BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seedorf komt niet terug naar Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - vrijdag 28 mei 2010 - 15:51
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Seedorf komt niet terug naar Ajax (Ajax Club)

Dit topic is een vervolg op het topic:  Seedorf wilt loopbaan afsluiten bij Ajax
Thomas
 Thomas - vrijdag 28 mei 2010 - 16:19   quote  deeplink  
Clarence Seedorf is niet van plan volgend seizoen naar Ajax terug te keren, mogelijk sluit de middenvelder zelfs zijn carrière in Amerika af en niet bij de Amsterdammers, dat vertelt hij in gesprek met La Gazzetta dello Sport.

De afgelopen weken heeft Seedorf een aantal aanbiedingen gekregen uit de MLS-league, maar vindt de overstap veel te vroeg. 'Ik denk er elk jaar over na, aanbiedingen zijn er altijd en ik vind het een mooi land. Maar ik heb het nog steeds naar mijn zin bij AC Milan. Ik wil mijn plek terugveroveren.'
Johnqqqq
 Johnqqqq - vrijdag 28 mei 2010 - 17:59   quote  deeplink  
gelukkig, wil toch weer minimaal 1 miljoen salaris

zorgt alleen maar voor onrust!

laat deze selectie maar bij elkaar blijven..

En dan gewoon spitsje huren / halen of suk de kans geven
De ballen die pantelic gemaakt heeft waren veelal intikkers :p
alibabba
 alibabba - zaterdag 29 mei 2010 - 11:12   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Seedorf wilt loopbaan afsluiten bij Ajax

quote:
Op woensdag 26 mei 2010 - 17:28 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

allejekus goed gezegt ouwe!!!!buiten dat ze `alles` schijnen te weten willen ze ook alles bepalen hiero. kijk dan gewoon niet op de topic als het je niet interesseert man!!!

Seedorf is ajacied en daarmee basta!!!(voor mij dan he?) altijd welkom hahahah
Joduh waar het mij voornamelijk om draait is de gezelligheid. Er wordt de laatste tijd zo veel tegen elkaar gezeken daar de lol er voor mij een beetje af is. De gezelligheid is weg en daarom post ik steeds minder. Laten we elkaar gewoon in de waarde laten en proberen een open discussie te voeren zonder elkaar te moeten aanvallen op fouten, verkeerd gezegde woorden of geopende topics. Als dat echt niet kan dan ben ik binnenkort zeker weten weg en ga ik een forum zoeken waar je wel open en bloot mag praten zonder continu gecorrigeerd te worden en waar gezelligheid voorop staat.

Natuurlijk hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn en kan een discussie soms hoop oplopen, maar het belangrijkste is dat je na die discussie een nieuwe discussie kan starten zonder in de oude te vervallen.
EENS..
alibabba
 alibabba - zaterdag 29 mei 2010 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 - 17:59 schreef Johnqqqq het volgende:
gelukkig, wil toch weer minimaal 1 miljoen salaris

zorgt alleen maar voor onrust!

laat deze selectie maar bij elkaar blijven..

En dan gewoon spitsje huren / halen of suk de kans geven
De ballen die pantelic gemaakt heeft waren veelal intikkers :p
Seedorf is altijd welkom bij Ajax, want hij is een geweldige prof. Ajax en zijn supporters moeten oud-spelers in de armen sluiten, want het werkt bij aan een beter imago.
bird
 bird - zaterdag 29 mei 2010 - 12:58   quote  deeplink  
nee wegwezen mt die vent kost ajax te veel we hebbe genoeg middenvelders
remco k
 remco k - zondag 30 mei 2010 - 11:35   quote  deeplink  
@bird

Seedorf is er mede voor verantwoordelijk dat wij in de jaren 90 zulke successen hebben gekend, die jongen is door ons opgeleid en succesvol geweest overal waar hij speelde, waarom dit soort jongens "als" ze graag willen terugkomen dan uitsluiten. Ajax moet zijn "GODENZONEN" altijd welkom heten op het oude nest, zeker spelers van het caliber Seedorf moeten welkom zijn, Er is geen enkele nederlander die meer cl gewonnen heeft..
freakie
 freakie - zondag 30 mei 2010 - 13:18   quote  deeplink  
remco.. T eerste stukje heb je gelijk in maar dat je dan zowiezo altijd terug mogen komen vind ik niet waar.. Want ze moeten dan iets toevoegen.. Maar dat is bij seedorf dus wel het geval hij kan wel' voetballen.. En is een toegevoegde waarde!!
freakie
 freakie - zondag 30 mei 2010 - 13:18   quote  deeplink  
remco.. T eerste stukje heb je gelijk in maar dat je dan zowiezo altijd terug mogen komen vind ik niet waar.. Want ze moeten dan iets toevoegen.. Maar dat is bij seedorf dus wel het geval hij kan wel' voetballen.. En is een toegevoegde waarde!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 30 mei 2010 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 mei 2010 - 11:35 schreef remco k het volgende:
@bird

