|
|
|
alibabba
|
|
|
Hoewel de Ajacieden de klasse hadden om FC Twente uitbundig te feliciteren, zullen de spelers er behoorlijk de P in hebben gehad zondag. De ploeg speelde een half seizoen spectaculair voetbal. De gedachte dat FC Twente te pakken was, leefde tot zondagmiddag 14.53 uur. Toen ontnam Csaba Fehér ONS definitief de Derde Ster.
In principe doet Ajax niets fout; het haalt 85 punten, scoort 106 goals en krijgt er maar 20 tegen. Vaak is het zo dat degene die de minste tegengoals incasseert kampioen word, helaas deze keer niet. De wedstrijd in Eindhoven zie ik als belangrijkste oorzaak van het missen van de titel, want als je bij de rust met 1-2 voorstaat MAG je niet meer verliezen. Psv was toen echt te pakken, maar Ajax maakte de fout om in de 2e helft te ver vooruit te voetballen. Laat Psv maar komen en voetbal op zo'n moment puur op de counter, dan had Ajax echt niet verloren.
T/m Januari was Jol zoekende naar de juiste formatie en het was hopen op een vaste samenstelling. Die kwam er en zie het resultaat. Eerlijk gezegd had ik, gedurende het seizoen t/m Januari, er een hard hoofd in dat het goed kwam met Ajax en heb dat ook laten blijken in mijn reacties. Mijn liefde voor Ajax en mijn hoop op een goed Ajax is zo sterk dat ik voor zo'n tijd sceptisch uit de hoek kan komen, dit als indekking voor het geval het weer de verkeerde kant opgaat. Medio Februari kwam er bij mij het besef dat het met Ajax de goede kant opging en mijn verlangen naar een reorganisatie heeft plaatsgevonden. De poppetjes lijken op de goede plaats te bivakkeren, al hou ik nog een slag om de arm. Dit wellicht weer voor die bekende indekking........:P
Martin Jol mag echter met vertrouwen naar de duels in de voorronde van de CL uitkijken, vroeg in het seizoen. Het Ajax dat de afgelopen maanden een zegetocht langs de Nederlandse velden aflegde, heeft smoel. De defensie bestaat uit louter Nederlands sprekende spelers, waarvan vier ook nog zelf opgeleid. Alderweireld heb ik altijd kritisch benaderd, geef hem nu een compliment, maar ik zie hem zeker in Europese topwedstrijden tekort komen. Hij is nog jong, leert snel en maakt stappen. Mijn voorkeur voor vd.Wiel in het centrum blijft leven, maar hij heeft zich als rechtsback zo gemanifesteerd dat hij daar zijn pijlen op moet blijven richten. Het middenveld is weer in balans en heeft met Siem de Jong een aanvallende troef. Pantelic heeft laten zien wat een Ajax-spits moet bezitten, maar Pantelic heeft te weinig klasse om Ajax verder te helpen.
De Amsterdammers rekenden de afgelopen twaalf maanden af met enkele opvattingen over de ploeg. Mooiweervoetballers is er één van. Het weer gezien in Nijmegen? De regen leek Ajax te inspireren. Nog een opvatting: de Ajacieden zouden niet kunnen knokken. Met de komst van Eyong Enoh is ook die stelling achterhaald. De Kameroener is voor Ajax een geschenk uit de hemel.
Ajax kan met de borst vooruit naar volgend seizoen, want het heeft onder Jol een gedaantewisseling ondergaan. Voor de winterstop werden wedstrijden pijnlijk verloren, maar daarna richtte AJAX zich op. Zoals Demy de Zeeuw het zondag treffend zei: Met onze speelstijd hebben wij Ajax teruggegeven aan de club. Zo is het maar net.
Ajax had de klasse om een pluim te geven richting Fc Twente, maar nu word het tijd dat andere clubs dat richting Ajax ook gaan doen. Voetballend zullen ze ons zeker waarderen, maar het moet uitgebreider. Sympathie kweek je doordat je je als club en alles wat daar omheen hangt positief presenteert. Een competitie bestaat uit 18 clubs en je kunt ze beter mee hebben dan tegen, want dan is de kans groter dat AJAX kampioen wordt. Arrogantie en bluffen hoort bij Ajax en dat moet blijven, maar RESPECT naar anderen moet de boventoon vieren. Wat Vertonghen deed is RESPECTLOOS en niet te accepteren. Ajax moet hem bestraffen en laten zien aan de buitenwereld dat zo'n gedrag niet te tolereren is, want sympathie krijg je niet zomaar. Sympathie moet je verdienen....
