BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: El Hammie of Suarez.....

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
410
 410 - donderdag 05 augustus 2010 - 19:55   quote  deeplink  
Wie gaat er de meeste goals maken dit seizoen voor Ajax.?
Hammie, of toch weer Suarez?
Of heel misschien een ander, deel hier je mening...
Yordee1
 Yordee1 - donderdag 05 augustus 2010 - 19:59   quote  deeplink  
Suk :D

Suarez natuurlijk.

Moet nog maar zien of de samenwerking tussen Suarez en Hammie goed gaat komen.
alibabba
 alibabba - donderdag 05 augustus 2010 - 20:01   quote  deeplink  
Ze maken allebei 40 goals........xD.
410
 410 - donderdag 05 augustus 2010 - 20:03   quote  deeplink  
Denk dat Suarez weer gaat schitteren maar dat El hammie een echte goaltjesdief word wat ajax weer kampioen gaat maken, en we gaan ver komen in europa met deze 2 topschutters
Ajax_fan
 Ajax_fan - donderdag 05 augustus 2010 - 20:22   quote  deeplink  
Laten we van El Ham nou niet meteen verwachten dat ie er wel even 30 inschiet. Dus ik zeg Suarez.
joduh
 joduh - donderdag 05 augustus 2010 - 20:25   quote  deeplink  
natuurlijk suarez(als ie blijft hey),hoop niet dat el hammie een 2e suleimani wordt nl................
Ride
 Ride - donderdag 05 augustus 2010 - 20:32   quote  deeplink  
Denk het niet. Is een echte killer...
Beide zullen flink scoren...
SS3000
 SS3000 - donderdag 05 augustus 2010 - 21:14   quote  deeplink  
De Jong....

Alle verdedigingen in NL zullen alle dekking zetten op Luis en El Hammie, waardoor De Jong allevrijheid krijgt om topscorer te worden.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 05 augustus 2010 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 augustus 2010 - 21:14 schreef SS3000 het volgende:
De Jong....

Alle verdedigingen in NL zullen alle dekking zetten op Luis en El Hammie, waardoor De Jong allevrijheid krijgt om topscorer te worden.
Ik denk dat de Jong het juist moeilijker gaat krijgen. Suarez speelt het liefst centraal, El Hamdaoui staat als spits centraal. Ajax heeft ook geen echte buitenspelers die aan de zijlijn blijven en het veld voorin breed houden. Jullie moeten het meer hebben van Van der Wiel en Emanuelson die in de gaten aan de flanken duiken...dan wordt te druk in het centrum en loopt De Jong in een trechter.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - donderdag 05 augustus 2010 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 augustus 2010 - 21:21 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ik denk dat de Jong het juist moeilijker gaat krijgen. Suarez speelt het liefst centraal, El Hamdaoui staat als spits centraal. Ajax heeft ook geen echte buitenspelers die aan de zijlijn blijven en het veld voorin breed houden. Jullie moeten het meer hebben van Van der Wiel en Emanuelson die in de gaten aan de flanken duiken...dan wordt te druk in het centrum en loopt De Jong in een trechter.
Suarez speelde vorig seizoen ook voornamelijk vanaf de flanken, met Pantelic in de spits. En toen rendeerde De Jong volgens mij prima. Dus ik kan me niet echt vinden in wat je daar allemaal verkondigt. En je hebt het er over dat we geen buitenspelers hebben die het veld breed houden, terwijl je vervolgens zegt dat we het moeten hebben van Urby die in de gaten aan de flanken duikt... FYI: Urby is een vleugelspeler (of eigenlijk is hij het niet, maar hij staat er wel).

Bovendien vraag ik me af of Suarez het beste rendeert als centrale aanvaller. Misschien staat hij daar zelf het liefst, omdat hij dan dichter bij de goal staat en in zijn beleving meer kans maakt om te scoren, maar ik ben van mening dat hij beter is wanneer hij aan de bal is. Suarez is geen kille spits, zoals een Huntelaar, die de bal puur en alleen het laatste zetje geeft. Maar hij is wel iemand met een individuele actie die met de bal aan de voet het strafschopgebied binnenloopt en de laatste maanden iedere bal op doel schiet. Misschien af en toe niet zo gepolijst, maar wel effectief! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 augustus 2010 door Harm de Graaf --
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 05 augustus 2010 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 augustus 2010 - 21:58 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Suarez speelde vorig seizoen ook voornamelijk vanaf de flanken, met Pantelic in de spits. En toen rendeerde De Jong volgens mij prima. Dus ik kan me niet echt vinden in wat je daar allemaal verkondigt. En je hebt het er over dat we geen buitenspelers hebben die het veld breed houden, terwijl je vervolgens zegt dat we het moeten hebben van Urby die in de gaten aan de flanken duikt... FYI: Urby is een vleugelspeler (of eigenlijk is hij het niet, maar hij staat er wel).
Suarez kwam idd meer van rechts, maar met El Hamdaoui moet hij meer de combinatie aangaan. Want hij is geen aanspeelpunt zoals Pantelic. Ik denk dus dat ze als koppel dichter bij elkaar komen te staan. Suarez heeft m.i. ook niks op de flanken te zoeken, omdat hij veruit de beste afmaker in de eredivisie is. Hij moet ballen ontvangen en niet geven. Hij moet dus wel centraal staan en El Hamdaoui kan niet anders. Hem heb ik nooit van de zijkanten zien komen. Daarom schat ik in dat De Jong minder ruimte gaat krijgen.

