|
|
remco k
|
|
|
Zo na Paok salonki even een wat luchtiger potje spelen.
In mijn ogen is deze "finale" namelijk een hele leuke oefenpot tegen een geduchte tegenstander. Een prijs van niks, die namelijk zelfs niet voor een uitverkocht stadion kan zorgen.
Slechts 400? man van twente gaat deze pot bijwonen en ook de ajacieden laten het flink afweten.....
toch denk ik dat het voor ajax een hele belangrijke wedstrijd is, maar dan meer als voorbereiding op de "hel" van Griekenland volgende week....
Dusssss, wat denken we ervan heren, staan wij na de wedstrijd met de fruitschaal in onze handen, en spelen wij een goede generale voor volgende week, of gaan de geduchte tukkers er met de schaal vandoor omdat hun hem liever willen winnen.....
Ik denk zelf dat AJAX hem gaat winnen en wel met 2-1 door de Jong en Suarez...
Ik hoop trouwens dat Suljemani weer mee mag doen, ik vond hem redelijk goed spelen namelijk gister, laat hem lekker een paar potjes staan, en dan gaat hij het echt laten zien..... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Sulejmani?? Die loopt nog steeds te janken dat hij naar West Ham wil. Wat moet je met die kerel? Dat hij zich 100% focust op AJAX in plaats van West Ham!! |
|
|
|
|
AFC Wijhe
|
|
|
Het zal zaterdag een zware wedstrijd worden, netals aankomende woensdag. We zullen wel zien of de ploeg sterk en weerbaar genoeg is. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 29 juli 2010 - 19:08 schreef dege het volgende:Sulejmani?? Die loopt nog steeds te janken dat hij naar West Ham wil. Wat moet je met die kerel? Dat hij zich 100% focust op AJAX in plaats van West Ham!! "zolang ik bij Ajax speel, focus ik me op Ajax" aldus Miralem. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ja remco, ik denk ook dat Suljemani gewoon weer moet spelen, hij was tegen paok ook zeker niet slecht!
Het is aan Jol, maar een vertrek zit er wel in.
Twente is sterk, sterker dan paok, maar ajax was ook veel beter dan paok, dus 2-1 lijkt me haalbaar! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: inderdaad, dus ik maak me niet heel erg druk om hem, en hij wil enkel weg als hij niet meer kans op speeltijd krijgt, dat lijkt me toch ook niet meer dan normaal toch?... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
idd, mensen gaan zien waarom wij Miralem zo graag zien blijven! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Ben geen fan van hem maar hij speelde zeer ok gister ja.Maar onze urby deed het ook bij lange na niet slecht man. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 29 juli 2010 - 20:06 schreef joduh het volgende:Ben geen fan van hem maar hij speelde zeer ok gister ja.Maar onze urby deed het ook bij lange na niet slecht man. Die was hard aan het rennen ja met veel beweging, maar rendement 0,01 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 29 juli 2010 - 20:06 schreef joduh het volgende:Ben geen fan van hem maar hij speelde zeer ok gister ja.Maar onze urby deed het ook bij lange na niet slecht man. Slechtste man op het veld, sorry hoor maar als je linksbuiten bent enje elftal heeft 71% balbezit ofzo, hoe kun je dan iemand goed vinden als hij over de hele pot maar 1 voorzet geeft.... En nee ik overdrijf niet, maar dat is vrijwel altijd zo bij hem, ik snap ook echt niet wat er goed is aan zijn spel, het ziet er vaak leuk uit, maar compleet rendementloos... En was jij het niet die zei "dan maar wat miner mooi, maar die 3e joduh ster moet op de borst"?????????? Nou, als dat moet gebeuren, dan moeten we eerst eens een keer van "leuke" spelers af zoals Urby..... En je kan wel zeggen, maar het is een echt ajacied blablablabla, maar met hem wordt je NOOIT kampioen...................... |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Ik zou deze wedstrijd ondergeschikt maken aan de wedstrijd van volgende week. Ik zou de zeeuw, suarez, en vd wiel rust geven. Vlak na het begin van de competitie zou ik dit drietal plus Stekelenburg minimaal een week vakantie geven, anders kan ons dat opbreken later in het seizoen. Fruitschaal (leuk verzonnen trouwens) is tov de CL totaal niet belangrijk |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Hahaha, waar je ook komt altijd Remco met zijn stokpaardje Urby. Je hebt gelijk en blijft gelijk houden, doe nou niet zo hard je best om dat te pas en te onpas hier te uiten. En nu on-topic blijven voor de wedstrijd van zaterdag tegen die nep-kampioenen. Liefst met 5-0 winnen deze nep-schaal... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 29 juli 2010 - 20:56 schreef Ride het volgende:Hahaha, waar je ook komt altijd Remco met zijn stokpaardje Urby. Je hebt gelijk en blijft gelijk houden, doe nou niet zo hard je best om dat te pas en te onpas hier te uiten. En nu on-topic blijven voor de wedstrijd van zaterdag tegen die nep-kampioenen. Liefst met 5-0 winnen deze nep-schaal... Helemaal niet, maar als iemand zegt dat hij een goede pot speelt terwijl dat absoluut niet waar is, dan mag daar toch over gesproken worden.. HAHA |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Ik hoorde er meer vanmorgen op mijn werk die vol lof over juist hem waren terwijl ik Anita echt top vind. En als ik dan vertel wat jij ook zegt zitten ze me raar aan te kijken? Dus je kan het wel elke keer zeggen maar pas als ze het gaan zien gaan ze het ook geloven ;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Anita doet het geweldig.. Komt vaak mee op.. Zorgt ook voor dreiging en verdedigt steeds beter.. Niks op hem aan te merken.. |
|
|
|
|
ryanajax
|
|
|
hopelijk winne we hem is beter voor ons historie |
|
|
|
|
playermark
|
|
|
|
|
|
yo man
|
|
|
hopelijk wint ajax dan hebben ze vertrouwen voor woensdag als ze weer verliezen zal het heel zwaar seizoen worden |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
Vermoedelijke opstelling die ik denk
AJAX : Stekelenburg; Vd Wiel, Oleguer, Alderweireld, Anita[v] De Zeeuw, Enoh[vm] De Jong[am] Suarez, Sulejmani[a] El Hamdaoui[a] |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Zou het knap vinden... |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
Nou jongens. ik kijk ernaar uit wat onze Verdediging doet nu RUIZ & Janko Twente Aanvallend \HEEEEl Sterk maken. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op donderdag 29 juli 2010 - 20:56 schreef Ride het volgende:Hahaha, waar je ook komt altijd Remco met zijn stokpaardje Urby. Je hebt gelijk en blijft gelijk houden, doe nou niet zo hard je best om dat te pas en te onpas hier te uiten. En nu on-topic blijven voor de wedstrijd van zaterdag tegen die nep-kampioenen. Liefst met 5-0 winnen deze nep-schaal... Urby is ook een speler die veel te wisselvallig is. Van mij mogen ze hem verkopen. 1 leuke wedstrijd en dan weer een reeks missers waarbij hij de bal niet eens naar een medespeler krijgt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 29 juli 2010 - 23:32 schreef yo man het volgende:hopelijk wint ajax dan hebben ze vertrouwen voor woensdag als ze weer verliezen zal het heel zwaar seizoen worden wanneer hebben we verloren dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk trouwens dat we niet met EL HAmdaoui moeten gaan spelen, aangezien hij woensdag niet mee mag doen, is het niet echt handig, we kunnen het beste in de zelfde smanstelling spelen als tegen Poak |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
kwa verstand is dat weer waar wat je zegt remco,maar ik ga weer voor de prijzen hahahaha,en die fruitschaal wil ik wel weer man.... |
|
|
|
|
balvers
|
|
|
is vertonghen er bij tegen twente of niet, want hij was toch geschorst |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
ja is er niet bij!
Nee, is er niet bij XD |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die weinig waarde hecht aan deze wedstrijd en de mogelijke fruitschaal die je kan winnen. Ik heb liever dat Jol een aantal spelers spaart en alles op aankomende woensdag zet.
