BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Dramatische seizoensstart

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Tonny23
 Tonny23 - zaterdag 31 juli 2010 - 21:59   quote  deeplink  
Stekelenburg maakt een fout, Twente scoort, weg JC schaal.
Maar dan even later de uitermate domme overtreding van Suarez, direct ROOD. Dat wordt minimaal een schorsing van 3 wedstrijden als het niet meer is.

Oleguer passt matig en speelt vanaf de start omdat Vertongen vorig seizoen zo nodig in het openbaar moest scanderen.

Dit voorspelt een zeer matig seizoen mensen.
ThreeStars
 ThreeStars - zaterdag 31 juli 2010 - 22:05   quote  deeplink  
Jaja het is maar de Johan Poep schaal
Woensdag moet het gebeuren.
AlexAFCA
 AlexAFCA - zaterdag 31 juli 2010 - 22:06   quote  deeplink  
Een goede seizoenstart is het zeker niet, ookal was de eerste helft afgelopen week tegen PAOK wel goed. Suarez zou denk ik niet voor 3 wedstrijden worden geschorst denk een of twee. En of dit een zeer matig seizoen voorspelt kun je nu nog niet zeggen.
Ajax_fan
 Ajax_fan - zaterdag 31 juli 2010 - 22:06   quote  deeplink  
Doe even normaal man. Wat zegt deze wedstrijd nou. Niks nada noppes! Ajax kijkt naar woensdag en had helemaal geen zin in deze wedstrijd. En Suarez is geschorst ja.....kunnen Barcelona en Madrid en Arsenal en al die andere topclubs hem ook niet aan het werk zien....je moet het wel van de positieve kant zien. Of wil je zeggen dat deze wedstrijd meer voorstelt dan de competitie of voorronde Cl.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 juli 2010 door Ajax_fan --
Yordee1
 Yordee1 - zaterdag 31 juli 2010 - 22:08   quote  deeplink  
Ach donder op man. Niets aan de hand. Off-day. Oleguer trouwens MotM voor mij.
Baam
 Baam - zaterdag 31 juli 2010 - 22:11   quote  deeplink  
Rode kaart voor Suarez ja maar een elleboog van Tiote mag wel en in de tweede helft vol doorhalen met gestrekt been mag blijkbaar ook.
Beloofd inderdaad een dramatisch jaar te worden, maar dan doel ik met name op het niveau van ons scheidsrechters korps
morkanne
 morkanne - zaterdag 31 juli 2010 - 22:14   quote  deeplink  
@AlexAFCA
Ik denk persoonlijk dat je eerder aan 3 á 4 wedstrijden schorsing moet denken.
vak414
 vak414 - zaterdag 31 juli 2010 - 22:15   quote  deeplink  
Ik ben ajacied in hart en nieren maar ik heb schijt aan dit soort wedstrijden. dat we verliezen maakt me niks uit, maar door dit soort wedstrijden verliezen we belangrijke spelers. suarez overgens terecht.
balvers
 balvers - zaterdag 31 juli 2010 - 22:16   quote  deeplink  
ik vind lindgren de laatste tijd beter als enoh dus dat maakt niet uit. mede door hem kwam de goal van POAK
morkanne
 morkanne - zaterdag 31 juli 2010 - 22:17   quote  deeplink  
Ik denk dat Twente niet door wilde drukken.
Dit kost Ajax veel meer energie wat ze woensdag tekort kunnen komen.
Als Ajax woensdag verliest leverd dat Twente 3 miljoen extra op...
PS25
 PS25 - zaterdag 31 juli 2010 - 22:24   quote  deeplink  
Wanneer Suarez voor 3 wedstrijden wordt geschorst, zou ik hem gelijk 2 weken vakantie geven. Zo kan hij zich fysiek en mentaal opladen voor het seizoen. Zo moeten de overige WK-gangers ook ergens extra vakantie krijgen, anders kom je later in het seizoen in de problemen.

Het was duidelijk dat Ajax niet geïnteresseerd was in deze wedstrijd. PAOK is vele malen belangrijker. Wees blij dat Steek nu een fout maakt, die maakt hij dan tegen PAOK niet meer.

