|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 10 juli 2014 - 08:02 schreef MMM het volgende:Heel teleurstellend, hadden het echt kunnen/moeten halen. Dit Argentinië is niets bijzonders, wat een verdedigende ploeg zeg.. Vlaar speelde ijzersterk, jammer dat hij z'n penalty mist. Wijnaldum, Blind en van Persie zeer matig. En ook Janmaat viel weer eens als een drol in, misschien minder goed dan wij denken op dit niveau. Clasie viel goed in, de Vrij speelde prima. Nu die kansloze wedstrijd om de 3e/4e plaats.. Argentinië speelde hetzelfde spel als wij, alleen dan beter. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Niet mee eens. Ze speelden inderdaad hetzelfde spel, maar partijen waren uiteindelijk aan elkaar gewaagd. Dat Argentinië de strafschoppenserie wint staat daar vervolgens los van. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 10 juli 2014 - 09:52 schreef sportverteller het volgende:[..] Niet mee eens. Ze speelden inderdaad hetzelfde spel, maar partijen waren uiteindelijk aan elkaar gewaagd. Dat Argentinië de strafschoppenserie wint staat daar vervolgens los van. De eerste helft waren ze echt VEEL beter. De tweede helft kwamen wij pas na de inbreng van Janmaat en Clasie beter in het spel. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
De eerste helft hebben wij hun niet één keer pijn kunnen doen, zij ons wel wat (maar het was slechts dreigend, meer niet). De tweede helft lagen wij boven, wat ik niet meer verwacht had. Gelukkig zag Van Gaal ook dat de linkerkant hun aanvallers niet kon houden en wisselde hij BMI (die geheel toevallig geblesseerd was) voor Janmaat, waardoor Kuyt naar de linkerkant ging... prima wissel. Daarna Clasie erin, wederom prima wissel. Clasie heeft sterk gespeeld!
De mannen die er bij oranje uitsprongen waren voor mij Robben, Kuyt, Vlaar en De Vrij... Ik ben wel benieuwd hoe goed we nog zijn als de oudere garde ermee stopt.... (Van Persie, Robben, Huntelaar, Kuyt). Hebben we dan waardige opvolgers of blijft er na hun niet veel meer over.... Verdedigend hebben we blijkbaar wel weer wat, maar aanvallend zijn we nou niet verwend. Het is dat Robben een bijna perfect toernooi speelt, maar anders .... Depay heeft het wel laten zien en er lopen wel aardige talentjes rond (denk aan Boëtius), maar goede spitsen hebben we al haast niet meer... Wat komt er verder aan? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Kuyt was heel erg matig, zijn slechtste wedstrijd van het toernooi. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 10 juli 2014 - 11:13 schreef Arie.Klooster het volgende:De eerste helft hebben wij hun niet één keer pijn kunnen doen, zij ons wel wat (maar het was slechts dreigend, meer niet). De tweede helft lagen wij boven, wat ik niet meer verwacht had. Gelukkig zag Van Gaal ook dat de linkerkant hun aanvallers niet kon houden en wisselde hij BMI (die geheel toevallig geblesseerd was) voor Janmaat, waardoor Kuyt naar de linkerkant ging... prima wissel. Daarna Clasie erin, wederom prima wissel. Clasie heeft sterk gespeeld! De mannen die er bij oranje uitsprongen waren voor mij Robben, Kuyt, Vlaar en De Vrij... Ik ben wel benieuwd hoe goed we nog zijn als de oudere garde ermee stopt.... (Van Persie, Robben, Huntelaar, Kuyt). Hebben we dan waardige opvolgers of blijft er na hun niet veel meer over.... Verdedigend hebben we blijkbaar wel weer wat, maar aanvallend zijn we nou niet verwend. Het is dat Robben een bijna perfect toernooi speelt, maar anders .... Depay heeft het wel laten zien en er lopen wel aardige talentjes rond (denk aan Boëtius), maar goede spitsen hebben we al haast niet meer... Wat komt er verder aan? Kuyt ?? Haha, dan ben je zeker een grote bewonderaar van hem. Dit was Kuyt zijn slechtste wedstrijd en je zag zijn tekortkomingen ... Hij had beter voorin gestaan. