BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord failliet na dit jaar....?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
vries60
 vries60 - maandag 02 augustus 2010 - 19:36   quote  deeplink  
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/31/0802_1825_Financiele_problemen_Feyenoord_dreigt_licentie_kwijt_te_raken.xml

Als ze Feyenoord uitsluiten dan kunnen ze heel het betaalde voetbal wel opdoeken. Is toch ondenkbaar! Of niet soms...
Quiroz
 Quiroz - maandag 02 augustus 2010 - 19:38   quote  deeplink  
steun ik de sportclub wel. Feyenoord zal nóóit verdwijnen!!
Wallie1908
 Wallie1908 - maandag 02 augustus 2010 - 19:43   quote  deeplink  
Ik geloof ook niet in een ondergang!! Daarbij zal Gudde en zijn mannen hun best doen om het finaciele plaatje te laten kloppen volgend jaar. De grote salarissen zijn de deur uit. Dat scheelt al een hoop. Daarbij zullen er nog wel meer oplossingen gevonden worden om het probleem aanzienlijk te verkleinen. Ooit zijn we weer een gezonde club en zullen we alles en iedereen weer aan kunnen!!
dobias
 dobias - maandag 02 augustus 2010 - 19:44   quote  deeplink  
oud nieuws wisten we al.
sensatie nieuws bij rtl. wordt steeds erger daar.
qwerto
 qwerto - maandag 02 augustus 2010 - 19:45   quote  deeplink  
Ja de KNVB gaat 1 van de bekendere en grotere clubs uit de geschiedenis van de nederlandse competitie en zelfs europa Falliet verklaren !

denk het niet ;)
vak VV
 vak VV - maandag 02 augustus 2010 - 19:45   quote  deeplink  
Hahahha!

Feyenoord kan nooit kapot, als het erop aan komt lappen we allemaal wel wat.
sevillana
 sevillana - maandag 02 augustus 2010 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 19:44 schreef dobias het volgende:
oud nieuws wisten we al.
sensatie nieuws bij rtl. wordt steeds erger daar.
ach ja, maakt onderdeel uit van de zgn. 020 media, hè
vries60
 vries60 - maandag 02 augustus 2010 - 19:53   quote  deeplink  
Viel me op dat zelfs Twente in de categorie "zorgelijk" stond vermeld. Terwijl het daar juist zo goed lijkt te gaan.
jarjar78
 jarjar78 - maandag 02 augustus 2010 - 20:00   quote  deeplink  
wat wordt er met de vervallen salaris van van bronckhorst, makaay en landzaad gedaan dan?
nieuwe spits.

dat wordt weer een collecte binnenkort.
vries60
 vries60 - maandag 02 augustus 2010 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 20:00 schreef jarjar78 het volgende:
wat wordt er met de vervallen salaris van van bronckhorst, makaay en landzaad gedaan dan?
nieuwe spits.

dat wordt weer een collecte binnenkort.
Die salarissen staan nog deels op de begroting omdat Feyenoord een regeling heeft getroffen met genoemde namen om de salarissen gespreid te betalen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 augustus 2010 door vries60 --
gfvp1
 gfvp1 - maandag 02 augustus 2010 - 20:21   quote  deeplink  
020 nieuws bij RTL
jarjar78
 jarjar78 - maandag 02 augustus 2010 - 20:24   quote  deeplink  
nou dan moeten we er maar een heel mooi laatste jaar van maken.