Maar om nu gelijk te spreken van een dramatische seizoensstart!!! Zo ver wil ik eigenlijk niet gaan. Alles komt goed.
freakie
 freakie - zaterdag 31 juli 2010 - 22:26   quote  deeplink  
denk dat ze dat niet doen ps25.. Maar dat zouden ze inderdaad wel moeten doen inderdaad,,
www.ajax-blog.nl
 www.ajax-blog.nl - zaterdag 31 juli 2010 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 21:59 schreef Tonny23 het volgende:
Pfff het was maar een oefenpot, til er niet zo zwaar aan man.. Woensdag moet het gebeuren.
remco k
 remco k - zaterdag 31 juli 2010 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 21:59 schreef Tonny23 het volgende:
Stekelenburg maakt een fout, Twente scoort, weg JC schaal.
Maar dan even later de uitermate domme overtreding van Suarez, direct ROOD. Dat wordt minimaal een schorsing van 3 wedstrijden als het niet meer is.

Oleguer passt matig en speelt vanaf de start omdat Vertongen vorig seizoen zo nodig in het openbaar moest scanderen.

Wat een domme opmerking dit zeg, "dit voorspelt een matig seizoen????.

Vertongen speelde niet HAmmie speelde niet en er gaat er 1 af met een domme rode kaart, twente heeft verder maar 2 kansen gekregen.

Echt paniek zaaien om helemaal niks, we hebben nog dezelfde ploeg als vorig jaar, en speelden afgelopen worsndag een fantastisch goede eerste helft....

Echt een achtelijke reactie om nu al te stellen dat we een kutseizoen tegemoet gaan, oneglooflijk, moeten we niet anders al meteen de trainer eruit gooien...
remco k
 remco k - zaterdag 31 juli 2010 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 22:14 schreef morkanne het volgende:
@AlexAFCA
Ik denk persoonlijk dat je eerder aan 3 á 4 wedstrijden schorsing moet denken.
Onzin, ik vond het een gele kaart, absoluut geen rode kaart, Anita en Tiothe maakten exact zo'n zelfde overtreding en kregen slechts geel, 1 wedstijd maximaal lijkt me meer op z'n plek...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 31 juli 2010 - 23:13   quote  deeplink  
Het was inderdaad een drama als Suarez wegvalt heb je een een gemiddeld eredivisie cluppie dat is nu weer eens gebleken.
Ik leg overigens de schuld bij ons middenveld want daar verlies je de wedstrijd.
Er staan wel leuke voetballertjes maar met Twente vergeleken waren het broekies.
Urby is een leuke pingelaar maar daar win je geen wedstrijd mee.
De Zeeuw is een drama zowel tegen Paok als ook tegen Twente.
Eriksen is een leuk voetballertje maar nog lang niet volwassen.
Ook De jong was nergens te zien.

Twente had een team staan die de mouwen opstroopte.
Suarez was niet in zijn hum omdat hij dit ook inzag.
Suk is een tweede divisie voetballer.

Er moeten versterkingen komen op het middenveld want daar win je de wedstrijd
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 31 juli 2010 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Onzin, ik vond het een gele kaart, absoluut geen rode kaart, Anita en Tiothe maakten exact zo'n zelfde overtreding en kregen slechts geel, 1 wedstijd maximaal lijkt me meer op z'n plek...
Ik vond het wel rood en die van Tiote later in de wedstrijd ook. In beide gevallen kwamen ze met gestrekt been in.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 31 juli 2010 - 23:20   quote  deeplink  
Naast versterking op het middenveld vind ik ook dat Suljemanie niet moet vertrekken Remco want we zitten al zo slecht in onze buitenspelers.
Heb al eerder de naam Beerens laten vallen voor op rechts want ik weet niet of de Ridder wel de juiste man is.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 31 juli 2010 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 23:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het was inderdaad een drama als Suarez wegvalt heb je een een gemiddeld eredivisie cluppie dat is nu weer eens gebleken.
Ik leg overigens de schuld bij ons middenveld want daar verlies je de wedstrijd.
Er staan wel leuke voetballertjes maar met Twente vergeleken waren het broekies.

