|
|
bird
|
|
|
jol moet niet zeiken gewoon voetballen en winnen WIJ ZIJN AJAX |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 augustus 2010 - 17:22 schreef PSVMocro het volgende:[..] Dat zal ook gebeuren. Het lijkt me niet dat PSV tegen een andere club gaat spelen als waar de loting op uit is gekomen. Whats your point? [..] De UEFA Ranking is een aardige graadmeter voor de onderlinge Europese krachtsverhoudingen... #27 Marseille #33 Dinamo Kiev #35 Ajax #38 Juventus inderdaad, geen reden dus om te moeten verliezen.... |
|
|
|
|
Wonderdokter
|
|
|
Die hele ranking geeft niet altijd een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid
#65 Manchester city #49 Fullham #30 tottenham
Die zijn dus gelijkwaardig of slechter dan Ajax? Papier zegt niet zoveel, het geeft je alleen rechten. |
|
|
|
|
Wonderdokter
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 augustus 2010 - 12:23 schreef thomASS het volgende:Dit gaat lastig worden.. Dynamo Kiev speelt elk seizoen in de Champions League.. Dus die zijn wel wat gewend. Het is wel beter dat de laatste wedstrijd uit is. Ik zal er zeker zijn! (behalve als Ajax al 4-0 verloren heeft in Oekraïne) Als je 2 plaatsen hebt voor de CL in zo'n competitie is het ook wel bijna moeilijk om je niet voor de voorronde van de CL te plaatsen, noem buiten shaktar en dinamo nog maar 2 clubs uit Oekraine. Daar moest ik toch even over nadenken eerlijk gezegt |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 augustus 2010 - 18:47 schreef Wonderdokter het volgende:Die hele ranking geeft niet altijd een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid #65 Manchester city #49 Fullham #30 tottenham Die zijn dus gelijkwaardig of slechter dan Ajax? Papier zegt niet zoveel, het geeft je alleen rechten. Het geeft aan wat je als club de laatste 5 jaar op Europees niveau hebt gedaan. Er zijn uitzonderingen waar in één keer een gigantische financiële injectie komt door een nieuwe eigenaar. Dat soort clubs hebben dan een 'ondergewaardeerde' selectie, maar over het algemeen is die lijst wel representatief. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Verkeerde topic vriend! ;) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
ik zet m erbij, vrouwentopic! |
|
|
|
|
balvers
|
|
|
ik zat toenet naar de selectie van kiev te kijken en daar zag ik dan een bekende goran popov die scoorde vorig seizoen nog tegen ons hopen dat hij dat nou niet meer doet |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 augustus 2010 - 14:05 schreef remco k het volgende:[..] Dat denk ik ook, toch is dit wel de moeilijkste tegenstander uit de lijst, maar goed wil ajax uberbaubt wat te zoeken hebben in de CL, dan moet het hier van kunnen winnen. De wedstrijd is nog ruim twee weken verder, en dus hebben wij nog wat meer FATSOENLIJKE tijd om ons voor te bereiden en de vorm van afgelopen seizoen terug te vinden. We spelen deze pot met Suarez en El Hamdaoui, dus in principe in onze sterkste samenstelling, het enige nadeel is wel , dat Suarez en el Hamdaoui slechts 1 wedstrijd hebben om op elkaar ingespeeld te raken. Klopt, Remco. En dan nog wat anders, iets dat ik niet begrijp. Hoe kan het zijn dat Dinamo Kiev niet geplaatst is, een ploeg die jaar in, jaar uit Champions League speelt, (bijna) elk jaar als eerste of tweede in zijn competitie eindigt. Ik vind het te bizar voor woorden! Laten we er maar het beste van hopen. |
|
|
|
|
MUFC
|
|
|
Ja inderdaad. Er is dit keer wel LOSSE VERKOOP !! vanaf 20 eu ong. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Mijn broer had onlangs nog naar Aa Gent tegen Kiev gekeken en hij was erg onder de indruk van de Oekrainers. Hij is dan wel een Psv-supporter, dus minder verstand van voetbal dan een Ajacied...xD....grapje PSVMocro, maar hij gaf me een beeld van het Kiev van jaren geleden. In het verleden kwam deze club altijd met messcherpe counters en dat is iets wat Ajax niet ligt.