Emanuelson staat niet vast aan de buitenkant. Dus pas als Ajax in de aanval gaat en als Emanuelson de mogelijkheid krijgt zal hij pas naar de flanken gaan. Terwijl je bij een echte buitenspeler altijd het voordeel hebt dat een verdediger meer naar buiten staat en er in het centrum meer ruimte vrijkomt voor de spitsen en opkomende middenvelders.

Ik heb het hier wel over topwedstrijden (Ajax tegen PSV, Twente, etc. en Europese tegenstanders). Tegen mindere tegenstanders maakt het geen reet uit hoe druk het in de 16 is. Dan hebben de aanvallers genoeg kwaliteiten om er overheen te gaan.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - donderdag 05 augustus 2010 - 22:22   quote  deeplink  
Is iemand die de meeste goals maakt ook per definitie de beste afmaker? Suarez is in mijn ogen geen kille afmaker, maar wordt altijd pas gevaarlijk vanuit beweging. Suarez is ontzettend doelgericht en schiet vanuit de meest onmogelijke hoeken op doel. Maar wel ieder schot is binnen de palen. En het klopt inderdaad dat Suarez geen aangever is, maar er zijn meer smaken dan pure afmaker en aangever. Zoals ik hierboven al schreef vind ik Suarez het gevaarlijkst als hij vanaf de flanken naar binnen rommelt. En dat zal volgens mij niet veel anders zijn dan vorig jaar, toen hield Suarez ook niet de zijlijn.

Het is in mijn ogen sowieso een achterhaald concept dat vleugelspelers altijd maar stijf aan de zijlijn zouden moeten staan. Juist die switch tussen aanvallers maakt aanvallen onvoorspelbaar. Ik ben echter wel met je eens dat je als bovenliggende partij altijd het veld breed moet maken, maar dat kan in een wisselende bezetting.
morkanne
 morkanne - donderdag 05 augustus 2010 - 22:42   quote  deeplink  
als ze elkaar de bal maar gunnen..
Guyt
 Guyt - donderdag 05 augustus 2010 - 23:19   quote  deeplink  
Suarez moet nog maar zien hou El Hamdoui het gaat doen, ben nooit geen fan van hem geweest. Maar we zullen zien.
schapio
 schapio - vrijdag 06 augustus 2010 - 00:12   quote  deeplink  
suarez wordt denk ik wel topschutter, maar el hamdaoui zal ook genoeg scoren denk ik.
en luis geen aangever? dan maar kijken naar het aantal assists van vorig seizoen, dat kan hij ook. als ze elkaar de bal gunnen en zich verdragen dan zal het scoren ajax kleinste probleem zijn met de jong nog daarachter. eerst de verdediging maar weer stabiel krijgen,dit was tegen de grieken het zwakke punt. van der wiel verkopen en boula halen en nu maar hopen dat atouba fit wordt en ook zijn vorm weer vindt dan zijn we goed op weg naar de 3e ster-
Marco*AFCA
 Marco*AFCA - vrijdag 06 augustus 2010 - 00:54   quote  deeplink  
ik denk dat ze mekaar gaan helpen aan goals
weet niet wie van de 2 echt topscorer wordt
ik gok op Luis!
jef24
 jef24 - vrijdag 06 augustus 2010 - 03:40   quote  deeplink  
ik denk dat het zomaar mounir kan worden, suarez toch meer van de actie en mounir staat altijd op de juiste plaats. ik gun het hem ook. (denken jullie trouwens echt nog steeds allemaal dat suarez blijft??)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 augustus 2010 door jef24 --
dege
 dege - vrijdag 06 augustus 2010 - 09:47   quote  deeplink  
denk dat als je die 2 gewoon los laat lopen en kris kras door de aanval gaan dat iedere verdediging er gek van word, dit heeft de potentie om de gevaarlijkste aanval van NL te worden.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - vrijdag 06 augustus 2010 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 augustus 2010 - 03:40 schreef jef24 het volgende:
ik denk dat het zomaar mounir kan worden, suarez toch meer van de actie en mounir staat altijd op de juiste plaats. ik gun het hem ook. (denken jullie trouwens echt nog steeds allemaal dat suarez blijft??)
ja, zeker als we CL blijven spelen. want als ie dan verkocht word mag hij daar niet in de CL spelen.
remco k
 remco k - vrijdag 06 augustus 2010 - 12:00   quote  deeplink  
samen minimaal 50 goals, waarvan Hammie er meer maakt dan Suarez, overigens schat ik de Jong ook in voor 15/20 goals..
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - vrijdag 06 augustus 2010 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 augustus 2010 - 12:00 schreef remco k het volgende:
samen minimaal 50 goals, waarvan Hammie er meer maakt dan Suarez, overigens schat ik de Jong ook in voor 15/20 goals..
ja ik heb goede hoop voor het komend seizoen
410
 410 - vrijdag 06 augustus 2010 - 17:26   quote  deeplink  
Hammie gaat ze een poepie laten ruiken...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: El Hammie of Suarez.....

0.0078301