Niet helemaal met je eens ten eerste denk ik dat het al begon met de instelling.
Ten tweede normaal staat er toch een aardig middenveld met enoh en de zeeuw controlerend.
ten derde vandaag speel je zonder vertonghen in het centrum wat toch ook al erg veel scheeld! Ik vind nog steeds de linkerkant erg zwak begint bij anita en daarna linksbuiten te weinig dreiging! En suk is er ook nog niet klaar voor!

steek
vd wiel----alderweireld-vertonghen----????

de zeeuw-------enoh-----
---de jong---

suarez------el hamdaoui----????(sulejmani in vorm)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 juli 2010 door Hummel10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 31 juli 2010 - 23:32   quote  deeplink  
Het is toch gebleken dat we weggespeeld werden op het middenveld in de eerste 20 minuten!!!
Dacht je dat Ajax die sachaal niet wou winnen, natuurlijk wel!
Een Dembele erbij ook tav Mounir zou een welkome versterking zijn!
www.ajax-blog.nl
 www.ajax-blog.nl - zondag 01 augustus 2010 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Nja ik vond rood ook wel wat overdreven... Maarja, anders had hij geel gehad en dus alsnog met rood van het veld, dus t maakt ook niet zoveel uit
Boyan
 Boyan - zondag 01 augustus 2010 - 01:18   quote  deeplink  
een voorbeeld 3 jaar geleden toen nac speelde en leonardo een domme overtredingen maakt tegen de scheids met een bril,, kreeg die rood dezelfde avond ging die naar 020,,

suarez maakt een grote overtreding

die jongen is klaar bij jullie
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - zondag 01 augustus 2010 - 01:41   quote  deeplink  
Ten eerste, doe wat aan je grammatica, ten tweede, maak niet van die belachelijke vergelijkingen. Volgens jouw logica zou iedere speler dat een zware overtreding begaat willen vertrekken. Kansloos...
alibabba
 alibabba - zondag 01 augustus 2010 - 03:19   quote  deeplink  
Het is onzin om te stellen dat Ajax een dramatische seizoenstart maakt, enkele spelers zijn amper hersteld van het WK en hebben tijd nodig om in het ritme te komen. Twente was vandaag ( gister ) slimmer in de passing, maar het elftal van Ajax heeft veel meer kwaliteit. Suk is Ajax-onwaardig en het word tijd dat Eriksen als een belangrijke schakel word ervaren. Hij is nog jong en begrijpelijk dat hij nog niet de rust beheerst dat Ajax nodig heeft. Het is een fase in zijn ontwikkeling, maar hoe ouder hij word des te beter AJAX functioneert.

Het is vorig seizoen gebleken dat Ajax de tegenstander zijn wil kan opleggen, maar RUST is het woord om dat een vervolg te geven. Eriksen is in de toekomst in staat om dat belangrijke element in vervoering te brengen.

Trouwens de rode kaart van Suarez vond ik een onterechte, want hij had absoluut niet de intentie om zijn tegenstander te blesseren. Fel ingaan op de bal hoeft niet te betekenen dat iemand bewust een speler wil tackelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 augustus 2010 door alibabba --
morkanne
 morkanne - zondag 01 augustus 2010 - 09:44   quote  deeplink  
Wel of geen intentie om iemand te blesseren? Als Ajax een speler heeft die wel de intentie heeft om iemand ter blesseren neem ik aan dat hij gelijk kan vertrekken!
Het had anders ook zo maar met een Kokmeijertje kunnen aflopen...
(offtopic Tiothé was met afstand de beste middenvelder op het veld)
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 01 augustus 2010 - 09:53   quote  deeplink  
Hallo allemaal, het is natuurlijk zo dat ieder zijn eigen visie heeft en gelukkig ook mag hebben, maar ik heb nu 2 wedstrijden in het stadion gezeten en eerlijk is eerlijk...de eerst zeg 30 minuten tegen PAOK waren gewoon goed, maar de overige minuten van deze 2 wedstrijden waren simpelweg dramatisch naar mijn mening....ik heb dan vooral in de wedstrijd tegen Twente (waar het wel degelijk ging om een prijs) een verschrikkelijk slecht Ajax gezien....oefenwedstrijd, Johan Poepschaal of wat dan ook...ik denk dat iedere Ajacied deze prijs simepleweg liever had gewonnen dan verloren...
joduh
 joduh - zondag 01 augustus 2010 - 09:57   quote  deeplink  
als je het aankomende woensdag niet haalt,je verliest de wedstr om de jc schaal,kan je volgens mij niet spreken van een goede seizoenstart wel?
wat mij meer zorgen baart is dat er geen voetbal inzat.ik vond het middenveld verschrikkelijk slecht spelen,heb geen de zeeuw gezien......en eriksen...dat blijft mijn gevoel altijd een talent,maar dat komt er totaal niet uit!veels te licht!
missch kwam het doordat enoh er al vroeg uit moest,maar met het voetbal wat dit middenveld liet zien daar worden we echt nog geen kampioen..... en die suk kan beter met een lachfilm mee gaan doen.....lieve jongen hoor,maar geen voetballer voor ajax....Al met al,het was een trieste voetbalavond!!!
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 12:02   quote  deeplink  
Joduhhhhh.. de uitroep tekens waren leuk!!!!! xD

