BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord geeft Giovanni van Bronckhorst groots eerbetoon

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
de flh
 de flh - vrijdag 16 juli 2010 - 12:47   quote  deeplink  
bron: feyenoord.nl

16-07-2010 Feyenoord geeft Giovanni van Bronckhorst groots eerbetoon
Giovanni van Bronckhorst heeft van Feyenoord een groots eerbetoon gekregen dat past bij de grote verdiensten die de afzwaaiende topspeler heeft gehad voor het Nederlandse voetbal in het algemeen en Feyenoord in het bijzonder. De Rotterdamse club eert haar aanvoerder van de afgelopen drie seizoenen door het Feyenoord Magazine éénmalig om te dopen in GIO, een uniek glossy magazine dat volledig is gewijd aan de oer-Feyenoorder. Dit had ik nooit verwacht, zei Van Bronckhorst toen hij het eerste exemplaar in ontvangst nam. Ik vind het een enorme eer dat dit speciaal voor mij is gedaan nu het einde van mijn carrière aanstaande is. Ik kijk er ontzettend naar uit om op 25 juli tegen Real Mallorca in een hopelijk afgeladen Kuip afscheid te nemen van mijn eigen supporters. Dat is voor mij op voorhand al een heel bijzondere dag.

In de afscheidsspecial bewijzen tal van prominenten, uit binnen- en buitenland en van binnen en buiten de sport, geheel belangeloos hun eer aan Van Bronckhorst. Onder hen de schrijvers Anna Enquist en Abdelkader Benali, striptekenaar Toon van Driel en vele van zijn oud-ploeggenoten en vrienden als Dennis Bergkamp, Henrik Larsson en kersvers wereldkampioen Carles Puyol.

Bovendien is het blad voorzien van exclusief materiaal doordat Giovannis vrouw Marieke van Bronckhorst nauw betrokken was bij de totstandkoming en bijzondere (jeugd)fotos van de verdediger uit het familiealbum aanleverde. In een uitgebreid interview en een eigen column praat ze bovendien openhartig over hoe zij en haar man elkaar vonden, wat hem voor haar nog altijd zo bijzonder maakt en over de leuke en minder fijne kanten van het leven als spelersvrouw.

De WK-finale tegen Spanje was afgelopen zondag voor de 35-jarige Van Bronckhorst zijn laatste wedstrijd als aanvoerder van Oranje en Feyenoords clubicoon acteerde zodoende tot het laatste moment van zijn imposante loopbaan op het allerhoogste podium. Zondag 25 juli besluit hij zijn grootse carrière echt met een afscheidswedstrijd tegen Real Mallorca, dat hem door Feyenoord is aangeboden. Seizoenkaarthouders van de Rotterdamse club hebben gratis toegang tot dit bijzondere duel.

GIO, dat in de winkel los verkrijgbaar zal zijn voor 3,95 euro en gratis wordt gestuurd naar Legioenleden van Feyenoord, is een eenmalige uitgave van Feyenoord Magazine. Volgens hoofdredacteur Raymond Salomon moet GIO gezien worden als een fraai cadeautje en een eerbetoon aan Van Bronckhorst, die zich als klein jongetje bij Feyenoord meldde, sportief het allerhoogste bereikte bij Europese grootmacht FC Barcelona en bij Oranje, maar in zijn hart altijd eerst en vooral Feyenoorder bleef.

Giovanni van Bronckhorst kreeg thuis, door zijn vrouw en Salomon, het eerste exemplaar overhandigd. Zijn vrouw had samen met andere meewerkende familieleden het hele project voor de oer-Feyenoorder verborgen weten te houden. Na terugkeer van het WK ben ik al heel wat keren in het zonnetje gezet, zei Giovanni van Bronckhorst. Maar het leuke van dit blad is dat het iets tastbaars is en zowel voor mij als voor alle supporters een echt bewaarexemplaar. Echt geweldig!
de flh
 de flh - vrijdag 16 juli 2010 - 12:50   quote  deeplink  
Zijn ze nou in het maasgebouw zo kneuterig geworden, dat ze niet meer weten wat een groots afscheid is?
Een magazine en een wedstrijd tegen Spaanse nobody's. En dat voor de Feyenoord-zoon, die bij de grootste clubs in de wereld heeft gespeeld. Én de aanvoerder is van de vice-wereldkampioen.

