BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beleid??

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
PS25
 PS25 - dinsdag 27 juli 2010 - 10:04   quote  deeplink  
Op diverse site lees ik de laatste dagen dat er slecht beleid wordt gevoerd bij Ajax, maar ik vraag me af of dat daadwerkelijk ook zo is. Sowieso kampt Ajax (lees huidig bestuur) te maken met een erfenis uit het verleden. Wil je dat veranderen dan kost dat gewoon een aantal jaar voordat het gaat renderen. Daar komt bij dat het dan in eerste instantie slechter lijkt te gaan dan beter.

Ajax heeft in Jol een toptrainer weten te strikken en weten te behouden. Voor het eerst in zoveel jaar staat er voor het 2e opeenvolgende jaar dezelfde trainer voor de groep. Intern is Ajax Frank de Boer aan het opleiden cq voorbereiden op het toekomstig trainerschap van Ajax 1, dus lange termijnvisie.

Ajax heeft een aantal spelers kunnen verkopen en daarmee het salarishuis naar beneden kunnen brengen.

In de jeugd zijn trainers uit hun functie gezet, omdat ze kwalitatief niet goed genoeg zijn bevonden. Dit moet weer leiden tot een verbetering in de jeugdopleiding.

Als laatste worden er geen paniekaankopen meer gedaan en worden kwalitatief goede spelers gehaald. Het halen van el Hamdaoui vind ik juist getuigen van goed beleid. Hij kost relatief weinig en gaat niet (veel) meer verdienen dan bij AZ. Ajax heeft hier een duidelijke grens gestrokken. El Hamdaoui heeft niet voor niets water bij de wijn gedaan. Als hij ook nog goed presteert, kan Ajax hem wellicht voor het dubbele verkopen.

Dus zo slecht is het allemaal nog niet, al had het qua timing wat beter gekund om het wat rustiger te houden binnen Ajax!!
ThreeStars
 ThreeStars - dinsdag 27 juli 2010 - 10:05   quote  deeplink  
Bullshit, niks aan het handje
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 27 juli 2010 - 10:22   quote  deeplink  
Hij is nog niet bevestigd door Ajax zelf...
E-J
 E-J - dinsdag 27 juli 2010 - 10:29   quote  deeplink  
Volgens mij is er meer onrust om de club heen, media, dan dat er binnen de club is geweest.
Veel overbodige spelers weg en twee nieuwe spelers erbij die Ajax sterker maken, wat willen we nou nog meer(halve finale CL lol)
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 12:25   quote  deeplink  
Ik vind dat het bestuur het nu goed doet, inderdaad hebben ze een flinke erfenis uit het verleden.
Maar ze hebben wel een beleid gekozen, Urby geen loonsverhoging, Pantelic geen exhorbitant hoog salaris en meerjarig contract, Gabri laten vertrekken omdat hij gewoon te duur was voor de bank, Rommedhaal 1 aanbieding gedaan, die de vlugge buitenspeler blijkbaar te laag vond. En als belangrijkste, Martin Jol gewoon keihard aan zijn contract gehouden...
Intern is er bij AJAX vanaf de tijd dat Suarez aanvoerder is gemaakt, gewoon rust. Men raakt niet in paniek en volgt 1 duidelijke rode lijn, tuurlijk moet er weleens een keertje van die lijn worden afgeweken, maar dat is dan een weloverwogen bislissing waar de hele club dan achter staat..

Kortom wordt er inderdaad goed werk afgeleverd...
joduh
 joduh - dinsdag 27 juli 2010 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 12:25 schreef remco k het volgende:
Ik vind dat het bestuur het nu goed doet, inderdaad hebben ze een flinke erfenis uit het verleden.
Maar ze hebben wel een beleid gekozen, Urby geen loonsverhoging, Pantelic geen exhorbitant hoog salaris en meerjarig contract, Gabri laten vertrekken omdat hij gewoon te duur was voor de bank, Rommedhaal 1 aanbieding gedaan, die de vlugge buitenspeler blijkbaar te laag vond. En als belangrijkste, Martin Jol gewoon keihard aan zijn contract gehouden...
Intern is er bij AJAX vanaf de tijd dat Suarez aanvoerder is gemaakt, gewoon rust. Men raakt niet in paniek en volgt 1 duidelijke rode lijn, tuurlijk moet er weleens een keertje van die lijn worden afgeweken, maar dat is dan een weloverwogen bislissing waar de hele club dan achter staat..

ja klopt helemaal!!!!ik heb ook zo,n verschrikkelijk fijn gevoel hier allemaal van........
bedankt ajax! Ben weer lekker rustig en ga heerlijk ontspannend naar het nieuwe seizoen toe...we zijn zeeeeer tevreden zoals je hierboven leest.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 16:58   quote  deeplink  
bedoel je dit sarcastisch, echt rustig kom je namelijk niet over.......
joduh
 joduh - dinsdag 27 juli 2010 - 17:01   quote  deeplink  
dan kan jij heel goed lezen remcootje.....maarre ben wel rustig hoor?ff schelden en schreeuwen helpt ook he?;)
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 17:02   quote  deeplink  
vind jij dat het bestuur het slecht doet dan??
Ajax_fan
 Ajax_fan - dinsdag 27 juli 2010 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 16:58 schreef remco k het volgende:
bedoel je dit sarcastisch, echt rustig kom je namelijk niet over.......
Die gast loopt al de hele tijd onrustig te zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 juli 2010 door Ajax_fan --
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - dinsdag 27 juli 2010 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 12:25 schreef remco k het volgende:

Ik zou de interne rust en het gedegen beleid wat er tegenwoordig gevoerd wordt, geheel op het conto van Rik van den Boog schrijven.