Maaree even over de inhoud.. waarom vond jij suk slecht spelen? Ik vond hem namelijk niet bijster slecht.. Er zaten hele domme dingen bij.. Maar hij deed ook aardige goede dingen.. Dat hij een hoop fouten maakt moet je hem dan vergeven.. Ik snap het jij bent iemand die altijd alles wil winnen.. Jol heeft gedacht.. We kunnen ook kijken of we het op halve kracht kunnen..

Ze speelde alsof ze geen zin hadden.. Ja suarez wel maar de rest waren nonchalant in alles.. Suarez was mer bezig met zich zelf.. Dat mag maar daaraan zie je dat hij ook niet zat in die wedstrijd.. `Dus dat er geen voetbal inzat kwam ook daardoor..
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 01 augustus 2010 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2010 - 12:02 schreef freakie het volgende:
Joduhhhhh.. de uitroep tekens waren leuk!!!!! xD

Maaree even over de inhoud.. waarom vond jij suk slecht spelen? Ik vond hem namelijk niet bijster slecht.. Er zaten hele domme dingen bij.. Maar hij deed ook aardige goede dingen.. Dat hij een hoop fouten maakt moet je hem dan vergeven.. Ik snap het jij bent iemand die altijd alles wil winnen.. Jol heeft gedacht.. We kunnen ook kijken of we het op halve kracht kunnen..

Ze speelde alsof ze geen zin hadden.. Ja suarez wel maar de rest waren nonchalant in alles.. Suarez was mer bezig met zich zelf.. Dat mag maar daaraan zie je dat hij ook niet zat in die wedstrijd.. `Dus dat er geen voetbal inzat kwam ook daardoor..
nu stel je de vraag niet aan mij maar ik voel wel even drang tot reactie....suk heeft werkelijk geen bal bij de medespeler kunnen krijgen...niet bij doorkoppen, niet bij simpele of moeilijkere kaatsen...niet bij passes....dus ik denk dat ie daarom niet echt best speelde..
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 01 augustus 2010 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2010 - 01:18 schreef Boyan het volgende:
een voorbeeld 3 jaar geleden toen nac speelde en leonardo een domme overtredingen maakt tegen de scheids met een bril,, kreeg die rood dezelfde avond ging die naar 020,,

suarez maakt een grote overtreding

die jongen is klaar bij jullie
afgezien van de inhoud is het taaltechnisch werkelijk een draak van een bijdrage aan dit forum...om inhoudelijk te reageren kan ik me niet voor de geest halen welke domme overtreding Leonardo maarkte tegen een scheids met een bril....(volgens mij heeft hij de scheids namelijk helemaal niet geraakt...)
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 12:39   quote  deeplink  
Nee stelde hem niet aan jou.. Maar jij mag altijd reageren.. Iedereen mag op een forum reageren.. Suk heeft een aantal keren inderdaad jammer genoeg verloren.. Maar wat ik nou zo goed vond is dat hij wel telkens zag waar de spelers liepen.. Die pass op suarez was niet op maat maar hij zag het wel.. Als je 19 ben mag je fouten maken dat hoort ook bij een leerproces..

