BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beleid...... Zo kun je het ook bekijken

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - woensdag 21 juli 2010 - 14:37   quote  deeplink  
Beleid

Columns Door: Willem Schüngel op 21 jul 2010

Beleid. Het is een woord wat onder Ajacieden maar al te vaak wordt gebruikt. Vaak in combinatie met het woord wan', wat vervolgens de illusie wekt dat er binnen de club louter en alleen amateurs aan het werk zijn, die met enige visie niets van doen hebben.

Dat heeft alles met emotie te maken. We lezen wat in een krant of op een site en vervolgens voelen we een steek in de onderbuik. "Die en die vertrekt voor zo en zoveel miljoen naar dit of dat." Voor een Ajacied staat de zomer traditioneel gelijk aan twee maanden lang billenknijpen. We zijn dan geneigd om van alles en nog wat te roepen, zonder dat we echt goed op de hoogte zijn van de feiten.

Een bescheiden steekproef op een aantal supportersites leert mij dat de uitspraken "Wanbeleid!" en/of "Schande!" het momenteel erg goed doen. Roep het en de kans dat iemand het roerend met je eens is, is bijzonder groot.

Immers, de geruchtenmachine draait momenteel weer volop. Gregory van der Wiel, Maarten Stekelenburg, Luis Suarez en zelfs onze coach Martin Jol worden veelvuldig in verband gebracht met clubs waarvan de bankrekening meer nullen bevat dan die van Ajax. En dan weet je het wel. Kwestie van dagen voordat de deal beklonken is.

Jol is momenteel de onbetwiste hoofdrolspeler in deze jaarlijks terugkerende soap. En alhoewel het er steeds meer op begint te lijken dat hij bij Ajax blijft, wordt er door ons supporters van alles geroepen. De vraag is, hebben de opportunisten gelijk en is er bij Ajax sprake van structureel wanbeleid? Of is het, zoals Menno Pot schrijft, nou eenmaal onze positie in de voedselketen?

Persoonlijk vind ik, dat er van wanbeleid geen sprake is. Sterker nog, ik kan het wel waarderen, deze ontwikkeling. De club maakt geen overhaaste beslissingen meer op het gebied van transfers. Jol op zijn beurt is het hier niet mee eens. Logische verhouding, toch?

Het bestuur wil niet dat Ajax de richting van Feyenoord op gaat. Er zijn nu wel genoeg verliezen geleden. Dat ze daar tien jaar te laat (en een slordige 100 miljoen euro verder) pas achter komen, neem ik dan maar voor lief. Beter laat dan nooit.

De komende dagen worden dan ook bijzonder interessant om te zien wie de machtsstrijd wint. Wint Jol, dan maakt het bestuur een knieval. Houdt het bestuur voet bij stuk, dan zijn wij onze coach (en een hoop spelers) kwijt en kunnen we weer opnieuw beginnen.

Dat laatste ziet de RvC denk ik ook wel in. Het laatste woord is immers aan hen. De eventuele gevolgschade van een vertrek van coach en spelers is niet te overzien. En dus verwacht ik dat Jol zijn zin krijgt. Slim gespeeld. Ik kan niet anders zeggen.

En wat nog veel belangrijker is, het laat de ware aard van de hoofdcoach zien. De miljoenen van Fulham heeft hij voorlopig kunnen weerstaan, ten gunste van de ontwikkeling van het eerste elftal. Ik kan het bijna niet geloven. We hebben een coach die het beste met ons voorheeft. Sterk staaltje beleid.

Willem Schüngel
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 juli 2010 - 14:45   quote  deeplink  
Ik waardeer dit stuk enorm!!

Eigenlijk is alles wat er in staat waar!

Mooi geschreven, puur uit het hart!
Brandje
 Brandje - woensdag 21 juli 2010 - 14:57   quote  deeplink  
Veel kan ik mee leven maar de vergelijking met 010 gata volledig mank. Bij Ajax staat er op dit moment voor zoveel kapitaal op het veld dat wanneer het bestuur nu extra geld uitgeeft het vrijwel zeker terugkomt. v/d Wiel, Stekelenburg, Eriksen, Suarez, De Zeeuw, De Jong, Vertonghen en Alderweireld zijn samen goed voor een kleine 100 miljoen. Bij f'noord stonden er geen spelers in die zoveel waard zijn. In het meest ideale geval Ajax CL en heb je de investeringen er al uit. Maar verder is het een prima stukje!
remco k
 remco k - woensdag 21 juli 2010 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 - 14:57 schreef Brandje het volgende:
Veel kan ik mee leven maar de vergelijking met 010 gata volledig mank. Bij Ajax staat er op dit moment voor zoveel kapitaal op het veld dat wanneer het bestuur nu extra geld uitgeeft het vrijwel zeker terugkomt. v/d Wiel, Stekelenburg, Eriksen, Suarez, De Zeeuw, De Jong, Vertonghen en Alderweireld zijn samen goed voor een kleine 100 miljoen. Bij f'noord stonden er geen spelers in die zoveel waard zijn. In het meest ideale geval Ajax CL en heb je de investeringen er al uit. Maar verder is het een prima stukje!
Het klopt wat je zegt, maar daar mag je nooit van uitgaan, het kapitaal dat op het veld staat kan niet worden meegenomen, niet in welke berekenig dan ook.....
Ride
 Ride - woensdag 21 juli 2010 - 15:40   quote  deeplink  
Goed stuk. En klopt wat jullie reactie is.
Veld is en mag geen kapitaal zijn omdat je dat pas hebt als je het verkocht hebt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 21 juli 2010 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 - 15:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt, maar daar mag je nooit van uitgaan, het kapitaal dat op het veld staat kan niet worden meegenomen, niet in welke berekenig dan ook.....
Dat is ook wel te begrijpen alleen heb je in dat geval toch wel een iets beter vooruitzicht dan feyenoord hoor....
3e ster
 3e ster - woensdag 21 juli 2010 - 16:25   quote  deeplink  
Klopt, Van de Boog heeft het niet makkelijk, hij kijkt ook naar de toekomst wat belangrijk is. We moeten niet zoals met van Basten 30 miljoen verspillen aan prutsers uit polen. RESPECT voor vd Boog.....Hij heeft het beste voor met Ajax!

Nu een deel investeren in nieuwe spelers en de rest investeren in de jeugd voor de toekomst!
remco k
 remco k - woensdag 21 juli 2010 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 - 16:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat is ook wel te begrijpen alleen heb je in dat geval toch wel een iets beter vooruitzicht dan feyenoord hoor....
JA, absoluut waar, wij als supporters en de club ook heeft een veel beter vooruitzicht dan Feyenoord.

Wij hebben de organisatie weer op peil en veel kapitaal op het veld staan...
Als In de halve finale van het wk stonden gewoon 5 ajax spelers. dat kan zelfs geen club uit de premier league of serie A zeggen.... het gaat dus minder slecht als dat sommige mensen denken..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beleid...... Zo kun je het ook bekijken

0.0064940