|
|
PS25
|
|
|
Wat een schandalige overtreding gisteren weer van de Jong. Ik kan me daar echt kapot aan ergeren. Gaat helemaal nergens over. Nu is over 2 jaar weer een EK, mooie tijd om weer te bouwen en de jong te vervangen voor de zeeuw. Over 2 jaar is de zeeuw dan echt een topspeler.
Wat is jullie mening? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
De Jong voegt werkelijk helemaal niks toe aan Oranje. Hij komt voetballend te kort en denkt dat te kunnen compenseren met belachelijke overtredingen. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Whahahaaa... De jong voegt niks toe? De jong is een harstikke goede speler man..Jah hij maakt veel overtredingen..Van Bommel ook..Dus?..
De zeeuw is te soft voor het nederlands elftal..Hele leuke speler voor Ajax..Maarvind hem tekort komen voor het nederlands elftal..
Daarbij die wissel gister..De jong eruit en vd vaart erin..Ik snap dat je iets moet doen om aanvallender te proberen spelen,..Maar dat lukte niet en toen was het voor spanje helemaal makkelijk om er doorheen te komen.. Spanje kennende hadden ze weer 20/30 kansen nodig om er uiteindelijk 1 in te tikken.. Ik had het al voorspeld.. Jammer voor ons nederland.. We hadden er kunnen zijn..2 grote kansen van Robben.. Maar Spanje heeft verdiend gewonnen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Jong is een van Nederlands beste Middenvelders geweest op dit WK. en ja hij maakt weleens een harde overtreding, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
En hij hoeft voetballend ook niks te brengen in het elftal van Bert, want dat is zijn stijl van spelen, het is misschien niet Nederlands om zo te spelen als De Jong, maar het is wel iemand die altijd voorrop in de strijd gaat.
En Alonso heb je de rest van de pot niet meer gezien... Nee hoor, Nigel de Jong is samen met van Bommel gewoon het beste blok op het middenveld wat Nederland maar kan hebben.. Eindelijk is er een keer weer zo'n soort speler als Nigel, met de softy's van de laatse 20 jaar is er helemaal niks bereikt... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
ik vind niet dat die overtredingen erbij horen hoor remco k.. Dat de jong die overtredingen maakt is schandalig.. Maar de jong is wel wat je zegt de beste middevelder(verdedigend) De zeeuw heb ik me over verbaast want hij deed het niet goed.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat is typisch een Nederlandse mentaliteit, kijk eens goed naar die overtreding, hij gaat in eerste instantie keihard voor de bal, en op het moment dat de bal weg getikt wordt is er voor de Jong geen weg meer terug en raakt hij de speler echt keihard. Hij wordt er voor bestraft en had inderdaad ook rood kunnen krijgen.
Als hij dit in de laatste minuut van de verlenging had gedaan om een tegengoal te voorkomen, dan was het ineens een held geweest, ach ja, typisch Nederlands.. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
blij dat wij de jong hebbe hoevaak is het niet andersom geweest zijn wij altijd de lul en die blatter moet ook oprotte HUP HOLLAND HUP |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nee remco k dan had ik een held geweest.. En nu is het een erg goede speler... Maar dan nog op alle twee de momenten is het smerig en geen voetbal maar een aanslag.. |
|
|
|
|
Mastercoen
|
|
|
De overtreding van van bommel op iniesta van achteren op de achilles was eigenlijk net zo erg, we hadden zo met twee rode kaarten de 1e helft kunnen beindigen |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
De Jong is een nuttige speler. Hij is absoluut wel een meerwaarde,vergelijkbaar met Davids in zijn tijd. Maar bepaalde overtredingen zijn inderdaad smerig en nutteloos. Dat geldtook voor die Karate trap. En het gaat er niet om Remco dat het een onbewuste overtreding is, daar twijfel ik over hoor, maar dat been hoort zowiezo niet zo hoog te zitten. Ik denk dat de Jong niet slim genoeg is om dat in te schatten. |
|
|
|
|
cesos
|
|
|
De Jong is een schande voor het nederlands elftal. Zet daar een goeie voeballer neer en je had hem wel gewonnen in denk van der Vaart.En intelligente voetballer en iets meer verstand dan de Jong |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Maargoed of dat nu wel of niet nuttig was.. de zeeuw of de jong?
zeg dat nou maar gewoon is:P..