Met doorkoppen had hij het ook wel heel lastig.. Wij ajax proberen vaak de lange bal te spelen tegen een ploeg als twente.. Maar de spelers kunnen allemaal niet op tegen wisgerhof en douglas.. Ik vond het niet zo gek dat een jonge van 19 niet kan winnen van een speler die al veel langer voetbalt(Wisgerhof) en een speler die nog en stuk langer is en ook toch meer wedstrijden in de benen heeft..

Kaatsen heeft hij nauwelijks gedaan en kunnen doen.. Want de lange bal kwam eigenlijk alleen maar..
bird
 bird - zondag 01 augustus 2010 - 12:53   quote  deeplink  
als het woensdag maar goed komt
Enigma
 Enigma - zondag 01 augustus 2010 - 13:13   quote  deeplink  
Na de wedstrijd tegen die Grieken gaf ik hier ook al aan dat we op bepaalde sleutelposities, voor Ajax dan wel te verstaan, de juiste spelers missen en dat vooral de absolute wil om te winnen er niet is.(Suárez uitgezonderd).

Gisteren weer bevestigd; we hebben geen rechtsbuiten en dat is o zo belangrijk met spelers als Luis en een Siem de Jong. Op links hebben we ook geen 11 lopen, dramatisch slechte voorhoede gister en daardoor terecht volledig weggetikt door Twente dat trouwens heel compact en zeer verzorgd spelen.(ik vond ze eerlijk gezegd nog beter dan vorig jaar, au, au, pijn!).

Ik vond Urby goed invallen en dat is dan de enige speler die op linksbuiten kan, ook al is hij een middenvelder in mijn ogen. Overigens ben ik van mening dat hij behoorlijk vooruitgang heeft geboekt en hoop ik alsnog dat hij blijft want hij voegt toch echt wel wat toe hoor. Sulejmani; grootste miskoop ooit van Ajax; loopt zelfingenomen het veld in, afgelopen woensdag ook al, en presteert ecth drie keer niks. Gauw verkopen of verhuren. Hij past niet bij Ajax. Aldeweireld; zonder Vertonghen aangeschoten wild. Kan het nog niet alleen.

Ik ben bang dat de nigis er in is gekropen en dat dit team dood bloedt als een gewond hert. Volgens mij krijgt Jol het alleen weer voor elkaar als hij een LB en RB erbij krijgt met echte winnaarsmentaliteit (Odonkor zou super zijn!!) En hopelijk een talentje uit Roemenië of zo in de verdediging want die zijn vaak technisch en snoeihard.

Mijn voorgevoel zegt dat we er woensdag keihard uitliggen en dat Groningen heel pittig wordt simpelweg omdat we Luis misen in Groningen en geen uitzicht heb een versterking LB of RB. Voorts is de mentale weerbaarheid erg zwak; lees de laatste 2 wedstrijden maar; een goal tegen en het kraakt overal. Ik hoop nogmaals dat er iets wordt gedaan op de markt of uit de jeugd iets doorschuiven anders wordt het heel eng dit seizoen. Ja, je kunt nu al voorzichtig een voorspelling doen over dit team en niet alleen wij.. Het is niet voor niks dat Jol dit al tijden roept en zelfs hiervoor wel weg wilde. Bestuur: doe iets!! (ook al heb ik totaal geen vertrouwen in dit bestuur maar dat heb al vaker geropen) En zet nou verdomme eens een capabale scouting neer en hoofd opleidingen; waar blijven onze zo beroemde talenten??

Als laatste; heeft die Munsterman drie zeer goede aankopen gedaan voor weinig; Rosales, Chadli en die linksachter uit België. Waarom worden we steeds afgetroefd?? Zijn zij nou zo slim of is ons bestuur zo laks, traag en dom??
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 01 augustus 2010 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2010 - 13:13 schreef Enigma het volgende:

Als laatste; heeft die Munsterman drie zeer goede aankopen gedaan voor weinig; Rosales, Chadli en die linksachter uit België. Waarom worden we steeds afgetroefd?? Zijn zij nou zo slim of is ons bestuur zo laks, traag en dom??
Hoe weet jij dat het zeer goede aankopen zijn? Een beetje voorbarig of niet? Dat moet allemaal nog maar blijken met Twente dit seizoen. Het verschil gisteren lag vooral op het middenveld en het gemis van een balvaste aanspeelpunt. Daardoor liep Ajax achter de feiten aan. Ik snap wederom niet waarom sommige (bijv. Joey) zo lyrisch zijn over Suk. Ik zie het nog steeds niet.