edit:ter verduidelijking, ik meen dit oprecht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 juli 2010 door Maxwell-fan --
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:02 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Ik zou de interne rust en het gedegen beleid wat er tegenwoordig gevoerd wordt, geheel op het conto van Rik van den Boog schrijven.
waarom heb ik het gevoel dat jij dit sarcastisch bedoelt???
joduh
 joduh - dinsdag 27 juli 2010 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:02 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Die gast loopt al de hele tijd onrustig te zijn.
vindt jij dat raar dan?
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - dinsdag 27 juli 2010 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:04 schreef remco k het volgende:

[..]

waarom heb ik het gevoel dat jij dit sarcastisch bedoelt???
Hm, wellicht te laat met mn edit. Enfin, we hebben weleens eerder een discussie gevoerd over Rik vd Boog. En ik weet niet of je het nog kan herinneren, maar ik was en ben nog steeds zeer content met zijn aanstelling. Sinds zijn komst is Ajax structureel in weer in opmars. De jeugdopleiding is doorgelicht, het financieelbeleid (noodgedwongen) is op de schop gegaan, transferbeleid is aangepast, etc. Anders dan Cor vd Eijden, Kales noem de voorgangers maar op, is Rik vd Boog mijn inziens niet alleen naar binnen toe, maar ook naar de media, komt Vd Boog altijd zeer gedegen en capabel over.

edit: En figuren als Joduh kun je beter negeren. Dat soort gasten zijn nagenoeg alleen te horen als er iets te klagen valt, afgezien of het terechte of onterechte kritiek bevat. Hebben ze zelden een concreet argument dat enigzins hun gezeik staaft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 juli 2010 door Maxwell-fan --
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:11 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Hm, wellicht te laat met mn edit. Enfin, we hebben weleens eerder een discussie gevoerd over Rik vd Boog. En ik weet niet of je het nog kan herinneren, maar ik was en ben nog steeds zeer content met zijn aanstelling. Sinds zijn komst is Ajax structureel in weer in opmars. De jeugdopleiding is doorgelicht, het financieelbeleid (noodgedwongen) is op de schop gegaan, transferbeleid is aangepast, etc. Anders dan Cor vd Eijden, Kales noem de voorgangers maar op, is Rik vd Boog mijn inziens niet alleen naar binnen toe, maar ook naar de media, komt Vd Boog altijd zeer gedegen en capabel over.

edit: En figuren als Joduh kun je beter negeren. Dat soort gasten zijn nagenoeg alleen te horen als er iets te klagen valt, afgezien of het terechte of onterechte kritiek bevat. Hebben ze zelden een concreet argument dat enigzins hun gezeik staaft.
Ik denk inderdaad net te laat met je edit, ik zag het pas later, maar inderdaad, hij doet het gewoon erg goed, houd alles rustig, er is alleen paniek buiten ajax momenteel en dat is weleens anders geweest
PS25
 PS25 - dinsdag 27 juli 2010 - 17:27   quote  deeplink  
Maxwell-fan,

Ik ben het met je stukje over vd Boog eens. Het feit dat EL H nog niet heeft getekend heeft is daar denk ik een mooi voorbeeld van. Ajax is standvastig geworden en gaat niet zomaar klakkeloos in op de eisen die een speler stelt. El H is niet groeter dan de club. Wanneer Ajax er niet uitkomt met El H. mbt zijn eisen dan zal Ajax op zoek gaan naar een andere oplossing binnen de mogelijkheden van de club. In mijn ogen is dat dus beleid.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:27 schreef PS25 het volgende:
Maxwell-fan,

Ik ben het met je stukje over vd Boog eens. Het feit dat EL H nog niet heeft getekend heeft is daar denk ik een mooi voorbeeld van. Ajax is standvastig geworden en gaat niet zomaar klakkeloos in op de eisen die een speler stelt. El H is niet groeter dan de club. Wanneer Ajax er niet uitkomt met El H. mbt zijn eisen dan zal Ajax op zoek gaan naar een andere oplossing binnen de mogelijkheden van de club. In mijn ogen is dat dus beleid.
inderdaad, en het kan sommige supporters niet bekoren misschien, maar het is inderdaad wel beleid, en dat hebben we wel een paar jaar moeten missen.....
Eide
 Eide - dinsdag 27 juli 2010 - 17:39   quote  deeplink  
Ben het helemaal net PS25 eens. We kunnen niet verwachten dat na 10 jaar wanbeleid het huidige bestuur met een jaar de boel weer op de rit heeft, en dingen moeten meestal eerst slechter worden voordat ze beter worden. Dit omdat je het onnodige of ongewilde eerst weg moet snijden voordat je weer echt kan gaan bouwen.

Prima werk dus van v.d. Boog en consorten. Nu hoop ik alleen dat ze de kans krijgen dit beleid door te zetten.
Ajax_fan
 Ajax_fan - dinsdag 27 juli 2010 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:39 schreef Eide het volgende:
Ben het helemaal net PS25 eens. We kunnen niet verwachten dat na 10 jaar wanbeleid het huidige bestuur met een jaar de boel weer op de rit heeft, en dingen moeten meestal eerst slechter worden voordat ze beter worden. Dit omdat je het onnodige of ongewilde eerst weg moet snijden voordat je weer echt kan gaan bouwen.

