BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:31   quote  deeplink  
Nee, die is getermineerd. We zitten nu in plan 'winnaars van morgen'. https://www.knvb.nl/downloads/bestand/4045/winnaarsvanmorgen
Overigens is er inderdaad een masterplan gemaakt. Maar volgens de makers van dat plan, van Gaal/Jonker, is daar niets mee gebeurd.
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 10:35   quote  deeplink  
Dit wordt de hele week al besproken in voetbal programma's.
En allen spreken over de blunders van van Gaal.
Het plan wat jij deponeert is van 2016 , en nog niet in werking.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door van geil --
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 10:42   quote  deeplink  
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwidz5CllujWAhWMDxoKHTRhBN0QFggyMAI&url=https%3A%2F%2Fwww.telesport.nl%2Fpremium%2Fartikel%2F81714%2Fcolumn-valentijn-driessen%2Fknvb-zet-plan-van-gaal-bij-het-grof-vuil&usg=AOvVaw0oXpBGotWZtd0y-iX44vA6
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 10:43   quote  deeplink  
Lees maar , vanaf 2001.
Wordt nu pas aan de kant geschoven
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:47   quote  deeplink  
Plan is al in werking. Daarom voetballen we nu met de jeugd in andere settings.
Onder 6, 7, 8 en 9 is allemaal al veranderd.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:47   quote  deeplink  
Ze zijn in 2016 begonnen met de winnaars van morgen, toen hebben ze t masterplan al losgelaten.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 10:47 schreef Stylzz het volgende:
Plan is al in werking. Daarom voetballen we nu met de jeugd in andere settings.
Onder 6, 7, 8 en 9 is allemaal al veranderd.
Dit is wat nu ingestart is:
http://www.bav-voetbal.nl/publicaties/winnaars-van-morgen-samenwerken-aan-betere-toekomst

knvb_infographic.jpg
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 10:50   quote  deeplink  
Nee, nog lang niet overal.
Veel clubs zijn in onderhandeling over de liquide middelen.
Er moeten doeltjes gekocht worden , andere belijning etc.
Gaat pas dit jaar vorm krijgen , is dus pas over pak m beet een jaar of 5 een beetje te evalueren .
15/16 jaar lang is het volgens de plannen van van Gaal gegaan , met veel weerstand van voetballers , met name Cruijff
Dat was het punt waar het om ging.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:50   quote  deeplink  
De onder 9 en lager speelt nu al zo, de onder 10 volgend seizoen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 10:50 schreef van geil het volgende:
Nee, nog lang niet overal.
Veel clubs zijn in onderhandeling over de liquide middelen.
Er moeten doeltjes gekocht worden , andere belijning etc.
Gaat pas dit jaar vorm krijgen , is dus pas over pak m beet een jaar of 5 een beetje te evalueren .
15/16 jaar lang is het volgens de plannen van van Gaal gegaan , met veel weerstand van voetballers , met name Cruijff
Nee, onder 9 en lager moet dit seizoen al.
Wij zijn gelukkig onder tien, dus gevrijwaard. Al onze lagere teams moesten verplicht er aan mee doen. Helaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 10:53   quote  deeplink  
Kijk maar:
https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/competitiezaken/23190/nieuwe-wedstrijdvormen-pupillen-vragen-en-antwoorden

Ik wil niet bijdehand zijn hoor, maar wij waren er nogal op tegen bij onze club :)
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 10:58   quote  deeplink  
Je hebt het over een piepklein gedeelte van het plan.
En zelfs dat is nog niet helemaal voor elkaar.
En nogmaals het ging om het punt dat het Masterplan wel degelijk 15/16 jaar aan de gronslag lag.
Nu pas komen er veranderingen. ( effecten zijn dus niet meetbaar nu!)
Ook een groot punt is , dat de leraren en wetenschappers onder de loep liggen.
Dat was ook een onderdeel van het masterplan, en gaan nu veel stemmen op om meer voetballers op die posities te krijgen ipv bijvoorbeeld een leraar of volleyballer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 11:08   quote  deeplink  
Gedeeltelijk waar ik t over heb. Zoals ik al zei, de initiatiefnemers van het masterplan zeggen juist dat de KNVB er niets mee gedaan heeft.
https://nos.nl/artikel/2183647-jonker-kritisch-op-knvb-er-is-al-jarenlang-geen-plan.html
En ik quote:
quote:

"In 2001 heb ik met Louis een plan gemaakt, maar in de vijftien jaar erna is er nog niets mee gebeurd", vertelt hij tijdens een trainingskamp in Zwitserland aan Duitse media.