Seedorf is er mede voor verantwoordelijk dat wij in de jaren 90 zulke successen hebben gekend, die jongen is door ons opgeleid en succesvol geweest overal waar hij speelde, waarom dit soort jongens "als" ze graag willen terugkomen dan uitsluiten. Ajax moet zijn "GODENZONEN" altijd welkom heten op het oude nest, zeker spelers van het caliber Seedorf moeten welkom zijn, Er is geen enkele nederlander die meer cl gewonnen heeft..
Dit is een stuk tekst geschreven door een wijze!

AMEN!
EENS!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 mei 2010 door ALTIJD PRIJS IN DE K --
joduh
 joduh - zondag 30 mei 2010 - 16:31   quote  deeplink  
van mij mogen ze allemaal terugkomen!!!!alleen hebben we maar 1 AJAX 1........
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 30 mei 2010 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 mei 2010 - 16:31 schreef joduh het volgende:
van mij mogen ze allemaal terugkomen!!!!alleen hebben we maar 1 AJAX 1........
Ja, jammer!

Maar het 2e mag ook wel weer eens kampioen worden! XD
Heico
 Heico - zondag 30 mei 2010 - 16:40   quote  deeplink  
Zoveel heeft Seedorf eigenlijk niet voor Ajax betekent hoor. Ajax heeft wel de CL gewonnen in zijn laatste seizoen bij Ajax en dat seizoen heeft hij toch wel veel wedstrijden gespeeld. Maar hij was iets van 19 of 20 jaar toen hij vertrok. Hij was nog niet echt een gigantische belangrijke speler, eerder iemand die het wat hoog in de bol had.
Neemt niet weg dat ik iemand die zo'n schat aan ervaring heeft bij zoveel diverse grote clubs graag bij Ajax in de selectie zou willen zien. Maar ik kan hem ook geen ongelijk geven nog een jaartje te blijven waar hij zit, hij kan daar veel meer verdienen en speelt in een veel betere competitie. Maar zou het uiteindelijk wel leuk vinden dat hij zijn carriere bij Ajax afsluit. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij nog zoveel met Ajax heeft dat hij dat gaat doen.
joduh
 joduh - zondag 30 mei 2010 - 16:40   quote  deeplink  
precies!!!!haha
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 30 mei 2010 - 17:38   quote  deeplink  
een speler van het kaliber seedorf is altijd welkom
hij brengt juist rust als aanvoerder het is meer ''papa'' van de spelers dan pantelic
remco k
 remco k - zondag 30 mei 2010 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 mei 2010 - 16:40 schreef Heico het volgende:
Zoveel heeft Seedorf eigenlijk niet voor Ajax betekent hoor. Ajax heeft wel de CL gewonnen in zijn laatste seizoen bij Ajax en dat seizoen heeft hij toch wel veel wedstrijden gespeeld. Maar hij was iets van 19 of 20 jaar toen hij vertrok. Hij was nog niet echt een gigantische belangrijke speler, eerder iemand die het wat hoog in de bol had.
Neemt niet weg dat ik iemand die zo'n schat aan ervaring heeft bij zoveel diverse grote clubs graag bij Ajax in de selectie zou willen zien. Maar ik kan hem ook geen ongelijk geven nog een jaartje te blijven waar hij zit, hij kan daar veel meer verdienen en speelt in een veel betere competitie. Maar zou het uiteindelijk wel leuk vinden dat hij zijn carriere bij Ajax afsluit. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij nog zoveel met Ajax heeft dat hij dat gaat doen.
NIet zoveel betekent??? 34 basis wedsrtijden en bijna alles in de CL gespeeld in het seizoen van de CL, inderdaad als jongeling, maar maakt het dat minder belangrijk?? Iedere speler is belangrijk in een elftal...
Hij heeft nog veel met AJAX, heeft zelfs al eens aangegeven graag wat voor de jeugdopleiding te kunnen betekenen na zijn carriere.