Zielig hoor. Typisch Gudde.

Hij hoort gewoon een afscheidswedstrijd te krijgen tegen een sterren11tal in de Kuip. Zien wij ook weer eens meerdere topspelers bij een wedstrijd van feyenoord.

Gemiste kans. Kutzooi.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 juli 2010 door de flh --
dogfan
 dogfan - vrijdag 16 juli 2010 - 13:08   quote  deeplink  
Het afscheid was vele malen mooier geweest als Feyenoord tegen Fc-Barcelona had gespeeld!!!
Milo
 Milo - vrijdag 16 juli 2010 - 14:12   quote  deeplink  
GIO, THANKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ovi
 ovi - vrijdag 16 juli 2010 - 14:14   quote  deeplink  
Gio verdiend een groots afscheid
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 16 juli 2010 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 - 12:50 schreef de flh het volgende:
Zijn ze nou in het maasgebouw zo kneuterig geworden, dat ze niet meer weten wat een groots afscheid is?
Een magazine en een wedstrijd tegen Spaanse nobody's. En dat voor de Feyenoord-zoon, die bij de grootste clubs in de wereld heeft gespeeld. Én de aanvoerder is van de vice-wereldkampioen.

Zielig hoor. Typisch Gudde.

Hij hoort gewoon een afscheidswedstrijd te krijgen tegen een sterren11tal in de Kuip. Zien wij ook weer eens meerdere topspelers bij een wedstrijd van feyenoord.

Gemiste kans. Kutzooi.
zure ouwe man.
sevillana
 sevillana - vrijdag 16 juli 2010 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 - 12:47 schreef de flh het volgende:
bron: feyenoord.nl

16-07-2010 Feyenoord geeft Giovanni van Bronckhorst groots eerbetoon
Giovanni van Bronckhorst heeft van Feyenoord een groots eerbetoon gekregen dat past bij de grote verdiensten die de afzwaaiende topspeler heeft gehad voor het Nederlandse voetbal in het algemeen en Feyenoord in het bijzonder. De Rotterdamse club eert haar aanvoerder van de afgelopen drie seizoenen door het Feyenoord Magazine éénmalig om te dopen in GIO, een uniek glossy magazine dat volledig is gewijd aan de oer-Feyenoorder. Dit had ik nooit verwacht, zei Van Bronckhorst toen hij het eerste exemplaar in ontvangst nam. Ik vind het een enorme eer dat dit speciaal voor mij is gedaan nu het einde van mijn carrière aanstaande is. Ik kijk er ontzettend naar uit om op 25 juli tegen Real Mallorca in een hopelijk afgeladen Kuip afscheid te nemen van mijn eigen supporters. Dat is voor mij op voorhand al een heel bijzondere dag.

In de afscheidsspecial bewijzen tal van prominenten, uit binnen- en buitenland en van binnen en buiten de sport, geheel belangeloos hun eer aan Van Bronckhorst. Onder hen de schrijvers Anna Enquist en Abdelkader Benali, striptekenaar Toon van Driel en vele van zijn oud-ploeggenoten en vrienden als Dennis Bergkamp, Henrik Larsson en kersvers wereldkampioen Carles Puyol.

Bovendien is het blad voorzien van exclusief materiaal doordat Giovannis vrouw Marieke van Bronckhorst nauw betrokken was bij de totstandkoming en bijzondere (jeugd)fotos van de verdediger uit het familiealbum aanleverde. In een uitgebreid interview en een eigen column praat ze bovendien openhartig over hoe zij en haar man elkaar vonden, wat hem voor haar nog altijd zo bijzonder maakt en over de leuke en minder fijne kanten van het leven als spelersvrouw.

