|
|
gabri
|
|
|
Ik vraag mij steeds meer af waarom ik nog een seizoenkaart voor ajax heb .Dat in verband met de spelers die ajax steeds verkoopt. Wij zitten dadelijk weer naar de talenten te kijken en de bepalende spelers vertrekken weer naaar de grote clubs en die strijken weer met de eer . Dadelijk weer voorronde champions leage en dan weer zeuren dat ze het niet redden. Het word eens tijd dat ajax gewoon spelers aan hun contract houdt en een keer aan het sportieve gedeelte denken.En de derde ster blijft op deze manier ook ver weg .En dan zal er wel weer gereageerd worden dat ajax het geld nodig heeft maar de supporters hebben een kampioesschap nodig want zo kan het niet langer 427 rules |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Geef hem maar aan mij dan:)
Nee , ik snap je..Spelers moeten eigenlijk langer behouden blijven.. Maar ze kunnen ook niet allemaal aan het einde transfervrij weggaan..Dan verlies je miljoenen!!!
Dioe 3e ster moet er ook gaan komen..En denk dat Jol ok wel het team zoveel mogelijk bij elkaar kan houden..Maar het word weer afwachten..,,Want weer gaan we niet het seizoen in met hetzelfde sterke team..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 juli 2010 door joey -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja klopt jammer:( Wat remco zei kwa jeugdspelers hebben we goede.. alleen niet elke topspeler kunnen we vervangen met jeugd.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
als er internationaal eens ingegrepen zou worden op de torenhoge salarissen die de spelers in het buitenland kunnen krijgen zou het voor landen als NL ook makkelijker zijn om hun spelers te behouden. Ook ik hoop dat het mee gaat vallen met vertrekkende spelers bij ajax, maar vrees wederom het ergste, zoals gewoonlijk ondertussen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er is hier maar 1 oplossing voor, en dat is de 6+ 5 regel.
Vooral de kleinere landen die veel goede spelers voortbrengen, moeten zich hier erg rap sterk voor gaan maken, het kan niet zo zijn dat wij alleen maar opleiden voor de grotere competities, DAT LIJKT NAMELIJK WEL BIJNA SLAVENHANDEL..... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Ach,
spelers zelf hebben ook wel eens op de laatste seconde voor het sluiten van de markt besloten om te vertrekken. Zie Sneijder bijvoorbeeld.
Heb vertrouwen in Ajax. Het is meer dan een club.. het is ons leven ;)
Wel het liefst met de 3e ster dit keer... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Het ergste is nog dat dit gebeurt na afgelopen seizoen...als dit team in zelfde samenstelling was gebleven hadden we die CL gehaald en zoudenw e ook zeker kampioen worden. Het was een genot om naar te kijken. Nu zal het weer helemaal opnieuw moeten beginnen...om moedeloos van te worden. Waarom halen ze niet van die spelers die niemand wil, zoals PSV al jaren doet ? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 07:57 schreef Rogier het volgende:Het ergste is nog dat dit gebeurt na afgelopen seizoen...als dit team in zelfde samenstelling was gebleven hadden we die CL gehaald en zoudenw e ook zeker kampioen worden. Het was een genot om naar te kijken. Nu zal het weer helemaal opnieuw moeten beginnen...om moedeloos van te worden. Waarom halen ze niet van die spelers die niemand wil, zoals PSV al jaren doet ? Haha ja en dan hameren op teambelang en inzet en hopen dat ze we een doelpunt maken in de laatste minuut en we dan kampioen worden;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 juli 2010 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ja...beetje op zijn Oranjes. Daar heeft toch ook het hele land zo van 'genoten' ? Ughe ughe. ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 09:31 schreef Rogier het volgende:Ja...beetje op zijn Oranjes. Daar heeft toch ook het hele land zo van 'genoten' ? Ughe ughe. ;-) Haha ja als je ze gisteren allemaal zag wel ja;)