Ajax moet dus aangepast aan deze twee wedstrijden beginnen en compact spelen. Met een Enoh kort voor zijn verdediging, een versterkt middenveld en snelle mensen voorin moet het lukken. Sulejmani zou in deze 2 potten zeker niet misstaan hebben, maar met Suarez en El Hamdaoui hou je de verdediging van hun wel wakker. Gaat Ajax zijn eigen spel spelen worden we geslacht, want zij hebben niets liever dan een ploeg wat aanvalt. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
En toch, als we snel scoren is er meer ruimte. Moet lukken met 2 van zulke spitsen. Je weet in ieder geval dat je vol aan de bak moet. Als de verdediging nu wel scherp is dan komt het wel goed. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ajax was volgens dinamo de beste tegenstander die ze konden loten...hahaah,nou dat wordt dus een makkie voor ons!!!!de onderschatting zal ze duur te staan komen! uit een gelijkspelletje met 1 goal van suarez. En thuis met vol stadion worden ze weggespeeld!
jaja mede ajacieden,maak je alvast maar klaar voor de groepsfase!!!!! Wordt een mooi jaar!
fijne dag |
|
|
|
|
dege
|
|
|
worden 2 hele lastige wedstrijden, zou inderdaad kiezen voor een versterkt middenveld met Enoh, De Zeeuw en Lindgren, De Jong ervoor. Laat Suarez en El Hammie maar rommelen daar voorin. Hoop wel dat de verdediging meer allert is in die wedstrijden als tegen Paok, want anders kun je je boeltje heel gauw inpakken. |
|
|
|
|
Dramawedstrijd
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 augustus 2010 - 17:22 schreef PSVMocro het volgende:[..] Dat zal ook gebeuren. Het lijkt me niet dat PSV tegen een andere club gaat spelen als waar de loting op uit is gekomen. Whats your point? [..] De UEFA Ranking is een aardige graadmeter voor de onderlinge Europese krachtsverhoudingen... #27 Marseille #33 Dinamo Kiev #35 Ajax #38 Juventus Lijkt me heel duidelijk wat mijn punt hierin is. Of ben je echt zo dom als het lijkt? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 augustus 2010 - 00:01 schreef alibabba het volgende:Mijn broer had onlangs nog naar Aa Gent tegen Kiev gekeken en hij was erg onder de indruk van de Oekrainers. Hij is dan wel een Psv-supporter, dus minder verstand van voetbal dan een Ajacied...xD....grapje PSVMocro, maar hij gaf me een beeld van het Kiev van jaren geleden. In het verleden kwam deze club altijd met messcherpe counters en dat is iets wat Ajax niet ligt. Ajax moet dus aangepast aan deze twee wedstrijden beginnen en compact spelen. Met een Enoh kort voor zijn verdediging, een versterkt middenveld en snelle mensen voorin moet het lukken. Sulejmani zou in deze 2 potten zeker niet misstaan hebben, maar met Suarez en El Hamdaoui hou je de verdediging van hun wel wakker. Gaat Ajax zijn eigen spel spelen worden we geslacht, want zij hebben niets liever dan een ploeg wat aanvalt. Typisch een wedstrijd waar Enoh heel erg bruikbaar is inderdaad, maar wel oppassen voor kaarten. het is dus ook heel belangrijk dat Wiel en De Zeeuw snel in vorm raken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 augustus 2010 - 11:15 schreef dege het volgende:worden 2 hele lastige wedstrijden, zou inderdaad kiezen voor een versterkt middenveld met Enoh, De Zeeuw en Lindgren, De Jong ervoor. Laat Suarez en El Hammie maar rommelen daar voorin. Hoop wel dat de verdediging meer allert is in die wedstrijden als tegen Paok, want anders kun je je boeltje heel gauw inpakken. is misschien inderdaad de beste optie, toch past Jol niet heel snel zijn opstelling aan, en Urby zal toch wel weer opgesteld worden |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 augustus 2010 - 12:25 schreef remco k het volgende:[..] Typisch een wedstrijd waar Enoh heel erg bruikbaar is inderdaad, maar wel oppassen voor kaarten. het is dus ook heel belangrijk dat Wiel en De Zeeuw snel in vorm raken ik denk juist dat Enoh Dé Schakel is.. positief als negatief. P: veel onderscheppingen verlicht verdedigend werk vaak. N: Bij Dinamo hebben ze veel tikjes zoals;tegenstanders uitlokken om kaarten, aangezien Enoh niet de zachtste en liefste is heb je een grote kans dat hij Rood pakt. |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
mijn opstelling zou ook anders zijn, gaat wel ten koste van Siem die ik niet echt top vind spelen.