Ik zeg:
De jong |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 juli 2010 - 20:46 schreef bird het volgende:blij dat wij de jong hebbe hoevaak is het niet andersom geweest zijn wij altijd de lul en die blatter moet ook oprotte HUP HOLLAND HUP Inderdaad... Wij mogen ook best eens van ons af bijten... snap ook echt deze discussie niet, volgens mij hebben vrij weinig mensen hier, de overtreding van van Hanegem en Neeskens gezien, want andeers had men wel anders gereageerd. vergeleken bij die jongens zijn van Bommel en De Jong een stelletje homo's |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 juli 2010 - 20:47 schreef freakie het volgende:Nee remco k dan had ik een held geweest.. En nu is het een erg goede speler... Maar dan nog op alle twee de momenten is het smerig en geen voetbal maar een aanslag.. wederom snap ik je niet: dan had ik een held geweest.. Wat bedoel je hier nou weer mee. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 juli 2010 - 21:28 schreef cesos het volgende:De Jong is een schande voor het nederlands elftal. Zet daar een goeie voeballer neer en je had hem wel gewonnen in denk van der Vaart.En intelligente voetballer en iets meer verstand dan de Jong Als de Jong er nog in had gestaan, dan hadden we waarschijnlijk de tegengoal niet gehad, erg dom gelopen namelijk van van Der Vaart... |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Ik ben niet vies van een (kei)harde tackle en zeker niet als deze op de bal is gericht, maar in mijn ogen is dat nog altijd wat anders dan een smerige overtreding. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op maandag 12 juli 2010 - 23:56 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad... Wij mogen ook best eens van ons af bijten... snap ook echt deze discussie niet, volgens mij hebben vrij weinig mensen hier, de overtreding van van Hanegem en Neeskens gezien, want andeers had men wel anders gereageerd. vergeleken bij die jongens zijn van Bommel en De Jong een stelletje homo's Precies.... bekijk de kwartfinale tegen Brazilie nog maar eens in '74
Je zou verbaasd staan wat voor schoppartij dat wel niet was.
De Zeeuw is meer aanvallend gericht, blok de Jong en van Bommel is zeer nuttig alleen waren ze niet slim genoeg om door te hebben dat je na de eerste gele kaart voor van Persie even moet wachten met pressie en gewoon de 1ste helft uit had moeten spelen op 0-0 Nu speelden ze Webb precies in de kaart en ging die volledig door het lint met zijn gefluit.
De Jong is nog relatief jong en over 2 jaar nog slimmer en nuttiger. Bommel is dan reeds een oude rot dus misschien de Zeeuw en de Jong samen een idee. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Jullie zijn allemaal blind. De Jong heeft bij Ajax gespeeld dus moet het wel een geweldenaar zijn. Noem een goede aktie die hij tijdens het WK gedaan behalve schandalige overtredingen. Met Bommel(waar ik ook geen fan van ben) heb je aan een controleur meer dan voldoende. Marwijk had naast Bommel een voetballende speler moeten neerzetten ipv De Jong. Kijk een naar Xavi en Iniesta of naar Kedira en Schweinsteiger. Die speelden zowel verdedigend als aanvallend erg sterk zet daar de Jong tegenover en je ziet meteen het verschil |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 - 14:38 schreef Brandje het volgende:Jullie zijn allemaal blind. De Jong heeft bij Ajax gespeeld dus moet het wel een geweldenaar zijn. Noem een goede aktie die hij tijdens het WK gedaan behalve schandalige overtredingen. Met Bommel(waar ik ook geen fan van ben) heb je aan een controleur meer dan voldoende. Marwijk had naast Bommel een voetballende speler moeten neerzetten ipv De Jong. Kijk een naar Xavi en Iniesta of naar Kedira en Schweinsteiger. Die speelden zowel verdedigend als aanvallend erg sterk zet daar de Jong tegenover en je ziet meteen het verschil Hij heeft maar 1 Zware overtreding gemaakt, en dat was in de finale, En Duitsland en Spanje hadden simpelweg andere intenties.
