BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nabeschouwing Feyenoord - Ajax (KNVB-beker 2e finale 06-05-2010) : 1-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 05 mei 2010 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 21:12 schreef joduh het volgende:
goed gezegd stadgenootje,topic is er voor iedereen tog?en heb al veels teveel naar leraren moeten luisteren op school vroeger.
Inderdaad is het topic voor iedereen. Dat jij die woorden gebruikt moet je helemaal zelf weten. Zolang er geen scheldwoorden (ziektes) voorkomen vind ik alles best. Iedereen is oud en wijs genoeg om te weten hoever hij of zij kan gaan. Ik zit hier om te discusseren over Ajax en niet over hoe iemand typt, wat hij of zij schrijft en of zijn ABN (algemeen beschaafd Nederlands) goed genoeg is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 mei 2010 door amsterdammer113 --
alibabba
 alibabba - woensdag 05 mei 2010 - 22:08   quote  deeplink  
Morgen de 2e van de 2 bekerfinalewedstrijden in de Kuip om de Knvb-beker. Als ik ga kijken naar het aantal gewonnen Knvb-bekers van beide grootmachten zie ik dat Ons Aller Ajax 17x de beker mocht laten zien aan de menigte en Feyenoord 11x. Naar mijn weten hebben Ajax en Feyenoord mekaar slechts 3x eerder getroffen in alle edities ooit van de Nederlandse beker. 2x liep het voor Ajax slecht af, maar de 3e keer zit ons nog vers in het geheugen. De doelpunten hiervan zijn te zijn via; http://www.youtube.com/watch?v=O7f7hhQ6H0Y.

21x eerder speelde Ajax de finale van de nationale voetbalbeker en won er daarvan dus 17. Aanvoerder Joop Pelser was in 1917 de eerste Ajacied die de beker in ontvangst nam en aanvoerder Jaap Stam in 2007 de laatste.

Op 27 mei 1917 veroverde Ajax voor de eerste keer de Nederlandse beker. De Amsterdamse tweedeklasser ontving de toenmalige Holdertbeker (of NVB Beker) na een riante zege op derdeklasser VSV. In de hoofdstad won de ploeg van trainer Jack Reynolds met 5-0. Rinus Lucas (2), Jan van Dort, Jan de Natris en Theo Brokmann verzorgden de doelpunten.

In 1970, 1971 en 1972 wonnen de Ajacieden de KNVB Beker drie keer op rij; een unicum in de clubhistorie. Met hun successen in het cuptoernooi onderstreepten de Ajacieden hun pure voetbalklasse. In 1970 en 1972 deed Ajax bovendien ook al een succesvolle greep naar de landstitel. In 1972 voegden de Amsterdammers bovendien ook nog eens de Europa Cup en de Wereld Beker aan hun palmares toe. Ajax won dat jaar, kortom, alle prijzen die er in het clubvoetbal maar zijn te winnen.

Tot welk moois een bekerzege kan leiden, bewees de bekeroverwinning op RBC in 1986. Met de beker ontving de Amsterdamse club ook een toegangsbewijs voor deelname aan het Europacup II-toernooi (inmiddels opgegaan in het UEFA Cuptoernooi). Een jaar na de, in het oude Ajax-stadion de Meer, gespeelde bekerfinale won Ajax de Europa Cup voor bekerwinnaars met een 1-0 overwinning op Lokomotive Leipzig. Matchwinnaar werd Marco v.Basten.

Van een echt voetbal- en Ajax-feest was sprake op 20 mei 1993. De bekerfinale tussen Ajax en sc Heerenveen trok een volle Kuip, sinds 1989 hét vaste podium voor de finale. Ajax en Heerenveen maakten onvervalste reclame voor het voetbal. Na een heerlijke wedstrijd stapten de mannen van trainer Louis van Gaal als bekerwinnaars van de Rotterdamse mat. Ook op de tribunes was en bleef het feest. De supporters van beide bekerfinalisten vierden ook samen een mooi feestje. Hier een filmpje van die prachtige bekerwinst; http://www.youtube.com/watch?v=4JRHuVsyLT8

