BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het basisteam van Oranje op het WK?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - donderdag 03 juni 2010 - 21:31   quote  deeplink  
Op het WK komen voor Nederland Ajacieden en ex-Ajacieden aan het werk. Omdat de wereldkampioenschappen over iets meer dan een week beginnen, wil ik wel eens van jullie weten in wat voor samenstelling het elftal van Bert moet gaan spelen.

In aanvallend opzicht heeft Nederland spelers in huis van absolute wereldklasse en daarom zou ik het verstandig vinden om te bouwen aan een soort van Berlijnse muur, die enkel en alleen in dienst van deze sterren spelen. Een viermansverdediging en een verdedigende middenvelder daar net voor, zou ik een hele goeie optie vinden. Voor de positie als verdedigende middenvelder heb ik John Heitinga in mijn hoofd, maar omdat de Jong veelvuldig met v.Bommel heeft gespeeld is het verstandig om met de Jong te beginnen. Ik kan me nog herinneren dat Michels op het WK 1974 met een verrassende variant kwam voor de centrale posities achterin. Het duo Arie Haan/Wim Rijsbergen werd uit de hoge hoed getoverd en dit werkte als gesmeerde olie. Ik zeg dit, omdat ik Bouhlarouz samen met Mathijsen in het elftal wil hebben. Door hem met de taak van man uitschakelen het veld in te sturen, zie ik hem als een belangrijke pion. Ik denk dat dit werkt, omdat Boula twee jaar geleden een vervelend voorval heeft gehad op het EK en hij die situatie op een fantastische manier kan verwerken. Als trainer moet je in staat zijn om, met die wetenschap, het uiterste uit zo'n speler te halen.

V.Marwijk moet natuurlijk kijken op trainingen wie er het beste in zijn vel zit, maar op dit moment kies ik voor de aanvallende posities voor Sneijder, vd.Vaart, v.Persie en Kuyt. Ik zeg Kuyt, omdat hij ontzettend veel werk verzet en van onschatbare waarde is voor dit elftal . Robben zou ik iedere wedstrijd laten starten aan het begin van de 2e helft, omdat hij dan volle bak kan gaan en, omdat hij maar één helft speelt, de kans op een blessure verkleind wordt. Het is enorm belangrijk dat Robben niet geblesseerd raakt, want hij kan richting het einde van het toernooi het verschil maken. Vd.Vaart is mijn nummer 10, omdat ik Sneijder in het Nederlands elftal het beste heb zien spelen puur in dienst van het elftal, zoals op het EK in 2008.

Het elftal zou er voor mij dus zo moeten gaan uitzien; Stekelenburg in het doel. Verdediging van links naar rechts; vd.Wiel, Bouhlarouz, Mathijsen, v.Bronkhorst. De Jong en v.Bommel als middenvelders, waarin de Jong het verdedigende aspect als prioriteit moet stellen. Vd.Vaart als nummer 10, Sneijder in een vrije rol aan de linkerkant, Kuyt aan de rechterkant en v.Persie in de spits.

Het zal niet v.Marwijk's keuze worden, maar wel die van jullie?
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2010 - 21:41   quote  deeplink  
Ik ben het op zich volledig eens met je stelling, het enige waar ik wel problemen mee heb is Kuyt.

Kuyt is normaal gesproken een vaste waarde vanaf de rechterzijde, zijn kracht ligt hem echter in zijn onophoudelijke drang om ballen terug te winnen en door te jagen op alles wat los en vast zit, en daar zit juist nu het probleem, dat diet hij niet meer zoals in het verleden.
Kuyt heeft geen meerwaarde als zijn onverzettelijkheid er niet is.

Ik pleit dus voor Robben vast vanaf links, zodra de wedstrijd is gespeeld kun je hem direct wisselen voor of Affelay, of Kuyt. Ik zou het dus andersom doen...

Verder denk ik dat Sneijder en van der Vaart het lekker met elkaar moeten uitezoeken en switchen vanaf links naar 10, beide spelers hebben te veel kwaliteit om dit niet te laten werken.

