BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Open brief FSV aan 020 + onderzoek KAVB + reactie Hugo Borst

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 15:43   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/2010/05/07/21685/

Ajax-directeur Rik van den Boog begrijpt de heersende antipathie tegen Ajax niet. Dit liet hij eerder weten in een interview met Radio 1. Hij mist het respect voor zijn club. In bijna alle Eredivisiestadions klonk een luid gejuich toen de Amsterdammers de titel definitief misliepen. De heer Van der Boog begrijpt hier niets van.

Ajax heeft gisteren zeer verdiend de beker gewonnen. Wat wij schrijven heeft dus niets te maken met het feit dat wij als supporters van Feyenoord gefrustreerd reageren op het verlies. Waar wij nu wel op reageren is waar de heer Van den Boog zogezegd niets van begrijpt.

Na de winst werden de Ajax spelers ontvangen en toegejuicht door de toegestroomde fans in de Amsterdam ArenA. Hierbij sprak Ajax trainer Jol de woorden: �â¬In Rotterdam zongen ze dat we de beker in onze reet konden steken. Nou dat hebben we gedaan en daarna meegenomen naar Amsterdam�â¬.

Hierna nam spelers Jan Vertonghen de microfoon, �â¬Het zijn maar kut kakkerlakken, het zijn maar kut kakkerlakken�â¬, zong de verdediger de Ajax aanhangers toe. Dit gedrag deed zelfs bij trainer Jol de wenkbrauwen fronzen.

De heer Van den Boog moet na het zien van deze beelden nu toch wel begrijpen waar de antipathie en het niet respecteren van Ajax vanuit Rotterdam en overige steden vandaan komt. Feyenoord-supporters zijn zeker niet roomser dan de paus, maar net zoals eerder de afbeeldingen met het bombardement op Rotterdam, zijn ook deze uitlatingen van zowel de trainer als een speler buiten alle proporties.

Feyenoord-supporters zijn na het zien van de beelden woedend. De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) verlangt dan ook van de heer Van den Boog dat hij hier als directeur openlijk afstand van neemt en Jol en Vertonghen excuses aan laat bieden voor dit soort uitlatingen. Dit mede om de gespannen situatie niet nog meer op de spits te drijven en voor het respect naar tegenstander toe, wat Ajax volgens hem van bijna alle andere clubs niet krijgt.

FSV
.
.

Ben zeer benieuwd naar de reactie van 020 en de KNVB (hoop dat de FSV het naar de KNVB doet als ze uit 020 geen goede reactie krijgen.)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 mei 2010 door PieterBos --
bram
 bram - vrijdag 07 mei 2010 - 15:49   quote  deeplink  
slap verhaal,laat het die sukkels maar voelen als ze weer onze heilige kuip binnen komen
sevillana
 sevillana - vrijdag 07 mei 2010 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 15:49 schreef bram het volgende:
slap verhaal,laat het die sukkels maar voelen als ze weer onze heilige kuip binnen komen
idd
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 15:52   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/2010/05/07/21686/

Vertonghen: Uitspraken heel stom, Van den Boog dit tolereer ik niet

.
Naast alle mooie herinneringen aan de avond wil Vertonghen ook zijn spijt betuigen voor de uitlating over Feyenoord die hij tijdens het feest in de ArenA via de microfoon deed. ,,Dat was gewoon heel stom van me�â¬, sprak hij vrijdag. ,,Ik heb me laten meeslepen door mijn emoties. Dat had ik niet moeten doen. Zeker niet in de positie die ik als speler van Ajax heb. Vanochtend ben ik dan ook naar de club gegaan en heb er met de directie over gesproken. Algemeen directeur Rik van den Boog vertelde mij toen dat hij al voornemens was om mij bij zich te roepen.�â¬

Van den Boog: ,,Dat klopt, ik tolereer dit gedrag niet. Temeer omdat Ajax en Feyenoord de afgelopen tijd zo druk bezig zijn geweest met het af laten nemen van de te hoog opgelopen spanning tussen de supporters. In dat kader is dit extra onhandig. Ik ben daarom blij dat Jan Vertonghen het zelf op deze wijze heeft opgepakt. Ik heb een stevig gesprek met hem gevoerd en hij was het roerend met mij eens.�â¬