'Masterplan'

Volgens de KNVB is er wel degelijk iets met het zogeheten 'Masterplan' gedaan. In 2011 werd het project na tien jaar officieel afgesloten. Dat gebeurde op een bijeenkomst waar Van Gaal zelf aanwezig was.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door Stylzz --
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 11:10   quote  deeplink  
Lees het bovenstaande nog eens, hoe trots van Gaal voor alle camera's sprak over zijn masterplan wat ons zo ver bracht op het WK.
En dat deed hij meerdere malen, echter nu het slecht gaat , heeft de KNVB zijn plan slecht ingevuld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 11:10 schreef van geil het volgende:
Lees het bovenstaande nog eens, hoe trots van Gaal voor alle camera's sprak over zijn masterplan wat ons zo ver bracht op het WK.
Ik bestrijd ook niet dat t er was, maar al een tijdje niet meer.

Dat versterkt eigenlijk nog veel meer wat een zootje het is, als wij al over dit soort 'details' kunnen jeremiëren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door Stylzz --
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 11:14   quote  deeplink  
Het wordt echt tijd voor een duidelijk lijn ja.
Gelukkig krijgt het al weer een beetje vorm met Gudde en Smit.
Al is er nog veel te doen, vele posities zullen anders ingevuld moeten worden etc.
Zelf denk ik dat een middenweg het beste is, voetballers met experts op andere vlakken.
Niet alleen experts zoals nu, en ook niet alleen voetballers.
Een mix, net als bij een goede selectie.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 11:20   quote  deeplink  
Te rade gaan bij landen als België, Duitsland en Frankrijk.
Wat is t verschil?
De infrastructuur voor een goede opleiding/selectie etc. staat in Nederland. Nu de invulling.

Wat wel zo is, is dat het amateurvoetbal veel te veel op vrijwilligers moet draaien, ik geef training, maar ik heb wel altijd gevoetbald, maar ben natuurlijk helemaal geen trainer. En er zijn er tussen die zelf nog nooit gevoetbald hebben die gewoon training geven. Zo is het bijna bij elke amateurclub. Dan heb je toch legio voetballers die met een achterstand beginnen.
VVout
 VVout - woensdag 11 oktober 2017 - 11:24   quote  deeplink  
Fijn al die plannen, mag je ook gewoon plezier hebben aan het spelletje?
Dollen van je tegenstander?
Balvaardigheid ontwikkelen omdat het alles is waar je voor wilt gaan.

Ik lees alleen maar saaie programma's tegenwoordig die dodelijk zijn voor de creativiteit van de ziel. Je moet als een soort onverwoestbare robot je taak uit kunnen voeren en vooral dat laten wat het zo gaaf maakt.

Een toffe onnavolgbare solo alla Messi. Een pegel in de verste hoek alla Roberto Carlos. Laten we vooral de balvaardigheid en zijn acties van Ronaldinho niet vergeten. enz.... enz...

Dat gaan ze echt leren met die super programma's van tegenwoordig en de moderne filosofie achter het voetbal -.-

Sorry hoor als ik hier niet in geloof en dat ik meer geloof in talent waar je mee geboren wordt en je daar zoveel plezier aan beleefd dat het je niet meer los laat. Zo begint het toch, tot dat een of andere aasgier het ook ziet en ze zien dat er geld aan verdient kan worden. Dan ontspoort het talent en verandert in een moneymaker. Je ziet ze af glijden en het wordt nooit meer wat.

