|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Ajax - PAOK |
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Amsterdamsche Football Club Ajax, kortweg AFC Ajax of gewoon Ajax, is een Nederlandse profvoetbalclub uit Amsterdam. De club is opgericht op 18 maart 1900 en is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Sinds de oprichting van de Eredivisie speelt de club onafgebroken in deze hoogste divisie. Ajax is over de hele geschiedenis gerekend de succesvolste voetbalclub van Nederland, met de meeste gewonnen prijzen. De laatste 11 à 13 jaar loopt het echter wat minder. Op de UEFA ranglijst van de beste clubs in Europa staat Ajax anno 2010 als tweede Nederlandse club op de 32ste plaats.[1] De club heeft een beursnotering, zie daarvoor het artikel over AFC Ajax NV. Sinds 1996 speelt de club haar thuiswedstrijden in de Amsterdam ArenA. quote:PAOK Saloniki is een voetbalclub uit Thessaloniki in Griekenland. De clubkleuren zijn zwart en wit. De thuiswedstrijden speelt zij in het Toumbastadion dat een capaciteit heeft van 28.701 plaatsen.
De letters PAOK staan voor Panthessalonikeios Athlitikos Omilos Konstantinoupoliton (Grieks: Πανθεσσαλονίκειος Αθλητικός Όμιλος Κωνσταντινουπολιτών), waarbij Konstantinoupoliton verwijst naar de afkomst van de oprichters van de club: zij waren vluchtelingen uit Constantinopel, het tegenwoordige Istanboel.
PAOK is overigens geen onbekende bij de meeste voetballiefhebbers. Zo staat de club bekend om haar zeer harde en fanatieke aanhang, die ook banden heeft met de eveneens beruchte aanhang van Partizan Belgrado (grobari). Wedstrijden met stadgenoten Aris en Iraklis en landelijke rivaal Olympiakos Piraeus resulteren dan ook altijd in hevige rellen tussen supporters van beide ploegen en de politie. Wedstrijden tussen PAOK en Olympiakos Piraeus worden zonder uitpubliek gespeeld. PAOK werd in het verleden een aantal keren beboet door de UEFA.
Ajax... de grote Griekse held gaat het opnemen tegen het clubje uit Griekenland
Geef hier je commentaar op deze 1ste wedstrijd op weg naar Champions League deelname
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 juli 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
6-0
1' Suarez 2' suarez 3' suarez 4' suarez 46' suarez 47' suarez |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Hahaha..
PAOK - Olympiakos is gewoon AJAX - feyenoord!!! :P
Denk dat we wel een kans maken hoor. Verliezen we hiervan, hebben we sowieso niks te zoeken in de CL natuurlijk! Maar als je kijkt naar hoe slecht de voorbereiding van POAK ook is.. gelijk spelen tegen een derde klasser.. Dan is POAK dus duidelijk de Feyenoord!;) hahahaa...
Nee tuurlijk moeten we niet ervan uitgaan dat het makkelijk word, maar hier moeten we wel van kunnen winnen.. MITS ER NATUURLIJK EEN SPITS BIJ KOMT..
Anders de eerste thuiswedstrijd siem in de spits en Eriksen erachter.. :) |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote: XD Jah.. Dan is hij zeker weg! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Krijg dat logo niet erbij, mag maar 1 plaatje per post... lol
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 juli 2010 door Thomas -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
joey
|
|
|
ik denk dat we 4-1 thuis spelen.. en dan uit 0-0...
Suarez Emanuelson Siem suarez |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
xDxD Wie ik? Of dat logo? Ik weet het allemaal niet meer.. Zou ook zomaar 0-6 kunnen worden.. Sorry doe even patrickpsv na xD Die doet dat ook xD Eerst heel negatief en dan hopen dat het omgekeerd werkt xD |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Hoe moet ik dat nou weten.. ik heb je hasses nog nooit gezien XD |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
xDxD Nee dat klopt wees maar blij xD |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
Rich-i-am
|
|
|
Coach van PAok zojuist ontslagen lol!!!! na 5 teleurstellende oefenwedstrijden... GEeen grap!!! |
|
|
|
|
Rich-i-am
|
|
|
Hij lag dus in deklins met zijn spelers, maar 1 ding is zeker, ze zijn daar echt gek in griekenland hoe ze omgaan met coaches. Die voorzitters maken de clubs helemaal gek daarow |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op donderdag 22 juli 2010 - 13:42 schreef Rich-i-am het volgende:Hij lag dus in deklins met zijn spelers, maar 1 ding is zeker, ze zijn daar echt gek in griekenland hoe ze omgaan met coaches. Die voorzitters maken de clubs helemaal gek daarow jaaa tencate ging vet goed en die werds opeens ontslagen XD |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Rich-i-am
|
|
|
Ja en die gast van sparta lol uhm... die rimpel kop, ligt op puntje van me tong tjaa... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Denk dat ik mijn voorspelling maar verander in 6-0
2x Suarez 2x Siem 1x Eriksen 1x v.d.Wiel |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: dan doe je toch iets fout, er zit geen limiet op |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
dat linkje lijkt wel een [url= ipv [img] ;) |
|
|
|
|
John2
|
|
|
quote: Als Suarez mee speelt tegen Poak, dan wordt de kans sowieso kleiner dat hij nog weg gaat. Immers, hij mag dan, ik meen een half jaar niet Europees spelen voor een andere club!! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op donderdag 22 juli 2010 - 22:20 schreef John2 het volgende:[..] Als Suarez mee speelt tegen Poak, dan wordt de kans sowieso kleiner dat hij nog weg gaat. Immers, hij mag dan, ik meen een half jaar niet Europees spelen voor een andere club!! Alleen als we ons voor groepfase weten te plaatsen;) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Doe niks fout... hanteer deze kode
[img] http://www.comparestoreprices.co.uk/images/pa/paok-salonika-adidas-paok-salonika-home-05-06.jpg [/img]
Maar hij verandert het zelf in deze kode?