Vertonghen benadrukt dat hij het extra stom van zichzelf vindt om zich tijdens de huldiging negatief over Feyenoord uit te laten. ,,Juist omdat de Feyenoord-supporters in De Kuip zich donderdagavond zo goed gedragen hebben, aldus Vertonghen op de club website. Tijdens de uitreiking van de beker werd er zelfs voor ons geapplaudisseerd. Daarom wil ik mijn excuses aanbieden aan de fans en spelers van Feyenoord en ook aan andere mensen die ik met mijn uitspraken beschadigd heb. Het was niet handig van me en het doet bovendien al helemaal geen eer aan hoe mooi de Klassieker gisteren was.
.
.
.

Zo zullen ze er wel weer makkelijk vanaf komen.
Zegt de kAvb gewoon: hij heeft toch sorry gezegd.

Maar 1 maatregel, schorsen die vent!! Als hij bij 020 blijft in elk geval voor de eerste klassieker! Als betuiging aan de Feyenoordfans die zich voorbeeldig gedragen hebben gisteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 mei 2010 door PieterBos --
bram
 bram - vrijdag 07 mei 2010 - 15:59   quote  deeplink  
te laat,het kwaad is al gedaan,trouwens de moffen hadden ook spijt,niks vergeven,vergelden is het wat er moet gebeuren
Milo
 Milo - vrijdag 07 mei 2010 - 16:05   quote  deeplink  
Beste Tomasson, ik weet dat de haat richting ajax zeer groot is, ik zou het zeer op prijs stellen als je vertonghen pijn doet voor het oog van 45.000 man in de kuip.

Mvg,
Milo
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 07 mei 2010 - 16:08   quote  deeplink  
maakt mij niet uit wie het doet. Beter maken wij hem uit voor rotte vis dat scheeld een rode kaart!
Milo
 Milo - vrijdag 07 mei 2010 - 16:09   quote  deeplink  
neenee hij verdient die doodschop!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 07 mei 2010 - 16:09   quote  deeplink  
Hij moet ook naar de bus lopen!!!! Idee???
Milo
 Milo - vrijdag 07 mei 2010 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 16:09 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Hij moet ook naar de bus lopen!!!! Idee???
idd geen slecht idee :)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 07 mei 2010 - 16:11   quote  deeplink  
Ben niet gek doe soms alleen gek!!
Milo
 Milo - vrijdag 07 mei 2010 - 16:12   quote  deeplink  
I know
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 16:45   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/2010/05/07/21687/

De uitlatingen van Jan Vertonghen tijdens de bekerhuldiging in de ArenA krijgen nog een staartje. De KNVB heeft de aanklager betaald voetbal verzocht te kijken naar het gedrag van de Belg, die Feyenoord meermaals kutkakkerlakken noemde.

De aanklager betaald voetbal moet nu beslissen of hij een vooronderzoek instelt. Dat is nog even afwachten. Maar het is duidelijk dat dit niet bepaald een toonbeeld van sportiviteit en respect is, aldus een woordvoerster van de KNVB vrijdag.

Vertonghen heeft op de website van Ajax zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag.
.
.