Ook op 7 mei 2006 was sprake van een feestelijke finale. Ajax besloot de onderhoudende eindstrijd met een zege op PSV (2-1). Klaas Jan Huntelaar loodste zijn ploeggenoten hoogstpersoonlijk voorbij de Eindhovenaren. De 2-1 viel in de laatste minuut en de enige PSVer die het net wist te vinden was oud-Ajacied Michael Lamey....:P

Een jaar daarna werd de laatste bekerwinst geboekt. In een spectaculair duel won Ajax de finale op 6 mei 2007 van AZ. De stand na 120 minuten voetbal was 1-1, Ajax won uiteindelijk na penalty's met 7-8.

Morgenavond moet Ajax glans gaan geven aan de prestaties van de afgelopen maanden en het seizoen afsluiten met een prijs. Een 2-0 voorsprong moet verdedigd worden in de Rotterdamse Kuip en als ik ga kijken naar de laatste jaren van Feyenoord-Ajax ( competitie, play-offs en Knvb-beker ) kom ik tot de conclusie dat het gaat lukken. Om een 2-0 achterstand weg te werken moet Feyenoord met 2 doelpunten of meer verschil winnen, een 3-1 of 4-2 betekent immers de hoofdprijs voor AJAX. De laatste keer dat Feyenoord in de Kuip de score haalde om de beker van morgen te winnen dateert van 17-11-1991, uitslag 2-0. Dat betekent morgen verlenging, maar de laatste overwinning van Feyenoord in Rotterdam-Zuid met meer dan 2 doelpunten verschil, dus een 100% zekere bekerwinst, dateert van 26-2-1984 ( uitslag 4-1 ) en dat is 28 wedstrijden geleden. Voor mij een reden, want Ajax is in vorm, om nu al feest te vieren...............PROOST MENSEN en geniet van de wedstrijd morgen.....
freakie
 freakie - donderdag 06 mei 2010 - 01:07   quote  deeplink  
Joduh.. Ik vind jou mening geweldig en in jou tekst had je wel leuk alleen ik zou het gewoon anders opschrijven want die taal hier opschrijven is niet erg maar dat zegge tegen psv, feyenoord en welke supporter dan ook dat roept argessie op.. En joduh heb je de tekst gelezen van amsterdammer113? Want dat is normale tekst..

Ps.. Joduh wat wil je nou reacties uitlokken? : Teveel naar leraren geluisterd , Wie ben jij de pastoor ect.. en dat je mijn naam freakie snapt.. Jonge dat is wat ik jou nou probeer uit te leggen.. KIJK NAAR JEZELF, LET OP JEZELF..
joduh
 joduh - donderdag 06 mei 2010 - 06:12   quote  deeplink  
ok.gesnopen maar dan moet jij dus ook niet naar anderen kijken....en dus oook niet op anderen letten.....jij begon met commentaar freakieboy!! ennuh...je bent nog druk als je alle berichten moet gaan controleren hiero op alle forums waar jood,kakkerlak boer etc wordt geschreven.... maar goed..het is vakantie he?tijd zat.

en toch ben ik een JOOD...
hahhahah
freakie
 freakie - donderdag 06 mei 2010 - 08:17   quote  deeplink  
Ja klopt joduh.. Je heb helemaal gelijk jij mag jezelf een jood moeten maar anderen daar ook bij betrekken.. Nee.. Je hebt daar al commentaar op gehad van andere.. Ik hoef niet alle forums na te kijken.. We hadden hier in het verleden ene robs en die kon dat ook zo goed..

enuu Alibabba Goed stuk!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 06 mei 2010 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 21:32 schreef nemam-tiL het volgende:
Een amoebe (spreek uit als 'ameube') is een eencellig organisme
Altijd beter dan een eencellig orgasme XD
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 06 mei 2010 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 01:07 schreef freakie het volgende:
Joduh.. Ik vind jou mening geweldig en in jou tekst had je wel leuk alleen ik zou het gewoon anders opschrijven want die taal hier opschrijven is niet erg maar dat zegge tegen psv, feyenoord en welke supporter dan ook dat roept argessie op.. En joduh heb je de tekst gelezen van amsterdammer113? Want dat is normale tekst..