En als we nou in de deal met bayern braafheid en/of pranjic betrekken? Die spelen daar weinig maar zijn voor nederland wel goede spelers en misschien krijgt pranjic sulejmani weer op zijn oude niveau! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
En dan ? Sulejmani in de spits ? Heb liever een andere sterkere spits. Ben bang voor tussenjaar nummer 10. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
pranjic kan mooi lh achter sulejmani/spits/suarez |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
dan krijg je zoiets
steek back(rosales)/vertonghen-alderweireld/anita(urby)
enoh/de zeeuw/pranjic
suarez/carew(spits)/sulejmani
mag je echt niet klagen hoor en kost je verder ook niets al teveel. Heb je erikssen en lodeiro nog achter de hand.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 juli 2010 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dan hoef je Pranic toch niet te kopen, we hebben daar lodeiro en Eriksen voor. Kom op zeg |
|
|
|
|
sylvester_ajax
|
|
|
waarom hebben we het over pranjic, ajax heeft niet een interesse in hem , heb het liever over mogelijke aankopen vanuit de geruchten die erzijn! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 11:42 schreef sylvester_ajax het volgende:waarom hebben we het over pranjic, ajax heeft niet een interesse in hem , heb het liever over mogelijke aankopen vanuit de geruchten die erzijn! Ik zei toch ook dat je braafheid of pranjic in de deal met van der wiel kan betrekken? En als pranjic sulejmani aan het voetballen krijg dan zou dat voor mij een goede deal zijn. |
|
|
|
|
sylvester_ajax
|
|
|
misschien moet je martin jol even bellen:P |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Toch liever geen Braafheid. Zie niet wat die jongen zou toevoegen...er zijn toch hopelijk wel beter (jeugd) spelers ? Hij kan in iedergeval wel goed naar Stekelenburg terugkoppen. Maar een bankzitter van Celtic lijkt me geen versterking. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 11:44 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ik zei toch ook dat je braafheid of pranjic in de deal met van der wiel kan betrekken? En als pranjic sulejmani aan het voetballen krijg dan zou dat voor mij een goede deal zijn. Volgens mij hebben wij, Urby, Eriksen en in mindere mate ook Lodeiro al voor deze positie. En Braafheid, voegt niks toe aan dit AJAX.
Ik heb me tijdens de huldiging ook dood zitten ergeren aan deze gast, echt heel erg vervelend. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 14:32 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij hebben wij, Urby, Eriksen en in mindere mate ook Lodeiro al voor deze positie. En Braafheid, voegt niks toe aan dit AJAX. Ik heb me tijdens de huldiging ook dood zitten ergeren aan deze gast, echt heel erg vervelend. Dat jij je aan iemand erger wil toch niet zeggen dat ie zn benen niet kan laten spreken? Vind hem een betere linksback dan anita of emanuelson! Anita bij balverlies sjokt ie terug naar zijn positie daar erger ik me aan of dat een dries mertens hem alle hoeken van het veld laat zien! En emanuelson jah als je daar nog wat voor kan vangen..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daarom zit Braafheid ook bij iedere club nadat hij NL heeft verlaten, op de bank....
Gewoon een matige back gebleken, Misschien dat het weer wat kan worden, maar het lijkt mij een beetje een onruststoker. Ik heb hem er liever niet bij, maar goed iedere zijn mening over spelers toch.