De WK-finale tegen Spanje was afgelopen zondag voor de 35-jarige Van Bronckhorst zijn laatste wedstrijd als aanvoerder van Oranje en Feyenoords clubicoon acteerde zodoende tot het laatste moment van zijn imposante loopbaan op het allerhoogste podium. Zondag 25 juli besluit hij zijn grootse carrière echt met een afscheidswedstrijd tegen Real Mallorca, dat hem door Feyenoord is aangeboden. Seizoenkaarthouders van de Rotterdamse club hebben gratis toegang tot dit bijzondere duel.

GIO, dat in de winkel los verkrijgbaar zal zijn voor 3,95 euro en gratis wordt gestuurd naar Legioenleden van Feyenoord, is een eenmalige uitgave van Feyenoord Magazine. Volgens hoofdredacteur Raymond Salomon moet GIO gezien worden als een fraai cadeautje en een eerbetoon aan Van Bronckhorst, die zich als klein jongetje bij Feyenoord meldde, sportief het allerhoogste bereikte bij Europese grootmacht FC Barcelona en bij Oranje, maar in zijn hart altijd eerst en vooral Feyenoorder bleef.

Giovanni van Bronckhorst kreeg thuis, door zijn vrouw en Salomon, het eerste exemplaar overhandigd. Zijn vrouw had samen met andere meewerkende familieleden het hele project voor de oer-Feyenoorder verborgen weten te houden. Na terugkeer van het WK ben ik al heel wat keren in het zonnetje gezet, zei Giovanni van Bronckhorst. Maar het leuke van dit blad is dat het iets tastbaars is en zowel voor mij als voor alle supporters een echt bewaarexemplaar. Echt geweldig!
Niet meer dan terecht, dit gebaar
de flh
 de flh - zondag 18 juli 2010 - 01:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 - 14:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

zure ouwe man.
het gaat nu niet om jouw gebrek aan respect voor ouderen.

De meest succesvolle Feyenoorder van de afgelopen 20 jaar gaat afscheid nemen tegen Real Mallorca.. dat kán toch niet?

waarom niet tegen een sterrenelftal?
hotjumper
 hotjumper - zondag 18 juli 2010 - 08:42   quote  deeplink  
het gaat er toch niet om dat jij de kans krijgt om een middagje te "star-spotten" Het legioen moet er maar voor zorgen dat Gio een onvergetelijk afscheid krijgt.
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 juli 2010 - 08:55   quote  deeplink  
wat ze ook gedaan hadden, sommigen hier zijn zo anti bestuur dat het nooit goed geweest was.
kale co
 kale co - zondag 18 juli 2010 - 08:57   quote  deeplink  
wees blij dat er iets geregeld is bij pi-air was dat wel anders
hotjumper
 hotjumper - zondag 18 juli 2010 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 08:55 schreef Stylzz het volgende:
wat ze ook gedaan hadden, sommigen hier zijn zo anti bestuur dat het nooit goed geweest was.
idd:
jeee waarom nemen ze Arsenal, worden ze afgeslacht in de openingswedstrijd kut-bestuur
Milo
 Milo - zondag 18 juli 2010 - 09:38   quote  deeplink  
Het gaat om GIO, niet om ons! wij moeten ervoor zorgen dat Gio het afscheid krijgt wat hij verdiend!
hotjumper
 hotjumper - zondag 18 juli 2010 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 09:38 schreef Milo het volgende:
Het gaat om GIO, niet om ons! wij moeten ervoor zorgen dat Gio het afscheid krijgt wat hij verdiend!
Dat zeg ik.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zondag 18 juli 2010 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 10:04 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
GIO
de flh
 de flh - zondag 18 juli 2010 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 08:55 schreef Stylzz het volgende:
wat ze ook gedaan hadden, sommigen hier zijn zo anti bestuur dat het nooit goed geweest was.
nee dat is gelul. ik ben idd geen fan van dit bestuur, maar dat staat er los van.
als het er niet om gaat tegen welk elftal je speelt, hadden ze tenminste nog de wedstrijd tegen de sc (andere datum) als afscheidswedstrijd kunnen nemen. Hij heeft toch bij allebei gespeelt.