Stekelenburg Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita Enoh, De Zeeuw, Lindgren Suarez, El-H, Emanuelson |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 22:45 schreef Mikejz93 het volgende:[..] ik denk juist dat Enoh Dé Schakel is.. positief als negatief. P: veel onderscheppingen verlicht verdedigend werk vaak. N: Bij Dinamo hebben ze veel tikjes zoals;tegenstanders uitlokken om kaarten, aangezien Enoh niet de zachtste en liefste is heb je een grote kans dat hij Rood pakt. ik denk dat het onzin is dat hij rood pakt, hij laat zich ook niet intimideren of provoceren, hij is gewoon keihard, sinds hij bij AJAX speelt heeft hij slechts 3 keer een rode kaart gepakt en dat was allemaal in zijn eerste seizoen, ik vind het dus wat ver gaan dat je nu al denkt dat hij rood gaat pakken |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Het is een geode tegenstander.. Maar niet onmogelijk om van te winnen natuurlijk! Ik denk dat Ajax zeker de beste papieren heeft, maar het moet gaan voetballen! En verdedigend beter gaan spelen! Maar komop Als je El hamdouui vandaag zag en dan bedenkt dat je OOK nog Suarez hebt..Damnn!!:P Prachtig!!!
Spelen we eerst uit of thuis? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Uit de 17e en thuis de 24e... Bespaar je het terug lezen ;)
Heb er toch een goed gevoel over. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote: Ja thx.. Had ik idd niet veel zin in;)Vandaar..:P hahaa Okee.,, Uit gewoon dus eigenlijk iig een Doelpunt maken!! 1-0 of 2-0 of 2-1 winst zou mooi zijn.. En dan thuis moet je het afmaken.. Dan zou Dynamo echt MOETEN en komt er vanzelf de ruimte en ik denk dat ajax dat met El hammie en suarez wel af kan maken.. Ikm heb er ook een goed gevoel in!!:) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
ik heb er ook een heel goed gevoel over, maar dat heb ik over heel het komend seizoen, en dat is erg lang geleden, dat ik er een echt goed gevoel over had, dus kom maar op, en laat het maar zien jongens |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 00:04 schreef remco k het volgende:ik heb er ook een heel goed gevoel over, maar dat heb ik over heel het komend seizoen, en dat is erg lang geleden, dat ik er een echt goed gevoel over had, dus kom maar op, en laat het maar zien jongens JUIST!:D |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 22:50 schreef remco k het volgende:[..] ik denk dat het onzin is dat hij rood pakt, hij laat zich ook niet intimideren of provoceren, hij is gewoon keihard, sinds hij bij AJAX speelt heeft hij slechts 3 keer een rode kaart gepakt en dat was allemaal in zijn eerste seizoen, ik vind het dus wat ver gaan dat je nu al denkt dat hij rood gaat pakken ` ik zeg niet dat hij rood pakt, de kans is groot. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Met El Ham en El Pistolero.... Yesssss |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Mogen ze de entree wel verlagen 410. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: leg dan ook ff uit waarom als je wilt. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ik heb er wel vertrouwen in voor dinsdag! Hopelijk is de verdediging wakker geworden. Ik kijk er al naar uit om Suarez samen met el hamdaoui te zien spelen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
het zal heel moeilijk worden. maar ik blijf hoop houden. maar onze verdediging zal beter moeten presteren dan dat ze tot nu toe doen. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 00:41 schreef thomASS het volgende:Ik heb er wel vertrouwen in voor dinsdag! Hopelijk is de verdediging wakker geworden. Ik kijk er al naar uit om Suarez samen met el hamdaoui te zien spelen. ik denk dat jol de verdediging heeft wakker geschud jol zij volgens mij al in zo'n intervieuw waar het aan ligt dat ze zo slech verdedigen. dus dat komt wel goed denk ik :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 augustus 2010 door ajaxamsterdam4ever -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik denk met enoh erbij ajax beter verdedigt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat denk ik ook, en AJAX krijgt altijd in iedere wedstrijd meerdere kansen, zeker nu Suarez er ook weer bij is. Laat Suarez Sulejmani en EL Hammie maar lekker rammelen voorin dan komt het helemaal goed, enkel zal hij Urby wel weer opstellen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 15:01 schreef remco k het volgende:Dat denk ik ook, en AJAX krijgt altijd in iedere wedstrijd meerdere kansen, zeker nu Suarez er ook weer bij is. Laat Suarez Sulejmani en EL Hammie maar lekker rammelen voorin dan komt het helemaal goed, enkel zal hij Urby wel weer opstellen Het zal mij niet verbazen als Martin Jol voor deze wedstrijd toch voor wat extra ervaring achterin gaat kiezen: Ooijer! Ik ben geen fan van hem, maar ik zou Jol's keuze wel begrijpen na de wat naieve tegendoelpunten afgelopen zaterdag en vorige week zondag. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik denk dat enoh belangrijker is dan dat wij zien......doelpunten tegen nu is al aardig bewijs ervan.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 15:11 schreef joduh het volgende:ik denk dat enoh belangrijker is dan dat wij zien......doelpunten tegen nu is al aardig bewijs ervan.... Hier heb je ook gelijk in. In een ander topic schreef ik ook, dat Ajax ZONDER Suarez en Enoh een ander Ajax is dan MET Suarez en Enoh. Maar toch zal het mij niet verbazen als Jol in deze specifieke wedstrijd voor Ooijer gaat kiezen. Wij moeten, koste wat kost de poulefase van de Champions League halen!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
yep,we zien het hetzelfde hierin,maar ik hoop GEEN Ooijer..... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee, dat schreef ik al dat ik zeker geen fan van Ooijer ben (Suarez is volgens mij ook niet zo'n fan van Ooijer ;-))) Maar het zal me toch niet echt verbazen als Jol wèl voor hem kiest. Eén wedstrijd, a.s. dinsdag... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
In het verleden heeft Ajax nog nooit tegen een Oekrainse tegenstander gespeeld. Wel heeft Ajax gespeeld tegen Spartak Moskou, een Russische club in de Russische competitie, waarvan Dinamo Kiev t/m 1991 ook deel van uitmaakte.
Tegen Spartak Moskou liep het in maart 1998 fout af, in een tweeluik voor de Uefa-cup in de kwartfinale. In Amsterdam ging het op 3 maart niet goed, toen Ajax met 1-3 klop kreeg. Het enige doelpunt van Ajax kwam op naam van Shota Arveladze. In Moskou had Ajax twee weken daarna de zware taak om de achterstand weg te spelen, maar een 1-0 nederlaag zorgde ervoor dat we uitgeschakeld werden.
Dinamo Kiev heeft wel een verleden tegen andere Nederlandse clubs. 5x moest Kiev aantreden voor een dubbele wedstrijd tegen een Hollandse tegenstander en 4x kwam het als winnaar uit de bus. Alleen tegen Psv ging het 1x mis. De overige keren was Psv 2x de dupe, Fc Utrecht 1x en Feyenoord 1x.
In thuiswedstrijden tegen clubs uit Nederland is Kiev sterk. Utrecht, Feyenoord en Psv verloren er 1x, maar Psv wist er 1x gelijk te spelen en 1x te winnen. Doelsaldo Dinamo - Nederlandse clubs 10-3. Buiten Kiev wist Dinamo maar 1x te winnen tegen de Hollanders en dat was in Eindhoven. In Rotterdam speelde het gelijk, verloor het 2x bij de lampekappen en verloor het 1x in Utrecht. Doelsaldo Hollanders - Kiev 7-6.
Het zal enorm lastig worden tegen deze ploeg en het zal afhangen van details. Die details kunnen in het voordeel beslist worden door o.a. Suarez en El Hamdaoui, maar bij Kiev staan ook sluipmoordenaars. Toch ga ik ervan uit dat we over twee wedstrijden de meerdere zijn en dat we ons kwalificeren voor het hoofdtoernooi.
Niet dan? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
knap stukkie weer alibabba.en ik heb er nog niet zo,n goed gevoel over,maar denk dat wij toch weer aan kortste eindje trekken met 2 kanjers voorin...... |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
JA Joduh, ik vrees ook het ergste.We zouden een keer echt geluk moeten hebben dit seizoen, met geluk kun je net dat beetje meer doen waardoor je wel lanskampioen wordt en ook in de poulefase van de CHampions leugue komt.