Seedrof is een GODENZOON van grote klasse, maar zwaar ondergewadeerd in Nederland..

4 CL titels met 3 verschillende clubs, meer hoeft er niet te worden gezegd..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 30 mei 2010 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 mei 2010 - 21:31 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet zoveel betekent??? 34 basis wedsrtijden en bijna alles in de CL gespeeld in het seizoen van de CL, inderdaad als jongeling, maar maakt het dat minder belangrijk?? Iedere speler is belangrijk in een elftal...
Hij heeft nog veel met AJAX, heeft zelfs al eens aangegeven graag wat voor de jeugdopleiding te kunnen betekenen na zijn carriere.

Seedrof is een GODENZOON van grote klasse, maar zwaar ondergewadeerd in Nederland..

4 CL titels met 3 verschillende clubs, meer hoeft er niet te worden gezegd..
Inderdaad maar denk dat ie zichzelf te groot vind om bij ajax terug te komen!
Seedorf is welkom maar kans is klein.
hospik
 hospik - maandag 31 mei 2010 - 14:43   quote  deeplink  
al z'n prijzen hebben dat joch zo arrogant gemaakt, als hij naar ajax zou komen krijg je alleen maar ellende! meneer denkt namelijk dat hij voetbal heeft uitgevonden............................
er is een goeie reden voor dat deze "wereldvoetballer" niet in oranje speelt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 mei 2010 door hospik --
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 31 mei 2010 - 15:53   quote  deeplink  
hij heeft bij elke club waar die heeft gespeeld de CL gehaald dus zon speler mkan ajax altijd gebruiken
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 31 mei 2010 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 15:53 schreef sjakiepakie het volgende:
hij heeft bij elke club waar die heeft gespeeld de CL gehaald dus zon speler mkan ajax altijd gebruiken
Bij ons heeft die hem al gehaald dus zou dat nogmaals wel heel speciaal zijn.

Maar broodje aapverhaal toch?
remco k
 remco k - maandag 31 mei 2010 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 14:43 schreef hospik het volgende:
al z'n prijzen hebben dat joch zo arrogant gemaakt, als hij naar ajax zou komen krijg je alleen maar ellende! meneer denkt namelijk dat hij voetbal heeft uitgevonden............................
er is een goeie reden voor dat deze "wereldvoetballer" niet in oranje speelt
Lekker makkelijk is dat of niet?? lekker met de media meelullen.

Hij is helemaal niet zo arrogant als dan sommige mensen denken, hij heeft geen grote smoel als hij reserve is en is altijd een voorbeeldige prof geweest. dat kunnen genoeg wel gerespecteerde voetballers niet zeggen.

Inderdaad speelt hij niet in Oranje, maar oranje wint dan ook nooit wat toch...
remco k
 remco k - maandag 31 mei 2010 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 15:53 schreef sjakiepakie het volgende:
inderdaad een groot speler van ajax.

PS: hij heeft bij Inter de CL niet gewonnen.:):)
hospik
 hospik - maandag 31 mei 2010 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Lekker makkelijk is dat of niet?? lekker met de media meelullen.

Hij is helemaal niet zo arrogant als dan sommige mensen denken, hij heeft geen grote smoel als hij reserve is en is altijd een voorbeeldige prof geweest. dat kunnen genoeg wel gerespecteerde voetballers niet zeggen.

Inderdaad speelt hij niet in Oranje, maar oranje wint dan ook nooit wat toch...
bij oranje wou hij bepalen wie waar op het middenveld stond ennam hij geen
genoegen met een plaats op de bank!
remco k
 remco k - maandag 31 mei 2010 - 19:00   quote  deeplink  
Hij wou toen hij 24/25 was inderdaad "liever" geen reserverol, op dat moment was hij samen met Bergkamp ook onze beste middenvelder, won bij grote clubs ieder jaar prijzen en had dus ook recht op die plek, hij heeft ook nooit teleurgesteld in Oranje.

Hij heeft nooit geeist dat hij met bepaalde spelers moest spelen, dat is een fabeltje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 mei 2010 door remco k --
hospik
 hospik - maandag 31 mei 2010 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 19:00 schreef remco k het volgende:
Hij wou toen hij 24/25 was inderdaad "liever" geen reserverol, op dat moment was hij samen met Bergkamp ook onze beste middenvelder, won bij grote clubs ieder jaar prijzen en had dus ook recht op die plek, hij heeft ook nooit teleurgesteld in Oranje.

