die vroege ochtend hoorde, kwamen van de blikjes bier die om me heen in steeds hogere frequentie werden opengetrokken.

Eenmaal in Engeland werden we naar een groot parkeerterrein geleid. Daar was ook de knappe reisleidster. Ze maakte een wijds gebaar naar zo'n vijftig genummerde bussen. Bijna allemaal waren ze gloednieuw. Alleen nummer 41 zag er oud en vervallen uit. Dat was mijn bus. En die van de hooligans.

Ik ging op de achterbank zitten en deed net of ik er niet was. Voorin de bus pakte een medereiziger intussen geroutineerd de bril van de chauffeur af en brak hem in tweeën. Op de tast werden we naar het stadion gereden.

Onderweg draaiden twee hooligans steeds hun kale hoofd naar me om. 'Politie', zei de een uiteindelijk. 'Een stille', zei de ander. Alleen dat laatste klopte, maar dat zei ik niet. Ik zei namelijk helemaal niks.

Bus 41 kwam ons na de wedstrijd ook weer ophalen. Op weg naar het vliegveld werden we bekogeld. Engelsen gooiden stenen vanuit een donker park. Het glas vloog door de bus. Mijn medepassagiers wilden er nu graag uit. Om dat de chauffeur duidelijk te maken gooiden ze een metalen EHBO-koffer door zijn ruit.

Eenmaal op de luchthaven reden we tot aan de vliegtuigtrap. Niemand hoefde zijn paspoort of boardingpass te laten zien. Toen we opstegen bleken er meer passagiers dan stoelen te zijn. Toch sommeerde de piloot iedereen te gaan zitten.

Het toestel leek meer op een vliegend café. De gangpaden stonden vol supporters. Ze zongen: 'De piloot is een jood'.

Na een voedselgevecht bij het uitdelen van de maaltijden, hadden de meeste stewardessen zich opgesloten in de wc. Op een paar plekken in het vliegtuig droop de huzarensalade langs de raampjes. Eenmaal boven Het Kanaal stak een man voor de grap een stuk van een krant in brand. Na de landing werd, ter afsluiting, de cockpit bestormd.

Van alle naïeve dingen die er de afgelopen weken weer over het hooligansprobleem werden gezegd, was het naïefste toch wel dat een grotere sociale controle op de tribune het probleem moet oplossen. Mensen die dat zeggen, weten niet met wie ze te maken hebben.

Die realiseren zich ook niet dat de grote clubs al jaren worden gegijzeld door hun eigen harde kern, en dat er pas iets kan veranderen zodra de bestuurders zich openlijk durven distantiëren van hun eigen herrieschoppers, in plaats van ze constant naar de mond te praten uit vrees voor terreur.

Maar dat is makkelijk gezegd.

Toen we in de aankomsthal van Schiphol kwamen en de Marechaussee tussen de hooligans klaarstond om getuigen te horen, liep iedereen door. Ook ik. Want natuurlijk acht ik sociale controle een groot goed en hecht ik ontzettend veel waarde aan mijn burgerplicht. Maar toch nét iets meer aan mijn neusbotje.

Michel van Egmond - Voetbal International

hahaha lacheh om dit terug te lezen....aangezien ik er toen ook bij was in die bus en het vliegtuig hahaha

maar deze column gaat over zo'n 15 jaar geleden wat er toen gebeurd is....dus snap niet echt wat hij hiermee wilt?
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 11:54   quote  deeplink  
wellicht omdat nu het gros van de zaken die niet door de beugel kunnen, door de politie gepleegd wordt.
KKL
 KKL - dinsdag 27 april 2010 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 11:54 schreef hotjumper het volgende:
wellicht omdat nu het gros van de zaken die niet door de beugel kunnen, door de politie gepleegd wordt.
ooooh zou dat het zijn?!!?

wanneer gaan wij zo'n ME busje 2e hands opkopen?