worden we landskampioen en winnen we de uefa cup.
nieuwerbrug
 nieuwerbrug - maandag 02 augustus 2010 - 20:28   quote  deeplink  
geloof niet dat feyenoord falliet gaat. zijn volgens mij zijn ze wel aardig bezig om de schulden aftelossen gaat alleen niet zo hard als we allemaal willen
ik hoop alleen dat feyenoord jaarlijks openheid van zaken doet hoe het financieel er voor staat en dan wel in cijfers . komt de geloofwaardigheid bij de supporters ook weer een beetje terug. ik hoop dat ze ook hebben geleerd dat ze spelers niet transfervrij laten vertrekken net zo als de guzman want dan komen we nooit uit de rode cijfers
sevillana
 sevillana - maandag 02 augustus 2010 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 20:28 schreef nieuwerbrug het volgende:
geloof niet dat feyenoord falliet gaat. zijn volgens mij zijn ze wel aardig bezig om de schulden aftelossen gaat alleen niet zo hard als we allemaal willen
ik hoop alleen dat feyenoord jaarlijks openheid van zaken doet hoe het financieel er voor staat en dan wel in cijfers . komt de geloofwaardigheid bij de supporters ook weer een beetje terug. ik hoop dat ze ook hebben geleerd dat ze spelers niet transfervrij laten vertrekken net zo als de guzman want dan komen we nooit uit de rode cijfers
't heeft idd allemaal wat meer tijd nodig. denk toch wel aan zeker een jaar of 4 voordat Feyenoord weer een beetje tot de zgn. "gezonde" clubs gerekend mag worden.
in de tussenliggende jaren zal het inventief te werk moeten gaan, meer goede jeugdspelers moeten scouten en improviseren.
jarjar78
 jarjar78 - maandag 02 augustus 2010 - 20:52   quote  deeplink  
hoop het ook maar denk dat gezien het artikel telaat is.
jarjar78
 jarjar78 - maandag 02 augustus 2010 - 21:01   quote  deeplink  
begrijp nou wel waarom gudde zegt dat na dit jaar feyenoord 1 en de amateurtak weer èèn is.
feyenoordq
 feyenoordq - maandag 02 augustus 2010 - 21:15   quote  deeplink  
Ik blijf Feyenoord steunen ook al zijn ze failliet. Dan maar als amateur club.
Roy15
 Roy15 - maandag 02 augustus 2010 - 21:18   quote  deeplink  
nee
sevillana
 sevillana - maandag 02 augustus 2010 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 20:52 schreef jarjar78 het volgende:
hoop het ook maar denk dat gezien het artikel telaat is.
als je alles wat in de media gemeld wordt letterlijk moet of gaat nemen dan is heel de tak "betaald voetbal" in Nederland gedoemd om kapot te gaan.
wat denk je zelf?
vries60
 vries60 - maandag 02 augustus 2010 - 21:29   quote  deeplink  
Failliet is toch ondenkbaar? We stelt de competitie dan nog voor als de grootste club van Nederland niet meer mee zou doen.Dat zou de doosteek voor het betaalde voetbal zijn. In het uiterste geval zal er wel een redder in de nood opstaan.
jarjar78
 jarjar78 - maandag 02 augustus 2010 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 21:15 schreef feyenoordq het volgende:
Ik blijf Feyenoord steunen ook al zijn ze failliet. Dan maar als amateur club.
Idem. Een leven zonder feyenoord is geen leven.
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 augustus 2010 - 21:39   quote  deeplink  
tendentieuze berichtgeving.
scarface1979
 scarface1979 - maandag 02 augustus 2010 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 21:29 schreef vries60 het volgende:
Failliet is toch ondenkbaar? We stelt de competitie dan nog voor als de grootste club van Nederland niet meer mee zou doen.Dat zou de doosteek voor het betaalde voetbal zijn. In het uiterste geval zal er wel een redder in de nood opstaan.
Sorry maar het is 5 voor 12 en er zijn genoeg mensen met een Feyenoord hart opgestaane.
De gedachte dat het toch nooit kan gebeuren is de reden waarom er jaren boven de stand is geleefd. Voetbal is business tegenwoordig, en in business gaan er bedrijven failliet...
En als Feyenoord niks doet aan hun schuld van 36 miljoen, kunnen ze de de hele selectie verkopon, maar dan komen ze net aan 36 miljoen. En degraderen ze naar de Jupiler League en is het gedaan met de club..