Daarom mijn vermoedelijke / logische opstelling:
--------------Verhoeven------------------
Blind-----Oleguer---Alderweireld-----Anita
----------Enoh-------Lindgren------------
--------------Eriksen--------------------
Sarpong------El Hamdaoui--------Zeegelaar
Natuurlijk zal iemand anders een andere mening zijn toegedaan, maar ik vind de wedstrijd tegen PAOK en de 1ste competitiewedstrijd tegen Groningen belangrijker dan deze tussenpot. Ook al is er een prijs te winnen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik snap jou amsterdammer.. Ik hecht hier ook niet veel waarden aan.. Maar we willen wel een gokje wagen toch.. Ik denk dat je het beste gewoon wel met het eerste team kan spelen.. Het team speelt dan MET el hamdoui.. Dat doen ze niet meer voor de wedstrijd van paok.. Dat doen ze niet meer voor de laatste wedstrijd in de 4e voorronde champions league.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 17:21 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die weinig waarde hecht aan deze wedstrijd en de mogelijke fruitschaal die je kan winnen. Ik heb liever dat Jol een aantal spelers spaart en alles op aankomende woensdag zet. Daarom mijn vermoedelijke / logische opstelling: --------------Verhoeven------------------ Blind-----Oleguer---Alderweireld-----Anita ----------Enoh-------Lindgren------------ --------------Eriksen-------------------- Sarpong------El Hamdaoui--------Zeegelaar Natuurlijk zal iemand anders een andere mening zijn toegedaan, maar ik vind de wedstrijd tegen PAOK en de 1ste competitiewedstrijd tegen Groningen belangrijker dan deze tussenpot. Ook al is er een prijs te winnen. zelfs als je met de opstelling gaat spelen maakt ajax kans, is toch niet verkeerd. Maar denk toch dat ajax volle bak gaat en er niemand rust krijgt. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 17:41 schreef freakie het volgende:Ik snap jou amsterdammer.. Ik hecht hier ook niet veel waarden aan.. Maar we willen wel een gokje wagen toch.. Ik denk dat je het beste gewoon wel met het eerste team kan spelen.. Het team speelt dan MET el hamdoui.. Dat doen ze niet meer voor de wedstrijd van paok.. Dat doen ze niet meer voor de laatste wedstrijd in de 4e voorronde champions league.. Wanneer Ajax in Griekenland de volgende ronde van de CL weet te behalen is El Hamdaoui gewoon weer speelgerechtigd. De lijst voor de laatste play-off ronde dient namelijk 9 augustus te worden ingeleverd bij de UEFA. Daarom kies ik er voor deze wedstrijd te laten voor wat hij is en ons te richten op de voorrondes CL en de competitie. De fruitschaal geeft verder toch geen betekenis aan het seizoen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 17:52 schreef dege het volgende:[..] zelfs als je met de opstelling gaat spelen maakt ajax kans, is toch niet verkeerd. Maar denk toch dat ajax volle bak gaat en er niemand rust krijgt. Ik denk het zelf helaas ook, al zou ik in deze situatie kiezen voor de 2e keus en de 11 waarvan je zeker de basis gaat vormen in Griekenland rust gaat geven. Qua selectie van Jol zal dit niet kunnen, aangezien Alderweireld sowieso gaat spelen. Ik zou niet weten wie er anders centraal naast Oleguer moet komen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat bedoel ik dus.. Tegen Griekenland speelt el hamdoui niet met zijn team genoten.. Maar tegen twente zou je kunnen kijken wat er met el hamdoui werk en niet.. En gewoon even samen laten spelen.. Dat is ook belangrijk.. Als er irritatie's zijn kan je die bespreken.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 18:01 schreef freakie het volgende:Dat bedoel ik dus.. Tegen Griekenland speelt el hamdoui niet met zijn team genoten.. Maar tegen twente zou je kunnen kijken wat er met el hamdoui werk en niet.. En gewoon even samen laten spelen.. Dat is ook belangrijk.. Als er irritatie's zijn kan je die bespreken.. Ok sorry, had het even verkeerd gelezen. Maar hij speelt wel samen met de Ajacieden in de wedstrijd tegen Groningen. Dat is de eerste wedstrijd voor de 4e voorronde. Ik begrijp exact wat jij bedoelt, echter vind ik het belangrijker dat de belangrijke spelers uitgerust zijn voor de wedstrijd tegen PAOK. Ook om onnodige blessures te voorkomen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja dat vind ik ook.. Maar spelers kunnen wel de eerste helft spelen.. Maar als ze dan nog tegen groningen spelen dan kan je deze spelen met spelers die in de voorbereiding weinig tijd hebben gehad of inderdaad voor spelers die tegen de eerste van ajax aanzitten.