En dan maar afvragen waarom ze in die arme landjes nog kunnen voetballen. Nee nee neen, natuurlijk weten ze dat ze er een boterham mee kunnen verdienen maar ze weten ook dat het alternatief op een houten stokje in een lemen hutje bijten is.
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 11:25   quote  deeplink  
Goed punt ja.
En dat is eigenlijk de kritiek op v Gaal. Keurslijf.
En dat laatste punt, helemaal eens, dat is een enorm verschil.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 12:55   quote  deeplink  
Daar is ook t nieuwe plan voor bij de jeugd.
Minder regels, kleinere velden, eerst nog geen keepers en geen scheidsrechters
Pleintjesvoetbal op t gras.
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 13:12   quote  deeplink  
Dat vind ik een goed idee.
VVout
 VVout - woensdag 11 oktober 2017 - 13:30   quote  deeplink  
Ik ook, je doet het toch in eerste instantie omdat je het leuk vind om te doen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 oktober 2017 - 16:13   quote  deeplink  
Eens alleen is t nu organisatorisch een ding
Plus spelers die gewend zijn aan het huidige hebben t idee een stap terug te doen
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 11 oktober 2017 - 17:33   quote  deeplink  
Als eerder gezegd: als trainers hun eigen visie mogen toepassen kom je nergens.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 11 oktober 2017 - 18:18   quote  deeplink  
Effe dit hoe kan het dat Luxemburg 1-1 speelt tegen Bulgarije en met 8-0 verliest van Zweden ik ben geen complot theorie man maar toch.
Het NL 11 tal is niet best maar hebben wel veel pech gehad.
VVout
 VVout - woensdag 11 oktober 2017 - 18:23   quote  deeplink  
De 0-0 tegen Frankrijk vergeet je zeker ff voor het gemak, ghèhè.
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 11 oktober 2017 - 18:26   quote  deeplink  
Zonder complottheorietje had Luxemburg tegen Zweden gewoon een offday.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 11 oktober 2017 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 18:26 schreef Gerard_FR het volgende:
Zonder complottheorietje had Luxemburg tegen Zweden gewoon een offday.
Maar met niet
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 11 oktober 2017 - 18:44   quote  deeplink  
Tijdens de rust bij Spanje-Malta zijn witte jassen met naalden gezien in de Spaanse kleedkamer, de spelers hadden groen schuim op hun mond in de tweede helft.
Ze kregen zeker een groene thee infuus toegediend.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 11 oktober 2017 - 19:06   quote  deeplink  
En Gullit is spion namens de Russen.
Maakt opnames in de kleedkamer.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 11 oktober 2017 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 18:44 schreef Gerard_FR het volgende:
Tijdens de rust bij Spanje-Malta zijn witte jassen met naalden gezien in de Spaanse kleedkamer, de spelers hadden groen schuim op hun mond in de tweede helft.
Ze kregen zeker een groene thee infuus toegediend.
Ik ken dit verhaal ook maar dan met klismaas met groene thee
VVout
 VVout - woensdag 11 oktober 2017 - 19:31   quote  deeplink  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 11 oktober 2017 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 13:30 schreef VVout het volgende:
Ik ook, je doet het toch in eerste instantie omdat je het leuk vind om te doen.
In de jeugdvoetbal vind ik vooral ouders een groot hekelpunt.
Trainers in selectie elftallen die zelf kinderen in dat elftal
hebben moet als eerste verboden worden.
Ouders die commentaar langs de lijn hebben
tijdens de wedstrijd indammen door de wedstrijd daarop hun kind op de bank te zetten.
Dat is wat ik met mijn jongens ervaren heb.
Het kost een kind zoveel spelvreugde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 oktober 2017 door Leon FR1908 --
van geil
 van geil - woensdag 11 oktober 2017 - 21:51   quote  deeplink  
Denk dat dat onmogelijk is, vrijwilligers zijn heel moeilijk te vinden , en zijn juist vaak ouders van een voetballer (ster)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 11 oktober 2017 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 21:51 schreef van geil het volgende:
Denk dat dat onmogelijk is, vrijwilligers zijn heel moeilijk te vinden , en zijn juist vaak ouders van een voetballer (ster)
Mijn oudste zat op een andere club als mijn jongste.
Bij mijn jongste was het bij die club een regel ,waardoor je
een veel betere structuur had binnen die club.
Dus het kan wel maar weet niet hoe lastig dat is uiteraard.
Zeker bij selectie elftallen geen ouder als trainer met eigen kind in het elftal.
Phyrexian
 Phyrexian - woensdag 11 oktober 2017 - 22:04   quote  deeplink  
Bij gebrek aan eigen zoon, ga ik geregeld kijken bij het team van de zoon van mijn beste maat.