Dus die gedachte dat het ons toch niet gaat overkomen is behoorlijk arrogant. Past NIET bij de club.
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 augustus 2010 - 21:53   quote  deeplink  
Je hoeft je schuld niet weggewerkt te hebben binnen 1.5 jaar.
Je moet gewoon een gezonde huishouding hebben. Hoeveel je uit heb staan qua schulden is niet relevant. Je begroting moet rond zijn en je balans in orde.
Ronnie W
 Ronnie W - maandag 02 augustus 2010 - 21:58   quote  deeplink  
Feyenoord heeft een goede weg ingeslagen en de andere clubs blijven daarop achter.
Let maar op dat 020 moet straks verplicht spelers verkopen om hun hoofd boven water te houden. Feyenoord wordt wel op de vingers getikt door de KNJB maar die klote club uit adam mag gewoon zijn gang gaan. Dat wordt straks hun ondergang. Feyenoord is in opbouwende fase en laat ze maar een paar jaar daar over doen. Hoe erg ik het ook vind hoe er wordt gevoetbaldt. De laatste paar jaren. Feyenoord heeft het voordeel dat er straks een nieuw stadion staat en dat dan de inkomstten dubbel en dwars worden terug verdiend. Voor mij mag het stadion er z.s.m. komen zodat we weer een stap verder kunnen zetten met zijn allen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 augustus 2010 door Ronnie W --
jarjar78
 jarjar78 - maandag 02 augustus 2010 - 21:58   quote  deeplink  
Ik hoop het niet maar denk dat jij gelijk heb. Er niet noubit actie ondernomen worden.
vries60
 vries60 - maandag 02 augustus 2010 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 21:49 schreef scarface1979 het volgende:

[..]

Sorry maar het is 5 voor 12 en er zijn genoeg mensen met een Feyenoord hart opgestaane.
De gedachte dat het toch nooit kan gebeuren is de reden waarom er jaren boven de stand is geleefd. Voetbal is business tegenwoordig, en in business gaan er bedrijven failliet...
En als Feyenoord niks doet aan hun schuld van 36 miljoen, kunnen ze de de hele selectie verkopon, maar dan komen ze net aan 36 miljoen. En degraderen ze naar de Jupiler League en is het gedaan met de club..

Dus die gedachte dat het ons toch niet gaat overkomen is behoorlijk arrogant. Past NIET bij de club.
Ik denk eerder als de boel mocht klappen dat er wel een groep ondernemers bereid zijn om een soort van doorstart te maken met een geheel nieuwe leiding. Maar laten we er vanuit gaan dat het zover niet hoeft te komen. Er mag gewoonweg niet afgeweken worden van de ingediende begroting.
Els
 Els - maandag 02 augustus 2010 - 22:27   quote  deeplink  
Geen tendentieuze berichtgeving, maar gewoon de waarheid. Feyenoord staat er, wederom, slecht voor. En staat daardoor onder curatele bij de KNVB. In verband met de onder curatele stelling zijn afspraken gemaakt en heeft Feyenoord voor de komende (ws 4 jaar) begrotingen in moeten leveren. Op de begroting van komend seizoen mag Feyenoord 100.000 euro tekort komen, vanaf dat moment moet gewerkt worden met een positief saldo. De licentie komt dus in gevaar als dt jaar meer dan een ton verlies wordt geleden, of als er een tekort op de begroting is in de jaren erna. Ik neem aan dat de verhuur van Hofland een meevallertje is, ik hoop dat het aantal verkochte seizoenkaarten geen tegenvaller wordt. De begroting van de komende jaren zal conform de regels van de KNVB zijn, dus dit jaar 1 ronde europees voetbal, mogelijk zit daar ook een potentieel mevallertje. Koevermans moet z'n geld maar eens waar gaan maken, en zorgen dat er mooie merchandising komt, die verkocht wordt. Denk niet dat het niet fout kan gaan, er zijn vele gevaren aan deze status. En wij hebben zeker geen burgemeester die ons komt redden!
scarface1979
 scarface1979 - maandag 02 augustus 2010 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 21:53 schreef Stylzz het volgende:
Je hoeft je schuld niet weggewerkt te hebben binnen 1.5 jaar.
Je moet gewoon een gezonde huishouding hebben. Hoeveel je uit heb staan qua schulden is niet relevant. Je begroting moet rond zijn en je balans in orde.
Ik ben het helemaal met je een s, maar de schuld is wel relevant want dat is onderdeel van je balans. En een belangrijk onderdeel ook aangezien het invloed heeft op je eigen vermogen.
Het zorgt ook voor hoge rentelasten en die hebben weer een negatieve invloed op de begroting. Het zijn namelijk kosten.