wil ook nog weleens voor hooligan willen spelen zonder daar voor gestraft te worden!!
Milo
 Milo - dinsdag 27 april 2010 - 12:42   quote  deeplink  
lachen stuk zeg, had hij maar een goed kaartje moeten kopen ;)
NRAforEVER
 NRAforEVER - dinsdag 27 april 2010 - 15:17   quote  deeplink  
@KKL

Van Egmond heeft de intentie met deze column om aan te geven dat "sociale controle" in en rondom het stadion, geen kans van slagen heeft.. aangezien de meeste mensen letterlijk en figuurlijk gehecht zijn aan hun neus(geen Ajax grap)beentje.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 17:59   quote  deeplink  
Ze moeten eens sociale controle op de politie uitvoeren!!! de groep raddraaiers word met de dag groter door het machtsvertoon van de politie. Tot ze straks weer tegen duizenden staan en dan zijn wij weer de vuilakken!!!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 27 april 2010 - 18:03   quote  deeplink  
als er een hooligan dienstplicht is meld ik me aan! ben het zat om in een hokje gezet te worden. ik ben al 32. en heb niet eerder in dienst gezeten. maar als er een scf kamp is waar ik opgeleid kan worden lijkt me dat een goed plan. ik ben 190 en 100 kilo. maar met een beetje training is dat zo weer 90. graag adviezen
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 18:09   quote  deeplink  
Dat is dus wat ik bedoel. De haat word gekweekt!!! Een wij krijgen altijd de beschuldigende vinger. De haat tegen 020 komt door KNJB, media, politiek, politie en de neuzen zelf. De haat tegen de politie moet je voor bij de politiek en politie zelf zijn!!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 27 april 2010 - 18:15   quote  deeplink  
ik ben van nature helemaal niet agressief. als ik maar genoeg drink en blow. maar als ik daarmee stop zou ik van grote waarde kunnen zijn. zeker de eerste weken. dan vlieg ik tegen de muren op. hahahaha
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 18:16   quote  deeplink  
Drinken kan bij mij toch ook wel mijn temperament flink omhoog halen hoor. die joint is van een andere orde. Dat is dan wel weer een voordeel dat er in de Kuip op 6 mei niet gerookt mag worden!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 27 april 2010 - 18:22   quote  deeplink  
ik als adhder word rustig van blowen, en pils bevordert het slapen. hahaha. dan is het in balans. stop ik ben ik echt een draak van een mens. wel een goed hart. maar super snel geirriteerd, en behoorlijk opvliegerig. hahaha. pierre wind, maar dan kan ik niet koken en behoorlijk schelden. lol
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 18:26   quote  deeplink  
Wij moeten eens afspreken!! Word dan gezellig denk ik. Drinken maakt mij alleen wel meer Hyper!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 18:30   quote  deeplink  
ik ben de rust zelve altijd....
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 18:34   quote  deeplink  
Ik alleen als ik slaap en zelfs dan vraagt mijn vrouw nog wel eens wat vor nare dromen ik allemaal wel niet gehad heb. En ik zeg dan "QUE".
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 27 april 2010 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 18:30 schreef hotjumper het volgende:
ik ben de rust zelve altijd....
nog wel
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 19:31   quote  deeplink  
ik gedraag me altijd keurig, ook met een slok op
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 19:47   quote  deeplink  
Ik niet!!!! Soms ben ik de gereincarneerde duivel. Ook zonder drank of drugs!!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 27 april 2010 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 19:31 schreef hotjumper het volgende:
ik gedraag me altijd keurig, ook met een slok op
ik schijn altijd een vrolijke babbelaar te worden als ik dronken ben
Quiroz
 Quiroz - dinsdag 27 april 2010 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 20:35 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

ik schijn altijd een vrolijke babbelaar te worden als ik dronken ben
hoevaak per week ben jij in hemelsnaam dronken dan?
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 20:53   quote  deeplink  
ik ben geheel onthouder
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 21:06   quote  deeplink  
Van niet drinken???
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 27 april 2010 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 20:52 schreef Quiroz het volgende:

