|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Rommedael en Sulejmani laten we gewoon vertrekken, HOE NU VERDER ?????? |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
de ridder op de plek van rommendahl. vergeet niet dat het eigenlijk gwn een wissel en reserve speler zijn die vertrokken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wie zijn nu onze buitenspelers... Sarpong en Emanuelson zijn zij goed genoeg ? Wie hebben we nog meer ? Gaan we vanaf nu voortaan met twee spitsen voetballen ? Waar blijven onze nieuwe aanwinsten op links en rechts? Het is voor mij onbegrijpelijk!!! Wie gaan onze spitsen vanaf de zijkanten bevoorraden, stel dat Suarez geblesseerd raakt.... |
|
|
|
|
Marco*AFCA
|
|
|
beetje ajacied weet dat ajax qua financielemiddelen niet veel kan we moeten het van transfervrije spelers hebben en die zijn er weinig we moeten het op dit moment van de jeugd hebben, en ja mounir is gekocht maar ajax betaald in termijnen aan az, ik zelf heb geen idee wie morgen in de spits gaan spelen iniedergeval Mounir en urby, wie rechtsbuiten wordt zien we van zelf wel |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
de komende 2 wedstrijden kunnen we prima met ema/eriksen en sarpong aan de buitenkant spelen. en die nieuwe spelers komen echt wel hoor. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
marcoAFCA er is echt wel geld voor nieuwe spelers. zeker nu er ruimte is vrij gemaakt in het salarishuis |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
We hebben voor Pantelic El Hamdaoui binnen gehaald fantastisch helemaal blij want dat is wat mij betreft een super spits maar wat is er voor Kennedy; Sulejmanie en Rommedael gekomen ? Vooral Sulejmanie en Rommedael hebbem regelmatig gespeeld en hebben zowel Suarez als ook Pantelic goed voorzien van doelpunten. Waar blijven onze nieuwe buitenspelers, ik hoop dat ze snel komen !!!! |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
ja maar het waren zelde basis spelers. daarom denk ik dat ajax niet overhaast doet. las trouwens net dat ze weer met leo aan het onderhandellen zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 augustus 2010 door ajaxamsterdam4ever -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
wat mij betreft moeten er nieuwe aankopen gedaan worden willen we verder komen in Europa. We zijn nog niet geplaatst voor de C.L. gelukkig kunnen we nu wel verder voor de E.L. maar wij zijn Ajax en dus willen we C.L. gaan voetballen,ook willen we die 3e ster. Als we nu wat centjes uitgeven betaald dit zich terug, of gaan we nu afwachten tot we weer uitgeschakeld worden ?!?%$#:? We moeten nu spijkers met koppen slaan denk ik! Dynamo Kiev komt eraan VAN DER BOOG!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Rommedael heeft toch heel wat wedstrijden of invalbeurten achter de rug volgens mij in het vorig seizoen. Hoop echt dat leo komt! Ben het met Jol eens dat we met de Ridder niet echt beter worden. Leo is een technisch vaardige speler maar is niet zo snel als Rommedael, ook is Leo meer zelfzuchtig. |
|
|
|
|
Wonderdokter
|
|
|
Ze zullen toch echt iets moeten verzinnen om de selectie een stukje breder te maken, met zo'n magere wisselspelers kun je je geen schorsingen permiteren. En daar kun je helaas heel moeilijk tegenop. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Daar ben ik ook zo bang voor W.dokter! Als we echt verder willen in Europa, en dat zijn we eigenlijk aan onze stand verplicht moeten we iets ondernemen. Willen we in Europa mee blijven doen dan moeten we niet met een Urby als een veredelde linksbuiten aan blijven komen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Geloof mij nou maar dat AJAX in de komende twee weken 2 nieuwe spelers gaat presenteren, dit zullen zoals bekend geen grote aankopen worden. 1 bekende naam, en er wordt weer iets uit de hoge hoed getoverd, zoals ook Pantelic vorig seizoen.