Hij heeft nooit geeist dat hij met bepaalde spelers moest spelen, dat is een fabeltje.
weet je nog dat hij op van dervaart z'n plek ging lopen terwijl de bondscoach hem erachter had gezet, weet niet meer welke wedstrijd het was maar waarschijnlijk een van z'n laatste!
joey
 joey - maandag 31 mei 2010 - 20:03   quote  deeplink  
zou wel leuk zijn,,.. :)
remco k
 remco k - maandag 31 mei 2010 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 19:21 schreef hospik het volgende:

[..]

weet je nog dat hij op van dervaart z'n plek ging lopen terwijl de bondscoach hem erachter had gezet, weet niet meer welke wedstrijd het was maar waarschijnlijk een van z'n laatste!
dat was tegen Oostenrijk en inderdaad zijn laatste wedstrijd omdat hij zich toen zelf terugtrok uit de voorlopige EK selectie 2008.

Het was trouwens een invalbeurt waarbij hij als verdedigende middenvelder moest spelen, dat heeft hij nog nooit gedaan en trok inderdaad erg veel naar links toe, maar dat is tovh logich als dat normaal je eigen plek is..

Grappig Detail in die wedstrijd. Seedorf speelde alleen na de rust, Nederland stond voor de rust met 3-1 achter(zonder Seedorf) en wint uiteindelijk met 3-4 (met Seedorf).

Dus beter met Seedorf in de ploeg dan zonder hem in de ploeg.

Met Seedorf in de ploeg op een eindtoernooi hebben we 2 halve finales gehaald, zonder hem hebben we vrijwel niks gehaald de laatste 20 jaar.........
TOEVAL???????????????????????????????????................................
joey
 joey - maandag 31 mei 2010 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 21:17 schreef remco k het volgende:

[..]

dat was tegen Oostenrijk en inderdaad zijn laatste wedstrijd omdat hij zich toen zelf terugtrok uit de voorlopige EK selectie 2008.

Het was trouwens een invalbeurt waarbij hij als verdedigende middenvelder moest spelen, dat heeft hij nog nooit gedaan en trok inderdaad erg veel naar links toe, maar dat is tovh logich als dat normaal je eigen plek is..

Grappig Detail in die wedstrijd. Seedorf speelde alleen na de rust, Nederland stond voor de rust met 3-1 achter(zonder Seedorf) en wint uiteindelijk met 3-4 (met Seedorf).

Dus beter met Seedorf in de ploeg dan zonder hem in de ploeg.

Met Seedorf in de ploeg op een eindtoernooi hebben we 2 halve finales gehaald, zonder hem hebben we vrijwel niks gehaald de laatste 20 jaar.........
TOEVAL???????????????????????????????????................................
Hahahaha nice!
Seedorf hoord in het nederlands elftal! Dat zeg ik al heel lang..
Maar helaas zou dat nooit gebeuren.. Ik ben het op meerdere dingen niet eens met Bertje hoor..Maargoed.. Dat hou je met iedereen volgens mij:P..
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 01 juni 2010 - 11:06   quote  deeplink  
Seedorf moet je niet in de laatste minuut in laten vallen, dan heb je geen respect voor één van de allergrootste en succesvolste voetballers van deze tijden.
remco k
 remco k - dinsdag 01 juni 2010 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 mei 2010 - 22:51 schreef joey het volgende:

[..]

Hahahaha nice!
Seedorf hoord in het nederlands elftal! Dat zeg ik al heel lang..
Maar helaas zou dat nooit gebeuren.. Ik ben het op meerdere dingen niet eens met Bertje hoor..Maargoed.. Dat hou je met iedereen volgens mij:P..
jammer dat het zo lang duurt voordat HOSPIK weer reageerd.
freakie
 freakie - woensdag 02 juni 2010 - 10:03   quote  deeplink  
nou ik vind de statistieken van seedorf veel zegge maar van der vaart en sneijder staan ook op die positie als je dan moet kiezen tussen seedorf of affelay op de bank is mijn keus snel gemaakt.. Affelay zou nooit zeuren dat hij in de basis moet.. Dat zorgt dus ook niet voor onrust..
joey
 joey - woensdag 02 juni 2010 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2010 - 10:03 schreef freakie het volgende:
nou ik vind de statistieken van seedorf veel zegge maar van der vaart en sneijder staan ook op die positie als je dan moet kiezen tussen seedorf of affelay op de bank is mijn keus snel gemaakt.. Affelay zou nooit zeuren dat hij in de basis moet.. Dat zorgt dus ook niet voor onrust..
Nouuu.. Sorry.. liever seedorf dan Affelay..Asjeblieft zeg..
freakie
 freakie - woensdag 02 juni 2010 - 14:26   quote  deeplink  
ik zeg niet dat ik liever Affelay heb dan seedorf kwa spel maar kwa gedrag als seedorf het hele wk 45 min mag spelen is hij niet te spreken en dan is Affelay heel trots..
remco k
 remco k - woensdag 02 juni 2010 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2010 - 13:35 schreef joey het volgende:

[..]