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik bedoelde dat zij er over het hele toernooi genomen uit sprongen. Trouwens, deze wedstrijd speelde hij niet slecht. Na die wissel had nederland hun onder controle, daarvoor niet echt... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 10 juli 2014 - 12:41 schreef Arie.Klooster het volgende:Ik bedoelde dat zij er over het hele toernooi genomen uit sprongen. Trouwens, deze wedstrijd speelde hij niet slecht. Na die wissel had nederland hun onder controle, daarvoor niet echt... Kuyt voegde deze wedstrijd in ieder geval niks toe ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Verdedigend was ie wel goed.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Vlaar en de Vrij ook ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Met een gemiddelde van 9,59 is Stefan de Vrij opgeschoven tot de top-6 van beste spelers van het WK. De verdediger hoeft slechts één verdediger voor zich te dulden: Braziliaan Thiago Silva. Met de confrontatie in de troostfinale van aanstaande zaterdag kan De Vrij dus mogelijk de beste verdediger van dit WK worden! Bron: fr12.nl |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: In Rotterdam wisten ze al even wat Stefan de Vrij in zijn mars had. De verdediger van Feyenoord speelde gisteren samen met collega en vriend Ron Vlaar magistraal in de halve finale van het WK. Dat leverde Oranje helaas geen finaleplaats op.
De Vrij wordt al een tijd gelinkt aan het Manchester United van bondscoach Louis van Gaal. De fans van de Engelse topclub heeft hij naar gisteren in ieder geval overtuigd: Please, sign De Vrij, klinkt het op de sociale media. 'Impressive, solid, magnificent', zijn veelgebruikte termen om zijn spel te omschrijven.
Met name de voetballende kwaliteiten worden aangehaald. Hij leest een wedstrijd goed, merkt iemand op. De keuzes die hij maakt aan de bal zijn fantastisch. Hij is kalm en kiest de juiste passes, luidt een ander compliment. Hij manoeuvreert zich in de juiste positie voor zijn passes, ziet een ander.
Ook Clasie valt op De invalbeurt en daarmee ook meteen het WK-debuut van Jordy Clasie ging ook niet onopgemerkt voorbij. Nederland heeft door hem meer controle, analyseert een Engelsman. Zijn techniek is zo goed, en Clasie loopt erbij als een jongere Sneijder. Bron: fr12.nl |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 10 juli 2014 - 08:02 schreef MMM het volgende:Heel teleurstellend, hadden het echt kunnen/moeten halen. Dit Argentinië is niets bijzonders, wat een verdedigende ploeg zeg.. Vlaar speelde ijzersterk, jammer dat hij z'n penalty mist. Wijnaldum, Blind en van Persie zeer matig. En ook Janmaat viel weer eens als een drol in, misschien minder goed dan wij denken op dit niveau. Clasie viel goed in, de Vrij speelde prima. Nu die kansloze wedstrijd om de 3e/4e plaats.. Vond Janmaat wel redelijk hoor. Maar inderdaad niet geweldig. Speelde wel een stuk beter dan Blind/Kuyt aan de andere kant. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Voor Janmaat erin kwam, kon de linkerflank het niet aan, terwijl dat de rechterflank (waar Kuyt stond) dicht zat. Toen Janmaat erin kwam en Kuyt naar de linkerkant verhuiste, was die kant ook dicht. Dan kun je mij niet vertellen dat Kuyt niet goed gevoetbald heeft. Bij ons in de huiskamer hadden wij het er voor de wissel al over hoe Van Gaal die linkerkant moest repareren, waarop wij het er wel over eens waren dat hij óf Kongolo moest inbrengen óf Janmaat zodat Kuyt naar de linkerkant zou gaan. Nou, Van Gaal dacht er blijkbaar ook aan en dat was toch een zeer goede wissel? (ook al was het ook vanwege de blessure van BMI?).