Keeper, verdediging en verdedigend middenveld zal inderdaad exact zo staan als je zegt..
sjakiepakie
 sjakiepakie - donderdag 03 juni 2010 - 21:44   quote  deeplink  
-------------------------steek---------------------------
vd wiel---------heitinga-----mathijsen-----------gio
--------------de jong------van bommel--------------------
robben---------------sneijder-----------------vd vaart---
-------------------v persie---------------------------
Johnqqqq
 Johnqqqq - donderdag 03 juni 2010 - 21:56   quote  deeplink  
eeens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 juni 2010 - 22:04   quote  deeplink  
Stekel
Wiel Boula Mathijs Bronkie
Bommel Jong
Sneijder

Robben Persie Vaart

Kuyt is geen hoogvlieger, dus niet opstellen.
Wanneer er binnen 59min. niet gescoord wordt (eigenlijk ondenkbaar) HUNTELAAR brengen in de 60e minuut.
Huntelaar scoort altijd en overal maar je moet hem wel brengen en het vertrouwen geven, op de bank kam hij helaas niet scoren.
Yordee1
 Yordee1 - donderdag 03 juni 2010 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Stekel
Wiel Boula Mathijs Bronkie
Bommel Jong
Sneijder

Robben Persie Vaart

Kuyt is geen hoogvlieger, dus niet opstellen.
Wanneer er binnen 59min. niet gescoord wordt (eigenlijk ondenkbaar) HUNTELAAR brengen in de 60e minuut.
Huntelaar scoort altijd en overal maar je moet hem wel brengen en het vertrouwen geven, op de bank kam hij helaas niet scoren.
Heitinga?
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2010 - 22:15   quote  deeplink  
Grappig is dat:

Heel Nederland wil dezelfde opstelling, maar zo gaat er niet gespeeld worden.

Kuyt zal hoe dan ook spelen, en hij plaatst ons grootste gevaar Robben naar een zijde waar hij liever niet speelt. Ik hoop dan ook dat er spelers opstaan en met van Marwijk gaan praten, want dat is echt hard nodig.
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 juni 2010 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:15 schreef remco k het volgende:
Grappig is dat:

Heel Nederland wil dezelfde opstelling, maar zo gaat er niet gespeeld worden.

Kuyt zal hoe dan ook spelen, en hij plaatst ons grootste gevaar Robben naar een zijde waar hij liever niet speelt. Ik hoop dan ook dat er spelers opstaan en met van Marwijk gaan praten, want dat is echt hard nodig.
ik denk er precies het zelfde over remco.. ik hoop echt dat de spelers zeggen van wat doe je nu LAMLUL !!! je zag gewoon ook tegen ghana dat vdvaart VEEEEEEEEEEEEL meer brengt dan kuyt enige wat die jongen kan is werken.. maar daar houd het ook mee op.. en ja ik hoop ook dat er spelers opstaan zoals met michiels vroeger.. (kan niemand zich misschien meer herinderen) maar toen namen de spelers ook het heft in handen en wonnen we het EK...
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 juni 2010 - 22:21   quote  deeplink  
snap overgens nie dat iedereen mathijssen en gio zegt.. dat zijn de 2 zwaksteschakels.. maar goed gio stopt na het WK waarom dan nog nemen... persoonlijk had ik liever

vdwiel heitinga boula gio/anita/braafheid je ziet aan alles dat NL achterin zeeeeeeeer kwestbaar is.. maar goed hoop dat ik het fout heb

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 juni 2010 door nummer10 --
freakie
 freakie - donderdag 03 juni 2010 - 22:22   quote  deeplink  
Remco heel nederland? Hahah nee hoor.. We call them FEYENOORDERS..
jahallo
 jahallo - donderdag 03 juni 2010 - 22:28   quote  deeplink  
----------------steek--------------
v/d wiel--heitinga-mathijsen--gio
--------------de jong--------------
--v/d vaart---sneijder----van persie
--------------huntelaar-------------

dit is mijn opstelling
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2010 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:22 schreef freakie het volgende:
Remco heel nederland? Hahah nee hoor.. We call them FEYENOORDERS..
Heel Nederland wil de opstelling met de grote 4, wel goed lezen Freaky:):)
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2010 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik denk er precies het zelfde over remco.. ik hoop echt dat de spelers zeggen van wat doe je nu LAMLUL !!! je zag gewoon ook tegen ghana dat vdvaart VEEEEEEEEEEEEL meer brengt dan kuyt enige wat die jongen kan is werken.. maar daar houd het ook mee op.. en ja ik hoop ook dat er spelers opstaan zoals met michiels vroeger.. (kan niemand zich misschien meer herinderen) maar toen namen de spelers ook het heft in handen en wonnen we het EK...
Dat was met het WK in Italie. Gullit was het toen niet eens.
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2010 - 22:41   quote  deeplink  
quote:

[..]