Het zou voor Feyenoord goed zijn als die schuld snel met een 10 miljoen kan dalen. En dat kan alleen door ivesteeerders(wie is zo gek om zn centen in een club met schulden te stoppen?) Of verkoop van spelers en hun leegte in te vullen met jeugd. Is sportief kut, maar is nodig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 augustus 2010 door scarface1979 --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 augustus 2010 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2010 - 19:45 schreef qwerto het volgende:
Ja de KNVB gaat 1 van de bekendere en grotere clubs uit de geschiedenis van de nederlandse competitie en zelfs europa Falliet verklaren !

denk het niet ;)
als ze de kans krijgen met plezier denk ik....
Quiroz
 Quiroz - dinsdag 03 augustus 2010 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 00:41 schreef hotjumper het volgende:

[..]

als ze de kans krijgen met plezier denk ik....
he's back!
Rohland
 Rohland - dinsdag 03 augustus 2010 - 04:56   quote  deeplink  
Waarom lappen die 40.000 "supporters" van Feyenoord niet allemaal €1000 ?
Of zijn Feyenoord supporters allemaal armoedig en kunnen ze dat geld niet missen voor hun cluppie? Dan ga je maar een keer niet op vakantie.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 augustus 2010 - 07:25   quote  deeplink  
Maar dit blijft oud nieuws mensen.
Dit wist iedereen al lang.
Wat me wel verbaast is dat er maar 4(!) gezonde clubs zijn.

En mochten er nog spelers geïnteresseerd waren in een overgang naar ons, kan je nu wel vergeten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2010 door Stylzz --
Els
 Els - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 07:25 schreef Stylzz het volgende:
En mochten er nog spelers geïnteresseerd waren in een overgang naar ons, kan je nu wel vergeten.
Ligt eraan hoe overtuigd ze zijn van zichzelf. Stel je gaat uit van het negatieve scenario, Feyenoord gaat in de komende jaren failliet. Dat betekent ontbinding van de arbeidsovereenkomst, dus geen salaris, maar ook geen tranfersom. Ben je niet zo goed, dan is het vervelend, ben je geweldig, en heb je je goed ontwikkeld, dan ben je ineens transfervrij en vrij om te gaan naar welke club dan ook.
Kan me trouwens niet echt voorstellen hoor, dat Feyenoord failliet gaat. Het blijft een reeele optie, en ik heb weinig vertrouwen in een aantal bobo's van het maasgebouw, maar geloof wel dat de KNVB er nu bovenop zit, en zal willen voorkomen dat Feyenoord omvalt. Staat niet zo goed voor hun WK-bid.
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:31   quote  deeplink  
Je kunt als je failliet bent gegaan een doorstart maken omdat feyenoord een bedrijf is .Met dezelfde naam en ZONDDER SCHULDEN
sevillana
 sevillana - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 04:56 schreef Rohland het volgende:
Waarom lappen die 40.000 "supporters" van Feyenoord niet allemaal €1000 ?
Of zijn Feyenoord supporters allemaal armoedig en kunnen ze dat geld niet missen voor hun cluppie? Dan ga je maar een keer niet op vakantie.
eigenlijk te belachelijk om op te reageren, deze post, maar laat ik toch ff melden dat er onder de Feyenoord supporters zeer waarschijnlijk een groot aantal is wat zo'n bedrag niet kan missen maar wel ieder jaar opnieuw de zuur verdiende centjes in een seizoenkaart of i.i.g. de nodige toegangskaarten stoppen.
En dan praat ik verder maar niet over "op vakantie" gaan.
Els
 Els - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:32   quote  deeplink  
en zonder contracten en zonder licentie
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 10:28 schreef Els het volgende:

[..]