T'is echt te triest om te zien hoe de kleintjes worden geleid. Training door vaders, teamleider is een vader, en als die zich af meldt in de what's app groep en gewoon netjes vraagt: Wie wil het volgende week zaterdag een keertje overnemen, blijft het tot vrijdagavond stil.

Mannetje wil keeper worden. Nou, keeperstraining wordt al helemaal niet gegeven. Nu ben ik zelf keeper geweest, en vind het leuk hem af en toe wat "bijles" te geven, maar er is eigenlijk geen sprake van "bij"-les. Er is geen les, niet vanuit de club.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 11 oktober 2017 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 22:04 schreef Phyrexian het volgende:
Bij gebrek aan eigen zoon, ga ik geregeld kijken bij het team van de zoon van mijn beste maat.

T'is echt te triest om te zien hoe de kleintjes worden geleid. Training door vaders, teamleider is een vader, en als die zich af meldt in de what's app groep en gewoon netjes vraagt: Wie wil het volgende week zaterdag een keertje overnemen, blijft het tot vrijdagavond stil.

Mannetje wil keeper worden. Nou, keeperstraining wordt al helemaal niet gegeven. Nu ben ik zelf keeper geweest, en vind het leuk hem af en toe wat "bijles" te geven, maar er is eigenlijk geen sprake van "bij"-les. Er is geen les, niet vanuit de club.
Dat klopt ,vaak als ouder word je ook 2 keer per seizoen een bijdragen tegeven aan de club in
de vorm van kantinedienst of oud papier ophalen ofiets .
Iedereen heeft het altijd erg druk op die deze datums.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 oktober 2017 - 07:11   quote  deeplink  
Ik ben ongeveer drie a vier dagen per week in de weer voor de club
en met mij nog een groot aantal.
Maar t zijn wel altijd dezelfden
Phyrexian
 Phyrexian - donderdag 12 oktober 2017 - 07:51   quote  deeplink  
Ik merk wel: hoe kleiner de club, hoe beter de begeleiding.

Hier regio tussen Rotterdam en Dordrecht) zijn er echt een heleboel, grote en kleine.
Zelf zat ik bij de "kleine" hier in het dorp (VV Rijsoord), en we "vochten" tegen de grote (RVVH, ASWH).
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 oktober 2017 - 07:51   quote  deeplink  
Onderdeel van m'n taakgebied. Matching vrijwilligers aan bv. noodlijdende voetbalclubs op dat gebied. 30% blijft er slechts, tgv de klik met sfeer, dan wel uitdagende taak.
De anderen haken af tgv het juist ontbreken ervan. Daar is nog winst op te halen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 oktober 2017 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 07:51 schreef Phyrexian het volgende:
Ik merk wel: hoe kleiner de club, hoe beter de begeleiding.

Hier regio tussen Rotterdam en Dordrecht) zijn er echt een heleboel, grote en kleine.
Zelf zat ik bij de "kleine" hier in het dorp (VV Rijsoord), en we "vochten" tegen de grote (RVVH, ASWH).
Is idd. opvallend. Veel grotere gemeenschappelijkheid.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 12 oktober 2017 - 08:01   quote  deeplink  
Zal allemaal wel zo zijn, maar dat is van alle dag..50 jaar geleden waren de omstandigheden precies het zelfde...mijn vader reed ons elftalletje naar de uitwedstrijden. Kwam altijd op hem aan. Verschil met nu is dat wij zowat elke dat met elkaar voetbalde op de pleintjes. Soms met een steen of een tennisbal, de andere keer met een voetbal. Kleine goaltjes, grote goaltjes. Twee tegen twee, tien tegen tien en alles wat daar tussen zit. En dan 2-3 keer in de week voetbaltraining op het veld.....Vroeger was alles beter..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 oktober 2017 - 08:19   quote  deeplink  
Gisteren training gegeven. Jeugd onder 10, meesten zijn onder 9.
Denk doe t eens makkelijk. maak twee veldjes. Vier teams. Gewoon twee tegen twee. Af en toe teams wisselen.