Jullie kunnen de titel trouwens beter in 'Dramatische voorbereiding' veranderen, want het is geen dramatische seizoensstart als Ajax alsnog het hoofdtoernooi van de CL bereikt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 augustus 2010 door PSVMocro --
joduh
 joduh - zondag 01 augustus 2010 - 14:03   quote  deeplink  
beste freakyman....Jij gaat mij vragen waarom SUKkel slechtspeelde?;)kom op man...zelfs een blinde zag dat!Ik denk dat hij moeite heeft om met de 4e klasse mee te komen man.Ongeacht zijn leeftijd,hij breng 0komma0 meerwaarde!!!!Geen dreiging of wat dan ook!Loopt als en gek achter de bal aan en ik moet elke keer lachen als hij de bal heeft!!!!Ik vond het een heel erg mooi jongensboek zoals hij bij ons gekomen is ,maar hij heeft nu toch wel de laatste pagina bereikt hoor!!!
Maar nog meer problemen had ik met het middenveld freakeman.Wat een slappe zooi!
De Zeeuw vond zijn vakantie te kort,maar volgens mij had hij gisteren ook nog vakantie...Werd op alle kanten afgetroeft en voor bij gelopen,en het ergste is:hij vond dat mijns inziens nog niet eens erg?En die eriksen daar blijft iedereen het maar over hebben dat dat een hele grote gaat worden.?????ik heb zwaar mijn twijfels,vind hem niks beter dan paar seizoenen terug....
Nope,een draak van een wedstrijd man....Heb veel biertjes gedronken naderhand maar had slechte avond....
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 14:03   quote  deeplink  
Ja inderdaad psvmocro. Maar dat zeggen er meer xD Maar lyrisch zijn sommige er niet over maar hij deed het niet slecht en hij is 19.. Dacht ik.. Die balvaste spits hadden we inderdaad nodig.. Maar ik weet zeker dat jol niet begint met suk tegen paok..

Maar enigma die rechtsbuiten is suarez.. Hij was ook soms weer erg gevaarlijK.. alleen als suarez wegvalt heb je niks.. Daarom is een rechtsbuiten ook wel heel belangrijk.. Vooral nu je weet dat je suarez zowiezo even kwijt ben.. We werden trouwens niet eens weg getekt.. We speelden met 11 tegen 10 en wij hadden de bal het meeste in de 2e helft.. Dus vraag me af of zij nou zo goed zijn.. Ajax speelde niet op volle kracht en het is wel duidelijk waarom.. Woensdag is de wedstrijd VEEL belangrijker..

Eigenlijk enigma is emanuelson niet 1 keer gevaarlijk geweest.. En sulejmani deed ook niet veel maar zorgde WEL voor dreiging.. Alderweireld die heeft het juist goed gedaan.. Met zijn trap heeft hij ook voor het nodige goede gezorgd..

Dan denk ik niet dat je de wedstrijd tegen twente als meetpunt moet nemen.. Spelers speelden niet allemaal helemaal tot het uiterste.. Waarom? Nou denk dat ik wel weet waarom.. Is voorronde champions league belangrijk? Of de johan cruijff schaal? Wat psvmocro zei.. We miste een goed aanspeel punt en het middeveld was erg verzwakt,,

Dat het overal kraakt slaat werkelijk negrens op.. We hebben in de wedstrijd tegen paok en tegen twente meer kansen gehad dan de tegenstander..(spits nodig) En eigenlijk zijn we nauwelijks in de problemen geweest na de 1-0 van twente.. Dan tegen paok.. De goal van paok was gewoon erg goed.. Zo uit die hoek de bal erin schieten is erg goed.. Maar dat doet paok niet nog een keer..