Kan me trouwens niet echt voorstellen hoor, dat Feyenoord failliet gaat. Het blijft een reeele optie, en ik heb weinig vertrouwen in een aantal bobo's van het maasgebouw, maar geloof wel dat de KNVB er nu bovenop zit, en zal willen voorkomen dat Feyenoord omvalt. Staat niet zo goed voor hun WK-bid.
Mwah, ik denk dat Feyenoord als een van de weinige clubs beter op weg is dan je zou denken.
Wij moesten natuurlijk wel, maar zijn daardoor al ruim een jaar bezig om een gezondere huishouding te krijgen. Terwijl bijvoorbeeld onze matties in 020 nog steeds denken door sportieve successen uit de rode cijfers te komen.

Terwijl de realiteit eerder is dat ze geen champions league spelen, spelers niet verkocht worden en er dus geen geld binnenkomt.

Twente is overigens ook goed op weg. Maar ook die hadden er eerst bijna een faillissement voor nodig. 1 voordeel wij halen ons geld op bij t bedrijfsleven en individuele investeerders. Ze kunnen van Feyenoord nimmer zeggen dat t om belastinggeld gaat.
Els
 Els - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 10:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat Feyenoord als een van de weinige clubs beter op weg is dan je zou denken.
Wij moesten natuurlijk wel, maar zijn daardoor al ruim een jaar bezig om een gezondere huishouding te krijgen. Terwijl bijvoorbeeld onze matties in 020 nog steeds denken door sportieve successen uit de rode cijfers te komen.

Terwijl de realiteit eerder is dat ze geen champions league spelen, spelers niet verkocht worden en er dus geen geld binnenkomt.

Twente is overigens ook goed op weg. Maar ook die hadden er eerst bijna een faillissement voor nodig. 1 voordeel wij halen ons geld op bij t bedrijfsleven en individuele investeerders. Ze kunnen van Feyenoord nimmer zeggen dat t om belastinggeld gaat.
Klopt, Feyenoord is een van de weinige clubs waar geen overheidsgeld inzit. Dat zou trouwens mogelijk kunnen veranderen als dat nieuwe stadion er komt.
MMM
 MMM - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 04:56 schreef Rohland het volgende:
Waarom lappen die 40.000 "supporters" van Feyenoord niet allemaal €1000 ?
Of zijn Feyenoord supporters allemaal armoedig en kunnen ze dat geld niet missen voor hun cluppie? Dan ga je maar een keer niet op vakantie.
Zelden zo'n domme reactie gezien..
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:48   quote  deeplink  
We zijn met ongeveer 100.000 Echte feyenoorders.Als die allemaal 10Euro geven.Heeft feyenoord 1 mil weer wat schulden lichter.
JanM
 JanM - dinsdag 03 augustus 2010 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 10:32 schreef Els het volgende:
en zonder contracten en zonder licentie
Precies, dus failliet gaan is simpelweg GEEN OPIE! De komende jaren streng financieel beleid en dan maar hopen dat de jeugd zo goed is / wordt dat we er sportief niet vreselijk voor gestraft worden. Als er geen geld van investeerders komt is dit vrees ik het enige overlevingsscenario ...
Els
 Els - dinsdag 03 augustus 2010 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 10:57 schreef JanM het volgende:

[..]

