BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beleid??

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 29 juli 2010 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 19:57 schreef joduh het volgende:
luister,ik noem niemand dom en hypocriet tog?Enne discussie aangaan is niks mis mee,maar zoals heel veel ajacieden in mijn buurt interesseert het ons allemaal geen reet of er 50000000 miljoen centjes in de plus of in de min is ok?Misschien vinden sommigen dat dom ja..toekomst van ajax,gezonde club bla bla blaMaar OOK dat zijn echte supporters,die het WEL gezellig maken in het stadion en gewoon die derde ster willen hebben.....Maar ok het fijne van alles weet ik niet,jij niet en zelfs maxwell fan niet man.En? voetbal zit in alle lagen van de bevolking remco! En emotie hoort daarbij,maar niemand is hetzelfde dus niet kutten over dom enz...
Volgens mij zeg je precies hetzelfde als dat ik net zeg, ik kom zelf uit de "onderlaag" van de bevolking en weet waar ik het over heb, en domme mensen bestaan tegenwoordig niet meer, en ja voetbal is tegenwoordig van alle "klasses"al hou ik niet zo van dat woord aangezien we allemaal gelijk zijn toch...

Behalve Freaky: die is raar:):):):):):)
joduh
 joduh - donderdag 29 juli 2010 - 20:26   quote  deeplink  
yo neman-til,zijn wij het eens een keer eens met mekaar hey? Das goed! JODUH!!
hahah grappie freak....
joduh
 joduh - donderdag 29 juli 2010 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij zeg je precies hetzelfde als dat ik net zeg, ik kom zelf uit de "onderlaag" van de bevolking en weet waar ik het over heb, en domme mensen bestaan tegenwoordig niet meer, en ja voetbal is tegenwoordig van alle "klasses"al hou ik niet zo van dat woord aangezien we allemaal gelijk zijn toch...

Behalve Freaky: die is raar:):):):):):)
Volgens mij was ook jij het ff met die maxwell fan eens tog? maar ok ik begrijp je nu!
Maar die freakeman is werkelijk echt eng hey.
remco k
 remco k - donderdag 29 juli 2010 - 20:31   quote  deeplink  
HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH

Maar ik snap beide kanten, sommige mensen interesseren zich in alle aspecten bij een profclub en sommige enkel en alleen in het voetbal, niks mis mee toch
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:27 schreef joduh het volgende:

[..]

Volgens mij was ook jij het ff met die maxwell fan eens tog? maar ok ik begrijp je nu!
Maar die freakeman is werkelijk echt eng hey.
Heeft wel een goede kijk op dingen wat Ajax betreft,voor de rest ken ik hem niet
joduh
 joduh - donderdag 29 juli 2010 - 20:33   quote  deeplink  
juist,maar laat ze zijn zoals ze zijn.no problem van mijn kant man.maar ga nu ff kroeg in .latersss
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:31 schreef remco k het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH

Maar ik snap beide kanten, sommige mensen interesseren zich in alle aspecten bij een profclub en sommige enkel en alleen in het voetbal, niks mis mee toch
Nee,zolang je mekaar wel in hun waarde laten,en andre forumleden niet als dom betiteld,of oproepen om ze maar te negeren
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:33 schreef joduh het volgende:
juist,maar laat ze zijn zoals ze zijn.no problem van mijn kant man.maar ga nu ff kroeg in .latersss
Pfff hij wel
remco k
 remco k - donderdag 29 juli 2010 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:32 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Heeft wel een goede kijk op dingen wat Ajax betreft,voor de rest ken ik hem niet
wie???, hij praat tegen mij en noemt Maxwell en Freaky, over wie heb jij het dan? das mij ff niet duidelijk:):)
remco k
 remco k - donderdag 29 juli 2010 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:34 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Nee,zolang je mekaar wel in hun waarde laten,en andre forumleden niet als dom betiteld,of oproepen om ze maar te negeren
ik denk dat je ook niet te zwaar aan het woordje dom moet gaan lopen tillen, tuurlijk moeten we elkaar in onze waarde laten, maar kom op, we leven niet meer in de prehistorie toch of wel..... het is nu niet bepaald zo dat we elkaar hier K...elijer ofzo aan het noemen zijn................
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:41   quote  deeplink  
Freaky,jij ook trouwens
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