Prima werk dus van v.d. Boog en consorten. Nu hoop ik alleen dat ze de kans krijgen dit beleid door te zetten.
Vind ik ook. En die personen die elk jaar weg met het bestuur roepen die weten blijkbaar niet hoe het allemaal in zn werk gaat. Die vinden dat Ajax maar miljoenen moet gaan uitgeven om hen te pleasen maar begrijpen niet dat het niet werkt op die manier. Als het niet gaat zoals hen willen dat het gaat dan is het meteen vd Boog die het moet ontgelden. Slaat nergens op.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 17:53   quote  deeplink  
Ik denk dat het feit dat v/d Boog [in]direct wel betrokken is geweest bij aardig wat louche praktijken, en 2 bedrijven heeft laten ploffen, nu is het wel hele makkelijk voor sommige supporters om dan te zeggen "het ligt allemaal aan v/d Boog"

Maar goed, dat kun je hen ook niet altijd kwalijk nemen, niet iedereen verdiept zich in dat soort materie, en sommige mensen kijken alleen maar dat wat er op het veld staat, dat weet je als je bij AJAX aan de slag gaat, en daar moet hij dan ook niet over klagen [doet hij overigens ook niet]
ajax Jood 5.
 ajax Jood 5. - dinsdag 27 juli 2010 - 18:02   quote  deeplink  
Ik vind het van goed beleid getuige dat Ajax niet op alle wensen van El Hamdaoui ingaat, El Hamdaoui is zeker weten niet groter dan club. De afgelopen jaren is het bestuurlijk een zooitje geweest, het gevoel bij dit bestuur is wel beter dan de vorige. Hoop wel dat de deal doorgaat met El Hamdaoui. Ook is het geweldig dat onze wk toppers blijven bij ons aller Ajax
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - dinsdag 27 juli 2010 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 17:53 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat het feit dat v/d Boog [in]direct wel betrokken is geweest bij aardig wat louche praktijken, en 2 bedrijven heeft laten ploffen, nu is het wel hele makkelijk voor sommige supporters om dan te zeggen "het ligt allemaal aan v/d Boog"

Maar goed, dat kun je hen ook niet altijd kwalijk nemen, niet iedereen verdiept zich in dat soort materie, en sommige mensen kijken alleen maar dat wat er op het veld staat, dat weet je als je bij AJAX aan de slag gaat, en daar moet hij dan ook niet over klagen [doet hij overigens ook niet]
Ik vind dat je wel degelijk degenen het kwalijk moet nemen. Mensen die kritiek uiten op zaken of op personen, zonder zich eerst over het betreffende onderwerp/persoon goed te informeren, vallen bij mij gauw in de categorie 'dom en hypocriet.' Immers als je die zelfde mensen ,ongeacht het punt van discussie, ongenuanceerd, dus op dezelfde manier zoals zij iemand anders van negatieve kritiek dienen, geven zij vaak het weerwoord; 'jij kent me niet.' Dit soort figuren hebben vaak ook geen idee wat ze roepen, en worden gewoonweg geleid door hun eigen onbedwingbare emoties.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 18:14 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel degelijk degenen het kwalijk moet nemen. Mensen die kritiek uiten op zaken of op personen, zonder zich eerst over het betreffende onderwerp/persoon goed te informeren, vallen bij mij gauw in de categorie 'dom en hypocriet.' Immers als je die zelfde mensen ,ongeacht het punt van discussie, ongenuanceerd, dus op dezelfde manier zoals zij iemand anders van negatieve kritiek dienen, geven zij vaak het weerwoord; 'jij kent me niet.' Dit soort figuren hebben vaak ook geen idee wat ze roepen, en worden gewoonweg geleid door hun eigen onbedwingbare emoties.
Maar is dat niet altijd al zo geweest, en in dat niet gewoon inerent aan voetbalsupporters.
Die gasten schreeuwen alleen vanuit hun eigen emotie inderdaad, maar is die zelfde emotie niet ook de reden, waarom voetbal zo'n mooie grote sport is geworden. Het stadion zit immers altijd vol en 90 % van de bezoekenden zijn vaak emotie supporters die niet veel meer van hun club hoeven te weten... Tsjaa, ook dat heeft zo zijn charme, je kan iig lekker ongegeneerd van je af blaffen....
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - dinsdag 27 juli 2010 - 19:21   quote  deeplink  
Dan verschillen we van mening. Mijn inziens is er niks charmants aan. Als iets dergelijks je interesseert, en dit bedoel ik dan in het algemeen, of iets je aan het hart gaat. Dan moet je op zijn minst de motivatie hebben om je er in te willen verdiepen, elk ander geval heeft mijn inziens niks met interesse te maken of in dit punt met clubliefde of zelfs voetbal. En ben je als persoon er alleen op uit om te zeiken, rotzooi te trappen, anderen te irriteren, etc.
Als nou altijd het geval zou zijn dat men hun kritiek kunnen staven middels onderbouwde argumenten. Kortom, om het maar plat te zeggen, je gezeik gegrond kan verklaren. Daar heb je als club veel meer aan, en dan voeg je als supporter, want daar gaat het immers om, veel meer toe.
Mensen vergeten vaak, bewust of onbewust; de club is er niet voor de supporter, maar de supporters zijn er voor de club. De club is niet van ons, wij zijn van de club. Oftewel, wij supporten de club, en niet andersom.
Eide
 Eide - dinsdag 27 juli 2010 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 19:21 schreef Maxwell-fan het volgende:Mensen vergeten vaak, bewust of onbewust; de club is er niet voor de supporter, maar de supporters zijn er voor de club. De club is niet van ons, wij zijn van de club. Oftewel, wij supporten de club, en niet andersom.
Dat is maar net hoe je het benaderd. Zonder supporters geen sponsoren en zonder sponsoren geen club. Ofterwijl, de club en de supporters zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, en kunnen dus ook op geen enkele wijze zonder elkaar.