Maar toch zit jij fout over van Bommel, hij bracht ook tegen Ghana erg veel voetbal en was direct bij twee goals betrokken, had 1 assist, en veroverde een bal waar uit gescoord werd. je kan niet zeggen dat hij het voetbal eruit haalt, dit roep je namelijk in andere topics.
freakie
 freakie - donderdag 03 juni 2010 - 22:42   quote  deeplink  
Uu remco kuyt die mag van mij op de bank voor van der vaart en jij zegt dat wil heel nederland wel.. Ik denk dat niet.. want ik ken genoeg fans van kuyt.. Die zien hem liever spelen zie het feyenoord forum
Yordee1
 Yordee1 - donderdag 03 juni 2010 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:28 schreef jahallo het volgende:

dit is mijn opstelling
Gelukkig ben jij de bondscoach niet. Ik zou hoe dan ook elke wedstrijd met 11 man starten. En ook met Robben en Von Bommel.
FC ijsselstein
 FC ijsselstein - donderdag 03 juni 2010 - 23:16   quote  deeplink  
Waaromis kuyt geen verdediger geworden?
FC ijsselstein
 FC ijsselstein - donderdag 03 juni 2010 - 23:17   quote  deeplink  
Of beter nog verdedigende middenvelder daar kan hij zoveel lopen al hij wil
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 juni 2010 - 23:57   quote  deeplink  
Ei Yordee je mist iemand, 11tal weet je wel, waarschijnlijk van Bommel vergeten!
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2010 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 23:17 schreef FC ijsselstein het volgende:
Of beter nog verdedigende middenvelder daar kan hij zoveel lopen al hij wil
of nog beter, volleyballer, dan hebben we er geen last van.
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2010 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:42 schreef freakie het volgende:
Uu remco kuyt die mag van mij op de bank voor van der vaart en jij zegt dat wil heel nederland wel.. Ik denk dat niet.. want ik ken genoeg fans van kuyt.. Die zien hem liever spelen zie het feyenoord forum
OP de 100.000 feyenoordfans na dan, 80% of meer van Nederland wil dat de grote 4 samen spelen, daar gaat het om en niet om hoeveel mensen precies.
Yordee1
 Yordee1 - vrijdag 04 juni 2010 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 23:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ei Yordee je mist iemand, 11tal weet je wel, waarschijnlijk van Bommel vergeten!
huh? Wtf :P
Yordee1
 Yordee1 - vrijdag 04 juni 2010 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 23:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Of je kijkt wie ik quote. !!!!!!!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 juni 2010 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was met het WK in Italie. Gullit was het toen niet eens.
heb het over nog eerder remco en inderdaad WK italie ook toen was het idd gullit
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 juni 2010 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar toch zit jij fout over van Bommel, hij bracht ook tegen Ghana erg veel voetbal en was direct bij twee goals betrokken, had 1 assist, en veroverde een bal waar uit gescoord werd. je kan niet zeggen dat hij het voetbal eruit haalt, dit roep je namelijk in andere topics.
inderdaad en daar hou ik me aanvast.. de bal op vdvaart was inderdaad mooi.. maar goed tijdens het WK hebben we het erover.. kan het fout hebben maar ik zie het anders dan jou.. misschien wel het zelfde als wat jij met urby hebt dat je dingen ziet die er niet zijn...
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - vrijdag 04 juni 2010 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 21:44 schreef sjakiepakie het volgende:
-------------------------steek---------------------------
vd wiel---------heitinga-----mathijsen-----------gio
--------------de jong------van bommel--------------------
robben---------------sneijder-----------------vd vaart---
-------------------v persie---------------------------
juist
nora
 nora - vrijdag 04 juni 2010 - 16:26   quote  deeplink  
Helaas is deze trainer een angsthaas en dat vind Kuyt heerlijk.
Hij gaat nooit de droomvoorhoede opstellen angst angst en nogmaals angst.
Dit zou een goede opstelling zijn.
Doel Stekelb.
Achter .v/d Wiel.Mathijssen/of/Boela/Met Heitinga .Gio of Braafheid.
Midden .v.Bommel_de Jong of De Zeeuw
op 10 vrije rol Sneijder.
Rechts Robben-Persie-v/d Vaart.