Ajax krijgt van mij als rapportcijfer in het algemeen, dus inclusief de randzaken eromheen, een 6.5 |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Qua spel (vaak) een 9 Eindresultaat met deze selectie een 4
Maar ik ben wel tevreden, want we verdienden die schaal gewoon. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
het was gewoon een heel goed seizoen hoor.en als cijfer kom ik duidelijk boven een 8. alles was normaal gezien goed voor een kampioenschap.alleen twente had het geluk ruim voor te staan na de interstop.daarbij het geluk van op de zaterdag spelen en dus berekenend het seizoen uit kon spelen.nee,ik ben dik tevreden dit seizoen man. net naast de titel ,maar wel de beker ten koste van 010. maakt hele hoop goed iig. en nog wat over jan. hij zong het in de arena. ik kan me geen kakkerlak voorstellen die daar naar wil kijken trouwens,maar ze hebben allemaal gekeken ineens?beetje vreemd toch? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Dat gezeur om vertonghen kom op zeg hij liet zich gaan en dat was verkeerd weet ie nu zelf ook wel! Voetbal=emotie. Van mij krijgen ze een dikke 8 ok geen kampioenschap maar dat komt volgend jaar wel 100 doelpunten en de beker en nog zeuren kom op zeg! Als psv kampioen word en alles met 1-0 wint is het ook lelijk! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 15:01 schreef Hummel10 het volgende:Dat gezeur om vertonghen kom op zeg hij liet zich gaan en dat was verkeerd weet ie nu zelf ook wel! Voetbal=emotie. Van mij krijgen ze een dikke 8 ok geen kampioenschap maar dat komt volgend jaar wel 100 doelpunten en de beker en nog zeuren kom op zeg! Als psv kampioen word en alles met 1-0 wint is het ook lelijk! Ben ik de enige in de wereld die de actie van Vertonghen een prachtig iets vind? Als wij het met 20.000 man zingen in de ArenA, dan worden we toch ook niet aangeklaagd? Er liep genoeg beveiliging en zelfs voor mn neus toen ik hard meezong met Vertonghen!
Niks voorbeeldfunctie, niks straffen, niet janken in 010, niet janken in Nederland!! Als Jan gestraft gaat worden, moet hij in hoger beroep gaan en bewijs maar dat hij Feyenoord bedoelde met "Het zijn maar K*T KAKKERLAKKEN!"
Zo triest, we waren dit seizoen beter dan iedereen en dan moet je niet om zulke dingen gaan janken als feyenoordsupporter!
Ik zal binnenkort wel een filmpje plaatsen met de grove teksten die feyenoord zong tijdens de finale! en nee, dat was niet alleen een klein groepje die het voor de rest verziekt, nee, dit was de hele aanhang achter het doel van Stekel!!
Vertonghen heeft Ajax weer een nieuw gezicht gegeven, of misschien wel ons oude gezicht teruggegeven!! Arrogant met een grote bek omdat we de machtigste zijn!! MMMmmm, lovi'n it! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
heerlijk altijd prijs in de k.you`re my man!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Er zijn zoòòòòveel mensen het hiermee eens, alleen 1, zitten die niet op een forum, 2, lezen ze dit wel, maar reageren ze niet, 3, willen ze over-correct lijken om zo een goede reactie te ontvangen, 4, zijn ze niet voor Ajax, 5, durven ze het niet te uiten, moet ik doorgaan????---> OK, 6, houden ze niet zo van Belgen :)......ik wel, ik ben opeens gek op belgen!!! Jan een standbeeld, of een tatoo op de reet van Beenhakker!