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 18:07 schreef freakie het volgende:Ja dat vind ik ook.. Maar spelers kunnen wel de eerste helft spelen.. Maar als ze dan nog tegen groningen spelen dan kan je deze spelen met spelers die in de voorbereiding weinig tijd hebben gehad of inderdaad voor spelers die tegen de eerste van ajax aanzitten.. Een beetje zoals mijn opstelling dus. Verhoeven ipv Vermeer, aangezien deze licht geblesseerd is. Anders had Vermeer in mijn elftal gestaan. Heb in mijn elftal gekeken naar de geselecteerden dus helaas kan niet iedereen vrijaf krijgen ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 juli 2010 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja inderdaad alleen ik zou miss toch eerder gewoon voor steek kiezen.. En als de zeeuw kan spelen moet je die laten invallen.. Ik ben benieuwt ik denk dat jol wel wat veranderd.. Maar niet zoveel als in jou opstelling amsterdammer!:P |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 18:12 schreef freakie het volgende:Ja inderdaad alleen ik zou miss toch eerder gewoon voor steek kiezen.. En als de zeeuw kan spelen moet je die laten invallen.. Ik ben benieuwt ik denk dat jol wel wat veranderd.. Maar niet zoveel als in jou opstelling amsterdammer!:P Misschien, heel misschien, ben ik wel Jol ;-) Hahahahaha. Nee even alle gekheid op een stokje. Ik denk het zelf ook, maar we zullen het morgenavond wel zien. |
|
|
|
|
ICE187CCC
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 18:12 schreef freakie het volgende:Ja inderdaad alleen ik zou miss toch eerder gewoon voor steek kiezen.. En als de zeeuw kan spelen moet je die laten invallen.. Ik ben benieuwt ik denk dat jol wel wat veranderd.. Maar niet zoveel als in jou opstelling amsterdammer!:P inderdaad. je kan het best Steek gewoon lekker laten staan, hij is toch veel minder fysiek vermoeid dan andere wk gangers |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
spelen ze nu ook weer een return wedstrijd? |
|
|
|
|
ICE187CCC
|
|
|
quote: haha, ik denk het wel, en als dat ook gelijk is, krijgen ze allebei een trofee om het publiek (400manTWente en 16000 ajaciede) tevrden te houden.. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 - 21:44 schreef ICE187CCC het volgende:[..] haha, ik denk het wel, en als dat ook gelijk is, krijgen ze allebei een trofee om het publiek (400manTWente en 16000 ajaciede) tevrden te houden.. nu wel ja? |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
Volle bak spelen! Al is het alleen maar om die anti Ajax gasten de mond te snoeren. Je moet er toch niet aan denken dat ze weer hun bek opentrekken als Twente wint. Kom op zeg. We moeten Twente verslaan. En geen B elftal opstellen. Alleen El Hamdaoui zal niet gaan starten heeft Jol al door laten schemeren. Maar die zal zn minuten wel maken. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Veel succes vanavond! :P
Winst Johan Cruijff Schaal leidt zelden tot titel
31 juli 2010
FC Twente en Ajax strijden zaterdag om de eerste prijs van dit seizoen, de Johan Cruijff Schaal. De wedstrijd tussen de landskampioen en de bekerwinnaar is de traditionele opening van het seizoen, maar heeft de laatste jaren veel aan prestige verloren. Vooral ook omdat winst van de prijs weinig zegt. De laatste keer dat een ploeg in één seizoen zowel de JC Schaal als de landstitel won, is al tien jaar geleden.
In augustus 2000 won PSV de Johan Cruijff Schaal, door bekerwinnaar Roda JC met 2-0 aan de kant te schuiven. Adil Ramzi en Ernest Faber maakten de goals voor PSV, dat vervolgens een goed seizoen draaide en in mei de landstitel kon vieren.