Ik vind juist het terugverdedigen van ANita zijn sterke kant.. |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
gewoon je spelers bij elkaar houden en nou is knallen word wel is tijd ik wil die derde ster en de champions leage in en niet altijd dat mauwen over geld |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 18:39 schreef remco k het volgende:Daarom zit Braafheid ook bij iedere club nadat hij NL heeft verlaten, op de bank.... Gewoon een matige back gebleken, Misschien dat het weer wat kan worden, maar het lijkt mij een beetje een onruststoker. Ik heb hem er liever niet bij, maar goed iedere zijn mening over spelers toch. Ik vind juist het terugverdedigen van ANita zijn sterke kant.. We wachten het af als ie komt kan ie de strijd aangaan met anita. Ben het niet met je eens let maar een keer op hoe anita terug loopt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind juist, dat hij altijd voorop in de strijd gaat, en dus ook hard en goed terugloopt.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 22:07 schreef remco k het volgende:Ik vind juist, dat hij altijd voorop in de strijd gaat, en dus ook hard en goed terugloopt.. Let er volgende wedstrijden maar eens op! Ik heb afgelopen seizoen bijna alle wedstrijden gezien in de arena of eredivisie live maar het is me meerdere keren opgevallen en als je er dan op let valt het echt op. |
|
|
|
|
John2
|
|
|
quote:Op woensdag 14 juli 2010 - 11:26 schreef Hummel10 het volgende:dan krijg je zoiets steek back(rosales)/vertonghen-alderweireld/anita(urby) enoh/de zeeuw/pranjic suarez/carew(spits)/sulejmani mag je echt niet klagen hoor en kost je verder ook niets al teveel. Heb je erikssen en lodeiro nog achter de hand. En Siem de Jong dan? Voor mij 1 van de beste spelers van vorig seizoen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Jong is voor Jol denk ik onomstreden, hij heeft hem het vertrouwen gegeven, en dat werd door de Jong x20 terugbetaald... |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
quote: misschien een idee om gewoon siem de jong in de spits te zetten ??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Roep ik ook al tijden, lijkt mij echt de moeite waard om eens te proberen... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Hey gabri,mooie topic man.en ik begrijp je volkomen man!!!Iedereen heeft het maar over uit de rode cijfers,winst maken....WTF.Ik wil verdomme die derde ster man!!!Liever 100 miljoen rood maar met kampioenschap tog?de sport is naar de kloten en het is handel geworden.En wij?Wij zijn dom dat we daar intrappen en onze hard verdiende centjes daar aan uitgeven.het ene jaar zing je voor de een en het jaar erop zing je voor een ander.Van AZ,Twente,of nog erger .....Het is een ziekte waar je niet van afkomt,al zou je dat nog zo graag willen,en wat moet je anders in het weekend hey? Nee Gabri,ik begrijp je volkomen en ben er ook soms goed ziek van man.Maar ja?misschien volgend jaar........... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: inderdaad was ik vergeten die heb je dan ook nog. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Ik denk dat het wel verstandig is enkele spelers te verkopen. Vergeet niet dat we nog steeds de gevolgen van oa het vBasten tijdperk voelen. Te veel spelers met te hoge salarissen op de loonlijst. Ik lees alleen maar topics over spelers die gekocht moeten worden, want die derde ster moet gehaald worden. Niemand denkt aan de 21 mlj verlies. De situatie is vergelijkbaar met Leeds een aantal jaren terug. Kijk eens waar die ploeg nu staat!! Trouwens de regels hier staan niet toe dat een club zware in't rood staat. Denk na man! Ik denk dat men goed bezig is nu. Spelers die teveel eisen laat je lopen (Pantelic, Emmanuelson).Anderen mogen gratis weg omdat niemand ze wil kopen (Kennedy, Gabri). Rommedahl kan een verminderd contract tekenen (als 30-plusser krijg je geen meerjarige contracten meer), maar kiest voor Griekenland. VdeWiel en Suarez zijn gewoon niet te houden. Ook zonder deze spelers doen we weer mee voor het kampioenschap. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Heel goed verwoord Per4manc... woord voor woord...