Daarom is het zo belangrijk dat supporters en club constant met elkaar in dialoog zijn of in ieder geval op elkaar ageren en reageren in de positieve zin van die woorden.

Als je zegt dat club en supporters van elkaar zijn ben ik het helemaal met je eens, maar de club is niet groter dan de supporters (en visa versa).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 juli 2010 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 19:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe je het benaderd. Zonder supporters geen sponsoren en zonder sponsoren geen club. Ofterwijl, de club en de supporters zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, en kunnen dus ook op geen enkele wijze zonder elkaar.

Daarom is het zo belangrijk dat supporters en club constant met elkaar in dialoog zijn of in ieder geval op elkaar ageren en reageren in de positieve zin van die worden.

Als je zegt dat club en supporters van elkaar zijn ben ik het helemaal met je eens, maar de club is niet groter dan de supporters (en visa versa).
Inderdaad
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - dinsdag 27 juli 2010 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 19:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Daarom is het zo belangrijk dat supporters en club constant met elkaar in dialoog zijn of in ieder geval op elkaar ageren en reageren in de positieve zin van die woorden.

Yep, dat onderschrijf ik (deels) ook. Een club bestaat in eerste instantie voor het voetbal, daarna zaken als sponsors en supporters zijn gerelateerd en lopen nagenoeg in quantiteit parallel aan de status van een club. Het verschil zit 'm dus in de rolverdeling. Oftewel, Een club bestaat er voor het voetbal, de supporters zijn er voor het voetbal en de club, en de sponsor is er voor de status van de club. En niet andersom, zoals menigen denken.

edit: ter toevoeging. De club staat dus degelijk boven de supporters en de sponsors. Alleen de status van de club is niet groter dan de quantiteit van beiden factoren. Dus nee, zoals ik al eerder zei, een club is niet van de supporters.

Eide
 Eide - dinsdag 27 juli 2010 - 19:46   quote  deeplink  
Als je het op die manier bedoelt ben ik het inderdaad met je eens.
Per4manc
 Per4manc - dinsdag 27 juli 2010 - 21:04   quote  deeplink  
blij te lezen dat er ook verstandige supporters rondlopen. Met klakkeloos kopen komen we er niet. Bestuur doet het idd goed. Er wordt hard gewerkt om volgend jaar niet weer 20 mlj te verliezen. De naweeien van falen van de laatste jaren oa van het MvB tijdperk. Als de selectie kompleet blijft hebben we ook zonder aankopen zicht op de derde ster.
Eide
 Eide - dinsdag 27 juli 2010 - 21:12   quote  deeplink  
Marco van Basten was het probleem niet. Het vorige bestuur was het probleem. Dat is ook de reden dat Marco trainer werd bij Ajax. Gezien zijn beperkte ervaring heeft San Marco het prima gedaan, en hoewel niet alle aankopen het uitbetaald, zijn er toch een aantal wel goed gegaan. Nee, het probleem ligt al veel eerder.
Per4manc
 Per4manc - dinsdag 27 juli 2010 - 21:16   quote  deeplink  
16,5 mln voor Sulemani was toch echt MvB eis. Dacht ook dat MvB voorstander was van een hoger salarishuis om betere spelers aan te trekken.
Eide
 Eide - dinsdag 27 juli 2010 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 21:16 schreef Per4manc het volgende:
16,5 mln voor Sulemani was toch echt MvB eis. Dacht ook dat MvB voorstander was van een hoger salarishuis om betere spelers aan te trekken.
Dat is het punt niet. San Marco was een symptoom van een falende organisatie. Marco was dus niet het probleem.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juli 2010 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 21:16 schreef Per4manc het volgende:
16,5 miljoen was niet van BAsten zijn eid, hij heeft gezegd dat hij die speler wou hebben punt.

Jol zegt nu ik wil el hamdoui, en nu gebeurt het niet....

Dat is het verschil in het bestuur van AJAX de laatste jaren geweest.
Dev
 Dev - dinsdag 27 juli 2010 - 22:31   quote  deeplink  
ik ben niet in zijn geheel eens, met wat er hier wordt gesteld. Inderdaad. Sinds de komst van Jol (en niet vd Boog) lijkt Ajax de goede weg te zijn ingeslagen. Er is meer aandacht voor de jeugdopleiding en er worden hopelijk goede veranderingen toegepast aan de jeugdopleiding. Echter is dit afwachten of het wel goed gaat uitpakken. Dit weten we pas over een periode van een paar jaar. En uiteindelijk kost een jeugdspeler bijna niets in vergelijking met de transferprijzen van tegenwoordig, dus AJAx kan ook niets anders dan investeren in de jeugd, want ajax heeft geen geld.

de spelers van het eerste worden tegenwoordig daadwerkelijk beter en ik denk dat het in de praktijk toch door Jol komt. Tuurlijk zorgt het bestuur/directie voor de komst van een trainer, maar naar zoveel trainers te hebben versleten die niet voldeden, kan het ook een keer geluk zijn dat het bestuur/directie met een goede trainer komt.

Dan het financiele beleid. Veel fans zeggen nu dat AJAX het goed doet wat betreft onderhandelingen met spelers, zoals bijvoorbeel el hammie. Maar ik zeg, dat AJAX ook niets anders kan. Ze moeten het op deze manier doen, want geld hebben ze niet om het op een andere manier te doen. Wat AJax straks gaat doen als ze wel weer geld hebben, kijk dan zie je pas of AJAX eindelijk geleerd heeft van de laatste 10 jaar.

dus ik heb nog mijn twijfels. En normaal zou ik ajax zeker de voordeel van de twijfel geven, maar als ik dan toch de berichten van de laatste tijd volg, kan ik Ajax niet het voordeel geven. Ik vraag me namelijk af of Ajax uberhaupt met Hammie was gaan praten als Jol niet op het punt stond om te vertrekken. AJAx had weken de tijd om met Hammie te praten, maar het leek er toch echt op dat ze pas echt eraan begonnen nadat Jol duidelijk zijn eisen had gesteld en op het punt stond te vertrekken.