Valt me mee. Ben nu zeer benieuwd of ze hem ook daadwerkelijk gaan vervolgen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 07 mei 2010 - 16:46   quote  deeplink  
Zal wel weer niet!
R()b
 R()b - vrijdag 07 mei 2010 - 16:48   quote  deeplink  
Verthongen moet bloeden voor zijn uitspraken.
Oog om oog , tand om tand!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 07 mei 2010 - 16:53   quote  deeplink  
Precies!!!!!!!
SanderS
 SanderS - vrijdag 07 mei 2010 - 17:01   quote  deeplink  
Haha... :-)
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 16:48 schreef R()b het volgende:
Verthongen moet bloeden voor zijn uitspraken.
Oog om oog , tand om tand!
Tand door zijn tong; verTONGhen
aadje2
 aadje2 - vrijdag 07 mei 2010 - 17:07   quote  deeplink  
Hoor je nooooooooooit meer wat van
sevillana
 sevillana - vrijdag 07 mei 2010 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 17:07 schreef aadje2 het volgende:
Hoor je nooooooooooit meer wat van
hoezo, ......... gaan ze hem inmetselen dan?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 07 mei 2010 - 17:11   quote  deeplink  
boeiend.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 07 mei 2010 - 17:11   quote  deeplink  
wat de knvb doet kan me niet schelen.... volgende klassieker wil ik z'n bloed weer zien.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 07 mei 2010 - 17:17   quote  deeplink  
Gewoon in 020 als die weer traint het trainingsveld oplopen en helemaal kapot stompe
wat denkte mafkees nou jo, laat m lekker in België populair doen
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 07 mei 2010 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 17:17 schreef RedDevil1990 het volgende:
Gewoon in 020 als die weer traint het trainingsveld oplopen en helemaal kapot stompe
wat denkte mafkees nou jo, laat m lekker in België populair doen
spelers blijf je vanaf... is jodengedrag... het is aan de spelers van Feyenoord de volgende klassieker daar gepast op te reageren. al heb ik daar een hard hoofd in.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 07 mei 2010 - 17:28   quote  deeplink  
aanklager betaald voetbal zegt straks foei
De Spot
 De Spot - vrijdag 07 mei 2010 - 17:30   quote  deeplink  
Wat een zeilige reacties,zeg toen van Gobbel de boel op stang jaagde vond iedereen het mooi een als hun wat doen gaat iedereen lopen janken.

Ik vind het wel leuk spelers,die een beetje uit de toon springen,ik had dan gister ook het einde niet gehaald,maar zeker iemand proberen te blesseren..
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 07 mei 2010 - 17:31   quote  deeplink  
ik vind dat we er al veel te veel tijd aan besteed hebben
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 07 mei 2010 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 17:30 schreef De Spot het volgende:
Wat een zeilige reacties,zeg toen van Gobbel de boel op stang jaagde vond iedereen het mooi een als hun wat doen gaat iedereen lopen janken.

Ik vind het wel leuk spelers,die een beetje uit de toon springen,ik had dan gister ook het einde niet gehaald,maar zeker iemand proberen te blesseren..
precies, als alles goed was gegaan dan had ie lekker op krukken kunnen zingen.
R()b
 R()b - vrijdag 07 mei 2010 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 17:30 schreef De Spot het volgende:
Wat een zeilige reacties,zeg toen van Gobbel de boel op stang jaagde vond iedereen het mooi een als hun wat doen gaat iedereen lopen janken.
Ga je nou oude koeien uit de sloot halen van 15 jaar geleden ongeveer ??
De Spot
 De Spot - vrijdag 07 mei 2010 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 18:42 schreef R()b het volgende:

[..]

Ga je nou oude koeien uit de sloot halen van 15 jaar geleden ongeveer ??
Moet ik dit dan nog uitleggen,je begrijpt toch wat ik bedoel of niet??
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 08:50 schreef PieterBos het volgende:

[..]

Het gaat om het hele verhaal er omheen.
Veel ophef over ALS Feyenoordfans spreekkoren inzetten dan: ..................

Als een 020-speler het dan vervolgens doet, moet daar ook tegen opgetreden worden.
Natuurlijk snap ik de frustratie van hem over het missen van het kampioensschap (haha.
Normaal zou hier geen ophef over ontstaan, maar na alle dreigementen van de KAVB aan de Feyenoordaanhang is dit natuurlijk ZEER misplaatst als ze hier niks aan doen. Al verwacht ik het niet van de kAvb.
Zie mijn reactie op het van Gobbelverhaal in het topic over vertonghen.
Lees dat eerst en dan kijken of het verhaal van van Gobbel nog hetzelfde is.