Ik ben het wel met je eens, maar zo wou van Marwijk niet spelen, hij koos voor een meer behoudener stijl van spelen, dat is zijn keuze geweest, wij handden een ander optie gekozen.
Maar iedereen had van te voren kunnen weten hoe van MArwijk zou gaan spelen, dit heeft hij namelijk altijd al gedaan. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ben je Denemarken voor de gein vergeten denk ik had hij ook gewoon rood kunnen(moeten) krijgen. Kijk ook eens naar de oefenpotjes tegen Japan en VS waar hij ook als een beest tekeer is gegaan. Hij is er zo van overtuigd dat het bij het spel hoort maar dat is onzin. De Zeeuw kan ook gemeen zijn maar is veel gehaaider en voetballend beter. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja inderdaad brandje.. Domme overtredingen zijn er zeker meer geweest dan alleen spanje maar voor de rest op de domme overtredingen na is het een erg goede speler.. Ik ben benieuwt of als de jong weg is de verdediging nog wel goed is.. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
De zeeuw is nog niet goed genoeg voor oranje.. Vond hem ook op het wk niet goed hoor! De jong is gewoon ff wat ebter..Sjaa hij maakt soms een harde overtreding..Daar gaat van marwijk wel aan werke aankomende 2 jaar denk ik!;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Klopt joey ik vond de zeeuw inderdaad ook niet goed.. Slechte passing.. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
van Marwijk moet de Jong zo laten zoals hij is, dit soort spelers heb je nodig om ver te komen. en tegen de vs en japan, dat waren nauwelijks overtredingen man, je kan het ook ovrdrijven zeg.
Nogmaals, volgens mij heeft de helft hier, Neeskens ven HAnegem en co nooit zien spelen, ook tijdens het OOOOOOO zo mooie wk 74 vlogen er iedere wedsrtijd wel een paar tegenstanders door de lucht door keiharde overtredingen. en in 88 was het met Jnatje WOuters ook niet heel veel anders.
Nederlanders zijn vaak te grote watjes waardoor we makkelijk te intimideren zijn, zoals op het wk 2006.
De Jong is een absolute basis speler in Oranje, en Bert zal er niet snel iets in veranderen.
Ik zie liever dat daar een voetballende speler naast staat, maar dat is de opvatting van de Bondscoach nu eenmaal..... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Wie waren er watjes in 2006 dan?:P Stond hast het zelfde elftal:P.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Spelers als De Jong, Heitinga, van Bommel, Snijder, die gasten zijn van club verhuisd en hebben een flinke mentaliteitsverandering doorgaan. Dat moet ook jij wel zien toch... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Jaaa oke.. Ik snap hem;).. Inderdaad.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De Jong is een goeie om bij Oranje te hebben, maar hij moet die "aanslagen" achterwege laten. V.Marwijk heeft 'm al diverse malen op zijn gedrag gewezen, maar hij leert er niets van. Als ik v.Marwijk was zou ik hem hierdoor een tijd niet selecteren en met 1 verdedigende middenvelder gaan spelen en dat is v.Bommel. Wanneer v.Bommel niet kan spelen is de Jong weer in beeld, maar alleen als ie op een normale harde manier gaat spelen. De Zeeuw is prima inzetbaar als v.Marwijk met 2 verdedigende middenvelders doorgaat, maar v.Bommel en de Jong ( mits hij normaal speelt ) zijn op mekaar ingespeeld en zijn daardoor de betere opties. |
|
|
|