Wil men dit alles goed beleid noemen?? Ik weet het niet, maar zoals gezegd Ajax is met beide handen gebonden en moet er maar het beste van maken. En het moet wel gezegd worden, dat ze het vorig seizoen oed gedaan hebben met wat ze hadden en het lijkt er dit jaar weer goed te komen. Echter ik zie dat als een inspanning van Jol en niet direct een inspanning vanuit het beleid van AJAX.

Ik zeg dat we pas zien waar ajax staat qua beleid als ze straks over een seizoen of twee/drie weer genoeg geld hebben om als een " normale gezonde" club te werken. En ze een andere trainer hebben. ( laten we eerlijk zijn, ik zie Jol niet zijn contract verlengen)
Voor dit seizoen zeg ik, dat ik hoop dat ze het hoofdtoernooi van de CL halen. dan wordt er weer geld opgehaald en als er de spelers zich goed manifestren in de CL zal aan het eind van het seizoen ook meer geld worden binnengehaald. En wie weet is Ajax dan binnen 1 seizoen weer terug aan hun normale financiele niveau.
PS25
 PS25 - dinsdag 27 juli 2010 - 22:53   quote  deeplink  
Dev,

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat jij hele andere dingen zegt als ik. Je hebt gelijk als je zegt dat de situatie over het beleid pas over een aantal jaar goed te beoordelen is, maar dat is altijd. Dit hangt ook samen met de resultaten die worden gehaald. Stel je maar eens voor dat Sulejmani wel gelijk had gerendeerd dan was het een superaankoop geweest en het had getuigd van goed beleid.

De timing en handellingssnelheid het inderdaad sneller en beter gemogen. In principe moet je voor elke speler een shortlist hebben met namen indien een speler vertrekt.

Verder blijven we afhankelijk van de dingen die naar buiten worden gebracht. Daar vormen we met z'n allen dan een mening over. We weten alleen nooit helemaal wat er intern allemaal speelt en gezegd wordt. Daarom kunnen we niet goed beoordelen waarom het bestuur (of liever gezegd Ajax) handelt op een bepaalde manier of juist niet handelt
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - woensdag 28 juli 2010 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 - 22:31 schreef Dev het volgende:
ik ben niet in zijn geheel eens, met wat er hier wordt gesteld. Inderdaad. Sinds de komst van Jol (en niet vd Boog) lijkt Ajax de goede weg te zijn ingeslagen. Er is meer aandacht voor de jeugdopleiding en er worden hopelijk goede veranderingen toegepast aan de jeugdopleiding. Echter is dit afwachten of het wel goed gaat uitpakken. Dit weten we pas over een periode van een paar jaar. En uiteindelijk kost een jeugdspeler bijna niets in vergelijking met de transferprijzen van tegenwoordig, dus AJAx kan ook niets anders dan investeren in de jeugd, want ajax heeft geen geld.
Onzin, althans deels van wat jij hier beweert. Jol is niet de beleidsbepaler. Jol is alleen verantwoordelijk voor het technische vlak van de A- en B-selectie. Alle andere zaken als beleid, organisatie, communicatie naar buiten uit. Dat zijn verantwoordelijkheden van Van den Boog. Kortom, zaken als de jeugdopleiding dat (gelukkig) weer meer aandacht krijgt, is te wijten aan de nieuwe beleidsvoering van Van den Boog, en niet Jol.

quote:

de spelers van het eerste worden tegenwoordig daadwerkelijk beter en ik denk dat het in de praktijk toch door Jol komt. Tuurlijk zorgt het bestuur/directie voor de komst van een trainer, maar naar zoveel trainers te hebben versleten die niet voldeden, kan het ook een keer geluk zijn dat het bestuur/directie met een goede trainer komt.
Wederom onzin. Het bestuur had deze maal, i.t.t. hen voorgangers, de keuze voor een nieuwe trainer weloverwogen, en heeft men zich aan de (nieuwe ingevoerde) beleidsplan gehouden.

quote:

Dan het financiele beleid. Veel fans zeggen nu dat AJAX het goed doet wat betreft onderhandelingen met spelers, zoals bijvoorbeel el hammie. Maar ik zeg, dat AJAX ook niets anders kan. Ze moeten het op deze manier doen, want geld hebben ze niet om het op een andere manier te doen. Wat AJax straks gaat doen als ze wel weer geld hebben, kijk dan zie je pas of AJAX eindelijk geleerd heeft van de laatste 10 jaar.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat ze ook de keuze hebben gehad om grofweg gewoon geld te gaan lenen, en Ajax dus in de schulden te steken. Het financiele beleid moest op de schop, afgezien of het noodgedwongen was.

quote:

dus ik heb nog mijn twijfels. En normaal zou ik ajax zeker de voordeel van de twijfel geven, maar als ik dan toch de berichten van de laatste tijd volg, kan ik Ajax niet het voordeel geven. Ik vraag me namelijk af of Ajax uberhaupt met Hammie was gaan praten als Jol niet op het punt stond om te vertrekken. AJAx had weken de tijd om met Hammie te praten, maar het leek er toch echt op dat ze pas echt eraan begonnen nadat Jol duidelijk zijn eisen had gesteld en op het punt stond te vertrekken.
En jij denkt niet dat El Hamdaoui op de scoutingslijst staat. Onzin natuurlijk. Zo'n speler wordt echt niet binnen gehaald omdat alleen de trainer dat wil. Bovendien is Jol niet de enige waarvan de beoordeling een waarde heeft.