vergeet niet dat Sulejmani 1,9 miljoen euro per jaar verdient bij AJAX, en die is VOLLEDIG van de loonlijst dit seizoen, daar kun je wel wat extra's mee doen, en die vrijheid is Jol nu ook gegeven om dit te besteden... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
de grootste aderlating van vertrokken spelers zijn pantelic en rommedahl. Voor pantelic is al een vervanger, maar wie vervangt Rommedahl? Mido word al lang in het geruchtencircuit genoemd, of hij komt? als voetballer welkom, als persoon twijfelgeval. Verder ben ik persoonlijk niet zo overtuigd over het terughalen van leonardo, weet niet of hij de man is die we nodig hebben. We zullen het gaan zien in de komende 2 weken. |
|
|
|
|
Sebco
|
|
|
eigenlijk echt kut dat we elia vorig seizoen niet kochten voor die halve miljoen meer :/ dan hadden we er wel stevig voor gestaan in de aanval: elia - el ham - suarez...
Maarja, ook ik hoop dat er nog iets leuks voor ons uit de grote hoed word getoverd want er is zeker nog een vleugelspits nodig :) |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 00:35 schreef remco k het volgende:Geloof mij nou maar dat AJAX in de komende twee weken 2 nieuwe spelers gaat presenteren, dit zullen zoals bekend geen grote aankopen worden. 1 bekende naam, en er wordt weer iets uit de hoge hoed getoverd, zoals ook Pantelic vorig seizoen. vergeet niet dat Sulejmani 1,9 miljoen euro per jaar verdient bij AJAX, en die is VOLLEDIG van de loonlijst dit seizoen, daar kun je wel wat extra's mee doen, en die vrijheid is Jol nu ook gegeven om dit te besteden... 2lijkt me overdreven 1 zou kimunnen dat zou Leo wel eens kunnen worden |
|
|
|
|
Sebco
|
|
|
Het zou toch onnozel zijn als we 2 keer dezelfde speler gaan kopen die we zelf gratis hebben laten weglopen.. Dan schaam ik mij echt serieus
Alstublieft alstublieft iets anders en ook geen bankzitter maar iets bruikbaars voor de startende 11.. Ik hoop op iets ala pantelic vorig seizoen maar dan voor op de vleugel.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik zeg dat we niks hoeven te doen.....hebben een lekker team bij mekaar... |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
hopelijk komt leo niet terug,dan nog liever geen aankoop als hem. spelen we met 2 spitsen mounir en luis met siem erachter, misschien kunnen eriksen en lodeiro meer speelminuten krijgen en zich verder ontwikkelen. zou wel mido terug willen zien als back up voor onze 2 spitsen, dan zijn we oed genoeg voor die 3e ster en misschien heeft jol nog n verrassing.... Pantelic??? heeft nog geen club dus wie weet. ik heb alle vertrouwen in martin jol, die man weet wat hij doet en liever watlanger wachten voor iets goeds dan snel geld uitgeven voor twijfelgevallen wat al vaker gebeurd is. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: Ach ja joh. Wat kan het ons schelen dat we in Europa uitgelachen worden als we met Sarpong en Zeegelaar aankomen. Kom op zeg!! We hebben wel even iets beters nodig voorin. Op deze manier kunnen we beter in de EL gaan spelen en deze komende wedstrijden laten schieten. Je hebt in de CL ervaring nodig en spelers die dat niveau ook aankunnen. Dna moet je niet met Sarpong aankomen en daar tevreden mee zijn! Dan liever Leonardo die tenminste gevaar sticht. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Maar wie lachte ons uit toen we met het team van 94 in de CL begonnen. Bergkamp en Jonk waren weg. AC MILAN was al blij dat ze ons in de poule hadden...het lachen is ze toen snel vergaan. Soms valt een team in 1x samen en krijg je de magie die nodig is... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Sulejmani komt hoop ik sterker terug dus dat is opzich wel goed dat ie weg is. Rommedahl is echt zonde heeft een sterk seizoen gedraaid. Maar vind de linksback positie nog steeds slecht ingevuld emanuelson/el hamdaoui/suarez is opzich al een aardige aanval al heb ik liever mido of leo vanaf de linkerkant. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Waarschijnlijk (op dit moment (financieel) onhaalbaar) maar ik zeg haal BEERENS. Die heb ik gister zien voetballen tegen PSV en hij speelde erg goed op de rechterkant!