Daarna riepen we steeds dat we hoopten op Clasie en wederom dacht Van Gaal er ook zo over (mooi hè, als een coach doet waarop je hoopt), maar bij de laatste wissel was ik het niet met hem eens. De spits werd amper... zeg maar gerust niet bereikt. Waarom dan een niet frisse wisselen voor een frisse? Je hebt er toch niets meer aan. Ik had gehoopt op een middenvelder of een aanvallender systeem door een verdediger op te offeren voor een aanvaller of aanvallende middenvelder... Maar goed, twee goede wissels en één begreep ik niet. Om een lang verhaal kort te maken: in mijn ogen heeft Kuyt juist wel goed gevoetbald, hoewel hij aanvallend niet kon brengen wat in vorige wedstrijden wel kon... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 - 10:15 schreef Arie.Klooster het volgende:Voor Janmaat erin kwam, kon de linkerflank het niet aan, terwijl dat de rechterflank (waar Kuyt stond) dicht zat. Toen Janmaat erin kwam en Kuyt naar de linkerkant verhuiste, was die kant ook dicht. Dan kun je mij niet vertellen dat Kuyt niet goed gevoetbald heeft. Bij ons in de huiskamer hadden wij het er voor de wissel al over hoe Van Gaal die linkerkant moest repareren, waarop wij het er wel over eens waren dat hij óf Kongolo moest inbrengen óf Janmaat zodat Kuyt naar de linkerkant zou gaan. Nou, Van Gaal dacht er blijkbaar ook aan en dat was toch een zeer goede wissel? (ook al was het ook vanwege de blessure van BMI?). Daarna riepen we steeds dat we hoopten op Clasie en wederom dacht Van Gaal er ook zo over (mooi hè, als een coach doet waarop je hoopt), maar bij de laatste wissel was ik het niet met hem eens. De spits werd amper... zeg maar gerust niet bereikt. Waarom dan een niet frisse wisselen voor een frisse? Je hebt er toch niets meer aan. Ik had gehoopt op een middenvelder of een aanvallender systeem door een verdediger op te offeren voor een aanvaller of aanvallende middenvelder... Maar goed, twee goede wissels en één begreep ik niet. Om een lang verhaal kort te maken: in mijn ogen heeft Kuyt juist wel goed gevoetbald, hoewel hij aanvallend niet kon brengen wat in vorige wedstrijden wel kon... Ik vond dat Kuyt er NIET in hoorde ... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
De Vrij ++ (geweldig toernooi) Indi + (aardig, af en toe slordig) Janmaat -/+ (viel me tegen, had ik meer van verwacht) Kongolo / (weinig gespeeld) Clasie / (weinig gespeeld, viel wel goed in tegen Argentinië) |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 - 11:14 schreef MMM het volgende:De Vrij ++ (geweldig toernooi) Indi + (aardig, af en toe slordig) Janmaat -/+ (viel me tegen, had ik meer van verwacht) Kongolo / (weinig gespeeld) Clasie / (weinig gespeeld, viel wel goed in tegen Argentinië) Eens. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Door Schneijder, Blind en Cillisen liggen we er uit. - Schneijder kwam pas in zijn spel toen Clasie op het middenveld kwam spelen - Blind heeft 2 goede passes gegeven over het hele toernooi en verder heeft hij constant zijn man laten lopen. - Cillisen kapte twee keer leuk een man uit, maar toen het er op aankwam liet hij het liggen |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 - 10:15 schreef Arie.Klooster het volgende:Daarna riepen we steeds dat we hoopten op Clasie en wederom dacht Van Gaal er ook zo over (mooi hè, als een coach doet waarop je hoopt), maar bij de laatste wissel was ik het niet met hem eens. De spits werd amper... zeg maar gerust niet bereikt. Waarom dan een niet frisse wisselen voor een frisse? Je hebt er toch niets meer aan. Ik had gehoopt op een middenvelder of een aanvallender systeem door een verdediger op te offeren voor een aanvaller of aanvallende middenvelder... Maar goed, twee goede wissels en één begreep ik niet. Om een lang verhaal kort te maken: in mijn ogen heeft Kuyt juist wel goed gevoetbald, hoewel hij aanvallend niet kon brengen wat in vorige wedstrijden wel kon... Nederland speelde dan ook om niet te verliezen, v persie opofferen voor een offensieve middenvelder had misschien meer opgeleverd.