quote:

Wil men dit alles goed beleid noemen?? Ik weet het niet, maar zoals gezegd Ajax is met beide handen gebonden en moet er maar het beste van maken. En het moet wel gezegd worden, dat ze het vorig seizoen oed gedaan hebben met wat ze hadden en het lijkt er dit jaar weer goed te komen. Echter ik zie dat als een inspanning van Jol en niet direct een inspanning vanuit het beleid van AJAX.
Prestaties van het eerste elftal staat niet altijd representatief voor het beleid dat er gevoerd wordt. Nogmaals, Jol bepaalt het beleid niet.

quote:

Ik zeg dat we pas zien waar ajax staat qua beleid als ze straks over een seizoen of twee/drie weer genoeg geld hebben om als een " normale gezonde" club te werken. En ze een andere trainer hebben. ( laten we eerlijk zijn, ik zie Jol niet zijn contract verlengen)
Voor dit seizoen zeg ik, dat ik hoop dat ze het hoofdtoernooi van de CL halen. dan wordt er weer geld opgehaald en als er de spelers zich goed manifestren in de CL zal aan het eind van het seizoen ook meer geld worden binnengehaald. En wie weet is Ajax dan binnen 1 seizoen weer terug aan hun normale financiele niveau.
Wie weet. De voetbalwereld blijft onvoorspelbaar, dus noch jij noch ik kunnen op voorhand oordelen wat het toekomst perspectief zal zijn.
remco k
 remco k - woensdag 28 juli 2010 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 - 14:45 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Onzin, althans deels van wat jij hier beweert. Jol is niet de beleidsbepaler. Jol is alleen verantwoordelijk voor het technische vlak van de A- en B-selectie. Alle andere zaken als beleid, organisatie, communicatie naar buiten uit. Dat zijn verantwoordelijkheden van Van den Boog. Kortom, zaken als de jeugdopleiding dat (gelukkig) weer meer aandacht krijgt, is te wijten aan de nieuwe beleidsvoering van Van den Boog, en niet Jol.
Dit is niet waar, er lag al wel een plan voor het vernieuwen van de jeugd. Maar Jol heeft hier dingen in aangepast naar zijn visie, die "vrijheid" heeft hij namelijk in zijn takenpakket op laten nemen in zijn contract. Tuurlijk moet dat wel worden goedgekeurd, maar de manier van werken in de jeugd is zoals het nu is samen met de veranderingen die nog moeten plaatsvinden, is grotendeels aan Jol te "danken", ik zet danken tussen haakjes omdat we nog lang niet weten of de weg die is ingeslagen ook de juiste is..

Waarom heeft Jol hier dingen in veranderd? Dat is niet heel erg moeilijk aangezien het plan dat er lach grotendeels bij van Basten wegkwam, en Jol nu niet bepaald goed met van Basten kan, en dus liever zelf met de eer gaat strijken. Ik denk trouwens dat de weg die Cruiyff destijds wou bewandelen, veel beter was geweest voor onze jeugd, er is nu namelijk weinig veranderd in de manier van opleiden van spelers. En dat zou wel moeten.

AJAX wil graag terug naar zijn autentieke huisstijl, en daar heb je buitenspelers voor nodig, de laatste echt goede buitenspeler die AJAX heeft opgeleid was Brian Roy, dat zegt lijkt mij wel genoeg, er wordt momteel en de laatste jaren namelijk heel veel op de verdedigers en middenvelders getraind bij de jeugd, volgens mij is dat nooit onze kracht geweest...
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - woensdag 28 juli 2010 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is niet waar, er lag al wel een plan voor het vernieuwen van de jeugd. Maar Jol heeft hier dingen in aangepast naar zijn visie, die "vrijheid" heeft hij namelijk in zijn takenpakket op laten nemen in zijn contract. Tuurlijk moet dat wel worden goedgekeurd, maar de manier van werken in de jeugd is zoals het nu is samen met de veranderingen die nog moeten plaatsvinden, is grotendeels aan Jol te "danken", ik zet danken tussen haakjes omdat we nog lang niet weten of de weg die is ingeslagen ook de juiste is..

Waarom heeft Jol hier dingen in veranderd? Dat is niet heel erg moeilijk aangezien het plan dat er lach grotendeels bij van Basten wegkwam, en Jol nu niet bepaald goed met van Basten kan, en dus liever zelf met de eer gaat strijken. Ik denk trouwens dat de weg die Cruiyff destijds wou bewandelen, veel beter was geweest voor onze jeugd, er is nu namelijk weinig veranderd in de manier van opleiden van spelers. En dat zou wel moeten.
Onjuist. Het enige waar Jol inspraak in heeft is de doorstroming van de A- en B-selectie. Waarbij hij wat zaken heeft aangepast dat lichtelijk afweek van destijds opgemaakte plan van uitvoering. Dingen als het aantal spelers met een profcontract, proefperiode(contractduur) van de spelers uit de B-selectie, toevoeging van het aantal jeugdspelers, samenstelling van de technische staf, etc.
Overigens is het plan, nog voor de komst van Jol, om de jeugdopleiding door te lichten door Van den Boog opgezet in samenspraak met enkele prominenten binnen de club. Dat moet bovendien niet verrassend zijn, immers is Van den Boog de verantwoordelijke, hij zit er namelijk voor de lange termijn, en niet Jol.