ik denk dat je ook niet te zwaar aan het woordje dom moet gaan lopen tillen, tuurlijk moeten we elkaar in onze waarde laten, maar kom op, we leven niet meer in de prehistorie toch of wel..... het is nu niet bepaald zo dat we elkaar hier K...elijer ofzo aan het noemen zijn................
Nou had het wel even gehad met die Maxwell
Ride
 Ride - donderdag 29 juli 2010 - 20:46   quote  deeplink  
Wat is het beleid hier...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:49   quote  deeplink  
Wat denk je zelf?
Ride
 Ride - donderdag 29 juli 2010 - 20:50   quote  deeplink  
Zo te lezen moet ik eerst flink ruzie zoeken ;)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 20:52   quote  deeplink  
Kan,liever niet mij krijg niet gek.Je mag ook gewoon spuien
Ride
 Ride - donderdag 29 juli 2010 - 20:59   quote  deeplink  
Ook geen zin in, zit ook te kijken in het 16+ topic. Erg zinvol en veel beter soms dan al die eindeloze discussies hier op ons mooie topic.
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - donderdag 29 juli 2010 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Tjah, maaar mijn punt is helaas allang (meermaals) bevestigd. Ik hoop dat zij nu ook eindelijk inzien wat het is om bepaalde kritiek/uitingen te moeten verduren, en hoe weinig je er eigenlijk mee opschiet. Inmiddels zijn we bijna 2 pagina's verder en qua vorderingen niks opschoten.
Enfin, ik lig er niet wakker van. Het is slechts jammer, dat degene daarmee denken hun club te supporten. Terwijl het alleen maar averechts werkt.
Peter1234
 Peter1234 - donderdag 29 juli 2010 - 21:53   quote  deeplink  
Inderdaad, goede keuze van van de Boog om Rommedahl te laten lopen. Nu hebben we immers Sarpong op rechts en die passeert de ene na de andere verdediger alsof ze er niet staan! Of toch niet?
Wakker worden gasten, de keuze om Rommedahl te laten lopen was een oliedomme, Sarpong passeert nog niet eens de cornervlag!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 21:22 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Tjah, maaar mijn punt is helaas allang (meermaals) bevestigd. Ik hoop dat zij nu ook eindelijk inzien wat het is om bepaalde kritiek/uitingen te moeten verduren, en hoe weinig je er eigenlijk mee opschiet. Inmiddels zijn we bijna 2 pagina's verder en qua vorderingen niks opschoten.
Enfin, ik lig er niet wakker van. Het is slechts jammer, dat degene daarmee denken hun club te supporten. Terwijl het alleen maar averechts werkt.
Wie bedoel je met zij(eindelijk inzien)
Eide
 Eide - donderdag 29 juli 2010 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 21:53 schreef Peter1234 het volgende:
Inderdaad, goede keuze van van de Boog om Rommedahl te laten lopen. Nu hebben we immers Sarpong op rechts en die passeert de ene na de andere verdediger alsof ze er niet staan! Of toch niet?
Wakker worden gasten, de keuze om Rommedahl te laten lopen was een oliedomme, Sarpong passeert nog niet eens de cornervlag!
En daarom wil Ajax nog een rechtsbuiten, want Sarpong is middenvelder. Wel op blijven letten he :D
freakie
 freakie - donderdag 29 juli 2010 - 22:16   quote  deeplink  
Hahaha lkkr.. Iemand is wakker xD
freakie
 freakie - donderdag 29 juli 2010 - 22:17   quote  deeplink  
Heb trouwens geen zin om nog een keer te zegge waarom ajax zijn contract niet verlengt heeft...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 juli 2010 - 22:20   quote  deeplink  
Het is slechts jammer, dat degene daarmee denken hun club te supporten. Terwijl het alleen maar averechts werkt.