Maarja achteaf kijk je een koe in z'n ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 - 12:57 schreef hotjumper het volgende:Door Schneijder, Blind en Cillisen liggen we er uit. - Schneijder kwam pas in zijn spel toen Clasie op het middenveld kwam spelen - Blind heeft 2 goede passes gegeven over het hele toernooi en verder heeft hij constant zijn man laten lopen. - Cillisen kapte twee keer leuk een man uit, maar toen het er op aankwam liet hij het liggen Kan ik er nog wel 3 noemen: Kuyt, van Persie en Robben ... |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Vlaar scoorde wel, hij gaf gewoon veel effect aan de bal!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 juli 2014 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: Dat uitgerekend jij het niet met me eens zou zijn, verwondert me totaal niet.... gek hè... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ze kunnen er allemaal niks van :p |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Kuyt heeft echt een paar fantastische wedstrijden gespeeld, tegen Mexico en Costa Rica was hij de beste man van het veld. Heb overigens met verbazing zitten kijken want had hem al een paar keer afgeschreven maar met deze tomeloze inzet zet ik de deur naar Feyenoord weer op een kiertje voor deze toch wel een beetje held. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kuyt speelde de ballen uit z'n lijf en heeft veel breekwerk verricht. Bijzonder nuttig. Heeft me positief verrast. Onverzettelijk. Precies wat het team nodig had. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 - 15:30 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Dat uitgerekend jij het niet met me eens zou zijn, verwondert me totaal niet.... gek hè... Ik kijk naar kwaliteit in plaats van dat melodramatische gevoel ... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ach, vanavond zo'n nietszeggend potje. Gaat nergens over.
Zet 'm wel ff op. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Van Gaal heeft in mijn ogen dezelfde denkfout gemaakt als Koeman met Vormer bij Feyenoord. Beide coaches houden Clasie voor een controlerende speler, die bij Feyenoord niet samen kan spelen met Vormer (ook een zgn controlerende middenvelder) en in het Nederlands elftal niet samen met De Jong. Dus koos Van Gaal voor Wijnaldum (wat is er met die jongen in Eindhoven gebeurd?), en Koeman voor Vilhena. Beide heren weigeren m.i. dus de pure klassevoetballer met defensieve kwaliteiten in Clasie te zien die hij in werkelijkheid gewoon is. Idem dito voor Vormer. Ook een pure rasvoetballer met bovenmodale defensieve kwaliteiten. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Prima prestatie gisteren, van te voren nooit verwacht dat we derde zouden worden. Achteraf teleurgesteld, zo graag die finale gespeeld vanavond. Scheids was wel bedroevend hoor, ongelooflijk
Weer genoten van Vlaar en de Vrij achterin, vond ook Clasie prima spelen. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 10:42 schreef MMM het volgende:Prima prestatie gisteren, van te voren nooit verwacht dat we derde zouden worden. Achteraf teleurgesteld, zo graag die finale gespeeld vanavond. Scheids was wel bedroevend hoor, ongelooflijk Weer genoten van Vlaar en de Vrij achterin, vond ook Clasie prima spelen. Ik vond Clasie in de eerste helft goed. In de tweede helft was hij bij vlagen minder zichtbaar, maar wat hij deed was ook toen goed. Is het bedenkelijk dat hij geen 90 minuten kon volmaken? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:19 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik vond Clasie in de eerste helft goed. In de tweede helft was hij bij vlagen minder zichtbaar, maar wat hij deed was ook toen goed. Is het bedenkelijk dat hij geen 90 minuten kon volmaken? Dat laatste baart mij al tijden zorgen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat zal dat PSG trouwens spijt hebben om die David Luiz te halen voor 50 miljoen, die kan er echt niks van..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 juli 2014 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:19 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik vond Clasie in de eerste helft goed. In de tweede helft was hij bij vlagen minder zichtbaar, maar wat hij deed was ook toen goed. Is het bedenkelijk dat hij geen 90 minuten kon volmaken? is denk ik ook de reden dat hij niet eerder speelde. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Dat vermoeden heb ik ook. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:28 schreef MMM het volgende:Wat zal dat PSG trouwens spijt hebben om die David Luiz te halen voor 50 miljoen, die kan er echt niks van.. Echt triest idd, 50 miljoen betalen voor zo'n beperkte verdediger. Onbegrijpelijk! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:28 schreef MMM het volgende:Wat zal dat PSG trouwens spijt hebben om die David Luiz te halen voor 50 miljoen, die kan er echt niks van.. Hadden ze beter de Vrij voor zo'n 12 miljoen kunnen halen ... en de Vrij zal David Luiz wel gepasseerd in de ranglijst zijn als verdediger bij het WK |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Zeker. Hij moet er te vaak uit met kramp. Ik hoop dat hij dat dit jaar kan overwinnen. Anders is hij veroordeeld tot de subtop. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:28 schreef MMM het volgende:Wat zal dat PSG trouwens spijt hebben om die David Luiz te halen voor 50 miljoen, die kan er echt niks van..
