BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jeugdopleiding Ajax beste van Europa

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 25 mei 2010 - 12:43
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Jeugdopleiding Ajax beste van Europa (Supportersvereniging Ajax)

Thomas
 Thomas - dinsdag 25 mei 2010 - 13:02   quote  deeplink  
De jeugdopleiding van Ajax heeft een eervolle award gekregen voor beste jeugdopleiding van Europa. De prijs werd uitgereikt in het Italiaanse Frosinone voorafgaand aan een groot internationaal jeugdtoernooi. De award van Città dei Ciclopi, een bronzen sculptuur, bestaat nu vier jaar. Jan Olde Riekerink nam namens Ajax de award in handen. "Een voetbalgek land als Italië spreekt grote waardering uit over de Ajax-jeugdopleiding," vertelt Olde Riekerink op Ajax.nl. Het juryrapport roemde Ajax om het voortbrengen van exceptioneel talent als Johan Cruijff, Marco van Basten en de huidige internationale toppers Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 mei 2010 - 13:17   quote  deeplink  
mmm raar toch dat Feynoord is uitgeroepen tot de beste van nl terwijl ajax debeste van eu is....
dege
 dege - dinsdag 25 mei 2010 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 - 13:17 schreef nummer10 het volgende:
mmm raar toch dat Feynoord is uitgeroepen tot de beste van nl terwijl ajax debeste van eu is....
tja, maakt niet uit toch, hiermee overklas je ze toch alweer. Maar denk dat ze daar wel aan gewend zijn ondertussen.
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 25 mei 2010 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 - 13:53 schreef dege het volgende:

[..]

tja, maakt niet uit toch, hiermee overklas je ze toch alweer. Maar denk dat ze daar wel aan gewend zijn ondertussen.
lol
Thomas
 Thomas - dinsdag 25 mei 2010 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 - 13:17 schreef nummer10 het volgende:
Ik denk dat dit dan voornamelijk gebaseerd is op een langere periode dan het laatste jaar, of iets dergelijks, waar de KNVB zich op baseert. De Feyenoord jeugdopleiding heeft de laatste jaren (noodgedwongen misschien) best talentvolle spelers voortgebracht, wat een reden voor de KNVB kan zijn voor de award. Voor deze award worden o.m. talenten als Johan Cruijff en Wesley Sneijder geroemd. Het is toch al een paar jaartjes geleden dat die spelers doorbraken ;) Gecombineerd met het huidige talent wat eruit voorkomt, zal dit de reden zijn voor de beste van Europa.
AFCA-Jofferde
 AFCA-Jofferde - dinsdag 25 mei 2010 - 15:06   quote  deeplink  
de KNVB vind het alleen leuk dat zo een pannekoek als Stefan de Vrij zich heeft ontwikkeld :gaap:
Robertos90
 Robertos90 - dinsdag 25 mei 2010 - 15:22   quote  deeplink  
hahaha mooi man kijken of cruijff nou nog is zn mond los doet
alibabba
 alibabba - vrijdag 28 mei 2010 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 - 15:22 schreef Robertos90 het volgende:
hahaha mooi man kijken of cruijff nou nog is zn mond los doet
Cruijff doelt op de beperkte aanwas aanvallers vanuit de jeugdopleiding. Een goeie spits en echte goeie buitenspelers uit eigen gelederen zie je veel te weinig. Deze award heeft ook betrekking op het verre verleden en daarom is deze prijs een terechte.
bully
 bully - zaterdag 29 mei 2010 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 - 21:27 schreef alibabba het volgende:

[..]