Ben bang dat het wel weer met goed voetbal en vanwege domme eigen fouten eruit vliegen wordt. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
heb hetzelfde frank......duimen maar,billenknijpen haha |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: ik zou niet de 24e kijeken maar de 25e; 25/08/10 - 20:45 Ajax - Dinamo Kiev (www.AJAXCLUB.NL) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 17:42 schreef alibabba het volgende:In het verleden heeft Ajax nog nooit tegen een Oekrainse tegenstander gespeeld. Wel heeft Ajax gespeeld tegen Spartak Moskou, een Russische club in de Russische competitie, waarvan Dinamo Kiev t/m 1991 ook deel van uitmaakte. Tegen Spartak Moskou liep het in maart 1998 fout af, in een tweeluik voor de Uefa-cup in de kwartfinale. In Amsterdam ging het op 3 maart niet goed, toen Ajax met 1-3 klop kreeg. Het enige doelpunt van Ajax kwam op naam van Shota Arveladze. In Moskou had Ajax twee weken daarna de zware taak om de achterstand weg te spelen, maar een 1-0 nederlaag zorgde ervoor dat we uitgeschakeld werden. Dinamo Kiev heeft wel een verleden tegen andere Nederlandse clubs. 5x moest Kiev aantreden voor een dubbele wedstrijd tegen een Hollandse tegenstander en 4x kwam het als winnaar uit de bus. Alleen tegen Psv ging het 1x mis. De overige keren was Psv 2x de dupe, Fc Utrecht 1x en Feyenoord 1x. In thuiswedstrijden tegen clubs uit Nederland is Kiev sterk. Utrecht, Feyenoord en Psv verloren er 1x, maar Psv wist er 1x gelijk te spelen en 1x te winnen. Doelsaldo Dinamo - Nederlandse clubs 10-3. Buiten Kiev wist Dinamo maar 1x te winnen tegen de Hollanders en dat was in Eindhoven. In Rotterdam speelde het gelijk, verloor het 2x bij de lampekappen en verloor het 1x in Utrecht. Doelsaldo Hollanders - Kiev 7-6. Het zal enorm lastig worden tegen deze ploeg en het zal afhangen van details. Die details kunnen in het voordeel beslist worden door o.a. Suarez en El Hamdaoui, maar bij Kiev staan ook sluipmoordenaars. Toch ga ik ervan uit dat we over twee wedstrijden de meerdere zijn en dat we ons kwalificeren voor het hoofdtoernooi. Niet dan? Ik denk ook dat we over twee wedstrijden de betere zullen zijn. Het zou mij trouwens niet verbazen als Jol begint met Sulejmani in de basis samen met El Hamdaoui, de Jong en Suarez, middenveld met Enoh en de Zeeuw en achter met Anita, Vertongen, Alderweireld en v/d Wiel en dat Ooijer in de tweede helft in het veld komt voor Anita. En uiteraard Steek in het doel. Ik heb er alle vertrouwen in!!! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 20:43 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] ik zou niet de 24e kijeken maar de 25e; 25/08/10 - 20:45 Ajax - Dinamo Kiev (www.AJAXCLUB.NL) Goed dat je het zegt...zat een beetje fout ;) |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 00:04 schreef remco k het volgende:ik heb er ook een heel goed gevoel over, maar dat heb ik over heel het komend seizoen, en dat is erg lang geleden, dat ik er een echt goed gevoel over had, dus kom maar op, en laat het maar zien jongens Ik begrijp dat gevoel ook....je kunt je vinger er niet opleggen,maar het is er......... |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 15:06 schreef Pietje het volgende:[..] Het zal mij niet verbazen als Martin Jol voor deze wedstrijd toch voor wat extra ervaring achterin gaat kiezen: Ooijer! Ik ben geen fan van hem, maar ik zou Jol's keuze wel begrijpen na de wat naieve tegendoelpunten afgelopen zaterdag en vorige week zondag. jup...geloof het maar......niet in de basis,maar zeker tweede helft na 20 minuten.......100 procent zeker!!!! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Suarez en El Hammie (2 echte vrinden van wat ik begreep...) gaan lekker los op die verdediging. 2 van zulke spitsen zijn niet te verdedigen en je zag hoe El Hammie heerlijk kan voorzetten. Wat een aanwinst... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
http://ajax1.nl/content/unibet-meeste-kans-op-1-1-kiev
Unibet: Meeste kans op 1-1 in Kiev
Volgens online wedkantoor Unibet is 1-1 de meest waarschijnlijke uitslag voor de wedstrijd tegen Dinamo Kiev. Als we naar bovenstaande noteringen kijken betaald 1-1 het laagst uit: 6,75 euro voor iedere ingezette euro. Wij tekenen er voor!
Ik hoop dat het zo eindigt.. Dan winnen in eigen stadion en we zitten in de Champions League! |
|
|
|