|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Politieknuppel |
|
|
|
sevillana
|
|
|
De fractie van GroenLinks in de Rotterdamse gemeenteraad lanceert vrijdag de website politieknuppel.nl voor 'slachtoffers' van excessief politiegeweld in Rotterdam. Ook kunnen mensen die zich hebben gestoord aan beperkende maatregelen als de drooglegging van de binnenstad, daar hun verhaal kwijt.
Op deze manier wil de fractie worden gevoed met informatie voor een debat over het politieoptreden van de laatste weken in Rotterdam. Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte gebruikt de politie de laatste tijd steeds meer geweld en repressie. ,,Daardoor dreigt Rotterdam een stuk minder gezellig te worden. Bonte doelt op het politieoptreden tijdens de eerste bekerfinalewedstrijd tussen Feyenoord en Ajax en de 1 meimanifestatie. ,,Er werden toen veel onschuldige mensen getroffen'', aldus GroenLinks.
Hoe de verhalen op juistheid zijn te checken, kan Bonte niet zeggen: ,,Uit de persoonlijke verhalen kunnen wij best een algemene indruk over het politieoptreden krijgen. Dat is wat we willen gebruiken voor het debat met Aboutaleb.''
De fractie wil dat Aboutaleb voortaan eerst toestemming vraagt aan de gemeenteraad voor maatregelen zoals afgelopen donderdag. ,,Niemand is erop tegen dat relschoppers worden aangepakt, maar het huidige optreden van de politie treft te veel goedwillende mensen. Dat werpt een onaangename schaduw over de stad. Het middel is erger geworden dan de kwaal'', vindt GroenLinks
-----------------------------------------------
At last, iemand uit de politiek die vragen stelt over iets heel vervelends in onze samenleving
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 mei 2010 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Was die site er ook gekomen als 1 mei niet gebeurt was? of ben ik nu te cynisch. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 mei 2010 - 20:38 schreef hotjumper het volgende:Was die site er ook gekomen als 1 mei niet gebeurt was? of ben ik nu te cynisch. tja, daar kan ik geen goed antwoord op geven, jumper. iig hebben ze het nu dus ook over politiegeweld ivm voetbal |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 mei 2010 - 20:38 schreef hotjumper het volgende:Was die site er ook gekomen als 1 mei niet gebeurt was? of ben ik nu te cynisch. Nou Groenlinks was er gelijk fel op was te lezen in het AD.. Ze waren er fel oneens met de werkwijze van de politiekorps tijdens de eerste klassieker |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 mei 2010 - 21:23 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Nou Groenlinks was er gelijk fel op was te lezen in het AD.. Ze waren er fel oneens met de werkwijze van de politiekorps tijdens de eerste klassieker DAn weet je dus wat je voortaan moet stemmen in Rotterdam! |
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
|
|
|
Stylzz