Dan komt er dus helemaal geen voetbal he, discussies in t veld. Wandelen. Geen beleving.
Toen ik zelf voetbalde, vlogen de pollen dan in t rond. Nu moet je ze echt sturen. Continu.
Op een paar na, de uitzonderingen.

Ze hebben ook allemaal geen conditie. Van de warming-up zijn ze al moe. 2 minuten in een vak dribbelen en ze moeten op adem komen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 oktober 2017 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 08:01 schreef CobusIII het volgende:
Zal allemaal wel zo zijn, maar dat is van alle dag..50 jaar geleden waren de omstandigheden precies het zelfde...mijn vader reed ons elftalletje naar de uitwedstrijden. Kwam altijd op hem aan. Verschil met nu is dat wij zowat elke dat met elkaar voetbalde op de pleintjes. Soms met een steen of een tennisbal, de andere keer met een voetbal. Kleine goaltjes, grote goaltjes. Twee tegen twee, tien tegen tien en alles wat daar tussen zit. En dan 2-3 keer in de week voetbaltraining op het veld.....Vroeger was alles beter..
Vroeger was het anders.
Uitdaging is op de drive van nu, in te spelen.
Kansen ervan maken.
ar
 ar - donderdag 12 oktober 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 08:19 schreef Stylzz het volgende:
Gisteren training gegeven. Jeugd onder 10, meesten zijn onder 9.
Denk doe t eens makkelijk. maak twee veldjes. Vier teams. Gewoon twee tegen twee. Af en toe teams wisselen.

Dan komt er dus helemaal geen voetbal he, discussies in t veld. Wandelen. Geen beleving.
Toen ik zelf voetbalde, vlogen de pollen dan in t rond. Nu moet je ze echt sturen. Continu.
Op een paar na, de uitzonderingen.

Ze hebben ook allemaal geen conditie. Van de warming-up zijn ze al moe. 2 minuten in een vak dribbelen en ze moeten op adem komen.
Herkenbaar.
van geil
 van geil - donderdag 12 oktober 2017 - 19:55   quote  deeplink  
Telefoontjes en computers krijg je geen conditie van
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 13 oktober 2017 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 19:55 schreef van geil het volgende:
Telefoontjes en computers krijg je geen conditie van
Dat is het he,wat je ook deed vroeger ,de kinderen waren altijd buiten.
Of het nou voetballen rolschaatsen touwtjespringen crossfietsen en rottigheid,we waren altijd buiten in beweging.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 13 oktober 2017 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 08:19 schreef Stylzz het volgende:
Gisteren training gegeven. Jeugd onder 10, meesten zijn onder 9.
Denk doe t eens makkelijk. maak twee veldjes. Vier teams. Gewoon twee tegen twee. Af en toe teams wisselen.

Dan komt er dus helemaal geen voetbal he, discussies in t veld. Wandelen. Geen beleving.
Toen ik zelf voetbalde, vlogen de pollen dan in t rond. Nu moet je ze echt sturen. Continu.
Op een paar na, de uitzonderingen.

Ze hebben ook allemaal geen conditie. Van de warming-up zijn ze al moe. 2 minuten in een vak dribbelen en ze moeten op adem komen.
Mooi man hahaha
VVout
 VVout - vrijdag 13 oktober 2017 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2017 - 08:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat is het he,wat je ook deed vroeger ,de kinderen waren altijd buiten.
Of het nou voetballen rolschaatsen touwtjespringen crossfietsen en rottigheid,we waren altijd buiten in beweging.
Of je moest 2 blokken sprinten omdat die ouwe waar je op de bel drukte sneller was dan je dacht, maar het is wel zo toch.
Phyrexian
 Phyrexian - vrijdag 13 oktober 2017 - 08:43   quote  deeplink  
Vroeger zei ik tegen mijn moeder: Nee hoor, het regent helemaal niet, ik ga gewoon voetballen.

Tegenwoordig zeggen ze (hoorde het mijn neefje zeggen): Het zou best eens kunnen gaan rekenen, kom, we gaan FIFA spelen.

En ik had ook een spelcomputer he, dus dat is het verschil niet. Toentertijd was de Atari en de Commodore ook hartstikke mooi.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic









0.0583779