BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Van Hanegem wil best terugkeren in de voetballerij.

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
dennis
 dennis - woensdag 19 mei 2010 - 17:45   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/132560/Van_Hanegem_wil_best_terugkeren_in_de_voetballerij.html

Halen of niet?
Quiroz
 Quiroz - woensdag 19 mei 2010 - 17:55   quote  deeplink  
nein
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 19 mei 2010 - 18:06   quote  deeplink  
Open sollicitatie dus. Uitsluitend als het met Been(hakker) zou kunnen klikken én dan nog voor laag salaris. Gaat um toch niet om het geld, zegt ie.
fey12
 fey12 - woensdag 19 mei 2010 - 18:11   quote  deeplink  
Waar het om gaat is de goede begeleiding bij spelers, met v. Hanegem erbij, samen met Gio en makaay krijg je spelers heel snel heel veel beter. v. Hanegem, Gio en Makaay zijn ervaren spelers die op het allerhoogste niveau gespeeld hebben, dit kunnen ze leren aan Feyenoord spelers
FR-Han
 FR-Han - woensdag 19 mei 2010 - 18:14   quote  deeplink  
licht eraan wat ie toe kan voegen. denk dat willem behalve dat ie een feyenoord icoon is, niet veel toevoegt behalve de naam
Milo
 Milo - woensdag 19 mei 2010 - 18:21   quote  deeplink  
nee
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 18:33   quote  deeplink  
Nee, is niet echt meer van deze tijd.

Blijft natuurlijk grootste Feyenoorder ooit!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 mei 2010 - 18:40   quote  deeplink  
V Hanegem is de beste wat betreft moeilijke jongens..
Misschien weet hij hier wel raad mee..???

Vandaag deel II van het uitgebreide interview van Soccernews.nl met Luis Pedro, Kermit Erasmus en, zaakwaarnemer van beiden, Salvador de Miranda. Hierin spreekt Pedro over zijn imago van probleemkind bij Feyenoord en de slechte communicatie met zijn club: Ze hebben een spelletje met me gespeeld. Erasmus over het land Zuid-Afrika, zijn ervaringen met de nationale ploeg en de rol van Feyenoord bij het mislopen van het WK: Ik heb geen eerlijke kans gehad en meer. Lees hier deel 1

Pedro werd in januari door Feyenoord verhuurd aan Excelsior en had met tien doelpunten uit zeventien wedstrijden direct een goede serie. Daarna verloor de twintigjarige aanvaller zijn basisplaats. Ik heb een paar mindere wedstrijden achter elkaar gespeeld. Daarna kreeg iemand anders de kans en kwam ik er niet meer in. Dat is een fase waar je mee om moet leren gaan.

In de voorbereiding van het seizoen trainde de voormalig topscorer uit de landelijke A-jeugd met het eerste elftal mee, maar Feyenoord-trainer Mario Been zag het niet in Pedro zitten. In de daaropvolgende verhuurperiode liet de Stadionclub hem aan zijn lot over. Ja, dat kun je wel zo zeggen. Met de trainers en Leo Beenhakker heb ik geen enkel contact, alleen met de spelers.

Ze (Feyenoord, red.) hebben mij dan wel verhuurd, maar met welke gedachte weet ik niet. Als je daarna hoort dat je weg moet, dan heb ik zoiets van waarom hebben ze me dan niet direct aan het begin van het seizoen verhuurd. Dit is geen beslissing van gisteren, dit is al langer bekend en ik vind het jammer dat ze dat achterwege hebben gehouden. Ze hebben een beetje spelletjes met me gespeeld, aldus Pedro.

Erasmus werd vanaf het begin van het seizoen uitgeleend aan Excelsior. In deze periode speelde de negentienjarige Zuid-Afrikaan eerst het WK onder -20 met zijn vaderland. Dat was een geweldig toernooi voor mij. We hebben geschiedenis geschreven met Zuid-Afrika. Nog nooit eerder kwam er een Zuid-Afrikaans jeugdteam bij de laatste zestien. Een mooie ervaring.