[..]

hoevaak per week ben jij in hemelsnaam dronken dan?
Kan je zo terug zien aan de datums van zijn berichten! Elke dag!!!!!!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 21:32   quote  deeplink  
nee ik onthoud hele dingen
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 27 april 2010 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 21:07 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Kan je zo terug zien aan de datums van zijn berichten! Elke dag!!!!!!
ssssssssssstttttttttttt hahahahaha
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 27 april 2010 - 21:59   quote  deeplink  
"Tussen hooligans denk ik om mijn neusbotje"
tsja moet je niet snuiven denk ik dan
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 april 2010 - 22:45   quote  deeplink  
1 ding het gaat niet goed komen als we 6 mei verliezen..
in dit geval denk ik dat 2 mei al een risico wedstrijd gaat worden..

Hallo Meneer van Schaik, Normaal gesproken begin ik een brief altijd met beste of geachte, maar in dit geval laat ik dat alvast achterwege, het zet tenslotte lekker de toon want zo geacht of best is het allemaal niet meer vandaag de dag. Ik mail u naar aanleiding van het excellente media optreden dat u vandaag de dag (maandag 26 april) ten deel valt. U was gisteren, zo schrijven diverse media waaronder sensatiekrant AD, op het Stadhuisplein te Rotterdam. Aldaar was ene grote groep voetballiefhebbers samen gekomen om onder het genot van een zonnetje en een drankje samen te kijken naar de verneukte bekerfinale: Ajax - Feyenoord.

Samen is daarin vooral het sleutelwoord, want voetbal hoor je samen te kijken, met vrienden en bekenden, zo ook gisteren waar ik mij ook bevond op het stadhuisplein, specifieker: op het terras van eet en drinkgelegenheid; t Fust.

Een korte notitie: voordat ik daar aangekomen was, mocht ik al een kleine 5 keer (waarvan ik weet) op de foto (politie die mij specifiek op de foto zette) en werd mijn ID gecontroleerd omdat ik een Feyenoordshirt droeg en daarmee volgens (de overigens op dat moment relaxte MEer) tot de risicogroep behoor. Gelukkig werden alle mensen met een Albert Heijn tas ook aangehouden en gecontroleerd op een ID, want zo bleek: ook iedereen die bij Albert Heijn winkelt brengen we vanaf nu in kaart, ze kunnen tenslotte binnen nu en 100 jaar wel eens wat pikken uit de winkel.

Enfin, ik was dus op het terrein van het Fust, zet maar waar volgens dezelfde sensatiekranten alles los ging en daarom de ME ingreep, ik kan u vertellen dat het enige wat los ging de plastic bekers uit de handen toen de ME spontaan uit de kelder kwam denderen en iedereen in de rug naar buiten sloeg. Gelukkig was hier alle aanleiding voor want er werden antisemitische liederen gezongen als: Hand in Hand, Kameraden, en Mijn Feyenoord. Ik neem aan dat u inmiddels al gestopt bent met het lezen van deze email, waarschijnlijk al na de eerste zin. Politici hebben tenslotte allemaal boter op hun hoofd in dit land, en contact met de burgers hebben ze liever niet, desalniettemin geef ik u ook nog even een opsomming van wat IK wél heb waargenomen gisteren op het stadhuisplein (in chronologische volgorde):

Ik bevond mij op het toilet van het Fust (u denkt nu uiteraard om te snuiven, maar helaas gewoon om een sanitaire stop te plegen). Toen ineens zon 15 MEers uit de riolering kwamen gekropen en via de trap naar boven gingen. Ze liepen voor me en maakten hardhandig een doorgang, de stoelen en mensen werden in het rond geschopt door deze 15 personages.