Precies, dus failliet gaan is simpelweg GEEN OPIE! De komende jaren streng financieel beleid en dan maar hopen dat de jeugd zo goed is / wordt dat we er sportief niet vreselijk voor gestraft worden. Als er geen geld van investeerders komt is dit vrees ik het enige overlevingsscenario ...
Extra ruimte op de begroting kun je realiseren door je uitgaven te beperken, of door je inkomsten te vergroten. De overheid kiest eigenlijk altijd voor de laatste optie, bezuinigen staat synoniem aan belastingen omhoog. Opmerkelijk dus dat voormalig ambtenaar Gudde voor de 1e optie gaat. Leo lijkt te willen gaan voor extra inkomsten genereren, maar dat is een wat onzekerder pad dan gewoon saneren, en bovendien is dat in het recente verleden zeer slecht uitgepakt. Ik denk dat we de steun van investeerders wel uit ons hoofd kunnen zetten, al jaren wordt er geschermd met rijke haven baronnen, maar het is nog nooit gebeurd. Of omdat van de Herik er zat, of omdat er een onduidelijke structuur was, of er was geen beleid. De optie havenbaron cq grote investeerder lijkt mij een sprookje, niet meer op rekenen, dus. Alles op de jeugd zetten, levert weliswaar een fikse besparing op, maar je moet ook rekening houden met de consequentie van mindere inkomsten (seizoenkaarten en het missen van europese wedstrijden, mogelijke ook een mindere bijdrage van tv gelden). In mijn ogen is het opkrikken van de merchandising te weinig onderzocht, kledinglijn, gadgets, maar ook het te gelde maken van de uitstraling van de selectie en Leo en Mario. Ze kunnen best voor Feyenoord wat vaker het land in en lezingen of trainingen geven. Dus hup Mark, aan het werk!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2010 door Els --
sevillana
 sevillana - dinsdag 03 augustus 2010 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 10:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat Feyenoord als een van de weinige clubs beter op weg is dan je zou denken.
Wij moesten natuurlijk wel, maar zijn daardoor al ruim een jaar bezig om een gezondere huishouding te krijgen. Terwijl bijvoorbeeld onze matties in 020 nog steeds denken door sportieve successen uit de rode cijfers te komen.

treffende woordspeling van toepassing; "neuzen blijven gokken"
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 augustus 2010 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 11:30 schreef sevillana het volgende:

[..]

treffende woordspeling van toepassing; "neuzen blijven gokken"
hahahaha :)
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 03 augustus 2010 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 11:26 schreef Els het volgende:

[..]

Extra ruimte op de begroting kun je realiseren door je uitgaven te beperken, of door je inkomsten te vergroten. De overheid kiest eigenlijk altijd voor de laatste optie, bezuinigen staat synoniem aan belastingen omhoog. Opmerkelijk dus dat voormalig ambtenaar Gudde voor de 1e optie gaat. Leo lijkt te willen gaan voor extra inkomsten genereren, maar dat is een wat onzekerder pad dan gewoon saneren, en bovendien is dat in het recente verleden zeer slecht uitgepakt. Ik denk dat we de steun van investeerders wel uit ons hoofd kunnen zetten, al jaren wordt er geschermd met rijke haven baronnen, maar het is nog nooit gebeurd. Of omdat van de Herik er zat, of omdat er een onduidelijke structuur was, of er was geen beleid. De optie havenbaron cq grote investeerder lijkt mij een sprookje, niet meer op rekenen, dus. Alles op de jeugd zetten, levert weliswaar een fikse besparing op, maar je moet ook rekening houden met de consequentie van mindere inkomsten (seizoenkaarten en het missen van europese wedstrijden, mogelijke ook een mindere bijdrage van tv gelden). In mijn ogen is het opkrikken van de merchandising te weinig onderzocht, kledinglijn, gadgets, maar ook het te gelde maken van de uitstraling van de selectie en Leo en Mario. Ze kunnen best voor Feyenoord wat vaker het land in en lezingen of trainingen geven. Dus hup Mark, aan het werk!
Mooie teksten heb jij Els.
Je focust erg op Marketing. Zit je zelf in die branche?
BRAYY
 BRAYY - dinsdag 03 augustus 2010 - 12:04   quote  deeplink  
feyenoord is te groot om failliet te gaan net zoals meerdere mensen hier al zeggen als het er op aan komt heeft elke feyenoorder wat voor de club over, de een is wat welvarender als de ander en kan daardoor wat meer missen. Dan moet Lee zn gouden platen maar opofferen en wouter bos kan ook wel een zakcentje missen.