Ja, we zijn de MACHTIGSTE! XD |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Wat Vertonghen deed wekt alleen maar irritatie en agressie op bij de tegenstander, iets wat Ajax ten alle tijden moet zien te voorkomen. Dat er rivaliteit tussen de supporters is, is prima en hou je toch niet tegen. Een speler van Ajax moet slimheid tonen en zich niet laten verlagen tot zo'n gedrag. Ook spelers en technische staf van Feyenoord voelen zich in hun eer gekrenkt en het zet kwaad bloed bij elke club in Nederland. Dat is nou precies wat verkomen moet worden, want zoals ik eerder memoreerde; Ajax kan beter de tegenstander mee hebben dan tegen. Dat is al zeer moeilijk, omdat Ajax succesvol is en iedereen daardoor van Ajax wil winnen. Maar het minste wat Ajax als club kan doen is positief naar buiten treden, zodat je sympathie kweekt in Nederland en daar hoort het idiote gedrag van Vertonghen absoluut niet bij. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 17:09 schreef alibabba het volgende:Wat Vertonghen deed wekt alleen maar irritatie en agressie op bij de tegenstander, iets wat Ajax ten alle tijden moet zien te voorkomen. Dat er rivaliteit tussen de supporters is, is prima en hou je toch niet tegen. Een speler van Ajax moet slimheid tonen en zich niet laten verlagen tot zo'n gedrag. Ook spelers en technische staf van Feyenoord voelen zich in hun eer gekrenkt en het zet kwaad bloed bij elke club in Nederland. Dat is nou precies wat verkomen moet worden, want zoals ik eerder memoreerde; Ajax kan beter de tegenstander mee hebben dan tegen. Dat is al zeer moeilijk, omdat Ajax succesvol is en iedereen daardoor van Ajax wil winnen. Maar het minste wat Ajax als club kan doen is positief naar buiten treden, zodat je sympathie kweekt in Nederland en daar hoort het idiote gedrag van Vertonghen absoluut niet bij. Sorry, TOTAAL NIET mee eens!
Ajax wordt door heel Nederland (buitens 3 milj. ajax supp.) gehaat! Als Jan zou gaan zingen "Het is zo sneu voor feyenoord, dus ajax schaam je niet en zing voor eens het feyenoordlied" Denk je dat Ajax dan meer respect krijgt??? en dat we dan meer kans op succes krijgen??? NEE!
Gewoon lekker arrogant en brutaal zijn!! Daar zijn die 3 miljoen ajacieden alleen maar trots op!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 17:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Sorry, TOTAAL NIET mee eens! Ajax wordt door heel Nederland (buitens 3 milj. ajax supp.) gehaat! Als Jan zou gaan zingen "Het is zo sneu voor feyenoord, dus ajax schaam je niet en zing voor eens het feyenoordlied" Denk je dat Ajax dan meer respect krijgt??? en dat we dan meer kans op succes krijgen??? NEE! Gewoon lekker arrogant en brutaal zijn!! Daar zijn die 3 miljoen ajacieden alleen maar trots op!! Spelers van Ajax moeten hun voeten laten spreken en niet hun WAFFEL. Dit seizoen hebben we Feyenoord te kijk gezet en dan hoef je ze niet nog een trap na te geven. Sportief moet je ze verslaan en niet verbaal.... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 17:33 schreef alibabba het volgende:[..] Spelers van Ajax moeten hun voeten laten spreken en niet hun WAFFEL. Dit seizoen hebben we Feyenoord te kijk gezet en dan hoef je ze niet nog een trap na te geven. Sportief moet je ze verslaan en niet verbaal.... Mij lul je vandaag niet meer om hoor!
Ik zit zo op t leidsche, kom maar even chillen allemaal! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Interessante discussie hier. Ik ben het in deze met Alibabba eens (sorry Altijd prijs in de k :))
AJAX wint met duidelijke cijfers dit seizoen van Feyenoord 12-3, dat is afgetekend en had nog vele malen groter kunnen zijn, wij hebben een staaltje MACHTSVERTOON getoond aan Feyenoord waar je u tegen zegt. Buiten het feit dat het van Vertongen niet slim is, is er toch niks vernederender voor de supportrers van Rotterdam om er gewoon helemaal niet meer over te praten, laten wij maar lekker doen alsof het niks bijzonders is om Feyenors zo af te straffen. Hoe meer wij het voeren, hoe meer hun hebben om over te praten.
