BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Leidseplein of Arena??

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
tom
 tom - vrijdag 07 mei 2010 - 13:15   quote  deeplink  
wat vingen jullie??

Moeten we de huldigingen nu houden in de arena?
Zijn geen incidenten geweest.

Of terug naar het leidseplein.
altijd wel een vechtpartij.

ik kies voor de arena.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 08 mei 2010 - 01:48   quote  deeplink  
Een huldiging hoort in de stad, zoals altijd. De ArenA komt over als een kille bedoeling. Natuurlijk heb je dan last van rellen, maar misschien dat jullie ook eens verder kunnen kijken dan de supporters.

Hiermee bedoel ik aan te geven dat een rel wordt veroorzaakt door meerdere factoren (let wel ik praat de rellen niet goed). Het heeft ook te maken met de houding van de ME tegenover de grote groep voetbalsupporters. Waarom een agressieve houding aannemen terwijl het gewoon feest is.

Ikzelf heb eenmaal meegemaakt dat er niets aan de hand was. Grote groep mensen op het voorplein van de ArenA in afwachting van de supporters van Feyenoord. De ME vond het nodig om met een ME-busje vanaf achteren op de groep in te rijden terwijl op dat moment de supporters van de tegenstander nog niet eens waren gearriveerd. De agent achter het stuur kwam met een rotgang aanrijden, toeterde niet, en reed dwars door het publiek heen. Mensen hebben moeten springen om niet te worden overreden. Dit soort acties lokken een reactie uit. Daarmee wil ik niet zeggen dat je gelijk een agent kapot moet slaan, maar je moet er wel wat van kunnen zeggen.

Voordat jullie allemaal gaan reageren. Let wel dat ik niets met rellen van doen heb en er ook niet achter sta. Maar er zijn zoals eerder gezegd meerdere factoren, waarom iets fout gaat.
alibabba
 alibabba - zondag 09 mei 2010 - 14:07   quote  deeplink  
Leidseplein is te gevaarlijk om daar Ajax te huldigen, maar het is wel het mooiste natuurlijk. Helaas kan de Gemeente Amsterdam niet anders, dan het daar te verbieden, want in het verleden hebben malloten het op die plek verstierd.

Donderdag is de huldiging, op enkele incidenten na, goed verlopen. Ik ben er niet bij geweest, maar wat ik op TV zag was het wel sfeervol en dat met 14000 mensen. Wanneer Ajax de titel zou pakken zit de Arena potvol en dan is het voor mij zeker dat ik daar bij ben, maar het is voor mij dan de 1e en de laatste keer wanneer "supporters" er een zooitje van maken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Leidseplein of Arena??

0.0048789