Waarom twente aankopen kan doen is eigenlijk best makkelijk.. die linksback van van belgie die komt denk ik alleen omdat hij de trainer kent.. en heb ik gistere weinig van gezien.. Net als die andere speler.. Eiegenlijk van al die aankopen hebben we nog niets gezien..
1nummer14
 1nummer14 - zondag 01 augustus 2010 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2010 - 13:26 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het zeer goede aankopen zijn? Een beetje voorbarig of niet? Dat moet allemaal nog maar blijken met Twente dit seizoen. Het verschil gisteren lag vooral op het middenveld en het gemis van een balvaste aanspeelpunt. Daardoor liep Ajax achter de feiten aan. Ik snap wederom niet waarom sommige (bijv. Joey) zo lyrisch zijn over Suk. Ik zie het nog steeds niet.

Jullie kunnen de titel trouwens beter in 'Dramatische voorbereiding' veranderen, want het is geen dramatische seizoensstart als Ajax alsnog het hoofdtoernooi van de CL bereikt.
Ben ik met je eens. Misschien dat veel spelers met de PAOK wedstrijd in hun hoofd zaten, Ajax speelde wat ingehouden vond ik. En het doelpunt was gewoon een weggever. Ajax weet in ieder geval wat het kan verwachten als het dit seizoen2x tegen Twente speelt, Twente lijkt niet veel zwakker dan vorig jaar.
En met Hamdoui kan de voorhoede nog een stuk beter worden.
Ride
 Ride - zondag 01 augustus 2010 - 14:08   quote  deeplink  
Precies maar dan moeten we woensdag wel winnen en daarna ook nog.
Er is nog wat werk te verzetten...
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 14:11   quote  deeplink  
Joduh kan jij kappen met mij freakyman te noemen.. Je lijkt dan net een klein kind.. Het middeveld is inderdaad een probleem.. Maar de zeeuw zwak? 3 of 4 keer had hij een prima verdedigende actie.. Het probleem was dat HIJ moest verdedigen inplaats van enoh.. Gelukkig is eriksen pas 1 seizoen bij ajax.. Dus je kan hem nauwelijks vergelijken.. Hij moet het dit seizoen waar gaan maken..

Maar ik geef je gelijk het was een DRAAAAAK van een wedstrijd... Maar ik denk dat dat komt omdat je doordat de vakantie erg kort was en ze niet best hebben kunnen trainen, Doordat ze de wedstrijd tegen paok hebben gespeeld en woensdag weer moeten spelen.. En omdat de wedstrijd tegen paok belangrijker is dan die tegen twente.. Het is wel vervelend maar we moeten als supporters wel weten dat ajax niet ALLES op volle kracht kan spelen..
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 14:12   quote  deeplink  
1nummer14 Inderdaad de wedstrijd van paok zat heel waarschijnlijk al in hun hooft..
joduh
 joduh - zondag 01 augustus 2010 - 14:15   quote  deeplink  
vat dat freakyman niet persoonlijk op freakie,ik geef iedereen andere namen!maar als je dat niet wilt okidoki,dan probeer ik daar aan te denken man.
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 14:20   quote  deeplink  
Danku!
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 14:23   quote  deeplink  
Uu jongens theo janssen zei het ook al.. Twente hoefde niet.. En ajax wou niet.. Dat is waarschijnlijk al gezegt gistere maar had ik nog niet gelezen.. Dat is wel duidelijk lijkt mij.. laksheid.. Dat is het woord en ook wel; te begrijpen..
joduh
 joduh - zondag 01 augustus 2010 - 14:45   quote  deeplink  
begrijp ik niet
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 15:16   quote  deeplink  
Nee klopt.. Dat weet ik en dat is niet erg.. Natuurlijk zie ik ze liever de johan cruijff schaal even winnen en dan de wedstrijd tegen poak ook even winnen.. Maar ik denk dat dat mede door de (geweldige) voorbereiding niet door gaat.. Zo als jol al aan heeft gegeven.. Ik had beter met de beloften kunnen spelen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 augustus 2010 door freakie --
freakie
 freakie - zondag 01 augustus 2010 - 15:45   quote  deeplink  
En even voor de duidelijkheid.. twente die speelt champions league.. Maar moeten maar afwachten of en wanneer de spelers weggaan.. Clubs hebben meer kans op spelers van twente.. omdat ajax als ze doorgaan tegen paok en tegen de volgende club we al 4 weken verder zijn en er nog maar 2 weken dacht ik over zijn.. En als we dan doorkomen mogen suarez, van der wiel en steek niet meespelen om de champions league bij de andere clubs..