Zuid-Afrika overleefde de groepsfase met de Verenigde Arabische Emiraten, Honduras en Hongarije. In de achtste finale was de uiteindelijke winnaar Ghana in de verlenging te sterk voor Bafana Bafana. De meeste spelers kregen heimwee na een aantal weken en het maakte hen weinig uit of we verder gingen of niet. Ik denk niet dat ze het net zo graag wilden als ik. Mijn doelstelling was om de halve finale te bereiken.

Voor het wereldkampioenschap met onder -20 kreeg Erasmus al eens een invitatie voor de hoofdmacht van Zuid-Afrika. Na zijn optreden op het WK (drie doelpunten in vier wedstrijden) kreeg hij echt een kans van bondscoach Carlos Parreira, alleen Feyenoord werkte tegen. Hij wilde elke keer dat ik mee ging op trainingskamp, maar Feyenoord wilde me niet laten gaan. Daarom moest ik bij Excelsior blijven.

Ik heb daardoor geen eerlijke kans gekregen om mezelf te bewijzen, vervolgt Erasmus met een lichte stemverheffing. Als je het vanuit mijn oogpunt bekijkt is het een eenmalige kans. Ik krijg maar één keer de kans om een WK in mijn eigen land te spelen. Ik ben enorm teleurgesteld, niet door het feit dat ik er niet bij ben, maar door het feit dat Feyenoord me niet heeft laten gaan. Alex Pastoor (trainer van Excelsior, red.) wilde me laten gaan en heeft tegen me gezegd dat ik elke kans om te gaan moet pakken.

Uiteindelijk mocht Erasmus twee weken op trainingsstage met Zuid-Afrika in Brazilië. Het was een mooie ervaring, maar de teams waartegen we speelden waren van een laag niveau. Teams uit de tweede divisie, derde divisie en soms het tweede elftal van een club. Het was voornamelijk om elkaar te leren kennen en op elkaar ingespeeld te raken.

Lokale spelers kregen veel meer dan twee weken de tijd om automatismen te kweken. In Zuid-Afrika is de competitie in februari al afgelopen, dus alle spelers konden naar het trainingskamp. Excelsior is niet van mij individueel afhankelijk. Het is niet zo dat ze zonder mij geen wedstrijden winnen. Het is daarom gemeen dat ik geen toestemming heb gekregen om naar het nationale team te gaan. Dat doet pijn, aldus Erasmus.

Met Feyenoord in de financiële problemen en het wereldkampioenschap als de grootste etalage voor voetballers ter wereld stuit het besluit van de club om Erasmus bij Excelsior te houden op onbegrip. Het is niet slim van Feyenoord, legt De Miranda uit. Als Erasmus het goed doet daar en ze willen hem toch al kwijt, dan kunnen ze hoger gaan zitten met de prijs. Nu heb je een speler die één teleurgesteld is en twee minder verkoopbaar is omdat hij alleen bij Excelsior heeft kunnen spelen.

In deze was er opnieuw geen enkele vorm van communicatie met de club. Hij (Erasmus, red.) is ook niet geselecteerd en er is niemand geweest van de club die heeft gezegd: van jammer dat je er niet bij zit en volgende keer beter. Er is totaal geen omkijken naar en dat is sneu. Het zijn mensen, in feiten nog kinderen en die moet je opvangen. Dat hebben we gemist bij Feyenoord. Er is weinig feedback geweest. Ze zijn er wel om de wedstrijden te bekijken, maar je moet er ook zijn om te evalueren. Ze zijn bij Excelsior neergezet en: veel plezier.