Notitie: Ik zal niet ontkennen dat er in de voetbalwereld geen drugs gebruikt wordt, de afgelopen 7 jaar heb ik bijna geen wedstrijd gemist en ben zodoende regelmatig met grootverbruikers in aanraking geweest. Ik herken de symptomen van iemand die -zoals ik dat mooi noem- doorgesnoven is ik raad u aan om eens een potje urine af te tappen van de moderne ridders want ze stonden zo strak als de kabels van de Erasmusbrug.

Toen de heren zich eenmaal naar buiten hadden geslagen werd er op het terras uiteraard ook even ruimte gemaakt, en nu gaat het pas echt boeiend worden. Twee kinderen van, ik schat 14 jaar oud werden door een MEer met zijn schild over een stoel geworpen, om er vervolgens dreigend met een knuppel achteraan te zwaaien.

Links en rechts op het terras zaten ook normale mensen (om in termen te blijven die jullie hanteren: Buiten de doelgroep vallende mensen) die genoten van de sfeer die de voetbalsupporters tot dusver hadden gecreëerd op het terrein. De sfeer die de ME echter aan het creëren was genoten ze minder van, een tafel waaraan een aantal studentes zaten werd leeg-geslagen alsof het een bevrijding betrof van een gijzeling. Gelukkig hadden de MEers hier veel spijt van, zo strak als een snaar waren er achter de maskers flinke grijnzende tronies te zien.

Terwijl buiten het terras vakkundig ontruimt werd, was het binnen inmiddels hysterisch, een zwangere vrouw liep huilend in het rond. En bij het raam stond een meisje met tranen in de ogen want aan de andere kant van het raam kreeg haar vriend enkele vakkundige klappen op het hoofd. Dat zal een geweldig romantische date geweest zijn eentje om nooit te vergeten!

De mooiste bewaar ik als laatste, in de verte ontwaarde ik een vrouw, met kinderwagen, die bevond zich net als u ook op het stadhuisplein. Een MEer vroeg haar haast te maken (ongetwijfeld iets in de trend van: doorlopen k*nkerhoer, want op het terras van t Fust was de taal niet veel beter die uit de monden van de doorgesnoven MEers kwam.) zonder op een reactie te wachten kreeg de vrouw een tweetal klappen op de rug (!!) en werd haar kinderwagen uit de handen getrokken terwijl ze het terrein afgejaagd werd. De kinderwagen met daarin de baby bleef achter de linies staan, als een gewonde soldaat.

Dit was een korte opsomming van mijn ervaringen van gisteren, al schieten woorden tekort voor de gewelddadige manier van optreden die mij deed denken aan familieverhalen over nazis en de Stasi uit vergane tijden. Ik had me voorgenomen om er maar geen aandacht aan te geven, aangezien negatieve aandacht in dit land beloond wordt met telefoontaps en mogelijk klopt er nog wel een dappere agent op mijn deur naar aanleiding van dit mailtje. Toch wijk ik af van mijn protocol want zoals ik en u weten, was u ook op het stadhuisplein, en volgens de sensatiekranten had u ook een mening over bovenstaande feiten:

Raadslid Hennie van Schaik van Leefbaar Rotterdam kwam zondag zelf een kijkje nemen op het Stadhuisplein. Het zero tolerance-beleid van de politie stemde hem juist tevreden.

Nu vraag ik mij daadwerkelijk af; bent u wel capabel met betrekking tot sociale omgang en contacten, geschikt om enige vorm van publieke functie te vervullen?

Want als de situatie zoals die zich gisteren voordeed in Rotterdam u tevreden stemde dan raad ik u aan uzelf te laten onderzoeken bij een psychiater. Wat zich gisteren allemaal voordeed was buiten alle proporties en mag NOOIT maar dan ook NOOIT een politicus tevreden stellen, of vind u het wel normaal om kinderen, jonge vrouwen en vrouwen met kinderwagens in elkaar te slaan omdat ze zogenaamd antisemitische leuzen aan het scanderen waren?