[ [url =http://www.comparestoreprices.co.uk/images/pa/paok-salonika-adidas-paok-salonika-home-05-06.jpg]afbeelding[/url] ]
Wat wel raar is is als je de plaatjes onder elkaar zet deze het blijkbaar wel doet. Maar niet met een stuk tekst ertussen.
Afijn, hij doet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 juli 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
ik denk dat hij dat als voorbeeld bedoelde zonder spaties... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Nog nooit speelde Ajax tegen Paok Saloniki. Wel speelde Ajax in het verleden tegen andere Griekse tegenstanders. De finale in 1971 voor de EC1 tegen Panathinaikos werd door Ons Aller Ajax gewonnen met 2-0 door doelpunten van Dick v.Dijk (R.I.P.) en Arie Haan. Het was de 1e EC1 winst voor Ajax en er zouden er nog 3 volgen... In het seizoen 95'96 speelde Ajax een tweeluik tegen Panathinaikos voor de CL in de halve finale. Nadat met 1-0 werd verloren in Amsterdam, werden de Grieken in Athene met een 3-0 nederlaag weggespeeld door 2 doelpunten van Jari Litmanen en 1 van Nordin Wooter. Ajax speelde de finale die het helaas verloor van Juventus.
Tegen Olympiakos Piraeus heeft Ajax 6x gespeeld. In Adam boekte Ajax in het verleden 2x een overwinning tegen deze tegenstander en speelde het 1x gelijk, doelcijfers 6-0. In Griekenland verloor Ajax tegen Olympiakos 2x en speelde het 1x gelijk, doelcijfers 4-1 in ons nadeel.
Tegen Aek Athene speelde we in de poulefase van het seizoen 94'95 voor de CL. In Amsterdam werd destijds met 2-0 gewonnen door 2 doelpunten van Tarik Oulida. De wedstrijd in Athene tegen Aek werd met 1-2 gewonnen door goals van Litmanen en Kluivert.
In totaal speelde Ajax dus 11x tegen een Griekse tegenstander. Balans; 6x winst, 2x gelijk en 3 nederlagen. Doelcijfers; 16-6 in ons voordeel. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
maakt me niet uit, Woensdag telt en niet het verleden. Als ze maar winnen, hoe maakt me niet eens zo veel uit, als ze de CL maar halen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
blij dat je het leuk vind, dat een ander veel moeite doet om wat leuks neer te zetten |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 - 18:54 schreef dege het volgende:maakt me niet uit, Woensdag telt en niet het verleden. Als ze maar winnen, hoe maakt me niet eens zo veel uit, als ze de CL maar halen. Denk 3-0 2x el hamdaoui 1x suk:) |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote: El hamdoui XD hahaa je hebt hoop? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Wat wordt nu de opstelling vanavond?
Stekelenburg vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita De Zeeuw, De Jong, Enoh, Suarez, Miralem Sulejmani,Eriksen |
|
|
|
|
aiaiai
|
|
|
|
|
|
aiaiai
|
|
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
|
|
|
aiaiai
|
|
|
kijk je moet gewoon goed opletten. :p
Stekelenburg vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita de Zeeuw, Eriksen, Enoh, Suarez, de jong(suk), Sulejmani(emanuelson) |
|
|
|
|
aiaiai
|
|
|
ehum ja zag ik net ook haha :p kwam door die miralem selejmani.. |
|
|
|
|
aiaiai
|
|
|
|
|
|
ThreeStars
|
|
|
Dit gaat het worde PAOK begint met een bliksem start ze 1-0 voor paok door niet oplettende spelers Jol wordt kwaad Ajax komt voor rust op Siem de Jong! 1-1 Jol gaat te keer in de kleedkamer 2e helft 2-1 LUIS SUAREZ!!!!70e minute Luis suarez gaat het strafschop gebied binnen en wordt onderuit gehaald door een griekse terrorist Penalty Luis suarez scoort
3-1 |
|
|
|
|
Vismeloen
|
|
|
Ik voorspel een onverwachte deceptie van Ajax: 0-2.
Gek genoeg gaan ze het in Griekenland volledig goed maken: 2-4. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 28 juli 2010 - 09:57 schreef Vismeloen het volgende:Ik voorspel een onverwachte deceptie van Ajax: 0-2. Gek genoeg gaan ze het in Griekenland volledig goed maken: 2-4. ?
No fokkin' way... ga gvd niet voor niks naar de heilige Tempel. minimaal 4-0 voor AJAX |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
2-0 1 x de Jong... 1 x Vertongen...
EN geloof me nu maar, want de wedstrijd is eigenlijk gister al gespeeld dit heb ik van een betrouwbare bron, die weet mij trouwens ook te vertellen, dat ajax daar met 1-0 gaat winnen door een goal van Hammie |
|
|
|
|
ryanajax
|
|
|
steek vd wiel toby jan anita enoh de zeeuw urby de jong suarez sulejmani |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
oo echt remcok? :O hahahahaha xD |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jaaaa let maar op kerel... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Dramawedstrijd
|
|
|
waarom De Zeeuw op de bank? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
SULJEMANI FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!
NU MOET HET!
en anders een andere keer, micky is een topper! |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: Nou die zal misschien nog niet helemaal fit zijn. Maakt niet uit. Lindgren is ook een prima speler. |
|
|
|