quote:

AJAX wil graag terug naar zijn autentieke huisstijl, en daar heb je buitenspelers voor nodig, de laatste echt goede buitenspeler die AJAX heeft opgeleid was Brian Roy, dat zegt lijkt mij wel genoeg, er wordt momteel en de laatste jaren namelijk heel veel op de verdedigers en middenvelders getraind bij de jeugd, volgens mij is dat nooit onze kracht geweest...
Grappig, ,,Ajax wil graag terug naar zijn authentieke huisstijl.'' Dat zijn nagenoeg dezelfde woorden die Van den Boog destijds in zijn mond nam.
Verder, de Ajax-stijl of principe, of hoe je het ook wilt noemen, kenmerkt zich niet alleen door het gebruik van buitenspelers. Er zijn meerdere type spelers, in elke linie, die in zijn geheel het 'Ajax voetbal' omvat. Maar ik neem aan dat ik dat niet hoef uit te leggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 juli 2010 door Maxwell-fan --
remco k
 remco k - woensdag 28 juli 2010 - 18:46   quote  deeplink  
quote:

Onjuist. Het enige waar Jol inspraak in heeft is de doorstroming van de A- en B-selectie. Waarbij hij wat zaken heeft aangepast dat lichtelijk afweek van destijds opgemaakte plan van uitvoering. Dingen als het aantal spelers met een profcontract, proefperiode(contractduur) van de spelers uit de B-selectie, toevoeging van het aantal jeugdspelers, samenstelling van de technische staf, etc.
Overigens is het plan, nog voor de komst van Jol, om de jeugdopleiding door te lichten door Van den Boog opgezet in samenspraak met enkele prominenten binnen de club. Dat moet bovendien niet verrassend zijn, immers is Van den Boog de verantwoordelijke, hij zit er namelijk voor de lange termijn, en niet Jol.
DIt is toch niet wat ons werd voorgehouden, toen er mensen werden ontslagen en overgeplaatst binnen de jeugdopleiding.
Tuurlijk is het grotendeels v/d Boog die dit plan heeft aangebracht, maar Jol heeft hier een grotere stem in gehad dan jij denkt.

quote:

Grappig, ,,Ajax wil graag terug naar zijn authentieke huisstijl.'' Dat zijn nagenoeg dezelfde woorden die Van den Boog destijds in zijn mond nam.
Verder, de Ajax-stijl of principe, of hoe je het ook wilt noemen, kenmerkt zich niet alleen door het gebruik van buitenspelers. Er zijn meerdere type spelers, in elke linie, die in zijn geheel het 'Ajax voetbal' omvat. Maar ik neem aan dat ik dat niet hoef uit te leggen.
Het kenmerkt zich inderdaad niet enkel en alleen door buitenspelers, maar die zijn wel essentieel, aangeien ze bij vrij weinig andere clubs worden opgeleid, een 10 is tegenwoordig makkelijk te kopen, maar goede buitenspelers kun je vrijwel niet anders aan komen dan dat je ze zelf opleid....
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - woensdag 28 juli 2010 - 18:49   quote  deeplink  
Hmm ok, dus we verschillen alleen van inzicht wat betreft de invloed, aangaande het beleid, van Jol. Enfin.

Wat betreft de buitenspelers, deel ik je mening.
remco k
 remco k - woensdag 28 juli 2010 - 19:06   quote  deeplink  
HAHAHA, laten we maar hopen, dat het werkt, want wie het doet is uiteindelijk niet belangrijk, het resultaat is hierin heilig en resultaat in de jeugdopleiding boek je alleen door extreem langetermijn beleid te gaan voeren, helaas duurt het een jaar of 4 voordat je hierin echt resultaten kunt gaan verwachten....

Afwachten dus maar, maar het is wel goed dat er veranderd is...
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - woensdag 28 juli 2010 - 19:14   quote  deeplink  
Yep, inderdaad. :) Overigens staan er nog al wat facilitaire zaken ter verandering de komende jaren. De Toekomst wordt flink uitgebreid tot een 'Ajax Football Centre'. Er komt een Ajax Experience expositie in het centrum van Amsterdam, de ArenA stoeltjes worden vervangen naar de kleuren van Amsterdam en Ajax, de ArenA wordt uitgebreidt(capaciteit voorbehouden).

Met name de ingrijpende verandering van De Toekomst ben ik wel nieuwsgierig naar.
remco k
 remco k - woensdag 28 juli 2010 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 - 19:14 schreef Maxwell-fan het volgende:
Yep, inderdaad. :) Overigens staan er nog al wat facilitaire zaken ter verandering de komende jaren. De Toekomst wordt flink uitgebreid tot een 'Ajax Football Centre'. Er komt een Ajax Experience expositie in het centrum van Amsterdam, de ArenA stoeltjes worden vervangen naar de kleuren van Amsterdam en Ajax, de ArenA wordt uitgebreidt(capaciteit voorbehouden).