Ik hoop dat u van uw troon komt naar aanleiding van deze mail, dat uw gedachten weer een weg terugvinden naar de realiteit van het dagelijks bestaan, dat u uw functie zal vervullen zoals een politicus dat behoort te doen: een waslijst met vragen stellen over de bizarre kosten en maatregelen die 25 april te Rotterdam met zich meebrachten, en als laatste minimaal ontslag van de tientallen relgeile MEers die op basis van zelfverzonnen feiten ordehandhaving uitvoerde op een manier waar de Taliban jaloers op zou zijn.

Ik groet u en verwacht openlijke excuses via de media over uw opmerking.

Een Feyenoorder
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 april 2010 - 22:47   quote  deeplink  
@the fan,alvast bijvoorbaat krijg jij lekker een zeepoog baggerlip.
Red
 Red - woensdag 28 april 2010 - 04:27   quote  deeplink  
Ik hoorde dat "de doelgroep" komende wedstrijd niet eens in Rotterdam te vinden is maar in Nijmegen!
Dit gaat echt nergens meer over.
Dat word dus rellen in Rotterdam (al dan niet aangesticht door de ME) en in Nijmegen en de media heeft weer heerlijk voer om onze club verder naar de kloten te helpen.

Zelfs als we die knote appel zouden winnen loopt het nog fout, wedden!

Aboutalip en de KNJB zijn bezig met een "Road to Destruction", dat gevoel heb ik er van.

Kunnen we 6 mei niet overslaan met z'n allen? Gewoon een dag op de bank blijven liggen zou niet verkeerd zijn hehehe

Ik slaap er al een tijd slecht door en zal er niet beter op worden vrees ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 april 2010 door Red --
hotjumper
 hotjumper - woensdag 28 april 2010 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 april 2010 - 04:27 schreef Red het volgende:
Ik hoorde dat "de doelgroep" komende wedstrijd niet eens in Rotterdam te vinden is maar in Nijmegen!
Dit gaat echt nergens meer over.
Dat word dus rellen in Rotterdam (al dan niet aangesticht door de ME) en in Nijmegen en de media heeft weer heerlijk voer om onze club verder naar de kloten te helpen.

Zelfs als we die knote appel zouden winnen loopt het nog fout, wedden!

Aboutalip en de KNJB zijn bezig met een "Road to Destruction", dat gevoel heb ik er van.

Kunnen we 6 mei niet overslaan met z'n allen? Gewoon een dag op de bank blijven liggen zou niet verkeerd zijn hehehe

Ik slaap er al een tijd slecht door en zal er niet beter op worden vrees ik.
toen ik afgelopen zondag thuis zat ging het ook fout...
KKL
 KKL - woensdag 28 april 2010 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 april 2010 - 07:02 schreef hotjumper het volgende:

[..]

toen ik afgelopen zondag thuis zat ging het ook fout...
had je bij mij moeten kijken afgelopen zondagmiddag hahaha

die hooligan van west ham was overgekomen en kwam langs samen met O. uit H. ff langs op kraambezoek......wat een ellende hahahaha

heb trouwens voor Mecx een super gaaf tenue gekregen van de Hammers!
ik neem die kleine zondag mee naar de Kuip dus dan zie je het wel
rico feyenoord
 rico feyenoord - woensdag 28 april 2010 - 09:06   quote  deeplink  
jongens,
heb een geweldig lied voor als 020 GEEN kampioen wordt!!!! (deuntje is van Guus meeuwis-ik loop hier alleen,,,, refrein)

''en ik loop hier alleen, op een stil Leidse plein,
ik had graag weer eens een kampioen willen zijn!,
maar het feest is niet hier, dat is waar ik van baal,
want het feest is bij Twente, want daar is de schaal!!!!!

reacties graag????
hotjumper
 hotjumper - woensdag 28 april 2010 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 april 2010 - 09:06 schreef rico feyenoord het volgende:
jongens,
heb een geweldig lied voor als 020 GEEN kampioen wordt!!!! (deuntje is van Guus meeuwis-ik loop hier alleen,,,, refrein)