Met deze opstelling heb je een kans als je kracht in de voorhoede ligt moet je die kracht gebruiken dat is een oude regel die staat.
John2
 John2 - vrijdag 04 juni 2010 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juni 2010 - 16:26 schreef nora het volgende:
Doel Stekelb.

Met deze opstelling heb je een kans als je kracht in de voorhoede ligt moet je die kracht gebruiken dat is een oude regel die staat.
Eens, ben inderdaad ook bang dat hij voor Kuyt op rechts kiest en Robben links. En dus helaas geen vd Vaart.
sjakiepakie
 sjakiepakie - vrijdag 04 juni 2010 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 22:28 schreef jahallo het volgende:

dit is mijn opstelling
je mist een speler
e waar iw robbe speler van het jaar in duitsland
sjakiepakie
 sjakiepakie - vrijdag 04 juni 2010 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juni 2010 - 16:26 schreef nora het volgende:
Doel Stekelb.

wat zie je in braafheid gio heef ervaring en speelt tenkinste nog
braafheid kan niet eens bij celtic een basisplekje veroveren enomdat gio moet lijden onder feyenoord, want met alle respect het is geen topper meer endat al jaren niet meer mee aan de top,betekent niet dat die niet goed is affelay speel took beter met van persie dan met toivonen
nora
 nora - vrijdag 04 juni 2010 - 17:02   quote  deeplink  
Zo wel Gio als braafheid is geen top maar het zijn de enige twee die we hebben en ik ben bang dat wij op links achterin de wk gaan verliezen dus zorg in godsnaam dat je 1 doelpunt meer maakt als je tegenstander en dat kan met de grote 4.
alibabba
 alibabba - vrijdag 04 juni 2010 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2010 - 21:41 schreef remco k het volgende:
Ik ben het op zich volledig eens met je stelling, het enige waar ik wel problemen mee heb is Kuyt.

Kuyt is normaal gesproken een vaste waarde vanaf de rechterzijde, zijn kracht ligt hem echter in zijn onophoudelijke drang om ballen terug te winnen en door te jagen op alles wat los en vast zit, en daar zit juist nu het probleem, dat diet hij niet meer zoals in het verleden.
Kuyt heeft geen meerwaarde als zijn onverzettelijkheid er niet is.

Ik pleit dus voor Robben vast vanaf links, zodra de wedstrijd is gespeeld kun je hem direct wisselen voor of Affelay, of Kuyt. Ik zou het dus andersom doen...

Verder denk ik dat Sneijder en van der Vaart het lekker met elkaar moeten uitezoeken en switchen vanaf links naar 10, beide spelers hebben te veel kwaliteit om dit niet te laten werken.

Keeper, verdediging en verdedigend middenveld zal inderdaad exact zo staan als je zegt..
Ik denk dan dat je bedoelt dat je vind dat Robben vast vanaf rechts moet spelen, je zei vast vanaf links... En ik denk dat v.Marwijk met Heitinga begint en niet met Bouhlarouz...
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2010 - 19:50   quote  deeplink  
Inderdaad, sorry typefoutje.... Heitinga zal inderdaad beginnen...
alibabba
 alibabba - vrijdag 04 juni 2010 - 19:54   quote  deeplink  
Ik wil even benadrukken dat ik Kuyt wel graag als basisspeler zie. Ik vind dat hij beter in het collectief past en de beste 11 maken bijna nooit het beste team. D.w.z. dat ik Robben een betere voetballer vind, maar omdat vd.Wiel de klasse heeft om aanvallend zijn werk te doen moet Kuyt zorgen voor de balans in het elftal. Kuyt is in staat om het gat wat vd.Wiel laat vallen op te vullen. Robben zou bij mij zeker veel speelminuten maken, maar Robben moet niet te vroeg pieken. In het verloop van het toernooi kan hij het verschil maken en als hij in het begin veel speelt is de kans groot dat we hem door een blessure gaan missen.
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2010 - 20:03   quote  deeplink  
Kuyt zou normaal gesproken beter in het collectief passen, en om eerlijk te zijn is het niet verkeerd om een wapen als Robben achter de hand te hebben.
Het enige probleem is dat Kuyt hopeloos uit vorm is, en zijn grootste kwaliteit, namelijk zijn werklust, is vrijwel verdwenen, zonder zijn werklust is het een middelmatige speler zonder uitzonderlijke kwaliteiten.