Met name de ingrijpende verandering van De Toekomst ben ik wel nieuwsgierig naar.
Inderdaad, maar zoals je al zegt, is vooral de verandering van de toekomst echt van belang mbt het opleiden van onze jeugd..
Paul van Dijk
 Paul van Dijk - woensdag 28 juli 2010 - 23:45   quote  deeplink  
Het bestuur houdt toezicht op de directie van Ajax en de directie neemt de besluiten en is eindverantwoordelijk en zet de handtekening onder de contracten. De directie is dus verantwoordelijk en niet de voorgaande besturen. Jeroen Slop is al jaren vertegenwoordigd in de directie en als Financieel Directeur verantwoordelijk voor de huidige financiële chaos. Onder zijn verantwoordelijkheid is de riante financiële positie die Ajax had als sneeuw voor de zon verdwenen en dreigen we af glijden naar het nivo van Feyenoord. Van den Boog let wel beter op de centen om dit doemscenario te vermijden maar alleen wil nu niemand meer voetballen voor Ajax of zijn contract verlengen. Van den Boog wil liever 5 miljoen betalen voor Mounir el Hamdaoui maar had geld beter kunnen gebruiken om pantalic en rommendal te behouden. Spelers met belangrijk scorend vermogen. Het besluit van Rik van de Boog is dus Pennywise and Poundfoolish en is een van de eerste fouten die hij maakt. Wellicht met consequenties door het gebrek aan spitsen een achterstand op te lopen in het begin van het seizoen door het gebrek aan scorend vermogen die wel al binnen de club was. Rik van de Boog moet de troep opruimen die door zijn mede directielid Slop is veroorzaakt . Het is verbazingwekkend dat Jeroen Slop, die euro 180.000 per jaar verdiend, mag blijven zitten. Hij moet zo snel mogelijk zijn conclusies trekken en oprotten. Rik van den Boog doet zijn best en doet feitelijk wat Slop de afgelopen jaren had moeten doen maar lijkt voetbaltechnisch de verkeerde keuze te maken nu het er echt om gaat. Hij kan wel een begin maken door die gluppo uit zijn directie te ontslaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 00:09   quote  deeplink  
Al mijn reacties op dit forum zijn verwijdert,waarom?Ik was vooral kritiek naar Maxwell en ook op andere forums word ik verwijderd als ik het niet eens ben met Maxwell
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 29 juli 2010 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 00:09 schreef nemam-tiL het volgende:
Al mijn reacties op dit forum zijn verwijdert,waarom?Ik was vooral kritiek naar Maxwell en ook op andere forums word ik verwijderd als ik het niet eens ben met Maxwell
waarschijnlijk omdat ook op andere forums je je normaal moet gedragen richting andere forumleden...
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - donderdag 29 juli 2010 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 - 23:45 schreef Paul van Dijk het volgende:
Het bestuur houdt toezicht op de directie van Ajax en de directie neemt de besluiten en is eindverantwoordelijk en zet de handtekening onder de contracten. De directie is dus verantwoordelijk en niet de voorgaande besturen. Jeroen Slop is al jaren vertegenwoordigd in de directie en als Financieel Directeur verantwoordelijk voor de huidige financiële chaos. Onder zijn verantwoordelijkheid is de riante financiële positie die Ajax had als sneeuw voor de zon verdwenen en dreigen we af glijden naar het nivo van Feyenoord. Van den Boog let wel beter op de centen om dit doemscenario te vermijden maar alleen wil nu niemand meer voetballen voor Ajax of zijn contract verlengen. Van den Boog wil liever 5 miljoen betalen voor Mounir el Hamdaoui maar had geld beter kunnen gebruiken om pantalic en rommendal te behouden. Spelers met belangrijk scorend vermogen. Het besluit van Rik van de Boog is dus Pennywise and Poundfoolish en is een van de eerste fouten die hij maakt. Wellicht met consequenties door het gebrek aan spitsen een achterstand op te lopen in het begin van het seizoen door het gebrek aan scorend vermogen die wel al binnen de club was. Rik van de Boog moet de troep opruimen die door zijn mede directielid Slop is veroorzaakt . Het is verbazingwekkend dat Jeroen Slop, die euro 180.000 per jaar verdiend, mag blijven zitten. Hij moet zo snel mogelijk zijn conclusies trekken en oprotten. Rik van den Boog doet zijn best en doet feitelijk wat Slop de afgelopen jaren had moeten doen maar lijkt voetbaltechnisch de verkeerde keuze te maken nu het er echt om gaat. Hij kan wel een begin maken door die gluppo uit zijn directie te ontslaan.
Het bestuur en directie is een en hetzelfde. Het heeft immers dezelfde definitie. In deze is de RvC(Raad van Commissarissen) het controlerende orgaan.
Wat de keuze van VD Boog tot dusver betreft, vind ik het verstandig. Al vind ik het jammer dat beiden spelers niet meer voor Ajax spelen. Maar op financiele vlak een zeer verstandige besluit. Rommedahl en Pantelic hebben geen restwaarde meer, oftewel deze spelers moet je na een jaar of 2 al afschrijven. Bij aankoop van jonge(re) speler als El Hamdaoui, heb je met een investering van 5 miljoen(of wat het bedrag ook mag wezen). Een restwaarde die je bij een eventuele transfer nog kan terug verdienen. In het andere geval heb je een speler dat simpelweg langer mee gaat.
Paul van Dijk
 Paul van Dijk - donderdag 29 juli 2010 - 00:21   quote  deeplink  
Boudewijn, ik heb gelezen wat Neman heeft geschreven en dat viel reuze mee er was geen aanleiding om het te verwijderen. Het pleit niet voor de redactie en is verdacht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 juli 2010 door Paul van Dijk --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 00:11 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat ook op andere forums je je normaal moet gedragen richting andere forumleden...
Geef mij dan maar aan waar ik in de fout ben gegaan,meneer boter op zijn hoofd,of moet ik u aanspreken met aan:uw heiligheid,komop zeg je (jullie) zijn ook geen heilige boontjes.Ga het maar na ik ben altijd tegen die zogenaamde Joden gedoe bij Ajax geweest ga er altijd tegen in,Maarja is geen issue voor jullie
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 00:26   quote  deeplink  
Ik stop met dit forum,vaarwel ajaxieden

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beleid??

0.0070321