''en ik loop hier alleen, op een stil Leidse plein,
ik had graag weer eens een kampioen willen zijn!,
maar het feest is niet hier, dat is waar ik van baal,
want het feest is bij Twente, want daar is de schaal!!!!!

reacties graag????
erg goed ik zal oefenen
KKL
 KKL - woensdag 28 april 2010 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 april 2010 - 09:06 schreef rico feyenoord het volgende:
jongens,
heb een geweldig lied voor als 020 GEEN kampioen wordt!!!! (deuntje is van Guus meeuwis-ik loop hier alleen,,,, refrein)

''en ik loop hier alleen, op een stil Leidse plein,
ik had graag weer eens een kampioen willen zijn!,
maar het feest is niet hier, dat is waar ik van baal,
want het feest is bij Twente, want daar is de schaal!!!!!

reacties graag????
wie is Guus Meeuwis???
Milo
 Milo - woensdag 28 april 2010 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 22:47 schreef Leon FR1908 het volgende:
@the fan,alvast bijvoorbaat krijg jij lekker een zeepoog baggerlip.
idd pannekoek en nu jij weer!!!!!!!!!!!!
rico feyenoord
 rico feyenoord - woensdag 28 april 2010 - 09:17   quote  deeplink  
o jaa, praatjes,
ik hoop dat het wordt gezongen OVERAL!!!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 28 april 2010 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 20:53 schreef hotjumper het volgende:
ik ben geheel onthouder
ik drink al tijden geen druppel meer.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 28 april 2010 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 - 22:45 schreef Leon FR1908 het volgende:
1 ding het gaat niet goed komen als we 6 mei verliezen..
in dit geval denk ik dat 2 mei al een risico wedstrijd gaat worden..

Hallo Meneer van Schaik, Normaal gesproken begin ik een brief altijd met beste of geachte, maar in dit geval laat ik dat alvast achterwege, het zet tenslotte lekker de toon want zo geacht of best is het allemaal niet meer vandaag de dag. Ik mail u naar aanleiding van het excellente media optreden dat u vandaag de dag (maandag 26 april) ten deel valt. U was gisteren, zo schrijven diverse media waaronder sensatiekrant AD, op het Stadhuisplein te Rotterdam. Aldaar was ene grote groep voetballiefhebbers samen gekomen om onder het genot van een zonnetje en een drankje samen te kijken naar de verneukte bekerfinale: Ajax - Feyenoord.

Samen is daarin vooral het sleutelwoord, want voetbal hoor je samen te kijken, met vrienden en bekenden, zo ook gisteren waar ik mij ook bevond op het stadhuisplein, specifieker: op het terras van eet en drinkgelegenheid; t Fust.

Een korte notitie: voordat ik daar aangekomen was, mocht ik al een kleine 5 keer (waarvan ik weet) op de foto (politie die mij specifiek op de foto zette) en werd mijn ID gecontroleerd omdat ik een Feyenoordshirt droeg en daarmee volgens (de overigens op dat moment relaxte MEer) tot de risicogroep behoor. Gelukkig werden alle mensen met een Albert Heijn tas ook aangehouden en gecontroleerd op een ID, want zo bleek: ook iedereen die bij Albert Heijn winkelt brengen we vanaf nu in kaart, ze kunnen tenslotte binnen nu en 100 jaar wel eens wat pikken uit de winkel.

Enfin, ik was dus op het terrein van het Fust, zet maar waar volgens dezelfde sensatiekranten alles los ging en daarom de ME ingreep, ik kan u vertellen dat het enige wat los ging de plastic bekers uit de handen toen de ME spontaan uit de kelder kwam denderen en iedereen in de rug naar buiten sloeg. Gelukkig was hier alle aanleiding voor want er werden antisemitische liederen gezongen als: Hand in Hand, Kameraden, en Mijn Feyenoord. Ik neem aan dat u inmiddels al gestopt bent met het lezen van deze email, waarschijnlijk al na de eerste zin. Politici hebben tenslotte allemaal boter op hun hoofd in dit land, en contact met de burgers hebben ze liever niet, desalniettemin geef ik u ook nog even een opsomming van wat IK wél heb waargenomen gisteren op het stadhuisplein (in chronologische volgorde):