We moeten terug naar begin jaren 90 na het echec van de jaren 80 waarin Ajax ook slecht ervoor stond qua financiën. En we weten wat voor succesvolle stap dat was ;)
Ajax blijft Ajax. Altijd in staat om te verrassen... en nu met Jol is ook de mentaliteit om te winnen ondanks mooi voetbal overeind. Zie vorig seizoen, helaas hadden we pech dat Twente net één punt meer geluk had... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
hoi jullie 2 hierboven.Ik weet dat jullie gelijk hebben,maar ondertussen hebben we al een hele tijd geen landstitel meer gehaald he?En mijn probleem is dat ik het jammer vind dat het geld belangrijker is geworden.ik weet dat het niet anders kan,maar af en toe is dat best wel zuur op de zondagmiddag man......Elke zondag kost me meer dan 100 euro en soms denk ik dat DAT vergeten wordt....... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar ajax staat niet in het rood.. Ajax is op grond van bepaalde dingen in de 2e categorie geschaald het valt dus best mee.. Feyenoord, psv en az staan er veel en veel slechter voor.. alleen toen jol naar ajax kwam zijn er ook nog dingen verandert bij ajax kwa mensen in het bestuur ect.. Daardoor horen we heel erg weinig over transfers.. Psv heeft aankopen gedaan en ik weet niet van welk geld maar die gaan het uiteindelijk ook voelen en worden net als feyenoord zo ook in categorie 3 in gedeeld gelukkig doet ajax dit want anders valt er al helemaal niks te beleven bij ajax.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 juli 2010 - 10:01 schreef Per4manc het volgende:Ik denk dat het wel verstandig is enkele spelers te verkopen. Vergeet niet dat we nog steeds de gevolgen van oa het vBasten tijdperk voelen. Te veel spelers met te hoge salarissen op de loonlijst. Ik lees alleen maar topics over spelers die gekocht moeten worden, want die derde ster moet gehaald worden. Niemand denkt aan de 21 mlj verlies. De situatie is vergelijkbaar met Leeds een aantal jaren terug. Kijk eens waar die ploeg nu staat!! Trouwens de regels hier staan niet toe dat een club zware in't rood staat. Denk na man! Ik denk dat men goed bezig is nu. Spelers die teveel eisen laat je lopen (Pantelic, Emmanuelson).Anderen mogen gratis weg omdat niemand ze wil kopen (Kennedy, Gabri). Rommedahl kan een verminderd contract tekenen (als 30-plusser krijg je geen meerjarige contracten meer), maar kiest voor Griekenland. VdeWiel en Suarez zijn gewoon niet te houden. Ook zonder deze spelers doen we weer mee voor het kampioenschap. Het salarishuis is met 19% verminderd, wat neer komt op een slordige 16 miljoen Euro per jaar besparing... AJAX heeft nog steeds een positief eigen vermogen rond de 35 miljoen euro, en het merendeel van het geld staat op het veld. AJAX staat dus absoluut niet in het rood, zelfs verre van, de enige reden dat ajax in categorie 2 is ingedeeld bij de knvb, is doordat ajax niet binnen de begroting is kunnen blijven.
Als ajax v/d Wiel, en Suarez verkoopt, staat dat minimaal gelijk aan 50 miljoen euro inkomsten.
De spelers waar hier over gepraat worden zijn, El hamdoui, DEmbele, Rosales, Stam, John Carew, Braafheid en Grygera.
Ik denk dat wij enkel El Hamdoui/Demble samen 10 miljoen Rosares maximaal 4 miljoen en Grygera op huurbasis moeten aantrekken..
Deze 4 selers zullen samen bij elkaar opgeteld nog geen 6 miljoen EUro gaan verdienen.
Wat dus gewoon neerkomt op nog steeds 30 miljoen euro winst op de vertrekkende spelers.
En het elftal wordt er denk ik dan zelfs sterker van.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 juli 2010 - 07:20 schreef joduh het volgende:Hey gabri,mooie topic man.en ik begrijp je volkomen man!!!Iedereen heeft het maar over uit de rode cijfers,winst maken....WTF.Ik wil verdomme die derde ster man!!!Liever 100 miljoen rood maar met kampioenschap tog?de sport is naar de kloten en het is handel geworden.En wij?Wij zijn dom dat we daar intrappen en onze hard verdiende centjes daar aan uitgeven.het ene jaar zing je voor de een en het jaar erop zing je voor een ander.Van AZ,Twente,of nog erger .....Het is een ziekte waar je niet van afkomt,al zou je dat nog zo graag willen,en wat moet je anders in het weekend hey? Nee Gabri,ik begrijp je volkomen en ben er ook soms goed ziek van man.Maar ja?misschien volgend jaar........... Liever 100 miljoen rood, maar wel een kampioenschap.
Je weet dat 100 miljoen rood, in NL het einde voor AJAX zou betekenen???? en dan kun jij inderdaad volgend seizoen naar een andr clubje toe!!
DEnk ff na man, tuurlijk wil iedereen hier kampioen worden, maar dat kan toch niet ten koste gaan van de club of wel soms |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het is een Forum, dus als ik wil reageren dan doe ik dat. maar blijkbaar heb je niks terug te melden, aangezien je zoals gewoonlijk weer eens lekker inhoudelijk reageerd.