Ik denk dat de Ridder ook niet de persoon is die wij nodig hebben. Dan is Leo een betere optie. Waar ik bang voor ben is dat Suarez alsnog weggekocht wordt dan krijg je als Ajax zijnde een flinke transfersom en kun je de markt op.. En dan heb je net een hoop moeite gedaan om Leo weg te halen bij NAC..
Verder denk ik dat Ajax (de basis elf!) sterker is dan vorig seizoen zolang Suarez als rechtsbuiten blijft spelen.. Vooralsnog is iedereen er nog! Valt Suarez weg dan wordt Ajax zeker verzwakt.. Pantelic speelde een goed seizoen maar El Hamdaoui is beter als je het mij vraagt! Rommedahl, goed seizoen gespeeld maar in mijn ogen nooit echt overtuigend maar soms wel beslissend! Sulejmani, wat mij betreft terecht verhuurd en hopen dat ie sterker terug komt.. En aan Kennedy ga ik geen woorden vuil maken, leuke voetballer maar bij Ajax wilde het niet lukken..
Is er al interesse voor Sno en Wielaert? Het is mij veel te stil om die twee.. Zou mooi zijn als die ophoepelen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door BRW -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Die hebben het boek van Winston Bogarde gelezen... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De Ridder lijkt mij een hele goeie en goedkope optie, maar als het waar is dat Jol het niet ziet zitten in hem, werkt het niet. Hij kan bij Ajax boven zichzelf uitstijgen als de trainer het volste vertrouwen in hem heeft.
Ik verwacht dat Ajax nog wel met een speler komt, maar het duurt allemaal zo lang en dat begrijp ik niet. Waarom kan het bij andere clubs wel dat ze snel spelers toevoegen? Twente met Bajrami en Chadli, VVV met Josué en Toth, Heracles met Plet. Ik noem deze spelers, omdat ik ze heb zien spelen en ze op mij een goeie indruk nalieten. Deze clubs hebben een doelgerichte scouting en Ajax weet niets anders dan oud-Ajax-spelers te benaderen. Ik hoop eens dat Ajax met verrassende spelers komt, die ook daadwerkelijk iets toevoegen en niet te duur zijn. Doelgericht en met visie scouten noemt men dat, maar bij Ajax is dat aspect blijkbaar het moeilijkste wat er is. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 10:28 schreef BRW het volgende:Waarschijnlijk (op dit moment (financieel) onhaalbaar) maar ik zeg haal BEERENS. Die heb ik gister zien voetballen tegen PSV en hij speelde erg goed op de rechterkant! Ik denk dat de Ridder ook niet de persoon is die wij nodig hebben. Dan is Leo een betere optie. Waar ik bang voor ben is dat Suarez alsnog weggekocht wordt dan krijg je als Ajax zijnde een flinke transfersom en kun je de markt op.. En dan heb je net een hoop moeite gedaan om Leo weg te halen bij NAC.. Verder denk ik dat Ajax (de basis elf!) sterker is dan vorig seizoen zolang Suarez als rechtsbuiten blijft spelen.. Vooralsnog is iedereen er nog! Valt Suarez weg dan wordt Ajax zeker verzwakt.. Pantelic speelde een goed seizoen maar El Hamdaoui is beter als je het mij vraagt! Rommedahl, goed seizoen gespeeld maar in mijn ogen nooit echt overtuigend maar soms wel beslissend! Sulejmani, wat mij betreft terecht verhuurd en hopen dat ie sterker