Misschien is het een optie om Affelay vanaf rechts te laten starten, gezien zijn spel de laatste 2 wedsrtijden en zijn werklust is het misschien wel een optie...
J.D.
 J.D. - vrijdag 04 juni 2010 - 21:17   quote  deeplink  
van der wiel/heitinga/boula/braafheid

van bommel / de jong
sneijder

robben / van persie / van der vaart

van de vaart en robben hangend op rechts en links
braafheid is een beetje hetzelfde als van der wiel goed mee op komend.
dus dan haal je meer uit de ruimte
en boula omdat hij wat zekerder overkomt dan mathijsen
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2010 - 22:49   quote  deeplink  
Braafheid heeft het hele seizoen niks gepresteerd, waarom dan wel opstellen??
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 06 juni 2010 - 19:11   quote  deeplink  
robben gebleseerd ik zou zeggen elia of kuyt
remco k
 remco k - zondag 06 juni 2010 - 21:11   quote  deeplink  
Wel een flinke aderlating als hij niet kan spelen, het is iig vrijwel zeker dat hij niet kan spelen in de poulfases, dan inderdaad maar Kuyt vanaf de rechterzijde laten spelen, MOcht hij dan wel fit geraken, dan is het natuurlijk wel een heel groot wapen in de .....finale(s)
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 06 juni 2010 - 21:18   quote  deeplink  
ALS die fit is
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 06 juni 2010 - 21:19   quote  deeplink  
en elia heeft ong. hetzelfde speelstijl als robben maar aan de andrere kant
alibabba
 alibabba - zondag 06 juni 2010 - 21:28   quote  deeplink  
Ik denk dat Robben helemaal niet meegaat, omdat de KNVB met een persbericht komt. Als hij mee kon gaan hoeft daar geen persbericht voor te komen, goed nieuws brengt men meteen naar buiten. Laten we hopen dat ik het mis heb, want Robben maakt het verschil.
remco k
 remco k - maandag 07 juni 2010 - 12:38   quote  deeplink  
had je het toch mis alibabba:):):)
nummer10
 nummer10 - maandag 07 juni 2010 - 13:09   quote  deeplink  
nou remco zeg het niet te hard.. robben heeft een klein scheurtje.. kan langer duren dan dat hij hoopt.. en wij hopen..
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 07 juni 2010 - 19:17   quote  deeplink  
of korter net als vd vaart
nummer10
 nummer10 - maandag 07 juni 2010 - 20:10   quote  deeplink  
yep klopt kan alle kanten op...
PK
 PK - maandag 07 juni 2010 - 20:51   quote  deeplink  
Mijn fantasie opstelling is:

Stekelenburg

Wiel       Heitinga    Mathijsen        Emanuelson         

Afellay         Vaart 

Robben             Sneijder               Elia                                              

Persie                  
alibabba
 alibabba - maandag 07 juni 2010 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 juni 2010 - 12:38 schreef remco k het volgende:
had je het toch mis alibabba:):):)
Ik heb het inderdaad gelukkig mis, maar ik begrijp dan niet waarom de KNVB een persbericht moet beleggen. Wat een stelletje eigenheimers daar in Zeist zeg.....
remco k
 remco k - maandag 07 juni 2010 - 21:37   quote  deeplink  
gelukkig maar, inderdaad wel raar dat daar een vergadering over belegd moet worden..
joey
 joey - vrijdag 02 juli 2010 - 20:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

Toch wel grappig dat Kuyt nu gewoon echt goed is en vd vaart gewoon tekort komt..!!!
Kuyt FTW!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het basisteam van Oranje op het WK?

0.0062599