Cruijff doelt op de beperkte aanwas aanvallers vanuit de jeugdopleiding. Een goeie spits en echte goeie buitenspelers uit eigen gelederen zie je veel te weinig. Deze award heeft ook betrekking op het verre verleden en daarom is deze prijs een terechte.
zag je die vroeger dan wel?
als je verleden bekijkt en aantal zeer goede spitsen van ajax over de jaren heen bekijkt. valt het ook nog wel mee.
ook toen hebben we magere jaren gekend.
dat zijn nu eenmaal posities die moeilijk zijn intevullen plus dat er tegenwoordig ook veel meer van goede spits word verwacht.
er komt vanzelf wel weer goede spits of vleugelspeler bovenwaaien.
alibabba
 alibabba - zaterdag 29 mei 2010 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 - 19:07 schreef bully het volgende:

[..]

zag je die vroeger dan wel?
als je verleden bekijkt en aantal zeer goede spitsen van ajax over de jaren heen bekijkt. valt het ook nog wel mee.
ook toen hebben we magere jaren gekend.
dat zijn nu eenmaal posities die moeilijk zijn intevullen plus dat er tegenwoordig ook veel meer van goede spits word verwacht.
er komt vanzelf wel weer goede spits of vleugelspeler bovenwaaien.
Aanvallers uit de eigen jeugd zag je zeer zeker vroeger. Ik noem alleen al een Bergkamp, een Kluivert, een Bryan Roy, niet de eerste de beste dacht ik zo. De laatste jaren, waar Cruijff op doelt, breekt niets meer door. Eriksen is een uitzondering, maar hij is gehaald van Odense.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 mei 2010 door alibabba --
bully
 bully - zaterdag 29 mei 2010 - 21:18   quote  deeplink  
denk niet dat je bryan roy in dit rijtje kan opnoemen.
dat was nou echt het eeuwige talent dat er niet uit heefd gehaald wat hij in zich had.
maar kijk nou eens terug en kijk dan hoeveel echte spitsen ajax met de jaren heefd gehad.
daartussen zaten ook periodes dat er niks doorbrak op die positie.
en de echte vleugelspitsen zijn nog zeldzamer geweest.
en denk dat we de laatste jaren met schneider van der vaart van der sar de jong enz heel wat toppers hebben voortgebracht.
plus hetgeen nu op punt staat door tebreken.
denk dat de klacht van cruif over de opleiding wel heel overdreven is.
nadeel is dat we in deze tijd gewoon wat minder lang van deze toppers hebben kunnen genieten.
het bosman arest en europese wetgeving hebben wat dat betreft de kleinere voetbal landen niet goed gedaan.
en de vergelijking van cruif met barcelona kan je dus ook niet maken.
omdat die club wel in de positie is dat soort spelers langer aan zich tebinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 mei 2010 door bully --
alibabba
 alibabba - zaterdag 29 mei 2010 - 21:51   quote  deeplink  
Bryan Roy was een uitstekende buitenspeler die het Nederlands Elftal heeft gehaald. Vroeger had je, om maar eens wat te noemen, Cruijff en Swart als aanvallers uit eigen aanwas. Kieft, v.Basten, van 't Schip hebben we gehad. Ronald de Boer, Johan Neeskens en Tahamata waren ook niet de minste dacht ik zo. De laatste 10 jaar komen aanvallers van deze orde niet meer voor en dat is waar Cruijff op doelt. Ajax schiet daarin duidelijk tekort, maar wie weet zijn we weer op de goede weg..
bully
 bully - zaterdag 29 mei 2010 - 22:11   quote  deeplink  
smeer die namen nou eens over de jaren heen dan komen er meer periodes dat zulke spelers niet doorbraken.
en ik vind de namen schneider van der vaart en van der sar zeker niet minder dan de namen jij opnoemt.
alleen van basten en cruif waren degeen die er echt bovenuit staken.
als je alleen het nederlandse elftal al bekijkt hoeveel oud ajax spelers daar in zitten.
dan doen we het nog niet zo slecht.
en bijvoorbeeld van het schip die 11 jaar speelde bij ajax in het eerste.
dat maak je nu niet meer mee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 mei 2010 door bully --
alibabba
 alibabba - zaterdag 29 mei 2010 - 22:23   quote  deeplink  
De spelers die ik opnoem zijn allemaal spitsen of vleugelaanvallers en zijn verdeeld over de jaren 70, 80 en 90 en dan vergeet ik ook nog John Bosman. Noem mij eens 1 speler op vanaf 2000, ik weet zo geen 1 aansprakende aanvaller te noemen en dat is hetgeen wat Cruijff bedoeld. De spelers die jij noemt zijn meer middenvelders, met uitzondering van vd.Sar.
bully
 bully - zaterdag 29 mei 2010 - 22:36   quote  deeplink  
cruif en swart was in de jaren 60 tot begin jaren 70.
ook de boer was meer een aanvallende middenvelder.
was als spits ook meer aangever dan de scorende spits.
en ook neeskens was geen spits maar middenvelder.
dus je heb het over een periode van 50 jaar plus dat zulke spelers vroeger ook langer bij ajax bleven.
en zeker het aantal vleugelspitsen is nooit hoog geweest.
en daar komt nog bij dat bosman kieft en van basten en van het schip ongeveer uit de zelfde periode kwamen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#Platina_tijd_.281965-1973.29
kijk maar eens hoeveel spitsen en vleugelspelers vroeger zijn aangekocht.