Ps.. Joduh wat wil je nou reacties uitlokken? : Teveel naar leraren geluisterd , Wie ben jij de pastoor ect.. en dat je mijn naam freakie snapt.. Jonge dat is wat ik jou nou probeer uit te leggen.. KIJK NAAR JEZELF, LET OP JEZELF..
Een leraar moet ook weten dat het JOUW mening is en JOUW tekst, enne.....vergeet de , niet!
freakie
 freakie - donderdag 06 mei 2010 - 13:40   quote  deeplink  
Ja dat klopt ik praat ook voor mezelf want ik ben voor ajax en ben geen jood..
sjakiepakie
 sjakiepakie - donderdag 06 mei 2010 - 15:45   quote  deeplink  
die in water leven ;) ik heb ook opgelet
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 15:48   quote  deeplink  
Zo jongens zullen we de discussie hieromtrent weer staken en ons richten op de bekerfinale van vanavond?

Trouwens nog iemand die vanavond naar de ArenA gaat? Ikzelf kan niet, moet werken tot 23.00 uur vanavond. Word dus voetbal luisteren via de radio en vanavond de beelden daarbij bekijken.
joduh
 joduh - donderdag 06 mei 2010 - 17:27   quote  deeplink  
geloof me,ik zit incognito in het badkuipje(sollie freakie).....sttttttt hahah wat zal ik gniffelen bij al die droevige gezichten......wish me luck.......
freakie
 freakie - donderdag 06 mei 2010 - 18:10   quote  deeplink  
haha ja joduh je heb gelijk droevig gezichten zijn altijd leuk:P
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 18:30   quote  deeplink  
Zo jongens, ik zit er klaar voor op mijn werk. Radio aan. Bord worteltjes + zalm voor me neus. Kom op AJAX!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 18:33   quote  deeplink  
Yes Suarez 0-1
freakie
 freakie - donderdag 06 mei 2010 - 18:48   quote  deeplink  
suarez!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 19:18   quote  deeplink  
Zo en nu op naar 31 juli 2010. Dan wacht Twente in de ArenA voor de Johan Cruijff schaal.
remco k
 remco k - donderdag 06 mei 2010 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 17:27 schreef joduh het volgende:
geloof me,ik zit incognito in het badkuipje(sollie freakie).....sttttttt hahah wat zal ik gniffelen bij al die droevige gezichten......wish me luck.......
lul toch niet man, je hebt hier nooit eerder wat gepost, nu zit je in de kolkende kuip en je bedenkt je ineens dat je nog wat moet posten op het Headlinerforum, lulhannes.
remco k
 remco k - donderdag 06 mei 2010 - 19:21   quote  deeplink  
HELEMAAL NIKS IN ROTTERDAM!!!! HELEMAAL NIKS IN ROTTERDAM!!! LALALALALA
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 19:24   quote  deeplink  
Heerlijk he Remco. Wat ben ik blij dat die gasten in Rotterdam weer even een tijd stil kunnen zijn.

Ajax is en blijft de baas in Rotterdam!!!!
remco k
 remco k - donderdag 06 mei 2010 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 19:24 schreef amsterdammer113 het volgende:
Heerlijk he Remco. Wat ben ik blij dat die gasten in Rotterdam weer even een tijd stil kunnen zijn.