Hierna gebeurde het niet één keer meer, dat een winnaar van de Johan Cruijff Schaal hetzelfde seizoen kampioen van Nederland werd. PSV won vanaf 2001 drie keer de Cruijff Schaal, Ajax vier keer en FC Utrecht en AZ ieder één keer. Elke keer als Ajax in augustus de eerste prijs van het seizoen pakte, ging PSV later dat seizoen met de landstitel aan de haal. Andersom zag PSV, de drie keer dat het de Johan Cruijff Schaal won, dat jaar de titel gaan naar respectievelijk Ajax (2001/2002, 2003/2004) en AZ (2008/2009). Vorig jaar pakte AZ de naar Cruijff vernoemde prijs, maar kwam het in de Eredivisie niet verder dan plek vijf en ging de landstitel naar FC Twente.
Wat dat betreft lijkt het voor Ajax en FC Twente allebei beter om vanavond misschien maar niet te winnen. Mocht FC Twente zegevieren, dan is het voor het eerst in de historie dat de Johan Cruijff Schaal mee naar Enschede gaat. Ajax heeft er al zeven in de kast staan. Bij winst evenaart het PSV, dat de prijs acht keer wist te winnen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Tot op heden is de Johan Cruijff Schaal ( voorheen de Supercup en PTT-Telecom Cup ) 20x gespeeld. Daarvan wist Ons Aller Ajax er 7 te winnen. De 1e overwinning was in 1993 toen Ajax het Feyenoord van Willem v.Hanegem met 4-0 afdroogde door onder meer 2 doelpunten van Jari Litmanen.
In 1994 en 1995 waren de Rotterdammers, met telkens v.Hanegem als trainer, ook de dupe. In '94 won Ajax met 3-0, door doelpunten van Litmanen, Tarik Oulida en Kluivert. In 1995 verloren de Rotterdammers met 2-1 na verlenging, doordat Kluivert in de 102e minuut met een strafschop het vonnis velde.
In 2002, 2005, 2006 en 2007 was Psv telkens de tegenstander en 4x hadden de Eindhovenaren het nakijken. In 2002 door 2x vd.Vaart en 1x Mido, na een 1-0 achterstand. In 2005 kwam Ajax ook op achterstand, maar doelpunten van Boukhari en Babel bezorgde Ajax de 5e Supercupwinst. In 2006 scoorde Cocu de 1-1 na de openingstreffer van Rosales. Doelpunten van Perez en Sneijder bezorgde Ajax de 6e triomf. In 2007 won AJAX nipt, nadat Gabri in de 43e minuut het enige doelpunt van de wedstrijd scoorde.
Vanavond dus de "finale" tegen Fc Twente. Telkens wanneer de beker werd gewonnen door Ons Ajax, won Ajax enkele maanden daarna ook de JC-schaal. Ik verwacht een 3-1 overwinning. Moet Ajax gewoon in zijn sterkste opstelling spelen of vinden jullie dat Ajax bepaalde spelers moet sparen? Ik vind van niet, want als je tegen een zeperd aanloopt geeft dat geen enkel vertrouwen naar woensdag toe. Als Ajax zijnde moet Ajax deze wedstrijd als zeer serieus beschouwen, zodat we met een goed gevoel richting Griekenland kunnen reizen. Het is toch een prijs en een prijs moet je nooit laten lopen. |
|
|
|
|
ThreeStars
|
|
|
Hoeveel kaarten zouden der al verkocht zijn
Hoeveel schatten jullie dat er zitten vanavond. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 - 14:27 schreef ThreeStars het volgende:Hoeveel kaarten zouden der al verkocht zijn Hoeveel schatten jullie dat er zitten vanavond. Volgensmij nodigt de KNVB hier ook allemaal ploegen voor uit die de beker hebben, het gaat dan om jeugdteams. Dus ik denk zelf dat alleen de eerste ring vol zit. Dat was vorig jaar ook zo. |
|
|
|
|
ThreeStars
|
|
|
zeg maar 200 kinderen van jeugdteams
kwart vak vol. Eretribune zal zeker vol zitten met al die Bobo´s Hoop dat VAK410 vanavond er wel is hebben we teminste sfeer :) |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
en, . . . wat is het geworden? |
|
|
|