Als het die 10 veendam supporters al lukt dan moet het de club met de trouwste achterban van nederland toch ook lukken.

En feyenoord wel falliet? doorstart maken schuldenvrij. of ben je dan je hele prijzenkast en historie kwijt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2010 door BRAYY --
BRAYY
 BRAYY - dinsdag 03 augustus 2010 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 11:26 schreef Els het volgende:

[..]

Extra ruimte op de begroting kun je realiseren door je uitgaven te beperken, of door je inkomsten te vergroten. De overheid kiest eigenlijk altijd voor de laatste optie, bezuinigen staat synoniem aan belastingen omhoog. Opmerkelijk dus dat voormalig ambtenaar Gudde voor de 1e optie gaat. Leo lijkt te willen gaan voor extra inkomsten genereren, maar dat is een wat onzekerder pad dan gewoon saneren, en bovendien is dat in het recente verleden zeer slecht uitgepakt. Ik denk dat we de steun van investeerders wel uit ons hoofd kunnen zetten, al jaren wordt er geschermd met rijke haven baronnen, maar het is nog nooit gebeurd. Of omdat van de Herik er zat, of omdat er een onduidelijke structuur was, of er was geen beleid. De optie havenbaron cq grote investeerder lijkt mij een sprookje, niet meer op rekenen, dus. Alles op de jeugd zetten, levert weliswaar een fikse besparing op, maar je moet ook rekening houden met de consequentie van mindere inkomsten (seizoenkaarten en het missen van europese wedstrijden, mogelijke ook een mindere bijdrage van tv gelden). In mijn ogen is het opkrikken van de merchandising te weinig onderzocht, kledinglijn, gadgets, maar ook het te gelde maken van de uitstraling van de selectie en Leo en Mario. Ze kunnen best voor Feyenoord wat vaker het land in en lezingen of trainingen geven. Dus hup Mark, aan het werk!
Ik vind juist dat er veel aan merchendising wordt gedaan. niet genoeg om uit de schulden te komen, maar ik denk de laatste tijd wel vrij vaak: Hey daar heb je weer zo'n goedkoop shirtje voor 10 euris wat via feyenoord.nl te bestellen is (afscheid Gio, 100 jarig bestaan etc)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2010 door BRAYY --
Els
 Els - dinsdag 03 augustus 2010 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2010 - 11:57 schreef scarface1979 het volgende:

[..]

Mooie teksten heb jij Els.
Je focust erg op Marketing. Zit je zelf in die branche?
nee, zit in sales. Maar zie geen ruimte meer in bezuinigingen zonder dat het ten koste gaat van kwaliteit, en je dus het risico loopt dat de inkomstenkant gaat tegenvallen. En ik vind de inkomstenkant erg onzeker, daar staat dan tegenover dat een lichte overschrijding van je budget enorme consequenties heeft. Dan blijven er 2 opties over: suikerooms of marketing. Suikerooms zijn er de afgelopen jaren niet geweest, en op marketing heb je een nieuwe aangetrokken. Verwacht dus dat hij eens gaat presteren.
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 03 augustus 2010 - 13:50   quote  deeplink  
Ja logische teksten

maar dat is wel moeilijk te beoordelen voor buitenstaanders

Woerts is zogenaamd de beste van de "wereld".
En al is er een hoop verbeterd, ook toen kwamen er geen extra miljoenen binne

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2010 door scarface1979 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5939
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord failliet na dit jaar....?









0.0117430