Via @Tussendelinies |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
Voor die 50 miljoen kun je de hele achterhoede van Nederlands Elftal wel ophalen denk ik... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:19 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik vond Clasie in de eerste helft goed. In de tweede helft was hij bij vlagen minder zichtbaar, maar wat hij deed was ook toen goed. Is het bedenkelijk dat hij geen 90 minuten kon volmaken? Goeie vraag. Soms idee dat hij z'n krachten niet altijd doseert. |
|
|
|
|
PieterBos
|
|
|
quote:Op zondag 13 juli 2014 - 11:19 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik vond Clasie in de eerste helft goed. In de tweede helft was hij bij vlagen minder zichtbaar, maar wat hij deed was ook toen goed. Is het bedenkelijk dat hij geen 90 minuten kon volmaken? Gebrek aan wedstrijdritme de laatste weken |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Lijkt mij vooral gebrek aan inhoud. Koeman heeft er ook wel eens wat over gezegd. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote: Eens. 4 Weken wel hard, maar zonder enig perspectief getraind, en om dan ineens een wedstrijd te moeten spelen in een geweldig toernooi dat al bijna in de eindfase zit, lijkt me heel moeilijk. Maar Jordi stond er meteen, en dat op een niveau dat hij nog nooit voor zijn kiezen heeft gehad, namelijk het allerhoogste niveau: ik geef het je te doen. Ik heb heel veel bewondering voor die jongen. Nog 1 misschien zelfs wel 2 seizoenen blijven, en dan kan hij overal naar toe. Ook de top. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
Bron: http://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/de-vrij-beste-verdediger-van-wk-in-brazili%C3%AB
quote:Stefan de Vrij was de beste verdediger van het WK in Brazilië, dat afgelopen zondag ten einde kwam. Dit blijkt uit een officiële ranking van de FIFA. De Vrij houdt daarmee onder meer Mats Hummels van wereldkampioen Duitsland en de Braziliaan Thiago Silva achter zich. Bovendien eindigt de Feyenoord-verdediger op de derde plaats van beste spelers van het WK, met alleen landgenoot Arjen Robben (tweede) en Toni Kroos (eerste, Duitsland) voor zich.
De Vrij kreeg voor zijn optredens met het Nederlands elftal, dat in Brazilië reikte tot de halve finale en vervolgens een bronzen medaille pakte, gemiddeld een 9,7. Oud-Feyenoorder Ron Vlaar completeert de top tien van de officiële FIFA-ranking. Hij werd beoordeeld met een gemiddelde van 9,48. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hooijdonk assistent Jong Oranje
Pierre van Hooijdonk wordt bij Jong Oranje assistent van bondscoach Adrie Koster, die onlangs als opvolger van Albert Stuivenberg werd aangesteld. De oud-spits was vorig seizoen nog trainer van het gecombineerde beloftenelftal van Feyenoord en Excelsior.
Afgelopen WK was er nog een conflict tussen Van Hooijdonk en Robin van Persie. De aanvoerder van Oranje haalde hard uit naar zijn voormalig ploeggenoot, die zich kritisch over Van Persie had uitgelaten.
Guus Hiddink, de kersverse bondscoach van Oranje, was duidelijk. "Er komt op korte termijn een gesprek. Het is duidelijk dat er nog wat oud zeer zit. Robin en Pierre moeten als grote kerels bij elkaar gaan zitten. We kunnen dan het verleden gebruiken om goed naar de toekomst te kijken. De rol van Pierre heeft niet direct betrekking op Oranje, maar als er sluimerende zaken zijn, pak ik ze het liefst direct bij de kop". Bron:NOS.NL
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 augustus 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|