Aldus Maxwell,omdat jij weet hoe het gaat met het beleid van Ajax(je bent immers lid van de direktie en daarom post je ook)zijn wij maar gewone (betalende)plebejers.Hou toch op man.trouwens komt die marokaan nu wel of niet.Je bent zo op de hoogte,geef ons klootjes volk dan maar een antwoord
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - zaterdag 31 juli 2010 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 - 00:43 schreef Paul van Dijk het volgende:
Je hebt gelijk dat bij Ajax de RvC de directie controleert en dat het bestuur van de vereniging Ajax een belangrijke rol heeft in een gedrocht van een constructie. Dat is nu niet aan de orde en laten we ons houden bij bestuur cq directie. Het is jammer dat je verder niet reageert op mijn opmerking over de bestuurder Jeroen Slop, hij heeft jouw motivatie ten aanzien van Sulimani goedgekeurd en kijk wat de gevolgen zijn. Er loopt op dit moment kapitaal voldoende op het veld en meer kapitaal op het veld hebben we niet nodig. Wel ervaring die van toegevoegde waarde is voor de talenten, dus van toegevoegde waarde voor de resultaten die direct gekoppeld zijn aan geld. Ik vind het dus een onverstandig besluit van Rik van den Boog die probeert de financiƫle chaos op te lossen die is ontstaan onder de verantwoordelijkheid van zijn huidige medebestuurder Jeroen Slop. Een gedeelte van het bestuur zit dus niet op de juiste plek en zou ontslagen moet worden. Rik van de Boog verricht goed werk maar in deze fase neemt hij in mijn ogen niet de juiste besluiten. Ajax zit niet te wachten op iemand die eigenlijk niet echt wil komen en feitelijk nog betrekkelijk weinig heeft bereikt. De transfersom van El Hamdaoui wordt geactiveerd en heeft derhalve tijdelijk geen effect op de winst en verliesrekening en door het betalen van de transfersom op rekening in beperkte mate op de cash-flow. De investering van 5 miljoen plus zijn salaris zijn veel hoger dan de kosten van het behoud van de twee eerder genoemde spelers. Het rendement van deinvestering van deze 27e-jarige speler is een risico, een zeer groot risico die Ajax op dit moment juist niet moet nemen. Het is namelijk een voorschot nemen op de mogelijke verkoop van Stekelenburg, Suraz en van der Wiel en is daarom niet juist. Begrijp me goed ik stel niet de bestuurder Rik van de Boog in twijfel maar wel dit besluit en het aanhouden van Jeroen Slop als financieel eindverantwoordelijke.
Ik begrijp je punt. Maar ik ben er niet zo zeker van of dat geheel aan Slop te wijten valt. Het is aan de RvC of Slop na behoren functioneert.
Overigens moeten we ook niet vergeten dat een functie als Financieel Directeur bij een BVO vrij lastig is, immers heeft men constant te maken met een onzekere markt en tweeledige club belangen. Dan is het moeilijk om een consistent financiele plan erop los te laten.
alibabba
 alibabba - zaterdag 31 juli 2010 - 01:16   quote  deeplink  
Het beleid van Ajax is medio 2008 veranderd in een andere structuur. De Directie van AFC Ajax NV is verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering daarvan. Deze directie staat onder leiding van een algemeen directeur die tevens het boegbeeld van de club wordt, dit is met ingang van november 2008 Rik vd.Boog. De Raad van Commissarissen opereert op afstand en vervult een controlerende en adviserende functie. De Ledenraad vervult uitsluitend nog de rol van aandeelhouder en blijft binnen de vereniging bevoegd tot aanstellen en ontslag van de bestuurders van de vereniging.