alle clubs in de wereld eren hun melden met een afscheidswedstrijd tegen een gerenomeerde tegenstander, behalve feyenoord. geef gewoon toe, dat heeft iets zieligs.

nog los van het feest dat de supporters er van gaan maken, die doen toch altijd hun best.

Maar Steven Gerrard wordt over een paar jaar toch ook niet uitgeluid met een wedstrijd tegen vfl wolfsburg?
de flh
 de flh - zondag 18 juli 2010 - 12:38   quote  deeplink  
melden=helden
de flh
 de flh - zondag 18 juli 2010 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 08:57 schreef kale co het volgende:
wees blij dat er iets geregeld is bij pi-air was dat wel anders
Hier ben ik het wel mee eens!

Maar het is toch triest dat er toen niks voor pi-air en bosveldt geregeld was???? nb dat vliegtuigje van bosveldt om de supporters te bedanken, echt bizar.

Het lijkt wel alsof deze club niks wíl leren van de geschiedenis.
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 juli 2010 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 12:38 schreef de flh het volgende:

[..]

nee dat is gelul. ik ben idd geen fan van dit bestuur, maar dat staat er los van.
als het er niet om gaat tegen welk elftal je speelt, hadden ze tenminste nog de wedstrijd tegen de sc (andere datum) als afscheidswedstrijd kunnen nemen. Hij heeft toch bij allebei gespeelt.

alle clubs in de wereld eren hun melden met een afscheidswedstrijd tegen een gerenomeerde tegenstander, behalve feyenoord. geef gewoon toe, dat heeft iets zieligs.

nog los van het feest dat de supporters er van gaan maken, die doen toch altijd hun best.

Maar Steven Gerrard wordt over een paar jaar toch ook niet uitgeluid met een wedstrijd tegen vfl wolfsburg?
Er zijn zat spelers geweest van het kaliber v. Bronckhorst die een minder afscheid gehad hebben.
Degenen die een afscheid krijgen tegen een sterrenelftal zijn echt de uitzonderingen.
de flh
 de flh - zondag 18 juli 2010 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 12:54 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Er zijn zat spelers geweest van het kaliber v. Bronckhorst die een minder afscheid gehad hebben.
Degenen die een afscheid krijgen tegen een sterrenelftal zijn echt de uitzonderingen.
Kaliber van Bronckhorst? volgens mij onderschat je het een beetje.

Dan geen sterrenelftal, maar alles is beter dan real mallorca.
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 juli 2010 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 15:10 schreef de flh het volgende:

[..]

Kaliber van Bronckhorst? volgens mij onderschat je het een beetje.

Dan geen sterrenelftal, maar alles is beter dan real mallorca.
Nee, ik onderschat het niet, maar denk maar eens goed na welke spelers over de wereld een afscheid tegen een sterrenteam gehad hebben...

Real Mallorca, is toch een leuke club?
Tegen Arsenal, Barcelona of Rangers, ook leuk, alleen jammer dat je dan zwaar op je kloten krijgt.
sevillana
 sevillana - zondag 18 juli 2010 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 juli 2010 - 15:13 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nee, ik onderschat het niet, maar denk maar eens goed na welke spelers over de wereld een afscheid tegen een sterrenteam gehad hebben...