Nouuu.. Sorry.. liever seedorf dan Affelay..Asjeblieft zeg..
Ik ben ook geen fan van Affelay, integendeel zelfs ik heb echt een hekel aan de speler.

Maar wat hij heeft laten zien de afgelopen twee wedstrijden bij Oranje is van hele grote klasse.
sjakiepakie
 sjakiepakie - woensdag 02 juni 2010 - 19:00   quote  deeplink  
affelay heeft 1 groot probleem het duurt zo lang voordat die past
freakie
 freakie - woensdag 02 juni 2010 - 19:04   quote  deeplink  
ja klopt maar hij kan niet zeuren dat hij in de basis moet.. Dat kan seedorf wel... Dus als je Affelay meeneemt is de kans dat de sfeer goed blijft in de groep veel groter..
sjakiepakie
 sjakiepakie - woensdag 02 juni 2010 - 20:44   quote  deeplink  
neem dan marcel pannekoek mee
en dat is echt een speler
freakie
 freakie - woensdag 02 juni 2010 - 21:36   quote  deeplink  
haha tsja t is hoe je het bekijkt hij is de beste speler op die plek die niet gaat zeuren..
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 06 juni 2010 - 19:13   quote  deeplink  
maar wat ik wil zeggen is dat de sfeer al heel hoog is en absoluut niet verhoogt gaat worden door ibrahim affelay
freakie
 freakie - zondag 06 juni 2010 - 19:14   quote  deeplink  
nee maar wel verlaagt kan worden door seedorf..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 juni 2010 door freakie --
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 06 juni 2010 - 21:19   quote  deeplink  
maar hij is niet mee dus over hem hoefen niet te discuseren
freakie
 freakie - zondag 06 juni 2010 - 21:22   quote  deeplink  
Nou t ging over seedorf niet waar? dus discuseer je op dat moment er dus wel over..
remco k
 remco k - maandag 07 juni 2010 - 12:37   quote  deeplink  
het ging over seedorf naar ajax, niet over seedorf in oranje...
freakie
 freakie - maandag 07 juni 2010 - 13:59   quote  deeplink  
ja maar nu ook over oranje..
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 07 juni 2010 - 19:15   quote  deeplink  
nee hte ging over affelay of van der vaart wie er in de basis zou staan en dat affealy dan het sfeerzou verhogen entoen kwam jij met de opmerking dat seedorf het zou verlagen

en toen zei ik dat je daar niet echt hoeft te discuseeren want hij is er toch niet
maar ja als jij daaroevrwilt discuseeren veel plezier

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 juni 2010 door sjakiepakie --
freakie
 freakie - maandag 07 juni 2010 - 19:21   quote  deeplink  
nee maar dat is wel het probleem....
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 07 juni 2010 - 21:09   quote  deeplink  
nu ben ik je ff kwijt :)
remco k
 remco k - maandag 07 juni 2010 - 21:39   quote  deeplink  
Het wordt er hier zeker niet leuker op:(:(:(
joey
 joey - dinsdag 22 juni 2010 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2010 - 16:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van Affelay, integendeel zelfs ik heb echt een hekel aan de speler.

Maar wat hij heeft laten zien de afgelopen twee wedstrijden bij Oranje is van hele grote klasse.
Vind je hem nou nogsteeds zo goed?!..Wat een prutsbak!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 juni 2010 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 - 08:06 schreef joey het volgende:

[..]

Vind je hem nou nogsteeds zo goed?!..Wat een prutsbak!!
Afellay is een uitstekende speler en is niet voor niets geselecteerd voor het NL-elftal. Hij zou eens wat meer overtuigd moeten zijn van zijn eigen kwaliteiten en niet moeten luisteren naar oordelen van mensen die geen verstand van voetbal hebben.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 juni 2010 - 13:57   quote  deeplink  
Volgens mij hij is hij juist iets TE overtuigd van zijn eigen kwaliteiten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seedorf komt niet terug naar Ajax

0.0065660