Dat je niet past in de visie van een trainer dat kan, doen we verder niet moeilijk over. Maar de manier waarop het is gegaan, zonder communicatie en zonder enige uitleg. Dat is gewoon jammer. Zeker voor een grote club als Feyenoord met een hele goede jeugdopleiding. Als je geen geld hebt moet je juist met je jeugd werken en niet je jeugd tegenwerken. Het lijkt erop dat ze bepaalde jongens gewoon tegenwerken, zij zijn daar een voorbeeld van, aldus De Miranda.

In het geval van Pedro kan zijn imago bij de club meegespeeld hebben. Er bestond een beeld dat ik een moeilijke jongen was, die niet wilde luisteren en gewoon deed waar hij zin in had. Ik vind het opmerkelijk dat ze dat zeggen, want zon jongen ben ik niet. Ik zeg niet dat ik heel makkelijk ben, ik heb mijn eigen wil en mijn eigen manier van doen. Dat zit ook in mijn spel. In de jeugd kwam ik daar altijd mee weg omdat ik veel scoorde, vertelt Pedro.

Toen ik bij het eerste kwam kreeg ik met grotere mensen te maken, die hadden de Champions League al gewonnen toen ik nog in de luiers lag. Dat botste af en toe, dat is op zich niet erg want ik heb er van geleerd. Toen ik bij het eerste kwam wilde ik aan iedereen laten zien dat ik kon voetballen. Ik heb mijn enthousiaste op de verkeerde manier gebruikt. Dat is jammer. Ik zou het graag nog en keer willen doen en dan goed, maar die kans krijg ik niet meer.

Door deze situatie verloor de Nederlands jeugdinternational plezier in het voetbal. Plezier had ik in het begin van het seizoen niet, dat werd een beetje van me ontnomen. Dat had ik ook een beetje aan mezelf te danken. Sinds ik de kans heb gekregen bij Excelsior is het plezier direct teruggekomen. Ik wilde meteen laten zien dat ik geen jonge was zoals Feyenoord beschreef. Ik hou echt van voetballen. Het liefste dat ik doe is voetballen, zo vaak mogelijk en zo lang mogelijk. Dat is bij Excelsior gelukt en ik ben blij dat ik mijn plezier terug heb. Je kan veel geld verdienen, maar als het plezier er niet
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 18:45   quote  deeplink  
huilie huilie huilie, het feit dat ze dit in de pers ventileren samen met hun zaak waarnemer zegt wat mij betreft genoeg... van mij mogen ze weg.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 mei 2010 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 18:45 schreef hotjumper het volgende:
huilie huilie huilie, het feit dat ze dit in de pers ventileren samen met hun zaak waarnemer zegt wat mij betreft genoeg... van mij mogen ze weg.
Ze hebben beide nog een contract van een jaar toch????
huilie huilie huilie doen ze zeker ...
En wij ook over een jaar of 3 hahahaha
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 18:52   quote  deeplink  
tsja, spelers die opeens wel de moeite kunnen opbrengen om hun stinkende best te doen als ze ergens anders spelen mogen van mij gewoon lekker ophoeren, zijn duidelijk geen Feyenoorders!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 mei 2010 door hotjumper --
Red
 Red - woensdag 19 mei 2010 - 19:05   quote  deeplink  
Ik vind dat we Willem een plekje moeten geven bij Feyenoord. Gewoon voor een kleine vergoeding. het is namelijk nooit verkeerd als spelers individuele begeleiding krijgen en het voorbeeld Fer is hier zeker op z'n plaats.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 19:24   quote  deeplink  
ik denk dat Willem het snel gezien heeft met die gasten. en wat betreft "kleine vergoeding", mevrouw Van Hanegem is niet zo van de kleine vergoedingen.