terug komt.. En aan Kennedy ga ik geen woorden vuil maken, leuke voetballer maar bij Ajax wilde het niet lukken.. Is er al interesse voor Sno en Wielaert? Het is mij veel te stil om die twee.. Zou mooi zijn als die ophoepelen! Beerens is geen wisselspeler. Mensen moeten niet vergeten dat het om een speler gaat die een backup is. Natuurlijk moet je daarvoor ook spelers hebben die het niveau hebben maar je moet er ook aan denken dat je dan spelers haalt die die rol ook wel willen invullen. En je gaat geen miljoenen uitgeven voor een wisselspeler. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 11:19 schreef alibabba het volgende:De Ridder lijkt mij een hele goeie en goedkope optie, maar als het waar is dat Jol het niet ziet zitten in hem, werkt het niet. Hij kan bij Ajax boven zichzelf uitstijgen als de trainer het volste vertrouwen in hem heeft. Ik verwacht dat Ajax nog wel met een speler komt, maar het duurt allemaal zo lang en dat begrijp ik niet. Waarom kan het bij andere clubs wel dat ze snel spelers toevoegen? Twente met Bajrami en Chadli, VVV met Josué en Toth, Heracles met Plet. Ik noem deze spelers, omdat ik ze heb zien spelen en ze op mij een goeie indruk nalieten. Deze clubs hebben een doelgerichte scouting en Ajax weet niets anders dan oud-Ajax-spelers te benaderen. Ik hoop eens dat Ajax met verrassende spelers komt, die ook daadwerkelijk iets toevoegen en niet te duur zijn. Doelgericht en met visie scouten noemt men dat, maar bij Ajax is dat aspect blijkbaar het moeilijkste wat er is. De Ridder heeft het nergens kunnen laten zien. Die heeft zn kansen wel gehad bij clubs en is gewoon geflopt. En dan wil je daarmee aankomen in de Cl? Kom op zeg. |
|
|
|
|
MadMark
|
|
|
Laat Ajax Odonkor halen,... dat zou pas versterking zijn!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 11:21 schreef Ajax_fan het volgende:[..] De Ridder heeft het nergens kunnen laten zien. Die heeft zn kansen wel gehad bij clubs en is gewoon geflopt. En dan wil je daarmee aankomen in de Cl? Kom op zeg. Dat hij "geflopt" is bij andere clubs zegt mij niet zoveel. Vanaf 2005 speelde hij 2 seizoenen bij Celta de Vigo, wat in zijn eerste seizoen daar op een 6e plaats eindigde en waar hij toch 17 wedstrijden meedeed. Na zijn tijd in Spanje ging hij naar Birmingham City en spelen bij een degradant, want Birmingham degradeerde, is verdomde lastig en zeker in een eerste seizoen. Bij Wigan speelde hij het 1e seizoen de helft van de competitiewedstrijden mee en raakte op een zijspoor na de komst van een andere trainer. De Ridder is een speler die zich ergens thuis moet voelen, en dat is bij AJAX, en het volste vertrouwen moet genieten van een trainer. Alleen dan haalt de Ridder het optimale rendement en dat rendement is meer dan voldoende om te slagen bij Ajax.
Bij Jong Oranje heeft hij het gewoon uitstekend gedaan, waarmee hij 2x Europees kampioen werd en een belangrijk aandeel had met belangrijke doelpunten en assists. Hem halen is een goedkope en wellicht een rendabele oplossing, maar alleen als Jol het volledige vertrouwen heeft in de Ridder.