Rik vd.Boog speelt een zeer prominente rol in het huidige beleid van Ajax, hij heeft immers een zeer verantwoordelijke functie. Hij legt telkens een link naar de jeugdopleiding en dat stemt mij zeer tevreden. Toch ben ik verbolgen over het feit dat destijds in 2008 Johan Cruijff vertrok na een geschil met v.Basten. Cruijff had een organisatie op poten kunnen zetten, waar de club zijn voordeel mee had kunnen doen. Een reorganisatie heeft daarna wel plaatsgevonden en of dat de juiste is moet nog maar afgewacht worden. Dat er al jaren geen echte goeie spits en buitenspelers uit de eigen jeugd komen, baart me zorgen.

Het systeem met klassieke buitenspelers verklaar ik heilig, want Ajax kan met dit systeem zich onderscheiden van Europese tegenstanders. Het zo min mogelijk aantal buitenlanders in het elftal is mijn voorkeur, het Ajax-systeem is onder Nederlanders sneller over te brengen. Door het Bosman-arrest is Ajax afgeweken van het maximum van 3 buitenlanders en dat heeft Ajax meer slecht dan goed gedaan.

Ik vind tot op heden de scouting bij Ajax ver te zoeken. Met name de rol van internationaal scout Hans vd.Zee is mij onduidelijk. Hij is al 3 jaar in functie bij Ajax, maar hij komt amper met spelers. Hennie Spijkerman was vanaf juli 2008 scouting-coordinater, maar is dat vanaf begin 2010 niet meer. Mij is volstrekt onduidelijk wie dat nu doet. De gang van zaken voorafgaand aan het duel met Paok vind ik stuitend. Het betreft een zeer belangrijke wedstrijd en Ajax heeft nog geen definitieve selectie. De absentie van Pantelic was allang duidelijk en daar had Ajax in een eerder stadium op in moeten spelen. Het is het kenmerk van een onrustige voorbereiding en dat mag een club als Ajax niet gebeuren.

De uitstraling van de club kan stukken beter. Het is belangrijk dat je als club galant naar buiten treedt en de tegenstander respectvol behandeld. Om een voorbeeld te noemen is het gedrag van Vertonghen na de gewonnen bekerfinale tegen Feyenoord. Dit is niet te tolereren en het was goed dat Ajax hem intern bestrafte. Het in beroep gaan van de straf van de tuchtcommissie, die men Vertonghen oplegde, is niet verstandig en zeer dom te noemen, ook al is het vanuit Ajax-oogpunt rechtvaardig. Uitstraling moet je kweken en slimheid tonen is daarin heel belangrijk. Het zeuren over scheidsrechters mag bij supporters een issue zijn, maar trainer en spelers moeten op hun woorden passen als het gaat om leidsmannen. Fatsoenlijk gedrag richting scheidsrechter is van essentieel belang en het draagt bij aan een positieve uitstraling.

Verder ben ik absoluut geen voorstander van de beursgang van Ajax. Een normale beursonderneming heeft doelstellingen in de vorm van winstmaximalisatie of waardecreatie voor de aandeelhouders. Maar waarom zou een belegger geld steken in een onderneming die niet naar winst streeft, geen dividend uitkeert en geen invloed duldt van outside aandeelhouders? Met de beursgang in 1998 haalde Ajax ongeveer 54 miljoen euro op. Maar de koers van het 'fun-aandeel' is sindsdien gekelderd van 11,34 euro - destijds 25 gulden - bij de introductie tot een schamele 6,40 euro, een waardedaling van bijna 60 procent. Ajax heeft de beurs eigenlijk niet meer nodig, maar het kan de beurs ook moeilijk verlaten, want wie zal de aandelen van een verliesgevende onderneming willen overnemen?

Het beleid wat vd.Boog en consorten voert verdient een eerlijke kans, maar sommige dingen die ik noem, buiten het beursverhaal, zijn toch op het conto van hem te schrijven. Hij is immers verantwoordelijk voor het beleid, maar dat wil niet zeggen dat Ajax met hem in slechte handen is. Het is tenslotte niet makkelijk om een club als Ajax in goede banen te leiden en daarom geef ik hem vooralsnog het voordeel van de twijfel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 juli 2010 door alibabba --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beleid??

0.0090448