Misschien voor de echt jonge jeugd om een echte basis te leggen voor hét Feyenoord gevoel. maar verder zou ik het niet weten.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 19 mei 2010 - 19:37   quote  deeplink  
alleen nog goed als standbeeld...
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 19:37 schreef Stylzz het volgende:
alleen nog goed als standbeeld...
nog een beeld op het voorplein.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 mei 2010 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 19:56 schreef hotjumper het volgende:

[..]

nog een beeld op het voorplein.
Als tie ook maar geen drol in zijn broek krijgt zoals Moulijn hahaha
MMM
 MMM - woensdag 19 mei 2010 - 20:34   quote  deeplink  
Ik wil ook terugkeren in de voetballerij
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 19 mei 2010 - 20:43   quote  deeplink  
ik wil debuteren in de voetballerij
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 mei 2010 - 20:47   quote  deeplink  
Ik wil een regenjas voor het nieuwe seizoen.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 19 mei 2010 - 20:48   quote  deeplink  
ik een winnend staatslot
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 20:48   quote  deeplink  
ik hoef alleen maar kampioen te worden
sevillana
 sevillana - woensdag 19 mei 2010 - 20:52   quote  deeplink  
laat hem dan maar als voorzitter komen
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 19 mei 2010 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 20:48 schreef hotjumper het volgende:
ik hoef alleen maar kampioen te worden
jij of feyenoord?
hotjumper
 hotjumper - woensdag 19 mei 2010 - 21:40   quote  deeplink  
Feyenoord!
Xapter
 Xapter - woensdag 19 mei 2010 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Het gaat me niet om geld verdienen, maar om het plezier dat het me oplevert
Zien hoe laag hij bereid is te gaan!
craven
 craven - donderdag 20 mei 2010 - 11:24   quote  deeplink  
een icoon als van Hanegem moet je altijd bij de club proberen te houden mits er een duidelijke functieomschrijving voor hem is. Hij moet weten wat zijn taak is en verder niet met andere zaken bemoeien. OOk in zijn contract zetten dat hij niet door een gat in de omheining mag kruipen....
Wolfmen
 Wolfmen - donderdag 20 mei 2010 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 - 11:24 schreef craven het volgende:
een icoon als van Hanegem moet je altijd bij de club proberen te houden mits er een duidelijke functieomschrijving voor hem is. Hij moet weten wat zijn taak is en verder niet met andere zaken bemoeien. OOk in zijn contract zetten dat hij niet door een gat in de omheining mag kruipen....
mag van mij ook zonder functie-omschrijving :)Fenomeen.
voor degene hier die de Willem's Wereld DVD hebben gezien,in elke reportage/interview of stuk druipt de liefde voor Feyenoord eraf.....

heeft volgens mij ook zowel als speler en trainer niet egt iets buitengewoon verkeerd gedaan bij de club,prachtige erelijst,close met mario en er gebeurt wat als hij spreekt....
als je dat dan vergelijkt met mensen als gudde,jacobs,baan,wotte...(los van het inhoudelijke)

in mijn ogen iemand als Robson bij Newcastle,Shankly bij Liverpool,Bobby Moore bij West Ham etc etc verdient alleen daarom al en plek,zuinig zijn op de weinige en grootste helden uit onze club historie is een groot goed.
adje
 adje - donderdag 20 mei 2010 - 17:44   quote  deeplink  
Van der Herik terug, met Willem en Mario en Leo gouden combinatie, over 2 jaar weer kampioen
bram
 bram - donderdag 20 mei 2010 - 17:45   quote  deeplink  
helemaal eens
met adje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 mei 2010 door bram --
fredje
 fredje - donderdag 20 mei 2010 - 18:00   quote  deeplink  
Willem is het helemaal kwijt
fredje
 fredje - donderdag 20 mei 2010 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 - 17:44 schreef adje het volgende:
Van der Herik terug, met Willem en Mario en Leo gouden combinatie, over 2 jaar weer kampioen
Weg is weg...
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 20 mei 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 21:40 schreef hotjumper het volgende:
Feyenoord!
gelukkig maar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Van Hanegem wil best terugkeren in de voetballerij.









0.0062139