Jij was trouwens toch een Feyenoord supporter?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 juli 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 15 juli 2010 - 12:58 schreef remco k het volgende:Het is een Forum, dus als ik wil reageren dan doe ik dat. maar blijkbaar heb je niks terug te melden, aangezien je zoals gewoonlijk weer eens lekker inhoudelijk reageerd. Jij was trouwens toch een Feyenoord supporter? precies wijsneus,ik heb jou niks te melden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jij hebt niemand wat te melden, omdat je inhoudelijk niks kan wijsneus... echt een trieste kerel ben je.
Jij kan bij niemand een discussie winnen, en zodra jij wordt klemgeluld, ga je wartaal uitslaan... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 15 juli 2010 - 17:44 schreef remco k het volgende:Jij hebt niemand wat te melden, omdat je inhoudelijk niks kan wijsneus... echt een trieste kerel ben je. Jij kan bij niemand een discussie winnen, en zodra jij wordt klemgeluld, ga je wartaal uitslaan... hahah yep je heb gelijk hsdlvhfvfdvlfvdhbldbvlb.......joduhhhhh |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
aah remco verdoe je tijd niet aan hem xD Ga dan een discussie met mij aan maar niet met onze joduh |
|
|
|
|
jef24
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 - 20:31 schreef gabri het volgende:Ik vraag mij steeds meer af waarom ik nog een seizoenkaart voor ajax heb .Dat in verband met de spelers die ajax steeds verkoopt. Wij zitten dadelijk weer naar de talenten te kijken en de bepalende spelers vertrekken weer naaar de grote clubs en die strijken weer met de eer . Dadelijk weer voorronde champions leage en dan weer zeuren dat ze het niet redden. Het word eens tijd dat ajax gewoon spelers aan hun contract houdt en een keer aan het sportieve gedeelte denken.En de derde ster blijft op deze manier ook ver weg .En dan zal er wel weer gereageerd worden dat ajax het geld nodig heeft maar de supporters hebben een kampioesschap nodig want zo kan het niet langer 427 rules dat constant verkopen van de beste spelers is niet tegen te houden omdat die gasten gewoon op een niveau komen en veel te goed zijn voor de eredivisie. onze competitie stelt gewoon helemaal niks meer voor helaas... het is een mooie plek voor de ontwikkeling van een speler. en ajax moet daar van profiteren met langdurige contracten van topspelers zodat ze de hoofdprijs kunnen vragen. ik ben het helemaal met je eens hoor, word er ook gek van dat elke als je denk dat we met deze groep kampioen kunnen worden, gaan de beste weer weg. zal altijd zo blijven ben ik bang. je kan spelers ook moeilijk tegen hun zin in bij ajax houden. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Uitverkoop? Heb ik wat gemist? Overbodige spelers worden begrijpelijk van de hand gedaan en alleen Rommedahl is een vertrekkende speler van betekenis tot nu toe. Pantelic heeft nog steeds geen club, dus ook hij is nog niet definitief weg? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
daarom snap ik de comotie ook niet helemaal |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
jullie denken toch niet dat stekelenburg ,van der wiel en suarez blijven allibabba en remco k dat bedoeol ik en dan kunnen we weer op nieuw beginnen en op zo een manier word het nooit meer wat met ons aller ajax of ben je dat niet met mij eens |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
en nou zelfs de trainer die zelfs in de belangstelling staat |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 - 11:36 schreef gabri het volgende:jullie denken toch niet dat stekelenburg ,van der wiel en suarez blijven allibabba en remco k dat bedoeol ik en dan kunnen we weer op nieuw beginnen en op zo een manier word het nooit meer wat met ons aller ajax of ben je dat niet met mij eens Ze zijn nog niet weg, dus blijf ik hoop houden. Als er dan iemand vertrekt hoop ik dat het Stekelenburg is, zodat we weer wat ruimer in de financien zitten en hij is goed te vervangen voor Vermeer. Er is pas sprake van een uitverkoop als er daadwerkelijk bepalende spelers verkocht worden... |
|
|
|