Ik bevond mij op het toilet van het Fust (u denkt nu uiteraard om te snuiven, maar helaas gewoon om een sanitaire stop te plegen). Toen ineens zon 15 MEers uit de riolering kwamen gekropen en via de trap naar boven gingen. Ze liepen voor me en maakten hardhandig een doorgang, de stoelen en mensen werden in het rond geschopt door deze 15 personages.

Notitie: Ik zal niet ontkennen dat er in de voetbalwereld geen drugs gebruikt wordt, de afgelopen 7 jaar heb ik bijna geen wedstrijd gemist en ben zodoende regelmatig met grootverbruikers in aanraking geweest. Ik herken de symptomen van iemand die -zoals ik dat mooi noem- doorgesnoven is ik raad u aan om eens een potje urine af te tappen van de moderne ridders want ze stonden zo strak als de kabels van de Erasmusbrug.

Toen de heren zich eenmaal naar buiten hadden geslagen werd er op het terras uiteraard ook even ruimte gemaakt, en nu gaat het pas echt boeiend worden. Twee kinderen van, ik schat 14 jaar oud werden door een MEer met zijn schild over een stoel geworpen, om er vervolgens dreigend met een knuppel achteraan te zwaaien.

Links en rechts op het terras zaten ook normale mensen (om in termen te blijven die jullie hanteren: Buiten de doelgroep vallende mensen) die genoten van de sfeer die de voetbalsupporters tot dusver hadden gecreëerd op het terrein. De sfeer die de ME echter aan het creëren was genoten ze minder van, een tafel waaraan een aantal studentes zaten werd leeg-geslagen alsof het een bevrijding betrof van een gijzeling. Gelukkig hadden de MEers hier veel spijt van, zo strak als een snaar waren er achter de maskers flinke grijnzende tronies te zien.

Terwijl buiten het terras vakkundig ontruimt werd, was het binnen inmiddels hysterisch, een zwangere vrouw liep huilend in het rond. En bij het raam stond een meisje met tranen in de ogen want aan de andere kant van het raam kreeg haar vriend enkele vakkundige klappen op het hoofd. Dat zal een geweldig romantische date geweest zijn eentje om nooit te vergeten!

De mooiste bewaar ik als laatste, in de verte ontwaarde ik een vrouw, met kinderwagen, die bevond zich net als u ook op het stadhuisplein. Een MEer vroeg haar haast te maken (ongetwijfeld iets in de trend van: doorlopen k*nkerhoer, want op het terras van t Fust was de taal niet veel beter die uit de monden van de doorgesnoven MEers kwam.) zonder op een reactie te wachten kreeg de vrouw een tweetal klappen op de rug (!!) en werd haar kinderwagen uit de handen getrokken terwijl ze het terrein afgejaagd werd. De kinderwagen met daarin de baby bleef achter de linies staan, als een gewonde soldaat.

Dit was een korte opsomming van mijn ervaringen van gisteren, al schieten woorden tekort voor de gewelddadige manier van optreden die mij deed denken aan familieverhalen over nazis en de Stasi uit vergane tijden. Ik had me voorgenomen om er maar geen aandacht aan te geven, aangezien negatieve aandacht in dit land beloond wordt met telefoontaps en mogelijk klopt er nog wel een dappere agent op mijn deur naar aanleiding van dit mailtje. Toch wijk ik af van mijn protocol want zoals ik en u weten, was u ook op het stadhuisplein, en volgens de sensatiekranten had u ook een mening over bovenstaande feiten:

Raadslid Hennie van Schaik van Leefbaar Rotterdam kwam zondag zelf een kijkje nemen op het Stadhuisplein. Het zero tolerance-beleid van de politie stemde hem juist tevreden.