Verneder ze dus gewoon lekker dooe er niet over te praten. Het is voor ons niks bijzonders om in de kuip met dit soort cijfers te winnen.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 18:31 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Mij lul je vandaag niet meer om hoor! Ik zit zo op t leidsche, kom maar even chillen allemaal! Ik zou willen dat ik in Amsterdam woonde, zodat ik gezellig met jou een pintje kon drinken op het Leidse. Konden we eens lekker discussieren over het hele Ajax-gebeuren en kon ik je overtuigen van mijn gelijk.....:P |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 18:32 schreef remco k het volgende:Interessante discussie hier. Ik ben het in deze met Alibabba eens (sorry Altijd prijs in de k :)) AJAX wint met duidelijke cijfers dit seizoen van Feyenoord 12-3, dat is afgetekend en had nog vele malen groter kunnen zijn, wij hebben een staaltje MACHTSVERTOON getoond aan Feyenoord waar je u tegen zegt. Buiten het feit dat het van Vertongen niet slim is, is er toch niks vernederender voor de supportrers van Rotterdam om er gewoon helemaal niet meer over te praten, laten wij maar lekker doen alsof het niks bijzonders is om Feyenors zo af te straffen. Hoe meer wij het voeren, hoe meer hun hebben om over te praten. Verneder ze dus gewoon lekker dooe er niet over te praten. Het is voor ons niks bijzonders om in de kuip met dit soort cijfers te winnen.. Mede omdat het zo "gewoontjes" wordt dat we winnen van feyenoord, is het juist prachtig dat Vertonghen ons weer eens wat plezier voert!! Het wordt anders zo saai alleen maar winnen! XD |
|
|
|
|
j.d
|
|
|
Ik geef AJAX een 8 zeer goed gedaan 2e seizoens helft,goed in gelopen maar 1 punt tekort. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
AJAX krijgt van mij dit seizoen een 6 plus.
Naar eredivisie maatstatven zou ajax inderdaad een veel hoger cijfer krijgen van mij, maar ajax moet en zal weer naar de europese top toe werken.
Als je daar mee gaat vergelijken denk ik dat we VOETBALLEND dit seizoen bij de 15 beste teams van Europa hebben gespeeld. Echter moet dit team nog verschrikkelijk veel leren en minder naief worden zoals de thuispot tegen Juve.
Met Jol aan het roer en de rust die eindelijk eens een keertje heerts rondom ajax denk ik dat AJAX volgend seizoen een 7,5 zou moeten kunnen scoren, hier bind ik persoonlijk de volgende doelstellingn aan vast. 1 Landskampioen worden. 2 finale van de beker halen. 3 overwinteren in de CL, lukt dit niet dan moet de halve finale van de EL worden gehaald.
als deze 3 doelstellingen worden gehaald kan je in mij ogen praten over een geslaagd seizoen in het groeiproces waarin AJAX zich begeeft.. |
|
|
|
|
John2
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 mei 2010 - 17:09 schreef alibabba het volgende:Wat Vertonghen deed wekt alleen maar irritatie en agressie op bij de tegenstander, iets wat Ajax ten alle tijden moet zien te voorkomen. Dat er rivaliteit tussen de supporters is, is prima en hou je toch niet tegen. Een speler van Ajax moet slimheid tonen en zich niet laten verlagen tot zo'n gedrag. Ook spelers en technische staf van Feyenoord voelen zich in hun eer gekrenkt en het zet kwaad bloed bij elke club in Nederland. Dat is nou precies wat verkomen moet worden, want zoals ik eerder memoreerde; Ajax kan beter de tegenstander mee hebben dan tegen. Dat is al zeer moeilijk, omdat Ajax succesvol is en iedereen daardoor van Ajax wil winnen. Maar het minste wat Ajax als club kan doen is positief naar buiten treden, zodat je sympathie kweekt in Nederland en daar hoort het idiote gedrag van Vertonghen absoluut niet bij. Helemaal mee eens, alibabba!! Als cijfer voor het totale seizoen een 7. Voor de winterstop een onvoldoende en na de winterstop een zeer ruime voldoende!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ik wil een klein standbeeldje voor Vertongen! Weet je waar? Op de coolsingel, als dat lukt, beloof ik dat ik 'm iedere dag poets! Die man durft gewoon wat te zeggen, moeten ze maar niet eeuwig een grote bek tegen Ajax hebben!!
BAM!!! DE MACHTIGSTE! |
|
|
|
|
sjakiepakie
|
|
|
1e helft een 4 ze stonden met verschil 3e het enige lichtpuntje was dat ajax overwinterde 2e helft een 9 behalve juve een pracht helft dus gem. een 6.5 |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ik geef t.o.v vorig jaar een 8 qua spel en een 9 qua mentaliteit! Dit was het beste seizoen in de afgelopen 10 jaar!!! Helaas dat het niet word bekroond met een titel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 mei 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
|