Ajax is en blijft de baas in Rotterdam!!!!
is dat ooit anders geweest dan???? HELEMAAL NIKS IN ROTTERDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 19:27 schreef remco k het volgende:

[..]

is dat ooit anders geweest dan???? HELEMAAL NIKS IN ROTTERDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Whahahaha heerlijk!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 19:32   quote  deeplink  
HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS IN ROTTERDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EN WE ZWAAIEN MET ZIJN ALLEN, WE ZWAAIEN MET ZIJN ALLEN, WE ZWAAIEN MET ZIJN ALLEN NAAR ROTTERDAM!!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 19:49   quote  deeplink  
Whahahaha geweldig. Denken die gasten te scoren wordt ie geannuleerd vanwege buitenspel.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 19:53   quote  deeplink  
0-2 Siem de Jong. Ow wat zijn ze stil, ow wat zijn ze stil, ow wat zijn ze stil.
remco k
 remco k - donderdag 06 mei 2010 - 19:59   quote  deeplink  
kijk even naar het nieuwe topic dat ik net even geopend heb 113..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 20:06   quote  deeplink  
Hoppa 1-3 Siem de Jong. Is de Kuip inmiddels leeg?
Super AJAX
 Super AJAX - donderdag 06 mei 2010 - 20:06   quote  deeplink  
dat is drie, hahahahahahaa
Super AJAX
 Super AJAX - donderdag 06 mei 2010 - 20:11   quote  deeplink  
nummertje 4
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 20:13   quote  deeplink  
Hoppa 1-4, en hier veel werk waardoor ik dingen ga missen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 20:18   quote  deeplink  
Luinge, Luinge,

Luinge, Luinge,

Je bent een goede scheids.

Zo jammer dat deze topscheids afscheid moet nemen van het betaald voetbal.
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 06 mei 2010 - 20:28   quote  deeplink  
Allen Gefeliciteerd, Iemand een link van at5 zodat we de huldiging in het stadion kunnen volgen?
Alvast bedankt.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 20:28   quote  deeplink  
Gewoon naar de AT5 site gaan en dan live tv-kijken aanklikken.

Ik heb het op de tv dus hoef het niet via internet te kijken.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 20:29   quote  deeplink  
Iedereen proficiat met deze duidelijke overwinning op onze aartsrivalen. Heerlijk om het seizoen zo af te sluiten.
dege
 dege - donderdag 06 mei 2010 - 20:30   quote  deeplink  
geen goede wedstrijd, resultaat grandioos. Ajax gaf me niet de indruk dat ze zich echt hebben moeten inzetten voor deze 1-4 overwinning. Denk als ze voluit gespeeld hadden dat de uitslag vele malen hoger was uitgevallen, maar 1-4 in de kuip is toch zeker niet verkeerd.
remco k
 remco k - donderdag 06 mei 2010 - 20:35   quote  deeplink  
ALLE MENSEN DIE AJAX EEN WARM HART TOE DRAGEN, VAN HARTE GEFELICITEERD!
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 06 mei 2010 - 20:36   quote  deeplink  
Ik kan geen live stream vinden van at5 hoor..
Ik kan er wel een vinden, maar eentje die uit de lucht is..

Iedereen nogmaals gefeliciteerd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 mei 2010 door Johnnyafca --
Super AJAX
 Super AJAX - donderdag 06 mei 2010 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 20:35 schreef remco k het volgende:
ALLE MENSEN DIE AJAX EEN WARM HART TOE DRAGEN, VAN HARTE GEFELICITEERD!
IDEM geweldig en proost heren, drink erop hou het rustig en FEEST ZE!!!!!!!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 06 mei 2010 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 20:36 schreef Johnnyafca het volgende:
Ik kan geen live stream vinden van at5 hoor..
Ik kan er wel een vinden, maar eentje die uit de lucht is..

Iedereen nogmaals gefeliciteerd!
Ik weet niet of dit hem is. Maar anders kan ik je vanuit hier niet helpen aangezien ik hier geen mediaplayer heb waarmee ik stream kan testen.

http://www.at5.nl/artikelen/40461/huldiging-ajax-vanavond-live-bij-at5

En anders even via google zoeken.
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 06 mei 2010 - 23:18   quote  deeplink  
Tnx, ik heb de huldiging grotendeels kunnen volgen!
Ride
 Ride - donderdag 06 mei 2010 - 23:19   quote  deeplink  
Jan ging lekker los...
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 06 mei 2010 - 23:20   quote  deeplink  
ja idd! balen dat het nieuws op is.
wel lachen dat 410 ook ff op t podium kwam.
@lex
 @lex - donderdag 06 mei 2010 - 23:50   quote  deeplink  
nou jongens gefeliciteert....