Denk het niet!
Phyxsius
 Phyxsius - vrijdag 07 mei 2010 - 18:57   quote  deeplink  
Heb ik niet ergens gelezen dat Feyenoord supporters bij hem hebben ingebroken?
R()b
 R()b - vrijdag 07 mei 2010 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 18:57 schreef Phyxsius het volgende:
Heb ik niet ergens gelezen dat Feyenoord supporters bij hem hebben ingebroken?
Was dat niet op voetbalcentraal die een soortgelijke Nieuwskop hadden gemaakt.
Maar dat was gewoon onzin hoor ;)
Of jij moet het ergens anders van hebben :o
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 19:07   quote  deeplink  
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/50159/feyenoordsupporters-belagen-huis-vertonghen-list

'Feyenoord-supporters belagen huis Vertonghen'

Deze bedoel je zeker.
Is een hele suggestieve titel.
Phyxsius
 Phyxsius - vrijdag 07 mei 2010 - 19:15   quote  deeplink  
jammer dan
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 19:15 schreef Phyxsius het volgende:
jammer dan
Jammer dat er niet echt is ingebroken bedoel je? ;)
Phyxsius
 Phyxsius - vrijdag 07 mei 2010 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 19:16 schreef PieterBos het volgende:

[..]

Jammer dat er niet echt is ingebroken bedoel je? ;)
ja
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 19:56   quote  deeplink  
haha
sevillana
 sevillana - vrijdag 07 mei 2010 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 17:32 schreef hotjumper het volgende:

[..]

precies, als alles goed was gegaan dan had ie lekker op krukken kunnen zingen.
en dan was er een daad gesteld
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 07 mei 2010 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 19:59 schreef sevillana het volgende:

[..]

en dan was er een daad gesteld
tsja in het veld is het tegenwoordig, "geen woorden maar ......" ja wat eigenlijk....
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 07 mei 2010 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 17:30 schreef De Spot het volgende:
Wat een zeilige reacties,zeg toen van Gobbel de boel op stang jaagde vond iedereen het mooi een als hun wat doen gaat iedereen lopen janken.

Ik vind het wel leuk spelers,die een beetje uit de toon springen,ik had dan gister ook het einde niet gehaald,maar zeker iemand proberen te blesseren..
Geen spelers verrot schoppen, laat de KAVB maar eens een daad stellen.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 07 mei 2010 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 mei 2010 - 22:43 schreef PieterBos het volgende:

[..]

Geen spelers verrot schoppen, laat de KAVB maar eens een daad stellen.
wat denk je zelf....
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 08 mei 2010 - 07:47   quote  deeplink  
foei!
PieterBos
 PieterBos - zaterdag 08 mei 2010 - 09:57   quote  deeplink  
Zelfs Hugo Borst vind dat hij gestraft moet worden en vind het laf dat 020 zelf geen schorsing oplegt.

http://www.fr-fanatic.com/2010/05/08/21695/

Hooligans straffen en spelers weg laten komen. Hypocriet!

Toen een plukje tuig tijdens de bekerfinale in De Kuip iets lelijks zong over Ajax greep de massa in. Er werd keihard een clublied van Feyenoord overheen gezongen. Burgemeester Ahmed Aboutaleb vond die sociale controle trouwens het hoogtepunt, waarmee is aangetoond dat de dubbele bekerfinale een politiek compromis was, een gedrocht dat niet veel meer met het spel zelf had te maken.

Zelden heb ik me trouwens zo veilig gevoeld in De Kuip als donderdag jongstleden. Er is veel geld uitgegeven en moeite voor getroost om die omstandigheden te creëren.De prijs was hoog. Ik had trek in een biertje maar het werd een Malt. Ik had er vrede mee. Ik merk dat de echte voetbalsupporters, opgezweept door burgemeester, politie en media, de overdreven maar noodzakelijke ernst accepteren. Als we maar verlost worden van die ellendige capuchonnetjes en petjes.

Uitgerekend op het moment dat zero tolerance de norm is openbaart zich de voetballer als hooligan. Een van de aardigste en slimste voetbalprofs die ik de laatste jaren heb ontmoet is Jan Vertonghen. Hij ging donderdag verschrikkelijk in de fout. In de Arena, met het gewonnen dennenappeltje in de ene en de microfoon in de andere hand, overschreeuwde hij zichzelf: "Het zijn kutkakkerlakken."