alibabba
 alibabba - zaterdag 29 mei 2010 - 23:13   quote  deeplink  
Neeskens kun je ook als aanvaller beschouwen, want hij scoorde in zijn eerste 25 interlands 14 doelpunten. Ronald de Boer was multifunctioneel, maar was tevens een uitstekende spits. In de periode vanaf 1970 t/m 2000 zijn er, zoals eerder opgesomd, vele spitsen doorgestroomd naar het 1e van Ajax. Na Kluivert weet ik er geen meer te noemen en hij vertrok in 1997, daarin schiet Ajax duidelijk tekort. Klasse buitenspelers zijn er t/m 2000 toch verschillende geweest, maar ik zie ze al een hele lange tijd niet meer.
bully
 bully - zondag 30 mei 2010 - 01:22   quote  deeplink  
scoren doet de jong nu ook.
en ook schneider en van der vaart maar daarom zijn het nog geen spitsen.
maar als er zoveel spitsen toen waren warom hadden ze dan spelers zoals petterson,litmanen,van geel,sjeu la ling,van loen,overmars,Finidi George,kanu,peter van vossen,Arveladze,Babangida
,benni McCarthy,dani,hoekstra,willy brokamp,rob de wit,jesper olsen,enz
terwijl dat in een tijd was dat je spelers nog langer aan je kon binden.
plus dat er nu al spelers vanuit de jeugd worden weg getrokken door de topclubs.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 mei 2010 door bully --
alibabba
 alibabba - zondag 30 mei 2010 - 11:00   quote  deeplink  
Ik zeg ook nergens dat Sneijder en vd.Vaart spitsen zijn. Het feit is dat we na Kluivert geen echte spits meer hebben gehad, terwijl er daarvoor toch tal van spitsen uit eigen gelederen zijn geweest. Feit is ook dat Ajax na van 't Schip geen echte klasse buitenspeler uit de eigen jeugd meer heeft gehad. We kunnen er dus niet omheen dat de aanwas van aanvallers al een hele lange tijd ondermaats is en daarin schiet Ajax tekort. Er heeft destijds een reorganisatie plaatsgevonden en dat duidt erop dat ze binnen Ajax ook ontevreden zijn, dus dat verdiend een eerlijke kans en wie weet dat we weer op de goede weg zijn.
Robertos90
 Robertos90 - zondag 30 mei 2010 - 11:05   quote  deeplink  
@ alibabba

Ibrahimovic was na 2000
alibabba
 alibabba - zondag 30 mei 2010 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 mei 2010 - 11:05 schreef Robertos90 het volgende:
@ alibabba