Leroy George is ook zo'n speler. In zijn tijd bij Utrecht onder v.Hanegem speelde hij uitstekend, omdat hij het volledige vertrouwen genoot van de Kromme. Ook na een mindere wedstrijd liet v.Hanegem hem staan en positief omgaan met zo'n speler doet wonderen. Gisteren met Nec tegen Vvv zag je de oude George weer terug, nadat ie op een zijspoor was geraakt onder de Chatinier. Sommige voetballers hebben veel vertrouwen nodig en de Ridder is ook zo iemand.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat denk ik inderdaad ook, maar heeft Jol wel zoveel vertrouwen in deze jongen? en hij zal niet voor de basis gehaald worden, dus denk ik niet dat er heel veel vertrouwen gekweekt kan worden. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 12:58 schreef remco k het volgende:Dat denk ik inderdaad ook, maar heeft Jol wel zoveel vertrouwen in deze jongen? en hij zal niet voor de basis gehaald worden, dus denk ik niet dat er heel veel vertrouwen gekweekt kan worden. Als Jol het niet volledig ziet zitten in de Ridder moet je hem niet halen, want alleen bij optimaal vertrouwen in die jongen red hij het en dat is voldoende voor een basisplek bij AJAX. Ik weet wat hij kan, want hij heeft mij met Jong Oranje 100% overtuigd. Danny Blind en Jol zijn een koppel en het is notabene Blind die het niet zag zitten in de Ridder destijds, dus daarom verwacht ik zijn komst niet.
Een belangrijk punt in het optimaal laten renderen van spelers is ook het publiek. Bij Ajax word een speler bij minder presteren al snel uitgefloten en dat gaat een speler niet in de kouwe kleren zitten. Kennedy Bakircioglu is daar een goed voorbeeld van, want hij verpieterde na zijn goeie tijd bij Twente meer en meer bij Ajax. Het kan een reden zijn waarom voetballers minder snel naar Amsterdam komen, want in het verleden zijn meer spelers van Ajax daar de dupe van geworden en spelers onder mekaar praten daarover. Het thuisvoelen van spelers en alles wat daar omheen hangt, draagt bij aan een verbetering van het imagoprobleem wat ik al eerder aan de kaak heb gesteld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Ik denk dat het wel belangrijk is om snel goede spelers of wissel binnen te halen. je wordt geen kampioen met 11 spelers, maar de kracht van het team zit meer in de spelers 12 t/m 16 die regelmatig moeten meedoen. Zij bepalen de kracht van je selectie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 2 wisselspelers die weggaan, en AJAX heeft al aangegeven dat er nog wat bij gaat komen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 09:20 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ach ja joh. Wat kan het ons schelen dat we in Europa uitgelachen worden als we met Sarpong en Zeegelaar aankomen. Kom op zeg!! We hebben wel even iets beters nodig voorin. Op deze manier kunnen we beter in de EL gaan spelen en deze komende wedstrijden laten schieten. Je hebt in de CL ervaring nodig en spelers die dat niveau ook aankunnen. Dna moet je niet met Sarpong aankomen en daar tevreden mee zijn! Dan liever Leonardo die tenminste gevaar sticht. je doet net alsof dat basisspelers zijn, iedereen vond Kluiver in 1993 ook nog een lachertje en een jaar later was dat nog niet heel veel anders, AJAX heeft altijd jonge spelers voor de LEEUWEN gegooid als dat nodig was, sarpong en Zeegelaar op de bank is helemaal niet zo verkeerd. Zeegelaar had vandaag 2 prima acties en voorzetten. |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Ik ben een week in Engeland geweest, daar spreekt men al over een transfer afronding van Mido naar Ajax, hoewel ze vaak veel larie lullen in Engeland denk ik dat hij wel komt. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] je doet net alsof dat basisspelers zijn, iedereen vond Kluiver in 1993 ook nog een lachertje en een jaar later was dat nog niet heel veel anders, AJAX heeft altijd jonge spelers voor de LEEUWEN gegooid als dat nodig was, sarpong en Zeegelaar op de bank is helemaal niet zo verkeerd. Zeegelaar had vandaag 2 prima acties en voorzetten. Eens!..Niet slecht voor invallers hoor!:) |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 19:36 schreef frankdrebin het volgende:Ik ben een week in Engeland geweest, daar spreekt men al over een transfer afronding van Mido naar Ajax, hoewel ze vaak veel larie lullen in Engeland denk ik dat hij wel komt. Jaa en dan.. Bodul en suk verhuren? En cvitanich die dan in januari erbij komt..Ik weet niet..Kan werken.. Zo kunne suk en bodul meer ervaring opdoen.. |
|
|
|