Real Mallorca, is toch een leuke club?
Tegen Arsenal, Barcelona of Rangers, ook leuk, alleen jammer dat je dan zwaar op je kloten krijgt.
dat zou dan idd een heel stuk minder zijn, ja
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 07:52   quote  deeplink  
moet je voor de gein de afscheidswedstrijd van johan cruiff eens googlen
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 07:52 schreef hotjumper het volgende:
moet je voor de gein de afscheidswedstrijd van johan cruiff eens googlen
mooie uitslag was dat.
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 08:00   quote  deeplink  
ja vergeten doet ie die nooit meer
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 19 juli 2010 - 08:13   quote  deeplink  
hahahahahahahaha
de flh
 de flh - maandag 19 juli 2010 - 09:24   quote  deeplink  
hoor de realistische brilsmurfen nou, iets minder angst en iets potiger mag wel hoor.
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 09:35   quote  deeplink  
Geen angst, ik wil zondag een mooie wedstrijd zien.
Milo
 Milo - maandag 19 juli 2010 - 09:38   quote  deeplink  
GIO///HELD!
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 09:39   quote  deeplink  
Ik wil een mooi afscheid van Gio zien!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 19 juli 2010 - 09:43   quote  deeplink  
we gaan een mooi afscheid zien van Gio!
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 09:48   quote  deeplink  
mooi!
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 09:50   quote  deeplink  
Fijn, zet ik mn kaartjes niet op marktplaats.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 19 juli 2010 - 09:55   quote  deeplink  
goedzo!
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 09:57   quote  deeplink  
Volgens mij zit ik op FF ofzo... Dr was weinig keuze.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 19 juli 2010 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 09:57 schreef Stylzz het volgende:
Volgens mij zit ik op FF ofzo... Dr was weinig keuze.
Ja en toch ben ik bang dat het niet vol zit..
Veel seizoenkaarthouders zullen op vakantie zijn ...
Net zoals ik trouwens maar vanuit zeeland ben ik er ook zo ..

FF ? is toch heerlijk man ;)
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 19 juli 2010 - 10:03   quote  deeplink  
met je seizoenkaart kun je er toch gewoon in?? Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet echt in verdiept:P
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 10:04   quote  deeplink  
ja is 1 van de 3 gratis wedstrijden die je als seizoenkaart houder krijgt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 19 juli 2010 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 10:04 schreef hotjumper het volgende:
ja is 1 van de 3 gratis wedstrijden die je als seizoenkaart houder krijgt.
en werd je nou ook niet automatisch lid van het legioen?
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 10:12   quote  deeplink  
ja dus moeten er straks 30.000 man door dat ene voorrangspoortje
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 19 juli 2010 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 10:12 schreef hotjumper het volgende:
ja dus moeten er straks 30.000 man door dat ene voorrangspoortje
Ergens een belachelijke keuze!!
`T was toch een extra dingetje die supporters vrijwillig
konden betekenen voor de club?
De zogenaamde inspraak is dus ook gelijk vervallen?
Dat vind ik trouwens wel een aardig teken..
30.000 meningen zou niet best zijn...
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 19 juli 2010 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 10:06 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

en werd je nou ook niet automatisch lid van het legioen?
andere 2 waren beker en EL??
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 19 juli 2010 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 10:30 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

andere 2 waren beker en EL??
Ja klopt Jappie!!
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 10:12 schreef hotjumper het volgende:
ja dus moeten er straks 30.000 man door dat ene voorrangspoortje
30.001 geen seizoenskaart wel lif van t legioen ;-)
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 19 juli 2010 - 11:25   quote  deeplink  
dat wordt dringen
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 11:26   quote  deeplink  
met mij dr bij wel ja.
hotjumper
 hotjumper - maandag 19 juli 2010 - 11:30   quote  deeplink  
jij past niet door het poortje
de flh
 de flh - maandag 19 juli 2010 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 11:10 schreef Stylzz het volgende:

[..]

30.001 geen seizoenskaart wel lif van t legioen ;-)
30.002:)
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 juli 2010 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 juli 2010 - 11:52 schreef de flh het volgende:

[..]

30.002:)
ja.. ook al lif? :)
de flh
 de flh - maandag 19 juli 2010 - 13:10   quote  deeplink  
yop

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord geeft Giovanni van Bronckhorst groots eerbetoon









0.0098409