BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax sluit boekjaar af met verlies van liefst 21 miljoen euro

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 01 juli 2010 - 09:12
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax sluit boekjaar af met verlies van liefst 21 miljoen euro (VoetbalZone)

Thomas
 Thomas - donderdag 01 juli 2010 - 09:14   quote  deeplink  
Ajax verwacht in oktober teleurstellende jaarcijfers te moeten publiceren. De Amsterdamse club meldt op haar website dat AFC Ajax NV het boekjaar 2009/10 zal afsluiten met een verlies van liefst 21 miljoen euro. Desondanks is er geen nood om sterspelers als Luis Suárez te verkopen.

Het verlies is groot en we zijn ons bewust van de moeilijke situatie waarin we verkeren, zegt financieel directeur Jeroen Slop. Door kostenbeheersing en inkomstenverhoging zijn we voor wat betreft het operationele resultaat de goede weg ingeslagen. Maar het afgelopen seizoen waren er, in tegenstelling tot voorgaande jaren, geen grote transferinkomsten.

We hebben in de transferperiodes van afgelopen zomer en winter duidelijk aangegeven de selectie kwalitatief op peil te willen houden, hetgeen gelukt is, vervolgt het bestuurslid. Ook deze zomer is dat ons doel. Hoe sterker de selectie, hoe groter de kans op sportief succes. En succes gaat samen met een groei van de inkomsten, zeker wanneer we ons kwalificeren voor de poulefase van de UEFA Champions League.

De KNVB heeft aan Ajax laten weten dat de club niet in categorie 3, maar in categorie 2 wordt ingedeeld. Het verschil tussen de begroting en het gerealiseerde verlies heeft er mede toe bijgedragen dat Ajax komend seizoen niet in de hoogste categorie is geplaatst. De club heeft, in tegenstelling tot de verwachting, geen gebruik hoeven maken van de kredietfaciliteit bij de bank.
dege
 dege - donderdag 01 juli 2010 - 11:41   quote  deeplink  
gelukkig is het nog een gezonde club, maar het baart toch zorgen. Hopenlijk heeft het sportief gezien geen gevolgen.
Per4manc
 Per4manc - donderdag 01 juli 2010 - 13:40   quote  deeplink  
Kijk Urby. Daarom mag je blij zijn je huidige salaris te behouden en krijg je er niets bij.
joey
 joey - donderdag 01 juli 2010 - 15:13   quote  deeplink  
Jaa baart zeker zorgen..
We zullen zien..
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2010 - 15:47   quote  deeplink  
Dit was in November al bekend, toen werd het verwacht en het is gebleken dat de verwachtingen klopte, ik raak er niet echt van in de stress, er loopt nog aardig wat vermogen rond op het veld, en als je de jeugdopleiding ziet dan blijft dat voorlopig ook nog wel even zo, het betekent natuurlijk ook niet dat ajax in de schulden zit, er is nog steeds een positief vermogen.
alibabba
 alibabba - donderdag 01 juli 2010 - 17:37   quote  deeplink  
Allemaal leuk die cijfers, maar ik ben alleen geinteresseerd in hetgeen wat op het veld gebeurt. Ik wil een Ajax zien dat kampioen van Nederland word met aantrekkelijk voetbal en uitstekend presteert in Europa. Als dat op orde is komt het financiele vanzelf goed.
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2010 - 17:44   quote  deeplink  
I rest my case...
bully
 bully - maandag 05 juli 2010 - 18:19   quote  deeplink  
wat ik in ander topic ook al schreef.
kenedy,luque,cabri,pantelic,ogararu en waarschijnlijk Oleguer weg.
dit leverd een behoorlijke bezuiniging op de loonkosten op.
en als urby ook nog word verkocht komt het wel goed met ons aller ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax sluit boekjaar af met verlies van liefst 21 miljoen euro

0.0045869