Bij twente is het zo dat ze 6 weken maar moeten afwachten want spelers zoals ruiz die spelen NA de transferperiode pas de eerste champions league wedstrijd.. Ik denk dat je dat verschil heel serieus moet nemen.. Denk dat twente erger gaat afzwakken dan ajax.. Let wel op als we de champions league halen natuurlijk..
official master.
 official master. - zondag 01 augustus 2010 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 - 23:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

hoezo gemiddeld eredivisie clubje ? iedereen word slecht als je met 10 man moet spelen als suk weg zou vallen had je ook een slecht team gehad deze wedstrijd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 augustus 2010 door official master. --
Pietje
 Pietje - zondag 01 augustus 2010 - 17:13   quote  deeplink  
Een dramatische seizoenstart vind ik behoorlijk overdreven. Kijk eens naar de voorbereiding. Die is nou niet bepaald ideaal te noemen met zoveel WK-gangers die zich eigenlijk pas kort geleden hebben kunnen aansluiten. Dat geldt overigens niet alleen voor Ajax. Ik heb een of twee weken geleden Louis van Gaal te keer horen gaan over dit onderwerp. Het is ronduit te dwaas voor worden, dat ploegen in zo'n situatie al wedstrijden van financieel levensbelang (voorronde CL) moeten spelen. Maar dat is nu eenmaal een gegeven. En eerlijk is eerlijk, ik vond Ajax tegen PAOK in de eerste helft ronduit goed spelen, zo goed zelfs dat zij mij deden denken aan het Ajax van het tweede deel van het vorige seizoen. Heel erg spijtig dat er maar één van de vele 100 procent kansen werden benut. En ja, gisteren... Hoe graag ik Ajax ook had zien winnen, al was het alleen maar voor het zelfvertrouwen van de spelers, het ging "maar" om de JC-schaal. Het belang daarvan moet je niet overdrijven. Ik denk oprecht dat we met Mounir El Hamdaoui, samen met Luis Suárez een koningskoppel voorin hebben. Een rechtsbuiten moet er nog komen en ik heb begrepen dat die er ook echt gaat komen. Afwachten maar. Lindgren vond ik een aantal zeer acceptabele wedstrijden spelen en dat komt goed uit, want ik denk dat we Enoh wel even kwijt zijn met zijn blessure. Verder hoop ik dat de selectie in tact blijft, want de transfermarkt sluit pas op 31 augustus en kunnen er natuurlijk nog rare en nare dingen gebeuren, maar ook dat geldt voor alle clubs. Ik weet wel dat ik er goed zin in heb vanaf het komende weekeinde!!
joey
 joey - zondag 01 augustus 2010 - 18:01   quote  deeplink  
Je zietdat ajax de scherpte nog mist..
De zeeuw is OP! Vd wiel vond ik gister echt spelen met een aditute van IK WIL WEG!..
(maargoed dat vind ik heh) En verder missen ze een tot nu toe een spits in het veld!

Gister heeft Suarez Rood gekregen.. Leek vanuit me stoel.. niet veel..maar later was het toch wel zo..en toen was ajax klaar! Urby speelde goed.. Had er eigenlijk vanaf het begin in gemoeten.. Hoop dat ze woensdag weer lekker aanvallend gaan spelen.. begin van vorige wedstrij tegen paok was goed! Maar ze moeten nie terugvalen.. Voor de rest hebben ze natuulijk en barslechte voorbereiding gehad omda de belangrijke mensen gewoon er niet waren..
joduh
 joduh - zondag 01 augustus 2010 - 18:05   quote  deeplink  
goed gesien joey!!!vooral dat van Urby....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Dramatische seizoensstart

0.0092198