nu kunnen jullie zingen eenmaal zullen wij die derde ster hebben...
Sander1982
 Sander1982 - vrijdag 07 mei 2010 - 00:51   quote  deeplink  
AJACIEDEN!! Geweldig! De dag van mijn leven. Heb t heel lang voor me gehouden. Maar vandaag was genieten! Ik zat als een van de weinige ajacieden in de kuip! Geweldig om die bekkies van die gasten te zien... wat een dag!!! Dit vergeet ik mijn hele leven niet meer! Die koppies van die kakkerlakken... bij elk AJAX doelpunt... geweldig!!
Sander1982
 Sander1982 - vrijdag 07 mei 2010 - 00:52   quote  deeplink  
PS: voor de gene die gaan vragen waarom ik het voor me heb gehouden. Zeer strenge controles en entree kaartjes op naam. Ga niet mijn kaartje riskeren omdat ik hier zo graag een lange neus naar die sukkels in 010 wil trekken!
Sander1982
 Sander1982 - vrijdag 07 mei 2010 - 01:10   quote  deeplink  
Trouwens.... op het 010 forum hebben ze het over hoe geweldig het legioen was. Nou ik zal je vertellen, het was niet zo erg als voorgaande klassiekers. Maar ze moeten niet doen alsof ze niets geroepen hebben. De Zeeuw kreeg weer met volle lading het woord K..... naar zijn hoofd!! Triest... diep triest...
joduh
 joduh - vrijdag 07 mei 2010 - 05:53   quote  deeplink  
yo saner,zat er ook en kut wat een geweldige avond zeg........die koppies vergeet ik nooit meer,zingen deden ze,maar hun ogen huilden he?!!!! zoooooo lekker . en wat dacht je van jan?wat hij zong? kippevellllllll.... weet je?het is geweldig om jood te zijn deze week!!!! feli
joduh
 joduh - vrijdag 07 mei 2010 - 05:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 mei 2010 - 19:21 schreef remco k het volgende:

[..]

lul toch niet man, je hebt hier nooit eerder wat gepost, nu zit je in de kolkende kuip en je bedenkt je ineens dat je nog wat moet posten op het Headlinerforum, lulhannes.
ik wat moet posten?? jij bent een sukkel omdat je thuis ben.....wijsneus
bjorn
 bjorn - vrijdag 07 mei 2010 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 01:10 schreef Sander1982 het volgende:
Trouwens.... op het 010 forum hebben ze het over hoe geweldig het legioen was. Nou ik zal je vertellen, het was niet zo erg als voorgaande klassiekers. Maar ze moeten niet doen alsof ze niets geroepen hebben. De Zeeuw kreeg weer met volle lading het woord K..... naar zijn hoofd!! Triest... diep triest...
ja,maar dat gebeurt wel in elk stadion
Sander1982
 Sander1982 - vrijdag 07 mei 2010 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 07:46 schreef bjorn het volgende:

[..]

ja,maar dat gebeurt wel in elk stadion
Is het dan wel goed?
Sander1982
 Sander1982 - vrijdag 07 mei 2010 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 05:53 schreef joduh het volgende:
yo saner,zat er ook en kut wat een geweldige avond zeg........die koppies vergeet ik nooit meer,zingen deden ze,maar hun ogen huilden he?!!!! zoooooo lekker . en wat dacht je van jan?wat hij zong? kippevellllllll.... weet je?het is geweldig om jood te zijn deze week!!!! feli
Geweldig ouwe!!! Toch mooi dat er nog wat Ajacieden zaten! Ik heb echt genoten. Er vroeg er een aan mij "hoeveel moeten we er nu nog scoren?" nadat ze 1-2 maakten. Ik zei "jullie moeten er nog 4 maken" maar goed, hij was te dom om te horen dat ik jullie zei... haha... kansloze gasten...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 mei 2010 door Sander1982 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nabeschouwing Feyenoord - Ajax (KNVB-beker 2e finale 06-05-2010) : 1-4

0.0083100