Nu vraag ik mij daadwerkelijk af; bent u wel capabel met betrekking tot sociale omgang en contacten, geschikt om enige vorm van publieke functie te vervullen?

Want als de situatie zoals die zich gisteren voordeed in Rotterdam u tevreden stemde dan raad ik u aan uzelf te laten onderzoeken bij een psychiater. Wat zich gisteren allemaal voordeed was buiten alle proporties en mag NOOIT maar dan ook NOOIT een politicus tevreden stellen, of vind u het wel normaal om kinderen, jonge vrouwen en vrouwen met kinderwagens in elkaar te slaan omdat ze zogenaamd antisemitische leuzen aan het scanderen waren?

Ik hoop dat u van uw troon komt naar aanleiding van deze mail, dat uw gedachten weer een weg terugvinden naar de realiteit van het dagelijks bestaan, dat u uw functie zal vervullen zoals een politicus dat behoort te doen: een waslijst met vragen stellen over de bizarre kosten en maatregelen die 25 april te Rotterdam met zich meebrachten, en als laatste minimaal ontslag van de tientallen relgeile MEers die op basis van zelfverzonnen feiten ordehandhaving uitvoerde op een manier waar de Taliban jaloers op zou zijn.

Ik groet u en verwacht openlijke excuses via de media over uw opmerking.

Een Feyenoorder
heb je een samenvatting voor me?
Quiroz
 Quiroz - woensdag 28 april 2010 - 18:42   quote  deeplink  
www.rtlgemist.nl
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 28 april 2010 - 18:43   quote  deeplink  
niet herhaling. SAMENVATTING:)
Quiroz
 Quiroz - woensdag 28 april 2010 - 18:45   quote  deeplink  
www.nos.voetbal.nl
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 28 april 2010 - 18:47   quote  deeplink  
zucht
Quiroz
 Quiroz - woensdag 28 april 2010 - 18:50   quote  deeplink  
:)
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 28 april 2010 - 18:50   quote  deeplink  
;)
Quiroz
 Quiroz - woensdag 28 april 2010 - 18:57   quote  deeplink  
:thefinger:
hotjumper
 hotjumper - woensdag 28 april 2010 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 april 2010 - 18:42 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

heb je een samenvatting voor me?
gezellig
biertje
lalalalala
tatu tatu tatu
hamas hamas
megafoon stem
hak hak hak
mn baby mn baby
terecht geweld
6 mei weer
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 28 april 2010 - 22:22   quote  deeplink  
megafoon, dan zal het wel weer niks zijn
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 28 april 2010 - 22:27   quote  deeplink  
Als we verliezen is die ME in ieder geval van mij en mijn vrienden!! Met mij waarschijnlijk nog vele anderen. Heb er vorige finale zelf een oud doorgesnoven maatje tussen zien staan!! Als ze oorlog willen kunnen ze oorlog krijgen!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 april 2010 door Feyenoord till i die --
marc078
 marc078 - woensdag 28 april 2010 - 23:48   quote  deeplink  
hahha mooi verhaaltje snap alleen niet hoe ze alle hoolies in 1 bus kenne krijge als, word hierop gecontroleerd ?
hotjumper
 hotjumper - donderdag 29 april 2010 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 april 2010 - 22:27 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Als we verliezen is die ME in ieder geval van mij en mijn vrienden!! Met mij waarschijnlijk nog vele anderen. Heb er vorige finale zelf een oud doorgesnoven maatje tussen zien staan!! Als ze oorlog willen kunnen ze oorlog krijgen!!
ik denk dat ik gewoon teleurgesteld afdruip....
KKL
 KKL - donderdag 29 april 2010 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2010 - 07:43 schreef hotjumper het volgende:

[..]

ik denk dat ik gewoon teleurgesteld afdruip....
het is een gewoonte geworden hahahaha en daarna weer verder met zuipen om het te vergeten hahahaa

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Tussen hooligans denk ik om mijn neusbotje









0.0090548