De Ajax-supporters namen het verbaasd maar enthousiast massaal over.

Want hooligans de oorlog verklaren maar voetballers weg laten komen met dit soort wandaden is hypocriet en ontoelaatbaar. Spreken we van een trend? De voetballer als hooligan is vooralsnog een zeldzaam verschijnsel. Ik herinner me Vinnie Jones, tegenwoordig acteur, die tegenstanders op het veld, bespuugde, kneep, sloeg en schopte. Hij is er vaak voor gestraft. Ik heb Daniel Guijo-Velasco van Helmond Sport wel eens de Hitlergroet zien brengen. Dat kostte hem vijf wedstrijden. Paolo Di Canio van Lazio Roma deed tijdens de derby tegen AS Roma hetzelfde. Kreeg ook een schorsing.

En we hadden, elf jaar geleden alweer, Ulrich van Gobbel. Feyenoord was landskampioen geworden en bij de huldiging begon de verdediger te zingen. "Wie niet springt die is een Jood." Op de Coolsingel sloeg het aan. Daar kwam gedonder van. Terecht. Feyenoord schorste Van Gobbel voor één wedstrijd, uitgerekend een potje tegen Ajax trouwens. De KNVB deed niks. De Openbaar aanklager sprak de voetballer die zijn excuses aanbood vrij maar vond zijn daad "ongepast en onverstandig"

Uiteraard heeft Jan Vertonghen binnen 24 uur zijn excuses aangeboden aan alles en iedereen die Feyenoord lief heeft. Maar zo gemakkelijk mag Jan niet wegkomen. Wat mij opvalt is dat Rick van den Boog, algemeen directeur van Ajax, de Belg geen wedstrijd schorsing heeft opgelegd; een gemiste kans om een signaal af te geven. De respectloosheid, het demagogische karakter en hetwel zeer ongelukkig moment vanwege de maatschappelijke discussie over hooliganisme die nu woedt, zouden een harde sanctie legitimeren.

De aanklager betaald voetbal doet op verzoek van de KNVB onderzoek naar Vertonghens uitlatingen. Ik voorspel twee wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk. Een stadionverbod met meldingsplicht op een Amsterdams politiebureau mag natuurlijk ook.

Hugo Borst

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 mei 2010 door PieterBos --
PieterBos
 PieterBos - zaterdag 08 mei 2010 - 13:16   quote  deeplink  
De reactie van Hugo Borst verbaasd me wel een beetje.
Wat vinden jullie?

Wie denkt dat de KAVB hem een straf op gaat leggen zoja welke straf?

Ik denk dat hij er met een boete vanaf komt gezien de aard van de bond.
Terecht zou ik minstens 1 wedstrijd schorsing vinden en een taakstraf: Alle toiletten in De Kuip schoonmaken na een voetbalwedstrijd b.v. ;)
Maximus
 Maximus - zaterdag 08 mei 2010 - 15:00   quote  deeplink  
Is ook niet de eerste x dat Jan Patat iets doms zegt lees ik in de VI van deze week... Dus een stadionverbod met meldingplicht lijkt me het minste wat hier aan gedaan moet worden.
Roel
 Roel - zondag 09 mei 2010 - 20:59   quote  deeplink  
Dit moet er met hem gebeuren
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2627424.html
hotjumper
 hotjumper - zondag 09 mei 2010 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 mei 2010 - 20:59 schreef Roel het volgende:
Dit moet er met hem gebeuren
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2627424.html
doe dan tenminste nog een beetje goed photoshoppen
sevillana
 sevillana - zondag 09 mei 2010 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 mei 2010 - 21:29 schreef hotjumper het volgende:

[..]

doe dan tenminste nog een beetje goed photoshoppen
ja idd, zo bijvoorbeeld;

[img]1273404055-10.jpg[/img]
Roel
 Roel - zondag 09 mei 2010 - 22:03   quote  deeplink  
fotoshoppen is aan andere

feit blijft dat zijn liedje onacceptabel is en WIJ helaas moeten optreden lijkt me

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Open brief FSV aan 020 + onderzoek KAVB + reactie Hugo Borst









0.0071778