Ibrahimovic was na 2000
We hebben het over spitsen uit eigen gelederen kerel... Zlatan is gehaald van Malmo FF uit Zweden.
Bokito
 Bokito - zondag 30 mei 2010 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 - 13:02 schreef Thomas het volgende:
De jeugdopleiding van Ajax heeft een eervolle award gekregen voor beste jeugdopleiding van Europa. De prijs werd uitgereikt in het Italiaanse Frosinone voorafgaand aan een groot internationaal jeugdtoernooi. De award van Città dei Ciclopi, een bronzen sculptuur, bestaat nu vier jaar. Jan Olde Riekerink nam namens Ajax de award in handen. "Een voetbalgek land als Italië spreekt grote waardering uit over de Ajax-jeugdopleiding," vertelt Olde Riekerink op Ajax.nl. Het juryrapport roemde Ajax om het voortbrengen van exceptioneel talent als Johan Cruijff, Marco van Basten en de huidige internationale toppers Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder.
Een italiaanse award, gebaseerd op spelers van jaren terug. Ik zou me ernstig zorgen maken i.p.v trots zijn....
bully
 bully - zondag 30 mei 2010 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 mei 2010 - 11:00 schreef alibabba het volgende:
Ik zeg ook nergens dat Sneijder en vd.Vaart spitsen zijn. Het feit is dat we na Kluivert geen echte spits meer hebben gehad, terwijl er daarvoor toch tal van spitsen uit eigen gelederen zijn geweest. Feit is ook dat Ajax na van 't Schip geen echte klasse buitenspeler uit de eigen jeugd meer heeft gehad. We kunnen er dus niet omheen dat de aanwas van aanvallers al een hele lange tijd ondermaats is en daarin schiet Ajax tekort. Er heeft destijds een reorganisatie plaatsgevonden en dat duidt erop dat ze binnen Ajax ook ontevreden zijn, dus dat verdiend een eerlijke kans en wie weet dat we weer op de goede weg zijn.
aantal van spitsen over de jaren heen.
maar niks bijzonders dat er nu rustpauze daarin is.
dus dat ondermaatse valt wel mee.
dat is in verleden ook regelmatig gebeurd.
daarom dat ik dat aantal spitsen en vleugelspelers opnoemde die aangekocht zijn.
vooral aantal vleugelspitsen in verleden was niet hoog.

het gaat wel over periode van 50 jaar.
je moet verleden ook niet romantiseren er zijn daartussen ook slechte jaren geweesd.
is nu wel even tijdje zonder landstitel maar dat heefd alles temaken met de besturen hiervoor.
dus een cruif die nu al dit bestuur bekritiseerd neem ik niet serieus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#Platina_tijd_.281965-1973.29
ik zou zeggen lees dit even door.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 mei 2010 door bully --
alibabba
 alibabba - zondag 30 mei 2010 - 15:26   quote  deeplink  
Een rustpauze van 15 jaar is veel te lang, kom op zeg, dat weet jij ook. Als er al eens een spits niet voor handen was, werd er gericht gescout en ook daarin schieten we tekort. Ook dat is hetgeen waar Cruijff kritiek op had en je kunt niet zeggen dat hij daar geen gelijk in heeft. Ik zou hetgeen wat Cruijff zegt toch maar serieus nemen, want hij weet precies wat er aan de hand is.

Cruijff heeft al heel lang gepleit voor een reorganisatie en datgeen heeft nu ook plaatsgevonden, dus dat verdiend een eerlijke kans. Wanneer het geen resultaat geeft zou ik als eerste Cruijff bellen, want hij is de man die glans geeft aan de jeugdopleiding. Als v.Basten verstandig was geweest had hij destijds Cruijff zijn gang moeten laten gaan, dan had Bassie er nog gezeten. Er word vaak geroepen dat JC het hazepad kiest, maar neem maar van mij aan dat, als hij de volledige bevoegdheid krijgt, hij er vol voor gaat. Bij Ajax zien ze dat liever niet, omdat mensen weten dat ze sneuvelen. Cruijff doet IETS GOED, DUS NAAR ZIJN ZIN, OF HIJ DOET HET NIET. En waarom twijfelen aan zijn voetbalverstand? Johan Cruijff staat te boek als een held en een voetbalicoon, waarvan de hele wereld kan leren.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 30 mei 2010 - 16:07   quote  deeplink  
Het is al eeuwen lang bekend, Ajax levert het talent!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jeugdopleiding Ajax beste van Europa

0.0078599